آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Platoon تا Fringe - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Platoon تا Fringe - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Platoon تا Fringe - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Platoon تا Fringe - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Platoon تا Fringe

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از platoon تا fringe

این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم کلاسیک Platoon، سریال Fringe و چندین فیلم و سریال جدید بپردازیم.

موضوع جنگ ویتنام از گذشته تا به امروز سوژه فیلم‌های مختلفی بوده است و در این میان، اولیور استون یکی از افرادی بوده که توانسته فیلم‌های متعددی در این زمینه بسازد. او که از تجربیات شخصی خودش بهره گرفته، فیلم‌هایی را درباره جنگ ویتنام ساخته که یکی از آن‌ها، فیلم جوخه (Platoon) نام دارد و در سال ۱۹۸۶ میلادی روی پرده سینماها اکران شده است. در ادامه به معرفی بیشتر این اثر سینمایی می‌‌پردازیم.

در این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» نیز به سراغ معرفی سریالی علمی تخیلی به نام سریال فرینج (Fringe) محصول شبکه فاکس رفتیم. این سریال با داستان‌های متفاوت خودش توانست توجه طرفداران و به خصوص علاقه‌مندان به مسائل علمی تخیلی را به خودش جلب کند. در ادامه این مطلب نیز قرار است جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های منتشر شده را معرفی کنیم. همراه با ما باشید.

فیلم جدید چی ببینیم؟

انیمیشن ماریس شگفت‌انگیز (The Amazing Maurice)

انیمیشن the amazing maurice
انیمیشن The Amazing Maurice

عوامل سازنده: انیمیشن «ماریس شگفت‌انگیز» اثری در ژانر کمدی و فانتزی به شمار می‌رود که توبی جنکل و فورین وسترمان آن را کارگردانی کرده‌اند و فیلم‌نامه آن را نیز تری روسیو و بر اساس رمانی به نام The Amazing Maurice and His Educated Rodents نوشته تری پراچت قلم زده است.

داستان و صداپیشه‌ها: انیمیشن «ماریس شگفت‌انگیز» داستان گربه‌ای خیابانی و نارنجی رنگ به نام ماریس را دنبال می‌کند که با گروهی از موش‌های سخنگو دوست شده و آن‌ها با کمک یکدیگر و همچنین پسری فلوت‌زن، به شهرهای مختلف می‌روند و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند. از جمله صداپیشه‌های این انیمیشن نیز می‌توان به امیلیا کلارک، هیو لوری، دیوید تیولیس، هیمش پتل و جما آرترتون اشاره کرد.

آیا انیمیشن «ماریس شگفت‌انگیز» ارزش دیدن دارد؟ انیمیشن «ماریس شگفت‌انگیز» شاید آن اثر خارق‌العاده و تماشایی نباشد که مدت‌ها منتظر آن باشید و بلافاصله پس از انتشار آن به سراغ تماشای آن بروید اما باید گفت که این اثر توانسته به خوبی داستان کتاب را مورد اقتباس قرار بدهد و مطمئنا تماشای آن به همراه خانواده برای بیننده‌های جوان می‌تواند اوقات خوشی را رقم بزند.

فیلم اینفینیتی پول (Infinity Pool)

فیلم اینفینیتی پول infinity pool
فیلم Infinity Pool

عوامل سازنده: فیلم «اینفینیتی پول» یا «استخر بی‌انتها» اثری در ژانر ترسناک و  علمی تخیلی به شمار می‌رود که سکان نویسندگی و کارگردانی آن در دستان برندون کراننبرگ است.

داستان و بازیگران: فیلم «اینفینیتی پول» داستان نویسنده‌ای را دنبال می‌کند که با مشکلاتی در زمینه نویسندگی مواجه شده و تصمیم می‌گیرد تا به همراه همسرش برای گذارندن تعطیلات به مقصدی جذاب سفر کنند. با این حال، پس از یک تصادف، آن‌ها متوجه رویدادهای غیرمنتظره و همچنین فرهنگ تاریک این کشور می‌شوند. بیل اسکاشگورد، میا گاث و کلئوپاترا کولمن از جمله بازیگران این اثر ترسناک به شمار می‌روند.

