قدرتمندترین قهرمانان در دنیای سینمایی دی‌سی جیمز گان - گیمفا
قدرتمندترین قهرمانان در دنیای سینمایی دی‌سی جیمز گان - گیمفا
قدرتمندترین قهرمانان در دنیای سینمایی دی‌سی جیمز گان - گیمفا
قدرتمندترین قهرمانان در دنیای سینمایی دی‌سی جیمز گان - گیمفا

قدرتمندترین قهرمانان در دنیای سینمایی دی‌سی جیمز گان

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
قدرتمندترین قهرمانان در دنیای سینمایی دی‌سی جیمز گان

فاز اول دنیای سینمایی دی‌سی هنوز به طور کامل آشکار نشده اما برخی از قدرتمندترین قهرمانان دی‌سی حضورشان در آن تأیید شده است.

دنیای سینمایی دی‌سی تحت هدایت جیمز گان در حال حاضر برخی از قدرتمندترین شخصیت‌های دی‌سی را درون خودش دارد و بسیاری از آن‌ها نیز در فیلم‌های قبلی به نمایش گذاشته نشدند. فیلم سوپرمن: میراث (Superman: Legacy) اثری است که داستان شخصیت سوپرمن را ریبوت می‌کند و آغاز واقعی دنیای سینمایی جدید دی‌سی خواهد بود.

در حال حاضر مشخص نیست که کدام یک از بازیگران آثار قبلی دی‌سی قرار است در دنیای سینمایی جدید دی‌سی نیز حضور داشته باشند اما با این وجود، هیجان برای فرنچایز دی‌سی تحت هدایت جیمز گان بسیار زیاد است که به معرفی کاراکترهای جدیدی نیز می‌پردازد.

فاز اول دنیای سینمایی دی‌سی تحت عنوان خدایان و هیولاها (Gods and Monsters) شناخته می‌شود و شامل فیلم‌های سینمایی، سریال‌های لایو اکشن و همچنین انیمیشن‌های سینمایی و سریالی می‌شود. برخی از پروژه‌های فاز اول همچون فیلم «سوپرمن: میراث» و فیلم شجاع و جسور (The Brave and The Bold) به معرفی کاراکترهای شناخته شده سوپرمن و بتمن می‌پردازند و این در حالی است که دیگر پروژه‌ها حول محور کاراکترهای کمتر شناخته شده هستند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی قدرتمندترین ابرقهرمانان دنیای سینمایی دی‌سی تحت هدایت جیمز گان تا به امروز بپردازیم.

۱۰. بوستر گلد

قدرتمندترین قهرمانان در دنیای سینمایی دی‌سی جیمز گان بوستر گلد
بوستر گلد

مایکل کارتر ممکن است هیچ قدرت فرابشری و ابرقهرمانی نداشته باشد اما لباس و تکنولوژی بوستر گلد (Booster Gold) او را به یکی از قدرتمندترین ابرقهرمانان حاضر در دنیای سینمایی دی‌سی تحت نظر جیمز گان تاکنون تبدیل می‌کند. با اینکه هنوز اطلاعات چندانی درباره سریال «بوستر گلد» در دست نیست اما باید گفت که این سریال تازه از دنیای سینمایی دی‌سی احتمالاً به داستان خاستگاه وی خواهد پرداخت و قدرت‌های مختلف وی را به نمایش در خواهد آورد.

از همین رو، انتظار می‌رود که در این سریال، مایکل کارتر لباسی داشته باشد که به او قدرت فوق‌العاده، استقامت زیاد، توانایی ایجاد میدان‌های انرژی و همچنین توانایی شلیک انفجارهای انرژی را می‌دهد. علاوه بر همه این قدرت‌ها نیز بوستر گلد می‌تواند در زمان سفر کند؛ بنابراین، با وجود شخصیت نه‌چندان جدی‌اش، بوستر گلد را نمی‌توان نادیده گرفت.

۹. اریک فرانکشتاین

قدرتمندترین قهرمانان در دنیای سینمایی دی‌سی جیمز گان اریک فرانکشتاین
اریک فرانکشتاین

نسخه‌های مختلفی از هیولای فرانکشتاین در کمیک‌های دی‌سی وجود دارند و اریک فرانکشتاین (Eric Frankenstein) نیز قرار است در سریال انیمیشنی Creature Commandos به دنیای دی‌سی تحت هدایت جیمز گان اضافه شود. سریال انیمیشنی «جانوران کماندو» را می‌توان به‌عنوان یک نسخه از جوخه انتحار با ترکیب هیولاها دانست و اریک فرانکشتاین نیز یکی از قدرتمندترین اعضای این گروه به شمار می‌رود.

