فرصت‌های از دست رفته دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۳ - گیمفا
فرصت‌های از دست رفته دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۳ - گیمفا
فرصت‌های از دست رفته دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۳ - گیمفا
فرصت‌های از دست رفته دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۳ - گیمفا

فرصت‌های از دست رفته دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۳

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
فرصت‌های از دست رفته دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۳ - گیمفا

استودیو مارول در سال ۲۰۲۳ مرتکب اشتباهات بزرگ و غیرقابل جبرانی شده که می‌تواند در دراز مدت دنیای سینمایی‌اش را تحت‌الشعاع قرار دهد.

فاز سوم دنیای سینمایی مارول با فیلم Avengers: Endgame به پایان رسید تا پرونده حماسه سنگ‌های بی‌نهایت برای همیشه بسته شود. حماسه‌ای که با وجود تمامی نقص‌ها و ایرادات اما لااقل در حیطه ژانر ابرقهرمانی حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت و با هر پروژه، مخاطبینش را به وجد می‌آورد و فیلم‌های پرفروشی را در گیشه سینما به اکران درمی‌آورد که حتی آثار ضعیفی مثل کاپیتان مارول و پلنگ سیاه نیز فروشی میلیاردی را تجربه کرده بودند.

با این حال آغاز فاز چهارم دنیای سینمایی مارول با محوریت حماسه جهان‌های موازی از سال ۲۰۲۱ میلادی تا به امروز مخاطبینش را به طرز عجیبی ناامید کرده است. پروژه‌های گسترده ولی غیرمنسجم به همراه برخورداری از روایات و شخصیت‌هایی به شدت کلیشه‌ای و احمقانه‌ای سبب گشته تا طی ۳ سال گذشته، استودیو مارول شکست‌های مالی و هنری متعددی را تجربه کند؛ شکست‌هایی که برخی از بدترین آن‌ها در سال ۲۰۲۳ میلادی رقم خورده است. سالی که با آغاز فاز پنجم نیز همراه بوده است.

استودیو مارول به نظر می‌رسد که نه تنها علاقه‌ای به درس گرفتن از اشتباهات خود ندارد، بلکه پافشاری عجیبی در تکرار آن‌ها داشته و این مسئله سبب گشته تا امسال آثاری با پتانسیل‌های فراوان را شاهد باشیم که برخی از آن‌ها عملاً شعور مخاطب را زیر سوال برده است. به همین سبب نیز در مقاله امروز به سراغ مروری بر ۱۰ فرصت از دست رفته دنیای سینمایی مارول رفته تا ببینیم که چه بلایی بر سر پروژه‌های ابرقهرمانانه آن‌ها آمده است.

موداک

فرصت‌های از دست رفته دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۳ - گیمفا

موداک یکی از منحصر به فردترین ابرشرورهای دنیای کمیک محسوب می‌شود که حضور غیرمنتظره‌ای در فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania داشته است.

فیلمی که قرار بود تا میدان مبارزه کانگ فاتح و اسکات لنگ باشد، در اقدامی غیرقابل پیش‌بینی موجودی به نام موداک را در برابر مخاطبین قرار داد و پس از برداشتن نقابش متوجه هویتی شدیم که هر بیننده‌ای را در بهت و حیرت فرو می‌برد. دارن کراس که پس از وقایع فیلم نخست مرد مورچه‌ای مرده پنداشته می‌شد، توسط کانگ فاتح نجات پیدا کرده و به موداک تبدیل شده بود. موجودی با جلوه‌های بصری بیش از حد کامپیوتری که به ابتذال کشیده شده بود و حضورش نه تنها خطری برای قهرمانان نداشت، چه بسا خنده‌دار و مضحک نیز به نظر می‌رسید. موداک فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania پتانسیل هدر رفته از شخصیتی بود که می‌توانست اقتباس ارزشمندی را در دنیای سینمایی مارول دریافت نماید.

کانگ فاتح

فرصت‌های از دست رفته دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۳ - گیمفا

مهمترین و بزرگترین تبلیغ فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania به حضور نخستین ورژن شرور کانگ فاتح مربوط می‌شد که طرفداران دنیای سینمایی مارول را حسابی به وجد آورده بود.

