اسپایدرمن 2 می‌تواند رویکرد Infamous 3 را پیش بگیرد - گیمفا
اسپایدرمن 2 می‌تواند رویکرد Infamous 3 را پیش بگیرد - گیمفا
اسپایدرمن 2 می‌تواند رویکرد Infamous 3 را پیش بگیرد - گیمفا
اسپایدرمن 2 می‌تواند رویکرد Infamous 3 را پیش بگیرد - گیمفا

اسپایدرمن ۲ می‌تواند رویکردی را که از Infamous 3 انتظار داریم پیش بگیرد

ابوالفضل مناف زاده
۱۳:۲۴ ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
اسپایدرمن 2 می‌تواند رویکرد Infamous 3 را پیش بگیرد - گیمفا

Marvel’s Spider-Man 2 ممکن است داستانی را روایت کند که دو قهرمان نسخه‌های پیشین آن در مقابل هم قرار بگیرند؛ چیزی که Infamous 3 به شدت پتانسیلش را دارد. در حال حاضر، اطلاعات چندانی در مورد بازی Marvel’s Spider-Man 2 در دسترس قرار ندارد و تنها ساخت آن توسط استودیوی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) به صورت رسمی تایید شده است. از طرفی دیگر، ناجی جتر (Nadji Jeter) به عنوان بازیگر شخصیت مایلز مورالز (Miles Morales) پیش از معرفی این بازی اعلام کرده بود که روند موشن کپچر ادامه دارد تا مطمئن باشیم که به زودی تاریخ معرفی Marvel’s Spider-Man 2 فرا خواهد رسید.

فراتر از آن، با توجه به اشاره‌های دو بازی Marvel’s Spider-Man و Spider-Man: Miles Morales و تریلر معرفی Marvel’s Spider-Man 2، شخصیت Venom و سیمبایوت (Symbiote) نقش پر رنگی در داستان بازی بعدی این مجموعه ایفا خواهد کرد. در نتیجه، اگر چنین فرض کنیم که اینسامنیاک گیمز قصد داشته باشد تا بدون دست بردن در کامیک‌های این شخصیت به سراغ ساخت بازی بعدی برود، احتمالاً فارغ از Venom سیمبایوت در مقطعی از بازی Marvel’s Spider-Man 2 به بدن پیتر پارکر (Peter Parker) چسبیده خواهد شد.

spider man

با ورود سیمبایوت به داستان بازی، احتمالاً آنتاگونیست Marvel’s Spider-Man 2 پیتر پارکر خواهد بود.

پیتر پارکر آلوده به سیمبایوت، طبعاً پس از آن‌که نقش قهرمان را بازی کند، به شخصیت شرور ماجرا تبدیل خواهد شد و احتمالاً این مایلز مورالز است که در پایان نسخه‌ی شماره‌ی دوم این مجموعه او را شکست خواهد داد. البته دیدن نبرد این دو قهرمان بسیار جذاب، هیجان‌انگیز و تلخ خواهد بود و بیش از هر چیزی، این بازی را به نسخه‌ی سوم و مورد انتظار ما از بازی Infamous شبیه می‌کند.

در واقع، با درنظر گرفتن این که Infamous یک و دو، هر کدام یک شخصیت را در کنار بهره‌گیری از سیستم خوب\پلید در خود جای داده بودند، نبرد بین کول (Cole) و دلسین (Delsin) در بازی فرضی Infamous 3 اجتناب ناپذیر و جالب توجه خواهد بود. ظاهراً، ساکر پانچ (Sucker Punch) تمامی تمرکز خود را معطوف به Ghost of Tsushima کرده و بعید است که حداقل تا چند سال آینده خبر خاصی از Infamous بشنویم.

رویارویی کول و دلسین در Infamous 3

در حالی که راه‌های زیادی برای آمیختن دو داستان نسخه‌های اول و دوم Infamous در نسخه‌ی سوم آن وجود دارد، اما یکی از آن‌ها بیش از سایرین جذاب به‌نظر می‌رسد. در واقع، فرمول داشتن دو شخصیت اصلی و قهرمان در یک بازی مدت‌ها پیش توسط The Last of Us آزموده شده و امتحان خود را پس داده است و Infamous 3 نیز می‌تواند همین مسیر را پیش بگیرد.

اگرچه همکاری بین کول و دلسین به یک ماجراجویی سرگرم کننده و سنتی ابرقهرمانی تبدیل خواهد شد، اما رویارویی آن‌ها با یکدیگر به یاد ماندنی‌تر است. علاوه بر این، وجود سیستم خوب و پلید در این بازی می‌تواند بخش دشوار ماجرا یعنی انتخاب اختیاری مسیر بازی توسط بازی‌بازان را برای ساکر پانچ حل کند. در واقع، بازی‌بازان می‌توانند به اختیار خود کول را در مسیر “خوب” و دلسین را در مسیر “پلید” هدایت کنند تا در نهایت، این دو قهرمان دوست داشتنی با یک‌دیگر روبرو شوند.

همان‌طور که مطلع هستید، شخصیت کول به مراتب محبوبیت بیشتری نسبت به دلسین دارد و طبعاً هر بازی‌بازی برای او مسیر “خوب” را انتخاب خواهد کرد. در نقطه‌ی مقابل، دلسین از پتانسیل بی حد و حصری برای تبدیل شدن به یک شخصیت شرور برخوردار است. پایان‌بندی خط داستانی شرور و پلید در بازی Infamous Second Son، به ما نشان داد که او اساساً در قسمت سوم این بازی قدرت‌ها و توانایی‌های نامحدودی خواهد داشت.

بنابراین، او نه تنها یک شخصیت فوق‌العاده مناسب برای ایفا کردن نقش آنتاگونیست در یک بازی ابرقهرمانی است، بلکه غول آخر واقعاً قدرتمندی خواهد بود که روبرو شدن با او از هم‌اکنون ترس و دلهره را به دل بازی‌بازان می‌اندازد. در نهایت، داستان این بازی می‌تواند نحوه‌ی توقف دلسین شرور و سیری ناپذیر از قدرت توسط کول را به تصویر بکشد و یا حول محور طمع دلسین برای بدست آوردن قدرت‌های کول بچرخد.

infamous

دلسین از پتانسیل بی حد و حصری برای تبدیل شدن به یک شخصیت شرور برخوردار است.

رویارویی رویایی مایلز و پیتر در Marvel’s Spider-Man 2

در حالی که هنوز مشخص نیست که آیا ساکر پانچ در آینده تمایلی به ساخت نسخه‌ی جدیدی برای مجموعه‌ی Infamous خواهد داشت یا خیر، اما هم‌اکنون اینسامنیاک گیمز در حال توسعه‌ی Marvel’s Spider-Man 2 است. در واقع، نسخه‌ی اول و اختصاصی مایلز مورالز Spider-Man به قدری محبوب و موفق بودند که ساخته‌ نشدن قسمت جدید آن، به معنای واقعی کلمه و از هر نظر دیوانگی است.

در حالی که ساخته شدن اولین بازی از Venom بدون شک هیجان‌انگیز خواهد بود اما می‌تواند سیمبایوت‌های دیگری را نیز به تصویر بکشد. در واقع، این احتمال وجود دارد که قسمت دوم مجموعه‌ی Spider-Man یک گزینه‌ی هیجان‌انگیز به نام پیتر پارکر برای ایفای نقش شخصیت شرور ماجرا داشته باشد. این موضوع نه تنها از نظر داستان یک تحول خواهد بود، بلکه بازی‌بازان را مجبور می‌کند که از شخصیت محبوبشان بیزار شوند.

در نقطه‌ی مقابل، رخ دادن این اتفاق باعث می‌شود تا شخصیت پیتر پارکر در این بازی از هر نظر عمق چند برابری پیدا کند. برای مثال، از نظر گیم‌پلی او از حرکات اختصاصی Venom در پوسته‌ی سیمبایوت بهره‌مند خواهد بود و نمی‌توان برچسب تکراری بودن را به آن الحاق نمود.

spider man

نسخه‌های اول و اختصاصی مایلز مورالز Spider-Man به قدری محبوب و موفق هستند که ساخته‌ نشدن قسمت جدید آن، به معنای واقعی کلمه و از هر نظر دیوانگی است.

در پایان …

دقیقاً همانند انتظار ما از بازی Infamous 3 در زمینه‌ی تقابل دو شخصیت کول و دلسین، انتظار داریم که Marvel’s Spider-Man 2 نیز همین مسیر را طی کند و در مقاطعی دو شخصیت محبوب خود را در دو جبهه‌ی خیر و شر در مقابل یک‌دیگر قرار دهد. در واقع، بازی‌بازان می‌توانند در بازی Marvel’s Spider-Man 2 پیتر را در مسیر پلیدی هدایت کنند و از سمتی دیگر، با مایلز مورالز در مسیر خوبی قدم بردارند.

در نهایت، روبرو شدن این دو شخصیت با در دسترس قرار گرفتن دو پایان مختلف برای بازی، می‌تواند ایده‌آل‌ترین و حماسی‌ترین پایان ممکن برای این مجموعه را رقم بزند؛ مسیری که به سادگی توسط ساکر پانچ در Infamous 3 نیز می‌تواند طی شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اسپایدرمن 2 می‌تواند رویکرد Infamous 3 را پیش بگیرد - گیمفا
اسپایدرمن 2 می‌تواند رویکرد Infamous 3 را پیش بگیرد - گیمفا
اسپایدرمن 2 می‌تواند رویکرد Infamous 3 را پیش بگیرد - گیمفا
اسپایدرمن 2 می‌تواند رویکرد Infamous 3 را پیش بگیرد - گیمفا
اسپایدرمن 2 می‌تواند رویکرد Infamous 3 را پیش بگیرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • قطعا چنین اتفاقی میفته اینسامنیاک باید برنامه قوی تری داشته باشه اگر میخواد از پتانسیل این روایت صرف نظر کنه ولی فکر نمیکنم بازی با تقابل ۲ تا اسپایدرمن به پایان برسه بدون شک در نقطه ای از بازی مایلز مورالز با اسپایدرمن الوده به ونوم میجنگه و ونوم رو ازش جدا میکنه کلا طبق کمیک ها ونوم به خاطر تشابه ذاتی با اسپایدرمن همیشه به دنبال اینه که اون میزبانش باشه بخاطر اینکه بازی قبلی اسپویل نشه بیان نمیکنم ولی به طور کلی اینو بدونین ونوم توسط یک شخص(که اگر بفهمین شگفت زده میشین! فکر میکنم این شخصیت هم در قسمت دوم نقش بزرگی داشته باشه) با همون عنکبوت های رادیواکتیوی به دستور ازبورن ساخته شده و برای همین ونوم همیشه رد اسپایدرمن رو با خونش میزنه بازم بخاطر جلوی گیری از اسپویل این قسمت رو هم نمیتونم بگم ولی اگر نسخه های قبلی رو بازی کرده باشین و یکم در مورد روایت احتمالی فکر کنین متوجه میشین اگر اینسمانیاک قرار باشه ذات ونوم رو دقیق پیاده کنه ونوم برای بازگشتش به سوی اسپایدرمن سراغ میزبان سوم میره که احتمالا همون ادی براک هستش حدس میزنم بازی با تقابل اسپایدرمن اصلی و ادی براک به پایان برسه

  • ShinjiMikami گفت:

    بسیار عالی
    در مورد اینسامنیاک که تبدیل شده به یکی از استدیو های برتر سونی. اینسامنیاک کار خودشو تا الان انجام داده و اسپایدی ۲ و ولورینشو معرفی کرده و این خیلی خوبه
    اسپایدی ۲ اگه خوب روش کار کنن میتونه نسبت به نسخه قبلیش که متاش ۸۷ بود، پیشرفت داشته باشه و به ۸۹ ۹۰ هم حتی برسه. البته من این پیشرفت و قدرت بالا رفتن کیفیت اسپایدر رو بخاطر حضور شخصیت ونوم و بهتر شدن و اضافه کردن خیلی چیزا به این بازی، شاهدش هستم.
    منتظر گیم پلی ولورین هم هستم.
    به امید موفقیت این استدیو
    با تشکر

  • mo70 گفت:

    بنظرم این تبلیغ پایین صفحه واقعا اذیت کننده است
    پاک شه لایک
    پاک نشه دیس

  • Black Knight گفت:

    بازم یه مقاله عالی دیگه از آقای مناف زاده عزیز 🙂
    واقعا دستتون درد نکنه یه تنه بار بیشتر مقاله های سایت رو دوش شماست (البته بقیه دوستان هم زحمت میکشن)
    خودم خیلی دوست دارم قسمت بعدی Infamous ساخته بشه و همینطور شاهد تقابل و برخورد بین دلسین و کول باشیم
    برای Marvel’s Spider-Man 2 هم شدیدا هایپم و به نظرم Insomniac Games باید یه دنیای گیمینگ از روی شخصیت ها و کمیک های مارول بسازه درست مثل MCU چون واقعا ثابت کرده استعدادشو داره چه تو داستانگویی و چه در استفاده از شخصیت ها البته امیدوارم در این بین به ساخت IP های اورجینال و ادامه بازی های قبلیشون هم ادامه بدن که با توجه به صحبت های سران استودیو به نظرم همینطور میرسه
    درکل بازم ممنون

  • Adler گفت:

    من که خیلی خیلی به نسخه دوم امید دارم یک جورایی یکی از بزرگ ترین برگه برنده های سونی هست
    یکی می‌گفت تا وقتی سونی تو ابرقهرمان ها بازی می‌تونه بسازه یعنی اینکه حالا حالا فن بیس ابرقهرمان ها رو راحت تو دستاش داره

  • Matin_kh گفت:

    وای اینفیمس جدید چه شود 😱😶👀

  • Spider-Mah04 گفت:

    تحلیل بسیار خوبی بود آقای مناف زاده، خسته نباشید
    یکی از مهمترین نکته ها تو این نسخه باید خود هری باشه، چون بالاخره دوست قدیمی و صمیمیه پیتره و با توجه به دو بازی قبلی، این رفاقت ممکنه به یک تراژدی دیگه برای پیتر ختم بشه، به نظرم ایده خیلی جالبی هم هست، از یه جایی پیتر سیمبیوت رو به دست بیاره، برای یه مدت داشته باشتش، مری جین و مایلز متوجه بشن که سیمبیوت داره رو شخصیت پیتر تاثیر میذاره، شاید حتی مثل داستان کمیک spider’s shadow، پیتر به خاطر سیمبیوت بعضی از دشمناشو بکشه، و در یک موقعیت حساس مایلز جلوی پیتر رو بگیره اما دیگه خیلی دیر شده باشه چون سیمبیوت کنترل پیتر رو کاملا گرفته، و در نقش مایلز یه مبارزه با پیتر داشته باشیم، از اونجایی هم که مایلز هنوز تازه وارده و پیتر خیلی با تجربه تره و همچنین سیمبیوت رو هم داره، شاید ازش شکست بخوره، ولی خودم شخصا دوست دارم پیتر خودش از شر سیمبیوت خلاص شه، موقعی که میخواد مایلز رو بکشه به خودش بیاد و مایلز رو رها کنه، بعد سعی کنه یادش بیاد که واقعا چه کسی هستش، یه مبارزه با خود سیمبیوت اما تو ذهن پیتر داشته باشیم که تمام زندگیش جلوی چشماش رد میشه و سیمبیوت هم بخواد تراژدی های زندگیش رو هی بهش نشون بده تا قانعش کنه بهش ملحق شه، اما عمو بن و زن عمو می و کسایی که دوستشون داره بهش یادآوری کنن که چرا پیتر مردعنکبوتیه، و یه باس فایت فوق العاده زیبا بین پیتر و سیمبیوت داشته باشیم، مبارزه ای بین بخش تاریکی و روشنایی پیتر، و خودش سعی کنه این تاریکیش رو مهار کنه …..

  • ی تحلیل درست و حسابی! و همچنین ب شدت خواندنی
    لذت بردیم
    ممنون از دوست عزیز آقای مناف زاده

  • blackcity گفت:

    مشخصه آنتاگونیست بازی هری آزبورن هست !
    واقعا آخر بازی رو کسی نمیبینه !
    نشون داد پدر هری ازبورن میاد تو آزمایشاهش ، محفظه رو باز میکنه و سکانس نشون میده هری آزبورن داخل محفظه هست و یه سری تارهای سیاه رنگ بهش چسبیده و پدرش اصرار داره که دیگه وقتشه که هری رو از اونجا بیارند بیرون
    دانشمندای دیگه اصرار میکنند که هنوز زوده و ازمایش نیازه ولی پدرش میگه همین الان این کارو کنید
    بعد سکانس تموم میشه

  • sam snake 47 گفت:

    از اینسامنیاک تقاضا داریم لابلای ساخت اسپایدرمن و ولوورین، رزیتنس ۴ رو هم بسازه. دمتون گرم

اسپایدرمن 2 می‌تواند رویکرد Infamous 3 را پیش بگیرد - گیمفا