۱۵ بازی ویدیویی برتر که پایان‌بندی ماندگاری دارند - گیمفا
۱۵ بازی ویدیویی برتر که پایان‌بندی ماندگاری دارند - گیمفا
۱۵ بازی ویدیویی برتر که پایان‌بندی ماندگاری دارند - گیمفا
۱۵ بازی ویدیویی برتر که پایان‌بندی ماندگاری دارند - گیمفا

۱۵ بازی ویدیویی برتر که پایان‌بندی ماندگاری دارند

آرش بوالحسنی
۱۴:۵۰ ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
۱۵ بازی ویدیویی برتر که پایان‌بندی ماندگاری دارند - گیمفا

برخی بازی‌های ویدیویی فصل پایانی یا همان Epilogue بسیار قدرتمند و ماندگاری دارند. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به ۱۵ بازی برتر از این نظر بیندازیم.

معمولا گفته می‌شود که یک داستان به خوبی پایان آن است. وقتی صحبت از روایت داستان در مدیوم بازی ویدیویی می‌شود هم این قضیه پابرجا باقی می‌ماند. بازی‌های زیادی هستند که وقتی تلاش می‌کنند تا پایان‌بندی ماندگاری را خلق کنند شکست می‌خورند، اما یک سری استثنا وجود دارند که یک اختتامیه قدرتمند و مناسب برای داستان را به بازیکن ارائه می‌دهند. به همین سبب، تصمیم گرفته‌ایم تا به ۱۵ بازی ویدیویی که برترین پایان‌بندی‌ها را دارند نگاهی بیندازیم.

این مطلب شامل اسپویل بازی‌ها می‌شود

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

۱۵ بازی ویدیویی برتر که پایان‌بندی ماندگاری دارند - گیمفا

Metal Gear Solid 4 دارنده رکورد جهانی طولانی‌ترین کات‌سین پایانی در یک بازی ویدیویی است. کات‌سین پایان‌بندی این بازی بیش از یک ساعت به طول می‌انجامد. در حالی که این مدت زمان ممکن است در ابتدا کمی زیاد به نظر برسد، اما این اختتامیه برای به پایان رساندن خطوط داستانی بسیاری که در بازی وجود دارند ضروری است. ما از یک صحنه با کارگردانی زیبا به صحنه‌ای دیگر می‌رویم و در پایان هم شاهد گفت و گویی احساسی بین Big Boss و Old Snake هستیم که مدت‌ها پس از پخش تیتراژ نهایی با شما خواهد ماند.

Red Dead Redemption 2

۱۵ بازی ویدیویی برتر که پایان‌بندی ماندگاری دارند - گیمفا

Red Dead Redemption 2 به خاطر روایتی درگیرکننده و طیف وسیعی از شخصیت‌های دوست داشتنی که در طول داستان دچار تحولات زیادی می‌شوند، به عقیده بسیاری شاهکار Rockstar است. این بازی پایان‌بندی بسیار مناسبی هم دارد و در بخش پایانی بازیکن بار دیگر در نقش John Marston از بازی اول قرار می‌گیرد که به دنبال شروع زندگی تازه‌ای به عنوان یک کشاورز است. البته Sadie باز می‌گردد تا John را بار دیگر به جهان خشونت باز گرداند. این دو به دنبال انتقام گرفتن از Dutch و Micah می‌روند و سکانس پایانی هم بسیار غیرمنتظره به اتمام می‌رسد.

Red Dead Redemption

۱۵ بازی ویدیویی برتر که پایان‌بندی ماندگاری دارند - گیمفا

Red Dead Redemption اول در مورد تعقیب گروه Van Der Linde توسط John Marston و شکار کردن آن‌ها در ازای آزادی خانواده‌اش است. در حالی که فصل یکی مانده به آخر بازی برای مدتی بازیکن را فریب می‌دهد، در نهایت به John در مزرعه‌اش حمله شده و او به طرز مرگباری کشته می‌شود. فصل پایانی Red Dead Redemption ما را به چند سال بعد برده و در نقش پسر John Marston یعنی Jack قرار می‌دهد. Jack در دوئلی انتقام پدرش را گرفته و مردی که به او خیانت کرد را می‌کشد. در حالی که داستان این بازی مضامین مشابه‌ای با Red Dead Redemption 2 دارد و در مورد چرخه بی‌پایان انتقام است، باز هم شاهد پایان‌بندی بسیار ماندگاری هستیم.

