معرفی فیلم The Flash | آشفتگی در جهان‌های موازی - گیمفا
معرفی فیلم The Flash | آشفتگی در جهان‌های موازی - گیمفا
معرفی فیلم The Flash | آشفتگی در جهان‌های موازی - گیمفا
معرفی فیلم The Flash | آشفتگی در جهان‌های موازی - گیمفا

معرفی فیلم The Flash | آشفتگی در جهان‌های موازی

ایلیا عسگری
۱۰:۰۰ ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
معرفی فیلم The Flash | آشفتگی در جهان‌های موازی - گیمفا

گمان مب‌رفت که فیلم مورد انتظار The Flash، دنیای سینمایی دی‌سی را در سال آخر خود به شکلی به یاد ماندنی به پایان برساند.

پس از محبوبیت دنیای سینمایی مارول و به تصویر کشیدن وقایعی جذاب در فاز نخست MCU، کمپانی برادران وارنر و استودیو دی‌سی وارد عمل شدند تا شخصیت‌های کمیک‌های دی‌سی را تحت یک دنیای سینمایی بزرگ و منحصر به فرد، گرد یکدیگر جمع نموده و برای سال‌های متوالی دست به ساخت پروژه‌های گوناگونی حول محور آن بزنند. دنیای سینمایی که در سال ۲۰۱۳ با فیلم Man Of Steel (مرد پولادین) آغاز شد و از همان ابتدا نشان داد که DCEU از لحنی تاریک و بی‌رحمانه بهره خواهد برد.

با این حال عدم برنامه ریزی مناسب و تغییرات مداوم و بیهوده‌ای که بر سر فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی اعمال می‌شد، منجر شد تا DCEU به حدی گسترده و چند شاخه شود که دیگر نه تنها جذابیتی در نزد مخاطبین نداشت، بلکه هر فردی در پشت صحنه ساز خودش را می‌زد و دست به تولید پروژه‌های مختلفی می‌زد که سنخیتی با کلیت DCEU نداشت و این مسئله با گذشت ۱۰ سال نه تنها نابودی دنیای سینمایی دی‌سی را به همراه داشت، بلکه مخاطبین و طرفداران کمیک‌های دی‌سی را نیز خسته کرد.

این رویه تا فیلم The Flash به فجیع‌ترین شیوه ممکن ادامه داشت. فیلمی که طبق وعده و وعیدهای کمپانی برادران وارنر، دنیای سینمایی دی‌سی را ریبوت کرده و با پایان‌بندی خاطره‌انگیزی، شرایط را برای آغاز کار دنیای سینمایی جیمز گان مهیا می‌کرد. اثری که از کمیک فلش‌پوینت بهره گرفته بود تا به ۱۰ سال بی‌برنامگی و حماقت پایان دهد. با این حال این فیلم مورد انتظار در تحقق وعده‌های خود ناکام ظاهر شد و حال که نسخه دیجیتالی آن منتشر شده است، در معرفی فیلم این هفته به سراغش رفته‌ایم. اثری که حداقل می‌تواند برای مدتی کوتاه مخاطبینش را سرگرم نماید.

معرفی فیلم The Flash | آشفتگی در جهان‌های موازی - گیمفا
  • نام فیلم: The Flash
  • نام فیلم به فارسی: فلش
  • ژانر: اکشن و ابرقهرمانی
  • سال اکران: ۲۰۲۳
  • کارگردان: اندی موسکیتی
  • بازیگران: ازرا میلر، ساشا کال، مایکل شنون،مایکل کیتون، ماریبل وردو و کرسی کلمونس
  • مدت زمان: ۱۴۴ دقیقه
  • محصول کشور: ایالات متحده آمریکا

دنیای سینمایی دی‌سی که به لطف Man Of Steel در سال ۲۰۱۳ کار خود را آغاز نموده بود، برخلاف رقیب خود از لحنی تاریک و بی‌رحمانه بهره برد و در همان ابتدای داستان، نبردی خونین و هولناک را به تصویر کشید که شهر متروپلیس را با خاک یکسان کرد. نبردی بین سوپرمن و ژنرال زاد که تمام دنیای خیالی دی‌سی را در بهت و حیرت فرو برد و پای قهرمانی همچون بروس وین را به داستان باز کرد که از حضور شخصیت‌های بیگانه احساس خطر کرده و برای دفع تهدید آن‌ها در نهایت خود وارد عمل شده است.

