آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Fight Club تا The Wind Rises - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Fight Club تا The Wind Rises - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Fight Club تا The Wind Rises - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Fight Club تا The Wind Rises - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Fight Club تا The Wind Rises

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از fight club تا the wind rises

این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم کلاسیک و محبوب Fight Club، یک فیلم پرفروش، یک سریال جدید و انیمه The Wind Rises بپردازیم.

دیوید فینچر از جمله فیلمساز‌ها و کارگردان‌های برجسته و بااستعداد به شمار می‌رود که تاکنون توانسته فیلم‌های بسیار درخشان و بزرگی را خلق کند. این کارگردان در خلق آثار رازآلود و معمایی بسیار تبهر دارد و پیچش‌های داستانی موجود در آثار وی نیز هر بیننده‌ای را به حیرت وا می‌دارد. یکی از آثار درخشان این کارگردان نیز فیلم باشگاه مبارزه (Fight Club) است که در این مطلب به معرفی آن می‌پردازیم.

در ادامه این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» به سراغ معرفی یکی از پرفروش‌ترین فلیم‌های تاریخ سینما یعنی فیلم آواتار (Avatar)، انیمه‌ جذاب و دیدنی باد برمی‌خیزد (The Wind Rises) از هایائو میازاکی و همچنین سریال تازه سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس یعنی سریال برآوردها (Extrapolations) می‌رویم. همراه با ما باشید.

فیلم باشگاه مبارزه (Fight Club)

فیلم fight club
فیلم Fight Club

عوامل سازنده: فیلم «باشگاه مبارزه» که با عنوان «باشگاه مشت‌زنی» نیز شناخته می‌شود، در سال ۱۹۹۹ میلادی به روی پرده سینماها آمد، فیلمی که سکان کارگردانی آن را دیوید فینچر در دست داشته و فیلم‌نامه آن نیز بر اساس رمانی به همین نام محصول سال ۱۹۹۶ میلادی و نوشته چاک پالاهنیوک قلم زده شده است.

داستان و بازیگران: فیلم «باشگاه مبارزه» داستان یک راوی ناشناس با بازی ادوارد نورتون را روایت می‌کند که از شغل کارمندی خودش راضی نیست. او با تایلر دوردن با بازی برد پیت که یک فروشنده صابون است، یک باشگاه مشت‌زنی را راه‌اندازی می‌کند و در عین حال درگیر رابطه‌ای با زنی مرموز به نام مارلا سینگر با بازی هلنا بونهام کارتر می‌شود.

آیا فیلم «باشگاه مبارزه» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «باشگاه مبارزه» به هنگام اکران خودش نتوانست انتظارات را برآورده کند و انتقادهایی نیز از سوی منتقدان به آن وارد شد. با این حال، پخش فیلم به صورت دیجیتالی آن را به موفقیت زیادی رساند و در بین مخاطبان محبوب کرد. این فیلم که یکی از جنجالی‌ترین و پربحث‌ترین فیلم‌‎های دهه ۹۰ میلادی محسوب می‌شود، به اثری محبوب در بین مخاطبان تبدیل شده و طرفداران بسیار زیادی دارد.

در فیلم «باشگاه مبارزه» بازیگران به خصوص بازیگران اصلی آن نقش‌آفرینی درخشان و برجسته‌ای را از خودشان ارائه کردند. دیوید فینچر نیز توانسته کارگردانی بسیار خوب و شگفت‌انگیزی را ارائه بدهد. این در حالی است که همه این موارد در کنار طراحی تولید استادانه و پیچش‌های جذاب، توانسته تماشای این فیلم را به یک تجربه غیرمنتظره و جالب‌توجه تبدیل کند.

فیلم آواتار (Avatar)

فیلم avatar the way of water
فیلم Avatar

عوامل سازنده: فیلم «آواتار» اثری حماسی و علمی تخیلی است که در سال ۲۰۰۹ میلادی روی پرده سینماها اکران شد. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی جیمز کامرون است و اولین اثر در این فرنچایز محسوب می‌شود.

داستان و بازیگران: فیلم «آواتار» در قرن بیست و دوم جریان دارد، زمانی که انسان‌ها در حال استعمار سیاره پاندورا هستند، قمری سرسبز و قابل سکونت در کنار سیاره‌ای غول‌پیکر و گازی در منظومه آلفا قنطورس که در آن، منابع ارزشمند یونوبتانیوم قرار دارد. گسترش استخراج و معدن‌کاوی در این سیاره تهدیدی برای قبیله محلی ناوی به شمار می‌رود، گونه‌ای که بومی سیاره پاندورا هستند. عنوان این فیلم نیز به بدنی تولید شده توسط انسان‌ها اشاره دارد که شبیه به بومیان پاندورا است و از طریق ارتباط از راه دور توسط ذهن انسان کنترل می‌شود. از جمله بازیگران حاضر در این اثر می‌توان به سم ورثینگتون، زوئی سالدانیا، استیون لنگ، میشل رودریگز و سیگورنی ویور اشاره کرد.

چرا باید فیلم «آواتار» را دید؟ فیلم «آواتار» اولین فیلم در فرنچایزی بسیار بزرگ و گسترده است. دنباله این فیلم در اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی تحت عنوان فیلم آواتار: راه آب (Avatar: The Way of Water) به روی پرده سینماها آمد. پس کسانی که قصد تماشای این فیلم جدید را دارند، بهتر است قبل از آن به تماشای فیلم اصلی بنشینند.

