12 فیلم برتر مونیکا بلوچی - گیمفا سینما
12 فیلم برتر مونیکا بلوچی - گیمفا سینما
12 فیلم برتر مونیکا بلوچی - گیمفا سینما
12 فیلم برتر مونیکا بلوچی - گیمفا سینما

۱۲ فیلم برتر مونیکا بلوچی

امیررضا نوذرپور
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
12 فیلم برتر مونیکا بلوچی - گیمفا سینما

مونیکا بلوچی یکی از بهترین بازیگران سینما است که همه او را در ایتالیا و جهان می‌شناسند.

او حرفه‌ی بازیگری خود را در فیلم هنری The Apartment محصول سال ۱۹۹۶ آغاز کرد که برای بازی در این فیلم نامزد جایزه بهترین بازیگر زن آینده‌دار در جشنواره سزار شد. البته بلوچی با بازی در فیلم Dracula به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا به هالیوود معرفی شد و بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

با اینحال، بدون شک به یادماندنی‌ترین فیلم‌های این بازیگر فیلم غم‌انگیز Malèna و فیلم بحث‌برانگیز Irréversible هستند که همچنان مورد توجه مخاطبان می‌باشد. او در فیلم‌های بلاک باستر آمریکایی مثل Spectre نیز نقش‌آفرینی کرده که جذابیت زیادی را از خودش نشان داد و تبدیل به یکی از مسن‌ترین و در عین حال زیباترین شخصیت‌های زن فیلم‌های جیمز باند در تاریخ شد. در ادامه به بهترین فیلم‌های مونیکا بلوچی می‌پردازیم.

۱۲- فیلم Spectre (سال انتشار: ۲۰۱۵)

12 فیلم برتر مونیکا بلوچی - گیمفا سینما

بیست و چهارمین فیلم در مجموعه فیلم‌های جیمز باند، درباره تلاش‌ جیمز باند برای افشای یک پیام رمزگذاری‌شده از گذشته‌اش است. در میان این ماجراجویی او با سازمانی به اسم SPECTRE مواجه می‌شود و می‌فهمد چه کسی تمام این مدت پشت مشکلاتش بوده است.

فیلم Spectre را نمی‌توان جزو بهترین فیلم‌های جیمز باند به حساب آورد و افراد زیادی آن را به دلایل مختلفی دوست نداشتند. با اینحال نقش‌آفرینی دنیل کریگ ارزش تماشا دارد و همچنین می‌توان از جذابیت مونیکا بلوچی لذت برد. او نقش لوسیا سیارا را دارد که بیوه‌ی یکی از کسانی است که باند به قتل رسانده. مونیکا بلوچی در سن پنجاه سالگی با بازی در این نقش، تبدیل به یکی از مسن‌ترین شخصیت‌های زن در سری فیلم‌های جیمز باند شد.

۱۱- فیلم Shoot ‘Em Up (سال انتشار: ۲۰۰۷)

12 فیلم برتر مونیکا بلوچی - گیمفا سینما

داستان این فیلم درباره تفنگداری به اسم اسمیت (با بازی کلایو اوون) است که با یک کارگر به اسم DQ (با بازی مونیکا بلوچی) همکاری می‌کند و پس از نجات دادنش از دست آدم‌کش‌ها، از او محافظت می‌کند. در همین حین اسمیت و  DQ تلاش می‌کنند تا نقشه‌ی یک سناتور درحال مرگ درباره برداشت مغز استخوان از نوزادان را برملا کنند.

شاید داستان فیلم بیش از حد تخیلی به نظر برسد اما کارگردانی مایکل دیویس باعث شده تا فیلم هیجان‌انگیزی را شاهد باشیم. حتی با اینکه شاید از تبدیل شدن به یک شاهکار اکشن فاصله داشته باشد، همچنان بخاطر بازیگری‌های خوب از جمله نقش‌آفرینی مونیکا بلوچی، ارزش دیدن دارد که سکانس‌های اکشن سرگرم‌کننده را نمایش می‌دهد. همچنین این فیلم در باکس آفیس شکست خورد با وجود اینکه نقدهای خوبی را دریافت کرده بود.

