بهترین سریال‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
بهترین سریال‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
بهترین سریال‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
بهترین سریال‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

بهترین سریال‌ها برای نوروز ۱۴۰۳

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
بهترین سریال‌ها برای نوروز ۱۴۰۳

نوروز ۱۴۰۳ را می‌توان با تماشای بهترین سریال‌ها از دهه ۲۰۲۰ میلادی سپری کرد و اوقات خوشی داشت.

چهار سال از شروع دهه ۲۰۲۰ میلادی می‌گذرد و این مدت زمان نیز سال‌های بسیار مهیج و متفاوتی برای دنیای سریال بوده است. در آغاز این دهه، همه‌گیری کرونا سبب شد تا بسیاری از تولیدات با تأخیر مواجه و متوقف شوند. اعتصابات سال گذشته بازیگران و نویسندگان نیز به مدت پنج ماه هالیوود را با تعطیلی مواجه کرده بود اما با این وجود، چهار سال ابتدایی دهه ۲۰۲۰ میلادی پر از سریال‌های جدید و جذابی بوده که داستان‌سرایی عالی، نقش‌آفرینی‌های گیرا و جلوه‌های بصری درخشان داشتند.

در طول چهار سال گذشته، از انیمیشن‌های سریالی بسیار درخشان و تولیدات با بودجه‌های بالا گرفته تا آثار کمتر دیده شده اما موفق بسیار زیادی پخش شدند و توانستند اوقات خوشی را برای مخاطبان به ارمغان بیاورند و سطح سریال‌ها را بالاتر ببرند. در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین سریال‌هایی بپردازیم که در نوروز ۱۴۰۳ می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

سریال Ted Lasso

سریال ted lasso
سریال Ted Lasso
  • سال پخش: ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳
  • تعداد فصل: ۳ فصل – ۳۴ قسمت
  • محصول: سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس

سریال «تد لسو» یکی از سریال‌های بسیار موفق سال‌های اخیر به شمار می‌رود که در مجموع برای بیش از ۵۰ جایزه امی نامزد شده بود و توانست ۱۱ جایزه را به دست بیاورد. این اثر کمدی و دلنشین محصولی از سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس به شمار می‌رود و با کمدی خاص خودش و همچنین مضامین تأمل‌برانگیزش توانست در دل خیلی از بیننده‌ها جای بگیرد.

سریال «تد لسو» داستان یک مربی فوتبال آمریکایی به نام تد لسو را دنبال می‌کند که سرمربیگری تیم فوتبال انگلیسی AFC Richmond را در دست می‌گیرد، آن هم در حالی که هیچ اطلاعاتی نسبت به این نوع ورزش و وضعیت لیگ ندارد. نقش اصلی این سریال را جیسون سودیکیس توانسته به زیبایی به تصویر بکشد و همین نیز سبب شد تا این سریال به‌سرعت به یکی از آثار محبوب تبدیل شود.

وقتی که اولین فصل از سریال «تد لسو» در سال ۲۰۲۰ میلادی پخش شد، به‌سرعت به سر زبان‌ها افتاد و همه درباره آن صحبت می‌کردند، آن هم در حالی که همچنان همه‌گیری کرونا وجود داشت. این سریال توانست قدرت دنیای سریال و توانایی آن برای متحد کردن مخاطبان و ایجاد اوقات خوش برای آن‌ها را نشان بدهد.

انیمیشن سریالی Invincible

انیمیشن سریالی invincible
انیمیشن سریالی Invincible
  • سال پخش: ۲۰۲۱ تا الان
  • تعداد فصل: ۲ فصل – ۱۴ قسمت – تمدید شده برای فصل سوم
  • محصول: سرویس آنلاین آمازون پرایم ویدیو

انیمیشن سریالی «شکست‌ناپذیر» اثری بزرگسالانه و ابرقهرمانی به شمار می‌رود که از زمان شروع پخشش در سال ۲۰۲۱ میلادی توانسته توجه مخاطبان زیادی را به خودش جلب کند و به موفقیت‌های بسیار زیادی نیز دست پیدا کرده است. این انیمیشن سریالی به نحوی داستان به بلوغ رسیدن مارک گریسون با صداپیشگی استیون ین را روایت می‌کند، کسی که پسر قدرتمندترین ابرقهرمان جهان یعنی اومنی من با صداپیشگی جی کی سایمونز است. او متوجه می‌شود که همانند پدرش قدرت‌هایی دارد ولی میراث پدر او آن طور که او فکر می‌کرده، چندان قهرمانانه و خوب نیست.