اولاً اریک فرانکشتاین فقط از نظر فنی زنده است و این به معنای است که از نظر فنی او نمی‌تواند بمیرد. علاوه بر این، موجود فرانکشتاین دی‌سی دارای قدرت و دوام فوق‌العاده‌ای است که او را به یک سلاح بسیار عالی تبدیل می‌کند. اریک فرانکشتاین همچنین در نبرد تن به تن و استفاده از سلاح نیز مهارت فوق‌العاده‌ای دارد.

۸. براید

قدرتمندترین قهرمانان در دنیای سینمایی دی‌سی جیمز گان براید
براید

براید فرانکشتاین (The Bride) نیز از جمله کاراکترهایی است که در سریال انیمیشنی «جانوران کماندو» حضور خواهد داشت و از قدرت‌های مشابه اریک فرانکشتاین بهره می‎‌برد. براید قدرت فرا انسانی، استقامت بسیار بالا و دوام فوق‌العاده دارد. مشابه با اریک فرانکشتاین، براید نیز فناناپذیر است و عملاً یک زامبی محسوب می‌شود.

همین نیز سبب شده تا او دارایی بسیار ارزشمندی برای شید (SHADE) یا در این مورد آرگوس (ARGUS) باشد. شاید تنها مزیتی که براید نسبت به اریک فرانکشتاین دارد، جفت بازوی اضافی او باشد. اینکه سازندگان سریال انیمیشنی «جانوران کماندو» قرار است چطور قدرت‌های این شخصیت‌ها را به نمایش در بیاورند، هنوز مشخص نیست. در هر صورت، باید گفت که ازنقطه‌نظر کتاب‌های کمیک، شخصیت اریک و همچنین براید از جمله قدرتمندترین شخصیت‌های فاز اول دی‌سی محسوب می‌شوند.

۷. دکتر

قدرتمندترین قهرمانان در دنیای سینمایی دی‌سی جیمز گان دکتر
دکتر

دنیای سینمایی دی‌سی تحت هدایت جیمز گان برای اولین بار از زمان معرفی تیم اقتدار (Authority) در کمیک‌های WildStorm قرار است این گروه را روی پرده سینماها به نمایش در بیاورد. با این حال، هنوز مشخص نیست که کدام یک از کاراکترها قرار است عضو این گروه باشند.

با این حال، می‌توان گفت که شخصیت یروئن تورندایک ملقب به دکتر (Doctor) بخشی از گروه اقتدار خواهد بود و در این اثر سینمایی حضور خواهد داشت. «دکتر» در گروه اقتدار به جای اینکه یک نام ابرقهرمانی باشد بیشتر یک لقب یا عنوان است که از یک شَمن (Shaman) به دیگری منتقل می‌شود. هر زمانی که دکتر می‌میرد، او به شکل دکتر جدیدی تناسخ پیدا می‌کند و این در حالی است که دکتر جدید تمام قدرت‌های دکترهای قبلی را دارد. بنابراین، شخصیت دکتر در گروه اقتدار را می‌توان ترکیبی از دکتر هو و آخرین بادافزار توصیف کرد. در جهان، قبل از یروئن تورندایک دکترهای متعددی حضور داشتند و همین نیز باعث می‌شود تا یروئن تورندایک از تمام نسخه‌های قبلی قدرتمندتر باشد.

قدرت‌های دکتر مبتنی بر جادو است و بنابراین، هیچ حدومرز خاصی ندارد مگر اینکه خط داستانی آن‌ها را محدود کند. قهرمانان جادویی زیادی در دنیای سینمایی قدیم دی‌سی حضور نداشتند و به نظر می‌رسد که جیمز گان به دنبال تغییر این موضوع در پروژه‌های آینده است. اینکه چگونه فیلم «اقتدار» قرار است جادوی دکتر را به نمایش در بیاورد، هنوز مشخص نیست اما باید گفت که یروئن تورندایک یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های دنیای سینمایی جدید دی‌سی است.

