رتروگیم؛  حقایق جالب از سری بازی Dino Crisis - گیمفا
رتروگیم؛  حقایق جالب از سری بازی Dino Crisis - گیمفا
رتروگیم؛  حقایق جالب از سری بازی Dino Crisis - گیمفا
رتروگیم؛  حقایق جالب از سری بازی Dino Crisis - گیمفا

رتروگیم؛ حقایق جالب از سری بازی Dino Crisis

آرمان زرمهر
۱۷:۰۵ ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
رتروگیم؛  حقایق جالب از سری بازی Dino Crisis - گیمفا

در این قسمت از رتروگیم قصد داریم نگاهی داشته باشیم به فرنچایز Dino Crisis، یکی از به یادماندنی‌ترین فرنچایزهای ترس بقای نسل پنجم و برخی از حقیقت‌های جالب آن.

فرنچایز Dino Crisis جزو محبوب‌ترین فرنچایزهای ترس بقا برای من و بسیاری دیگر از طرفداران این ژانر محسوب می‌شود. چندی پیش دوباره به پای تجربه‌ی نسخه‌ی اول این فرنچایز نشستم و باز هم از نوآوری‌هایی که در این ژانر انجام داده بود شگفت زده شدم.

به نظر من بین تمامی فرنچایزهای کپ‌کام، این فرنچایز بیش از همه لایق و مستحق یک بازسازی با کیفیت است اما اینطور که به نظر می‌رسد کپ‌کام تا زمانی که تمامی نسخه‌ی RE را بازسازی نکند بی‌خیال نخواهد شد از همین رو از آن جایی که نمی‌توانیم یک بازی جدید در این فرنچایز دریافت کنیم، به عقب می‌گردیم و برخی از خصوصیات و حقیقت‌های جالب این فرنچایز را همراه با هم مرور می‌کنیم.

۱۰. حضور کاراکتر Regina در بازی Dead Rising 3

رتروگیم؛  حقایق جالب از سری بازی Dino Crisis - گیمفا
بازگشت Regina در نسخه‌ی سوم Dead Rising عملی امیدوار کننده از طرف کپ‌کام برای بسیاری از طرفداران این فرنچایز در راستای احیای آن بود و به بسیاری از شایعات آن زمان دامن می‌زد اما متاسفانه با گذشت زمان مشخص شد که کپ‌کام هیچ‌گونه برنامه‌ی تازه‌ای برای احیای این فرنچایز ندارد و دوباره به فراموشی سپرده شد.

نسخه‌ی سوم فرنچایز Dino Crisis به قدری مزه‌ی تلخی در دهان طرفداران آن باقی گذاشت که از پس از آن کپ‌کام تا جای ممکن از اشاره و بازگشت به این فرنچایز دوری کرده است و برعکس بسیاری از فرنچایزهای دیگرش حتی یک نسخه‌ی HD و یا ریمستر نیز از آن منتشر نکرده است. اما جالب است بدانید که ما شاهد بازگشت Regina به عنوان یک کاراکتر قابل بازی در بخش Arcade Remix نسخه‌ی سوم Dead Rising بودیم.

Super Ultra Dead Rising 3 Arcade Remix Hyper Edition EX + α نام کامل محتوای اضافه‌ای است که به طور انحصاری برای نسخه‌ی کنسول Xbox One این بازی عرضه شد که حالتی CO-OP را در اختیار پلیرها قرار می‌داد و ما پس از سال‌ها شاهد بازگشت Regina به یک بازی ویدیویی بودیم. لازم به ذکر است که این کاراکتر در گذشته در برخی عنوان Namco X Capcom نیز حضور داشته است و لباس او در Resident Evil 3: Nemesis نیز برای کاراکتر Jill قابل دسترسی است.

