12 نکته که در مورد Spider-Man 2 یاد گرفتیم - گیمفا
12 نکته که در مورد Spider-Man 2 یاد گرفتیم - گیمفا
12 نکته که در مورد Spider-Man 2 یاد گرفتیم - گیمفا
12 نکته که در مورد Spider-Man 2 یاد گرفتیم - گیمفا

۱۲ نکته جدید که در مورد Marvel’s Spider-Man 2 یاد گرفتیم

آرش بوالحسنی
۱۴:۵۵ ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
12 نکته که در مورد Spider-Man 2 یاد گرفتیم - گیمفا

آخرین PlayStation Showcase شاید آن طور که باید و شاید به انتظارات طرفداران پاسخ نداده باشد، اما در هر صورت می‌توان گفت که سونی این رویداد را با نمایش هیجان‌انگیزی به پایان رساند. سونی و Insomniac Games تصمیم گرفتند تا گیم‌پلی Marvel’s Spider-Man 2، پرده آخر این شوکیس را رقم بزند تا طرفداران برای این دنباله مورد انتظار بیش از پیش هیجان‌زده شوند. اطلاعات زیادی از این بازی در دسترس قرار گرفت، هم از سوی این تریلر و هم از طریق بلاگ پلی استیشن. در این مطلب قصد داریم تا این اطلاعات را بررسی و جمع‌بندی کنیم.

پیتر و مایلز

تریلر معرفی Marvel’s Spider-Man 2 خیلی قوی به این مسئله اشاره کرد که هر دو مرد عنکبوتی یعنی Peter Parker و Miles Morales پروتاگونیست‌های قابل بازی در این اثر خواهند بود. حال به لطف تریلر گیم‌پلی بازی این مسئله رسما تایید شده است. دنباله Spider-Man قرار است شامل هر دوی آن‌ها به عنوان شخصیت قابل بازی باشد و Insomniac گفته که هر دو نقش به سزایی در داستان بازی خواهند داشت. شما در جهان باز بازی قادر خواهید بود تا به صورت آزادانه بین این دو Spider-Man سوییچ کنید و هر کدام درخت‌های مهارت خود را خواهند داشت.

Symbiote

12 نکته که در مورد Spider-Man 2 یاد گرفتیم - گیمفا

طرفداران Spider-Man مدتی می‌شود که منتظر روایت این داستان توسط Insomniac بوده‌اند. پس از اشاراتی به Symbiote در دو بازی اول، بالاخره در تریلر معرفی Marvel’s Spider-Man 2 شاهد تایید حضور Venom بودیم و در تریلر گیم‌پلی بازی نیز پیتر با لباس Symbiote مشهور Spider-Man دیده می‌شد. بله، لباس سیاه نمادین پیتر در این بازی حضور خواهد داشت و علاوه بر اعمال تغییراتی روی ظاهر Spider-Man، این لباس به پیتر توانایی‌های جدیدی هم می‌دهد.

توانایی‌های جدید پیتر

در طول مبارزات، به هنگام پوشیدن لباس سیاه، پیتر به طرز قابل توجه‌ای قدرتمندتر و تهاجمی‌تر خواهد بود. او هم‌چنین حملات جدید زیادی را هم در اختیار دارد. او قادر خواهد بود تا به صورت تهاجمی‌تری ضربات دشمنان را دفع کند و هم‌چنین تارهای قدرتمندی از سوی او به سمت دشمنان شلیک می‌شود. طیف وسیعی از انیمیشن‌های کاملا جدید برای Peter در نظر گرفته شده‌ تا تفاوت حملات و توانایی‌های او را به تصویر بکشند. لباس سیاه هم‌چنین شامل حملات Takedown ویژه و کاملا جدیدی خواهد شد.

توانایی‌های جدید Miles

این فقط پیتر نیست که حقه‌های جدیدی را در چنته دارد، بلکه Miles هم با توانایی‌های جدید خود در مبارزات ظاهر می‌شود. یکی از این توانایی‌های جدید Thunder Burst نام دارد که به Miles اجازه می‌دهد تا با استفاده از قدرت‌های الکتریکی خود، ضربه‌ای محکم را به زمین وارد کند که باعث وارد شدن آسیب AOE (جمعی) به دشمنان می‌شود. به علاوه، او یک توانایی جدید دیگر به نام Chain Lightning هم خواهد داشت. Miles هم‌چنین یک گجت جدید به نام Web Grabber در اختیار دارد که چند دشمن را با تار به یک مکان مشخص می‌کشاند.

مکانیک‌های حمل و نقل جدید

12 نکته که در مورد Spider-Man 2 یاد گرفتیم - گیمفا

جابه‌جایی در نیویورک یکی از بخش‌های اساسی بازی‌ Spider-Man استودیوی Insomniac Games بود. پس طبیعی است که در این دنباله شاهد اضافه شدن مکانیک‌های زیاد جدیدی به جهان آزاد باشیم. برای شروع، باید گفت که سرعت حرکت شخصیت‌ها در این بازی به لطف SSD پلی استیشن ۵ در کل بسیار سریع‌تر خواهد بود. به علاوه، یکی از ابزارهای جدید Web Wings نام دارد که به نوعی مثل گلایدر عمل می‌کنند. مایلز و پیتر هم‌چنین می‌توانند از تونل‌های بادی موجود در شهر نیویورک استفاده کنند که به سرعت پرواز آن‌ها می‌افزاید.

