صندلی داغ سینماگیمفا (قسمت چهارم): ایلیا عسگری، نویسنده - گیمفا
صندلی داغ سینماگیمفا (قسمت چهارم): ایلیا عسگری، نویسنده - گیمفا
صندلی داغ سینماگیمفا (قسمت چهارم): ایلیا عسگری، نویسنده - گیمفا
صندلی داغ سینماگیمفا (قسمت چهارم): ایلیا عسگری، نویسنده - گیمفا

صندلی داغ سینماگیمفا (قسمت چهارم): ایلیا عسگری، نویسنده

علی محمدپناه
۱۸:۰۰ ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
صندلی داغ سینماگیمفا قسمت چهارم ایلیا عسگری نویسنده

در چهارمین قسمت از صندلی داغ سینماگیمفا به سراغ یکی دیگر از نویسندگان فعال در بخش تحریریه سینمایی گیمفا رفته‌ایم.

با عرض ادب خدمت شما همراهان همیشگی گیمفا، امیدوارم در این روزهای گرم تابستانی بتوانید اوقات بسیار خوشی را پشت سر بگذرانید و از فیلم‌ها و سریال‌های جذاب امسال لذت ببرید. همانند هفته‌های گذشته، این هفته نیز مهمان دیگری روی صندلی داغ بخش تحریریه سینماگیمفا می‌نشیند تا با هم گفتگویی داشته باشیم.

در چهارمین قسمت از صندلی داغ سینماگیمفا با آقای ایلیا عسگری هم صحبت خواهیم شد که خودش سکان قسمت‌های قبلی را در دست داشته اما در این قسمت، روی صندلی داغ نشسته است تا به سوالات مختلف پاسخ بدهد تا بیشتر با علایق و اخلاقیاتش آشنا شویم. همراه با ما باشید.

سلام ایلیا جان. به صندلی داغ تحریریه سینما این هفته خوش اومدی.
قسمت‌های قبلی صندلی داغ رو خودت برعهده داشتی و حالا نیز نوبت خودت شده تا روی صندلی داغ بنشینی. در همین ابتدا یه معرفی از خود برای مخاطبان گیمفا بگو تا در ادامه بریم واسه سوالات.

سلام خدمت شما و کاربرای محترم گیمفا. بله باعث افتخار من هست که هم تونستم با دوستان و همکارانم صحبتی داشته باشم و هم الان خدمت شمام.

ایلیا عسگری هستم ۲۷ سالمه دانشجو کارشناسی ارشد و ساکن کرج هستم.

دانشجوی فارغ التحصیل هستی یا هنوز در حال ادامه تحصیلی؟ برای مقاطع بالاتر هم برنامه داری؟

مشغول پایان نامم و اگه خدا بخواد تا قبل زمستون دفاع میکنم. نه تا همینجا کافیه چون برنامه های زندگیم جوریه که دیگه نه علاقه‌ای به ادامه‌اش دارم و نه وقتی.

امیدوارم تو باقی مسیر زندگی موفق باشی.
هر کدوم از ما به طرق مختلف با فیلم و سریال آشنا شدیم و به اونها علاقه پیدا کردیم. تو چطور به سینما علاقه‌مند شدی و چی شد که به ترجمه و نویسندگی تو حوزه سینما روی آوردی؟

ممنونم و همچنین.

از بچگی به دیدن فیلم علاقه داشتم و یادمه که چون پدرم هم به این حوزه علاقه داره، ایشون که می‌نشست به دیدن فیلم منم کنارش تماشا می‌کردم و این رویه تا الان ادامه داره که عملا میشینیم درباره فیلم و سریالای مختلف بحث می‌کنیم و خودمونی نقدشون میکنیم حتی. همین فیلم و سریال و تا حدی هم گیم باعث شد که به زبان علاقه پیدا کنم و حتی رشتمم به این حوزه اختصاص پیدا کرد و به حدی علاقه داشتم به ترجمه که هم تفریحم محسوب میشه و هم کار.

خیلی هم عالی. پدر و پسر فیلمباز واقعا یه چیز عالی و نادره.
چطور شد که با گیمفا آشنا شدی و تا اینجا تجربه‌ت از کار تو گیمفا چیه؟

خب برای سالیان سال گیمفا رو همیشه دنبال می‌کردم و بنا به دلایل زیادی تنها مرجعی محسوب میشه که تو حوزه‌های سینما و گیم واقعا قبولش دارم و شخصا مطالبش مورد علاقم بوده و هست. تو تیم‌های مختلفی حضور داشتم ولی باید بی‌تعارف بگم که گیمفا چه از لحاظ کیفیت و چه صمیمیت و ارزش بین تیمش بهترین تجربه‌ای بوده که تا این سن تو حوزه نویسندگی و ترجمه داشتم.

واقعا همینطوره. به جز سینما تو حوزه‌های دیگه‌ هم نویسندگی میکنی یا فقط تمرکزت روی سینما است؟
علایق دیگه‌ای داری یا اونا رو دنبال میکنی؟

تو زمینه‌های دیگه با برخی مراجع قبلا کار می‌کردم ولی خب عمده کار من سینما بوده. یه زمان نسبتا زیادی هم زیرنویس فیلم و سریال کار می‌کردم که چون بابتش می‌تونستم خودمم بشینم فیلم و سریال ببینم کار جالبی برام بود که بنا به یسری اختلافات و نبود وقت کافی کنار گذاشتمش.
علاقمم که خب مهمترینش سینما و تلویزیونه. انیمه شدیدا علاقه دارم. وقت کافی داشته باشم گیم و ورزش رو گاهی میرم سمتش. به حوزه هواپیما و جنگنده و اینام علاقه دارم که اخبار و تکنولوژی و مسائل مربوط بهش رو زیاد دنبال میکنم.

بحث انیمه رو بعدا بهش می‌پردازیم ولی قبلش بگو طرفدار کدوم تیم فوتبال هستی؟ لیگ ایران رو بیشتر دنبال میکنی یا لیگ‌های خارجی؟

داخلی اسما پرسپولیس ولی خب فقط برا کل کله اصلا علاقه‌ای به فوتبال داخل ندارم. کیفیت که نداره و فقط اعصاب خوردی و جنگ و دعواس. لیگ خارج رو بیشتر دنبال میکنم که چلسی و رئال رو بازیاشونو بیشتر می‌بینم.

قبول دارم. فوتبال داخلی به جای اینکه بیشتر داخل زمین باشه و طرفداران ازش لذت ببرند، بیشتر خارج از زمینه و فقط اعصاب خوردی داره.

بله لذت طرفدارای فوتبال شاید حتی آخرین اولویتشون هم نباشه.

خوب بریم سراغ سوالات سینمایی.
در بین مطالبی که برای گیمفا می‌نویسی، میشه مطالب متعدد راجب انیمه رو دید. تا چه حد به انیمه، چه سینمایی و چه سریالی علاقه‌مند هستی و در کل، نظرت درباره انیمه چیه؟

انیمه دنیای به شدت منحصر به فرد و خاصی داره. تو وضعیت الان که سینما و تلویزیون تا حدودی به ابتذال کشیده شده من بیشتر ترجیحم انیمه هست. فرقیم نداره اگه اخبارشو دنبال کنم و تریلرش منو جذب کنه چه سینمایی و چه سریالی هر دوتارو می‌بینم.

ولی خب بیشتر آثاری که دیدم سریالی بوده تا الان

صندلی داغ سینماگیمفا (قسمت چهارم): ایلیا عسگری، نویسنده - گیمفا

می‌تونی انیمه‌‌های مورد علاقه‌ات رو نام ببری؟
به جز انیمه، چه فیلم و سریال‌هایی رو دنبال می‌کنی و آثار مورد علاقه‌ات کدومند؟ ژانر خاصی مد نظر داری یا نه؟

اولین و مهمترینش که Bleach هست. میشه گفت با این انیمه زندگی کردم و ایزن ساما شخصیت مورد علاقه من تو این حوزه محسوب میشه. بعد از بلیچ آثاری مثل Attack On titan و Dragon Ball و Code Geass رتبه‌های بعدی رو برام دارن.
تو سینما و تلویزیون ژانرهای درام و تاریخی رو خیلی دوست دارم. سه گانه Before ریچارد لینکلیتر، فیلم‌های کلینت ایستوود و سه گانه شوالیه تاریکی نولان و فیلم‌های هری پاتر و ۲تا فیلم Top Gun آثاریه که مورد علاقم هستن و زیاد تماشاشون کردم.

تو سریال هم آثار جنایی و کاراگاهی رو زیاد می‌بینم.

نظرت راجب وضعیت کلی سینما چیه و به نظرت این مسیری که سینما در پیش گرفته و در سال‌های اخیر آثار جذاب زیادی رو شاهد نبودیم، در آینده چه نتیجه‌ای داره؟

والا وضعیت الان که افتضاحی بیش نیست و اگه تک و توک کارگردان صاحب سبک و درستی هم نمی‌بودن باید کلا درش رو گل می‌گرفتن. مقصرش هم مخاطبینی هستن که وقتشونو پای این آثار هدر میدن و سازنده‌ها رو مجاب می‌کنن که به ساخت همچین چیزایی ادامه بدن و همین مخاطب‌ها در آینده باعث خواهند شد که وضعیت از الانم بدتر بشه که نسبت به دهه ۸۰ و ۹۰ حتی ۲۰۰۰ واقعا دردآور و عجیبه.

وقتی فیلم‌های دسته چندمی مثل کاپیتان مارول و بلک پنتر میان میلیاردی فروش می‌کنن باید به حال مخاطبی که باعث این فروش میشه تاسف خورد.

دقیقا. این مخاطبه که مسیر پیش روی صنعت سینما رو مشخص میکنه. البته مطمئنا سلیقه ما با مخاطب کشورهای دیگه فرق میکنه.
سینمای ایران رو دنبال می‌کنی؟ نظرت راجبش چیه؟

بخاطر ژانر درامی که علاقه دارم بله گاها شده تک و توک سینمای ایران رو دنبال کنم و آخرین فیلمی که دیدم و علی‌رغم برخی کاستی‌هاش اما خیلی لذت بردم تی‌ تی بود.
ژانر کمدی و محدودیت‌های کلی سینمای ایران باعث شده خیلی افت کنه این مدیوم در داخل کشورمون که متاسفانه بعید به نظر میاد آینده روشنی داشته باشه.

درسته. به نظرم سینمای ایران با وجود اینکه موارد خاص آثار درخشان و شاهکار توش وجود داره، نسبت به برخی از کشورها مثل کره جنوبی نتوسته پیشرفت چشمگیری داشته باشه.
تو این مدت که داخل گیمفا هستی، مطالب متعددی نوشتی، به نظر خودت کدوم از همه بهتر بوده و واکنش کاربرا رو چطور ارزیابی کردی و اصلا کامنت‌ها و لایک‌ها برات اهمیتی دارند؟

شخصا مطالب مرتبط با انیمه رو خیلی دوست داشتم چون داخل سایت کمتر بهش پرداخته شده بود قبلا.
بله نظرات رو همیشه می‌خونم و قطعا واکنش‌ها برام اهمیت داره و باعث میشه که سلیقه مخاطب و علاقه مندی‌هاشون رو بیشتر بفهمم و تا حد امکانش بتونم علاقه‌هاشون رو پوشش بدم.

مطالب انیمه‌ای خوبی رو پوشش میدی که باعث میشه کسایی مثل خودم که کمتر شناخت داریم بتونیم بهتر با آثار مختلف آشنا بشیم.

خوشحالم که اینو می‌شنوم برام خیلی ارزشمنده.

فیلم napoleon

از بین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ یا حتی سال‌های بعدش از همه بیشتر منتظر کدوم فیلم هستی؟
آیا سریال جدید خاصی هم دنبال می‌کنی؟

ماموریت غیرممکن ۷ و اوپنهایمر میشه گفت تنهایی فیلمایی هستن که برای دیدنشون لحظه شماری می‌کنم. تو حوزه سریال هم Beef هست که دنبال وقت آزادم تا بتونم ببینمش.

و باید اشاره کنم که فیلم ناپلئون که شدیدا منتظرش هستم و شاید بشه گفت از وقتی تریلرش اومده ده‌ها بار تماشاش کردم. از بازیگرش گرفته که دیوانه‌وار طرفدارشم تا سبک کارگردانی ریدلی اسکات و موضوع تاریخیش.

این دو تا فیلم هم من به شدت منتظرشون هستم.
تا قبل از اینکه تریلر فیلم «ناپلئون» منتشر شده زیاد برام جذاب نبود ولی از وقتی تریلرش رو دیدم واقعا مجذوبش شدم.

تریلرش فوق‌العاده بود و یادآور حال و هوای گلادیاتور بود برای من. امیدوارم که سطح کیفی فیلمم در حد گلادیاتور باشه.

خب ایلیا جان. به انتهای این قسمت از صندلی داغ رسیدیم. امیدوارم که تو همه مراحل زندگی‌ت موفق باشی و بتونی مطالب جذاب و خوبی برای مخاطبان گیمفا بنویسی.
اگر حرفی یا سخنی مونده که میخوای بگی یا مسئله ای هست که من بهش نپرداختم، رو میتونی بگی
.

خیلی ممنوم و مرسی ازت لطف داری امیدوارم که شما و باقی اعضای تحریریه و کاربرای سایت هم همیشه تو مراحل زندگی موفق و سلامت باشید و بتونیم روزهای خوبی رو کنار هم در گیمفا سپری کنیم.

ممنون از آقای ایلیا عسگری که مهمان این هفته صندلی داغ سینماگیمفا بودند. شما همراهان همیشگی گیمفا می‌توانید در بخش کامنت‌ها سوالات خودتان را از ایلیای عزیز بپرسید تا ایشان به آن‌ها پاسخ بدهند.

WalleR MaNکیاپین هدDARKSIRENعضو بسیج لندن (حوضه مارگارت تاچر)Charlie Chaplin𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥jupitermeysambcactusYohanarecidivistمحمد صالح اسدیتی‌تاپ طلاییهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)v-alkalineOmid_FshParsa𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻هادی صفائیmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

صندلی داغ سینماگیمفا (قسمت چهارم): ایلیا عسگری، نویسنده - گیمفا
صندلی داغ سینماگیمفا (قسمت چهارم): ایلیا عسگری، نویسنده - گیمفا
صندلی داغ سینماگیمفا (قسمت چهارم): ایلیا عسگری، نویسنده - گیمفا
صندلی داغ سینماگیمفا (قسمت چهارم): ایلیا عسگری، نویسنده - گیمفا
صندلی داغ سینماگیمفا (قسمت چهارم): ایلیا عسگری، نویسنده - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

صندلی داغ سینماگیمفا (قسمت چهارم): ایلیا عسگری، نویسنده - گیمفا