۶. گرین لنترن جان استوارت

قدرتمندترین قهرمانان در دنیای سینمایی دی‌سی جیمز گان جان استورات
جان استورات

جدا از یک حضور مختصر در سکانس فلش‌بک فیلم لیگ عدالت (Justice League)، گرین لنترن‌ها بخشی از دنیای سینمایی دی‌سی قدیم نبودند. با این حال، به نظر می‌رسد که در دنیای سینمایی دی‌سی جدید تحت هدایت جیمز گان این موضوع تغییر خواهد کرد و آن‌ها حضور بسیار پررنگ‌تر و مهم‌تری در رویدادها و داستان‌ها خواهند داشت.

لنترن‌ها (Lanterns) سریالی لایو اکشن از دنیای سینمایی دی‌سی به شمار می‌رود که هم جان استوارت و هم هال جردن را به نمایش در خواهد آورد، کسانی که دو نفر از معروف‌ترین فانوس سبزها یا گرین لنترن‌های انسانی هستند. در تئوری، هر گرین لنترن مجموعه قدرت‌هایی را دارد که مقایسه بین آن‌ها را بسیار دشوار می‌کند.

با فرض اینکه سریال «لنترن‌ها» به خط زمانی معمولی کمیک‌های دی‌سی پایبند باشند، جان باید جوان‌تر از هال باشد. به این ترتیب، جان استوارت ممکن است در مقایسه با هال جردن تجربه و قدرت کمتری داشته باشد.

۵. گرین لنترن هال جردن

قدرتمندترین قهرمانان در دنیای سینمایی دی‌سی جیمز گان هال جردن
هال جردن

شخصیت گرین لنترن با بازی رایان رینولدز تاکنون تنها نسخه لایو اکشن از شخصیت هال جردن به شمار می‌رود. بیش از یک دهه از زمان ساخت و اکران فیلم گرین لنترن (Green Lantern) سال ۲۰۱۱ میلادی می‌گذرد و حالا در سریال لایو اکشن «لنترن‌ها» قرار است شخصیت هال جردن بار دیگر در دنیای لایو اکشن به تصویر کشیده شود.

همانطور که در بالاتر به آن پرداخته شده، انتظار می‌رود که هال جردن از جان مسن‌تر باشد و در نتیجه از تجربه بیشتری بهره ببرد. هال جردن اغلب اوقات به‌عنوان فانوس سبز با بیشترین اراده توصیف می‌شود که او را به چهره‌ای کلیدی در دنیای دی‌سی تبدیل کرده است.

فیلم سینمایی «گرین لنترن» محصول سال ۲۰۱۱ میلادی تنها اندکی از پتانسیل قدرت فوق‌العاده هال جردن را به نمایش گذاشته بود و نتوانست آن طور که باید قدرت‌های وی را روی پرده سینماها به نمایش بگذارد. سریال لایو اکشن «لنترن‌ها» می‌توانند هال جردن با تجربه را در اوج قدرت خودش به نمایش در بیاورد.

۴. سوامپ تینگ

قدرتمندترین قهرمانان در دنیای سینمایی دی‌سی جیمز گان سوامپ تینگ
سوامپ تینگ

سوامپ تینگ (Swamp Thing) یکی از قدرتمندترین موجودات در کل دنیای دی‌سی به شمار می‌رود. با اینکه سریال «سوامپ تینگ» این شخصیت اصلی را تنها در سطح روان‌شناختی مورد بررسی قرار داد اما نشان نداد که این شخصیت تا چه اندازه می‌تواند قدرتمند باشد.

حالا فیلم سینمایی «سوامپ تینگ» در دنیای سینمایی دی‌سی جدید این فرصت را دارد تا بتواند مهارت‌های این شخصیت را به نمایش بگذارد و او را در کنار دیگر ابرقهرمانان به تصویر بکشد. این سریال به هر گیاهی در این سیاره متصل است و همین نیز او را شبیه یک خدا می‌کند.

وقتی صحبت از توانایی‌های فیزیکی به میان می‌آید نیز باید گفت که سوامپ تینگ دارای قدرت و دوام فوق‌العاده‌ای است و می‌تواند شکل بدنش را به میل خودش تغییر بدهد. قدرت‌های او تنها به ارتباطش با محیط اطرافش محدود می‌شوند.

۳. آپولو

قدرتمندترین قهرمانان در دنیای سینمایی دی‌سی جیمز گان آپولو
آپولو

صحبت درباره قدرت‌های آپولو (Apollo) بدون مقایسه وی با سوپرمن امکان‌پذیر نیست. آپولو عضوی از گروه اقتدار است و یکی دیگر از شخصیت‌های متعدد مشابه سوپرمن است که هم در دی‌سی و هم در مارول وجود دارند. قدرت‌های آپولو شامل توانایی بسیار زیاد، پرواز، سرعت فوق‌العاده، دید گرمایی و آسیب‌ناپذیری است. علاوه بر این، قدرت‌های آپولو از خورشید سرچشمه می‌گیرد که همین نیز سبب شده تا تفاوتی بین قدرت‌های او و سوپرمن ایجاد شود.