۹. این فرنچایز در ابتدا قرار بود یک جنگل‌گردی ماجراجویانه باشد

رتروگیم؛  حقایق جالب از سری بازی Dino Crisis - گیمفا
عنوان Dino Crisis در ابتدا ساختاری مشابه به نسخه‌های آن دوره‌ی Tomb Raider داشت. به نظر من مبارزه با حیوانات وحشی و ماجراجویی در یک جنگل وسیع نمی‌توانست محبوبیتی همچون نسخه‌ی نهایی آن بدست بیاورد. خوش‌بختانه Shinji Mikami با تبدیل این عنوان به یک بازی ترس بقا یا به قول خودش “Panic Horror” توانست از کلیت پتانسیل آن استفاده کند.

تا به امروز فرنچایزهای زیادی را مشاهده کرده‌ایم که در ابتدا سازندگان کانسپتی کاملا متفاوت را برای آن بازی در ذهن پرورانده بودند اما در طول پروسه‌ی ساخت به طور کامل متحول شدند. Dino Crisis نیز در ابتدا قرار نبود یک عنوان ترسناک بر پایه‌ی دایناسورها باشد بلکه هدفش ارائه‌ی یک تجربه‌ی اکشن ماجراجویانه در در دل جنگل همراه با دشمنانی از جمله گوریل‌ها، مارها و دیگر حیوانات خطرناک بود و تا حدودی کانسپتی مشابه با عناوین کلاسیک Tomb Raider داشت.

اما زمانی که Shinji Mikami به عنوان کارگردان به این پروژه ملحق شد، تصمیم بر تغییر کلی کانسپت ابتدایی بازی، جایگزینی دشمنان آن با دایناسورها و تبدیل آن به یک عنوان ترسناک گرفت. این تصمیم میکامی باعث شد بازی در کنار الگوبرداری‌های واضحی که از فرنچایز Resident Evil داشت، بسیاری از مکانیزم‌های تازه و نوآوری‌های متفاوتی را در این ژانر پیاده‌سازی کند که آن را از بسیاری از عناوین هم ژانر دوره‌ی خودش متمایز کرد. او در نهایت این بازی را به عنوان یک بازی Panic Horror معرفی کرد.

۸. نسخه‌‌ی موبایلی Dino Crisis: Dungeon In Chaos

رتروگیم؛  حقایق جالب از سری بازی Dino Crisis - گیمفا
حقیقتا نمی‌دانم کپ‌کام با خودش چه فکر می‌کرد. در عوض این که به دنبال احیای فرنچایز خودش پس از فاجعه‌ی نسخه‌ی سوم باشد دست به عرضه‌ی یک بازی موبایلی زد و بسیار ناراحت کننده است که آخرین عنوان رسمی‌ای که از این فرنچایز عرضه شد، یک بازی موبایلی بوده است.

همانطور که گفتم نسخه‌ی سوم این فرنچایز حسابی طرفداران را نسبت به آن دلسرد کرد. شخصا فکر می‌کنم روی برگرداندن از کاراکترها و داستان دو نسخه‌ی فرنچایز عملی بسیار بیهوده و عبث بود مخصوصا در حالی که نسخه‌ی دوم فرنچایز پایانی نسبتا ناتمام داشت. اما کپ‌کام نه تنها به فکر بازگشت به ریشه‌ها نداشت بلکه بهترین راه بازگرداندن طرفداران و جذب دوباره‌ی آن‌ها به فرنچایز را در انتشار یک بازی موبایلی دید!

بازی Dino Crisis: Dungeon In Chaos حدود دوماه پس از عرضه‌ی نسخه‌ی سوم در سال ۲۰۰۳ بسیار بی سروصدا منتشر شد به طوری که بسیاری از طرفداران فرنچایز حتی از وجود آن با خبر نشدند. این بازی از یک داستان بسیار سطحی برخوردار بود و بیش از پیش از ریشه‌های ترس فرنچایز فاصله گرفت و در نهایت میخ آخر را بر تابوت این فرنچایز کوبید.

از آن پس دیگر هیچ خبری از یک عنوان اختصاصی از این فرنچایز نشد و کپ‌کام نیز پس از شکست نسخه‌ی سوم به شکل عجیبی از این فرنچایز و پرداختن به آن دوری می‌کند.

