آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Field of Dreams تا Skins - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Field of Dreams تا Skins - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Field of Dreams تا Skins - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Field of Dreams تا Skins - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Field of Dreams تا Skins

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از field of dreams تا skins

این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم کلاسیک Field of Dreams، سریال Skins و چندین فیلم و سریال جدید بپردازیم.

ارواح، مرگ و جهان پس از مرگ همیشه یکی از سوژه‌های برجسته در دنیای سینما به شمار می‌روند و فیلمسازان مختلفی با استفاده از همین موضوعات سعی در ساخت اثری جذاب و مهیج داشتند. فیل آلدن رابینسون نیز یکی از همین فیلمسازها به شمار می‌رود که توانسته این موضوع را با ژانر ورزشی ترکیب کند و فیلم سرزمین رویاها (Field of Dreams) را برای مخاطبان به ارمغان بیاورد که در ادامه به معرفی بیشتر آن می‌پردازیم.

در این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» نیز سریال اسکینز (Skins) را معرفی خواهیم کرد. این سریال بریتانیایی به هنگام پخش خودش در دهه ۲۰۰۰ میلادی توانست توجهات زیادی را به سمت خودش جلب کند و در آن موضوعات مهم و برجسته‌ای بررسی می‌شوند که متناسب با روزگار امروزی نیز هستند. در ادامه این مطلب نیز به سراغ معرفی جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های منتشر شده می‌رویم. همراه با ما باشید.

فیلم جدید چی ببینیم؟

فیلم نهنگ (The Whale)

فیلم the whale
فیلم The Whale

عوامل سازنده: فیلم «نهنگ» محصول سال ۲۰۲۲ میلادی اثری در ژانر درام و روانشناختی به شمار می‌رود که یکی از بحث‌برانگیزترین فیلم‌های سال گذشته میلادی نیز بود. ساموئل دی هانتر فیلم‌نامه این اثر را بر اساس نمایشنامه‌ای به همین نام محصول سال ۲۰۱۲ از خودش نوشته و دارن آرونوفسکی آن را کارگردانی کرده است.

داستان و بازیگران: اتفاقات فیلم «نهنگ» در شهری آیداهو جریان دارد و داستان معلم ادبیات انگلیسی منزوی و ناسالمی به نام چارلی را روایت می‌کند که در آپارتمان خودش پنهان شده و با اضافه وزن زیادش به سمت مرگ می‌رود.

این در حالی است که او ناامیدانه به دنبال ارتباط دوباره با دختر نوجوانش است که آخرین فرصت او برای رستگاری به شمار می‌رود. از جمله بازیگرانی که در این اثر نقش‌آفرینی می‌کنند نیز می‌توان به برندن فریزر، سدی سینک، هونگ چائو،‌ تای سیمپکینز و سامانتا مورتون اشاره کرد.

آیا فیلم «نهنگ» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «نهنگ» برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو روی پرده سینماها اکران شد و توانست توجه بیننده‌ها و منتقدان را به خودش جلب کند و تحسین آن‌ها را برانگیزد. این اثر که با بودجه ۳ میلیون دلاری ساخته شده، به فروش ۲۴ میلیون دلاری دست پیدا کرد و جوایز مختلفی را نیز کسب نمود و ستاره آن یعنی برندن فریزر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار است.

فیلم «نهنگ» با نقش‌آفرینی خارق‌العاده و جذاب برندن فریزر در نقش اصلی است و این در حالی است که این اثر ترانه‌ای از همدلی را می‌خواند که بسیاری از بیننده‌ها را غمگین می‌کند و به فکر فرو خواهد برد. دارن آرونوفسکی و برندن فریزر توانستند سطح متفاوتی از دل شکستگی و سوء تفاهم انسانی را به نمایش در بیاورد.

البته در این میان، انتقادهایی نسبت به نحوه به تصویر کشیده شدن انسان‌های چاق در این اثر وجود داشته است. در هر صورت،‌ فیلم «نهنگ» اثری برجسته از سال گذشته میلادی به شمار می‌رود که بازگشت برندن فریزر به دنیای سینما را به خوبی رقم زده است.

فیلم در کابین را بزن (Knock at the Cabin)

فیلم knock at the cabin
فیلم Knock At The Cabin

عوامل سازنده: فیلم «در کابین را بزن» محصول سال ۲۰۲۳ میلادی اثری در ژانر ترسناک، روانشناختی و آخرالزمانی به شمار می‌رود که فیلم‌نامه آن را ام نایت شیامالان قلم زده و خود وی آن را کارگردانی کرده است. فیلم‌نامه این اثر بر اساس رمانی به نام کابینی در انتهای جهان (The Cabin at the End of the World) محصول سال ۲۰۱۸ و نوشته پل جی ترمبلی است.

داستان و بازیگران: فیلم «در کابین را بزن» داستان سفر خانواده‌ای به کلبه‌ای دور افتاده را روایت می‌کند که می‌خواهند تعطیلات خودشان را در آنجا سپری کنند. ناگهان چهار غریبه به کلبه آن‌ها می‌آیند و آن‌ها را گروگان می‌گیرند.

در همین حین نیز گروگان‌گیرها از این خانواده می‌خواهند تا یکی از خودشان را قربانی کنند تا بدین ترتیب بتوانند جلوی رخ دادن آخرالزمان را بگیرند. دیو باتیستا، جاناتان گراف، بن آلدریج، ابی کوئین و روپرت گرینت از جمله بازیگران این فیلم جدید ام نایت شیامالان به شمار می‌روند.

آیا فیلم «در کابین را بزن» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «در کابین را بزن» نسبت به دیگر آثار ژانر ترسناک، آن چنان ترسناک و خوفناک نیست و این در حالی است که بخش‌هایی از داستان فیلم نیز آنگونه که باید مورد بررسی قرار نمی‌گیرند. با وجود این نواقص موجود در این فیلم تازه ام نایت شیامالان، باید گفت که فیلم «در کابین را بزن» اثر دلهره‌آور تأمل‌برانگیز و سطح بالایی به شمار می‌رود.

فیلمبرداری بسیار زیبا و جذاب این اثر کمک شایانی به آن کرده و دیو باتیستا نیز که بیشتر با نقش‌های اکشن شناخته می‌شود، توانسته نقش‌آفرینی متفاوت و خوبی را از خوش به جای بگذارد. با این وجود، این اثر بیش از حد خودش را جدی می‌گیرد و خسته‌کننده به نظر می‌رسد ولی طرفداران آثار قبلی ام نایت شیامالان مطمئنا از تماشای آن لذت خواهند برد.

فیلم حرف‌های زنانه (Women Talking)

فیلم women talking
فیلم Women Talking

عوامل سازنده: فیلم «حرف‌های زنانه» محصول سال ۲۰۲۲ اثری در ژانر درام به شمار می‌رود که سارا پولی فیلم‌نامه آن را بر اساس رمانی به همین نام نوشته میریام تووز نوشته و خودش نیز آن را کارگردانی کرده است.

داستان و بازیگران: اتفاقات رمان و فیلم «حرف‌های زنانه» از رویدادهای واقعی رخ داده در منیتوبا کلونی، یک کلونی دورافتاده و منزوی در بولیوی الهام گرفته شده است. این اثر داستان گروهی از زنان یک مستعمره مذهبی را روایت می‌کند که متوجه رازی تکان‌دهنده و وحشتناک درباره مردان مستعمره خودشان می‌شوند. سال‌ها است که مردان به زنان مواد می‌خورانند و سپس به آن‌ها تجاوز می‌کنند. حالا حقیقت آشکار شده و زنان درباره این وضعیت خودشان با یکدیگر صحبت می‌کنند.

آیا فیلم «حرف‌های زنانه» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «حرف‌های زنانه» گاهی اوقات برای اینکه نکات خودش را به سرعت به بیننده منتقل کند، جنبه نمایشی و سرگرم‌کننده بودن داستان و خودش را نادیده می‌گیرد و همین نیز تاثیری منفی در آن گذاشته است؛ با این وجود، این اثر از پیام ارزشمند و مهمی برخوردار است که توانسته به شکلی موثر آن را به مخاطبان ارائه بدهد و همین نیز آن را به اثری تأمل‌برانگیز تبدیل کرده که می‌تواند بیننده‌ها را به تفکر وادار کند.

فیلم مکار (Sharper)

فیلم مکار sharper
فیلم Sharper

عوامل سازنده: فیلم «مکار» محصول سال ۲۰۲۳ میلادی اثری در ژانر مهیج و روانشناختی به شمار می‌رود که فیلم‌نامه آن را برایان گیتوود و الساندرو تاناکا قلم زده‌اند و سکان کارگردانی آن در دستان بنجامین کارون بوده است.

داستان و بازیگران: فیلم «مکار» داستان یک کلاهبردار را روایت می‌کند که سعی دارد از میلیاردرهای شهر منهتن کلاهبرداری کند و این در حالی است که همه چیز مشکوک به نظر می‌رسد و هر کدام از افراد انگیزه‌ها و انتظارات خاص خودشان را دارند.

داستان این اثر به صورت غیر خطی روایت می‌شود و هر کدام از بخش‌ها نیز بر شخصیت متفاوتی تمرکز دارند. بازیگرانی که در این اثر نقش‌آفرینی می‌کنند نیز شامل جولین مور، سباستین استن، جاستین اسمیت، بریانا میدلتون و جان لیسگو است.

آیا فیلم «مکار» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «مکار» سعی دارد تا از آثار کلاسیکی با چنین سبک و سیاق تقلید کند اما هرگز نمی‌تواند به سطح آن‌ها برسد. در هر صورت و با وجود این نقص، این اثر به اندازه کافی هوشمندانه و شیک است که بتواند شما را در مدت زمان خودش سرگرم نگه دارد.  

فیلم کلاسیک چی ببینیم؟

فیلم سرزمین رویاها (Field of Dreams)

فیلم سرزمین رویاها field of dreams
فیلم Field of Dreams

عوامل سازنده: فیلم «سرزمین رویاها» محصول سال ۱۹۸۹ میلادی اثری در ژانر ورزشی، درام و فانتزی به شمار می‌رود که فیل آلدن رابینسون فیلم‌نامه آن را بر اساس رمان جو بی‎‌کفش (Shoeless Joe) محصول سال ۱۹۸۲ میلادی نوشته دابلیو پی کینسلا نوشته و خودش نیز آن را کارگردانی کرده است.

داستان و بازیگران: فیلم «سرزمین رویاها» داستان کشاورزی با بازی کوین کاستنر را دنبال می‌کند که زمین ذرت بسیار بزرگی را در اختیار دارد و روزی تصمیم می‌گیرد تا زمین بیسبالی را در این زمین خودش بسازد، زمینی که ارواح اسطوره‌های این ورزش را به خودش جذب می‌کند.

همین نیز باعث می‌شود تا روح اسطوره‌هایی همچون جو جکسون با بازی ری لیوتا به اینجا بیایند تا در این زمین بازی کنند. از جمله دیگر بازیگرانی که در فیلم «سرزمین رویاها» حضور دارند نیز می‌توان ایمی مدیگان، جیمز ارل جونز و برت لنکستر را نام برد. لازم به ذکر است که این اثر آخرین فیلم کارنامه هنری برت لنکستر به شمار می‌رود.

چرا باید فیلم «سرزمین رویاها» را دید؟ فیلم «سرزمین رویاها» به هنگام اکران خود در اواخر دهه هشتاد میلادی توانست نظر بیننده‌ها و همچنین منتقدان را به خودش جلب کند و در مراسم اسکار همان سال نیز نامزد دریافت سه جایزه بهترین فیلم سال، بهترین موسیقی متن و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی شد اما نتوانست این جایزه‌ها را از آن خود کند.

فیلم «سرزمین رویاها» اثری احساسی به شمار می‌رود و به بهترین شکل ممکن توانسته از این احساسی بودن خودش در راستای بهتر شدن کمک بگیرد. این اثر ترکیبی از داستان‌های افسانه‌ای با روایت‌های ورزشی مرتبط با بیسبال و همچنین همبستگی خانوادگی است و همین نیز سبب شده تا تماشای آن برای اکثر افراد جالب‌توجه و جذاب باشد.

فیلم «سرزمین رویاها» یکی از فیلم‌های درباره مرگ و جهان پس از آن است و داستان آن با هوشمندی بسیار خوبی نوشته شده و بازیگران آن نیز به خوبی از پس ایفای نقش‌های خودشان برآمده‌اند و توانستند احساسات را به خوبی به بیننده‌ها انتقال بدهند. در این میان، کوین کاستنر نیز نقش‌آفرینی درخشانی ارائه داده است.

سریال چی ببینیم؟

سریال اسکینز (Skins)

سریال skins
سریال Skins

عوامل سازنده: سریال «اسکینز» اثری بریتانیایی در ژانر تینیجری، کمدی و درام به شمار می‌رود که توسط یک پدر و پسر به نام‌های برایان السلی و جیمی بریتین برای پخش از شبکه E4 خلق و نوشته شده است. پخش سریال «اسکینز» از ژانویه سال ۲۰۰۷ میلادی شروع شد و پس از پخش هفت فصل و ۶۱ قسمت در سال ۲۰۱۳ میلادی به پایان رسید.

داستان و بازیگران: سریال «اسکینز» داستان گروهی از نوجوانان در بریستول در ساوث وست انگلیس را روایت می‌کند که در آن به موضوعات و داستان‌های بحث‌برانگیزی همچون خانواده‌های ناکارآمد، بیماری‌هایی همچون افسردگی، اختلالات پرخوری، اختلال استرس پس از سانحه و اختلال دو قطبی، جنسیت، سوء مصرف مواد مخدر، مرگ و قلدری مورد بررسی قرار می‌گیرند.

هر کدام از قسمت‌های این سریال روی شخصیت متفاوتی تمرکز دارد و کشمکش‌ها و مشکلاتی که آن‌ها در زندگی با آن‌ها مواجه هستند را به نمایش در می‌آورد. عنوان این قسمت‌ها نیز همسو با همان شخصیت مرکزی داستان آن قسمت است. از جمله بازیگران این سریال نیز می‌توان به نیکلاس هولت، کایا اسکودلاریو، هانا موری، جو دمپسی و دیو پتل اشاره کرد.

چرا باید سریال «اسکینز» را دید؟ سریال «اسکینز» به هنگام پخش خود توانست نظرات منتقدان را به خودش جلب کند و در عین حال، بیننده‌های زیادی را به سمت خودش بکشاند. این سریال توانست در طی ۶ سال پخش خودش، همین روند را ادامه بدهد و به اثری برجسته و جذاب در بین مخاطبان تبدیل شود.

با وجود اینکه سریال «اسکینز» توانست توجهات را به خودش جلب کند اما انتقادهایی نیز نسبت به آن وارد است که از جمله آن‌ها می‌توان به تصویرگری غیرواقعی و کلیشه‌ای از نوجوانان در آن اشاره کرد. از سوی دیگر، داستان‌سرایی و نوشتار سریال در مقایسه با دیگر سریال‌ها با مضمون مشابه در حد متوسط قرار دارد.

در هر صورت، سریال «اسکینز» اثری جالب‌توجه به شمار می‌رود که در عین سرگرم‌کننده بودن، تلخ و همچنین تند و تیز است و در آن به مسائل و موضوعات مهمی پرداخته می‌شود. تماشای این اثر مطمئنا می‌تواند تا مدتی شما را سرگرم کند.


در این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» به سراغ معرفی فیلم کلاسیک «سرزمین رویاها»، سریال «اسکینز»،‌ فیلم «نهنگ»، فیلم «در کابین را بزن»، فیلم «حرف‌های زنانه» و فیلم «مکار» رفتیم. نظر شما درباره این آثار چیست؟

Alirezaامیر حسینred-eyed Banished Knight????meysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Field of Dreams تا Skins - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Field of Dreams تا Skins - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Field of Dreams تا Skins - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Field of Dreams تا Skins - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Field of Dreams تا Skins - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Field of Dreams تا Skins - گیمفا