صندلیداغ گیمفا (قسمت آخر): محمدحسین کریمی، سردبیر تحریریه
امروز در آخرین قسمت صندلیداغ گیمفا، قرار است با یک مهمان ویژه گفتوگو داشته باشیم، با ما همراه باشید.
سلام به شما رفقای سایت گیمفا، امیدوارم که حالتون خوب و لبتون خندون باشه. بعد از گذشت ۴ قسمت صندلی داغ و آشنایی با اعضای تحریریه، کم کم این سری مقالاتم به سر رسید و امروز آخرین قسمت صندلی داغ رو مطالعه میکنید.
اما آقا مهمان داریم چه مهمانی! یکی از طرفداران سرسخت بازیهای سولزبورن و استودیوی فرامسافتور و از طرفی یکی از رفقای بسیار خوب بنده! مهمان امروز کسی نیست جز محمدحسین کریمی سردبیر بخش ویدیوگیم سایت گیمفا!
سلام و خسته نباشید خدمت آقا محمدحسین عزیز! به قسمت آخر صندلی داغ خوش اومدی.
سلام عرض میکنم خدمت تمام کاربرها و مخاطبین خوب گیمفا، امیدوارم در حال سپری کردن روزهای خوبی باشید، مخصوصاً که چند مراسم گیمینگ بزرگ در پیش داریم. امیدوارم هیجانزده باشید!
خیلی هم عالی. محمد حسین، میتونی خودت رو یکم معرفی کنی؟ چن سالته، اهل کدوم شهری و این که تحصیلاتت چی بوده؟
متولد اسفند ۱۳۷۶ هستم، اهل رفسنجان و کارشناسی مدیریت صنعتی دارم.
بسیار خوب. از چند سالگی بود که بازی کردن رو شروع کردی؟ یادت میاد اولین بازیای که تجربه کردی چی بوده و روی کدوم پلتفرم اجراش کردی؟
از ۴ یا ۵ سالگی و اولین بازیهایی که تجربه کردم Super Mario Bros و Contra و Bomberman بودن. ولی خاطرهانگیزترین بازی اون دوران برای من سهگانۀ ۰۰۷ روی PS1 بود که شامل بازی ریسینگ، سوم شخص و اول شخص میشد؛ البته بازی سوم شخص رو بیشتر از همه بازی میکردم.
چه جالب، بسیاری از بچههای تیم از همون سنین کودکی وارد دنیای گیم شدن. بریم سراغ سوالی که احتمالا بسیاری از رفقا دوست دارن تا راجع بهت بدونن. از کی نوشتن در رابطه با بازیها رو شروع کردی و چی شد که وارد سایت گیمفا شدی؟
از ۱۲ سالگی در مورد بازیهای ویدیویی مینویسم و با سایتهای زیادی همکاری کردم. وارد شدن به وبسایت گیمفا هم خاطرۀ عجیبی نداره، از طریق یه آگهی شغلی بود که موفق شدم به تیم خبری گیمفا ملحق بشم، بعدها به تحریریه هم ملحق شدم و در نهایت آقای نراقی پیشنهاد سردبیری سایت رو بهم دادن که پذیرفتم، البته در ابتدا سردبیر خبری بودم و بعد وظیفۀ مدیریت بخش تحریریه رو هم برعهده گرفتم.
از ۱۲ سالگی! چقدر زود شروع به نوشتن کردی و احتمالا خیلی از ماها با اون سن و سال حتی خبری از نقدها و نمرات بازیهایی که انجام میدادیم نداشتیم. راستی، بحث از گیمفا شد! آیا تا حالا شده یه مقالهای رو دوست نداشته باشی ولی روی سایت منتشر شده باشه؟ خودت تاحالا مقالهای نوشتی که ازش راضی نباشی؟ از اون طرف آیا مقالهای بوده که خیلی دوست داشته باشی؟
خیلی زیاد! شده با بخش زیادی از نقد و بررسیها، نمرات و نتیجهگیریها موافق نباشم، اگرچه ذهینت تیم کنونی گیمفا خیلی نزدیک شده به چیزی که مد نظر داشتم اما همچنان مطالب زیادی بوده که باهاشون موافق نباشم. اما قانون بسیار مهمی که همیشه رعایت میکنم احترام گذاشتن به نظر سایر نویسندگان هست و هیچوقت در نگارش مقالات (یا بررسی بازیها) از سمت نویسندگان دیگه، سعی نمیکنم دخالتی انجام بدم، چه تغییر نمره باشه چه در مورد متن. البته، خیلی اوقات در مورد نمرۀ نهایی با هم مشورت میکنیم ولی اجباری در کار نیست؛ حتی موضوع مقالات هم اکثر اوقات توسط خود نویسنده انتخاب میشه. به غیر از نقد و بررسیها، مقالاتی رو داریم که به مذاق من خوش نمیاد ولی برای پوشش دادن تمام سلایق مجبوریم کار کنیم.
خودم مقالهای ننوشتم که از انتشارش پشیمان باشم، اما یه مطلب بوده که اگر بر میگشتم تغییراتی روی لحنش اعمال میکردم.
مقالات مورد علاقهام که از سایر نویسندگان گیمفا:
- بازی Firewatch و ناامیدی در روابط اجتماعی (از حسین غزالی)
- نقد و بررسی بازی A Plague Tale: Requiem؛ حماسهی یک خواهر، در دل طاعون (از محمدرضا نوروزی)
- روند سقوط و صعود ژانر وحشت؛ رستاخیز هنر ترساندن (از آرمان زرمهر)
- دلایل ضعف ژانر وحشت در دههی اخیر؛ مرگ هنر ترساندن (از آرمان زرمهر)
- آنالیز: بازیهای جهان باز به تحولی اساسی نیاز دارند (از مصطفی زاهدی)
- نقد و بررسی بازی Chained Echoes؛ تاج و تخت به نرخ خون (مهدی رضایی)
- ۳ نوع ایدئولوژی و نگاه متفاوت نسبت به بازیهای ویدیویی (از محمد صالح اسدی)
در مورد مطالب خودم، به نظرم بهترین نقد و بررسیای که تا به این لحظه نوشتم بررسی God of War Ragnarok بوده و در بین مطالب، مقالۀ زیر رو از همه بیشتر دوست دارم:
مقالههای آنالیزت رو من هم به شخصه خیلی دوست داشتم و از یاد بردن نقد و بررسی God of War Ragnarok و بحثهای پیرامونش هم که فراموش نشدنیه. به عنوان سردبیر سایت و عضوی از تیم، با کدوم یک از نویسندههای گیمفا رفاقت بیشتری داری و به نظرت بهترین نویسنده سایت کیه؟
با تمام نویسنده رفاقت دارم و هر روز به غیر از صحبتهای کاری، با همشون گپ میزنم، اما مصطفی زاهدی با این که اهل کرمان هست، فعلاً در شهر ما سکونت داره و احساس نزدیکی بیشتری داریم و بیشتر صحبت میکنیم با هم. در مورد بهترین نویسنده، حقیقتاً به نظرم هر کدوم از نویسندههای سایت استایل نویسندگی و سبک خودشون رو دارن و واقعاً هم احساس مسئولیت میکنن نسبت به چیزی که مینویسن، به طور مثال خودت بیشتر از همه انعطاف داری و میتونی در مورد هر مبحثی بنویسی. از اونجایی که میدونم اگر این سوال رو جواب ندم واکنش مخاطب اینه که چقدر لوس بود، بنابراین آرمان زرمهر رو انتخاب میکنم و این انتخاب کاملاً بر اساس سلیقۀ شخصی هست به علاوۀ این که نظم خوبی در ارائه مطالبش داره و به موقع مطالب رو تحویل میده. اگر بیشتر روی نگارش و ادیت مقالاتش کار کنه نویسندۀ کاملتری هم میشه.