با این حال به لطف نویسندگی احمقانه و مبتدیانه جف لاونس شاهد به ظاهر مردی ابرشرور بودیم که خودش هم نمی‌داند به دنبال چه چیزی است. اثری که وظیفه داشت تا مقدمه‌چینی پروژه‌های آتی انتقام‌جویان را انجام دهد، به حدی در به تصویر کشیدن ابرشرور بزرگ فازهای چهارم تا ششم دنیای سینمایی مارول ضعیف عمل کرد که منتقدین و بینندگانش را خشمگین کرده بود. تصور کنید که سر و کله تانوس در فیلم مرد مورچه‌ای پیدا شده و توسط ارتشی از مورچه‌ها شکست بخورد؛ چه واکنشی از خود نشان خواهید داد؟ Ant-Man and the Wasp: Quantumania به عنوان آغازگر فاز پنجم MCU به حدی فاجعه‌بار ظاهر شد و پتانسیل جاناتان میجرز در قامت کانگ فاتح را هدر داد که عملاً هیچ تهدیدی متوجه قهرمانان داستان نشد و همگی به خوبی و خوشی ماجراجویی به ظاهر هیجان‌انگیز خود را پایان داده و به سلامت به خانه بازگشتند.

کلیت فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

فرصت‌های از دست رفته دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۳ - گیمفا

مهمترین رکن و ویژگی فیلم‌های اول و دوم مرد مورچه‌ای، روایت خودمانی و جمع و جور حول محور مردی بود که به خاطر فرزندش مجبور شد تا با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم نماید.

این مسئله در فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania به کل فراموش شد و روایتی در حد و اندازه جنگ ستارگان به خود گرفت که با کلیت قهرمان خود در تضاد بود. از دست رفتن طنز همیشگی اسکات لنگ، حضور ابرشروران کلیشه‌ای که اساساً پتانسیل کانگ فاتح را نابود کرده، چنگ انداختن به ترندهای پوچ امروزی و عدم برخورداری از انسجام داستانی سبب شد تا پایان‌دهنده ۳ گانه مرد مورچه‌ای به اثری شکست خورده و فاجعه‌بار تبدیل گشته و نه تنها از جذابیت فیلم‌های قبلی خبری نبود، بلکه حتی در ارائه پیش زمینه داستانی برای فیلم‌های انتقام‌جویان نیز ناامید کننده ظاهر شد تا حدی که هیچکس تهدید کانگ فاتح را به مانند تانوس جدی نخواهد گرفت.

رابطه عاشقانه میان لوکی و سیلوی

فرصت‌های از دست رفته دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۳ - گیمفا

با آغاز فاز چهارم دنیایی سینمایی، این تنها فصل نخست سریال Loki بوده که توانسته آبروی این فرنچایز پرمدعا را حفظ نماید.

مسئله‌ای که در قبال فصل دوم نیز خوشبختانه حفظ شد و با اثری جذاب و ارزشمند حول محور ماجراجوی‌های لوکی طرف بودیم. با این حال حتی فصل دوم Loki از اشتباهات نویسندگی در امان نبوده و رابطه سیلوی و لوکی که یکی از ارکان اصلی فصل نخست به شمار می‌رفت که به شخصیت‌پردازی خدای نیرنگ حال و هوای متفاوتی داده بود نیز در فصل دوم کاملاً نادیده گرفته شد و سیلوی به حاشیه رانده شد. تمرکز بر رابطه دوستی لوکی و موبیوس اگرچه جلوه جذابی داشت اما باعث شد تا پتانسیل شخصیت منحصر به فردی همچون سیلوی تمام و کمال نادیده گرفته شده و از شخصیتی تاثیرگذار در فصل نخست، به شخصیتی فرعی و بی‌اهمیت در فصل دوم تبدیل شود که نه تنها آرک داستان عاشقانه او با لوکی به هیچ سرانجام مناسبی نرسید، بلکه اساساً بود و نبود وی تاثیری در کلیت داستان نداشت.

فدا کردن ماریا هیل

فرصت‌های از دست رفته دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۳ - گیمفا

کوبی اسمالدرز در قامت ماریا هیل از فاز نخست دنیای سینمایی مارول با ابرقهرمانان داستان همراه بود و علی‌رغم این که شخصیتی فرعی به شمار می‌رفت اما حضوری چشم‌گیر در ۳ فاز نخست داشت و توسط مخاطبین دوست داشته شده بود.