۷. دنیایی آخرالزمانی به سبک Dino Crisis

رتروگیم؛  حقایق جالب از سری بازی Dino Crisis - گیمفا
شاید اگر کپ‌کام راه به تصویر کشیدن یک دنیای تسخیر شده توسط دایناسورها را پیش می‌رفت نسخه‌ی سوم خروجی بهتری را تحویل طرفداران می‌داد اما از طرفی هم جریانات سیاسی و جو اجتماعی متشنج آن دوره‌ی آمریکا دستان این کمپانی را در راستای ساخت چنین بازی‌ای بسته بود.

همانطور که احتمالا می‌دانید نسخه‌ی سوم Dino Crisis سالیان سال در آینده و در فضا در جریان بود اما این کانسپت در اتبدا بسیار متفاوت با چیزی بود که سازندگان در ذهن داشتند. سازندگان در ابتدا قصد داشتند یک دنیای آخرالزمانی را به تصویر بکشند که در آن انسان‌ها در پناهگاه‌های زیرزمینی زندگی می‌کردند در حالی که دایناسورها زمین را تسخیر کرده بودند. این کانسپت شباهت‌های زیادی به ساختار عناوین Metro دارد اما در نهایت به دلیل اتفاقات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ سازندگان تصمیم به تغییر ساختار بازی گرفتند.

از همین رو Shinji Higuchi و Makoto Kamiya به این پروژه پیوستند و شروع به تغییر و ساخت بازی‌ای کاملا متفاوت کردند که نسخه‌ی سوم این فرنچایز بود.

۶. در پی خلق ژانری جدید

رتروگیم؛  حقایق جالب از سری بازی Dino Crisis - گیمفا
Shinji Mikami برنامه‌های زیادی برای فرنچایز Dino Crisis داشت و به خوبی از پتانسیل آن با خبر بود به طوری که قصد داشت یک ژانر تازه را حول و محور این فرنچایز ترسیم و گسترش دهد!

کمی بالاتر به ژانر Panic Horror اشاره کردم. در حالی که عناوین Dino Crisis از ساختار عناوین Survival Horror پیروی می‌کنند و در این ژانر قرار می‌گیرند اما کارگردان بازی، Shinji Mikami از این بازی به دلیل طراحی متفاوت دشمنانش نسبت به فرنچایز Resident Evil، به عنوان یک بازی Panic Horror یاد می‌کند و سعی داشت که این ژانر را گسترش دهد.

دایناسورهای عنوان Dino Crisis از هوش و سرعت بالاتری نسبت به زامبی‌های آن دوره‌ی Resident Evil برخوردار بودند و از همین رو میکامی از این بازی به عنوان یک بازی Panic Horror یاد کرد و قصد داشت که عناوین بیشتری با ساختار تهاجمی و سرعتی مشابه Dino Crisis در این ژانر بسازد و آن را گسترش دهد اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. یکی از دلایل این موضوع نسخه‌ی سوم این فرنچایز بود که گویی فرنچایز را به قتل رساند.

۵. نسخه‌ی Gun Survivor 3 و ادامه‌ی داستان فرنچایز

رتروگیم؛  حقایق جالب از سری بازی Dino Crisis - گیمفا
حقیقتا نمی‌دانم اینکه داستان بازی در یک عنوان Gun Survivor ادامه پیدا کرد را غنیمت بشمارم یا آن را یک فرصت از دست رفته برای تعریف یک داستان کامل و منسجم در قالب نسخه‌ی سوم فرنچایز تلقی کنم اما به هر صورت این آخرین باری بود که شاهد داستانی متصل به داستان دو قسمت ابتدایی بازی بودیم.

همانطور که بالاتر اشاره کردم، نسخه‌ی سوم یک ریبوت برای فرنچایز محسوب می‌شد. بسیاری از طرفداران در حسرت ادامه‌ی داستان اصلی فرنچایز پس از نسخه‌ی دوم بودند اما جالب است بدانید که این داستان در بازی Dino Stalker که سومین نسخه از سری Gun Survivor کپ‌کام محسوب می‌شد که تا قبل از آن بیشتر شامل عناوین Resident Evil می‌شد.