۱۰- فیلم The Matrix Reloaded (سال انتشار: ۲۰۰۳)

12 فیلم برتر مونیکا بلوچی - گیمفا سینما

دومین فیلم از سری فیلم‌های The Matrix داستان نئو، ترینیو مورفیوس را دنبال می‌کند که شورشی را علیه ارتش ماشین‌ها رهبری می‌کنند و سعی دارند تا سرنوشت تراژیک نسل بشر را تغییر دهند.

بلوچی در نقش پرسفونه نقش‌آفرینی می‌کند که همسر مرویجین است. او در فیلم‌های Matrix Revolutions و The Matrix Resurrections نیز حضور دارد اما نقش کوتاه‌تری دارد. با اینکه هیچکدام از این فیلم‌ها به خوبی سری اول و اصلی این نبودند، اما Reloaded صحنه‌های اکشن بهتر و لذت‌بخش‌تری را ارائه می‌داد. همچنین این فیلم مورد استقبال منتقدان بود و حدود ۷۴۰ میلیون دلار فروش کرد.

۹- فیلم Brotherhood of the Wolf (سال انتشار: ۲۰۰۱)

12 فیلم برتر مونیکا بلوچی - گیمفا سینما

داستان فیلم Brotherhood of the Wolf در مناطق حاشیه‌ای فرانسه قرن هجدهمی دنبال می‌شود و قتل‌های دنباله‌دار یک هیولای قدرتمند و باهوش را به تصویر می‌کشد. پادشاه لوئی، شوالیه دو فرانسک و دوست آمریکایی‌اش را می‌فرستد تا هیولا را شکار کنند، اما مشخص می‌شود که ماهیت اصلی هیولا با چیزی که فکر می‌کردند متفاوت است.

این فیلم به کارگردانی کریستوف گانز یک فیلم گرگینه‌ای هیجان‌انگیزی است که با ارائه داستانی جذاب ارزش تماشا کردن را دارد. البته این فیلم نقص‌هایی دارد و عناصر ترسناک قدیمی‌ای را به نمایش می‌دهد که ممکن است برای عده‌ای جذاب باشد. مونیکا بلوچی در نقش سیلیوا بازی می‌کند که یک جاسوس واتیکانی است.

۸- فیلم Bram Stoker’s Dracula (سال انتشار: ۱۹۹۲)

12 فیلم برتر مونیکا بلوچی - گیمفا سینما

این فیلم اقتباسی از کتاب دارکولا به نویسندگی برام استوکر است که توسط فرانسیس فورد کاپولا کارگردانی شده و طرفدران آن را یکی از بهترین اقتباس‌ها از داستان دراکولا می‌دانند. داستان درباره یک خون‌آشام چندصد ساله است که به خاک انگلستان می‌آید تا هرج  و مرج ایجاد کند.

این فیلم به خوبی ترس، عشق و طنز را باهم ترکیب می‌کند که نتیجه‌ی بسیار خوبی دارد. این بهترین اثر فرانسیس فورد کاپولا نیست اما جزو یکی از کارهای برجسته او می‌باشد. این فیلم همچنین برروی استعداد و جذابیت‌های مونیکا بلوچی حساب باز می‌کند و نقش کوتاه اما چشمگیری را به عنوان یکی از سه عروس دراکولا دارد و بلوچی گفته است که بازی در این فیلم برای او یک نقطه عطف بود.

۷- Asterix & Obelix: Mission Cleopatra (سال انتشار: ۲۰۰۲)

12 فیلم برتر مونیکا بلوچی - گیمفا سینما

فیلم کمدی و ماجراجویانه Asterix & Obelix: Mission Cleopatra یکی از گزینه‌های مناسب برای تماشا با خانواده است. داستان این فیلم درباره شخصیت‌های دوست‌داشتنی آستریکس و اوبلیکس است که برای کمک نومربیوسِ طراح به مصر می‌روند تا برای کلئوپاترا یک قصر بسازند.