مسئله‌ای که منجر به رویارویی سوپرمن و بتمنی شد که بروس وین در این گیر و دار به اشتباه خود پی برد و نه تنها جنبه تاریک خود را کنار گذاشت، بلکه درصدد جبران اشتباهات خود برآمد و سعی نمود تا تیمی را گردآوری نماید که بتواند با تهدیدات خطرناک و بزرگی که سیاره زمیان را تهدید می‌کند به مقابله بپردازد. هدفی که در نهایت افرادی همچون بری آلن، پرنسس دایانا، کلارک کنت و آرتور کری را گرد یکدیگر جمع کرد تا گروهی تحت عنوان لیگ عدالت را تشکیل دهند.

معرفی فیلم The Flash | آشفتگی در جهان‌های موازی - گیمفا

شخصیت بری آلن که تحت عنوان ابرقهرمانی به نام فلش شناخته می‌شود، در جریان وقایع فیلم لیگ عدالت موفق شد تا دوستان و متحدانی برای خود پیدا کرده و از تنهایی و انزوا فاصله بگیرد. با این حال غمی بزرگ در درون او همچنان آزارش می‌داد. غمی که مربوط به دوران کودکی وی و مادرش می‌شود. زمانی که او شاهد کشته شدن مادرش توسط نیرویی ماورایی بود و از آن زمان تاکنون او با این غم بزرگ دست و پنجه نرم کرده است.

با این حال رویارویی او با دیگر ابرقهرمانان زمین و نجات این سیاره او را به این فکر واداشت که شاید بتواند از قدرت‌های خود بهره گرفته و مادرش را نجات دهد. ایده‌ای که زمینه‌ساز خلق فیلم The Flash با الهام از کمیک فلش‌پوینت شده است. جایی که علی‌رغم هشدارهای بروس وین اما بری آلن لباس فلش را بر تن کرده و با ایجاد یک دروازه زمانی، به گذشته سفر می‌کند تا بلکه بتواند مادرش را نجات داده و غم و درد خود را التیام ببخشد.

معرفی فیلم The Flash | آشفتگی در جهان‌های موازی - گیمفا

با این حال سفر در زمان برخلاف تصورات وی به وقوع پیوسته و او به اشتباه وارد جهانی دیگر می‌شود. جهانی که کلارک کنت حضوری در آن نداشته و بسیاری از اعضای لیگ عدالت حتی متولد نشده‌اند و این مسئله باعث بروز خطرات بسیار بزرگی خواهد شد که بسیار فراتر از مرگ مادرش جلوه خواهد کرد. او که خود را مسبب چنین اتفاقی می‌داند، به سراغ نسخه دیگرش در این جهان رفته تا شاید بتواند راه چاره‌ای برای این اتفاق پیدا نماید.

او برای جبران وقایع پیش آمده در نهایت با بروس وین روبرو می‌شود. بروس وینی که شباهتی با شخصی که همیشه شناخته ندارد و با قهرمانی مسن، دردمند و بازنشسته روبرو می‌شود که نقاب شوالیه تاریکی را مدت‌ها پیش کنار گذاشته است. با این حال پیدا شدن سر و کله ژنرال زادی که دیگر سوپرمنی برای متوقف کردن وی وجود ندارد، بری آلن، نسخه دیگر و بروس وین این دنیای جدید را متحد کرده که به سراغ شخص دیگری از سیاره کریپتون رفته تا بتوانند دنیا را از شر تهدید زاد نجات دهند.

معرفی فیلم The Flash | آشفتگی در جهان‌های موازی - گیمفا

فیلم The Flash ایده اولیه کمیک فلش‌پیونت را بهانه قرار داده تا به روایت داستان مستقل خود بپردازد که هیچ سنخیتی با کمیک نام برده نداشته و سران استودیو دی‌سی تنها به واسطه آن قصد داشته‌اند تا بلکه بتوانند دنیای سینمایی دی‌سی را در سال پایانی خود از چنین وضع بلبشویی نجات دهند. مسئله‌ای که در نهایت نه تنها نتیجه مثبتی نداشته، بلکه پروژه اقتباسی آن‌ها به حدی شلوغ و بی‌هویت است که این دنیای سینمایی را بیش از پیش در گردابی از مشکلات فرو برده است.

فیلم The Flash وظایف سنگین و متعددی را بر دوش کشیده است. از یک سو به عنوان نخستین فیلم مستقل بری آلن محسوب می‌شود که باید روایت اختصاصی تمام و کمالی را حول محور وی باید به اجرا دربیاورد و در سمت دیگر نه تنها باید وقایع پیشین دنیای سینمایی دی‌سی را جبران نماید، بلکه در این بین ایده بسیار ریسکی جهان‌های موازی را نیز پیش کشیده که همگی آن‌ها منجر به خلق فیلمی درهم و آشفته شده که تکلیف خودش را نمی‌داند.