مقالات آرمان در ژانر وحشت و رترو گیم فوقالعاده هستن و تجربۀ ایشون در رابطه با صنعت گیم واقعا مثال زدنیه! از طرفی آقای زاهدیم یک رفیق واقعا خوب هستن و کلا با بچههای تیم خارج از حوزهی کاری بحث میکنیم و حتی دور هم گیم میزنیم.
جدا از بچههای خود تحریریه، کدوم کاربر گیمفا به نظرت بامزهتره و به نظرت بهترین کاربرهای گیمفا کدوم یکی از بچهها هستن؟
کاربرهای گیمفا خوشبختانه هر کدوم برای خودشون کمدین قهاری هستن، به خصوص وقتی کار به تحلیل میرسه :دی. موضوعی هم که در مورد جو کامنتها وجود داره، اینه که به نظرم کاربرهای خوب گیمفا خیلی زیادن، اما متاسفانه تعداد اندکی میتونن جو رو خراب کنن، اما چون نمیشه از همه نام برد سه تا از بهترین کاربرها رو انتخاب میکنم اگرچه مورد آخر عضو تیم خبرنگاری گیمفا هم هست:
بسیاری از کاربرها از علاقت به ژانر سولز خبر دارن و میدونم که طرفدار سولزلایک و میازاکی هستی، چرا سولز و چرا میازاکی؟
ژانر مورد علاقۀ من در حقیقت Hack & Slash هست. به غیر از Nioh، سولزلایکهای کمی وجود دارن که واقعاً من رو شیفتۀ خودشون کرده باشن، اگر هم جذب این آثار شده باشم، از علاقۀ بیش از حد به چالش در بازیها ریشه گرفته. اما به فرام سافتور و مخلوقات میازاکی به ۳ دلیل علاقه دارم:
- توانایی عجیب و غریب تیم فرام سافتور (From Software) در فرم دهی به زیر-ژانر سولز و گرفتن خروجیهایی مختلفی مثل Sekiro ،Dark Souls و Bloodborne از یک ساختار مشخص. این که فرام سافتور چقدر خوب زیر-ژانری که خلق کرد رو میشناسه و میتونه با تحول جزئیات، گیمپلی و تجربۀ گیمر رو دگرگون کنه، برای من قابل تحسینه.
- دومین مورد، در هم تنیدگی تم، روایت و گیمپلی در بازیهای این استودیو هست که برای من جذاب و مهمه! این که سیستم احیای خط سلامتی و Insight با تم بلادبورن همخوانی داره و آیتم احیای سلامتی Blood Vial در عین نجاتدهنده بودن و احیای سلامتی، کاراکتر اصلی رو به مرور به یکی از هیولاهای موجود در دنیای بازی تبدیل میکنه. این که Dragon Rot به لور سکیرو مستقیماً مرتبط میشه و این که مرگ در این بازیها با داستان هماهنگی داره و بیمعنا نیست و دهها مورد دیگه، همگی باعث میشن که ارزش بسیار بالایی برای فرام سافتور و آثارش قائل بشم. تار و پود بازیهای این استودیو از روایت به گیمپلی به موسیقی و چیزی که مخاطب مشاهده میکنه، همه به هم مرتبطن.
- سومین دلیل علاقۀ من به این استودیو، اینه که هر چی «دوست داشته باشن» خلق میکنن، نه هر چیزی که بازار طلب کنه! و فکر میکنم Armored Core VI دقیقاً این موضوع رو ثابت کنه.
راستی، شنیدم که دوتا باز حرفهای بودی، چی شد که ادامه ندادی؟ نسبت به تجربهای که داشتی، به نظرت ماوس و کیبورد برای بازیکردن لذتبخشتر هست یا کنترلر؟
آره، DOTA 2 زیاد بازی میکردم و به این دلیل کنار گذاشتم که اعتیاد زیادی بهش پیدا کرده بودم و روی زندگیم تاثیر منفی گذاشته بود تا جایی که برای مدت خیلی طولانی هیچ بازی دیگری تجربه نکردم. به همین دلیل، به هیچکس تجربۀ DOTA 2 رو پیشنهاد نمیدم.
در مورد سوال دوم باید بگم: «به هر چی که عادت کنید». اگر سالها با کنترلر تمامی بازیها رو تجربه کرده باشید، بنابراین تجربه با ماوس و کیبورد شاید سخت باشه براتون و بالعکس.
حالا که بحث ماوس و کیبورد پیش اومد، بد نیست سوال جنجالبرانگیز همیشگی رو ازت بپرسم! بهترین پلتفرم جهت تجربه کردن بازی از نظرت کدومه و بازیهای انحصاری کدوم کمپانی رو ترجیح میدی؟
در مورد کنسولها، به نظرم در حال حاضر پلی استیشن ۵ بهترین پلتفرم برای تجربۀ بازیهاست. شاید دو سال دیگه با انتشار بازیهای استودیوهای ایکس باکس نظرم تغییر کنه و پیشنهاد بدم که گیمرها با توجه به سلیقه، کنسول مورد نظر رو انتخاب کنن. اما در حال حاضر شرکتهای ترد پارتی همکاری بیشتری با سونی دارن و عناوین انحصاری بیشتر و باکیفیتتری هم برای این کنسول در دسترس قرار دارن. همچنین، سرویس پلاس پریمیوم و اکسترا اخیراً عملکرد خوبی داشته. اما اگر توان مالی بالایی دارید و برای تجربۀ بازیها عجله ندارید و توانایی صبر کردن برای پچها رو هم در خودتون میبینید، PC هم انتخاب خیلی خوبیه، مخصوصاً اگر تنها هدفتون بازی کردن نباشه و به تجربۀ رقابتی بازیها علاقه داشته باشید.
بیشتر بازیهای مورد علاقهام چندپلتفرمی هستن، اما بین کمپانیهای پلتفرمدار، اگرچه خروجی استودیوهای پلی استیشن در چند سال اخیر به جز تعدادی محدود، آنچنان مطابق سلیقه و باب میلم نبوده، اما همچنان بدون شک سونی تعداد بیشتری از بازیهای مورد علاقهام رو منتشر کرده (Returnal ،Bloodborne ،God of War 1&2&3 و Uncharted 2). اما دلیل اصلی انتخاب PS5 برای من پروفایل PSN، بازیهای ثبت شده، تروفیها و فضای آشنا بود، ترجیح میدم روی حساب کاربری همیشگیم فعال باشم. البته، در مورد هر پلتفرمی که بهش گرایش داشته باشم، با دید سختگیرانهتری بهش نگاه میکنم و سطح انتظاراتم اصلاً پایین نیست.
پس در وضعیت امروز، به نظرت پلیاستیشن و رایانههای شخصی پلتفرم بهتری برای تجربه بازیها محسوب میشن و به نظرم اکثرا با این عقیده هم نظریم.
اگر قرار باشه با یکی از کاراکترهای دنیای ویدیوگیم رفیق صمیمی بشی، یکی رو نابود کنی و با یکی ازدواج کنی اون سه شخص به ترتیب چه کاراکترهایی هستن؟
رفاقت با آرتور مورگان، نابودی آتریوس و ازدواج با زلدا
فک کنم یه چنتایی دشمن خوب برای پاسختون به این بخش تراشیدید! از طرفی باید با گنگ داچ مبارزه کنید، از اون طرف از رو جنازهی کریتوس برای نابودی آترئوس عبور کنید و در نهایت مجبور شید پرنسس زلدا رو نجات بدید.
حالا از شوخی گذشته، نظرت راجع به این روزای ویدیوگیم و کامیونیتی چیه؟
اگر کریتوس نورس باشه، از جنازهاش هم رد میشیم :دی.
به نظرم کامیونیتی گیمینگ در سرتاسر دنیا از جمله ایران، از نظر تاکسیک بودن و فن بویها تغییر چندانی نکرده و حتی کمی از این نظر بهتر شده. درگیریهای بین طرفداران پلی استیشن و ایکس در باکس نسل هفتم اوج گرفت و اطمینان میدم بهتون که وضعیت بهتر از این نبود و حتی بدتر بود. اما به نظرم با گسترش گیمینگ به قشرهای مختلفی از گیمرها در یک دهۀ اخیر، جدیت بحثها و میزان اطلاعات گیمرها از ساخت یک بازی به شکل قابل توجهای کاهش پیدا کرده و گیمرها فقط به یه کامیونیتی ملحق میشن تا یه سری نظر غیرتخصصی به اشتراک بذارن. به نظرم گیمرها از ساختار بازیها اطلاعات کافی ندارن؛ بازی جهان آزاد رو با بازی خطی مقایسه میکنن، از عناوین نقشآفرینی بزرگ انتظار پولیشی در حد یک بازی خطی محدود دارن و در مورد بررسی بازی ویدیویی و نتیجهگیری قضاوت اشتباهی میکنن. آخرین نمونهای که میتونم بهش اشاره کنم بازی Phantom Blade Zero هست که مثل روز روشنه تریلر به نمایش گذاشته شده in game نیست و در بهترین حالت یه نمایش in engine و پری آلفا محسوب میشه برای برانگیخته کردن مخاطب، ولی خیلی از افراد این بازی رو جدی گرفتن، این در رابطه با Wukong و خیلی از بازیهای چینی هم صدق میکنه. البته، همچنان این موضوع رو نمیشه به همه نسبت داد، همچنان گیمرهایی وجود دارن که مطالعه دارن در مورد این صنعت و جدیتر گیمینگ رو دنبال میکنند. همچنین، اجباری هم نیست که تمام گیمرها اطلاعات زیادی داشته باشن، این یه سرگرمیه، منتهی انتظار میره در مورد موضوعی که اطلاعات کافی داریم صحبت کنیم.
و با توجه به یک سری نگرانیهای موجود در جامعه، آیا با اعتیادآور بودن و تاثیر خشونت بازیها روی گیمرها موافقی؟
به مانند هر تفریح و لذت مفید و مضر دیگری، اعتیادآور بودن بازیهای ویدیویی یک حقیقته، اما انسان اراده داره و با برنامهریزی و تنظیم وقت میتونه جلوی این اعتیاد رو بگیره، مخصوصاً اگر از دوران نوجوانی گذر کرده باشه. البته، شدت اعتیاد در بازیهای MMO و عناوین آنلاینی که بر اساس مسابقات طولانی بنا شدن بیشتره، نه تنها با روانشناسی ساختار بازی طوری طراحی شده که رهایی ازش کار آسونی نباشه، بلکه مسابقات طولانی وقت زیادی از شما طلب میکنن.
خشونت برای گیمر نورمالی که به درجۀ سنی درج شده روی کاور بازی رسیده باشه، هیچ تاثیری جز بالا بردن آدرنالین نداره.
در رابطه با هردو مورد گفته شده کاملا موافقم و منم پیشنهاد میکنم که بازیهای ویدیویی رو حتما حتما در صورت رسیدن به سنی نزدیک به درجه سنی درج شده روی کاور بازی تجربه کنید.
خب سوال آخرمون دو بخشیه، الف) ممنون میشم از ژانر و سبک مورد علاقهات در بازیهای ویدیویی، موسیقی، سریال، فیلم و انیمه برامون بگی و از هر کدوم ۵ مورد مورد علاقهات رو نام ببری.
بین این همه آثار فوقالعادهای که عرضه شده، تنها نام بردن ۵ یا ۶ اثر کار خیلی سختیه به خصوص در مدیوم موسیقی. با این وجود، سعی میکنم عناوینی رو انتخاب کنم که شاید برخی از نظر ساختاری بهترین نباشن، اما در روزها و ساعتهای تجربه، برای من بیشترین لذت و خاطره رو خلق کردن، البته این که یک اثر در زندگی شخصی خودم تاثیرگذار باشه هم خیلی برام اهمیت داره و اگر بتونه این کار رو انجام بده برام چندین برابر ارزشمنده و میتونم از مشکلات ساختاری هم گذر کنم.
