بهترین سریال‌های علمی-تخیلی سال ۲۰۲۱ - گیمفا
بهترین سریال‌های علمی-تخیلی سال ۲۰۲۱ - گیمفا
بهترین سریال‌های علمی-تخیلی سال ۲۰۲۱ - گیمفا
بهترین سریال‌های علمی-تخیلی سال ۲۰۲۱ - گیمفا

بهترین سریال‌های علمی-تخیلی سال ۲۰۲۱

علی محمدپناه
۲۰:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
بهترین سریال‌های علمی تخیلی سال 2021

در این مطلب قرار است به معرفی بهترین سریال‌های علمی-تخیلی منتشر شده در سال ۲۰۲۱ میلادی بپردازیم.

سال ۲۰۲۱ میلادی، سال بسیار برجسته‌ای برای آثار علمی-تخیلی محسوب می‌شود و اکثر آثار برجسته‌ای که قرار بوده در سال ۲۰۲۰ میلادی پخش شوند، به دلیل ویروس کرونا، در سال ۲۰۲۱ پخش شدند.

یکی از این آثار، سریال انیمیشنی بسیار مورد انتظار بد بچ (The Bad Batch)، نسخه فرعی جنگ ستارگان (Star Wars) است که سرانجام در سال گذشته میلادی پخش شد. دیگر آثار علمی-تخیلی عرضه شده در سال گذشته نیز موفق شدند تا تحسین منتقدان را بدست بیاورند.

جدا از آثار برجسته‌ و شناخته شده‌ای از جنگ ستارگان و سریال‌های دنیای سینمایی مارول، آثار قابل قبول دیگری در ژانر علمی-تخیلی پخش شده است. یکی از این موارد را می‌توان سریال دریای خاموش (The Silent Sea) محصول سرویس آنلاین نتفلیکس دانست.

سریال دریای خاموش، سریالی درام، رازآلود و علمی-تخیلی ساخته چوی هانگ یونگ (Choi Hang-Yong) است. این سریال، ادامه داستان فیلمی کوتاه به همین نام را در پیش گرفته است. در سال ۲۰۲۱ میلادی، سریال‌های برجسته‌ای بر اساس رمان‌های شناخته شده‌ای ساخته شده است.

بهترین سریال‌های علمی تخیلی سال 2021

به عنوان مثال، سریال بنیاد (Foundation) بر اساس رمانی به همین نام نوشته آیزاک آسیموف (Isaac Asimov) برای سرویس اپل تی‌وی پلاس و سریال ایستگاه یازده (Station Eleven) بر اساس رمانی به همین نام نوشته امیلی سنت جانمندل (Emily St. John Mandel) برای سرویس اچ‌بی‌او مکس ساخته شده‌اند.

سال ۲۰۲۱ میلادی، هیچ کم و کاستی در زمینه سریال‌های علمی-تخیلی برای طرفداران این ژانر نداشته است. با این وجود، برخی سریال‌ها نسبت به دیگر آثار در سطح بالاتری قرار داشتند. بهترین سریال‎‌های علمی-تخیلی سال ۲۰۲۱، عمدتا دارای داستان‌هایی جدی و گسترده بودند اما سریال‌هایی همچون سریال بیگانه ساکن زمین (Resident Alien) ثابت کردند که همچنان تمایلی برای سریال‌های علمی-تخیلی و کمدی وجود دارد.

در این مطلب بهترین سریال‌های علمی-تخیلی سال ۲۰۲۱ میلادی رتبه‌بندی شده‌اند. همراه با ما باشید.

۵. سریال هجوم (Invasion)

سریال invasion

سریال هجوم، اثری درام و علمی-تخیلی محصول سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس است. اختلاف نظرها در میان منتقدان و مخاطبان در مورد این سریال بسیار زیاد است. برخی افراد همچنان از روند آرام و علمی سریال نسبت به تهاجم بیگانه‌ها به سیاره زمین ناراضی هستند و آن را نپسندیده‌اند.

سریال هجوم، گروه‌های مختلف و جداگانه‌ای را دنبال می‌کند که در سرتاسر سیاره زمین پراکنده هستند. این سریال، این افراد را نشان می‌دهد که در حال ستیز با پیامدهای اجتماعی و روانی تهدیدی فرازمینی هستند. این سبک داستان، واقعا تازه و اوریجینال است اما زیبایی سریال هجوم را می‌توان در رویکرد داستان‌سرایی آن دانست.

سریال هجوم ساخته سایمون کینبرگ (Simon Kinberg) است. سازندگان این سریال تصمیم گرفتند تا در همان ابتدا، بیگانه‌ها را به تصویر نکشند و از این طریق، یک فضا و جو خوفناک و دلهره‌آور را در این سریال شکل دهند. این سریال به خوبی نشان می‌دهد که یک تهاجم بیگانه چه تاثیری بر توده‌های مختلف جامعه خواهد داشت.