با این حال سریال ناامید کننده Secret Invasion که در ظاهر تلاش داشت تا خود را جدی و تیره و تاریک نمایش دهد، دست به حرکت احمقانه‌ای زد که نه تنها آن تاثیر لازم را نداشت، بلکه یکی از شخصیت‌های قدیمی و نمادین دنیای سینمایی مارول را نیز سر هیچ و پوچ فدا کرد. ماریا هیلی که می‌توانست پس از سال‌ها حضور خاطره‌انگیز، خداحافظی به یاد ماندنی با مخاطبینش داشته باشد، فدای تصمیمات نویسندگانی شد که هیچ درکی از شخصیت‌پردازی او نداشتند.

کلیت Secret Invasion

فرصت‌های از دست رفته دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۳ - گیمفا

کمیک تهاجم مخفی یکی از به یاد ماندنی‌ترین آثار مارول به شمار می‌رود که هویت و موجودیت ابرقهرمانانش را به چالش کشید و وقایعی جذاب و تاثیرگذار را به ارمغان آورد.

این رویداد به حدی مهم و گسترده است که شاید حتی بتوان یک فاز سینمایی کامل را به آن اختصاص داد. با این حال در بستری از حماسه جهان‌های موازی استودیو مارول مجموعه تلویزیونی Secret Invasion را به عنوان یک رویداد تلویزیونی مورد تبلیغ قرار داد؛ اثری که تریلر آن از حال و هوایی کاملاً جدی و بزرگسالانه بهره می‌برد و نوید اتفاقات مهم و بزرگی را برای مخاطبینش می‌داد. با این حال نتیجه نهایی چنان آش شله قلمکاری شد که حتی تکلیفش خودش را هم نمی‌دانست و تهدید اسکرال‌ها را به حدی مصنوعی و فارغ از هر گونه جذابیتی به تصویر کشیده شد که انگار نه انگار برای سالیان سال در دل سازمان‌های مخفی دولت آمریکا نفوذ کرده‌اند.

شخصیت شرور The Marvels

فرصت‌های از دست رفته دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۳ - گیمفا

فیلم The Marvels به حدی فاجعه‌بار و عجیب است که به معنای واقعی نمی‌توان نکته مثبتی در آن پیدا کرد و به خودی خود نماد تمام ضعف‌ها و شکست‌های مارول ار روز نخست تا به امروز می‌باشد.

با این حال شخصیت منفی و شرور داستان یعنی دار-بن می‌توانست از پتانسیل‌های بهتری برخوردار باشد. پس از آن که کارول دنورز خود را از چنگال “هوش برتر” نجات داد، ناخواسته آتش جنگی داخلی میان مردم نژاد کری را به راه انداخت که مسبب ظهور شخصیتی همچون دار-بن شده است. روایت عجولانه و فارغ از هر گونه منطق The Marvels به ابرقهرمانان داستان مخصوصاً کاپیتان مارول اجازه نداد تا بتواند گذشته دار-بن را مورد کنکاش قرار داده و دلیل خشم و نفرت درونی وی را جویا شود؛ مسئله‌ای که می‌توانست روایت جالب و چه بسا ارزشمندی را به ارمغان بیاورد که توسط دست اندرکاران این پروژه تمام و کمال به فراموشی سپرده شد.

کامالا خان

فرصت‌های از دست رفته دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۳ - گیمفا

در پیروی از ترندهای روز شبکه‌های مجازی، استودیو مارول با آغاز فاز چهارم MCU، شخصیت‌های مونثی را وارد داستان کرده که همه فن حریف و مستقل جلوه نموده‌اند. از ‌شی‌هالک، مایتی ثور و کیت بیشاپ گرفته تا کامالا خان که مورد انتقادترین آن‌ها نیز لقب گرفته است.

ابرقهرمان نوجوان و تازه وارد دنیای سینمایی مارول که مورد مقبولیت عموم مخاطبین قرار نگرفته و عملاً هیچ محبوبیتی ندارد. در چنین شرایطی به جای آن که استودیو مارول وقت گذاشته و نواقص و کاستی‌های وی را جبران نماید، به عنوان یکی از شخصیت‌های کلیدی وارد داستان The Marvels شده و رفتارهای غیرقابل تحمل خود را بیش از پیش به معرض نمایش می‌گذارد. او نه تنها تکامل پیدا نکرده و همچنان شخصیتی غیرقابل پذیرش از خود بروز داده است، بلکه به طرز عجیبی روند بت سازی‌اش ادامه پیدا کرده و به ابرقهرمانی تک بعدی و بسیار کلیشه‌ای تبدیل شده که یکی از دلایل شکست بزرگ The Marvels نیز به شمار می‌رود.