بازیگران برجسته و ستاره‌ای صداپیشگی شخصیت‌های مختلف را در این اثر اورجینال از سرویس آمازون را برعهده دارند و شامل ساندرا اوه، ززی بیتز، والتر گاگینز و جیلین جیکوبز می‎‌شود. این اثر رده سنی TV-MA را دارد و شبیه به کارتون‌های ابرقهرمانی دهه نودی نیست بلکه مخاطبان بزرگسال را هدف قرار داده و آن‌ها را سرگرم می‌کند. به همین خاطر نیز این انیمیشن سریالی جزو برترین آثار IMDb به شمار می‌رود و علاقه‌مندان به این سبک آثار می‌توانند از تماشای آن لذت ببرند.

انیمیشن سریالی Blue Eye Samurai

انیمه سریالی blue eye samurai
انیمیشن سریالی Blue Eye Samurai
  • سال پخش: ۲۰۲۳ – تا الان
  • تعداد فصل: ۱ فصل – ۸ قسمت – تمدید شده برای فصل دوم
  • محصول: سرویس آنلاین نتفلیکس

انیمیشن سریالی «سامورایی چشم آبی» محصولی از سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که جزو بهترین انیمیشن‌هایی است که در سال ۲۰۲۳ میلادی پخش شدند. این انیمیشن سریالی داستان جنگجویی دورگه را دنبال می‌کند که در تلاش است تا بتواند از دشمنانش انتقام بگیرد. اتفاقات این انیمیشن سریالی در دوره ادو ژاپن جریان دارد و داستان جذاب و انیمیشن‌سازی خیره‌کننده‌اش نیز توانسته هر بیننده‌ای را مبهوت خودش نگه دارد. مطمئناً کسانی که به آثار انیمیشنی علاقه‌مند هستند، از تماشای این انیمیشن سریالی بسیار لذت خواهند برد، این در حالی است که کسانی که انیمیشن زیاد نمی‌بینند نیز می‌توانند با تماشای این اثر اوقات خوشی داشته باشند.

سریال The Last of Us

فصل دوم سریال the last of us
سریال The Last of Us
  • سال پخش: ۲۰۲۳ تا الان
  • تعداد فصل: ۱ فصل – ۹ قسمت – تمدید شده برای فصل دوم
  • محصول: شبکه اچ‌بی‌او و سرویس آنلاین مکس

سریال «آخرین بازمانده از ما» اقتباسی از مجموعه بازی‌هایی به همین نام است و در ادامه روند ساخت اقتباس‌های سینمایی و سریالی بر اساس بازی‌های ویدیویی است. با این حال، این اقتباس سریالی توانست خودش را به‌عنوان یکی از بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۳ میلادی ثابت کند و این در حالی است که آن را می‌توان جزو یکی از بهترین سریال‌های دهه ۲۰۲۰ میلادی نیز دانست. سریال «آخرین بازمانده از ما» با داستان‌سرایی احساسی و همچنین تعهدش نسبت به فیلم‌سازی توانسته هفته به هفته بیننده‌ها و طرفداران را مجذوب خودش نگه دارد و تعداد کسانی که این سریال را تماشا کردند نیز این موضوع را ثابت می‌کند.

سریال «آخرین بازمانده از ما» با نقش‌آفرینی‌های برجسته و درخشان پدرو پاسکال و بلا رمزی در نقش‎‌های اصلی است و داستان بازمانده‌ای را روایت می‌کند که باید دختری ۱۴ ساله به نام الی را از مکانی به یک مرکز پزشکی انتقال بدهد، آن هم در حالی که ویروس و شیوع بیماری کوردیسپس کل دنیا را در بر گرفته است.

سریال «آخرین بازمانده از ما» در فصل ابتدایی خودش توانست برای ۲۵ جایزه نامزد شود که شامل نامزدی برای جایزه بهترین سریال درام بود. همین موفقیت فصل اول سریال «آخرین بازمانده از ما» ثابت کرد که چقدر مدیران اجرایی این اثر یعنی نیل دراکمن و کریگ مازین در مسیر خوبی قرار دارند.