توانایی‌های مخفی‌کاری جدید

در حالی که مبارزه و جابه‌جایی هسته‌های اصلی گیم‌پلی Marvel’s Spider-Man هستند، مخفی‌کاری هم نقش مهمی را در رویارویی‌های شما با دشمنان بازی می‌کند. این بخش از بازی هم قرار است در این دنباله بهبود پیدا کند. یک گجت جدید که Insomniac به آن اشاره کرده، Web Line نام دارد که به شما اجازه می‌دهد تا یک تار را بین دو نقطه متصل کنید و بدون سر و صدا از نقطه A به نقطه B بروید. بازیکنان می‌توانند با استفاده از این گجت به خودشان فرصت یک Double Takedown را روی دو دشمن نزدیک بدهند.

نواحی جدید

Marvel’s Spider-Man و Marvel’s Spider-Man: Miles Morales در شهر نیویورک قرار داشتند و از نقشه یکسانی استفاده می‌کردند. ممکن است که باور داشته باشید این شباهت بین دو بازی چندان ایده‌آل نیست، اما شهر نیویورک بخشی اساسی از یک داستان Spider-Man است و تعجبی ندارد که Marvel’s Spider-Man 2 هم در نیویورک روایت شود. با این وجود، قرار است شاهد نواحی جدیدی هم نسبت به دو بازی قبلی باشیم. اینکه دقیقا این نقشه چگونه گسترش پیدا کرده مشخص نیست، اما Insomniac وجود East River، محلات کویینز و برولکین و جزیرۀ کُنی را تایید کرده است.

جزئیات سیستم پیشرفت

marvels spider man 2

با توجه به اینکه پیتر و مایلز هر دو در Marvel’s Spider-Man 2 قابل بازی هستند و هر کدام توانایی‌های منحصر به فرد خود را دارند، این سوال پیش می‌آید که Insomniac چگونه سیستم پیشرفت آن‌ها را پیاده‌سازی می‌کند. به نظر می‌رسد که Insomniac در این زمینه کم‌کاری نکرده و قرار است شاهد درخت مهارت‌های مجزایی برای این دو کاراکتر باشیم. در کنار آن، یک درخت مهارت مشترک هم برای این دو وجود دارد و دریافت ارتقاها در آن روی هر دو شخصیت اعمال می‌شود.

Kraven the Hunter

در حالی که تریلر رونمایی Marvel’s Spider-Man 2 در سال ۲۰۲۱ وجود Kraven the Hunter را رسما تایید نکرد، اما شاهد اشارات بسیار واضحی به این شرور مشهور بودیم، اما حضور او حالا رسما تایید شده است. او و پیروانش یعنی Kraven’s Hunters قرار است برای شکار بزرگی به نیویورک سفر کنند و این سفر، آن‌ها را در مقابل دو قهرمان محبوب ما و هم‌چنین دسته‌ای از شرورهای حاضر در نیویورک قرار می‌دهد.

The Lizard

Curt Connors یا همان The Lizard حضور مختصری در Marvel’s Spider-Man و Miles Morales داشت و همان‌طور که انتظار می‌رفت او حالا نقش بسیار مهم‌تری در این دنباله دارد. در تریلر اخیر گیم‌پلی Marvel’s Spider-Man 2 شاهد حضور پررنگ The Lizard بودیم و Kraven و شکارچی‌های او به دلایل نامشخصی به دنبال او بودند. به نظر می‌رسد که پیتر و مایلز هم به دنبال متوقف کردن همین شکار باشند. اینکه دقیقا The Lizard چه نقشی در داستان بازی خواهد داشت مشخص نیست، اما بدون شک ما در مورد دیدن نسخه Insomniac این شخصیت هیجان‌زده هستیم.

جزئیات فنی

marvels spider man 2

همان‌طور که قبلا گفته شد SSD پلی استیشن ۵ این اجازه را به تیم توسعه بازی داده تا سرعت جابه‌جایی در جهان بازی را به طرز قابل توجه‌ای افزایش دهند. البته بازیکنان می‌توانند انتظار پیشرفت‌های دیگری را نیز داشته باشند. هر چه باشد ما در مورد یک انحصاری پلی استیشن ۵ صحبت می‌کنیم. Insomniac گفته که جهان بازی غنی‌تر، پر تراکم‌تر و فعال‌تر است و در هر زمینه‌ای، از ذرات و بافت‌ها گرفته تا نورپردازی و سایه‌ها، شامل جزئیات بیشتری می‌شود. به علاوه، پشتیبانی از صوت ۳D هم تایید شده و این بازی از فناوری‌های Haptic Feedback و Adaptive Triggers دوال‌سنس نیز استفاده می‌کند.

تاریخ عرضه

با وجود اینکه در جریان نمایش گیم‌پلی بازی Marvel’s Spider-Man 2 شاهد اعلام تاریخ عرضه دقیقی نبودیم، استودیوی Insomniac Games در جریان Summer Game Fest تاریخ انتشار بازی را اعلام کرد. بازی Marvel’s Spider-Man 2 در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۸ مهر ۱۴۰۲) برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد.

X (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومVenom 🗿ᚱ.ᚻlul-bookmh.p77معلم گیمفا(باکتری شناسی )MMDred-eyed Banished KnightcactusDARKSIRENhoseinmققنوس آسمانMr bahalARMY.PSSubzeroYohanaTonyCyrusmeysambmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

12 نکته که در مورد Spider-Man 2 یاد گرفتیم - گیمفا
12 نکته که در مورد Spider-Man 2 یاد گرفتیم - گیمفا
12 نکته که در مورد Spider-Man 2 یاد گرفتیم - گیمفا
12 نکته که در مورد Spider-Man 2 یاد گرفتیم - گیمفا
12 نکته که در مورد Spider-Man 2 یاد گرفتیم - گیمفا
12 نکته که در مورد Spider-Man 2 یاد گرفتیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

12 نکته که در مورد Spider-Man 2 یاد گرفتیم - گیمفا