بازیهای برتر:
- Bloodborne
- Dark Souls 1
- God of War 3
- Deus Ex Human Revolution
- The Darkness 2
- Battle for Middle Earth 2
در مورد موسیقی، از سبکهای زیادی گوش میدم، اما سبکهای مورد علاقهام Doom Metal و City Pop هستن که در تضاد با یکدیگر قرار دارن. در مورد موسیقی نمیشه ۵ ترک برتر رو لیست کرد، اما تعدادی موسیقی رو به همراه ضمیمۀ لینک، پیشنهاد میدم:
- Shamrain – Raindrops
- Swallow The Sun- Cathedral Walls
- AHAB – The Isle
- Uaral – Eternal Beauty of the Trees
- THURISAZ – Years of silence
- KATATONIA – I Am Nothing
- Agalloch – The Mantle (Album)
- Miki Matsubara – Stay With Me
- Blackfield – Pain
- Fullmetal Alchemist: Brotherhood – OP – “Again” by YUI
سریالهای تلویزیونی برتر:
- Succession
- My Mister
- Better Call Saul
- True Detective (S1)
- Breaking Bad
- My Liberation Notes
۵ فیلم برتر:
- Mulholland Drive
- The Lobster
- 12AngryMen
- Memories of Murder
- I Saw the Devil
۵ انیمه برتر:
و ب) بدترین بازی و فیلمی که تاحالا دیدی و تجربه کردی کدوم عناوین بودن؟
بازیهای بد ناشناس که زیادن و نام بردن ازشون جذاب نیست. اما اگر بخوام از بین آثار خوبی که با توجه به سابقۀ استودیو و هایپی که پیرامونشون وجود داشت، در حد انتظارم نبودن و واقعاً ناامیدم کردن صحبت کنم، در حال حاضر بازی God of War Ragnarok و فیلم The Batman به ذهنم میرسن.
خیلی هم عالی! محمدحسین جان خیلی ممنون که دعوت من رو پذیرفتی و به سوالات پاسخ دادی. اگر صحبت پایانیای داری خوشحال میشم بیان کنی.
به عنوان سخن پایانی قصد دارم از مخاطبین، به خصوص کاربرهای فعال وبسایت گیمفا تشکر کنم که با تمام کم و کاستیها و بالا و پایینیها موجود در مسیر گیمفا، با ما همراه بودن. در طول این مسیر محدودیتها و چالشهای مختلفی رو پشت سر گذاشتیم و در پیش داریم و خیلی از این کاستیها تحت تاثیر شرایط حاکم به وجود آمدن.
اولین و مهمترین سیاستی که برای گیمفا پیش گرفتم، ارتباط با مخاطب بود و هدف اصلی این بود که مخاطب رو ترغیب کنم به این که نظر واقعی خودشون رو به اشتراک بذارن و تحت تاثیر متاکریتیک و جوایز نباشن و به نظرم تا حد زیادی به این هدف رسیدم و الآن کاربرهایی هستن که بدون ترس از هیچ گروهی از فنبویها، از بازیهای مطرح انتقاد میکنن و از بازیهای آندرریتد تمجید. همچنین، صحبت رُک و مستقیم پیرامون آثار هنری برای من خیلی مهمه و امیدوارم همیشه بتونیم رُک در مورد بازیها صحبت کنیم و جنبۀ شنیدن پاسخ هم داشته باشیم تا بحثهای خوب و جذابی شکل بگیره. ممنونم از این که همراه این صندلی داغ بودید.
در نهایت ممنون از شما رفقا که تا اینجای صندلی داغ همراه ما بودید. شما هم میتونید در بخش کامنتها سوالات خودتون رو از آقای کریمی بپرسید.
- صندلیداغ گیمفا (قسمت اول): امیرحسین رنجبر، خبرنگار
- صندلیداغ گیمفا (قسمت دوم): آرمان زرمهر، نویسنده
- صندلیداغ گیمفا (قسمت سوم): مصطفی زاهدی، سرپرست تحریریه
- صندلیداغ گیمفا (قسمت چهارم): محمدرضا نوروزی، نویسنده
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
نظرات
سلام آقای کریمی نظرتون راجب بازی دث استرندینگ چیه کلا؟
بازیش کردین
من بازی رو تموم کردم و خیلی دوستش داشتم ولی بعضی از دوستان میگن بهش شبیه ساز کولبری و … که خب من در مقابل سکوت می کنم😐😅 نظر شما چیه؟
سلام،
من بازی کردم چندین ساعت ولی فکر کنم از فهرست بازی ها مشخص باشه با این دسته از آثار ارتباط نمیگیرم ولی شبیه ساز کولبری هم خطابش نمیکنم، میتونم درک کنم با سلیقۀ عدهای همراه و همگام باشه.
🙏🏻👌🏻
کولبری که توهین آمیزه اما من یکم دربارش فکر کردم واقعاً یکی از سبکاش میتونه شبیه ساز پیاده روی باشه. گیمپلی بازی واقعاً بیشترش پیاده رویه و خب اینم یه سبکه به حر حال :))
خب فکر کردی کولبرها چیکار میکنن ؟ همین ماجراهای دث رو منهای قسمتهای تخیلیش تجربه میکنن .بیشتر مواقع اکشنشونم بیشتره
عالی
این قسمت رو از همه بیشتر دوست داستم
شاید به این خاطر که شخصیتم به اقای کریمی نزدیکه
محد حسین کریمی، افسانه ای ترین، کاربرپسندترین و تعامل محورترین سردبیر و نویسنده گیمینگ…
همیشه در حال تعامل با کاربران…
همیشه محبوب کاربرا…
و همیشه در حال قهوه ای کردن عده ای از کاربران :)))
+همیشه به شادی، همیشه به بازی، همیشه از همه چی راضی، آرزوی من از صمیم قلب برای جناب کریمی عزیز ❤️🌹
من طاقت این همه تعریف رو ندارم و بهترین تعریف، خط آخر بود :دی
بهبه کلی لذت بردم از این مصاحبه و خیلی خوشحالم نویسندگانی هستن فارق از پلتفرم مورد علاقه یا حتی بازی مورد علاقه خودشون رو مورد انتقاد و نقد قرار میدن اونم با دلیل و صرفا نمیان بازی رو بدون دلیل یا با بهونه های الکی بکوبن ، و از این نظر آقای محمد حسین کریمی رو ستایش میکنم
یه سوال داشتم از آقای کریمی آیا بازی هست که خیلی منتظر دنبالش باشن ؟ و اینکه اگه بازی جدیدی قرار به معرفی باشه دوست دارن تو چه سبکی، با کارگردانی چه شخصی، توچه ژانری و توسط چه استودیوی ساخته بشن.(البته بعد از سبک سولز که قطعا در جایگاه نخست آقای کریمی قرار دارن) و در آخر ۵ تا از بهترین کارگردان های صنعت گیم که بهشون علاقه دارین بگین به همراه بازی مورد علاقشون رو بگین دمتون جییییییز👍
سلام، ممنون از لطفتون
1- Sekiro 2 و the darkness 3
2- اگر از فرام سافتور فاکتور بگیریم، دوست دارم ناتی داگ یه بازی جنایی کاراگاهی منحصر به فرد که در همین دوره مدرن خودمون روایت بشه، بسازه (تیم ناتی داگ، به کارگردانی دراکمن و در ژانر اکشن ادونچر سوم شخص). البته یه مقاله در این مورد نوشتم که هنوز منتشر نشده.