The Last of Us Part 2

the last of us 2 | بررسی پایان بندی the last of us 1

The Last of Us Part 2 با به تصویر کشیدن رابطه از هم گسسته Joel و Ellie آغاز می‌شود، اما خیلی زود شاهد تبدیل شدن آن به داستانی در مورد انتقام هستیم که خشونت و بی‌رحمی جهان آخرالزمانی The Last of Us را به تصویر می‌کشد. پس از آشنا شدن با هر دو طرف این داستان با فصلی کوتاه طرف هستیم که Ellie را در آرامش به تصویر می‌‌کشد. با این حال، خیلی زود بار دیگر به سراغ Abby می‌رویم تا کار او را یک بار برای همیشه تمام کنیم. پس از مواجه شدن با خطرات زیاد، Ellie به Abby می‌رسد. با این وجود، در لحظات پایانی او به این نتیجه می‌رسد که کشتن Abby تاثیری در حس گناه او در مورد Joel نخواهد داشت و به همین سبب او را رها می‌کند. فصل پایانی The Last of Us Part 2 پر از لحظات احساسی است و احساس اندوهی که روزها پس از به پایان رساندن بازی همراه شما می‌ماند.

The Witcher 3: Wild Hunt

۱۵ بازی ویدیویی برتر که پایان‌بندی ماندگاری دارند - گیمفا

The Witcher 3 یک ماجراجویی حماسی و گسترده است که شما را در جست و جوی Ciri به گوشه گوشه Continent می‌برد. این بازی برای داستان خود به طرز قابل توجه‌ای روی تصمیمات و عواقب این تصمیمات حساب می‌کند. پایان‌های متفاوتی در بازی وجود دارند، اما بهترین پایان قطعا همانی است که شما در آن به Ciri اجازه می‌دهید تا برای مبارزه با White Frost به برج برود. Geralt به نزد Emhyr می‌آید تا به او خبر مرگ Ciri را بدهد، اما در ادامه متوجه می‌شویم که Ciri حالا به عنوان یک Witcher فعالیت می‌کند.

The Last of Us

ellie در the last of us 1

داستان The Last of Us در مورد شکل گرفتن رابطه‌ای بین Joel و Ellie است. هنگامی که این رابطه در بیمارستان Fireflyها به خطر می‌افتاد، Joel حتی لحظه‌ای برای کشتن ده‌ها سرباز و Marlene برای نجات Ellie درنگ نمی‌کند. با این وجود، چیزی که این پایان را خاص می‌کند گفت و گوی نهایی بین Joel و Ellie است. Ellie می‌پرسد که چه اتفاقی در بیمارستان رخ داده و Joel بدون تردید به او دروغ می‌گوید. سکانس پایانی سکانسی قدرتمند است که به زیبایی پیچیدگی رابطه این دو شخصیت در جهان آخرالزمانی The Last of Us را به تصویر می‌کشد.

Uncharted 4: A Thief’s End

آنچارتد

Uncharted 4: A Thief’s End یک سواری دیوانه‌وار است که دائما با ست‌پیس‌های هیجان‌انگیز و باس‌فایت‌های جذاب به این جنون می‌افزاید. پس از دوئل نهایی با Rafe، قهرمان داستان ما یعنی Nate برای بازگشت به زندگی عادی خود با Elena آماده می‌شود، اما Elena او را با مقداری طلا که Sam به دست آورده غافلگیر می‌کند. این زوج سپس از این طلا برای خرید شرکت بازیابی Nate و احیای برنامه اکتشافی Elena استفاده می‌کنند. سپس به آینده منتقل می‌شویم و کنترل دختری نوجوان که بعدا معلوم می‌شود فرزند Nathan و Elena است را به دست می‌گیریم. این پایان نه تنها سرانجامی به شدت رضایت‌بخش برای یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های ویدیوگیم است، بلکه می‌تواند شروعی برای قهرمانی تازه در فرنچایز Uncharted باشد.

