۱۰ ایراد در بازی های فوقالعاده که همه از آنها متنفرند
با وجود علاقهای که به بازی های محبوبمان داریم، واقعیت این است که هیچ اثری بینقص نیست.
نقص و نارسایی بخشی از هنر است و با این حال که اکثر کاستیها بهراحتی نادیده گرفته میشوند و یا حتی گاهی اوقات آنها را بخشی از جذابیت این آثار به حساب میآوریم، در مواردی شاهد خطاهای فاحشی در عناوین بزرگ و محبوب هستیم.
مهم نیست که جدیدترین شاهکار AAA چه باشد، به هر حال ساختۀ دست انسان است و اشتباه هم جزوی از طبیعت آدمیزاد.
پیرامون همین موضوع، لیستی شامل ۱۰ بازی را آماده کردهایم که اکثرشان با استقبال بینظیری از سمت طرفدران و منتقدان روبهرو شدهاند و با این حال، علیرغم جذابیت و غوطهوری بالایشان، نقصی دارند که تا ابد در ذهن هر بازیکن باقی خواهد ماند.
این شکایتها، از طراحی ضعیف شخصیتهای غیرقابلبازی گرفته تا بخشهای وقتپرکن و بیمعنی گیمپلی، دوام همیشه پایین سلاحها یا مشکلات فنی را در بر میگیرند که بیشک سازندگان باید چارهای برایشان میاندیشیدند.
علیرغم این که بعضی از این مشکلات با یک آپدیت ساده بهآسانی قابل اصلاح بودند، اما قرار است تا ابد وبال گردن بازیبازانی باشند که قصد دیدار دوباره این آثار را دارند. در جذابیت و عملکرد فوقالعادۀ این عناوین تردیدی نیست، اما خوب است باری دیگر نگاهی ریزبینانه به این آثار داشته باشیم.
۱۰. شخصیتهای همراه پاسخ معماها را لو میدهند؛ God Of War Ragnarok
سرتاپای بازی God Of War Ragnarok را به قول خودمان «باید طلا گرفت»، اما بدین منظور نیست که نقصی در این اثر دیده نمیشود و احتمالاً موردی که اکثراً به آن معترض هستند، شخصیتهای غیرقابلبازی دهنلق آن است. در طول بازی، هر زمان که یکی از معماهای چالشبرانگیز سروکلهاش پیدا میشود، در کمتر از چند ثانیه شخصیتهای همراه بازی با راهنمایی مفصلی از ما استقبال میکنند.
طبیعتاً با توجه به علاقۀ بازیکنان به حل معماها، این موضوع کمی آزاردهنده است و آنقدر دقت این راهنمایی بالاست که شاید کمی احساس حقارت هم بکنیم، چون میگوییم حتماً سانتا مونیکا (Santa Monica) هوش لازم برای حلشان را در ما گیمرها ندیده است.
جالب است که با وجود قابلیتهای دسترسی تحسینبرانگیز و زیاد بازی، راهی برای خاموش/روشن کردن راهنماها وجود ندارد؛ ویژگیای با طراحی بسیار ساده که میتوانست راهحل یکی از مشکلات اساسی بازی باشد. چنین سهلانگاریای از یک بازی با چنین طراحی هوشمندانه و فریبندهای واقعاً عجیب است.
۹. تکرار دوبارۀ مسیر؛ Metal Gear Solid
عنوان Metal Gear Solid بدون هیچ شکی یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین بازیهای ویدیویی در تمام دورانها است؛ یک دستاورد بینظیر در طراحی که بهتنهایی مسیر ژانر اکشن مخفیکاری را پیریزی کرد. با وجود داستان، گیمپلی و تجربۀ عالی، یکی از ویژگیهایش را حتی مدافعان سرسختش نیز تحمل نمیکنند که تکرار مسیرهای خستهکننده و آزاردهندۀ است.
در طول بازی، بازیکنان برای یک مأموریت مجبور میشوند که دوبار یک مسیر را طی کنند.
مورد اول: باید برای مبارزه با Sniper Wolf سلاح تکتیرانداز PSG-1 را بردارید که مجبورید به خاطر آن، تمام مسیر را تا اسلحهخانۀ حوالی ابتدای بازی بازگردید.
مورد دوم: برای جلوگیری از فعالشدن Metal Gear REX توسط Liquid Snake، ناچار میشوید بهمنظور تغییر شکل کارت PAL از یک مسیر دو بار عبور کنید.
شکل این کارت با دما تغییر میکند؛ پس ابتدا باید آن را به انبار یخیای که با Vulcan Raven جنگیدید ببرید؛ به کامپیوتر برش گردانید؛ دوباره به کورۀ ذوب آهن بروید؛ و در نهایت باری دیگر به کامپیوتر بازگردید. هردوی این مأموریتها حسابی آدم را کلافه میکنند و با اینکه بهطورکلی زمان زیادی نمیبرند، اما همچنان وقتپرکنترین و شلختهترین جنبۀ طراحی کل بازی هستند.
۸. خراب شدن سلاحها؛ The Legend Of Zelda: Breath Of The Wild
بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild همواره در تمامی لیستهای «برترین بازیهای تاریخ گیمینگ» حضور دارد، اما طرفداران همیشه به ساز و کار «استقامت سلاح/خرابی سلاح» این عنوان معترض بودهاند! در حقیقت، تقریباً تمامی سلاحهای بازی سطح استقامت پایینی دارند؛ که بعد از مدت کوتاهی میشکنند. در نتیجه، از آنجا که تعمیر سلاحها در Breath of the Wild ممکن نیست، مجبور به استفاده از سلاح دیگری میشوید.
آقای ایجی آئونوما (Eiji Aonuma)، تهیهکنندۀ بازی، اشاره کرده که این تصمیم برای مجابشدن بازیکن به استفادۀ استراتژیمحور از سلاحها بوده، ولی این سیستم بیش از آنچه باید، سختگیرانه است. شکستن سلاح در جریان مبارزه بیشت از آن که جذابیت چالشی داشته باشد، آزاردهنده است و بسیاری فکر میکنند که این کار را تنها برای سختتر شدن تصنعی بازی انجام دادهاند.
البته که این ویژگی مدافعان خود را دارد و ظاهراً نینتندو قصد ندارد آن را در دنبالۀ این بازی، یعنی Tears of the Kingdom، کنار بگذارد. اما اگر چنین شود، یقیناً میلیونها نفر از این بابت خوشحال خواهند شد.