شیوه معرفی آدام وارلاک

فرصت‌های از دست رفته دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۳ - گیمفا

در حالی که کلیت Guardians of the Galaxy Vol. 3 به عنوان یکی از معدود آثار آبرومند پسا_حماسه سنگ‌های بی‌نهایت دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود اما از ایراد بزرگی بهره می‌برد که در راستای روایت بیش از حد کمدی این فرنچایز قدم برداشته است.

آدام وارلاک یکی از منحصر به فردترین و قدرتمندترین ابرقهرمانان دنیای کمیک محسوب می‌شود که از شخصیت پردازی خاص و جالبی بهره برده است. موجودی خداگونه که می‌تواند در مقابل هر تهدیدی قرار گرفته و سکانس‌های حماسی را به ارمغان بیاورد. موضوعی که در فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 به سخره گرفته شده و میزان کمدی به کار گرفته شده در قبال وی، موجب پدید آمدن ابتذالی شده که مخاطبین را کلافه کرده است. آدام وارلاک برخلاف قدرت و موجودیت خاصی که دارد اما به عنوان یک نوچه وارد دنیای سینمایی مارول شده که تنها وظیفه دارد تا دستورات را به نحو احسنت انجام دهد. Guardians of the Galaxy Vol. 3 که می‌توانست چنین موجود کیهانی توانمندی را به شکلی حماسه وارد MCU نماید، به لحن کمدی بیش از حدی دچار گشته که تمامی ویژگی‌های ارزشمند این شخصیت را هدر داده است.

خدای زمان

فرصت‌های از دست رفته دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۳ - گیمفا

فصل دوم مجموعه تلویزیونی Loki در ادامه روند دیوانه‌وارش دست بر روی ایده‌ای گذاشت که عملاً هیچکس نمی‌توانست تصور آن را داشته باشد.

لوکی پس از پشت سر گذاشتن تراژدی‌های متعدد و از دست دادن مادر، پدر، برادر و زندگی رویایی‌اش، با موبیوس و سیلوی آشنا شد تا بلکه بتواند کمبودهای گذشته خود را با آن‌ها جبران نماید. با این حال در خطر قرار گرفتن جهان‌های موازی و پیدا شدن سر و کله نسخه‌های شرور کانگ فاتح او را مجبور کرد تا باری دیگر به تمام داشته‌هایش پشت کرده و برخلاف میل باطنی، از خدای حیله و نیرنگ به خدای زمان تبدیل شده و شخصاً کنترل جهان‌های موازی را در دست بگیرد. البته که فعلاً نمی‌توان به صورت قطعی مورد آخر را عیب و نقص به شمار آورد؛ با این حال به سبب تبحر استودیو مارول در هدر دادن پتانسیل‌های داستانی ارزشمند، می‌توان اینگونه برداشت کرد که خدای زمان حال حاضر دنیای سینمایی مارول تنها یک شو تبلیغاتی و سکانسی حماسی بوده تا بتواند مخاطبینش را به وجد بیاورد. این که لوکی چه تاثیر و جایگاهی در وقایع پیش رو فازهای پنجم و ششم خواهد داشت، سلسله اتفاقات مهمی به شمار می‌رود که با توجه به روند دنیای سینمایی مارول از سال ۲۰۲۱ تا به امروز، بعید به نظر می‌رسد که آینده روشن و قابل توجهی در انتظارش قرار داشته باشد.


به نظر شما استودیو مارول در سال ۲۰۲۳ چه خراب کاری‌های دیگری را به بار آورده که ارزش یادآوری داشته باشند؟ آیا روند در پیش گرفته شده برای دنیای سینمایی مارول می‌تواند به نتیجه قابل قبولی منتهی شود؟ آیا آغاز دنیای سینمایی جدید دی‌سی در سال ۲۰۲۵ میلادی می‌تواند سران MCU را نگران کرده تا بلکه کیفیت آثار خود را افزایش دهند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: اسکرین‌رنت

essi007سهند نظریDARKSIRENCameraManLone wolfmeysambhoseinmnobodyfanboy hunterCambyses The ThirdAhmad_bkCirilla RiannonMaster bladeBADMANvitto corleonemrB-manFume knightLeroxDaniallox😃more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فرصت‌های از دست رفته دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۳ - گیمفا
فرصت‌های از دست رفته دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۳ - گیمفا
فرصت‌های از دست رفته دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۳ - گیمفا
فرصت‌های از دست رفته دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۳ - گیمفا
فرصت‌های از دست رفته دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۳ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Metagames گفت:

    موداک داخل مرد مورچه ای واقعا حکم تفریح رو داشت تا نبرد. کلا مرد مورچه ای ۲ به خوبی ۱ نبود از نظرم

    BADMANDADDY PARTiSAN
  • Lerox گفت:

    با آخری هیچ جوره موافق نیستم

    الطائرMR.NULLBADMAN
  • Daniallox😃 گفت:

    مقاله عالی بود با موداک به شدت موافقم ، گروه طرف حتی از هایدرا هم قوی تره
    فقط یه نکته
    در پیروی از ترندهای روز شبکه‌های مجازی، استودیو مارول با آغاز فاز چهارم MCU دست به خلق شخصیت‌های مونثی زده که همه فن حریف و مستقل جلوه کرده‌اند. از ‌شی‌هالک، مایتی ثور و کیت بیشاپ گرفته تا کامالا خان که مورد انتقادترین آن‌ها نیز لقب گرفته است.
    ام سی یو خلق نکردا

    MR.NULLBADMAN
  • هیولا گفت:

    مقاله ای عالی بود
    بنظر من دلیل افت و فیلم های فاجعه بار اخیر ماروله بخاطر سیاست های کثیف دیزنی هست
    و کاملا دخالت میکنند و مارول رو نابود کردن
    رئیس مارول باید با رئیس دیزنی یه دعوای حسابی کنه و یه شکم سیر کتکش بزنه بگه دفعه اخرت باشه تو فیلمای ما دخالت میکنی تو برو همون عنیمیشن ها و لایو اکشن ها بچه گانه و سیاه پوست اجباری داغونت بساز

    الطائرesmaaiel_63MR.NULLCameraMansmdHadesAlirezaJoker
    • esmaaiel_63 گفت:

      رئیس مارول با رئیس دیزنی دعوا کنه و بگه “دفعه اخرت باشه تو فیلمای ما دخالت میکنی” :)))))

      مارول متعلق به کمپانی دیزنی هست. رئیس مارول حرف بزنه اخراجش میکنن.

      سال ۲۰۰۹ کمپانی دیزنی “مارول اینترتینمنت” (شرکت اصلی مارول کامیکس) رو به مبلغ ۴٫۲۴ میلیارد دلار خریده.

      الطائر
  • Fume knight گفت:

    اصلا ایده مولتی ورس مزخرف بود و نمیشه تو سینما درست پیادش کرد. مسائل لگبت و فمینیستی هم آسیب زیادی به داستان ها زد، به زور میخواستن کاراکترهای زنی که پرداخت درستی هم نداشتن بقولی badass نشون بدن که بیشتر شبیه دلقک های نچسب شدن مثل همین کامالاخان و دنورز و….

    سه گانه کاپیتان آمریکا و آیرون من و تا حدودی گاردین بهترین و با کیفیت ترین فیلم های مارول بودن.

    الطائرDADDY PARTiSANBADMAN
  • B-man گفت:

    این نقطه آغاز افوله ماروله امیدوارم بتونن این گندکاری رو درست کنن در غیر این صورت فرقی با فیلمای dceu نداره

    الطائر
  • mr گفت:

    دنیای مارول اینقدر ابتذال ها داشته و اینقدر فیلم هاشو کمدی افراطی کرده و اینقدر که از ترندهای مزخرف امروزی استفاده کرده که من کلا فیلم هاشو با گارد نگاه می کنم …..واقعا ناراحت کنندست که از فیلم infinite war رسیدن به این فیلم ها…..البته به غیر از سریال لوکی و فیلم آخر نگهبانان کهکشان که واقعا حسابشون از بقیه فیلم های مارول جداست و خوب بودند، doctor Strange multiverse of madness هم فیلم بدی نبود.