معرفی فیلم The Flash | آشفتگی در جهان‌های موازی - گیمفا

در این منجلاب از آشفتگی و بی‌برنامگی باید به جلوه‌های ویژه کارتونی و فجیع این پروژه نیز اشاره کرد که به طرز عجیبی احمقانه ساخته شده و باعث شده تا حتی مسئله جهان‌های موازی و حضور چهره‌های آشنای دهه‌های گذشته نیز خنده‌دار جلوه کرده و هیچ جذابیتی نداشته باشد. حتی سکانس‌های اکشن نیز تحت تاثیر این مسئله قرار گرفته و نمی‌تواند آن جدیت و هیجانی که می‌بایست را در مخاطب ایجاد نماید.

در پایان باید گفت که فیلم The Flash نه تنها دنیای سینمایی دی‌سی را نجات نداده، بلکه سیلی از مشکلات جدیدی را به آن اضافه کرده که امید می‌رود هرچه زودتر شاهد پایان آن در ماه‌های پیش رو باشیم تا بلکه شخصیت‌های محبوب و دوست داشتنی کمیک‌های دی‌سی کمی نفس آسوده بکشند. با این حال فیلم The Flash با وجود تمامی مشکلات و کاستی‌هایی که دارد اما میزبان حضور شخصیت‌های محبوبی است که لااقل از بازیگرانی توانمند بهره برده و می‌تواند در مدت زمانی بیش از ۲ ساعت شما را سرگرم نماید.

توجه داشته باشید که اگر علاقه‌مند به کمیک‌های دی‌سی هستید در این مقاله می‌توانید به مطالعه تفاوت‌های فیلم The Flash و کمیک فلش‌پوینت بپردازید.

منبع: گیمفا

Kratosهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)meysambسهند نظریسیناPro gamerErfmed

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی فیلم The Flash | آشفتگی در جهان‌های موازی - گیمفا
معرفی فیلم The Flash | آشفتگی در جهان‌های موازی - گیمفا
معرفی فیلم The Flash | آشفتگی در جهان‌های موازی - گیمفا
معرفی فیلم The Flash | آشفتگی در جهان‌های موازی - گیمفا
معرفی فیلم The Flash | آشفتگی در جهان‌های موازی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Pro gamer گفت:

    حیف دنیای دی سی خیلی پتانسیل داره

    KratosJohn Stewart
  • سینا گفت:

    فیلمی پتانسیل تبدیل شدن به یگ فیلم خوب رو داشت. اما…

    سیناJohn Stewart
  • From Ashes گفت:

    به کارگردانش گفتن جلوه های ویژه به قدری بده که انگار تو یه هفته ساخته شده
    کارگردان گفت “شاید واقعا تو یه هفته ساخته شده”

    هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
  • دیگه تنها کسی که میتونه ژانر ابرقهرمانی رو نجات بده جیمز گان هست اونم خراب کنه دیگه تمومه

    A C Eهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Kratosesmaaiel_63Ahmadreza:king of movieMaster bladeشادمن 3YosefmeysambJohn Stewartmore
  • فیلم های ابرقهرمانی دیگه خریدار نداره
    مگر اینکه دست از فرمول تکراریشون بردارن

    esmaaiel_63
  • Mehdi10F گفت:

    پس اندی موسکیتی این ۲۰۰میلیون دلار بودجه ای که گرفت و چیکار کرد؟!😅
    جلوه های ویژه که اینگار داشتی برنامه کودک میدیدی

    هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
  • peen گفت:

    واقعا فیلم خیلی بی خودی بود

    A C EARIA11
  • خسته نباشید اقای عسگری
    من عاشق مقاله هایی هستم که فیلمای ژانر ابر قهرمانی رو میگن بد هستن
    حالا که کیفیت خوبش امده سریع برم نگا کنمش🗿

  • esmaaiel_63 گفت:

    فیلم فلش در حد امتیاز ۶ از ۱۰ بود. مفرح و سرگرم کننده … بخاطره اینکه نزدیک به ۲ سال قبل از فیلمنامه لو رفته اش مطلع بودم (بخاطره ویدئویی که از یه یوتیوبر دیده بودم) فیلم چندان از نظره داستانی برام غافلگیر کننده نبود. ولی بازم دیدنش خالی از لطف نبود. صحنه های اکشن و بخش های فان فیلم خوب بودن. جلوهای ویژه اشم خوب بود فقط تو صحنه هایی که شخصیتها CGI میشدن ضعیف میشد.