3- هیدتاکا میازاکی – هیدکی کامیا – شیگرو میاموتو – فومیهیکو یاسودا، وارن اسپکتور
موفق باشی.
به به
منتظر مقاله مذکور هستم👍
صحبت های کریمی بسیار جالب و با ظرافت بود خوشن اومد معلوم است آدم اهل مطالعه ای است مقالاتش باید بخوانم بیشتر اشما بشم با دیدگاهش
من همیشه گیمفا رو چندین ساله دنبال میکردم چون سایت شر راستی است سریع میزنی میاد اخبار جدید و بروز میاد آنقدر این بچه ها کارشون خوبه و سرعت عمل دارن آدم گیف میکنه
کریمی کانال یوتیوب مورد علاقت تو بحث ویدیو گیم کدومه؟
https://www.youtube.com/@crowbcat
https://www.youtube.com/@Innocenceii
اولی رو خیلی قبول دارم
کنار internet pitstop و nakeyjakey و Scott the Woz بهترینه
در خوب نبودن گاد اف وار شکی ولی همونقدر که نمرش بیش از حد بالا بود بیش از حد هم داره کوبیده میشه به نظر من
یه انتخابتون جدا از بلادبورن فوق العاد بود که من پوستم کنده شد تا پلاتش کردم و اون چیزی نیست جز ریترنال
خب همه یه سوال پرسیدن بالاخره نوبت من شد:)
آقای کریمی ۵ تا از بهترین باس فایت هایی که توی گیم باهاشون سرشاخ شدین کدوم اند و دلیل شما برای انتخاب اون باس چی بوده یعنی عاشق موسیقی موقع باس فایت شدین از طراحیش خوشتون اومده و….
+اینم اضافه کنم که خیلی خوب بلدین ترولارو با رنگ قهوه ای رنگ آمیزی کنید(:
سلام
ترتیبی نداره فهرست:
*باس آخر دی ال سی پایانی Nioh 1 ، (ناین تیل فاکس)
*Morgott از الدن رینگ
*isshin sword saint از سکیرو
*Zeus از God of War 3
*لودویگ از بلادبورن
*ورجیل dmc 5
موسیقی باس فایت لودویگ و گرمن هر دو فوقالعادهان.
سلام و درود
گفتید The Batman نا امیدتون کرده دلیلش چی بود؟ D:
درود،
به نظرم دیدگاه عموم مردم نسبت به این فیلم زیادی مثبته و یک عده محدودی هم که عقیده دارن فیلم بده از سمت دیگر بوم سقوط کردن. (داخل ایران مخاطبینِ با دیدگاه منفی کمی بیشترن؟!)
به نظر من، فیلم The Batman فضاسازی بینظیری داره، بازی بازیگرها صرفاً “خوب” و “همسطحه” (بازی خارقالعادهای یا ضعیف اصلا وجود نداره) و اگرچه بارها ریتم خودش رو از دست میده، اما به طور کلی میشه گفت نسبت به ژانر کاراگاهی، کسی انتظار درگیرهای زیاد نولانی رو نداشت. همچنین کامیکی از بتمن هیچوقت نخوندم، برای همین قصد ندارم وارد موضوع پایبندی شخصیتها به کامیک بشم یا این که بخوام در مورد شخصیتپردازیها بنویسم.
!!اسپویل!!
.
.
منتهی بزرگترین اشکال فیلم رو اعمال ریدلر در دقایق پایانی فیلم میدونم. ریدلر از ابتدا تا انتها ویلنی شناخته میشه که به دنبال “آشکارسازی چهره گاتهام” هست و مدام این قضیه رو در ویترین اهداف و Intentionهای خودش میذاره، اما متوجه نمیشم که هدف از بمبگذاری و جاری کردن سیل داخل گاتهام چیه؟ ۲۰ دقیقه انتهایی فیلم بیهدف و کاملاً عبثه و حتی اعمال بتمن هم توجیه شده نیست و این همه پرداخت و بیش از ۲ ساعت دیالوگ و کشمکش! در انتها عمل ویلن کاملاً توجیه نشده انجام میشه. نه پاسخی به این سوال داده میشه نه با جستوجوی عمیق در درون مایههای شخصیت ریدلر میشه به این پاسخ رسید. به نظر میرسه که صرفاً تیم نویسندگی قصد داشتن یک توییست جدید رو کنن.
*در زمینه بررسی فیلم سینمایی مدعی نیستم و فقط از لنز یک مخاطب عادی به این فیلم نگاه کردم.
از نظر ویژوالی و فضاسازی که واقعا خوب بود.
با موردی که در مورد داستان فرمودید هم کاملا موافقم.
لنز مخاطبیتون هم لنز ده تا منتقد رو می ارزه D:
یکم دیره ولی منم سوال بپرسم :)
بازی هایی که بهترین موسیقی هارو براتون دارن ؟
و اینکه سری هف لایف و پورتال رو بازی کردید و اگه جواب مثبته نمرتون چنده
Doom Eternal
Bloodborne
DMC: Reboot ninja theory
Rayman Legends
هف لایف اره ۱۰/۱۰
خب…
لیست ۵ تا از بهترین بازی ها، فیلم و سریال ها و انیمه ها رو گفتید ولی انیمیشن جاش خالیه…
لطفا جای خالی رو با گزینه های مدنظر پر کنید…
آقا کریمی شما رفسنجانی هستی !!!!
ای خدا من اینقدر انتقاد میکردم هم استانی هستیم من جیرفتم 🤣🤣🤣
تمام از این بعد هرچی کریمی بگه همونه ….
:دی
مصطفی زاهدی هم کرمانیه !!