برخلاف نسخه‌ جدید این مجموعه یعنی Asterix & Obelix: The Middle Kingdom که نقد‌های بسیار پایینی دریافت کرد، فیلم Asterix & Obelix: Mission Cleopatra یکی از بهترین فیلم‌هایی است که از مجموعه کمیک‌های Asterix اقتباس شده است؛ این نسخه سرگرم‌کننده، مفرح و خنده‌دار است و در عین حال به منبع آن وفادار می‌باشد. در این فیلم نیز مونیکا بلوچی در نقش کلئوپاترا جذاب ظاهر می‌شود.

۶- فیلم The Apartment (سال انتشار: ۱۹۹۶)

12 فیلم برتر مونیکا بلوچی - گیمفا سینما

فیلم معمایی و عاشقانه The Apartment درباره مردی است که تازه نامزد کرده اما پس از دیدن عشق سابق خود، تلاش می‌کند تا دوباره به او نزدیک شود. این فیلم وسوسه‌های مردی را در مقابل آتش عشق قدیمی‌اش به تصویر می‌کشد.

فیلم The Apartment به کارگردانی ژیل میمونی تصویرسازی دیدنی‌ای دارد و با فضای عاشقانه‌اش بسیار سرگرم‌کننده است. با اینکه این فیلم چندان نقطه عطفی برای حرفه‌ی مونیکا بلوچی به حساب نمی‌آید اما همچنان فیلمی هیجان‌انگیز است که ارزش تماشا را دارد. همچنین باید گفت که این فیلم برداشتی از داستان A Midsummer Night’s Dream نوشته‌ی ویلیام شکسپیر است.

۵- فیلم Irreversible (سال انتشار: ۲۰۰۲)

12 فیلم برتر مونیکا بلوچی - گیمفا سینما

فیلم Irreversible بخاطر داستان دردناک، مضامین سنگین و خشونت بی‌پرده‌اش چندان فیلم قابل توصیه‌ای نیست اما بدون شک یکی از مهمترین فیلم‌های مونیکا بلوچی است. این فیلم توسط گاسپار نوئه کارگردانی شده و وقایع شب غم‌انگیزی در پاریس را روایت می‌کند که دو مرد در پی انتقام خشونت وحشیانه‌ای هستند که در قبال زنی که دوستش دارند صورت گرفته است.

با اینکه تماشای این فیلم سخت است، فیلم Irreversible بسیار خوب ساخته شده است و شاهد نقش‌آفرینی‌های دیدنی‌ای هستیم. داستان فیلم بصورت معکوس روایت می‌شود و داستانگویی بی‌نقصی دارد که تصویر بحث‌برانگیز و قابل تاملی را از فرانسه سال ۲۰۰۲ نشان می‌دهد و به مضامینی همچون تنهایی می‌پردازد. مونیکا بلوچی گفته است که در زمان ساخت این فیلم هیچکس تصور نمی‌کرد که این فیلم تبدیل به چنین اثری شود.

۴- فیلم The Man Who Sold His Skin (سال انتشار: ۲۰۲۰)

12 فیلم برتر مونیکا بلوچی - گیمفا سینما

یکی از فیلم‌های اخیر و تازه‌ی مونیکا بلوچی فیلم The Man Who Sold His Skin است. این فیلم درامی تفکربرانگیز درباره پناهنده‌ای سوری به اسم سَم است که بدن خالکوبی‌شده‌اش به عنوان یک اثر هنری زنده در موزه به نمایش در می‌آید که منجر به نتایج غافلگیر‌کننده‌ای می‌شود.

فیلم The Man Who Sold His Skin با داستان خلاقانه‌اش نشان می‌دهد که دنیای هنر چقدر می‌تواند سوء استفاده‌گر باشد و ارزش ناچیزی که اغلب برای مهاجران قائل می‌شوند. مونیکا بلوچی در این فیلم یکی از باورپذرترین و بهترین نقش‌آفرینی‌هاش را انجام می‌دهد.