آپولو احتمالاً بخشی از اعضای تیم اقتدار خواهد بود و این به معنای آن است که دنیای دی‌سی باید راهی پیدا کند تا بتواند این شخصیت را نسبت به سوپرمن متمایزتر کند. جدای از این مقایسه باید گفت که آپولو یکی از قوی‌ترین شخصیت‌های دنیای دی‌سی است.

۲. سوپرگرل

قدرتمندترین قهرمانان در دنیای سینمایی دی‌سی جیمز گان سوپرگرل
سوپرگرل

کریپتونی‌ها همیشه در دنیای دی‌سی طنین‌انداز هستند و حضور پررنگی دارند. در حقیقت، یکی از دلایلی که زمین یک سیاره بسیار مهم در داستان‌های کمیک دی‌سی است، این است که اینجا به‌عنوان خانه حداقل دو کریپتونی به نام‌های کال ال و کارا زور ال شناخته می‌شود. هم سوپرمن و هم سوپرگرل (Supergirl) هر دو بخشی از دنیای سینمایی دی‌سی جدید تحت هدایت جیمز گان خواهند بود و شخصیت سوپرگرل نیز قرار است در فیلمی اختصاصی به نام سوپرگرل: زن فردا (Supergirl: Woman of Tomorrow) حضور داشته باشد.

ساشا کلی نقش سوپرگرل را در فیلم فلش (The Flash) بازی می‌کند، فیلمی که دنیای سینمایی دی‌سی را ریبوت می‌کند و زمینه را برای شروع دوباره آن تحت هدایت جیمز گان فراهم می‌آورد. در حال حاضر مشخص نیست که آیا ساشا کلی نقشش به‌عنوان سوپرگرل را در فیلم «سوپرگرل: زن فردا» بازآفرینی خواهد کرد یا نه ولی در هر صورت، باید گفت که کارا یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های دی‌سی است و می‌تواند با شخصیت‌های شروری همچون برینیاک (Brainiac) و دارک‌ساید (Darkseid) مقابله کند.

۱. سوپرمن

قدرتمندترین قهرمانان در دنیای سینمایی دی‌سی جیمز گان سوپرمن
سوپرمن

سوپرمن به طور معمول در مرکز هر فرنچایزی از دی‌سی قرار دارد و این موضوع را می‌توان در دنیای انیمیشنی دی‌سی یا حتی دنیای سینمایی دی‌سی قدیم نیز مشاهده کرد. حالا جیمز گان نیز به دنبال آن است تا دنیای سینمایی دی‌سی جدید را نیز حول محور همین شخصیت شکل بدهد و در همین راستا نیز اولین فیلم سینمایی از فاز اول قرار است مربوط به این شخصیت باشد که فیلم «سوپرمن: میراث» نام دارد.

در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره فیلم «سوپرمن: میراث» ساخته جیمز گان در دست نیست اما انتظار می‌رود که این ریبوت تازه از شخصیت سوپرمن داستان و جنبه‌های متفاوتی از وی را به نمایش در بیاورد. از یک طرف، فیلم «سوپرمن: میراث» قرار است برداشتی سنتی‌تر از سوپرمن باشد که می‌تواند باعث اکشن کمتر درون فیلم شود. از سوی دیگر، این فیلم قرار است در جهانی روایت شود که در آن از قبل، قهرمانان دیگر دی‌سی وجود دارند.

از آنجا که فیلم «سوپرمن: میراث» قرار است شخصیت سوپرمن را در مرکز دنیای سینمایی دی‌سی جدید قرار بدهد، پس باید سطح قدرت بسیار بالایی از وی را به نمایش در بیاورد. قدرت‌های سوپرمن همان قدرت‌های استاندارد ابرقهرمانی است که الهام‌بخش شکل‌گیری ابرقهرمان‌های زیادی شده است.

با این حال، باید گفت که برخی از نسخه‌های سوپرمن بسته به داستان آن‌ها نسبت به بقیه قوی‌تر احساس می‌شدند. به‌عنوان مثال، شخصیت سوپرمن با بازی هنری کویل بخشی از فیلم‌های اکشن محور دنیای سینمایی دی‌سی قدیم بود و توانایی‌های سوپرمن در مقابل شخصیت‌های شروری همچون ژنرال زاد، فائورا، دومزدی و استپن‌ولف به نمایش گذاشته شده بود.