Batman: Arkham Knight

پس از شکست دادن Scarecrow و کامل کردن تمام ماموریت‌ها در Batman: Arkham Knight، شما باید تمام محتوای جانبی در این بازی را تکمیل کنید تا به پایان‌بندی Knightfall Protocol برسید که پایان حقیقی Arkham Knight است. Batman به Alfred می‌گوید که پروتکل Knightfall را آغاز کند. پس از آن، او به عمارت Wayne رفته و در مقابل صدها خبرنگار خود را منفجر می‌کند. البته به نظر می‌رسد که تمام این‌ها صحنه‌‍‌سازی بوده تا شهروندان و خلافکاران Gotham فکر کنند که Batman مرده است. تئوری‌های زیادی در رابطه با اختتامیه سه‌گانه Arkham و موجود خفاش‌گونه‌ای که در پایان دیده می‌شود وجود دارد، اما بدون شک شاهد پایان‌بندی ماندگاری برای عاشقان Batman طرف هستیم.

Pokemon Gold/Silver

معمولا کسی بازی‌های Pokemon را به خاطر روایت یا داستان ماندگار بازی نمی‌کند، اما Pokemon Gold/Silver/Crystal در این میان یک استثنا به شمار می‌رود. خصوصا پایان‌بندی این بازی که یکی از ماندگارترین سکانس‌ها در تاریخ فرنچایز را در خود جا داده است. قسمت پایانی بازی شما را به منطقه Kanto باز می‌گرداند و نواحی آشنای بازی را با ظاهری کاملا جدید به تصویر می‌کشد. اما پس از اتمام این بخش، برای رویارویی نهایی به Mt. Silver می‌روید و آن جا با پروتاگونیست Pokemon Red and Blue مواجه می‌شوید. این صحنه برای غافلگیرکننده بودن و نوآوری در صنعت بازی‌های ویدیویی شهرت دارد و نبرد نهایی هم حسن ختامی مناسب برای این ماجراجویی حماسی است.

Pikmin 4

pikmin 4

Pikmin 4 شاید روایت چندان ماندگاری نداشته باشد، اما در هر صورت با یکی از طولانی‌ترین بخش‌های پایانی در چند سال اخیر روبه‌رو هستیم. میزان فعالیت‌هایی که برای بازیکن پس از اتمام بازی در نظر گرفته شده بسیار است و شامل مواردی مثل Night Expedition و Shipwreck Tale می‌شود. تکمیل این فعالیت‌ها نیازمند ده‌ها ساعت است و هم‌چنین برخی از بهترین مراحل تاریخ فرنچایز Pikmin در بخش پایانی Pikmin 4 قرار گرفته‌اند.

Firewatch

فیلم فایرواچ firewatch

Firewatch یک بازی ساده در مورد کشف حقیقت در مورد رازی است که هر چه بیشتر پیش می‌روید عجیب‌تر می‌شود، اما پایان‌بندی بازی بدون شک داستان را به شکل رضایت‌بخشی به سرانجام می‌رساند. پس از دریافت یک دستور تخلیه از سوی مقامات، Henry سیگنالی را روی ردیاب خود دریافت می‌کند که او را به سمت نوار صوتی از سوی Ned می‌برد. این نوار دلیل واقعی مرگ پسرش Brian و اتراق او در طبیعت را توضیح می‌دهد. هم‌چنین مشخص می‌شود که Ned از کمپ خود صرفا برای مطالعه حیات وحش استفاده می‌کرده و تمام مکالمات ضبط شده قبلی تلاشی از سوی او برای پیشگیری از پیدا شدن بوده‌اند. برای برخی این پایان ممکن است کمی نارس باشد، اما با کمی بیشتر فکر کردن مورد شخصیت‌ها، از این نتیجه‌گیری لذت خواهید برد.