جدای از این، فیلم «آواتار» با جلوه‌های بصری و فنی خودش توانست سطح جدیدی از فیلمسازی را به رخ بکشد و داستان‌سرایی خارق‌العاده و جذابی را برای مخاطبان به نمایش بگذارد. جلوه‌های خیره‌کننده این اثر همچنان پس از گذشت این همه سال حیرت‌انگیز و جذاب هستند و همین نیز نشان‌دهنده توانمندی بسیار بالای جیمز کامرون است، کسی که توانست با این اثر بار دیگر خودش را به عنوان فیلمسازی بزرگ ثابت کند.

انیمه باد برمی‌خیزد (The Wind Rises)

انیمه the wind rises
انیمه The Wind Rises

عوامل سازنده: انیمه «باد برمی‌خیزد» اثری تاریخی و درام به شمار می‌رود که توسط هایائو میازاکی نویسندگی و کارگردانی شده و در سال ۲۰۱۳ میلادی به روی پرده سینماها آمده است. انیمیشن‌سازی این اثر را استودیو جیبلی برعهده داشته است.

داستان و صداپیشه‌ها: انیمه «باد برمی‌خیزد» اثری بیوگرافی و داستانی از زندگی جیرو هوریکوشی است، طراح هواپیمای جنگنده میتسوبیشی A5M و هواپیمای بعدی آن یعنی A6M Zero که توسط امپراتوری ژاپن در طول جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این فیلم از مانگایی به همین نام اقتباس شده و جنبه‌های واقعی زندگی جیرو هوریکوشی را با جنبه‌های غیرواقعی و داستانی ترکیب کرده است.

چرا باید انیمه «باد برمی‌خیزد» را دید؟ انیمه «باد برمی‌خیزد» به هنگام اکرانش در سال ۲۰۱۳ میلادی در ژاپن بسیار موفق عمل کرد و به پرفروش‌ترین فیلم سال در آن کشور تبدیل شد. این اثر همچنین به خاطر انیمیشن‌سازی، موسیقی و بار احساسی داستانش بسیار تحسین شد و البته انتقادهایی نیز نسبت به موضوع آن وجود داشت. علاوه بر این، انیمه «باد برمی‌خیزد» برای جوایز مختلفی از جمله جایزه بهترین انیمیشن سال اسکار، بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب و جایزه انیمیشن سال ژاپن نامزد شده است.

انیمه «باد برمی‌خیزد» یک آواز قوی تلخ و شیرین از کارگردان هایائو میازاکی به شمار می‌رود. این فیلم یک اثر بیوگرافی به است که صداقت بسیار زیادی دارد و زیبایی‌های بسیار خیره‌کننده‌ای را به نمایش در می‌آورد و در عین حال، به بهترین شکل ممکن واکنش‌ها نسبت به فقدان را به تصویر می‌کشد.

سریال برآوردها (Extrapolations)

سریال برآوردها extrapolations
سریال Extrapolations

عوامل سازنده: سریال «برآوردها» اثری آنتولوژی و درام به شمار می‌رود که توسط اسکات زد برنز برای سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس خلق و در ماه مارس سال ۲۰۲۳ میلادی پخش شده است.

داستان و بازیگران: این سریال آنتولوژی که هر کدام از قسمت‌های آن با موضوعی متفاوت و با حضور بازیگرانی متفاوت است، تأثیرات تغییرات آب‌وهوایی روی سیاره زمین را از طریق دیدگاه‌ها و نقطه نظرهای مختلف به نمایش در می‌آورد. بازیگران برجسته و بزرگی در این اثر نقش‌آفرینی می‌کنند که شامل کیت هرینگتون، متیو ریس، یارا شهیدی، مریل استریپ، دیوید شوییمر، ادوارد نورتون، مایکل گاندولفینی، کری راسل، جما چان، فارست ویتاکر و توبی مگوایر است.

چرا باید سریال «برآوردها» را دید؟ سریال «برآوردها» داستان‌سرایی مدنی بسیار گسترده‌ای را دارد که هرگز آن طور که باید رضایت‌بخش و جالب‌توجه نمی‌شود اما حضور بازیگران برجسته و بااستعداد در آن و همچنین نیت بسیار خوب عوامل سازنده آن برای بیان انتقادها و مسائل بسیار مهم درباره تغییرات آب‌وهوایی، باعث شده تا تماشای این سریال ۸ قسمتی جالب‌توجه باشد.


در این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» به سراغ معرفی فیلم کلاسیک «باشگاه مبارزه»، فیلم پرفروش «آواتار»، انیمه جذاب «باد برمی‌خیزد» و سریال «برآوردها» از سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس رفتیم. نظر شماره درباره این آثار چیست؟

Lonesome guyققنوس آسمانCameraManDota2AmirAbbas Kabyryred-eyed Banished KnightmeysambCYRUS????Porfosor

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Fight Club تا The Wind Rises - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Fight Club تا The Wind Rises - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Fight Club تا The Wind Rises - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Fight Club تا The Wind Rises - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Fight Club تا The Wind Rises - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Fight Club تا The Wind Rises - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Fight Club تا The Wind Rises - گیمفا