ای بابا گیمفا رو استان کرمانی ها گرفتن 🤣🤣
درود بر جناب کریمی عزیز
فکر میکردم شما حداقل ۳۰ سالتون باشه اما فقط دو سال از من بزرگتر هستید(تاریخ دقیق تولد شما چیه چون من خودم ده ده ۷۸ هستم)
شما قشنگ نصف بار طنز کامنت ها رو تنهایی به دوش میکشید
و قوی ترین دیس کننده ی سایت هستید😂
و من خودم خیلی از اشخاص طناز خوشم میاد
واقعا هم با دلایل منطقی و خوبی هم جواب بچه ها رو میدید
بنظرم شما خیلی حرفه ای تحلیل و نقد میکنید
درمورد گاد رگناروک هم بنظرم بهترین نقد رو بین سایت های ایرانی داشتید و بدون تعصب و ترس از فن ها
قبل اینکه بازی منتشر بشه شما خودتون تنهایی تمام اخبارش رو پوشش میدادید و مشخصه که مث خیلی از ماها هایپ بودید برای بازی اما بعد تموم کردنش خورده توی ذوقتون
بنظرتون چرا بارلوگی که با اون همه شوق و ذوق مجموعه رو ریبوت کرد کارگردان رگناروک نبود؟
الان میگن داره روی آیپی خودش کار میکنه
پس خستگی قطعا دلیل خوبی نیست که خودش گفته
بنظرم دو گانه شدنش هم به این دلیل بوده
چون شنیدم نویسنده های رگناروک گفتن بارلوگ با ویلیامز سر داستان اختلاف نظر داشتن
حتی ویلیامز ایده های دوتا نویسنده ی دیگه رو قبول نکرد و بازی رو طبق نظر خودش ساخته
حتی مرگ یکی از کاراکتر های بازی رو هم نمیخواسته توی داستان بذاره!
یا مرگ کریتوس در اول بازی که نظر بارلوگ بوده رو هم حذف کرده
احتمالا بخاطر همین هم بارلوگ بجای سه گانه به دو عنوان بسنده کرده تا بازی خراب تر نشه
اصلی ترین دلیل بد بودن داستان رگناروک هم نبود بارلوگ میدونم
اگه بود مطمئنم خیلی خفن میشد و قطعا همه ی ماها رو از جمله شما راضی میکرد
بازم دوست دارم نظر شما رو در این باره بدونم
ممنون میشم پاسخ بدید
در اخر ممنون از شما که توی این چند ساله باعث رشد هر چه بهتر گیمفا شدید
موفق باشید
سلام خیلی ممنون، واقعاً نمیدونم پشت پرده چه اتفاقی رخ داده، وقتشه از رگناروک گذر کنیم و منتظر آِی پی جدید باشیم.
امیدوارم بارلوگ با آیپی جدید خودش بترکونه و همه ی ما رو غافلگیر کنه
واقعا این بشر خیلی بااستعداده
پ ن : تاریخ تولدتون رو نگفتید؟
قسمت اخر؟
غزالی بزرگ چه میشود؟
سردبیر هم ۷۶ ای هست ..
من فک کنم پیرگیمفا باشم !!!
وقتشه دنیای گیم رو بزارم کنار 🤣🤣🤣
بسیار عالی بود
من برخلاف بیشتر دوستان فقط یک سوال ازتون دارم
آیا خاطره تلخی از صنعت گیم دارید ؟
ممنون میشم برامون بگید
خیلی فکر کردم ولی واقعاً خاطره تلخی به یادم نیومد.
اکثر کسانی بلادبورن بازی کردن منجمله خودم اگر بپرسید بهترین بازی عمرتون بدون شک بلادبورن رو نام میبرن …
یه سوالی که خیلی ذهنم رو درگیر کرده اینه که ماجرای جدا شدن آقای آقابابایی از گیمفا چی بود؟ تصمیم شخصی بود یا اتفاق خاصی افتاد؟ خیلی گشتم ولی هیچ جا هیچ حرفی زده نشده در این مورد
تصمیم شخصی.
حقیقتا نا امید شدم انیمه Redo Of Healer داخل لیست نبود 😥😫
گیمفا فوق العاده است واقعا از هر نظر سایت برتر ایرانی در زمینه گیم هست ولی ای کاش ی لول ارتقا پیدا میکرد و از موارد متنی به ویدئویی کوچک میکردین…
مثلا همین صندلی داغ اگه آیتم تصویری بود یا حتی خیلی مقالات دیگه …
مدیران و صاحب امتیازها باید این شرایط رو در اختیار تیم تحریریه بزارن ….
بهترین یوتیوبر تو حوضه ی گیم کدومه از نظر شما آقای کریمی ؟
زیادن هر کدوم در زمینه ای خوبن. اما ویدیوهای https://www.youtube.com/@Max0r فان و جالبن.
بسیارم عالی
Max0r یوتیوبریه که وقتی نوتیف ویدیو اش میاد هر کاری دارم ول میکنم برم ببینمش. سطح ادیت ویدیو هاش و البته درک میم زیادی که میخواد شگفت انگیزه
متولد ۷۶. Wow…زیر ۷۰ میزنید با این لحن…جونی کن برادر….وقت برای بزرگ بودن بسیارِ 😉
با چه لحنی؟ لحن عادیه.
یک سوال چالشی(البته اگر تا حالا جواب نداده باشید) آیدی psn پلیز😁
شما اول وارد دیسکورد گیمفا میشی
از اونجا برمیداری 🥸
کاش با آقای غزالی هم مصاحبه میکردید
ولی در کل لذت بردم از این سری
آقای کریمی یکی از بهترین نویسنده های سایت هستن که همیشه مقالاتشون رو دنبال میکنم و ِلذت می برم
آقای کریمی برای پیدا کردن captain construct 2 horn توی زلدا به مشکل خوردم اشتباه کردم مراحل داستانی رو زیاد پیش رفتم الان به جای captain construct 3 horn و captain construct 2 horn فقط چهار رس میشه جایی از مپ سراغ ندارین بتونم پیدا کنم ؟
https://www.upsara.com/do.php?img=141217
خب بنده دیر به ماجرا رسیدم ولی چندتا سوال میذارم امیدوارم پاسخ شما رو ببینم آقای کریمی.
۱. هدف غایی شما از زندگی؟ راز موفقیت در زندگی چی هست؟ و چطور میشه شاد زندگی کرد؟
۲. پنج نقل قول ( Quote ) مورد علاقه؟
۳. پنج دیالوگ مورد علاقه ( از هر مدیوم دلخواهی باشه فرق نمیکنه )؟
۴. پنج شخصیت مورد علاقه ( باز هم از هر مدیومی مقبوله )؟
۵. نظر درباره Breath of The Wild و Tears of The Kingdom؟
۶. به زندگی پس از مرگ باور داری یا معتقدی که همه چیز صرفا حاصل تصادف و تکامل بوده؟
۷. تیپ شخصیتی mbti و انیاگرام شما؟
۸. الهام بخش ترین شخص ( واقعی یا ساختگی ) در زندگی؟
۹. فعالیت های مورد علاقه غیر از گیم و فیلم و امثال اینها؟ و اینکه ارتباطت با ورزش چطوره؟
۱۰. از چه چیزهایی بیزار هستی؟
۱- هدف غایی ندارم و برای دنیا هم هدفی متصور نیستم.
2 و ۳-
“He was trying to buy more sand for his hourglass, i wasn’t selling any”
“The mark of a warrior is not how he lives, but how he dies”
دیالوگ کریتوس و بالدر داخل gow 2018 هم دوست دارم، چون حرف های بالدر دوگانه هست.
از هر مدیومی: «نور مهم نیست وقتی قلبت روشنه، مهم زنده مردنه و فکر مستقل»
– هر دو بازیهای تاثیرگذاری هستند و totk از هر نظر بهتر از botw.
–باور ندارم. به «خالق صرف» باور دارم
— INTJ-A
— یک شخص الهامبخش در زندگی ندارم، سعی میکنم از اشخاص مختلفی الهام بگیرم.
— ورزش میکنم هم دویدن هم باشگاه.
— از قضاوت بیجا و صحبت کردن افراد در مورد شخصی که باهاش آشنا نیستن یا پدیدهای که ازش اطلاعات ندارن ولی لازم میدونن اظهار نظر کنن.
INTJ-A
جالبه دقیقا حدسیه که داشتم.
با نظام فکری و خصوصیات رفتاری شما کاملا منطبقه و همخوانی هست بین شما و شخصیت های واقعی و غیرواقعی ای که از این تیپ شخصیتی برخوردار هستن.
حدسم برای تیپ انیاگرام هم تیپ ۱ هست چرا که جلوه هایی از کمالگرایی به نظر میرسه.
چندتا سوال دیگه هم میطلبه پرسیده بشن تا به آرشیو این پست اضافه بشن :
۱۱. نظرت درباره مانگا Berserk؟ و اولین باری که واقعه Eclipse رو دیدی چه حسی داشتی؟
۱۲. نظرت درباره انیمه های سینمایی استودیو جیبلی؟
۱۳. نظرت درباره هیدئو کوجیما و فامیتو اوئدا؟
۱۴. درباره انیمه دفترچه مرگ چه نظری داری؟
۱۵. پنج بازی اورریتد و پنج بازی آندرریتد؟
۱۶. بهترین و بدترین کنسول تاریخ + بهترین و بدترین استودیوی بازیسازی؟
۱۷. فیلمسازها و بازیگرهای مورد علاقه؟
۱۸. پنج کتاب مورد علاقه؟
۱۹. پنج تا از تاثیرگذارترین بازیهای تاریخ؟
۲۰. پنج تا از بازیهایی که لایق نمره کامل ۱۰ هستن؟
مانگای برزرک رو خیلی دوست دارم ولی نمرۀ کامل بهش نمیدم و کلا مانگا خوندن رو زیاد دوست ندارم.
خیلی از انیمه های جیبلی رو ندیدم، ولی قصد دارم ببینم.
در مورد هیدئو کوجیما، ۱- شخص قابل احترام و تاثیرگذاریه داخل گیمینگ ۲- از بازیهای کوجیما اصلا خوشم نمیاد ۳- از خود کاراکترش هم خوشم نمیاد
در مورد اوئدا، به نظرم یکی از خلاقترین و مهمترین اشخاص صنعت گیمه که به اندازه کفای بهش پرداخته نمیشه شاید بخاطر این که کم بازی میسازه.
دفترچه مرگ نیمه اول خیلی خوبی داره اما نیمۀ دوم کمی افت میکنه (حیف).
بازی اورریتد: Arkahm Knight, The Last of Us, God of War Ragnarok, MGS V PP, Dark Souls 3 – uncharted 4
بازی آندرریتد: Spec Ops: The Line – Asura’s Wrath – The Darkness 2 – Alpha Protocol The Witcher2
بهترین کنسول تاریخ برای من: PS1 چون بیشترین خاطره رو دارم باهاش.
بدترین کنسول: ایکس باکس وان
بهترین استودیوی بازیسازی: فرام سافتور
بدترین استودیوی بازی سازی: Firefly Studios
فیلمساز مورد علاقه: دیوید لینچ و فینچر / بازیگر مورد علاقه jeremy strong
کتاب مورد علاقه: chris crawford interactive storytelling یا آناتومی انتقاد (Anatomy of Criticism) و … + رمان های کمی خوندم: جراح دیوانه از یورگن توروالد یا راسپوتین
تاثیرگذارترین بازیها: ماریو، زلدا، دارک سولز ۱، DOOM، سیم سیتی و سیویلیزیشن و GTA 3
نمره کامل: الدن رینگ، هف لایف، God of war 3، دارک سولز ۱ و Uncharted 2
نفست گرم که همشو نوشتی.
یه سوال حائز اهمیت دیگه ای که تعجب آوره کسی نپرسید باس ها و کارکترهای مورد علاقه در عناوین فرام سافتور هست. ( همین سوالات خودشون تبدیل شدن به یک مصاحبه ثانویه )
آقای کریمی از اونجا که سولزباز حرفه ای هستید و بسیار به این ژانر علاقه دارید و خب منم خیلی به این ژانر و بازی هاش علاقه دارم، چند وقته میخوام این سوالاتو از شما بپرسم، خیلی دوست دارم نظرات شما رو درباره سوالات زیر بدونم یکم زیاده ببخشید:
۱- رتبه بندی همه بازی های سری سولزبورن از دیدگاه شما ؟!
۲- بهترین شخصیت های اصلی در سری سولزبورن از دیدگاه شما ؟!
۳- بهترین شخصیت های فرعی در سری سولزبورن از دیدگاه شما ؟!
۴- بهترین باس فایت های سری سولزبورن از دیدگاه شما ؟!
۵- بهترین مناطق و جهان در سری سولزبورن از دیدگاه شما ؟!
۶- بهترین سیستم مبارزات در سری سولزبورن از دیدگاه شما ؟!
۷- بهترین گیم پلی در سری سولزبورن از دیدگاه شما ؟!
۸- بهترین داستان و روایت در سری سولزبورن از دیدگاه شما ؟!
۹- بهترین شخصیت پردازی و کاراکترهای سری سولزبورن از دیدگاه شما ؟!
۱۰- و در نهایت بهترین پایان های بازی های سولزبورن از دیدگاه شما ؟!
ممنون میشم جواب بدید…
۱- Bloodborne
2- Dark Souls 1
3- Elden Ring
4- Sekiro
5- Dark Souls II
6- Dark Souls 3
7- Demon’s Souls
****************
2- شخصیت اصلی، منظور NPCها هست دیگه؟ گرمن و SOLAIR.
4- ishin , Orphan of Kos ، LUDWIG و morgott
5- هاب cathedral ward و ash lake از دارک سولز ۱
6- سکیرو
7- بلادبورن (گیمپلی بستگی داره چون بازی ها متفاوتن)
8- بلادبورن
9- شخصیت پردازی متفاوتی داره با بازی های دیگه اما فادرگسکوین و آرتوریاس.
10- پایانهای سکیرو و بلادبورن رو دوست دارم.
درود بر شما و تیم تحریریه گیم فا. فکر کنم از لحاظ شخصیتی خیلی نزدیک باشیم. نظرتون رو درباره فرهنگ و تاریخ خودمون و پتانسیلش برای ساختن بازی های ویدویی میخواستم بپرسم؟ مثلا فقط شاهنامه رو در نظر بگیرید. و اینکه آیا بازی های که توسط استودیو های ایرانی ساخته شده جذبتون کرده و انتقادی دربارشون نداشتید؟
فکر کنم آخرین بازی که توسط یه استودیو ایرانی ساخته شده The tale of bistun بود. دمو رو بازی کردم و آرت استایل به شدت جذابی داشت. در نهایت خود بازی رو هنوز موفق نشدم تجربه کنم ولی به نظر میاد انتقاد ها به سمت گیم پلی بوده. به نظرتون چرا بازی های ایندی خیلی مورد توجه دولوپر های ما نیستن؟ یعنی یک دولوپر به تنهایی میتونه بازی هایی مثل stardew valley و rimworld رو بسازه و به شدت موفق بشه ولی این برای یک سازنده ایرانی امکان پذیر نیست ؟
سلام!
1- فکر کنم همه همنظر باشیم که پتانسیل زیادی داره فرهنگمون نه فقط برای بازی بلکه برای سریال و فیلم، اما همه میدونیم نه امکاناتش رو داریم برای بهرهوری نه افرادی مسئول دلسوز این ماجرا هستن. از شاهنامه میشه یه مدیوم رو غنی کرد با ابزار و فکر درست. بازیهای ایرانی زیادی تجربه نکردم،فقط گرشاسب رو بازی کرده بودم که به نظرم خوب نبود اصلا. ولی شنیدم چیلدرن آف مورتا بازی خوبیه و قصد دارم تجربه کنم.
2-شاید بخاطر این باشه که شرکت های ناشر زیادی نداریم و برای ارائه بازی به ناشرهای خارجی مشکلاتی وجود داره. به صورت مستقل هم یه سری بازی وجود دارن البته.
Youtuber مورد علاقه شما در حوضه گیم.
حقوقت چقدره.🗿
فوتبالی هستید؟
اگر آره تیم و بازیکن مورد علاقتون کیه؟
سلام!
نه الآن فوتبال نیستم اصلا ولی قبلاً چلسی رو دوست داشتم.
انتخاب بازیاش بشدت based بود
سلام آقای کریمی من تازه دارم پست رو می بینم لطفا اگه میشه چند تا سوال دارم جواب بدید
1_ بند های مورد علاقتون (متال) ؟
2_ رتبه بندی بازی های میازاکی از نظر شما ؟
3_ بهترین سال گیمینگ ؟
4_ اوریتد و آندریتد ترین بازی های ۱ دهه اخیر ؟
پ.ن یعنی عشق می کنم وقتی اون بلادبورن و دارک سولز۱ تو تاپ فایو شما رو می بینم خودمم خیلی دارک سولز یکو دوست دارم و بهترین گیم عمرمه بعد از ۳۰ بار تموم کردن هنوزم پلی دادنش برام لذت بخشه بلاد هم خیلی دوست دارم بازی کنم ولی متاسفانه ps ندارم (-_-)
دارکنس ۲ هم واقعا بازی بی نظیری هستش یکی از بهترین شوتر هایی که رفتم ، آندریتد به معنای واقعی کلمه
امیدوارم همیشه موفق باشید 💖
و به آرزو هاتون برسید 🌹🌹🌹
این منطقی و سخت گیر بودنتون رو خیلی دوست دارم واقعا جای تحسین داره
سلام
1- Agalloch / AHAB / Uaral / Saturnus / Swallow the Sun / Bel’akor / Draconian
2:
1- Bloodborne
۲- Dark Souls 1
۳- Elden Ring
۴- Sekiro
۵- Dark Souls II
۶- Dark Souls 3
۷- Demon’s Souls
***
3- ۲۰۱۱
4- اورریتد: رگناروک / MGS V آندرریتد: هر چی بازی آندرریتد به ذهنم میاد مال سال ۲۰۱۲ و اون حوالی هست مثل asura’s wrath و Spec Ops و sleeping dogs و THE DARKNESS 2
خیلی ممنون. موفق باشید.
کریتوس تو نورس باشه از رو جنازش هم رد میشیم
کریتوس: نکشیمون جومونگ!
(Just fot fun)
سلام بسیار مطلب دوست داشتنی بود فقط من با اجازه سه تا سوال برام پیش اومده که میخوام بپرسم
1-گفتید از ۱۲ سالگی مطلب مینوشتید برای کجاها مینوشتید(خودم حس میکنم ممکنه برای گیمفا هم نوشته باشید اون موقع چون گیمفا از سال ۸۸ اومد و شما اونموقع اگر متولد ۷۶ باشید دوازده سالتونه) و واکنش خانواده محترم چی بود؟
2-چیشد که سردبیر گیمفا شدید و وظایف یک سردبیر دقیقا چیه(چون تنها سردبیری میشناسم جناب جنتیه:))
3-مواقعی که امتحانات دانشگاه سرمیرسن چه برای کار درگیمفا چه خارج از اون به مشکل برنمیخورید؟ و اگر میخورید چیان و واکنشتون چیه؟
4-نظرتون درباره فیلم های blood and honey و the little mermaid 2023 🙂 و خب کلا درباره تغییر نژاد و یه سری چیز ها در فیلما
موفق و پیروز باشید با اجازه
سلام،
1- دیبازی، پردیسگیم و گیمفا. خانواده پشتیبانی میکردن از نوشتن ولی در مورد بازی کردن خودم تنظیم وقت میکردم.
2- با رفتن سردبیر قبلی به من پیشنهاد دادن و منم پذیرفتم. وظیفۀ تعیین موضوع مطالب با مشورت خود نویسنده، انتخاب فهرست اخبار به صورت روزانه چه چیزایی پوشش بدیم چی پوشش ندیم، نظارت روی متون و این که من شصخاً خودم ادیت مطالب رو برعهده دارم صرفاً برعهده سردبیر نیست البته به طور کلی هماهنگی و تعیین موضوعات)
3- من سه سال پیش کارشناسی رو گرفتم و تموم شد دانشگاه.
4- ندیدم این فیلمها.
موفق باشید.
به به
دقیقا با حرفتون راجب به گاد رگناروک موافقم
بازی که به شدت براش هایپ بودم اما
اصلا اونطور که بائو عمل نکرد و الان هم در سکوت کامل و فراموش شده اس
انتظارات بعد نسخه ۲۰۱۸ و اینکه بهترین بازی سال شده بود بالا بود و شاید همین هایپ زیاد باعثفشار زیاد روی سازندگان بازی بود که باعث این اتفاق شد