God of War 2018

god of war 2018 | صحنه پخش خاکستر faye

God of War 2018 روایتی پر پیچ و خم دارد، اما هیچ کدام از این پیچش‌ها به اندازه برملا شدن هویت واقعی Atreus غافلگیرکننده و ماندگار نیستند. به دنبال گذشتن از چالش‌های مختلف و رسیدن به Jotunnheim، پدر و پسر قصه ما به یک سری نقاشی روی دیوار می‌رسند که به طرز عجیبی آشنا هستند. پس از بررسی دقیق‌تر این نقاشی‌ها، مشخص می‌شود که آن‌ها مدت‌ها قبل، ماجرای Kratos و Atreus را پیش‌بینی کرده‌اند.

Heavy Rain

۱۵ بازی ویدیویی برتر که پایان‌بندی ماندگاری دارند - گیمفا

داستان Heavy Rain حول محور یافتن حقیقت در مورد قتل‌های Origami هستند و روایت بازی با توجه به تصمیماتی که در طول آن می‌گیرید تغییر پیدا می‌کند. پایان A New Life بازی رضایت‌بخش‌ترین پایان است که در آن Ethan و Madison زندگی جدیدی را آغاز کرده و همراه با Shaun به آپارتمان جدیدی نقل مکان می‌کنند. Ethan به خاطر جرم و جنایت‌های خود به زندان نمی‌افتد و شما می‌توانید لحظاتی از شادی را در میان این خانواده جدید مشاهده کنید. Heavy Rain می‌تواند تجربه بسیار تنش‌زایی باشد و به پایان رساندن آن به شکلی خوشحال‌کننده نفس تازه‌ای برای شخصیت‌های ما است.

Silent Hill 2

بازی های ترسناک چطور شما را می ترسانند

پایان Rebirth بازی Silent Hill 2 بدون شک بهترین پایان آن است، اما بازیکنان برای رسیدن به این پایان باید برای بار دوم بازی را تمام کنند. برای پایان Rebirth باید در طول بازی چندین Artifact را یافته و از آن‌ها برای احیای همسر خود Mary استفاده کنید که خاتمه خوشی برای این داستان است. البته برخی ممکن است حس کنند که پایان Dog بازی به خاطر جنبه کمدی‌ای که دارد پایان ماندگارتری باشد، اما به نظر ما با توجه به مضامین داستان، Rebirth پایان بسیار مناسب‌تری است.

Mass Effect 3

۱۵ بازی ویدیویی برتر که پایان‌بندی ماندگاری دارند - گیمفا

Mass Effect 3 پایانی برای سه‌گانه‌ای است که روایت آن سال‌ها طول کشیده و این پایان مدت‌ها پس از پخش تیتراژ نهایی با طرفداران باقی خواهد ماند. ماموریت نهایی نبردی همه جانبه با Reaperها است که در نهایت شما را به The Illusive Man می‌رساند. The Illusive Man هدف واقعی Reaperها را که جلوگیری از نبردی کهکشان بین Organicها و Syntheticها است را به Shepard توضیح می‌دهد. شما می‌توانید از بین چند پایان یکی را انتخاب کنید و هر کدام از آن‌ها در نوع خود ماندگار هستند. باید دید که Mass Effect بعدی چگونه این مسیر را ادامه می‌دهد. خصوصا با توجه به اینکه هیچ پایان رسمی‌‌ای برای این سه‌گانه تعیین نشده است.

منبع: GamingBolt

unknownᚱ.ᚻراستین کولهMohsen bakhtiarimilad saGhostسابقAhzek Ahriman (world eater )ارشیاMejoodZodiacStalkerSv_69ARSHIAAAA人Acker益man人Cambyses The ThirdDARKSIRENMalenia Blade of MiquellaLady ApranMA12Mincraftmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۵ بازی ویدیویی برتر که پایان‌بندی ماندگاری دارند - گیمفا
۱۵ بازی ویدیویی برتر که پایان‌بندی ماندگاری دارند - گیمفا
۱۵ بازی ویدیویی برتر که پایان‌بندی ماندگاری دارند - گیمفا
۱۵ بازی ویدیویی برتر که پایان‌بندی ماندگاری دارند - گیمفا
۱۵ بازی ویدیویی برتر که پایان‌بندی ماندگاری دارند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۵ بازی ویدیویی برتر که پایان‌بندی ماندگاری دارند - گیمفا