این بازی یک بازی Light Gun Shooter بود که در واقع داستانش پس از پایان نسخه‌ی دوم روایت می‌شد. عناوین Gun Survivor به طور کلی از داستان‌سرایی عمیقی برخوردار نیستند اما این نسخه حداقل توانست برخی از سوالاتی که طرفداران این فرنچایز درباره‌ی پایان‌بندی نسخه‌ی دوم و سرنوشت Paula و Dylan داشتند را پاسخ دهد، کاری که نسخه‌ی سوم در آن شکست خورد. این بازی همچنین سعی کرد تا قبل از عرضه‌ی نسخه‌ی سوم تا حدودی با استفاده از اشاره‌های مختلف، داستان آن را به دنیای اصلی بازی متصل کند.

شخصا همیشه از عناوین Gun Survivor فرنچایز Resident Evil لذت بردم و آن‌ها را یک تجربه‌ی فان کوتاه تلقی می‌کنم که با وجود گسترش Lore فرنچایز به عنوان یک نسخه‌ی فرعی همچنان داستانی سطحی را روایت می‌کنند. از همین رو اعتقاد دارم وضعیتی که فرنچایز Dino Crisis که در آن زمان نسبت Resident Evil همچنان نوپا محسوب می‌شد در آن به سر می‌برد نیازمند و هنوز به طور کامل داستان فرنچایز خودش را پایه‌ریزی نکرده بود نیازمند یک نسخه‌ی اصلی، کامل و طولانی برای داستان‌سرایی بود تا یک تجربه‌ی Light Gun Shooter.

۴. حذف شدن نژادهای دیگر دایناسورها از اولین بازی

رتروگیم؛  حقایق جالب از سری بازی Dino Crisis - گیمفا
نسخه‌ی ابتدایی بازی به اختضای زمان خودش از تنوع مناسبی در زمینه‌ی دشمنان و دایناسورهایی که در آن حضور داشتند برخوردار بود اما قطعا اضافه شدن چند نژاد جدید به بازی به تنوع ظاهری آن و چگونگی پیش‌روی پلیر در بازی کمک مطلوبی می‌کرد.

نسخه‌ی ابتدایی فرنچایز از تنوع مناسبی از دایناسورها از جمله Tyrannosaurus و Pteranodon برخوردار بود که به خوبی تجربه‌ی آن را چالش‌برانگیز می‌کردند اما جالب است بدانید که در مراحل ابتدایی ساخت این بازی قرار بود نژادهای دیگری از دایناسورها نیز در این بازی حضور داشته باشند.

برخی از این نژادها عبارتند از Triceratops و Ankylosaurus که نمونه‌هایی شناخته شده از دایناسورها هستند و می‌توانستند تنوع ظاهری بسیارخوبی به بازی و دشمنان حاضر در آن ببخشند اما متاسفانه در طی پروسه‌ی ساخت بازی این نمونه از دشمنان از بازی حذف شدند.

به طور کلی دایناسورهای حاضر در بازی هم نقش دشمنانی سریع و سرسخت را به خوبی ایفا و هم به نوبه‌ی خود ترس و استرس متفاوتی را به پلیر القا می‌کردند اما بسیار جالب می‌شد اگر شاهد حضور برخی دیگر از این موجودات غول‌پیکر با خصوصیات مختلف در این بازی می‌بودیم که در نتیجه‌ی آن بقا در آن را چالش‌برانگیزتر می‌کردند.

۳. الگوبرداری از Aliens و فیلم Sayonara Jupiter

رتروگیم؛  حقایق جالب از سری بازی Dino Crisis - گیمفا
Aliens در کنار ردپایی که در سینما بر جای گذاشت، منبع الهام بسیاری از بازی‌های ویدیویی در طی سال‌ها متعدد بوده است و تاثیر آن در ساختار محیط و جو کلی آن در نسخه‌ی ابتدایی این فرنچایز به خوبی احساس می‌شود.