۳- فیلم The Wonders (سال انتشار: ۲۰۱۴)

12 فیلم برتر مونیکا بلوچی - گیمفا سینما

داستان فیلم The Wonders در منطقه توسکانی روایت می‌شود و درباره یک خانواده زنبوردار است. آرامش این خانواده زمانی به هم می‌خورد که پسری مشکل‌دار پیدایش می‌شود و همچنین دختر خانواده می‌خواهد در یک مسابقه تلویزیونی شرکت کند.

فیلم The Wonders به کارگردانی آلیس رورواچر از لحاظ بصری دیدنی است و با اینکه داستان‌گویی آن به تنهایی آن را تبدیل به اثری قابل توصیه می‌کند، فیلمبرداری آن یکی از قوی‌ترین جنبه‌های این فیلم است که بیشتر به چشم می‌آید. این فیلم به سادگی هرچه تمام پیامی قابل تامل و صمیمانه‌ای را درباره عشق به خانواده منتقل می‌کند. مونیکا بلوچی در نقش میزبان برنامه تلویزیونی است و با لباس و موهای سفیدش مثل همیشه جذابیت خاصی را ارائه می‌دهد.

۲- فیلم The Passion of the Christ (سال انتشار: ۲۰۰۲)

12 فیلم برتر مونیکا بلوچی - گیمفا سینما

فیلم The Passion of the Christ ساعات پایانی عیسی مسیح را در روز مصلوب شدنش به تصویر می‌کشد. این فیلم درام مذهبی ترس و غم مریم مقدس، مریم مجدلیه (با بازی مونیکا بلوچی) و حواریون عیسی را پس از اینکه می‌فهمند عیسی مسیح محکوم به مرگ است را نیز نشان می‌دهد.

فیلم The Passion of the Christ مورد پسند همه نیست آن هم با وجود مضامین سنگین و خشونت بی‌پرده‌ای که نشان می‌دهد. هرچند باید به بازیگری مونیکا بلوچی در این فیلم توجه داشت؛ او در این نقش می‌درخشد و در عین آرامش اجرای قدرتمندی را ارائه می‌دهد که به روایت فیلم کمک می‌کند.

۱- فیلم Malèna (سال انتشار: ۲۰۰۰)

12 فیلم برتر مونیکا بلوچی - گیمفا سینما

پس از این همه سال، فیلم Malèna همچنان یکی از مهمترین فیلم‌های مونیکا بلوچی است. داستان این فیلم غم‌انگیز درباره پسر ۱۲ ساله‌ای که عاشق زن جذابی در یک شهر کوچک و سنتی در سیسیل می‌شود.

فیلم تاثیرگذار Malèna توسط جوزپه تورناتوره کارگردانی شده که فیلم Cinema Paradiso را نیز در کارنامه دارد. این فیلم نقدی اجتماعی را درباره نگاه ابزاری به زنان از طریق دیدگاه مردانه بیان می‌کند. این فیلم با اینکه در سال ۲۰۰۰ ساخته شده اما موضوعش همچنان مرتبط با جامعه‌ی امروزی است و بدون شک بخش بزرگ و مهمی از حرفه‌ی مونیکا بلوچی است.

منبع: Collider

shadow71Rhaenyraموز خندانessi007گمنامDARKSIREN✎﹏ȏṃıԀKingsbounty🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉KurosnimaB-manMariomanBahadorollieWalleR MaNSirAmirهیربدHELLO.BROTHERSBADMANmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

12 فیلم برتر مونیکا بلوچی - گیمفا سینما
12 فیلم برتر مونیکا بلوچی - گیمفا سینما
12 فیلم برتر مونیکا بلوچی - گیمفا سینما
12 فیلم برتر مونیکا بلوچی - گیمفا سینما
12 فیلم برتر مونیکا بلوچی - گیمفا سینما
12 فیلم برتر مونیکا بلوچی - گیمفا سینما

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

12 فیلم برتر مونیکا بلوچی - گیمفا سینما