با اینکه هنوز مشخص نیست شخصیت شرور فیلم «سوپرمن: میراث» چه کسی است یا اینکه این فیلم تا چه اندازه سکانس‌های اکشن دارد اما باید گفت که شخصیت سوپرمن یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های ابرقهرمان در دنیای سینمایی دی‌سی تحت هدایت جیمز گان است.


در این مطلب به معرفی قدرتمندترین قهرمانان در دنیای سینمایی دی‌سی تحت هدایت جیمز گان پرداختیم. نظر شما درباره آینده دنیای سینمایی دی‌سی چیست؟

منبع: اسکرین رنت

هالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)DARKSIRENabolfazl3000vafadarیوهانLove GameFineGamer'Boymeysambv-alkalineKratosهادی صفائیܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓSpider-ManBERSERK

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

قدرتمندترین قهرمانان در دنیای سینمایی دی‌سی جیمز گان - گیمفا
قدرتمندترین قهرمانان در دنیای سینمایی دی‌سی جیمز گان - گیمفا
قدرتمندترین قهرمانان در دنیای سینمایی دی‌سی جیمز گان - گیمفا
قدرتمندترین قهرمانان در دنیای سینمایی دی‌سی جیمز گان - گیمفا
قدرتمندترین قهرمانان در دنیای سینمایی دی‌سی جیمز گان - گیمفا
قدرتمندترین قهرمانان در دنیای سینمایی دی‌سی جیمز گان - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • جیمزگان همیشه فقط میره سراغ کاراکتر های ناشناخته و یا با محبوبیت کم و اونارو به حدی محبوب می‌کنه که جزو کاراکترای اصلی میشن نمونه‌ش همین محافظان کهکشان ، تا یه زمانی کسی اصلا نمی‌شناخت که اینا کی هستن اما الان به عنوان یکی از محبوب ترین تیم های ابرقهرمانی شناخته میشن

    Mad maxجول دوست داشتنیLove Gameسبحان کورلئونههیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)FineGamerپیر فرسودهParsa YousefzadeAli_pxOromasdes
  • AmirAgha گفت:

    این نویسنده های اسکرین رنت خیلی سمن خدایی
    حالا درسته حضور یک سری از شخصیت ها تایید شده
    ولی هنوز نمیشه به ترتیب گفت کدوم هیرو از بقیه ضعیف یا قوی تره
    چون توی فیلم ها قدرت ایناهارو خیلی دستکاری میکنن…

    atriجول دوست داشتنیLove Gameسبحان کورلئونههیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)v-alkalineOromasdes卂爪丨尺乙卂尺乇丨REZAGAMER🤘𝕬𝖘𝖘𝖆𝖘𝖘𝖎𝖓more
  • سوامپ تینگ فکر کنم تو injustice 2 هم بود
    اونجا که خیلی باحال بود

    Sina7294Artin_Gamearسبحان کورلئونهپیر فرسودهParsa YousefzadeAAS(بازگشته است)v-alkaline
  • LordSega گفت:

    به طور قطع فیلم سازی جدید و صنعت سینمای امروز توان خلق شخصیت هایی در حد و یا بهتر از سوپرمن و هر قهرمان
    دیگه ای که قبلا شکل گرفته رو ندارند، مسلما قراره چنان گندی بزنن که دیگه نشه از روی این شخصیت ها فیلم جدید ساخت
    کلا تو این قرن مردم خیلی خنگ و به درد نخور شدن،همش به خاطر فرهنگ غلط و روش های غلط تر هست که ملت اینقدر
    ضعیف و ناتوان شدن، هر صنعتی رو با قبلش مقایسه کنی میبینی افت شدید کرده

    کفتر گیمینگatriهیچپیر فرسودهThe last Elden ringهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)esmaaiel
    • esmaaiel گفت:

      این شخصیتها اصلاً ربطی به “فیلم سازی جدید و صنعت سینمای امروز” ندارن و همشون در دنیای Comicها خلق شدن. بعضی هاشون قدمت چند دهه ایی دارن. مثلاً همین شخصیت Booster Gold که مطمئناً اسمشو خیلی ها برای اولین باره میشنون، ۳۷ سال پیش خلق شده. یا همچنین شخصیت Eric Frankenstein که ۷۵ سال پیش خلق شده.
      تنها دلیلی که تا به امروز صنعت سینما برای خلق فیلم سراغ این شخصیتها نرفته فقط برمیگرده به کمتر شناخته شدن و محبوبیت پایین ترشون نسبت به شخصیتهای محبوبی چون بتمن و سوپرمن.