    الطائر
  • هیولا گفت:

    رئیس دیزنی موقع دادن دستور ساخت فیلم د مارولز :
    بیا این ۳۰۰ میلیون دالر
    یک نویسنده و کارگردان زن سیاه پوست برین بگردین پیدا کنید بیارین سابقه ش مهم نیست
    سه تا قهرمان و یک ویلن همه زن و هرکدوم از یه نژاد و رنگ پوستای مختلف ب همراه یک بازیگر مرد کره ای که بین زنا خیلی محبوبن (موهاش هم بلند کنید شبیه زنا بشه)
    تو فیلم هم کاپتان مارول مث پرنسس های خودمون با شاهزاده برقصه تا بفهمن ماروله ماله دیزنیه و قدرت دست ماست
    کلی گوربا
    قطعا رکورد فروش جهان رو خواهیم زد و نژادپرستی و تبغیض و ناعدالتی علیه زنان را از بین خواهیم برد 🔥

    الطائرMR.NULLامیر پورحسینیJoker
  • The boss گفت:

    خیلی خوبه که مارول با ۱۸۰ تا داره سقوط می‌کنه دنیای سینمایی اش.تا براشون عبرت بشه که فقط با یه پرده سبز و چند دست لباس چرم و چند بازیگر چهره نمیشه فیلم ساخت.فیلمنامه و شخصیت پردازی و کارگردانی خوب کشک نیست.ایناست که به فیلم قوام میده

    DADDY PARTiSANBatman Arkham knight
  • Savage گفت:

    کار خوبی میکنن بعد جنگ های پنهان احتمالا طبق شایعات بکوبن از اول بسازن

    الطائرDADDY PARTiSAN
  • Babayaga گفت:

    مارول دیگه به خاطره ها پیوست

    الطائرDADDY PARTiSANLerox
  • اون زن سیاهه توی مارولز بدترین زشت ترین مبتذل ترین چاق ترین بی هنرترین بیخود ترین قهرمانی بود که به عمرم دیدم…یعنی با اون قیافه و هیکل باید دخترعموی باراک اوباماباشیی تا بهت کار بدن وگرنه هیچ دلیل منطقی دیگه ای از بازیگر شدن این زن نیست
    شیوه ای که قدرت هاش رو گرفت هم که بدتر چطوری قدرت هاتو بدست اوردی : “هیچی از داخل هکس رد شدم تبدیل شدم به فضانورد دانشمند “

    الطائرDADDY PARTiSANMR.NULLشاه اتابکی ( سالخورده بر اثر GTA VI )
  • BADMAN گفت:

    نگهبانان کهکشان۳ و فصل۲ لوکی و چه میشد اگر آثار خوب MCU درسال ۲۰۲۳ بودند. لوکی۲ که شاهکار بود 👌👌 مارول ها و مردمورچه ای ۳ که فاجعه بودند. تهاجم مخفی هم که خیلی بد بود.

    چهارمی رو نوشتید به جای رابطه نوشتید راطه

    الطائرLeroxMR.NULL
  • خیلی جالبه اون زمان قدیم که ما شاهد فیلم های ابر قهرمانی خوبی مثل هل بوی ۱ با کارگردانی دل تورو یا کاپیتان آمریکا یا سه گانی اسپایدر من به کارگردانی سم ریمی و همینطور سه گانه بتمن نوالان و… بودیم که نویسنده های خوبی داشتن و داستان فیلم واسه من مخاطب قابل پیگیری بود و باعث کشش مخاطب به تماشای فیلم می شد خبری از اعتصاب نویسندگان نبود اما حالا که با یه مشت فیلم با داستان مضحک و مسخره طرفیم که اصلا نمیشه بهش گفت داستان نویسنده ها و داستان نویس ها دنبال اعتصاب هم هستن
    یعنی با گذشت این همه سال شاهد فیلم های ابر قهرمانی چرت با داستان آبکی هستیم مثل شرم ۲ یا بلک آدام یا آخرین فیلم مرد عنکبوتی و همین انت من جدید و …

    الطائرDADDY PARTiSANMR.NULLR_min𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)Love Game❤ NieR LoveRابومسلمfanboy hunterCambyses The Thirdmore
    • BADMAN گفت:

      نمیدونم چرا بعضی ها اسپایدرمن: نو وای هوم رو بد می دونن. اتفاقا به نظرم بدون شک بهترین فیلم فاز۴ مارول و یکی از بهترین فیلم های مردعنکبوتی بود