این بازی از بسیاری از فیلم‌های سینمایی الگوبرداری کرده است که یکی از آن‌ها The Lost World: Jurassic Park بوده است که خیلی عجیب یا دور از انتظار نیست که یک بازی‌ای که حول و محور دایناسورها جریان دارد، از یک فیلم Jurassic Park الگوبرداری کند. اما چیزی که می‌تواند جالب باشد الگوبرداری این بازی از ساختار و فضاسازی فیلم Aliens است. محیط آزمایشگاه و ساختار راه‌روهای نقشه‌ی بازی شباهت‌های زیادی به فیلم Aliens دارند.

همچنین سازندگان در طی توسعه‌ی نسخه‌ی سوم فرنچایز، از فیلم Sayonara Jupiter برای طراحی و ساخت پایگاه فضایی بازی الگوبرداری کرد.

۲. بازگشت Gail در مود The Dino Colosseum

رتروگیم؛  حقایق جالب از سری بازی Dino Crisis - گیمفا
کاراکتر Gail به همان اندازه‌ای که Regina در طی داستان و جریان نسخه‌ی اول تاثیرگذار بود، موثر عمل کرد و یکی از کاراکترهای اصلی آن عنوان محسوب می‌شد اما با وجود علاقه‌ی طرفداران به او و زنده ماندن او پس از جریانات نسخه‌ی اول، سازندگان تصمیم گرفتند از او در داستان نسخه‌ی بعدی خود بهره نبردند اما باز هم برای احترام به طرفداران او، این کاراکتر را در مود The Dino Colosseum بازگرداندند.

اگر به یاد داشته باشید، شخصیت Gail در اولین نسخه‌ی بازی نقش پررنگی را ایفا می‌کرد و شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید در ابتدا قرار بود او نقش کاراکتر اصلی و قابل بازی این عنوان را ایفا کند اما در طی پروسه‌ی ساخت، این افتخار نصیب Regina شد و از همین رو شاهد حضور او در نسخه‌ی دوم این فرنچایز نیز بودیم اما متاسفانه با وجود علاقه‌ی طرفداران به شخصیت Gail، شاهد بازگشت او در نسخه‌ی دوم این مجموعه نبودیم.

اما سازندگان روی طرفداران را زمین نینداختند و با وجود این که او در داستان نسخه‌ی دوم وجود نداشت، اما به عنوان یک کاراکتر قابل بازی در مود The Dino Colosseum در دسترس قرار گرفت تا طرفداران بتوانند با او تجدید دیدار کنند. این مود شباهت‌های زیادی به مود The Mercenaries فرنچایز Resident Evil دارد که آن هم در همان سال ۱۹۹۹ در نسخه‌ی سوم یعنی Resident Evil 3 Nemesis به پلیرها معرفی شد.

۱. ساخت نسخه‌ای برای Game Boy Color

رتروگیم؛  حقایق جالب از سری بازی Dino Crisis - گیمفا
به طور کلی کنسول‌های Game Boy نینتندو به دلیل محبوبیت خود در آن دوره مهمان عناوین زیادی از فرنچایزهای بزرگ بودند. Dino Crisis نیز قرار بود به همراه فرنچایز برادر خودش یعنی Resident Evil به این کنسول سفر کنند اما فقط یکی از آن‌ها از راه این سفر جان سالم به در برد.

بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ قرار بود یک نسخه‌ی انحصاری از Dino Crisis برای کنسول دستی Game Boy Color ساخته و عرضه شود و این بازی حتی مراحلی از توسعه را نیز سپری کرد اما در نهایت کنسل شد. در واقع دو نسخه‌ی مختلف از بازی وجود داشت که توسط دو استودیوی متفاوت در دست ساخت بودند. ورژن اول توسط استودیوی M4 ltd و ورژن دوم آن توسط استودیوی Fluid در دست توسعه قرار داشت.