سریال هجوم همچنین توانسته تا سردرگمی و مشکلاتی که اکثر افراد در مواجهه با چنین موقعیت مشابهی تجربه خواهند کرد را به تصویر بکشد. سریال هجوم دارای اشاره‌های ریز و پنهانی به دیگر آثار ژانر علمی-تخیلی است. سریال هجوم ادای احترامی خیره‌کننده به آثار کلاسیک ژانر علمی-تخیلی است و یک سریال جدید و جسورانه از سال ۲۰۲۱ میلادی محسوب می‌شود.

۴. سریال بیگانه ساکن زمین (Resident Alien)

سریال resident alien

با توجه به داستان سریال “بیگانه ساکن زمین”، اصلا جای تعجب نداشت که این سریال علمی-تخیلی توانسته به سرعت در میان طرفداران این ژانر محبوب شود. در این سریال، یک بیگانه به سیاره زمین فرستاده می‌شود تا بشریت را نابود سازد اما با ماموریت خود دچار مشکل می‌شود چراکه وابستگی بیشتری نسبت به انسان‌های پیرامون خود پیدا می‌کند.

آلن تودیک (Alan Tudyk) نقش اصلی این سریال را به تصویر کشیده است که انتخاب جالب توجهی به شمار می‌رود. او توانسته تا با استفاده از مهارت کمدی بسیار خوب خود و همچنین ارجاعات و اشاره‌های مربوط به بیگانه‌ها، یک نقش‌آفرینی جالب توجه از خود به جای بگذارد.

یکی از نکات جالب توجه در مورد سریال “بیگانه ساکن زمین” این است که این سریال توانسته تا خلاف اکثریت سریال‌های علمی-تخیلی سال ۲۰۲۱ عمل کند. اکثر سریال‌های علمی-تخیلی سال گذشته میلادی، سریال‌هایی خشن و پادآرمانی هستند اما سریال بیگانه ساکن زمین، این جرات را داشته تا در تضاد این‌ها باشد و با نشاط‌تر نسبت به دیگر آثار باشد.

در نتیجه، این سریال، حکم یک نفس تازه برای ژانر علمی-تخیلی در سال گذشته میلادی را داشته است. با اینکه این سریال همانند دیگر سریال‌های ژانر علمی-تخیلی در مورد بقاء سیاره زمین است اما این سریال، نگاهی متفاوت دارد. در این سریال، بیگانه سعی دارد تا خودش را در درون جامعه انسانی وقف دهد. همین باعث شده تا این سریال، یک اثر جالب توجه از شبکه سایفای باشد.

۳. سریال انیمیشنی آرکین (Arcane)

سریال انیمیشنی arcane

سریال انیمیشنی آرکین به سرعت خودش را به عنوان یک سریال پیشگامانه و برجسته ثابت کرده است. این سریال انیمیشنی که بر اساس بازی‌هایی به همین نام است، ثابت کرده که ساخت اقتباس‌هایی خوب بر اساس بازی‌ها غیر ممکن نیست. این سریال انیمیشنی توانسته تا در این دوره مدرن، خود را برجسته سازد.

اتفاقات سریال انیمیشنی آرکین، در دنیایی خیالی رخ می‌دهند و داستان دو خواهر به نام‌های وی با صداپیشگی هیلی استاینفلد (Hailee Steinfeld) و جینکس با صداپیشگی الا پورنل (Ella Purnell) را دنبال می‌کند. این دو درگیر جنگی بر سر ایدئولوژی‌های متفاوت و تکنولوژی‌های کمیاب بین زائون و پیلتاور شده‌اند.

زیبایی سریال انیمیشنی آرکین در این است که بیننده به هیچ دانش قبلی از بازی‌های لیگ افسانه‌ها (League of Legends) برای تماشای این سریال و لذت بردن از آن نیاز ندارد و داستان‌های کاراکترها به خوبی بیننده را درگیر خود می‌کند. علاوه بر این، انیمیشن سازی صورت گرفته در این اثر واقعا خیره‌کننده است.

بسیاری از منتقدان و بینندگان، سبک انیمیشن سازی این سریال را با انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into The Spider-Verse) و سریال انیمیشنی شکست‌ناپذیر (Invincible) مقایسه کرده‌اند.

سریال انیمیشنی آرکین، از ترکیبی از عناصر فانتزی، استیم‌پانک و علمی-تخیلی استفاده کرده تا یک نمایش منحصربه‌فرد خلق نماید. این سریال علاوه بر اینکه یکی از بهترین آثار اقتباسی از بازی‌ها به شمار می‌رود، از جمله برترین آثار علمی-تخیلی سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

۲. سریال بنیاد (Foundation)

سریال foundation

فیلم تل‌ماسه (Dune) ساخته دنیس ویلنوو (Denis Villeneuve) اقتباسی خیره‌کننده از رمانی به همین نام به شمار می‌رود. سازندگان این فیلم برای این اقتباس جالب توجه و دقیق بسیار ستایش شده‌اند. با این حال، سریال بنیاد محصول سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس موفق شده تا یک اقتباس بهتر و با مقیاس بزرگ‌تر را به تصویر بکشد.

سریال بنیاد، بر اساس رمانی به همین نام نوشته آیزاک آسیموف است. این سریال، داستان گروهی از تبعیدی‌ها را به تصویر می‌کشد که متوجه می‌شوند تنها راه برای نجات امپراتوری کهکشانی، ایستادن در برابر آن است. این سریال داستان این گروه در فاصله زمانی چند صد ساله را دنبال می‌کند.

این سریال، به شکلی ماهرانه، به موضوعات پیچیده و مختلف زیادی می‌پردازد که از نمونه‌های جالب توجه آن می‌توان به ترس دنیای امروزی از کلون‌سازی اشاره کرد. فصل اول سریال در ده قسمت خود به خوبی به این مسائل پرداخته است. همانند تمام آثار این فهرست، سریال بنیاد نیز از لحاظ بصری خیره‌کننده است.

دیوید اس گویر (David S. Goyer) و جاش فریدمن (Josh Friedman)، خالقان سریال توانستند تا دنیای رمان نوشته آیزاک آسیموف را به خوبی در دنیای سریال به تصویر بکشند. این سریال به خوبی توانسته تا از دوران طلایی ژانر علمی-تخیلی بهره بگیرد و همانند سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان، مناظر کهشانی خارق‌العاده‌ای را به نمایش بگذارد.

۱. سریال لوکی (Loki)

سریال لوکی loki

بهترین سریال علمی-تخیلی سال ۲۰۲۱ میلادی، سریالی است که هیچ کس فکرش را نمی‌کرد بتواند به این جایگاه دست پیدا کند. سریال لوکی، سریالی از دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود که به موضوعاتی همچون سفر در زمان و جهان‌ها و واقعیت‌های دیگر می‌پردازد. همین باعث شده تا این سریال همانند یک نامه عاشقانه به ژانر علمی-تخیلی احساس شود.

سریال لوکی به خوبی توانسته تا داستان خود از محوریت تسراکت را به یک سریال هیجانی، جنایی و مربوط به سفر در زمان تبدیل کند. تام هیدلستون (Tom Hiddleston) به زیبایی توانسته تا بار دیگر نقش لوکی را به نمایش در بیاورد. این سریال نسبت به دیگر آثار دنیای سینمایی مارول، حسی متفاوت و جداگانه دارد که واقعا جسورانه است.

این سریال همچنین به معرفی کاراکترها و بازیگران دیگری می‌پردازد که از جمله آن می‌توان به مامور موبیوس با بازی اوون ویلسون (Owen Wilson) اشاره کرد. علاوه بر این، این سریال، این حس را منتقل می‌کند که شخصیت لوکی، ضدقهرمان دنیای خود است.

با اینکه همچنان تاثیر دنیای سینمایی مارول روی سریال لوکی را می‌توان حس کرد اما باید گفت که این سریال به خوبی می‌تواند روی پای خود بایستد و یک اثر مستقل جالب توجه به شمار می‌رود. از همین رو، سریال لوکی، یک اثر منحصر‌به‌فرد در درون ژانر علمی-تخیلی به شمار می‌رود.


در این مطلب به معرفی پنج تا از بهترین سریال‌های علمی-تخیلی سال ۲۰۲۱ میلادی پرداختیم. به نظر شما، کدام سریال بهترین سریال علمی-تخیلی سال گذشته میلادی محسوب می‌شود؟

منبع: اسکرین رنت

HUNTERکسری نراقیGod of the gameETERNALMANGramy kBlack KnightP.morgan 𔓙

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین سریال‌های علمی-تخیلی سال ۲۰۲۱ - گیمفا
بهترین سریال‌های علمی-تخیلی سال ۲۰۲۱ - گیمفا
بهترین سریال‌های علمی-تخیلی سال ۲۰۲۱ - گیمفا
بهترین سریال‌های علمی-تخیلی سال ۲۰۲۱ - گیمفا
بهترین سریال‌های علمی-تخیلی سال ۲۰۲۱ - گیمفا
بهترین سریال‌های علمی-تخیلی سال ۲۰۲۱ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین سریال‌های علمی-تخیلی سال ۲۰۲۱ - گیمفا