سریال Severance

سریال جداسازی severance
سریال Severance
  • سال پخش: ۲۰۲۲ تا الان
  • تعداد فصل: ۱ فصل – ۹ قسمت – تمدید شده برای فصل دوم
  • محصول: سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس

سریال «جداسازی» اثری دیگر از سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس به شمار می‌رود که در سال ۲۰۲۲ میلادی پخش شد و در مدت زمان کوتاهی توانست خودش را به‌عنوان اثری موفق برجسته کند. این سریال یکی از بهترین سریال‎های علمی تخیلی به شمار می‌رود که توانسته این ژانر را ارتقا بدهد و داستان کارمندی اداری به نام مارک با بازی آدام اسکات را دنبال می‌کند که خود او و تیمش به طور کامل خاطراتشان از محل کار و زندگی بیرون از آنجا جدا است. با این حال، وقتی یک همکار از بیرون از محل کار پیدا می‌شود، واقعیت و زندگی آن‌ها دچار دگرگونی می‌شود.

سریال «جداسازی» در سال گذشته در رقابت بسیار سرسختی با دیگر سریال‌های برجسته قرار داشت اما توانست با این وجود از میان ۱۴ نامزدی خودش در مراسم امی دو جایزه را به دست بیاورد. چه مخاطبان و چه منتقدان همگی نظر مثبتی نسبت به این سریال داشتند چراکه این اثر توانسته بود نگاهی ناراحت‌کننده و متفاوت از یکنواختی شرکتی را در قالب داستانی علمی تخیلی و کابوس‌وار برای مخاطبان به نمایش در بیاورد. ساخت این سریال توسط بن استیلر نیز سبب شده تا جذابیت این اثر دو چندان باشد و بیننده‌ها اطمینان بیشتری نسبت به آن داشته باشند.

سریال The Bear

سریال بِر the bear
سریال The Bear
  • سال پخش: ۲۰۲۲ تا الان
  • تعداد فصل: ۲ فصل – ۱۸ قسمت – تمدید شده برای فصل سوم
  • محصول: سرویس آنلاین هولو و شبکه اف ایکس

سریال «بِر» توانسته پیچیدگی کار در صنعت رستوران را برای مخاطبان به نمایش در بیاورد و در عین حال نیز هیچ ترس و واهمه‌ای از پرداختن به موضوعات سنگین و دشوار ندارد و به همین خاطر نیز به سریالی رضایت‌بخش و جالب‌توجه تبدیل شده است. این سریال محصولی اورجینال از شبکه اف ایکس به شمار می‌رود و داستان سرآشپز برنده جایزه‌ای اهل نیویورک به نام کارمن برزاتو را دنبال می‌کند که به زادگاهش یعنی شهر شیکاگو باز می‌گردد تا ساندویچ‌فروشی متعلق به برادر بزرگترش را مدیریت کند که اخیراً خودکشی کرده است. کارمن با چالش بسیار بزرگ اداره کردن این ساندویچ فروشی و همچنین آسیب‌های شخصی خودش روبه‌رو است.

انیمیشن سریالی Arcane

سریال arcane
انیمیشن سریالی Arcane
  • سال پخش: ۲۰۲۱ تا الان
  • تعداد فصل: ۱ فصل – ۹ قسمت – تمدید شده برای فصل دوم
  • محصول: سرویس آنلاین نتفلیکس

بازی‌های League of Legends همیشه مورد توجه مخاطبان قرار داشتند ولی برای اینکه بتوانید از جذابیت و درخشان بودن انیمیشن سریالی «آرکین» لذت ببرید، نیازی نیست که حتماً طرفداران این بازی‌ها باشید. این انیمیشن سریالی پر از سکانس‌های اکشن و جذاب و همچنین استیم پانک است و اتفاقات آن نیز در همان دنیای بازی‌های ویدیویی جریان دارد و داستان خواهرانی به نام وی و جینکس را دنبال می‌کند که خودشان را در مقابل یکدیگر می‌بینند. این سریال چه توسط طرفداران بازی‌ها و چه دیگر افراد بسیار تحسین شده و بیشتر آن نیز به‌خاطر شخصیت‌های به‌خوبی توسعه یافته و همچنین جلوه‌های بصری درخشان و برجسته بوده است.

سریال Squid Game

سریال squid game
سریال Squid Game
  • سال پخش: ۲۰۲۱ تا الان
  • تعداد فصل: ۱ فصل – ۹ قسمت – تمدید شده برای فصل دوم
  • محصول: سرویس آنلاین نتفلیکس

سال ۲۰۲۱ سال سریال «بازی مرکب» بود، سریالی که در میانه سال از سرویس آنلاین نتفلیکس پخش شد و توانست به‌سرعت در بین مخاطبان محبوب شود و در سراسر جهان همه‌گیر شود. در حقیقت، در آن زمان از سال همه درباره این سریال صحبت می‌کردند، سریالی که پربازدیدترین سریال تاریخ سرویس آنلاین نتفلیکس محسوب می‌شود.

