نینتندو صدر جدول را دوباره تصاحب کرد؛ جدول فروش بریتانیا
نینتندو صدر جدول را دوباره تصاحب کرد؛ جدول فروش بریتانیا
نینتندو صدر جدول را دوباره تصاحب کرد؛ جدول فروش بریتانیا
نینتندو صدر جدول را دوباره تصاحب کرد؛ جدول فروش بریتانیا

جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ صدر جدول دوباره در اختیار نینتندو

آرش بوالحسنی
۱۶:۱۶ ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
نینتندو صدر جدول را دوباره تصاحب کرد؛ جدول فروش بریتانیا

به لطف تخفیفات نینتندو سوییچ، بازی Mario Kart 8: Deluxe بار دیگر توانست صدر جدول فروش هفتگی بریتانیا را کسب کند. آن هم در حالی که Death Stranding: Director’s Cut از ورود به جمع ده بازی پرفروش‌ هفته باز ماند.

Lost Judgment، جدیدترین بازی از سری اسپین‌آف Yakuza، هفته‌ی اول خود را با رسیدن به رتبه‌ی چهارم جدول فروش هفتگی بریتانیا آغاز کرد. با این حال این Mario Kart 8: Deluxe بود که بار دیگر صدر جدول را در اختیار یک انحصاری نینتندو قرار داد. این بازی پس از رشدی ۱۰ درصدی در هفته‌ی گذشته، این هفته هم رشدی ۲۴ درصدی داشت تا به رتبه‌ی اول برسد. این رشد فروش بدون شک حاصل تخفیف وارد شده به کنسول نینتندو سوییچ در کشور بریتانیا است. نسخه‌ی استاندارد این کنسول هفته‌ی گذشته با افت قیمتی ۲۰ پوندی مواجه شد.

جالب است بدانید که رتبه‌ی دوم این هفته هم در اختیار یک بازی سوییچ است و آن بازی چیزی نیست جز نسخه‌ی سوییچ Minecraft. این بازی پس از رشدی ۹ درصدی در این هفته توانست نسبت به هفته‌ی گذشته صعودی سه پله‌ای داشته باشد. رتبه‌ی سوم باز هم در اختیار یک انحصاری سوییچ دیگر یعنی Animal Crossing: New Horizons است که ۱۷ درصد رشد در فروش و چهار پله صعود موفق به رسیدن به این رتبه شده است.

اما صدرنشین هفته‌ی گذشته یعنی جدیدترین بازی بتسدا (Bethesda)، Deathloop، این هفته با افت فروش ۸۲ درصدی به رتبه‌ی پنجم سقوط کرده است. در زمینه‌ی بازی‌های جدید باید گفت که Lost Judgment این هفته ۶۲ درصد از فروش خود را از طریق پلتفرم پلی‌استیشن ۵ به دست آورده است. اما Death Stranding: Director’s Cut که یک انحصاری پلی‌استیشن ۵ است موفق به ورود به ده برتر نشده و در عوض رتبه‌ی یازدهم را به خود اختصاص داده است. البته باید توجه داشت که این آمار صرفا متعلق به فروش فیزیکی بوده و شامل فروش دیجیتالی نمی‌شود.

یکی از بازی‌های جدید نینتندو یعنی Wario Ware: Get It Together هم با ۴۰ درصد افت فروش نسبت به هفته‌ی گذشته، از رتبه‌ی هشتم به رتبه‌ی دهم سقوط کرده است. NBA 2K22 پس از افتی ۴۴ درصدی از رتبه‌ی دهم به سیزدهم و Tales of Arise پس از افتی ۴۳ درصدی از رتبه‌ی پانزدهم به بیست و هشتم رسیده‌اند. در ادامه می‌توانید فهرست ۱۰ بازی پرفروش بریتانیا در هفته‌ی سوم سپتامبر را مشاهده کنید:

رتبه‌ی هفته‌ی گذشتهرتبه‌ی این هفتهنام بازی
۳۱ Mario Kart 8: Deluxe
۵۲Minecraft (Switch)
۷۳Animal Crossing: New Horizons
ورودی جدید۴Lost Judgment
۱۵Deathloop
۱۱۶Grand Theft Auto 5
۱۲۷Super Mario 3D World + Bowser’s Fury
۹۸F1 2021
۲۹Spider-Man: Miles Morales
۸۱۰Wario Ware: Get It Together

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نینتندو صدر جدول را دوباره تصاحب کرد؛ جدول فروش بریتانیا
نینتندو صدر جدول را دوباره تصاحب کرد؛ جدول فروش بریتانیا
نینتندو صدر جدول را دوباره تصاحب کرد؛ جدول فروش بریتانیا
نینتندو صدر جدول را دوباره تصاحب کرد؛ جدول فروش بریتانیا
نینتندو صدر جدول را دوباره تصاحب کرد؛ جدول فروش بریتانیا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Emmat گفت:

    خدایی با تخفیف ۲۰ پوندی رو کنسول اینطور شد اگر روی خود بازی تخفیف بده چی میشه 🤨😂

    • mo70 گفت:

      واقعا متوجه نمیشم یعنی کسی جی تی ای وی نداره که میره میخره؟!
      یا داره و دوباره میره بخره؟

      • هر سال تو همین ایران حدود یک میلیون بچه به دنیا میان. از اونجایی که انگلیس هم حدود هفتاد میلیون نفر جمعیت داره، احتمالا همین حدود بچه اونجا هم به دنیا میان (حالا شاید یکم کمتر). خلاصه اینکه هر سال یک میلیون خریدار جدید اضافه میشه. حالا شما تصور کنین که برای اولین بار یه کنسول (یا پی سی) خریدین. اولین و مهم ترین بازی ای (که احتمالا همه دوستو آشناهاتونم دارنش) چیه؟ GTA ه. دقیقا همین قضیه در مورد ماریو کارت هم صادقه.

  • باز که این جی تی ای لعنتی اومده تو لیست🤦 نبود دث استرندینگ هم میتونه بیشتر اون قضیه صفر و صدی گیمر ها نسبت به این بازی رو معلوم کنه. امیدوارم بازی بعدی کوجیما بتونه نظر گیمر های بیشتری رو جذب کنه و عامه پسند تر باشه (عامه پسند نه به اون معنا که یک بازی تکراری بسازه بلکه منظورم اینه با یه بازی خاص طرف باشیم که همه بتونن از لذت ببرن) بیشتر نقدی که از این بازی شنیدم بخاطر گیم پلیش بوده که خسته کنندست و خوب برای یه بازی این نقص بزرگیه وگرنه همه از داستان خفن و درگیر کننده بازی استقبال کردن.

  • بازی های سویچ کسی میشه بگه هزینه ی ساختشون چقدره؟؟ ماریو کارت؟؟ انیمال؟؟

    • sonicer گفت:

      اصلا ۱ دلار براش هزینه هم شده باشه، دلیل بر بی ارزش بودن یا سطح پایین بازیها نمیشه. بماند که نینتندو اگر رایگان هم این بازی رو بسازه، قبلش میلیون ها دلار برای برند سازی و حفظ حضورش تو صنعت هزینه کرده. الان هم کل دنیا صنعت گیم رو با نینتندو و ماریو میشناسن، نه مثل ایران با پلی استیشن و کریتوس.

    • هزینه ساختشون که مشخص نیست دقیقا. بازی به بازی هم متفاوته. ولی با توجه به استودیو های سازنده و مقایسه با بازیای دیگه از ناشرای دیگه حدودا میشه حدس زد که چقدر هزینه می برن. مثلا زلدا احتمالا اندازه گاد هزینه داره. ماریو (۳d) ممکنه حتی از زلدا هم پر هزینه تر باشه ساختش. از اون طرف ماریو گلف یا ماریو پارتی احتمالا حدود نصف یا کمتر از نصف زلدا هزینه داشته باشن. ولی خب همه اینا حدسیاته و صرفا بر مبنای اطلاعات ناقصه.

    • معمولا همشون کمتر ۱۰ میلیون دلار هزینه ساختشونه

    • سلام و احترام خدمت حضرتعالی .
      معمولاً از هزینه کرد شرکت ها و ناشرین برای ساخت آثار خود ، اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و همه ی آن چه که می توان گفت بر پایه ی چشم انداز ها و اطلاعات مختصر و کوتاهی است که از دور و نزدیک ناشر پخش می شود ، علی الخصوص شرکت بزرگ نینتندو . علی ایحال ساخت عنوانی همچون Legend of Zelda: Breath of the Wild با احتساب هزینه ی بازاریابی چیزی حدود ۱۲۰ میلیون دلار برای ناشر هزینه داشته است .
      باید این مهم را در نظر داشت که بر خلاف خیل عظیمی از سازندگان و توسعه دهندگان و ناشرین صنعت بازی های ویدیویی که بخش زیادی از افراد برای یک پروژه ی خاص دعوت به همکاری می شوند و در نهایت با اتمام پروژه بخشی از ایشان از شرکت جدا می شوند در شرکت نینتندو ، همکاری بین کارکنان همچون شرکت های دولتی داخل کشور خودمان می باشد . ایشان از حقوقی ثابت به همراه خدمات درمانی و بیمه های مختلف بهرمند هستند و این در حالی است که برای تک تک ایشان پروژه ای خاص تعریف نمی شود و معمولاً کارها به صورت چند لایه و در کنار یکدیگر انجام می شود . با این وجود به دست آوردن بودجه ی ساخت عناوین نینتندو تقریباً غیرممکن می باشد .
      در نهایت این مهم را در نظر داشته باشید برخی از عناوین همچون Mario Kart و غیره برای اولین بار بر روی پلتفرم سوییچ عرضه نشده اند و همچون عنوان GTA سالیان درازی است که میزبانی بازی بازان را بر عهده داشته و این مهم امروزه بدون هزینه کردهای سرسام آور امکان پذیر نیست . شاید بد نباشد تا بدانید عنوانی همچون Destiny تا به امروز چیزی حدود ۵۰۰ میلیون دلار هزینه برای خالق خود و ناشرینش تراشیده است . همیشه این مهم را در نظر داشته باشید که هزینه ی ساخت ، بازاریابی و پشتیبانی عناوین +AAA به مراتب بیشتر از عناوین AAA می باشد .

  • ‌Aladar گفت:

    بابا راکستار بیا و GTA VI رو معرفی کن.

  • به نظر من خود راک استار میاد هی gtav رو میخره ،بعد باز میده به فروشگاهها ، هی میخره از تو بازار جمع میکنه ،باز میده تو بازار …
    با اینکار میخواد بگه بازی gtav پر فروشه ،تا علتی باشه برای تاخیر افتضاح gta vi ، تا مردم خودشون بگن اینکه داره انقدر میفروشه پس نسخه بعدی حق داره دیرتر بیاد ، دهنه مردم رو یجوری میبنده ،،،،
    خدایی توجیح دیگه ایی برای فروش فوق العاده gta v نمیشه داشت
    🤣🤣🤣🤣🤣

  • رقیب پیدا کرده امید جان. ماریو کارت رو اون بالا میبینی چشمک می زنه؟! به قول @soosmar این “سگ سیبیل“ تازه جا خوش کرده اون بالا. با این برنامه وحشتناکی هم که نینتندو واسه امسال و سال دیگه چیده (و کاهش قیمت کنسولش) قراره جدی جدی شعار هر شخص یک سوئیچ رو عملی کنه. و خب سوئیچ بدون ماریو هم که نمیشه! اصلا نباشه انگار سوئیچ نداری.

  • Aiden pearce گفت:

    لامصب نصف بازی ها مال نینتندو هست!!
    جی تی ای وی هم که دوباره توی لیسته
    دیگه مطمعن شدم مردم بریتانیا ناهار و شام جی تی ای وی میخورن🤣

  • TekkenGod گفت:

    برای خارجیا خرید سویچ به همراه ماریو برای بچه ها حکم خرید پوشک داره براشون . یکی از خریدهای الزامی برا بچه هاست ظاهرا . و هم اینکه مثل کنسولهای ثابت و بازیهاش نیس که بگیم هر خانواده یک پلی استیشن یا ایکس باکس . باید بگیم هر بچه یک سویچ و بازیهای ماریو . دست گیمر هم تو خرید بازیهای سویچ خیلی باز نیست . قشنگ هر کی سویچ داره حداقل باید یکی دو تا بازی ماریو بخره همراش . اگه خوشش اومد که ادامه میده به بازی و خرید نسخه های پی در پی . اگه هم خوشش نیومد مثل بچه های فامیل ما بعد یه مدت کوتاه میندازه یه گوشه و میره سراغ پلی استیشن و اکس باکس .

    • ماریو فقط پلتفورمر نیست که بگیم ماریو
      ماریوی فایتینگ داریم ماریوی ورزشی ماریوی ریسینگ و حتی ماریوی ترسناک! ، بسته به سلیقه ی مخاطب
      ماریو هم نخوای بایوناتا و متروید و الدر و ویچر و کلی ایندی و از همه مهمتر تعداد زیادی زلدا هست که بخوای بازی کنی!

      • TekkenGod گفت:

        بیشتر داره از اسم و عنوان ماریو شیردوشی میکنه . وگرنه کل عناوینشو بخوای با بازیای مشابه از شرکتهای دیگه مقایسه کنی هیچ ویژگی خاص و فوق العاده ای نداره جز اینکه ماریو حضور داره توش . همه عناوین ماریودارش رو هم به نظر من به زور به بچه ها قالب میکنه ، هم اینکه همیشه یه نسخه جدید و البته مشابه نسخه های قبل ازش تو بازار بازیهای تازه منتشر شده هست و هم اینکه سعی میکنه اونا رو بیشتر تو چشم بذاره و حتی شده همراه با کنسولش بفروشه . بخش زیادی از خرید عناوین ماریو آگاهانه و ترجیحانه نیست.

        • Holy link گفت:

          داداش اصلا ماریو زدی تاحالا؟
          .
          فقط کسی که بازی مثل ماریو گلکسی ، ماریو سانشاین ، ماریو ۶۴ ، ماریو ادیسی و … نزده باشه همچین حرفی میتونه بزنه

          • TekkenGod گفت:

            والا من زمون فمیکام که هر سری کنسول خریدم یه ماریو هم باهاش بود یا کارتریج میخریدیم برا کنترا یا فوتبالیستها یا غیره نمیشد این کارتریجا ماریو توش نباشه. چون بعد اون نسل رفتم سراغ سگا و سونی بقیه ماریوها رو هم با مبدل سوپر نینتندو، و نینتندو ۶۴ روی پی سی بازی کردم. این چند سال اخیر هم نینتندو ۳ds و سویچ پسر داییمو قرض گرفتم چهار پنج تا ماریو رو بازی کردم. طی این سالها هم تا دلت بخواد گیمپلی و تریلر از خیلی از بازیای مختلفش دیدم. اگه تجربه اش نکرده بودم به خودم اجازه اظهار نظر نمیدادم دوست عزیز.

        • مشکل اینجاست که بازی ای شبیهش نیست برای مقایسه
          لوییجی یدونست ، بازی ای حتی نزدیکش هم نمیشه
          ماریو گلف بازی ای شبیهش نیست
          ماریو کارت به کرش تیم ریسینگ هست شبیهش که فرسنگ ها بدتره
          ماریو میکر و ماریو پارتی هم شرایط اولی رو دارن ، تکن و شبیه ندارن
          ماریو اودیسه و ۳d world و سانشاین و گلکسی و اینا هم که شاهکارن ، با اینکه شبیه ندارن ولی اگر هم داشتن نزدیکشون هم نمیشدن
          حرف شما وقتی درسته که بازی ای شبیهش تو بازار برای هر پلتفورمی وجود داشته باشه ، با کیفیت بهتر ، چون کیفیت مشابه باشه رو این اسم ماریو عه و قطعا بیشتر میفروشه

          • TekkenGod گفت:

            نسل پنج و شش بازیهای زیادی با همون فرمول و سبک و سیاق حتی بهتر ساخته شد ولی خوب به دلیل عدم استقبال کاربران پلی استیشن و دیگر کنسولهای همرده خیلی نتونستن معروف بشن و بفروشن واسه همین هم بیشتر شرکتهای سازندشون قید نسخه های بعدیشونو زدن.

نینتندو صدر جدول را دوباره تصاحب کرد؛ جدول فروش بریتانیا