      esmaaiel_63DoffyThe last Elden ringLordSegaCellکاربر شماره 85جول دوست داشتنیپیر فرسوده
  • 'Boy گفت:

    مورد چهار بند دوم
    «این سریال به هر گیاهی در این سیاره متصل است و همین نیز او را شبیه یک خدا می‌کند.»
    شخصیت*

  • چجوری سوپرمن قویترینه ولی بتمن دهنش سرویس کرد 😆
    بعد اونوقت کسی که قویترین شکست داده چرا نباید جزو ده تا باشه

    ASUKA FAN(TEKKEN GOD)کاربر شماره 85جول دوست داشتنیپیر فرسودهKENOBI
  • Nob گفت:

    کماندار سبز فلش سوپر گرل مثلث قدرت

  • Hades گفت:

    هی امیدوارم فلش هم باشه
    خدایی فلش پتانسیل خیلی بالای داره
    کسی که از قدرت های فلش آگاه باشه می دونه یکی از قویترین کاراکتر هاست

    nfs3foreverجول دوست داشتنی
  • Pendar1199 گفت:

    سوامپ تینگ یه سریالش بود دو سه سال پیش خوب بود بازیگر پسر اسمش نمیدونم چی بود از بازیگرش خوشم می اومد

    • nfs3forever گفت:

      بتمن بالاترین کاریزما رو داره بین تمام ابرقهرمانهای دی سی و حتی مارول و کماکان بعد از نسل ها این کاریزماش حفظ شده توسط بازیگرانی قبل از مایکل کیتون و وال کیلمر تا کریسشن بیل و بن افلک ( بدترین ! ) اما .. حقیقت اینه که واقعا یه انسان معمولیه و هیچ قدرت ابرانسانی تو کمیک ها و درنتیجه فیلمها براش تعریف نشده . حتی مثل مرد آهنی مارول پروفسور یا پی اچ دی هم نداره لذا واقعا ابرقهرمانی قدرتمند به حساب نمیاد هرچند محبوبیتش از ثور و هالک و کاپیتان امریکا با هم بیشتر باشه . عجیب اینه که همین دی سی نقطه مقابلش یعنی سوپرمن خلق کرده که قدرتش با اختلاف بیشتر از تمام ابرقهرمانهای تاریخ و شاید به نوعی بشه گفت بینهایته . گمونم ثور و هالک و کاپیتان امریکا و مرد اهنی در کنار هم بازم زورشون به سوپرمن نرسه . حالا ببینید چرا بتمن علیه سوپرمن چرا در ایده و اجرا به فیلمی بسیار ضعیف حتی برای طرفداران بتمن تبدیل شد حتی یه بچه ابتدایی هم به احمقانه بودن این تقابل بالقوه واقفه و مشخص بود که شکستی بزرگ در نزد منتقدین و مخاطبان تبدیل خواهد شد و همین اتفاق هم افتاد .
      راستی چه میشد یکبار در فیلمی تقابل قهرمانان دی سی و کمیک را با هم میدیدیم !؟ برای منی که نه طرفدار فیلمهای ابرقهرمانی و نه طرفدار فیلمهای تخیلی هستم بازهم تصور چنین تقابلی در یک فیلم بسیار جذاب است .

      ASUKA FAN(TEKKEN GOD)
      • تقابل بچه گونه نبود بتمن از هوش خیلی بالای خودش و نقطه ضعف سوپرمن(سنگ کریپتونایت) علیه ش استفاده کرد و با مهارت های مبارزه ای فوق العاده و قدرت بدنی بالاش تونست کلارک رو شکست بده، اتفاقا این تقابل بتمن و سوپرمن تو کمیک های دی سی خیلی زیاده، و بنظرم بتمن با استفاده از تجهیزات و هوش و قدرت بدنی ش میتونه خیلی از اعضای مارول رو شکست بده مثلا اگه استیو راجرز میتونه میولنیر رو بلند کنه پس بروس وین هم نباید مشکلی داشته باشه

        nfs3forever
        • nfs3forever گفت:

          من که نگفتم بتمن ضعیفه یا کم هوشه منظورم توانایی ابرانسانی نداره . ببین اولش گفتم کاریزمای بتمن هنوز بالاترینه و احتمالا پرطرفدارترین شخصیت ابرقهرمان یا کامیک به حساب میاد و شکی در روش مبارزات و ذکاوتش نیست ولی هیچ خصوصیت ابرانسانی نداره برخلاف همین استیو راجرز که مشخصا ابرانسانه چون روند توسعه اش بر همین مبنا بوده مسلما وزن سنگینتری هم میتونه بلند کنه ! ضمنا باهوشی بتمن رو گذاشتن در کنار کم هوشی و غرور و خودخواهی سوپر من که مثلا تو فیلم توازن برقرار بشه ! وگرنه در جاهای دیگه دی سی سوپرمن رو هم باهوش نشون داده و هم نه آنچنان متکبر و مغرور و خود خواه . شک نکن اگر بازهم فیلمی فقط با محوریت سوپر من بسازن باز هم دی سی سوپر منو فوق العاده باهوش و فداکار نشان خواهد داد .

          ASUKA FAN(TEKKEN GOD)
          • این که استیو میتونه جسم سنگین بلند کنه چون ابر سرباز هست که معلومه ولی بلند کردن میولنیر شایسته بودن میخواد و بتمن بنظرم واقعا شایسته بلند کردنش هست، و منم با بقیه حرفت هیچ مشکلی نداشتم داداش اصن این رو که بتمن ضعیفه از حرفت برداشت نکردم، بتمن مطمئنا کاریزماتیک ترین و حتی محبوب ترین ابرقهرمان تاریخه و قدرت ابر انسانی نداره درواقع همینه که خاصش کرده

            nfs3forever
          • David Holmes گفت:

            سوپرمن هم نمیشه گفت کم هوشه اما به واسطه قدرت خداگونه ای که داره مجبور نیست همیشه مثل بتمن همه چیز را محاسبه و پیشبینی کنه ، مگر مواقعی مثل حمله برینیاک یا دارک ساید و لکس لوتر ، که هرچند اونجا هم تو بیشتر اوقات پای لیگ عدالت میاد وسط و چندتا مغز در کنار مغز بزرگ بتمن با هم همکاری می‌کنند

        • David Holmes گفت:

          بلند کردن میولینیر نیازمند لیاقته ، یه چیزی مثل هدف والا و مقدس و از این چیزا (که تو پایان بازی تقریبا درست به نمایش گذاشته شد ) بتمن تا حدودی ترکیب مردآهنی و کاپیتان امریکا هستش البته از نظر شخصیتی مثل تونی استارک زیادی مغرور نیست و بیشتر اخلاق مداری میکنه

    • David Holmes گفت:

      بتمن هوشش با شرلوک هلمز برابری می کنه از این نظر نسبت به بقیه یه برتری هایی داره

      ASUKA FAN(TEKKEN GOD)
  • nfs3forever گفت:

    به غیر از ۳ گانه بتمن نولان و تا حدی واندر وومن متاسفانه یا خوشبختانه دی سی در سینما شکست سختی از مارول خورد و من فکر نمیکنم به این زودی ها بتواند این شکست را کمرنگتر کند البته جلوه های ویژه غیر میدانی و تماما کامپیوتری و از آن مهمتر پایین آمدن سلیقه سینمارو ها به این شکست کمرشکن کمک بزرگی کرد .

    esmaaiel_63
    • nfs3forever گفت:

      شخصا قوی ترین زن ابرقهرمان مارول را واندا ماکسیموف و قوی ترین زن ابرقهرمان دی سی را واندر وومن میدانم و اگر بین آنها قوی ترین زن ابرقهرمان دنیای کمیک را انتخاب کنم گمانم در مجموع کمی ماکسیموف قوی تر است چرا که علاوه بر تولید نیروی فوق قوی که از فاصله دور هر نیرو و قدرتی را به عقب میراند ( ضمن اینکه هم کاربرد تهاجمی و هم کاربرد دفاعی دارد ) و همچنین اجسام بسیار بزرگ و سنگین را به راحتی به هر طرف و هرکسی پرتاب کرده و ضربه میزند و این ۲ توانایی را با سرعت بالا بدون مقدمه در لحظه انجام میدهد یک نیروی اضافی استثنائی هم دارد و آن بازی با ذهن افراد و قرار دادن چندین نفر در دنیایی متوهم در کسری از ثانیه است . همه اینها کمی به قدرت بسیار بالا ، پرش های بلند و ضد گلوله و ضربه بودن ( گرچه کاملا و مطلق هم آسیب ناپذیر نیست ) و شلاق آتشین واندر وومن میچربد . البته چنین مبارزه ای در دنیای سینما بایستی بسیار جذاب باشد ، بسیار جذابتر از مبارزه ثور و کاپیتان امریکا !