طبق گفته‌ی یکی از کارکنان استودیوی M4 ltd، آن‌ها در حال توسعه‌ی Resident Evil به عنوان یک بازی جداگانه و پورتی از نسخه‌ی کنسولی آن بودند و در همین حین کپ‌کام از آن‌ها درخواست کرده است که یک دموی قابل بازی برای Dino Crisis بسازند و آن‌ها نیز این کار را کردند اما کمی بعد کپ‌کام این پروژه را کنسل و از آن‌ها خواست که عنوان Resident Evil در حال ساختشان را با موتور گرافیکی Dino Crisis توسعه دهند. طبق گفته‌ی این فرد، سیستم گشت و گذار، دوربین Top-Down و مبارزات Dino Crisis همان سیستم‌هایی بودند که بعدا به Resident Evil: Gaiden راه یافتند.

ورژن دوم بازی که توسط Fluid Studio در دست ساخت بود، ساختاری بسیار متفاوت نسبت به ورژن اول داشت. این بازی از پس زمینه‌های ثابت بهره‌مند بوده است و سازندگان از تصاویر و متن‌ها به برای پیشروی داستان آن استفاده کرده بودند. برعکس ورژن قبلی، اسکرین شات‌هایی از این بازی در سطح اینترنت لیک شده است که نشان دهنده‌ی حال و هوای بازی هستند. همچنین سازندگان قصد داشتند یک نسخه‌ی جمع و جورتر از نسخه‌ی ابتدایی فرنچایز را به همراه ۷ نقشه و حدود ۱۰۰ اتاق به کنسول GBC بیاورند. همچنین چهار کاراکتر اصلی نسخه‌ی اول نیز در این بازی حضور داشتند اما در نهایت این پروژه نیز توسط کپ‌کام کنسل شد.

سخن پایانی

Dino Crisis قطعا جزو فرنچایزهای به یادماندنی و تاثیر گذار ژانر ترس بقا محسوب می‌شود و امروز سعی کردیم دوباره آن را از زیر غبار زمان بیرون بکشیم و مروری بکنیم بر برخی حقیقت‌های جالب آن.

این فرنچایز قطعا یکی از فرنچایزهای محبوب و ارزشمند برای بنده در این ژانر به شمار می‌آید و حقیقتا بسیار ناراحت کننده است که پس از گذشت سالیان سال کپ‌کام حاضر نیست به این فرنچایز شانس دیگری بدهد و آن را احیا کند.

گاهی اوقات با خودم فکر می‌کنم که چقدر این فرنچایز می‌تواند با استفاده از پتانسیل سیستم‌های مدرن و قدرتمند دچار تحول شود و نوآوری‌های بزرگی را همچون نسخه‌های اوریجینال خود به ارمغان بیاورد اما متاسفانه اینطور که کپ‌کام پیش می‌رود بعید می‌دانم تا چندین سال آینده خبری از یک بازسازی یا حتی ریمستر لایق برای این فرنچایز باشد.

نظر شما چیست؟ آیا احتمال عرضه‌ی یک بازسازی از این فرنچایز در این نسل وجود دارد؟ خوش‌حال می‌شوم اگر نظراتتان را در بخش نظرات با من به اشتراک بگذارید.

Moein MM2DARKSIRENJin sakaideathwingssnowgirlعلیmeysambآرینST.rangermatrix4221489🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉Arnald🤘Mohsenj74امیر حسینایمان غلامی مهرآبادیsorenaP.morgan 𔓙

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رتروگیم؛  حقایق جالب از سری بازی Dino Crisis - گیمفا
رتروگیم؛  حقایق جالب از سری بازی Dino Crisis - گیمفا
رتروگیم؛  حقایق جالب از سری بازی Dino Crisis - گیمفا
رتروگیم؛  حقایق جالب از سری بازی Dino Crisis - گیمفا
رتروگیم؛  حقایق جالب از سری بازی Dino Crisis - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • silenth4nter گفت:

    خیلی عالی بود
    لطفا درباره بازی فراموش شده covert ops:nuclear dawn هم مطلب بنویسید این بازی در زمان خودش یه شاهکار بود یادمه بهش میگفتیم قطار مرگ

    Moein MM2آرمان زرمهرJin sakaiP.morgan 𔓙🤘Mohsenj74علیahmadmeysambآرین
    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      یادش بخیر ، یادمه این بازی که اومده بود یه فیلم هم از استیون سیگال اومده بود اونم تو قطار بود و خیلی باحال بود همین باعث شده بود برای ما یه ارتباط خاصی بین فیلم و این بازی شکل بگیره ، واقعا بازی خوش ساختی بود …
      .
      .
      اسم فیلمی که گفتم : Under Siege 2: Dark Territory

      Moein MM2آرمان زرمهرJin sakaiAlireza
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    ممنون اطلاعات مفیدی بود ، دینو کریسیس ۱ جزو فراموش نشدنی ترین بازی های عمرم هست اونقدر که باهاش خاطره دارم و اونقدر که این ایده اورجینال بود جالبه هنوزم ایده و تِم این بازی اورجینال هست و عکس شماره ۴ یه لحظه خیلی هیجان انگیزه ( رمز دکتر کیک از نسخه یک هنوز یادمه 😁 ) شماره دوم هم بسیار فوق العاده بود ، حیف که این روند ادامه پیدا نکرد ، امیدوارم نسل ۹ دوباره شاهد دایناسورها و رجینا باشیم .

    Moein MM2آرمان زرمهرJin sakaiAlirezaآرینP.morgan 𔓙علی
  • darkwarrior گفت:

    داینو کرایسیس خیلی به یاد موندنیه
    هنوزم ک هنوزه توی ویتا نصبش کردم و باهاش خاطره بازی میکنم
    امیدوارم ک توی این نسل ریمیک بشه با گرافیگ نسل نهم

    Moein MM2آرمان زرمهرJin sakaiAlirezaآرینP.morgan 𔓙علی
  • ST.ranger گفت:

    دو نکته هم من اضافه کنم قسمت اول dino crisis اولین بازی کپ کام تو این ژانر بود که از تصاویر از پیش رندر شده مثل resident evil تو دوربین بازی استفاده نکرده بود! که بعدا تکنیک زاویه دید همین بازی رو تو کد ورونیکا هم استفاده کردن
    نکته دوم هم بازم مربوط به بازی اوله که اون زمان جزو اولین بازیها بود که تصمیمات بازیکن روی روند کلی بازی و پایان بندیش تاثیر میذاشت! (البته تو دوره سگا هم همچین چیزی بود مثل contra hard corp ولی نه به این پیشرفتگی)

    Moein MM2Gramy kآرمان زرمهرJin sakaiAlirezaAmir(PC & PS4)آرینP.morgan 𔓙Millennium Earlعلیmore
  • آرین گفت:

    سلام
    چقدر از واژه “کانسپت” استفاده کردید!
    خب بفرمایید: طرح، بستر، فضا، حال‌وهوا، خط بازی، کلیات، برنامه بازی، سیستم….
    من فکر نکنم حالاحالاها بسازند، کلا زنده کردن بازی‌های قدیمی کار خیلی ساده‌ای هم نیست. (اونطوری که من قبلا فکر می‌کردم.)
    الآن طرف کاملا، تا خرخره، مشغوله.
    قصد توقف برنامه‌ها، افزایش نیرو، تعطیلی فلان بازی‌ها یا… رو هم که نداره.
    بنابراین نمی‌تونه خودش رو برای کار بسیج کنه، نیرو و برنامه‌ای می‌طلبه که در دسترس نیست.

    آرمان زرمهرJin sakaiAlireza
    • درود بر شما آرین عزیز
      توی مقاله از معادل‌هایی همچون ساختار هم استفاده شده و شاید کانسپت به دلیل انگلیسی بودن بیشتر جلوه می‌کنه اما به هر صورت از این به بعد از معادل‌های فارسی متنوع‌تری استفاده خواهم کرد.

      صحبت‌هاتون درست و منطقیه اما این مسائل صرفا در چند سال اخیر صدق می‌کنه چون قطعا کپ‌کام در طول ۱۹ سال اخیر وقت، زمان و بودجه برای بازگردوندن DC داشته. مسئله این نیست که کپ‌کام وقت داره یا نه بحث سر اینه که کپ‌کام به طور کلی هیچ برنامه‌ای برای ساخت یا بازسازی یه نسخه‌ی جدید از Dino Crisis رو نداشته، نداره و احتمالا هم نخواهد داشت. همونطور که توی مقاله هم اشاره کردم کپ‌کام به طور عجیبی از این IP دوری می‌کنه که حقیقتا دلیلش رو متوجه نمیشم. حتی اگر بخوایم از نظر سودآوری هم بررسی کنیم شاید این فرنچایز به اندازه‌ی RE سودآور نباشه اما طرفدارای زیادی داری و در صورت بازگشت قطعا فروش خوبی رو تجربه می‌کنه

      اگر بخوایم بحث کمبود زمان و منابع رو وسط بکشیم باید بگم که این کمپانی چند ماه پیش بازی Exoprimal رو معرفی کرد که انگار رسما قصد اذیت و آزار طرفدارای DC رو با این بازی داره. به نظر من خلق یک IP جدید CO-OP همچون Exoprimal که رسما توی تریلرش کاراکتری شبیه به Regina قرار دادن تا طرفدارای Dino Crisis رو هیجان زده کنن منطقی نیست وقتی یک فرنچایز اختصاصی و پرطرفدار بر پایه‌ی دایناسورها دارن که سال‌هاست طرفدارانش انتظار بازگشتش رو می‌کشن. این خودش منابع، زمان و هزینه‌ایه که می‌تونست صرف ساخت یه نسخه‌ی جدید از این فرنچایز بشه چه بازسازی و چه یه نسخه‌ی شماره‌ای جدید.

      Resident Evil 4 Remake هم می‌تونه یه مثال دیگه باشه. من عاشق فرنچایز RE هستم و قطعا برای این بازی بسیار هیجان زدم اما به نظرم هیچ نیازی به ساختش نیست. RE 4 یه بازی فوق‌العادست که برای چندین نسل از کنسول‌ها پورت شده و همچنان به بهترین شکل قابل بازیه و به اصطلاح همچنان Hold Up می‌کنه. کپ‌کام می‌تونست به جای این بازسازی بودجه و تیم خودش رو اختصاص بده به ساخت یک بازسازی از Dino Crisis.

      به هر صورت امیدوارم یک روزی کپ‌کام این مجموعه رو از اعماق آرشیو کمپانیش بیرون بیاره و یه شانس دوباره بهش بده چون واقعا نسخه‌ی سوم ظلمی در حق فرنچایز بود که باید جبران بشه.

      Moein MM2آرین
      • آرین گفت:

        سلام
        زنده باشید.
        من فکر می‌کنم خودشون رو با Resident Evil، Monster Hunter و Devil May Cry (کمتر) سرگرم کردند.
        انگار فقط رو اینا متمرکر اند و فقط می‌خوان اینا به ثمر برسه، از پس همین هم بربیان راضی اند و دنبال Dino Crisis یا اصلا Onimusha نیستند! مسلما هم چیز خیلی خوبی نیست این. باز اگه مشکلات و سختی‌های ساخت RE و بقیه کمتر بشه، می‌شه امیدوار بود. کماابنکه حرف از استراحت RE هم هست.

        آرمان زرمهر
  • در صورت موفقیت psvr 2 به نظرم کپکام می‌تونه این ای پی روبه صورت ‌اول شخص واقعیت مجازی احیا کند که هم تجربه جدیدی ارائه می دهد ، هم داینو کرایسیس رو میشه با گرافیک نسل نهمی تجربه کرد و از طرفی ریسک مالی کمتری هم به دنبال داره و احتمال موفقیتش بالاست .

    Moein MM2Alireza
  • Alireza گفت:

    چرا گیمفا ترول هاشو بن نمیکنه؟

    Moein MM2آرین
رتروگیم؛  حقایق جالب از سری بازی Dino Crisis - گیمفا