۷. نرخ فریم ۳۰؛ Bloodborne
تا به امروز، بازی Bloodborne تنها اثر فرام سافتور (FromSoftware) است که باید به نرخ فریم ۳۰ آن بسنده کنید و با توجه به ماهیت چالشبرانگیز آن، جایی که تصمیمات لحظهای میتوانند مرز مرگ و زندگی را مشخص کنند، این نرخ فریم بههیچوجه رضایتبخش نیست.
بازی Bloodborne قطعاً اثری شگفتانگیز و یکی از بهترین عناوین میازاکی محسوب میشود، پس باید آزردهخاطر شویم که علیرغم گذشت حدود هشت سال از انتشار، هنوز راه قانونیای برای دستیابی به نرخ فریم بالاتر فراهم نشده است.
هکرها از راههای نامطمعنی امکان اجرای بازی در نرخ فریم ۶۰ را ایجاد کردهاند، اما با در نظر گرفتن نبود هیچ آپدیتی برای پلی استیشن ۵ و عدم انتشار پورت رایانههای شخصی، بازیکنان تنها باید به ۳۰ فریم بسنده کنند. با وجود ایراد “Frame-Pacing”، که هنوزه مشکل لگ را ایجاد میکند، اثر منفی این نرخ فریم پایین دوچندان نیز میشود.
واقعاً خندهدار است که هکرها سالها پیش راهی برای حل این مسئله پیدا کردهاند، اما فرام سافتور هنوز هم نمیخواهد آپدیتی برای آن منتشر کند.
۶. مقابله با سگها؛ The Last Of Us Part II
به همان میزان که مجادلهها بر سر داستان بازی The Last of Us Part II زیاد است، اتفاقنظر بر سر یک مسئله دیگر، یعنی سگهای دشمن، هم در مباحث مختلف دیده میشود. در بخشهایی از بازی، تعقیبکنندگانِ شما با سگهای آموزشدیدۀ جنگی جلویتان سبز میشوند، سگهایی که حسابی از خجالتتان در خواهند آمد و همانطور که انتظار میرود، بسیاری از بازیکنان نسبتبه کشتن سگها برای بقای خود احساس خوبی ندارند. البته که راه برای نکشتن سگها زیاد است (به غیر از یک صحنۀ تعاملی)، اما حتماً باید مدرک دکتری مخفیکاری خود را از دانشگاه کوجیما و تام کلنسی دریافت کرده باشید!
به همین دلیل، بسیاری احساس کردند که قرار دادن سگهای دشمن کاری بیهوده و دلسردکننده بود، چون هم کشتنشان برای سگدوستان مایۀ رنجش بود و هم عبور از کنارشان کاری طاقتفرسا. در بازیای که مواجهه با انسانها به اندازۀ کافی درگیرکننده و چالشبرانگیز است، بسیاری از طرفداران میگویند که کاش ناتی داگ از دشمنان سگ صرف نظر کرده بود.
۵. سیستم چکپوینت؛ Star Wars Jedi: Fallen Order
Star Wars Jedi: Fallen Order را اغلب گیمرها به عنوان یکی از بهترین بازیهای Star Wars میشناسند، البته که اگر سیستم چکپوینت دشوارش را فاکتور بگیریم. بازیکنان در نقاط مدیتیشنی که درون هر جهان پخش شدهاند، استراحت (Meditate) میکنند که ظاهراً کار سادهای است، اما این نقاط با هر بار بازیابی سلامتیتان، دشمنان شکستخورده شما را نیز زنده میکند. علاوه بر آن، چکپوینتها پراکندهاند و در بازی راهی برای Fast Travel وجود ندارد. به عبارت دیگر، ساختار بازی به مانند یک اثر سولز است.
رویهمرفته، این مسئله باعث میشود که همیشه هنگام عبور از یک منطقه، موج جدیدی از دشمنان را ملاقات کنید که این موضوع بر ضد سبک مترویدوانیا‑طور آن عمل میکند، چراکه تأثیر منفی بسزایی روی میل به اکتشاف و بازدید دوبارۀ نواحی مختلف دارد.
بازی Star Wars Jedi: Fallen Order در بحث ساختار جهان، شخصیتها و مبارزات چالشبرانگیز واقعاً خوب عمل میکند، اما سیستم چکپوینت آن بهدفعات حس ناخوشایندی را از گشتوگذار در جهان بازی برای ما بر جای میگذارد.
۴. سیستم هدایت واقعی؛ Red Dead Redemption 2
بازیای باجزئیاتتر از Red Dead Redemption 2 پیدا نمیشود؛ دستاوردی فراموشنشدنی در طراحی جهان آزاد که یکی از غنیترین جهانهای این صنعت را به ارمغان آورد. همچنین، این بازی سخت تلاش میکند تا حرکات تنبلوار انسانها را با کوچکترین جزئیات کپی کند، تا جایی که با فیزیک و سیستم پیمایش «فراواقعگرایانۀ» راکستار (Rockstar)، حتی راه رفتن معمولی بازی هم (نسبتبه عادتمان از بازیها) برایمان مثل شناکردن در «استخر توپ» است. این موضوع هنگام کند و کاو فضاهای جذاب داخلی بیشتر به چشم میآید، جایی که احتمال برخورد به هر جسم بزرگی، اختلال در حرکات و روی مُخ بودن کوچکترین حرکات هم وجود دارد.
سیستم هدایت بازی عمداً با واکنش پایین و شناور طراحی شده تا به حرکات «واقعی» نزدیک شود. اما از جایی به بعد عملکرد لذتبخش به واقعگرایی ارجحیت دارد و یقیناً راکستار این موضوع را نادیده گرفته است. همانقدر که دنیای پرزرقوبرق Red Dead Redemption 2 بهراحتی ما را درگیر خود میکند، سنگینی انیمیشن حرکات بازی هم اثر منفی خود را به جای میگذارد.
۳. بخشهای مخفیکاری مایلز و امجی؛ Marvel’s Spider-Man
بازی Marvel’s Spider-Man، محصول استودیوی اینسامنیاک (Insomniac Games)، از بهترین بازیهای ابرقهرمانی کل تاریخ است، به جز مراحل بسیار ناامیدکنندۀ مخفیکاری آن با چند کاراکتر مهمان، یعنی مایلز مورالز (Miles Morales) و مری جین (MJ)!