این سریال کره‌ای حول محور فردی معتاد به قمار به نام سئونگ گی هون است که به همراه ۴۵۵ نفر دیگر در مجموعه‌ای از بازی‌ها شرکت می‌کنند، بازی‌هایی که بر اساس بازی‌های دوران کودکی ساخته شده‌اند. این افراد که همگی از مشکلات مالی بسیار شدیدی رنج می‌برند، در این مسابقات شرکت می‌کنند تا بتوانند جایزه بزرگ آن را به دست بیاورند. این سریال توانست به‌سرعت به پدیده فرهنگی بسیار محبوبی در بین مخاطبان تبدیل شود و روی مد، رسانه و شبکه‌های اجتماعی تأثیر گذاشت.

سریال The Queen’s Gambit

سریال the queens gambit
سریال The Queen’s Gambit
  • سال پخش: ۲۰۲۰
  • تعداد فصل: ۱ فصل – ۷ قسمت
  • محصول: سرویس آنلاین نتفلیکس

سریال «گامبی وزیر» اثری تاریخی و درام از سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که حول محور مسابقات شطرنج است و ممکن است برای بسیاری از افراد هیجان‌انگیز و جذاب به نظر نرسد اما تماشای چند قسمت از این سریال شما را مجذوب خودش می‌کند و پایان شما را با خودش می‌کشاند. در این سریال درباره به بلوغ رسیدن، داستان یک اعجوبه شطرنج جوان به نام بث هارمون با بازی آنیا تیلور جوی را دنبال می‌کند که در دهه پنجاه و شصت میلادی در رتبه‌های بسیار بالایی در زمینه شطرنج قرار گرفت اما با مشکلاتی همچون مواد مخدر و الکل دست و پنجه نرم می‌کرد. روشی که سریال در آن به بررسی جامعه شطرنج پرداخته بود، شما را وادار می‌کند تا خودتان به بازی شطرنج روی بیاورید.

سریال House of The Dragon

سریال house of the dragon
سریال House of the Dragon
  • سال پخش: ۲۰۲۲ تا الان
  • تعداد فصل: ۱ فصل – ۱۰ قسمت – تمدید شده برای فصل دوم
  • محصول: شبکه اچ‌بی‌او و سرویس آنلاین مکس

سریال «خاندان اژدها» اثری در ژانر فانتزی و درام به شمار می‌رود که پیش‌درآمدی برای سریال بسیار محبوب و موفق Game of Thrones است و اتفاقات آن حدود ۱۰۰ سال قبل از رویدادهای سریال اصلی جریان دارد و داستان جدال میان اعضای خاندان تارگرین را مورد بررسی قرار می‌دهد. این سریال دومین سریال ساخته شده بر اساس مجموعه رمان‌های A Song of Ice and Fire از جورج آر آر مارتین است و توانست در فصل اول خودش بینندگان را مجذوب خودش کند.

جلوه‌های بصری این سریال خوب بود و موسیقی متن آن ساخته رامین جوادی در کنار داستان‌سرایی آن توانسته بود مخاطبان را سرگرم کند. با این حال، انتقاداتی نیز نسبت به این اثر وجود داشته که برخی از آن‌ها نیز سرعت داستانی نامناسب، وجود پرش‌های زمانی متعدد و همچنین عدم نور کافی در برخی از صحنه‌ها بود.

با این حال، تماشای سریال «خاندان اژدها» می‌تواند بار دیگر مخاطبان و طرفداران این مجموعه را به وستروس بازگرداند و داستان‌های بسیار مهیج و جذابی را به نمایش در بیاورد و بدون شک ارزش دیدن دارد، خصوصاً که فصل دوم آن قرار است در سال ۲۰۲۴ میلادی از شبکه اچ‌بی‌او پخش شود.


در این مطلب به معرفی بهترین سریال‌هایی پرداختیم که در نوروز ۱۴۰۳ می‌توانید به تماشای آن‌ها بنشینید و از اوقات بسیار خوب و خوشی لذت ببرید، سریالی‌هایی که همگی از بهترین آثار دهه ۲۰۲۰ میلادی هستند.

منبع: گیمفا

ARSHIAAAA人Acker益man人AmscLone_wildboy gamerDARKSIRENBehzad zargary𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)AbbasLeroxکاکاسنگیSadlittle.moonFinal seyedDota2Haj_HosseinKurosB-manراستین کولهo0ashil0oشادمن 3more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین سریال‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
بهترین سریال‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
بهترین سریال‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
بهترین سریال‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
بهترین سریال‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین سریال‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا