مواردی که دوست داریم در نسل نهم ببینیم- گیمفا
مواردی که دوست داریم در نسل نهم ببینیم- گیمفا
مواردی که دوست داریم در نسل نهم ببینیم- گیمفا
مواردی که دوست داریم در نسل نهم ببینیم- گیمفا

مواردی که دوست داریم در نسل نهم شاهد باشیم؛ بخش سوم

محمد کرامت‌ فر
۱۸:۰۰ ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
مواردی که دوست داریم در نسل نهم ببینیم- گیمفا

نسل نهم، تا این‌جای کار فوق العاده جذاب و بی‌نظیر آغاز شده …
از عرضه‌ی بازی‌های بی‌نظیری چون Demon’s Souls و Ratchet & Clank: Rift Apart گرفته تا معرفی بازی‌های جذاب و مورد انتظاری همچون Forza Horizon 5 و God of War: Ragnarok و Zelda Breath of the Wild 2، به نظر می‌رسد نسل فوق‌العاده جذابی را شاهد خواهیم بود و سه پلتفرم اصلی این صنعت یعنی سونی و ایکس باکس و نینتندو، عناوین انحصاری و مولتی پلتفرم جذاب و قدرتمندی را میزبان خواهند بود.
در مقاله‌ی امروز، به معرفی مواردی می‌پردازیم که امید داریم در نسل نهم، شاهد و نظاره‌گر آن‌ها باشیم … این موارد می‌توانند احیای دوباره‌ی یک سری فراموش شده باشند، یا عرضه‌ی بازی‌ای جدید از یک استودیو و یا موارد دیگر که خدمتتان عرض خواهیم کرد.
نکته‌ی مهم این‌که این موارد براساس مبنای خاصی طبقه‌بندی نشده‌اند و بنده به عنوان نویسنده و گردآورنده‌ی این مطلب، چیزهایی را که دوست دارم در نسل نهم شاهدشان باشم در این مقاله ذکر کرده‌ام … با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

مواردی که دوست داریم در نسل نهم ببینیم- گیمفا

یادش به خیر …

۲۱_ ریبوت سری اسپلینتر سل:
در نسل هشتم، هیچ ژانری به اندازه‌ی ژانر مخفی‌کاری نادیده گرفته نشد و متاسفانه به فراموشی سپرده شدن اکثر بازی‌ها و فرنچایزهای این ژانر را در نسل هشتم شاهد بودیم‌.
در کنار فراموشی سری Thief و متال گیر (که در بخش بعدی به آن اشاره خواهم کرد)، این فرنچایز اسپلینتر سل بود که مدت‌هاست خبری از آن نیست و یوبی‌سافت به کلی آن را فراموش کرده است.
نسخه‌ی بلک لیست، آن‌قدر فوق‌العاده و خوب بود که بنده چیزی در حدود ۷ ۸ مرتبه آن را به اتمام رساندم و همچنان دوست دارم دوباره به سراغ آن بروم و یکی دوبار دیگر آن را تمام کنم. این بازی بازخوردهای خیلی خوبی هم داشت و بازی را می‌شد هم به صورت تماما مخفی‌کارانه و هم به شکل تماما اکشن به پایان برد و باید اذعان داشت که تجربه‌ی بازی به هر دو شیوه، فوق‌العاده لذت‌بخش و دوست‌داشتنی بود و بر همین اساس بازی ارزش تکرار بسیار بالایی هم داشت.
شما می‌توانستید تجهیزات کاراکتر سم فیشر را در آن ارتقا دهید و از خرید زره گرفته تا Gadgetها و امکانات مختلف، او را قوی‌تر و قدرتمندتر کنید که پول لازم برای این خریدها هم از به اتمام رساندن مراحل به دست می‌آمد و هرچقدر مخفی‌کاری شما در مراحل بیشتر بود، امتیاز و پول بیشتری هم کسب می‌کردید که خود این امر انگیزه‌ی پیشبرد بازی به شکل مخفی‌کاری را افزایش می‌داد.
در یک جمع بندی کلی بازی اسپلینتر سل، عنوانی بود که نسخه به نسخه پیشرفت کرده بود و بهبود‌هایی چه جزئی و چه کلی به خود دیده بود، عنوان آخر آن هم که واقعا خوش‌ساخت و لذت‌بخش بود و ادامه پیدا نکردن آن هیچ دلیلی ندارد مگر کم لطفی ناشر و سازنده‌ی آن یعنی یوبی‌سافت‌ …

مواردی که دوست داریم در نسل نهم ببینیم- گیمفا

یک شاهکار …

۲۲_ عرضه‌ی DMC 2:
سری دویل می کرای قطعا پدر ژانر هک اند اسلش محسوب می‌شود و بعد از عرضه‌ی این عنوان به کلی ژانر هک اند اسلش دگرگون شد و المان‌های آن چندین سطح ارتقا یافتند. سری بی‌نظیری که بعد از ۲۰ سال هم‌چنان زنده و پابرجا بوده و نسخه‌های جدید آن هم خوشبختانه همگی موفق ظاهر شدند. در این که سری اصلی دویل می کرای خود سری فوق‌العاده جذابی است، حرفی نیست ولی اگر بخواهیم صادق باشیم، نسخه‌ی ریبوت آن هم که در سال ۲۰۱۳ عرضه شده بود، واقعا بی‌نظیر بود و قطعا جزو برترین عناوین هک اند اسلش تاریخ بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود و ترکیبی بود از سلاح‌هایی بسیار خوش دست، دشمنانی بسیار متنوع و کار شده به همراه محیط‌هایی که طراحی هنری عالی‌ای داشتند و …، که نتیجتا یک عنوان شاهکار و لذت‌بخش را کنار هم جمع کرده بودند و بازی‌ای را پدید آوردند که قطعا هم‌چنان بعد از این همه سال هنوز ارزش تجربه کردن دارد. این بازی ‌آن‌قدر خوب بود که علی‌رغم واکنش منفی برخی طرفداران نسبت به تغییرات صورت گرفته بر روی کاراکتر دانته (که البته همگی انتقادها هم به جا بودند)، خود کپکام آمد و پیشنهاد دوباره‌ی همکاری با استودیوی سازنده‌ی آن یعنی نینجا تئوری را ارائه داد که البته بعدها این پیشنهاد از سوی استودیو رد شد، حداقل موقتا!
اگر بشود در نسل نهم در کنار نسخه‌ی ششم دویل می کرای، یک DMC 2 هم داشته باشیم، به نظرم خیلی جذاب باشد، هرچند که به دلیل خریده شدن نینجا تئوری توسط مایکروسافت، شرایط برای این همکاری دوباره، در وضعیتی پیچیده‌تر از همیشه قرار دارد‌.

مواردی که دوست داریم در نسل نهم ببینیم- گیمفا

کات سین نسخه‌های اولیه بیشتر با تم ابرقهرمانی هم‌خوانی داشت …

۲۳_ یک Infamous جدید ولی به سبک قدیم:
این‌که در بالا گفتم ب سبک قدیم، بی‌دلیل نبود … کات ‌سین نسخه‌های اولیه این فرنچایز یک حالت کمیک‌بوک گونه داشتند که کاملا مناسب فضا و تم ابرقهرمانی بازی بود و این امر ارزش بازی را دو چندان می‌کرد. البته نه که دو نسخه‌ی آخر کات‌سین‌های ضعیفی داشته باشند ها، خیر، ابدا، ولی به هر حال خیلی از طرفداران کات‌سین‌های نسخه‌های اولیه این سری را بیشتر می‌پسندیدند. بنده هم دوست دارم اگر نسخه‌ی جدیدی از این سری ساخته شود، شاهد بازگشت دوباره‌ی آن کات‌سین‌های کمیک‌بوک گونه باشیم.
استودیوی ساکر پانچ، با عرضه‌ی گوست او سوشیما در اواخر نسل هشتم، بر همگان ثابت کرد که چه استودیوی با استعداد و پرپتانسیلی است و طبق اخبار به دست آمده تا به امروز، بازی بعدی این استودیو هم به همین آی پی گوست او سوشیما مرتبط می‌باشد. ولی امیدوار هستم این استودیو فرنچایز زیبا و سرگرم‌کننده‌ی Infamous را به کلی فراموش نکند و ما در نسل نهم هم، یک بازی جدید از این سری که به همراه خود شخصیت‌های جدید، با قدرت‌های جدید به همراه دارد را شاهد باشیم.
سری Infamous هم جزو آن دسته از فرنچایزهایی است که در همه‌ی زمینه‌ها عملکرد خوب و مطلوبی داشت و با توجه به متفاوت بودن قدرت‌ها و نتایج داستانی متفاوت براساس استایل بازی شما، که شرور بودید یا قهرمان، از ارزش تکرار بسیار بالایی هم برخوردار بود. قطعا یک نسخه‌ی نسل نهمی از این فرنچایز، در کنار نسخه‌ی جدید اسپایدرمن، برای آرشیو متنوع بازی‌های پلی استیشن جالب توجه خواهد بود.

مواردی که دوست داریم در نسل نهم ببینیم- گیمفا

اگر بشود دوباره ولی این بار با یک گرافیک درست و حسابی، نه مثل آن افتضاحی که سال ۲۰۱۳ عرضه شد، دریل را در دنیای بازی‌های ویدیویی ببینیم واقعا عالی می‌شود …

۲۴_ یک بازی اکشن_بقای درست و حسابی در دنیای The Walking Dead:
تا به امروز بازی‌های متعدد و مختلفی با الهام از دنیای عظیم واکینگ دد، عرضه شده که به جز آن‌هایی که توسط شرکت Telltale ساخته شده بودند، مابقی واقعا آثاری نبودند که بتوانیم درخور نام بزرگ The Walking Dead به حسابشان آوریم. تصور کنید یک بازی ساخته شود با محوریت شخصیت “دریل” و بتوانید در آن به سبک بازی Days Gone موتور سواری کنید، به سبک The last of Us Part 2 ولی این بار با Crossbow تیراندازی کنید و المان‌های مخفی‌کارانه‌ی قوی‌ای هم وجود داشته باشد، صداگذار و ویس اکتر بازی هم Norman Reedus افسانه‌ای باشد! ترکیب نهایی واقعا یک چیز رویایی خواهد شد. شاید این همه چیز فوق‌العاده در کنار هم خیلی دور از دسترس به نظر برسد، ولی اگر چند سال پیش می‌گفتند میازاکی و جرج آر. آر. مارتین قرار است با هم همکاری کنند، یا مس میکلسون و تروی بیکر و کوجیما و همین نورمن ریدس قرار است در یک بازی ویدیویی دور هم جمع شوند، باز احتمالا خیلی از ماها باورمان نمی‌شد. پس دوست دارم امیدوار باشم که خبر بعدی‌‌ای که قرار است بنده را شگفت‌زده و مجذوب خود کند، همچین خبری باشد: خبر ساخت یک بازی در دنیای ترسناک و در عین حال دوست داشتنی The Walking Dead، ولی این بار توسط چند سازنده‌ی مشهور و نام‌آشنا و بزرگ …

مواردی که دوست داریم در نسل نهم ببینیم- گیمفا

حتی پوسترش هم ترسناکه …

۲۵_ عرضه‌ی اوت لست ۳:
شخصا بازی‌های ترسناکی ‌که بر مبنای psychological هستند یعنی بازی‌های ترسناک روان‌شناختی را بیشتر می‌پسندم، بازی‌هایی مثل نسخه‌های اول و دوم سری Layers of Fear؛ ولی با این وجود دو نسخه‌ی سری Outlast یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین تجربه‌های گیمینگ من را رقم زدند.
هر دو نسخه از جلوه‌های بصری بالایی برخوردار بودند و به همراه دوربین و دید در شبی که شخصیت بازی داشت، یک حس realistic برای بازی‌باز پدید می‌آوردند که همین امر حس ترس و دلهره‌آور بودن بازی را افزایش می‌داد. در ابتدای این بخش از بحث ترس روان‌شناسانه صحبت کردم، لازم به ذکر است که سکانس‌های داخل دبیرستان نسخه‌ی دوم هم دقیقا بر همین مبنا ساخته و پرداخته شده بودند. ولی سایر بخش‌های بازی عموما مبتنی بر ترساندن بازیکن به کمک جامپ اسکرها و یا تلاش برای بقا و فرار، و ترس و استرس ناشی از آن بودند.
در کل خیلی خوب می‌شود که ما یک نسخه‌ی جدید و نسل نهمی هم از این سری بی‌نظیر داشته باشیم و قطعا با گرافیک‌ بالاتر و با وجود صدای سه بعدی، تجربه‌ی بی‌نظیری رقم خواهد خورد.

مواردی که دوست داریم در نسل نهم ببینیم- گیمفا

باس فایت رو اعصابی بود …

۲۶_ عرضه‌ی نسخه‌ی جدید Castelvania:
اگر سری گاد او وار و Castlevania را تجربه کرده‌ باشید، به شباهت غیر قابل انکار این دو بازی، مخصوصا از حیث گیم‌پلی پی خواهید برد‌. سلاح متصل به زنجیر بازی Castlevania که از خیلی سال پیش در این سری وجود داشته و فقط شکل و شمایلش در طی سال‌ها تغییر کرده، شبیه‌ترین سلاح به Blade of Chaos کریتوس کبیر است.
سری Castlevania جزو سری بازی‌های جذاب موجود در ژانر هک اند اسلش بود که متاسفانه ما در نسل هشتم هیچ نسخه‌ی جدیدی از آن را شاهد نبودیم‌. بازی‌ای که (همچون اکثر موارد موجود در لیست امروز) هم گیم‌پلی سرگرم‌کننده‌ای داشت و هم داستان جذابی‌. داستان و دنیای این بازی آن‌‌قدر چندلایه و عمیق بودند که شبکه‌ی اینترنتی نت‌فلیکس آمد و براساس این بازی یک انیمه ساخت و عرضه کرد. به شخصه در یک بازی بیشتر از هرچیز به داستان و صداگذاری آن اهمیت می‌دهم و پایین‌ترین حد اهمیت هم برایم گرافیک بازی است. ولی واقعا اگر بخواهم با انصاف صحبت کنم، دو نسخه‌ی اصلی آخر سری Castlevania، هرچند مشکلاتی هم داشتند، در همه‌ی این زمینه‌ها رضایت‌بخش عمل کرده بودند و البته طراحی هنری فوق العاده‌ای هم داشتند.
امیدوارم این کونامی لعنتی به این سری هم دوباره نگاهی بیندازد که واقعا واقعا حیف است.

مواردی که دوست داریم در نسل نهم ببینیم- گیمفا

آندرریتدترین عنوان لیست …

۲۷_ عرضه‌ی Vampyr 2:
همانند مورد قبلی یعنی بازی Castlevania که در آن کاراکترش ناخواسته به یک دراکولای خون آشام تبدیل می‌شد، کاراکتر این بازی هم همچین سرنوشتی دارد و البته بخش زیادی از پلات بازی‌ هم به کشف رمز و رازهای پشت تبدیل شدن آن اختصاص دارد.
کاراکتر اصلی این بازی آندرریتد یعنی Jonathan E. Reid، پزشکی است که باید بین عطش خود برای Blood و ذات حیوانی‌اش و سوگند پزشکی و ذات اخلاقی و انسانی‌اش یکی را برگزیند و نکته‌ی جالب بازی این است که این تصمیم مهم و سخت برعهده‌ی شما به عنوان بازیکن قرار دارد که بخواهید از خون مردم شهر تغدیه کنید و پله پله قوی‌تر شوید و یا قید لول آپ شدن و قدرتمند شدن در بازی را زده و از جان مردم شهر حفاظت کنید. بازی ۴ پایان مختلف هم داشت که رویکرد شما در بازی، روی پایانی که دریافت می‌کردید تاثیرگذار بود.
نکته‌ی مثبت بازی، گیم‌پلی زیبا و سرگرم کننده آن و سبک خاص جهان آزاد بازی است که کاملا متاثر از اعمال بازیکنان خواهد بود که چند نفر در شهر زنده بمانند، میزان و کیفیت جسمی و سلامتی‌شان به چه میزانی باشد و …
بازی، حالا نه در حد متای هفتادی که به آن اختصاص داده‌اند، ولی بدون مشکل هم نبود، اما با این وجود، خیلی حیف است که نسخه‌ی جدیدی در دنیای این بازی ساخته نشود و بار دیگر شاهد استفاده از مکانیسم‌های خلاقانه‌ی این بازی نباشیم. استودیوی سازنده‌ی این بازی یعنی استودیوی Dontnod Entertainment هم استودیوی فوق‌‌العاده بااستعداد و خلاقی است و قطعا می‌تواند باری دیگر از عهده‌ی ساخت یک بازی‌ نقش‌آفرینی‌ باکیفیت برآید.

مواردی که دوست داریم در نسل نهم ببینیم- گیمفا

کیا این بازی رو تجربه کردن؟ اگر این بازی رو می‌شناسید در کامنت‌ها برایم بنویسید …

۲۸_ احیای آی پی The Saboteur:
به نظرم ناشناخته‌ترین عنوان این سری مقاله همین مورد ۲۸ یعنی بازی زیبای The Saboteur باشد … روز اولی که تریلر این بازی رو می‌دیدم، وقتی دیدم به سبک هیتمن می‌شود داخلش disguise کرد و لباس دشمنان را پوشید و بینشان مخفی شد، می‌شود به سبک اسپلینتر سل از در و دیوار بالا رفت و روی سقف خانه‌ها جابه‌جا شد، وقتی دیدم گان‌پلی و سیستم رانندگی‌ و ماشین‌های متنوعی در حد بازی‌های زیبای سری Mafia در این بازی وجود دارد، فضای شهرش نه در حد و اندازه‌های سری GTA، ولی به اندازه‌ای که بتواند پر کننده‌ی جای خالی آن باشد زیباست، وقتی چند لحظه بدون حرکت بایستید کاراکتر بازی از جیبش یک سیگار در می‌آورد و …، واقعا در همان لحظه و با همان یک تریلر، یک دل نه صد دل عاشق این بازی فوق‌العاده شدم و در آن سال‌ها متاسفانه هنوز اینترنت به این گستردگی در کشورمان وجود نداشت که بتوانم راحت همان شب بروم و با خرید یک بسته‌ی شبانه‌ نسبتا ارزان راحت بازی را دانلود کنم و کیفش را ببرم! چیزی در حدود ۲ سال منتظر ماندم و فروشگاه‌های بازی کل سطح شهرمان را گشتم تا بالاخره این بازی را پیدا کردم و خدا می‌داند چقدر آن روز خوشحال شدم و بعد از این همه انتظار، قدر تک‌تک لحظاتی که در این بازی سپری می‌کردم را می‌دانستم.
بازی در چند شهر مختلف جریان داشت که یکی از شهرهای اصلی آن شهر زیبای پاریس بود و شما در بازی می‌توانستید از دور نظاره‌گر برج ایفل هم باشید.
مناطق مختلف شهر تحت کنترل ناتزی‌ها بودند و شما می‌بایست کم کم مناطق شهر را از زیر سلطه‌ی ناتزی‌‌ها آزاد می‌کردید. نکته‌ی قابل توجه بازی این بود که مناطقی که تحت سلطه‌ی ناتزی‌ها بودند، حالتی سیاه و سفید داشتند و وقتی آن‌ها را آزاد می‌کردید، حالت رنگی به خود می‌گرفتند که همین امر به تنهایی یک حس زیبا و فوق‌العاده به بازی بخشیده بود و البته خودم به شخصه آن حالت سیاه و سفید را بیشتر می‌پسندیدم و خوشبختانه، اکثر زمان‌های بازی هم در این حالت سپری می‌شد.
هرچند که شرکت سازنده‌ی این عنوان یعنی Pandemic Studios بعد از ساخت این بازی دیگر به کلی منحل شد و عنوان دیگری نساخت، ولی واقعا آرزو دارم این آی‌پی را بار دیگر و در نسل نهم ببینم.

مواردی که دوست داریم در نسل نهم ببینیم- گیمفا

وقتی داشتم برای مکس پین عکس انتخاب می‌کردم ناخودآگاه اشک در چشمانم جمع شد …

۲۹_ عرضه‌ی مکس پین جدید ۴:
مکس پین فرنچایزی است که نسخه‌های مختلف آن ترکیب کامل و بی‌نظیری بودند از یک گیم‌پلی‌ لذت‌بخش، کات‌سین‌هایی کارشده و جذاب، ساندترک‌هایی فوق‌العاده و صد البته یک داستان غمگین و فراموش‌نشدنی که همراه شده بود با شخصیت‌هایی پرداخته شده و دیالوگ‌هایی به یاد ماندنی.
مجموعه‌ی همه‌ی این موارد کنار هم موجب می‌شود که ما یک اثر را، اثری شاهکار بنامیم و واقعا نسخه‌های مختلف سری مکس پین و بالاخص نسخه‌ی شاهکار دوم، لایق دریافت این نام هستند.
صداگذار مکس پین یعنی آقای جیمز مک کافری، واقعا دلنشین‌ترین و بهترین صداگذاری است که می‌شد برای یک شخصیت برگزیده شود و وقتی چند وقت پیش، در ویدیوی تولد ۲۰ سالگی مکس پین، مجددا صدای ایشان را شنیدم، ناخود‌آگاه اشک در چشمانم حلقه زد …
این‌که آی‌پی مکس پین به کلی به دست راکستار سپرده شده، شانس ادامه پیدا کردنش را به مراتب کمتر می‌کند … به هر حال راکستار کمپانی‌ای است که تا از سود و فروش بالای اثر خود اطمینان حاصل نکند، دست به عرضه و یا ساخت یک محصول نمی‌زند و همین امر موجب شده که ما بعد از حدود ۸ سال، هنوز نسخه‌ی جدیدی از این فرنچایز بی‌نظیر نداشته باشیم …

مواردی که دوست داریم در نسل نهم ببینیم- گیمفا

خیلی این عکس رو دوست دارم … هرچند که عکس برای نسخه‌های PSP است.

۳۰_ ریمیک نسخه‌های اول و دوم گاد او وار:
بازی‌بازان زمانی که نسخه‌های اول و دوم گاد او وار را در نسل ششم و بر روی کنسول پلی استیشن ۲ی خود تجربه می‌کردند، از شدت عظمتی که این دو بازی داشتند تا مدت‌ها شگفت‌زده باقی می‌ماندند. این دو بازی از نظر بصری چندین سال جلوتر از زمان خود بودند و البته گیم‌پلی و ساندترک‌های بی‌نظیر و حماسی‌ای هم داشتند. تماشای سکانس‌های مبارزه با باس‌های این عناوین، بعد از گذشت این همه سال هم‌چنان لذت‌بخش و خاص است. بنده هنوز که هنوز است ساندترک‌های این دو عنوان را بر روی تلفن‌همراه خود دارم و هر از گاهی به آن‌ها گوش می‌دهم و باید بگویم که فوق‌العاده لذت‌بخش، دوست داشتنی و حماسی هستند و نمونه‌شان را هم واقعا کم می‌شود در جاهای دیگر پیدا کرد (شاید هم اصلا نشود!).
اگر این دو تا بازی، با جلوه‌ها و امکانات سخت افزار نسل نهمی کنسول پلی استیشن ۵ مجددا ساخته شوند، قطعا تجربه‌ی بی‌نظیری چه برای طرفداران قدیمی چه برای کسانی که به تازگی با این سری آشنا شده‌اند، رقم خواهند زد و امیدوارم در نسل نهم شاهد این رخداد باشیم. هرچند که گیم‌پلی این دوتا بازی، بعد از گذشت این همه سال هم‌چنان طراوت و جذابیت خود را از دست نداده است و حتی اگر این دو عنوان ریمسترد هم بشوند، تجربه‌ی اثر به دست آمده خالی از لطف نخواهد بود‌.


خب بخش سوم این مقاله به اتمام رسید و بخش بعدی هم بخش انتهایی خواهد بود. نظر شما کاربران عزیز راجع لیست امروز چیست؟ آیا موردی در این لیست وجود دارد که شما هم مثل ما چشم انتظار عرضه شدنش باشید؟ اگر بله برای ما بنویسید که بیشتر از همه چشم انتظار کدام مورد هستید و هم‌چنین بگویید دوست دارید چه چیزهای دیگری را علاوه بر این لیست در نسل نهم داشته باشیم …

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مواردی که دوست داریم در نسل نهم ببینیم- گیمفا
مواردی که دوست داریم در نسل نهم ببینیم- گیمفا
مواردی که دوست داریم در نسل نهم ببینیم- گیمفا
مواردی که دوست داریم در نسل نهم ببینیم- گیمفا
مواردی که دوست داریم در نسل نهم ببینیم- گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • “Only when weak may I carry my true strength.”
    The Last of Us Part 2 _ Dialogue.

    _برای دوستانی که در مقاله‌ی قبلیم خدمتشون نبودم یا کامنت‌هاشو ندیده بودن، بگم که تصمیم دارم در کامنت زیر مقالاتم دیالوگی که در بازی‌ای دیدم و نظرم رو به خودش جلب کرده بنویسم؛ امیدوارم که خوشتون بیاد …

  • ShinjiMikami گفت:

    با تک به تک بازی ها موافقم.
    فقط vampyr رو تجربه نکردم. کسایی که تجربش کردند، بنظرتون تجربش بکنم یا خیر؟؟ بنده به بازی هایی که مبارزه و اکشن زیادی دارند علاقه دارم و از بازی هایی که فقط حرف زدنه و مبارزه ی خیلی کمی دارند خوشم نمیاد.
    با لایک و دیس لایک یا بصورت کامنت جواب بنده رو بدید
    لایک: تجربه کن
    دیس لایک: تجربه نکن

  • Nietj گفت:

    Castlevania & DMC برای من مورد انتظار ترینن مخصوصا که کسلوینیا یکی ازون گیم های واقعا زیبایی بود که واقعا هرچقدر صبر کردیم نسخه جدیدی ازش نیومد و بازی مشابه به اون یعنی دارک سایدرز هم یکی دگ از بازی های مورد علاقمه دوست دارم وار رو دوباره توی بازی ببینم دنیای جذابی داشت بازی
    واکینگ دد متاسفانه جز یه بازی تل تیل چیزی ازش ساخته نشده میتونن واقعا ازین ایده بهره ببرن ولیکن کار هر کسی نیست المان های گیم پلی و همینطور شخصیت های سریالش واقعا توی بازی میتونن جذاب باشن
    استفاده از دریل توی بازیش چقدر میتونه جذاب باشه درست مثل دث استرندیگ

    • سلام دوست عزیزم
      در رابطه با دارک سایدرز کاملا با شما موافق هستم … و خودم هم خیلی خیلی دوست دارم تو نسل نهم ازش نسخه‌ی جدید ببینیم … کلا بازی هک اند اسلش هرچقدر ساخته باشه من به شخصه استقبال می‌کنم 😀 چون سبک محبوبمه …
      در رابطه با واکینگ دد، سال ۲۰۱۳ یک بازی اومده بود the walking dead survive، و متاش طرفای ۳۵ اینا شد! و واقعا هم حقش همین نمره بود چون نه گان پلی خوبی داشت نه گرافیک درستی نه صداگذاری خوبی
      منتها یک نکته‌ی خوب فقط داشت اونم این بود که ویس اکتر بازی همین نورمن ریدس بود در نقش خودش در سریال یعنی دریل …

      • Nietj گفت:

        درسته منم اومدم همون واکینگ دد رو دانلود کردم به امید اینکه گیم پلی و خلاصه یه چیزی تو مایه های سریالش باشه ولی جوری تو ذوقم خورد که نگو . دارک سایدرز نسخه سوم خیلی کوتاه بود بدون معماها پیچیدش که تو یکی از نسخه ها واقعا اعصابم رو خورد کرده بود قسمت آینه هاش ولی واقعا زیبا بودن دنیایی که واردش میشی مخصوصا جایی که اون مرده با یه چکش خیلی بزرگ میپره پایین حتی تو زمان خودش طراحی محیط واقعا عالی بود به شخصه بهترین سبک هم برای من همون هک اند اسلشه ولی خب به گفته شما درسته زیاد توی این سبک گیم ساخته نمیشه این مدت لیستی که شما گذاشتین بیشترش مورد انتظارمن
        در مورد سابوتر هم یکی از معدود بازی هایی بودش که کسی زیاد بهش توجهی نکرد ولی به نظرم شروع کننده ی یه فضا یا یه سبک جدید بود خیلی دوست داشتم نسخه دومش ساخته بشه که متاسفانه نشد
        واقعا خسته نباشید بابت مقاله خیلی زیبا بود یادم نبود تشکر کنم ازتون

        • خواهش می‌کنم دوست عزیز
          خیلی خوشحالم که بالاخره یه نفر پیدا شد که سابوتر رو بشناسه!
          مرسی از وقتی که گذاشتید
          بله واقعا اون بازی هم اصلا و ابدا در حد و اندازه‌های سریال واکینگ دد نبود و خیلی خیلی بازی سطح پایینی بود متاسفانه و اصلا هم برای پلتفرم پی سی خوب پولیش نشده بود

  • محمد جان این لیست هرچی میریم جلو داره خفن تر میشه. :inlove:
    نمیدونم این یوبیسافت تا کی میخواد ما رو تو کف سم فیشر بذاره!؟!؟ سلطان مخفی کاری رو ول کرده، اونم تو این وضعیتی که اصلا بازی مشابه نداره ولی هی بازی تکراری میسازه!!
    مکس پین دوست داشتنی هم انصافا وقتشه برگرده ولی خب راک استار ظاهرا جز gta و rdr قرار نیست چیزی بسازه که همینا رو هم نسلی یک بار رو میکنه. 😐
    ریمیک god 1, 2 هم که واقعا طرحیست دیوانه وار جذاب. و این طرح رو جز بلوپوینت به استودیوی دیگه ای نباید سپرد مگر اینکه خود سانتامونیکا بیکار باشه و بخواد خیلی جدی بره تو کارش.
    دیگه از باقی لیست نگم که خودش میشه تکرار این مقاله ی فوق‌العاده. :rose:

    • سلام نویدِ عزیز
      شما مثل همیشه خیلی خیلی لطف داری به بنده و باعث افتخار منه که رضایت داشتی از مقاله
      نوید جان دقیقا موافق هستم، توی نسلی که متال گیر نداشتیم، اسپلینتر سل قشنگ می‌تونست جا پای خودش رو از چیزی که قبلا بود در صنعت گیم محکم‌تر بکنه ‌… حیف واقعا
      اسپلینتر سل و متال گیر هیچ همتایی توی صنعت گیم ندارن و حتی همین سری هیتمن هم سبک و مدل مخفی‌کاریش کاملا با اینا فرق داره …
      راک استار لعنتی هممم که گیر داده فقط به یک بازی! و توی ۸ ساله گذشته فقط یک بخش داستانی داده (رد دد ۲) که واقعا واقعا کمه …
      و واسه ریمیک گاد او وار هم به نظرم بعد از خود استودیوی سازندش، هیچکی به اندازه‌ی بلوپوینت شایستگی ساختنشو نداشته باشه

      • سلامت باشی محمد جان.
        حقیقتا هم کارت درسته، هم واقعا خودت خاکی و دوست داشتنی هستی. :heart: :rose:
        دقیقا در مقایسه با اسپلینتر سل و متال گیر که غایب هستن، منم یاد هیتمن افتادم که واقعا داستانش جداست. هیتمن اصلا اون آزادی عمل متال گیر و اسپلینتر سل رو تو مخفی کاری نداره و یجاهایی حتی محدود هم میشه که این باعث میشه کاملا ازین دو بازی جدا باشه؛ البته تمرکز اصلی هیتمن رو ترورهای معروفش هست که تو این زمینه هیچ چیزی کم نذاشته و تنوع بی نظیری داره.

        • قربانت نوید جان
          واقعا نظر لطفته
          دقیقا هم با نظرت راجع هیتمن موافقم
          هیتمن کلا رسالتش با اسپلینتر سل و متال گیر فرق داره همونجور که خودت هم اشاره کردی … راستش سری ریبوت هیتمن بیشتر یک بازی سینماتیک شده بود!
          البته چنلنج‌های بازی کاملا این مشکل رو برطرف می‌کنن و راهنمای زیادی در اختیار بازیکن نمی‌ذارن، برعکس خط اصلی بازی که دقیقا به بازیکن میگه باید چیکار کنه و کجا بره که یکم بازی رو آسون می‌کرد
          یادمه تو هیتمن‌های قبلی پدرم در می‌اومد تا کل علامت‌ سوال‌های نقشه رو بررسی کنم و بفهمم چجوری میشه مخفیانه تارگتم رو بکشم!
          البته مثلا هیتمن بلاد مانی راهنما هم داشت ها ولی برای دریافتش باید پول توی بازی رو خرج می کردی، این سری ریبوت همون راهنماها رو به بازیکن میده ولی مفت و مجانی!
          من محدودیت رو بیشتر دوست دارم در این زمینه …

  • ممنون بابت مقاله جناب کرامت فر . چیزی که من خیلی خیلی دوست دارم تو نسل نهم ببینم نسخه جدید Darksiders با محوریت شخصیت Strife هست و یا حداقل ریمیک نسخه ی اول که الان ۱۱ سال از انتشارش میگذره . واقعا این سری بهش ظلم شد مخصوصا نسخه دومش گرچه نسخه اول رو بیشتر از همه دوست دارم اما نسخه دوم هم عالی بود

  • اسپلینترسل بلک لیست
    گیمپلی به روانی آب رودخانه
    چقدر عالی بود
    جای تأسف هست یوبی از چنین اثر پولیش شده ای به فاجعه گوست ریکان و واچ داگز لژیون رسیده

    جای شکرش باقیه مسیر اساسین کرید قابل تحمل هست و کمی بهتر از سایرینه

  • MahyarMsm گفت:

    قسمت سوم مقاله هم مثل قسمت های قبل خیلی جذاب بود
    بابت این مقاله جذاب متشکرم اقای کرامت فر :rose: :rose:
    .
    ریمیک نسخه اول و دوم GOW
    عجب چیزی بشه پسر
    هرچند بعید میدونم چون اینطوری لازم میشه نسخه سوم رو هم ریمیک کنن و وقت زیادی ازشون گرفته میشه.ولی دیدار دوباره با باس های هیجان انگیز بازی و دیدن گذشته سلطان کریتوس منو دیوونه میکنه :inlove:
    .
    حیف که کسلوانیا دست این کونامیه :idk: اخه این کونامی مگه درست بشو هست؟ با اون کارای مسخره ای که توی نسل هشت کرد خودشو نابود کرد نمونه یکی از اون کارا درگیری با کوجیما بود که باعث شد ما تا الان متال گیر سالید جدیدی دستمون نرسه و p.t هم از دست بدیم 😥
    دلم میخواد یه روزی کسلوانیا رو بدن دست سانتامونیکا شما فکرشو بکن چی بشه!
    مطمئنا بهترین استودیو برای احیا این سری سانتامونیکا هست و به نظرم بخاطر شباهت گاد و کسلوانیا باهاش اشنا هستن و میدونن که باید چیکار کنن. حالا میدونید چی حال میده؟ دیوید جفی رو هم بیارن :chic:
    البته طبق شایعات فکر کنم دیوید جفی قراره روی تویستد متال کار کنه
    این هم در نظر بگیرید اینایی که گفتم از خودم دراوردم 😀
    .
    خسته نباشید اقای کرامت فر عزیز :rose:

    • سلام مهیارِ عزیز
      خیلی ممنونم از لطفی که داری
      باعث افتخار منه که شما رضایت داشتی از مقاله‌ی من
      مهیار جان راجع ریمیک گاد او وار عرض کنم خدمتت که کپکام هم اومد بین ۴ نسخه‌ی اول و اصلی رزیدنت ایول، فقط نسخه‌ی دوم و سومشو ریمیک کرد و همگی هم استقبال کردن از کارش …
      فکر نمی‌کنم اگر فقط گاد او وار یک و دو ریمیک بشه، مشکلی پیش بیاد، چون به هر حال نسخه‌ی سوم ریمسترد شده یکبار و همین حالا هم از کیفیت بصری خیلی خوبی برخوردار هست …
      و اینکه اگه کسل وانیا رو بدن سانتا مانکیا بسازه که اصلا من دیگه فکر کنم از شدت هایپ، کلا یکی دو ماه از خواب و خوراک بیفتم 😀 واقعا چقدر چیز رویایی‌ای میشه مهیار جان

  • با نسخه ۴ مکس پین موافق نیستم و بنظرم اگر بخوان ادامه بدن یه جورایی حالت شیردوشی میشه و بنظرم پتانسیل ادامه نداره با این که شاهکار بود نسخه های یک و دوش

  • Behrouz گفت:

    به به مقاله ❤❤ واقعا خدای جنگ ریمیک بشه چه شود ولی ریمستر هم بدن راضی هستیم اگه بدن

  • Dr.Ali گفت:

    تو اینایی که در این مقاله بهشون اشاره شد من منتظر Outlast 3 و Max payne 4 هستم.

  • یوبی‌سافت اسپلینتر سل نمی‌سازه چون اگر بسازه بازی خوبی می‌شه و بازیای چرت‌وپرتش دیگه فروش نمی‌رن. برای همین سطح انتظارات رو پایین نگه داشته. 😀 😀

  • آرین گفت:

    سلام
    نشد یه روز بیایم تو این گیمفا، دست‌خالی بریم؛ همیشه یه مقاله خوب و قشنگ پیدا می‌شه.
    تشکر جناب کرامت‌فر، خسته نباشید!
    ما همچنان منتظر جنگ‌های صلیبی، قلعه یا یه بازی RTS خوب و چشم‌نواز هستیم….
    به امید موفقیت Age of Empire 4!
    من خودم منتظر دئوس‌ایکس جدید می‌مانم چون این سری و این فضا واقعا حیفه.

  • peyman131 گفت:

    واقعا مکس پین برا من مورد انتظار ترین بازی هست
    یه سری بازی هم هست که کلا فراموش شدن قبل نسل هشت
    برا من مث بازی Shank

  • RE4 AND RE8 گفت:

    بنظر من ریمیک یا ریمستر این بازی ها تجربه را دوبرابر بهتر با گرافیک نسل نهمی چه شود :inlove: :inlove: اما اگر بازی ابندد هم عالی باشه مثل سایلنت هیل چه شود با( فناوری ریتریسینگ) بازی هایی که در این نسل عرضه شوند موفقیت چشمگیری خواهند داشت ( نظر شخصیم)(GOD OF WAR 2 AND 1 # مکس پین # DMC # اوت لست)

  • انسان گفت:

    متأسفانه تیتر خوب نبود . تیتر درست این هست : بازی هایی که دوست داریم در نسل نهم بازی ها ببینیم‌

  • فرید گفت:

    خسته نباشید
    لذت بردیم از مقاله

  • Mr Ezio گفت:

    god of war1&2 کدوم
    ریمیک لایک
    ریمستر دیس
    خودم میگم ریمستر چون زاویه دید خاص این دو بازی و نسخه سوم دوست ندارم فراموش شه چون خاصه
    اگه می خوان ریمیک بدن اون المان های قدیمیش رو حفط کنن

  • Alireza گفت:

    قطعا یکی از مواردی که باید توی نسل۹ ببینیم ریمیک نسخه های اولیه و شاهکار سری الدر اسکرولزه

  • Alireza گفت:

    و البته دنباله بهترین بازی نسل۸ یعنی Red dead redemption(نظر شخصی)هم میتونه نسل۹ رو بهترین شکل ممکن به پایان برسونه

  • solid گفت:

    یک شاهکار
    بله چه شاهکاری که نزدیک بود یک سری محبوب کپکام رو به کشتن بده با اون شخصیت پردازی دانته اصلی کجا دانته ریبوت کجا با الفاظ رکیک و توهین آمیز بهتر این ریبوت رو کاملا فراموش کنیم 😐 منتظر نسخه ششم باشیم

    • دوست عزیز نمی‌دونم یک بازی‌ای که متاش ۸۵ شده رو چطور نابود کننده‌ی یک فرنچایز محبوب کپکام می‌خونی!

      من توی مقالم نوشتم که ایراداتی که طرفداری قدیمی سری به بازیش گرفتن به جا بوده دوست عزیز

      • solid گفت:

        آقای کرامت فر از لحاظ گیم پلی بازی رو می شه قابل مقایسه با نسخه های اصلی دونست ولی از لحاظ داستان و شخصیت پردازی هر دو برادر دانته و ورجیل کاملا خلاف شخصیت اصلی هر دو شخصیت هستد این دلیل اصلی این که هیچ کدام از طرفداران قدیمی این نسخه رو دوست ندارن این هستد :yes:
        همچنان کپکام فکر نکنم دوباره بره به سمت ادامه ریبوت چون از لحاظ تجارتی نتوانست بتوان بیشتر از ۵ میلیون بفروشه :yes:

  • AXEL STONE گفت:

    در مورد این مقطع “”اگر بشود در نسل نهم در کنار نسخه‌ی ششم دویل می کرای، یک DMC 2 هم داشته باشیم، به نظرم خیلی جذاب باشد، هرچند که به دلیل خریده شدن نینجا تئوری توسط مایکروسافت، شرایط برای این همکاری دوباره، در وضعیتی پیچیده‌تر از همیشه قرار دارد‌.”” از مقاله در مورد DmC که نوشتین… باید خدمتتون بگم که والله: ما هم بعد از عرضه DMC5 و ادامه یافتن شاهکارمون خیلی خوشحالیم و تونستیم بهتر با این ریبوت کنار بیاییم…
    بعد از عرضه شدن DMC5 و ادامه یافتن سری اصلی ما تونستیم با DmCریبوت کنار بیاییم بدون شک بازی نسبتا خوبی هست و پتانسیل خوبی هم دارا است اما مشکل ما اینجاست که وقتی این ریبوت عرضه شد هیچ خبری از سری اصلی نبود و این نکته بود که هواداران را به شدت ناراحت و عصبی کرده بود… مثلا ما قشنگ میدیدم سانتامونیکا برای سری بازی GOW چقدر خوب نسخه میداد از نسخه های اصلی گرفته تا نسخه های فرعی و حتا ریبوت اسنشن و تا این نسخه نهایی سال ۲۰۱۸ و خوب واقعا اینجا سانتامونیکا یک شاهکاری کرد با این کارهایی که برای هوادارانش انجام داد واقعا دستش گل.
    به هرحال من و بعضی از دوستان همفن واقعا منظر هستیم و واقعا میتونه یک بازی بسیار خوبی باشد… در داخل ان ریبوت ورجیل تازه دست به کار شده و واقعا میتونه مارو حسابی سرگرم کنه و انتقاداتی هم که در مورد بازی داریم صرفا فقط برای اشکال زدایی و برای تکامل یافتن بازی در اینده است مثلا: نقشه مپ بازی باید همیشه و در هر صورتی که باشد باید یکپارچه و یکنواخت باشد و نه اینکه تیکه تیکه باشد همیشه باید جهان بازی چه کوچیک و چه بزرگ نباید محدود به یک محیط باشد که متاسفانه و هزاران افسوسِ شَدید این مشکل گریبان DMC5 هم شد اما به هر حال دانته برای ما هواداران به هر شکلی هم که باشد دیگر فرقی ندارد و عزیز ماست اما خوب ما نقد میکنیم و ارزو داریم که یک بازی کامل و بی نقصی برای DMC ساخته شود.

    DEVIL MAY CRY: DmC دیگر شرحی ندارم:rose::heart:.

    GOD OF WAR در مورد این عنوان بعید بدونم چیزی بده سانتا چونکه سانتا بازی رو کامل کرد فقط میمونه باید نسخه فرعی بده برای گاد جدید که چطوری کریتوس به نورث اسکاندیناوی رسید و بازم میتونه خوب عمل کنه برای دوستان همینطور که این نسحه های فرعی توانستند که مارو خیلی خوب سرگرم بسازند.

    CASTLEVANIA دل مارو برد اما کونامی اصلا براش مهم نیست که ما چی میخواییم.

    در این مقاله برای من این ۳سه عنوان مورد انتظار من هستند:rose::heart:

  • شخصا دوس دارم اول اینکه ویچر یک و دو به سبک نسخه سوم ریمیک بشن و دوم اینکه سه گانه سولز به سبک دیمون سولز ریمیک بشن.ویچر یک متاسفانه گیم پلی خیلی پیچیده ای داره شخصا حتی جادوگر اول بازی هم نتونستم بکشم و ویچر دو هم به ارتقای گرافیکی احتیاج داره.بعد دیدن نسخه ریمیک دیمن سولز هم که دیدیم اگه گرافیک این عناوین در این حد باشن چقد تجربشون لذت بخش تر میشه

مواردی که دوست داریم در نسل نهم ببینیم- گیمفا