ظاهراً از آن جا که بازی کردن تنها در قالب مرد عنکبوتی، در طول بخش داستانی، امری ناممکن بود؛ این استودیو گاهی ما را مجبور میکند که با دو شخصیت مایلز مورالز و مری جین چندین مأموریت بهشدت کسلکننده را تکمیل کنیم. اگر اینسامنیاک در طراحی این دو شخصیت ابتکاری هوشمندانه به خرج داده بود، آنوقت اضافه شدنشان بهعنوان یک عنصر گیمپلی قابل توجیه بود، اما وقتی مکانیک بسیار سادهشان را در نظر میگیریم، مثل محتوای فرعیای میمانند که بهعنوان عضو علیالبدل به بازی اصلی راه پیدا کردهاند.
اگرچه این مراحل سختی پایینی دارند، اما قانون شکست خودن در مأموریت، آن هم به محض دیده شدن توسط دشمن، آنها را بیش از حد طولانی میکند. در بازیای که هدف آن تحقق بخشیدن به رویای داشتن قدرتهای عنکبوتی است، این مراحل یک ضدحال به تمام معنا هستند.
حداقل سازندگان از این موضوع درس گرفتند و در بازی Miles Morales شاهد هیچ مرحلۀ مخفیکاری اینچنینی نبودیم.
۲. طولانیکردن گیمپلی؛ Final Fantasy VII Remake
پس از سالها انتظار، کیفیت بالای Final Fantasy VII Remake واقعاً غافلگیرمان کرد. یک حماسۀ زیبا و قابل احترام نقش آفرینی که از جاهطلبانهترین ریمیکهای تاریخ به شمار میرود. اما این همه کش دادنهای وقتپرکن بیمورد واقعاً عجیب است. در اصل، ۳۰ ساعت محتوای عنوان FFVII Remake مانند ۳۰ کیلو گوشت گوسفندی است؛ غافل از اینکه ۱۰ کیلوی آن را چربی تشکیل داده. اسکوئر انیکس (Square Enix) با کشدادن خط داستانی اصلی بازی تلاش کرد تا ارزش آن نسبت به قیمت را بیشتر جلوه دهد.
اما با وجود دانجنهای تکراری، بخشهای پیادهروی اجباری، دکمهزدنهای ثابت و عبور از مسیرهای خالی، معماهای خستهکننده و صد البته سفر وحشتانگیز تمامنشدنی اواخر بازی به آزمایشگاه Hojo، چربی اضافهای که محتوای اصلی را احاطه کرده، مثل روز نمایان بود. بازی Final Fantasy VII Remake تمام تلاشش را میکند تا نشان دهد به اندازۀ کافی طولانی است و در حد یک «بازی AAA واقعی» محتوای منحصر به فرد دارد، در حالی که فقط یکی از Aها را دارد. اما تجربهای اصلاحشدهتر میتوانست برای بازیبازانی که کیفیت را به کمیت ترجیح میدهند بهتر باشد.
دستکم در رابطه با محتوای اصلی میتوان گفت که «کمتر بهتر است»، ولی با موفقیتی که این نسخه کسب کرد اسکوئر انیکس احتمالاً برای Final Fantasy VII Rebirth هم همین فرمول را پیش بگیرد.
۱. پرحرفیهای ایلوی؛ Horizon
دو بازی عرضه شده از سری Horizon قطعاً تنها متهمین AAA این مورد آخر نیستند، اما یقیناً برجستهترین آنها بهحساب میآیند. عنوان Days Gone هم واقعاً در این مورد کم نگذاشته بود، اما بگذارید روراست باشیم، Days Gone خیلی تا یک اثر بینظیر فاصله دارد. Horizon Zero Dawn، علیرغم دنیای زیبا و مبارزات خارقالعادهاش، پر از دیالوگهای پیش پا افتاده و بدیهی پروتاگونیست بازی حین گیمپلی بود.
ایلوی (Aloy) مرتباً با خود حرف میزند و نزدیکبودن یک Point-of-Interest را به بازیکن یادآوری میکند. شاید خود را متقاعد کرده باشیم که این نجوای درونی ایلوی است، اما واقعیتِ بازی چیز دیگری میگوید: «این شخصیت نمیتواند یک ثانیه را هم بدون صحبت با خودش با صدای بلند بگذراند.»
با وجود اعتراضهای بسیار، گوریلا گیمز (Guerrilla Games) این مشکل را در دنبالۀ بازی، Horizon Forbidden West، حتی بیشتر هم کرد و دوباره یک ایلوی وراج تحویلمان داد که اساساً دربارۀ هرچیزی که میبیند حرفی برای گفتن دارد (حتی چیزهایی که نمیبینید!). مانند قضیۀ حل معماهای God of War، واقعاً معلوم نیست چرا گزینۀ انتخابیای برای کاهش میزان گزافهگوییهای ایلوی وجود ندارد؛ و یا اصلاً گزینهای که بهکلی او را خاموش کند، چون ایلوی آنقدر سرتان را در میآورد که شاید آرزوی بازگشت به دوران آرامشبخش پروتاگونیستهای بیصدا را در سر بپرورانید.
درست است که گوریلا گیمز بهدنبال احساس نزدیکی بیشتر بازیکنان با ایلوی است، اما واقعاً کسی به این همه تفسیر و توضیح دربارۀ هر چیز کوچکی در بازی لازم دارد؟ این کار فریبنده نیست؛ اعصابخوردکن است.
منبع: Whatculture
پر بحثترینها
- ۱۵ مشکل بزرگ سری GTA که طرفداران سرسخت نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- ویدیو: مقایسه Call of Duty Black Ops 6 روی PS5 و Xbox Series X/S [زیرنویس فارسی]
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- گزارش: کارگردانان بازی Marvel’s Wolverine نقش خود را رها کردند
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- تحلیلگر: Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد
نظرات
عکس مقاله ۱۰۰/۱۰۰😂😂😂👌
اولش که دیدم فک کردم داعشیه 🙂
خدای جنگ این پیامت ببینه تا ساعتی بعد سرت به عنوان غنیمت برمیداره.
من شما رو چشم پزشکی معرفی می کنم🤬🤬🤬🤬
با همه شوخی با کریتوس هم شوخی،😂😂😂
هیچ وقت با کریتوس شوخی نکن اگه میخوای سرت سر جاش باقی بمونه و نره پشت کریتوس مثل سر میمیر
جز سگ های tlou 2 با بقیه موافقم البته که کشتن سگ ها هم دلم رو به درد اورد.
ولی خداییش سگاش خیلی بد بودن تو حالت نرمال راحت میکشتنت
اسپویل
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
….
…
..
.
تو بازی که زن حامله رو ندانسته میکشی کشتن سگ اون قدر هاهم ناراحت کننده نیست😅
آره😄
دل رحم کی بودی تو😘
انگار گشتن با مورتی روی مغزم اثر منفی گزاشته.
به خودت بیا مرد تو کسی هستی که کهکشان نابود می کنی
نصفش مال سونی بود
اینقدر مقاله از مشکلات گاد اومده در مورد نکات مثبتش نیومده
اون سگ دیگه چی میگه؟
خداییش الی داره اونجا انواع ادم معمولی و حتی حامله رو میکشه بعد اینا به فکر سگن
وقتی شرایط بقا میشه دیگه نباید که به فکر سگ و حیوانات بود هر کدوم ممکنه برای ادم یه تهدید به حساب بیاد
البته اشتباه نشه من خودم عاشق حویانات خانگیم ولی دیگه شورشو در میارن
خود مقاله هم اشاره کرد که سگ ها باعث از بین بردن حالت مخفی کاری میشن انگار ، در کنار اینکه کشتن سگ رو بعضی ها دوست نداشتن
اغا سگ یه حیوونه میخواد بهت اسیب بزنه چه ربطی داره که چیه میکشیش هر چیزی بخواد بهت اسیب بزنه ناخوداگاه تو هم میخوای از خودت دفاع کنی حالا یه عده ناراحت میشن که نشد حرف جوری از سگ حرف میزنن انگار یادشون رفته حیوونه
یکی از اهداف ناتی داگ این بوده که احساسات گیمر حتی در طول گیمپلی هم تحت تاثیر قرار بگیره؛ و کشتن سگ ها و اون صداهای خفیف جیغمانندی که بعد از به قتل رسوندنشون می شنویم، واقعاً آزاردهندهس و یه احساس عذاب وژدان به گیمر دست میده. اما این ایراد نیست، اتفاقاً جزو اهداف بازیه.
طرفدارای لست اف اس ۲ وقتی با وینچستر ۱۲ لول ۱۹۶۷ وحشیانه پاشون رو از جا میکنی: این شوکی که شدم جزو اهداف بازیه داداش
چیه نکنه خشونت بازیم جز ایراداشت میخواید قرار بدید درجه بندی سنی داره بازی اگه سنت نمیکشه میترسی از خونریزی بازیش نکن افرین راجبشم نخون
نکنه انتظار داری تو بازی کسایی که میخوان مارو تیکه تیکه کنن رو ناز بدیم؟؟؟
برا من همه شون npc ان
اگه تیتر یا متن یکیشون رو درست بخونی متوجه میشی. هر چند این مقالات اکثرا ترجمه شدست . التماس تفکر بقول روغن فکرا
متاسفانه من که سونی فن هستم باهات موافقم . سگ کشی کشتن زن حامله . یکم ناتی داگ زیاده روی کرد تو این مورد .
بازی ایی که بد باشه نیازی نیست براش مقاله بنویسی خودش به زباله دان تاریخ می پیونده و چند ماه بعد فراموش می شه
مثل گاتهام نایت
این که این حجم از مقالات هنوز از گاد اف وار منتشر می شه اتفاقا نشانه از بی نظیر بودن بازی داره
برای یک بازی بد و یا متوسط نیازی نیست اینقدر وقت بزارید که و هی به مخاطب بگید بازی ایراد داشته
موافقم تا یه حدی ولی این مقاله ها میتونه برا اینم باشه که بازی از یه فرنچایز محبوب مثل گاد که همه حد عقل نسخه سه شو دوس داشتن چه بد باشه چه خوب سر صدا میکنه و هر نکته خوب یا بدی ازش بزارن سر و صدا میکنه
بازی ایی که بد باشه نیازی نیست براش مقاله بنویسی
.
.
.
الان میتونم بپرسم کی گفته گاد راگنوراک بازی بدیه ؟!
حرف میگذارید در دهن دیگران ؟ دیگه دروغ نگید که
هیچکس تو این سایت نگفته این بازی ، بازی بدیه !
میگن بازی ایرادات آشکار و… داره که باعث شد در حد انتظارات فضایی نباشه !
که البته شما این حرفا رو متاسفانه زیاد متوجه نمیشی ،
چون فکر میکنی صرفا هرکس از بازی همش تعریف نمیکنه ، هیتر بازیه
” کی گفته گاد راگنوراک بازی بدیه ؟! ”
چو دانی و پرسی سوالت خطاست
راجب جمله دومتون بنده چندین بار این حرفو زیر پست های مختلف گاد آف وار گفتم شاید بد نباشه ببینیدچه جوابی گرفتم
نصفش مال سونیه چون گفته بازیهای بزرگ
تیترو بخون مایکرو بازی بزرگ نداره که تو لیست باشه اصلا که بشه ایراد الکیم حتی ازش گرفت 😂😂
حق گفتی
دیگه خیلی شورش دراومده
دقیقا تک تک شونو موافقم…. زلدا بعضی موقع ها واقعا روانی م میکرد ایلوی که اصن معما رو لو میده بعد انگار بازی ساز از بازی خودش مطمئن نیست هی داستان میگه از زبون ایلوی تا جا بیفته برای ما رگناروک قشنگ تو معما ها عصبی میکنه منو به خدا سیستم فالن اوردر با اینکه با اون بازی مشکل دارم ولی خدایی سیستم معماش واقعا خوبه یه دکمه تعریف کرده گفته مشکل خوردی هینت بزن یا تومب ریدر اونم یه دکمه تعریف شده چرااا استاندارد بازی سازی و میبرید زیر سوال احمقن مگ پلیرا
بلاد بورن چون تازه بازیش کردم واقعا صحنه های افکت دار تو حین باس فایت ها هم افت فریم داره که واقعا اذیته البته شنیدم اگر اشتراک بخری برای پلی استیشن میتونی اجرا کنی رو PC البته فکر نکنم ممکن باشه برای ما البته من با کشتن سگ های لست ۲ هیچ مشکلی نداشتم واقعا ولی نتیجه گیری ش برای یه مسیر دیگه بود که از اون خوشم نیومد البته رد دد فقط مشکلش این نبود سیستم وانتدش واقعا افتضاحه بیشتر خیلی سعی کرده واقعیت نشون بده ولی خب یه سری چیزای واقعی و برای اینکه بازی بشه زیر پاش میزاره پولم که اصلا به درد نمیخوره تو بازی ینی پول هایی که جمع میکردم من خودم میتونستم داچ بعدی باشم برای خودم بعضی موقع ها میگفتم برای چی دارم میرم بانک میزنم وقتی پولدارم اسپایدر من با اینکه میخواستن یکم گیم پلی متنوع تر بشه ولی تو بعضی مراحل از ریتم میندازه بازیو میتونست بازی بهتر طراحی شه ولی بازم اونقدر رو مخم نرفت که بقیه ها میرفتن
تکرار دوبارۀ مسیر و قفل فریم ۳۰ از حالگیرتریناس
من با واقعی بودن رد دد مشکلی ندارم و اتفاقا بیشتر منو با خودش درگیر میکنه و اینو خیلی دوسش دارو از جمله نکات مثبته بازیه بنظرم
عکس پست گاده 🤣🤣🤣
ها یه چیزی که تو رد دد ۲ یکم رو مخ بود این نوار افتخارش بود . گاهی طرف میومد بکشتت بعد اگ بکشیش افتخارت کم میشه نکشیش میمیری خب پلشتا من الان چی کار کنم برم بمیرم ؟ 😐😐
اینو یادم رفت اضافه کنم عالی بود نکته ات تازه میرفتی ماهی میگرفتی بعد ولش میکردی نوارت دوباره پر میشد
منم همین کارو میکردم….
ولی خیلی طول میکشید (خیلی)
بیخیال شرافتت شو ༎ຶ‿༎ຶ
آخ دقیقاااااااا
خیلی رو مخ بود
فرار یا شکایت پیش کلانتر
پر حرفی ایلوی ؟؟؟ این به نظرم چیز رو مخی نیست و میشه فقط دیالوگ های اصلی رو انتخاب کرد برای کسایی که حالو حوصله خواندن ندارن
اتفاقا خیلی رو مخ بود و نچسب حالا فوربیدن وستو نمیدونم ولی یادمه وسط مسابقه ی اول بازی که قرار بود بره جزو اونا بشه هم وسط مسابقه از اول حرف میزد تا اخر . حرفای بیهوده.
هی ایلوی تو باید بزنی. اونا نمیخوان من برنده شم. به خاطر فلانی. هی تو باید بزنی زود باش.
مخصوصا به عنوان یه ادم طرد شده که باید گوشه گیر تر باشه
این همه فوکوس سایت رو نقاط ضعف God of war اصلا درست نیست.به اندازه به این موضوعات پرداخته شده،تاکید بیش از حد صرفا برای گرفتن view بیشتر هم باعث افت کیفیت مقالات این چنینی می شود هم بی طرفی سایت زیر سوال میبره
انتقادتون وارده و درسته. چون مقالات به صورت موازی توسط نویسندگان مختلف نوشته شدن؛ روی موارد این مقاله به اندازه کافی نظارت نشده تا شامل برخی گزینه های تکراری نباشه و بهتر بود اصلاح بشه. از این به بعد سعی میشه این دسته از تکرارها پیش نیاد.
از توجهی که به انتقادات دارید ممنونم
من خودم فن ایکس باکسم . اما در کل وقتی یه اثر در خوب بودنش شکی نباشه و همه چی تموم باشه میان ایرادات رو میگن . چون خوبیاش واضح و مبرهنه . کسی نمیتونه بگه گاداوار عالی نیست . با این نکته هم مخالفم که هر بازی که خوبه بهش میگن شاهکار . شاهکار نهایت تو تاریخ گیم بشه به پونزده تا بازی گفت . وقتی به هر بازی که جذابه بگیم شاهکار دیگه کلا همه شاهکار میشن . ولی گاداوار آنقدر خوب هست که نیازی با تعریف و تمجید نداشته باشه
ینفر چقد میتونه تعصبی باشه واسه گاد چقد دادی پیپال،کردیت، چیزی داری بده پولتو پس بدم انصافا خیلی رو مخی…آقای کریمی همین فرمون برو جلو اصن امروز مقاله بزار کل بدی های فرانچایز گیرز و فورزا و الدر و فالاَوت رو به مدت ۱۰۰ روز شرح بده!!!اگه حقیقت باشه قبول میکنم حقیقت هم نباشه اظهار نظر میکنم میگم همچین چیزی نیست
(به حرف گربه سیاه بارون نمیاد گفتم در جریان باشی)
من با ردد موافق نیستم ، چون عاشق واقع گرایانه بودن ی بازی هستم ، هرچی بیشتر بهتر
Bloodborne بنظرم یه ایراد بزرگ دیگش سیستم سلامتی بودش. با این که خیلی جاهای بازی نیاز نبود گرایند کنین برا vial ولی بعضی باس ها مثل orphan اعصاب خوردی هزار بار مردن یه طرف گرایند vial هم یه طرف روان ادم رو به چالش میکشید
توی ردد ۲ یا سایر بازیها طرف کلی آدم بیگناه میکشه بعد وقتی به سگ یا اسب میرسه میگه گناه داره!!!
“بسیاری از بازیکنان نسبتبه کشتن سگها برای بقای خود احساس خوبی ندارند”
ولی نسبت به کشتن انسانهای بازی احساس خوبی دارند/=
حتی یادمه یه نفر تو rdr2 به هیچ npc ای رحم نمیکرد ولی همین که شکار میکرد میگفت حیوونای بدبخت/=
یا وقتی اسبارو میدید که به گاری بسته شدن میگفت دلم واسشون میسوزه ولی آدما رو میبست مینداختشون تو رودخونه تا خوراک تمساحا شن////=
دوگانگی شخصیتی دارن بعضیا
واقعا همه این ها اعصاب خرد کن بودند
مخصوصا مخفی ماری های ام جی و مایلز
سیستم چک پوینت star wars Jedi fallen order هم واقعا بد بود
رزیدنت اویل بعد دیدن مورد نهم : نخوندم🗿
مورد ۶ رو که اصلا قبول ندارم
درمورد رد دد هم من استقامت اسبا خیلی رو مخم بود…میدونم باعث میشه طبیعی تر بشه،اما رد دد قبل از هر چیزی یه بازیه…بعضی المان ها میشه بخاطر اینکه گیمر اذیت نشه ازش صرف نظر کرد…مثلا گوست آف توشیما استقامت اسب نداشت…خیلی بهتر بود…من اونجا کمتر فست تراول زدم تا رد دد…چون محیط جفتشون واقعا عالیه و آدم دوست داره با اسب توش بگرده…ولی فرض کن از این سمت مپ بخوای بری اون سمت مپ…دهنت صاف میشه تو رد دد…اسب همه ش بعد طی یه مسیری خسته میشه
پ ن : نوسینده هم قشنگ شلنگو گرفته رو بازی های سونی…عکس مقاله هم که کاملا گویاست😒
نه اویل مسیراش هرچی تکراری باشن مشکل نداره بحث هوش بات هاست که انگار چند تخته کم دارن.
اسب های معمولس بازی این مشکل رو دارن ولی اسب های عربی رو که بگیری این مشکل رو نداری من این مشکل رو هیچوقت نداشتم و خیلی کم از اون آیتم هایی که استقامت اسب رو برمیگردوند استفاده میکردم.
میدونم…منم جفتشونو داشتم…هم اون سیاهه که باید میخریدیم و هم اون سفیده که باید پیداش میکردیم…اما بازم توی مسافت های خیلی طولانی اونا هم کم میاوردن…اما اینم یه جورایی ضعفه که بازی مجبورت میکنه اسب های خاصی رو استفاده کنی…قطعا آیتمی مثل سرعتشون باید فرق کنه تا تفاوتی بین اسب ها باشه…اما من مثلا از ظاهر و رنگ یه اسب خوشم میاد اما چون استقامت کمی داره ناچارم ازش استفاده نکنم و بنظرم نباید اینطوری باشه
خوب بایستی یه فرقی باشه بین اسب نژاد عربی با یه اسب معمولی یا توی دنیای خودروها فرق زیادی داره هست بین بنز و پراید بنظر من بازهم مشکلی نداره خستگی اسب ها ولی میشه با استفاده ازهمون تونیک ها اسب های ضعیف هم راحت مسیر طولانی طی کنند وقتی یه بازی نزدیک به واقعیت بازی میکنی چنین مشکلاتی هم داره البته برای من مشکل حساب نمیشه چون توی واقعیت اسب ها مثل تمامی جانداران تا یه حدی مقاومت دارن آدم اهنی که نیستن
از لذت های رزیدنت اینه که محیطارو بگردی هربار که درو میخوای وا کنی اضطراب داشته باشی نکنه مستر ایکسی زامبیی چیزی باشه
البته من فن رزیدنتم و لحظه لحظش برام لذت بخشه شاید برای شما این نیست
من واقعا نمیفهمم چرا به سگ ها لست اینقدر گیر دادن؟
باعث ناراحتی سگ دوستان میشه؟ الان مثلا تریپ انسانیت برداشتید، تو که آدم میکشی (تو هر بازیی و همچنین لست) کسی که هم نوع خودت هست ، بعد با هاش مشکلی نداری و خیلی هم حال میکنی نیا از کشتن سگ ها انتقاد کن
بعدشم بازی آخر الزمانی هست نه سوپر ماریو، کارگران که نمی تونه بپرسه چی دوست داری تا تو بازیش بذاره ، باید بازی فضای آخرالزمانی رو بسازه یه نه
مورد دیگه اینکه تو همون صحنه تعاملی مشخص میکنه که کارگردان هم از سر خوشی نمیاد سگ ها رو قتل عام کنه ، این جزئی از خشونت های آخرالزمان هست
بعد فک کن سگ میاد که پارت کنه نکشیش بگی انسانی نیست 😅
مث اینه بگی تو دومم اترنال شیاطین رو نکشیم چون بعضیاشون شبیه حیوونا بودن
کندی انیمیشن حرکت در رد دد ۲ شاید تنها عاملی بود که با وجود اینکه ۱۰۰ تومان پول اکانت هکیش رو روی ps4 داده بودم ، پاکش کنم . با وجود اینکه میدونستم بازیه بزرگیه و نمرات خفنی گرفته و ۲ تا بلوری هم بود (و حالا با ۱۰۰ تومان صاحبش هستم) . البته سن و سال هم بی تاثیر نبود .
کل بازیش کند بود سوسمار جان، منم با اینکه رددد۱ یکی از بهترین تجربههای زندگیم بود، نتونستم این یکی رو بیشتر از ۴ ۵ ساعت تحمل کنم. البته که بقول خودت سن و سال هم بیتاثیر نیست!
خوب نبودن زبان انگلیسی هم بی تاثیر نیست🙂
خوشبختانه از اون نظر مشکلی وجود نداره 😎
دانیال جان (چه اسم قشنگی.قشنگ ترین اسمی که شنیدم :)) آدم اگه قلبش شاد باشه ، حتی آشغال ترین بازی هم به نظرش خوب میاد چه برسه به red dead 2 . با ۳۴ سال سن کلی (قابل شمارش نیست) بازی مرحله ای تموم کردم و لذت بردم و زندگی کردم . تا اینکه وارد دنیای خشن بزرگسالان شدم . دهنم سرویس شد . سره کار چه زیراب هایی از من زدن . پشت فرمون چه فحش هایی خوردم . همه مدل آدم دیدم و قراره بیشتر ببینم . خدا رحم کنه .
ایدی ایکس باکس لایو من (danial wwf). انلاین فورتنایت و اسپلیت گیت و بازی های مجانی دیگه در خدمتیم . در هنگام بازی ، مشاوره رایگان در مورد واقعیت های تلخ زندگی و راهکارهای مقابله با آن داده میشود😋
“دانیال جان (چه اسم قشنگی.قشنگ ترین اسمی که شنیدم :))”
اندکی بعد…
” لایو من (danial wwf)” 🤣🤣🤣 پاچیدم ناموسا
حقیقتا آنلاینباز نیستم سوسمار جان، یعنی حوصلم نمیکشه کلی وقت بذارم یاد بگیرم بازی رو 😴
واقعیتهای تلخ زندگی هم خوشبختانه اکثرا حل و فصل شدند.
شخصا سبک مورد علاقهام هک ان اسلش هست و بازیهایی که تو این سبک عرضه میشند رو فارغ از خوب یا بد بودن لذت میبرم ازش، منتهی فعلا به نظر میاد که این سبک از دور افتاده.
در مورد بقیه بازیها هم بیشتر مساله سر یکنواختی هست؛ بعد از ۱۷ ۱۸ سال گیم زدن، واقعا گیم باید یه چیز جدیدی رو کنه تا بیفتم به جونش! مثل الدن رینگ.
خوب فورتنایت هم هک اند اسلشه دیگه . با همون کلنگ اگه همه دشمن ها رو بکشی ، میشه هک اند اسلش . یکمی سخته فقط با کلنگ ولی چون سولز بازی ، واست کاری نداره .
(شوخی کردم . خودم هم مدت هاست فورت نزدم . دیگه حال نمیده )
هفته پیش بخاطرmjپاک کردم اسپایدر من یک رو از رو پیسی…دیوانه شدم واقعا🤣🤦🏻♂️
دیگه جوک نگو برادر
رو مخ بودن درست…در مجموع ۶ جا باید مایلز و ام جی رو کنترل کنی که رو هم رفته یه ساعت هم نمیشه…اصلا اونجوری نیست که آدم بخواد بخاطرش بازی رو پاک کنه
برادر بیا سیو اسپایدرمنم و بفرستم ببینی کجاش پاک کردم…خب نظر من اینه که برای من خسته کنندست،شما دوسش داری اون دیگه به شما مربوطه
وایی TLOU2 و Bloodborne از همه رو مخ ترن
شما اگه از کشتن سگ شکاری تو بازی بدت میاد پس چرا یه بازی به دارکی لست دو رو اصلاااااا بازی کردی؟؟؟
آخه منتظر بودم شما بگی
اصلا هم نفهمیدم عکس پروفایلتو عوض کردی
از قبلی خوشم نیومد اینو گذاشتم.مشکلی داری؟
کوتاه بودن خود بازی از یک طرف ، طولانی بودن تیتراژ از طرف دیگه در Call of Duty
با ایراد Last که واقعا موافقم . تجربه اش هر بار برام عذاب آوره .
راجب ایلوی هم خوب خیلی از بازی ها این ایراد رو دارن . از جمله بانو لارا کرافت که بیشتر قصه میگه با خودش .
حتی ویچر هم خیلی مواقع کاری میکنه که کنترل به دست خوابت بگیره .
لست برات کشتن سگ عذاب آوره ودی تیکه تیکه کردن همنوعات نیست؟ تازه قطع اعضا و کشتن سگ ها خشونت کمتری داشت تا آدم ها اونارو میتونستی نابود کنی
من نمیدونستم هم نوع های شما زامبی هستن…
سگ ها هم اون زوزه اخرشون یکم دردناکه برای افراد زیر ۱۸ماه
هوش مصنوعی بات ها و کاراکتر های رزیدنت اویل رو هم اضافه بکنم مثل رزیدنت اویل۴ و یا اوت بریک یا رزیدنت اویل۵.
درباره ۴ باید بگم اون قسمتی که لیان از قسمت تله های شکاری فرار می کنی خنده دار بود که اشلی وقتی از تله ها می خواست عبور کنه انگار نه انگار جلوش تله هستش پایین رو هم نگاه نمی کرد و می رفت روی تله و هرچی گیاه بود رو می دادم اشلی.(○-○)
درباره اوت بریک باید بگم که به کاراکتر بهش دستور میدی که یک چیز رو بده دویست بار باید بهش بگی و بعد بهت اون شئ رو میده حالا بماند که سلاح رو به جای سکه بر می داره.😐
درباره شیوا بگم که وقتی یکجا تنگنا بود منظورم راه تنگی بود شیوا جلو راحت بود و بجایی که حرکت بکنه به جلو مثل مجسمه جلوت بود و حرکت نمی کرد البته بعضی اوقات اشلی این کار رو می کرد ولی بعدش یک زحمتی به خودش میداد که حرکت بکنه.😶
من میزاشتمش بالای اون برج کنار کلیسا
{در اصل، ۳۰ ساعت محتوای عنوان FFVII Remake مانند ۳۰ کیلو گوشت گوسفندی است؛ غافل از اینکه ۱۰ کیلوی آن را چربی تشکیل داده} …
چقدر نغز بود این حرف
اون اخری هم چندان ایراد نداره می خواستن به واقع گرایی پایبند باشن ..و وراج بودنش رو تو بازی نشون بدن …ولی چرا این صدا ها از مغزش نیست منظورم تو فکرش هست ..یعنی جدی راه میره حرف میزنه با خودش همین جوری …شخصیتش خله مگه !!
راهنمایی پازل هارو تو رگناروک بذارید روی+ extented تا موقعی که اونا بخوان شروع کنن به راهنمایی خودتون پازل و حل کردید
اون معمای پایانی متال گیر ۱ رو اگه اینترنت نبود هرگز نمیتونستم حل کنم. با اینکه تا حد زیادی منطقی هست
چون هم کشتنشان برای سگدوستان مایۀ رنجش بود و هم عبور از کنارشان کاری طاقتفرسا.
فعالان محیط زیست:من سگ دوست نیستم عاشقم
Sus
مشکل ۳۰ فریم بلادبورن؟ منی که هرچی بازی کردم ۳۰ فریم بوده :نخوندم🗿
ایلوی پر حرف نیست تازه کار بزرگی هم داره انجام میده شما به عنوان یک ادم همش تو ذهن خودمی الان اینجا باید چه کار کنم اون داره همین کار میکنه
شماره یک رو شدیدا باهاتون موافقم من خودم مشغول forbbiden west هستم و پیش خودم میگفتم این دختر چقد وراجی میکنه ولی الان دیدم این یه مشکل همگانیه همه مث من هستن
یه زمانی تو دهه هشتاد و نود میگفتن ورا مورتال کامبت انسان هارو به شیوه بد میکشه الان گیر میدن به کشتن سگ در کل خواستم بگم لذتشو ببرین این چیزا تو بازیا نیازه
حاجی کریتوسو ببین🤣🤣🤣🤣🤣
گزینه آخری خیلی رو اعصابه.من کلا تو تمام بازیها از گفت و گو های الکی متنفرم.😁
حتما انگلیسیت خوب نیست 😂
من انگلیسیم خوبه ولی عادت ندارم زیرنویس رو نگاه کنم و حرفاشونم نمی فهمم😂ولی بازیایی که حرفاشون واضحه یعنی رسمی بیان میکنن و لهجه ندارنو می فهمم
بشخصه با ایرادی که از زلدا گرفتید موافق نیستم
سبک بازی ماجراجویه و یکی از سرگرمی های بازی پیدا کردن سلاح های قویه
بازی شما رو ترغیب به گشتن داخل محیط برای پیدا کردن سلاح و استفاده درست از سلاح ها می کنه و ناخدا باعث میشه شما برنامه ریزی کنید
البته وقتی شما ظرفیت سلاح های قابل حملتون رو ارتقا بدید اواخر بازی دیگه مشکلی با استقامت سلاح ها ندارید و یه حس پیشرفت خوبی بهتون میده (-:
البته بعد ۱۸۰ ساعت بازی کردن (-:
و در مورد ردد یکم اسباش اذیت می کرد که زود خسته میشدن و خیلی واقع گرایانه بودنش به نظر من یکم اذیت کننده بود گرچه خیلی ها اینطوری دوس دارن
تو دنیایی هستیم که مردم توی گیم مثل هویج آدم میکشن ولی تا سگ ها رو میکشن دلشون به درد میاد🥲😂
واقعا این عکسی که گذاشتید سم خالص
سلام دوستان من یه سوال دارم اگ جواب بدین واقعا ممنون میشم ازتون، من واقعا نمیدونم از کجا گیم پس بخرم، کلا گیج شدم حالا برام بگین من تو اینستا ی پیجی پیدا کرد(xbox bazan) هم یوتیوبره هم گیم پس میفروشه ده هزار دا فالور داره بعد عکس هایی دارع ک مردم خرید کردن و راضی بودن من یوتیوبشو ساب دارم گیم هارو تست میکنه، ولی باز میترسم اگه کسی ازش خرید میکنه لطفا بگه ک قابل خریده یا ن، خود گیمفا هم سایتcdkeyshare رو پیشنهاد کرده اینم خوبه؟ ، بعضی از دوستان هم میگن از خود سایت xbox بخرم اون چطوری میشه گرونتره یا همون قیمته؟ و چطور بخرم؟ ممنون میشمدجواب بدین با تشکر از سایت گیفما
با همش مخالفم. ضعیف ترین مقاله قرن
اون سگ های تنوع و عمق فوقالعاده ای به بازی دادن و نکته مثبت هست. بعد شما نکته منفی کردی. خب وقتی مقاله ندارید چرا به زور یکی مینویسید
با ایرادی که از رد دد گرفته شده موافق نیستم
سگای تلو دو دماغای مرامی ای داشتن😂
شاید تنها بخشی که یکم مخفی کاری رو چالش بخش میکرد همین سگ هاش بود ، نبودن گیم پلی بازی نصف الانش هم نبود
داستان و حال و هوای لست ۲ فراتر از یک بازی بود و یجورایی درس زندگی بود.
کشتن سگ ها در کنار چندین اتفاق تلخ دیگه “حقیقت ناب” زندگی در فضای مخوف آخرالزمانی هست.
اگه چیزی بطور غیرطبیعی در بازی چپونده شده بود واقعا میشد بهش خورده گرفت ولی اینکه تو فضای بی قانونی و بی در و پیکر آخرالزمانی، گروههای خلافکار و آدم ربا برای گیر انداحتن بقیه از سگ استفاده کنن یچیز محتمل هست.
مشخصه که کشتن سگ ها یا یسری اتفاقات تلخ دیگه برای لذت بردن از بازی تو لست ۲ گذاشته نشدن.
همه ی اینها چالش هایی ناگریز تو واقعیت هستن که تو لست ۲ هم ازشون رهایی نیست.
یا باید گیر آدم کشا بیوفتی، یا اون سگ رو بکشی، یا با بدبختی بتونی از دست شامه ی تیر این حیوان دویت داشتنی فرار کنی نه به آسانی… 🙂
واقعا به جز عصبانی کردن گیمرها چی گیر گیمر میاد با این مقاله.
نه راجب TLOU2 و RDR2 موافقم و نه راجب زلدا موافقم و یا حتی دانجنهای FFVIIR( این بازی مراحل فرعیش بیشتر جنبه سرگرمی ریلکس شدن بازیکن داشت اما موافقم بعضیاش آزاردهنده بودن).
عجب انسانهایی پیدا میشن کشتن انسان ها در بازی رو قبول میکنند ولی سگ ها نه یعنی چی واقعا !!!
مقاله عالی بود. ولی با قسمتی که میگفت دیز گان اثری بینظیر نیست مخالفم
دیزگان عالی و منحصر به فرده. برای من بالاتر از گاد ۲۰۱۸
استار وارز به نظر من پازل پلتفرمره با اون طراحی مراحل مزخرفش، من که نصفه ولش کردم
با شماره ۶ اصلا موافق نیستم ۱ هم همینطور
خدا رو شکر که مدرک دکتری مخفیانه رو هم از کوجیما ( متال گیر سالید) و هم از تام کلنسی ( اسپلینتر سل ) گرفتم و راحت تونستم لست اف اس رو برم
با مورد سوم به شدت موافقم
به نظر من کشتن سگ یه امر طبیعیه چون فرض کن خودت تو دنیای اخرالزمانی هستی و سگ هار بهت حمله میکنه و اگر جاتو لو داد کشته میشی خب یعنی واقعا اون سگو نمیکشی من باشم تیکه تیکش میکنم چون پای جونم وسطه
مقاله خوبی بود/ یکی دو مورد هم بگم، توی رزیدنت اویل ۴ که اشلی کلا رو مخ بود بماند، هوش مصنوعیش هم ضعیف بود/ یعنی راه میرفتی سانت به سانت از همون جایی که لیون میرفت پا میذاشت/ خدا نمیکرد تله پیدا میشد، دشمن و همه چیو باید ول میکردی و میرفتی این کودن رو درمیاوردی
/ از بازی های پلی ۱ و قدیمی تر که اینترنت نبود، حل معماها و یادگرفتن ترفندهای بازی ها چند سال طول میکشید تا کشف بشن/ ماشالله بازی سازها هم که یه راهنمایی چیزی نمیذاشتن تا لااقل ترفندهای بازی رو بشه کشف کرد
من فقط به شخصه دارم نظرمو میگم. سنگینی رد دد ۲ واقعا خیلی رو مخم بود و باعث میشد لذت چندانی از بازی نبرم. حتی مثلا یه جاهایی که میخواستم از صخره برم بالا هی لیز میخوردم میوفتادم پایین. واقع گرایی خوبه ولی فک نمیکنم تو ۱۰ بار از یه صخره بری بالا ۱۰ بارش لیز بخوری
به نظرم به جای انیمیشن های سنگین رد دد(که برای من حتی جذاب هم بود) میتونستید نوار شرافت مسخره و غیر منطقی رو بذارید
مثال:ماهی بگیری بعد ولش کنی توی آب با شرف تر میشی
این نوار شرافت بزرگترین نکته ی منفیه که تو بازی دیدم
بنظر من بحث ماهی با بقیه جانوران فرق داره حالا اگه شما یه ماهی با اسلحه یا تیرکمون بکشی اتفاق خاصی نمیوفته ولی اگه با قلاب ماهیگیری ماهی بگیری چون ماهی داره جون میکنه برای زنده بودن بخاطر همین نوار شرافت یخرده بالا میره اگه برش گردونی به اب اگه صیدش کردی اتفاقی نمیوفته
به این فکر نکرده بودم🤔
قیافه کریتوس رو فقط🗿 ابهت خفن ترین شخصیت بازی نابود کردید
عکس تیتر یه تنه کل سری گاد آو وار و کریتوس رو به سخره گرفت🗿
مطلب خفنی بود🤯
عکس مقاله رو برا عکس پروفایلم میزارم