آیا فیلم «اینفینیتی پول» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «اینفینیتی پول» خلوتی فراگیر از انحرافات کروننبرگی به شمار می‌رود و کسانی که با آثار این نویسنده و کارگردان آشنایی دارند و می‌خواهند برای مدتی از فیلم‌های بلاک‌باستری و تجاری فاصله بگیرند، مطمئنا از تماشای این فیلم لذت خواهند برد.

اما باید گفت که محتواهای این فیلم حتی برای کسانی که با این دست آثار آشنا هستند نیز بسیار قوی است و می‌تواند برای برخی از افراد گنگ و نامفهوم باشد. در هر صورت، انتخاب تماشای این فیلم به نظر خود شما بستگی دارد.

فیلم خانه تو یا من (Your Place or Mine)

فیلم your place or mine
فیلم Your Place or Mine

عوامل سازنده: فیلم «خانه تو یا من» اثری در ژانر کمدی و عاشقانه به شمار می‌رود که فیلم‌نامه آن را آلین براش مک‌کنا قلم زده و خود او نیز آن را کارگردانی کرده است که اولین تجربه کارگردانی وی محسوب می‌شود.  

داستان و بازیگران: در فیلم «خانه تو یا من» ریس ویترسپون و اشتون کوچر نقش دو دوست صمیمی را بازی می‌کنند که تصمیم می‌گیرند به مدت یک هفته، خانه‌های خودشان را با یکدیگر عوض کنند و همین نیز باعث شکل‌گیری موقعیت‌های بامزه و جالبی می‌شود.

آیا فیلم «خانه تو یا من» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «خانه تو یا من» محصولی از سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که بازیگران خوبی برای نقش‌آفرینی در آن به خدمت گرفته شده‌اند اما باید گفت که کاراکترهایش آن جرقه و جذبه لازم را ندارند.

این در حالی است که داستان فیلم روندی تکراری و استاندارد را در پیش می‌گیرد و چیز تازه‌ای را ارائه نمی‌کند و همین نیز باعث شده تا بیننده گزینه‌های بهتری از این فیلم برای دیدن داشته باشد. تماشای این فیلم به نظر خود شما بستگی دارد.

فیلم کلاسیک چی ببینیم؟

فیلم جوخه (Platoon)

فیلم platoon
فیلم Platoon

عوامل سازنده: فیلم «جوخه» اثری در ژانر جنگی محصول سال ۱۹۸۶ میلادی به شمار می‌رود که کارگردانی و نویسندگی آن را اولیور استون در دست داشته است. این اثر اولین فیلم در سه‌گانه‌ای درباره جنگ ویتنام ساخته اولیور استون محسوب می‌شود و وی در سال ۱۹۸۹ میلادی فیلم متولد چهارم جولای (Born on the Fourth of July) و در سال ۱۹۹۳ میلادی فیلم بهشت و زمین (Heaven & Earth) را ساخت.

داستان و بازیگران: فیلم «جوخه» بر اساس تجربه‌های خود اولیور استون از جنگ است و داستان داوطلب ارتش ایالت متحده آمریکا با بازی چارلی شین را روایت می‌کند که در جنگ ویتنام در حال خدمت است و این در حالی است که گروهبان جوخه او با بازی تام برنگر و رهبر گروهش با بازی ویلم دفو بر سر اخلاقیات و در کل خود جنگ با یکدیگر بحث می‌کنند.

 چرا باید فیلم «جوخه» را دید؟ اولیور استون داستان فیلم «جوخه» را بر اساس تجربیات خودش در دوران جنگ نوشته و همین نیز سبب شده تا سکانس‌های جنگ بسیار واقع‌گرایانه به نظر برسند و این در حالی است که اولیور استون به خوبی از پس نویسندگی و کارگردانی این اثر برآمده است.

 این فیلم که با بودجه ۶ میلیون دلاری ساخته شده بود، توانست به فروش ۱۴۰ میلیون دلاری در داخل آمریکا برسد. فیلم «جوخه» در مراسم اسکار همان سال نامزد دریافت هشت جایزه شد که در نهایت توانست چهار جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین صداگذاری و بهترین تدوین را از آن خود کند.

فیلم «جوخه» از آنجا که نشأت گرفته از تجربیات شخصی کارگردان و نویسنده است، از موعظه‌های یک طرفه صرف نظر می‌کند و به جای آن، منظره‌ای خوفناک و واقع‌گرایانه از جنگ را برای مخاطبان به نمایش در می‌آورد. این در حالی است که بازیگران اصلی فیلم از جمله چارلی شین و ویلم دفو توانستند با نقش‌آفرینی درخشان خود، کمک شایانی به این اثر بکنند.

بدون شک، فیلم «جوخه» یکی از بهترین آثار سال ۱۹۸۶ و در کل تاریخ سینما به شمار می‌رود که به بهترین شکل ممکن توانسته جنگ ویتنام را به تصویر بکشد و یکی از بهترین آثار در این زمینه محسوب می‌شود. مطمئنا تماشای این فیلم در آخر هفته می‌تواند تجربه خوبی را برای شما رقم بزند.

سریال چی ببینیم؟

سریال فرینج (Fringe)

سریال fringe
سریال Fringe

عوامل سازنده: سریال «فرینج» اثری در ژانر علمی تخیلی به شمار می‌رود که توسط جی جی آبرامز، الکس کورتزمن و رابرتو اورسی خلق شده است. پخش این سریال از سال ۲۰۰۸ میلادی از شبکه فاکس شروع شد و پس از پخش ۵ فصل و ۱۰۰ قسمت در سال ۲۰۱۳ میلادی به کار خود پایان داد.

داستان و بازیگران: سریال «فرینج» داستان چندین شخص مختلف از جمله یک مامور اف‌بی‌آی به نام اولیویا دونهام با بازی آنا تورو، دانشمندی نابغه اما ناکارآمد به نام والتر بیشاپ با بازی جان نوبل و همچنین پسر وی با گذشته‌ای پر دردسر به نام پیتر بیشاپ با بازی جاشوا جکسون را روایت می‌کند که همگی اعضای یک بخش تازه تاسیس شده در اداره تحقیقات فدرال به نام فرینج هستند.

چرا باید سریال «فرینج» را دید؟ سریال «فرینج» در فصل ابتدایی با استقبال نسبتا خوبی از سوی بیننده‌ها روبه‌رو شد و توانست توجه برخی از افراد را با داستان متفاوت، فانتزی و علمی تخیلی خودش جلب کند. با این حال، برخی از افراد در همان ابتدا به شروع نه چندان خوب سریال و همچنین کاراکترهای کسل‌کننده آن انتقاد داشتند.

اما تغییر در رویکرد و داستان‌سرایی سریال در فصل دوم و همچنین فصل‌های پس از آن سبب شد تا منتقدان و بیننده‌ها استقبال بهتری نسبت به این اثر داشته باشند و توجه افراد بیشتری به سمت آن جلب شود. در مجموع،‌ سریال «فرینچ» اثری جذاب و جالب‌توجه به شمار می‌رود که بدون شک برای طرفداران آثار علمی تخیلی و موضوعاتی همچون دنیاهای موازی می‌تواند بسیار دلنشین و سرگرم‌کننده باشد.


در این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» به سراغ معرفی فیلم کلاسیک «جوخه»، سریال علمی تخیلی «فرینج» و چندین فیلم تازه همچون انیمیشن «ماریس شگفت‌انگیز»، فیلم ترسناک «اینفینیتی پول» و فیلم کمدی عاشقانه «خانه تو یا من» رفتیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

🤘Mohsenj74red-eyed Banished KnightPorfosormeysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Platoon تا Fringe - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Platoon تا Fringe - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Platoon تا Fringe - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Platoon تا Fringe - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Platoon تا Fringe - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Platoon تا Fringe - گیمفا