      • nfs3forever گفت:

        ماشاالله ۲ تا کریس ها ( ثور و کاپیتان امریکا ) هیچی کم ندارن خوش تیپ ، قدبلند ، هیکل فیت و عضله ای ، دخترکش ، ازجان گذشته ، با اراده ، شکست ناپذیر ، اند فداکار ، اند آدم خوبه فقط بازیگر نیستند !
        بازم صد رحمت به کریس ضعیفتره درجه دو یعنی کریس پرت .

    • David Holmes گفت:

      فعلاً که خیلی از منتقدان معتقدند دوره مارول داره تموم میشه و قراره دی سی جایگزینش بشه ، البته من واقعا دلم نمی‌خواهد مارول بلایی سرش بیاد

  • nfs3forever گفت:

    با تشکر از زحمتی که برای تهیه مقاله کشیده شده و خسته نباشید خدمت منتقد عزیز جناب محمد پناه و گیمفا اما راستش قحطی ابرقهرمان های دنیای دی سی کامیکس جیمز گان باعث شده ۲ تا گرین لنترن تو لیست باشند ! اگر واقعا اینجوریه یا اصلا این مقاله ضرورتی نداشت یا بهتر بود عنوان مقاله میشد تمام ابرقهرمانهای خلق شده توسط جیمز گان . نصفشون کلا هیچکس نمیشناسه ( خداییش چند نفر این یارو پزشک ! رو میشناسن ) چه برسه کرکترهای قهرمانی سینمایی باشند ! دی سی کل زورشو زد کاراکترهای واقعا قوی شو مثل اکوامن و واندر وومن کنار هم جمع کنه بازم نتونست یه فیلم درست درمون حتی برای مخاطب عام تحویل بده چه برسه عدالت تو دنیا برقرار کنه ! حالا بعضی از اعضای این لیست که دیگه تو کارتونها هم تا حالا جلوه ای نداشتند

  • fre گفت:

    هیچکدوم اندازه دکتر فیت (نابو)نیستن

  • امیر گفت:

    سلام اول از همه این که
    فلش و سوپرگرل و سوپرمن و گرین ارو رتبه یک تا چهار رو دارد با سند
    خب گرین ارو که جهان های مواری رو نجات داد و مسلما از سه تا ابرقهرمان دیگه ای که گفتم ضعیف تره
    پس گرین ارو رتبه چهار رو می گیره
    و حالا بین سوپر من و سوپر گرل
    در سریال فلش سوپرمن خودش گفت که سوپرگل ازش قوی تره
    و داخل سریال فلش هم جنگ سوپرمن و سوپر گرل رو دیدیم
    پس سوپرمن رتبه ۳ می شه
    و حالا بین فلش و سوپرگرل
    در یکی از قسمت های فلش کارا که اسیب دیده بود به همراه نامزدش به استارلبز امدن تا بهبود پیدا کنه اما کیتیلین اسنو که دید پوست سوپر گرل بودن نفوذ است به بری الن یا همان فلش گفت که با ارتعاش سوزن رو وارد بدن سوپر گرل کن پس یعنی فلش می تونه با ارتعاش سوپر گرل رو بکشه
    پس رتبه دوم هم می شه سوپرگرل
    و رتبه اول می شه فلش و کسانی که می گویند فلش اول نیست
    در یک سریالی که اسمش رو نمی دونم و ابر قهرمان ها با فضایی ها جنگ داشتن که ابرقهرمان های قدرتمندی هم بودن
    در این سریال که گفتم
    ابرقهرمان ها می فهمن که پایگاه ادم فضایی ها کجا هستش و وقتی که می خواستن برن بخاطر اختلافاتی که بین ابر قهرمان ها و فلش افتاد که بخاطر سفر در زمان فلش بود نزاشتن فلش بره و گرین ارو هم نرفت
    وقتی که ابر قهرمان ها رفتن با تله ادم فضایی ها برخورد کردن و ذهنشان را از دست دادن و کسانی که جلوی سوپرگرل و قناری و جان دیگل و اتم و فایر استروم رو گرفتن فلش و گرین ارو بود

    امیر
قدرتمندترین قهرمانان در دنیای سینمایی دی‌سی جیمز گان - گیمفا