      الطائرesmaaiel_63MR.NULLJoker
    • حرف دل منو زدی
      هوش مصنوعی رو هم الکی بهانه کردن
      مثلا فیلمای دی‌ سی که فیلمنامه‌هاشون عمق فاجعه بود ، تقصیر هوش مصنوعی بود که خراب شدن ؟
      یا بخش عمده فاز ۴ مارول که قبل از معرفی این هوش‌های مصنوعی بود و دست پخت خودشون بود …
      آثار سخیف دیرنی و نتفلیکس رو چطوری توجیح میکنن ؟
      یا اون سریال ارباب حلقه‌های به شدت بد
      میگفتن حقوق ما کمه ؛ والا با این سطح از تلاش و نتایج شما همون یه ذره حقوق هم زیادیتونه
      حالا بماند که بازیگرا هم پول مفت خیلی زیادی میگیرن ، در حالیکه عمده کارها به عهده بدلکارای بیچاره و متخصص‌های جلوه‌های ویژه ست
      اگه قرار بود اعتراض و اعتصابی هم صورت بگیره ، این بیچاره‌ها باید اینکار رو میکردن

      الطائرDADDY PARTiSANMR.NULLvitto corleone
    • 'Boy گفت:

      نه داداش چی میگی اسپایدرمن جدید شاهکار بود آخه چجوری تونستن اونهمه کرکتر رو توش بیارن وای خدا دیدی سه تا اسپایدرمن باهم جمع شده بودن خدای من چه شاهکاری بود دیدی آخرش پیتر پارکر درس مسئولیت پذیری رو یاد گرفت وای خدا واقعا خیلی خفن بود اصلا شاهکار تمام فیلم های ابرقهرمانی از هرچی فیلم ابرقهرمانیه بهتر

      الطائر
  • BADMAN گفت:

    نو عکس پست مایلز مورالز هست اما تو خود پست خبری ازش نیست 🤔🤔

    الطائر
  • smd گفت:

    من با گزینه اخر قطعا مخالفم.
    از همون فصل اولِ سریال لوکی قرار بود که ما رستگاری کاراکترش رو ببینیم و به قول خودش، توی رسیدن به “Glorious purpose” همراهیش کنیم و تصمیم بر اینکه به این صورت آرک داستانی شخصیت لوکی رو کامل کنن بنظرم حرکت قشنگی بود.
    و اینکه بنظرم میتونیم منتظر این بمونیم که لوکی به هر نحوی خودش رو به “Secret wars” برسونه ، وجود کاراکتری با این حجم از قدرت برای کمک به اونجرز حتما ضروریه.

    الطائرBADMAN
  • Arsham گفت:

    بنظر من مارول از زمانی روبه افول رفت که استن لی خدا بیامرز رفت اون دنیا میتونستن دنیای مارول رو بعد از اونجرز اند گیم کنار بزاره و اونجرز رو با کلی خاطره و جوایز بازنشسته کنه اما اومد راهی رو پیش گرفت که الآن با فیلم های چرتی که میسازه متاسفانه مارول رو زیر سوال بردن و تو ذهنمون این سوال میاد که واقعا این مارول همون مارول زمان استن لی هست؟ باید بگم خیر فقط میتونم بگم امیدوارم که خدا کنه که حداقل مارول بتونه یکم به خودش بیاد

    الطائر
  • SON OF EA گفت:

    با شروع کرونا افت مارول شروع شد
    این افت داره روز به روز بیشتر میشه
    ببینیم دی سی چکار میکنه در فاز جدیدش هر چند از اینم آبی گرم نمیشه…
    ایا واقعا ژانر ابر فهرمانی باید یه استراحتی بکنه؟؟!

    الطائر
  • رابطه عاشقانه بین لوکی و سیلوی شاید میتونست روند داستانی رو به کل تغییر بده

    الطائر
  • فمنیست گند زده به سینمای مارول

    الطائرDADDY PARTiSANpeenJoker
  • Joel Morgan گفت:

    چقد برای مورد ۴ ناراحت شدم😔
    احساس میکنم کیت بیشاپ و خواهر بلک ویدو خوبن، کاپیتان مارول هم اگه از پتانسیلاش استفاده بشه خوبه، اما کامالا خان و موداک…😐

    الطائر
  • GG گفت:

    بعید بدونم این ژانر دیگه بتونه پیشرفت کنه مگر اینکه اتفاق های خوبی بیفته که همه امیدواریم مگر نه کارخانه زباله سازی زده مارول

    الطائرDADDY PARTiSAN
  • میگم همه بچه های گیمفا با هم جمع بشیم داستان بنویسیم خیلی بهتر از این فیلم ها در میاد 😂😂

    الطائرDADDY PARTiSAN
فرصت‌های از دست رفته دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۳ - گیمفا