    مهدیارARIA11شادمن 3
    • اسماعیل جلوه های ویژه خوب بود ؟ خدایی ؟
      برو شروع فیلم که فلش میدوعه رو نگا کن دوباره
      یا جایی که نوزادا تو هوان
      فاجعه بود
      میگم چرا سوپرگرل اینقد ضعیف بود
      با یه سوزن کرد تو شیکمش مرد
      مگه نباید هیچی بهش اثز کنه جز اون اهن سبزا ؟
      از چشماش هم لیزر نزد اصلا ب ژنرال زاد
      یا با نفسش یخش کنه
      خیلی اکشنش داغون بود

      • esmaaiel_63 گفت:

        جلوه های ویژه تو قسمت شخصیتهای CGI ضعیف بود (مثل همون نوزادان) ولی تو باقی قسمتها مثل انفجارها و تخریب ها و… خوب بود.
        اکشن هم خوب بود مخصوصاً صحنه های بتمن ها.
        اون سوزن که میگی یه شمشیر زمینی نبود. سلاح کریپتونی بود یعنی برای جنگ بین کریپتونی ها و کُشتن همدیگه ساخته شده بود، پس مثل یه شمشیر که با فرو رفتن در شکم یه انسان میتونه اونو بکُشه اون شمشیره کریپتونی هم میتونه براحتی سوپرگرل رو بکُشه. سوپرگرل مقابل سلاح زمینی مقاومه نه سلاح های خودشون.

        هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
  • مهدیار گفت:

    حاوی اسپویل :

    واقعا فیلمش رو دوست نداشتم از منظر داستانی و واقعا به نظرم شروع خوبی نبود برای ریبوت ، ولی از یه طرف امید دارم به جیمز گان و کارشو قبول دارم ، از این سبک جلوه های ویژه به شخصه نه بدم اومد و نه خوشم اومد ، یه حس خاصی میداد و به نظر شخصیم انگار از قصد اومدن همچین جلوه های ویژه ای رو ساختن و اینکه یه بخشی از مردم میگن جلوه رو خراب کردن رو قبول ندارم ، واقعا اگر میخواستن میتونستن واقع گرایانه در بیارن کارو ولی انگار اومدن تمام جلوه های ویژه از اول تا آخر فیلم رو با یه سبک خاص پیش بردن ، به شخصه مشکلی نداشتم ولی دوست داشتم یه داستان بهتر ببینم ، نمیدونم چون سریال رو دیده بودم حس ضعیفی نسبت به داستان فیلم دارم یا واقعا داستان فیلم کلیشه ای هست؟!

    هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)ARIA11شادمن 3
    • esmaaiel_63 گفت:

      اصلاً این فیلم قرار نبود ریبوتی برای دنیای جدید DCU باشه. پیش-تولید و تولید فیلم فلش خیلی قبلتر از اینکه جیمز گان بشه مدیره بخش دی.سی فیلم و برنامه ساخت DCU تایید بشه انجام شده بود. همینطور که میبینی همچنان دوتا فیلم دیگه از دنیای DCEU یعنی آکوامن ۲ و بلوبیتل باقیموندن. فیلم بتگرل هم با وجود تکمیل شدن کلاً اکران و پخشش کنسل شد.

      درباره داستان فیلم هم بگم که این فیلم از کمیک فلشپوینت الهام گرفته. رفتن فلش به گذشته برای نجات مادرش، عوض شدن بتمن، از دست دادن قدرتهاش و دوباره بدست آوردنش، سوپرگل اسیر شده و نجات دادنش از جمله عناصر داستانی فیلم هستن که عیناً یا مشابهش در کمیک فلشپویت هم وجود داره. پیشنهاد میکنم اگه کمیک فلشپوینت رو نخوندی حتماً بخونی یا فیلم انیمیشن فلشپوینت رو ببینی.

      مهدیار
      • مهدیار گفت:

        آره خوب شد گفتی ، خودم خیلی زیاد دنبال نکردم دنیای دی سی رو ولی دیشب یه فیلم دیدم که طرف گفت اگر اشتباه نکنم قرار بود ۲۰۱۸ بیاد فلش و تاخیر خورد و اول قرار بود بتمن علیه سوپرمن بیاد بعد این فلش بیاد اگر اشتباه نکنم

        سریال رو تا وسطای فصل ۶ دیدم و میخوام دوباره ببینم از اول ولی مشکلم در مورد فیلم این بود که تو سریال دقیقا سناریو نجات مادر رو دیده بودم
        ولی خودم اتفاقا تو فیلم احساس کردم که اون جزئیاتی که برای بری تعریف کردن خیلی دقیق هست و حدس زدم که از کمیک اومده باشه و از این قضیه خیلی خوشم اومد الان که گفتی

        حتما اون انیمیشن فلشپوینت رو هم میبینم

  • انصافا از فیلمای فاز چهارم مارول بهتر بود میدونی منظورم اینکه سرگرم کننده بود که فیلمای بیشتر فیلمای مارول ندارنش

    هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)مهدیارesmaaiel_63ARIA11
معرفی فیلم The Flash | آشفتگی در جهان‌های موازی - گیمفا