الکترونیک آرتس: «گیمر» یک اصطلاح منسوخ شده است
الکترونیک آرتس: «گیمر» یک اصطلاح منسوخ شده است
الکترونیک آرتس: «گیمر» یک اصطلاح منسوخ شده است
الکترونیک آرتس: «گیمر» یک اصطلاح منسوخ شده است

الکترونیک آرتس: «گیمر» یک اصطلاح منسوخ شده است

مرصاد قدیری
۰۸:۳۰ ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
الکترونیک آرتس: «گیمر» یک اصطلاح منسوخ شده است

«بازی کردن دیگر یک مدیوم یا صنعت نیست؛ بلکه به طور ساده، یک تعامل است.» سرگرمی تعاملی آن قدر گسترده است و دارای شکل‌های متعددی بوده که اصطلاح «گیمر» دیگر منسوخ شده است. این دیدگاه اله مک‌کارتی (Elle McCarthy)، مدیر برند در الکترونیک آرتس (Electronic Arts) است؛ شخصی که در طی مصاحبه با Adweek اعلام کرد که «همگرایی بازی کردن با تمام بخش‌های فرهنگ، بدین معنی است که حالا تقریباً همه یک «بازی‌باز» هستند.

خانم مک‌کارتی در فوریه‌ی ۲۰۲۰ به شرکت الکترونیک آرتس ملحق شد تا جان تازه‌ای را در کالبد این برند ۴۰ ساله بدمد. مک‌کارتی در طی صحبت‌های خود در مورد بازی کردن، اعلام کرد:

شما حالا می‌توانید از طریق بازی کردن با تقریباً همه چیز تعامل برقرار کنید؛ از علایق خود مانند طراحی داخلی گرفته تا یک جنبش مثل Black Lives Matter یا حتی بررسی هویت جنسی خود. واقعاً چیزی به نام گیمر‌ها وجود ندارند و درک این موضوع برای بازاریاب‌هایی که می‌خواهند در فضای سرگرمی‌های تعاملی فعالیت کنند، بسیار مهم است.

پیشرفت اخیر در بازی‌های سرویس محور low-fi امکان یکپارچه‌سازی فرهنگ را سریع‌تر از گذشته فراهم می‌کند. این یک فرصت عظیم برای بازاریابی است و برند‌هایی که به دنبال مشارکت بدون محدودیت و صمیمانه هستند را مجبور می‌کند تا از رویکردی روان و مخاطب محور استفاده کنند.

مک‌کارتی مدعی است که تنها ۱۴ درصد از بازی‌بازان، خود را به عنوان گیمر توصیف می‌کنند. از طرف دیگر، تنها ۶ درصد از بانوان چنین عقیده‌ای دارند. او در ادامه توضیح داد:

قوانین اجرایی مشخصی برای نحوه‌ی تعامل برقرار کردن با این جامعه‌های پُرشور، چند بعدی و خاص پسند وجود ندارند. انتخاب گیمر‌ها به عنوان جامعه‌ی هدف مثل این است که بگویید می‌خواهید مردمی که موسیقی دوست دارند یا افرادی که نفس می‌کشند را هدف قرار دهید.

فرضیه‌ی الکترونیک آرتس این است که بازی کردن مغر شما را بیدار می‌کند و متصل‌ترین مدیوم سرگرمی بر روی زمین است. شرکت ما به واسطه‌ی نوآوری‌‌های فوق العاده‌ رشد کرده و این هدف را به مرکز شرکت آورده است. این نوآوری برند در عمل است.

من هم‌اکنون در حال کار بر روی استراتژی هدف برند به منظور گسترش مثبت اندیشی از طریق کالا‌هایمان و ادا کردن حق خود از طریق تاثیر اجتماعی هستم.

الکترونیک آرتس اخیراً با معرفی بازی‌هایی نظیر نسخه‌ی جدید Skate، عنوان بازسازی شده‌ی Dead Space ،بازی Battlefield 2042 و Mass Effect و Dragon Age جدید، در حال آماده کردن یک لاین‌آپ قوی برای نسل جدید است.

نظر شما چیست؟ آیا با صحبت‌های خانم مک‌کارتی موافق هستید؟ آیا عناوین آینده‌ی این ناشر شما را هیجان زده می‌کنند؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

الکترونیک آرتس: «گیمر» یک اصطلاح منسوخ شده است
الکترونیک آرتس: «گیمر» یک اصطلاح منسوخ شده است
الکترونیک آرتس: «گیمر» یک اصطلاح منسوخ شده است
الکترونیک آرتس: «گیمر» یک اصطلاح منسوخ شده است
الکترونیک آرتس: «گیمر» یک اصطلاح منسوخ شده است
الکترونیک آرتس: «گیمر» یک اصطلاح منسوخ شده است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MR_William گفت:

    نظرتون راجب کیف پول چیه EA عزیز چون بنظر دیدگاه شما به این قشر همچین چیزیه

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    والا خانوم مک کارتی فعلا که من منسوخ نشدم :laugh: و خیلی ها تو دنیا البته ea و مدیرش بایدم همچین حرفی بزنه شما همه چی رو اسکناس میبینین این حرفاتون یاد گیمرا میمونه خانم مک کارتی، این ea چه کارهایی که نمیکنه و چه حرفایی که نمیزنه…..
    .
    .
    اما بعضی اوقات فک میکنم ۲۰ سال دیگه گیم چطور میشه اصلا خودمون پیر تر بشیم بازم بازی میکنیم و یا نسل جدید تر گیمر ها حالا منسوخ شده به قول ایشون 😀 بیان چه تاثیری رو بازار و آینده ویدیو گیم میزارن ……

  • عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای مرصاد قدیری . خانم Elle McCarthy یکی از افراد تأثیرگذار و به واقع شخصی باهوش و بازاریابی متبحر در حوزه ی Marketing می باشد که هم اکنون در سال ۲۰۲۱ به مقام معاون مدیرعامل و یا قائم مقام مدیرعامل شرکت بزرگ EA مشغول به فعالیت می باشد اما سمت عنوان شده برای ایشان در متن خبر ( مدیر برند ) سمتی بوده که ایشان در بدو ورود به شرکت EA در سال ۲۰۲۰ مشغول به فعالیت بوده و اکنون دیگر در آن سمت نمی باشند و به نوعی ایشان ترفیع گرفته است . لازم به ذکر است ایشان قبل از ملحق شدن به شرکت EA در شرکت FORD مشغول به کار بوده است . با نگاهی به linkedin ایشان متوجه خواهیم شد ایشان فارغ التحصیل دانشگاه Oxford می باشد .
    صحبت های ایشان برگرفته از نگاه هوشمندانه و آینده نگرانه ی ایشان به صنعت بازی سازی ، نه در قالب جهان بینی شرکت EA ، بلکه از نگاه خیلی از افراد و شرکت های تأثیرگذار در این صنعت می باشد .
    به واقع باید اینچنین عنوان نمود نگاه سنتی به مقوله ی بازاریابی در صنعت بازی های ویدیویی در حال دگرگونی است و این موضوع را به راحتی می توان از رویکرد شرکت های تأثیرگذار در این حوزه فهمید . حال شرکت هایی که در این مسیر گام برداشته و یا حدأقل به این مفهوم در نگاه بازاریابی و تعریف حوزه ی سرگرمی های تعاملی رسیده اند ، می توانند در مسیر امیدوارکننده ای قرار بگیرند . نگاه ایشان به این مقوله به واقع شبیه ترین دیدگاه به بازاریابی شخص Phil Spencer می باشد .
    جدای از صحبت های ایشان که نویسنده ی ستون زحمت آن را کشیده اند جالب است بدانید ایشان معتقدند :
    مردم همیشه دوست دارند در مورد این موضوع صحبت کنند که بازاریابی دیگر امروزه به شکل سنتی خود وجود نداشته و به نوعی مرده است حال آن که معتقدم نه تنها بازاریابی نمرده است بلکه امروزه بازاریابی در حال تغییر می باشد .
    خوزستانی های عزیز ، پیروز و پایدار باشید .

  • ما بازی های داستانی دوست داریم نه سرویس محور :pissedoff: :pissedoff:

  • Wild Rage گفت:

    از خواب که پا شدم اومدم تو سایت اولین چیزی که دیدم حرفای این خانم بود.
    در جوابشون هم بگم که: زارت!!!!!

  • last of gand گفت:

    یعنی چی کلمه گیمر منسوخ شده فمنیست بازی رو کنار بزارید بس کنید دیگه این بحثارو از گیم لذت ببرید

  • مدلین گفت:

    سرت تو کار خودت باشه منفور :smug:

  • این حرف ها اشتباهه اقا . زمانی میگفتند دایناسور ها هم منسوخ شدن ، اما نمونش خود بنده ، تقریبا صحیح و سلامت در خدمت شمام

  • DMC3 گفت:

    (بررسی هویت جنسی خود) 😐 😐 ..

    بهتون پیشنهاد میکنم اگه میخواید بررسی کنید اصلا سمت کامنیوتی cs و cod نرید چون فقط یه نتیجه واستون داره و همه یه چیز به همدیگه میگن 😀 😀

  • تعریف‌هایی که در این زمینه ارائه میشه معمولاً فراتر از بینش کاربرانیه که از خارج به استراتژی شرکت‌ها و روند بازاریابی اونا نگاه میکنن اما این بحث که این استراتژی تا چه اندازه باید به کاربر گفته بشه و یا چه جوری به اون گفته بشه (و یا اصلاً آیا نیازه که بازگو بشه؟)، یکی از افتضاح‌ترین مواردیه که الکترونیک آرتز اون رو انجام میده
    ارائه چنین اظهار نظرهایی که کاربر عملاً نیازی به اون نداره و بیشتر افراد حرفه‌ای قادر به درک صحیح و بررسی اون هستن، برای این شرکت در این موقیت و جوی که قرار داره چ قدر قراره مفید واقع بشه، من نمیدونم

  • UMK3 گفت:

    برای مهندسان و نوابق گیمفا صدق میکنه این حرف چون سهام دارن نه گیمر
    اگه گیمر بودن ۲۴ ساعته تو سایت حرف چرت علیه شرکت مخالف نمیزنن
    فرقی نداره microsoft, Sony

  • mugiwara07 گفت:

    گیمر ها: الکترونیک ارتس یک شرکت منسوخ شده است .
    این بهتره 😀 :yes:

  • Silverhand گفت:

    تو جیب ما رو نزن، فلسفه بافی پیشکشت

  • چی میشد اگر این “جنبش”ها همگی بند و بساطشون رو جمع می‌کردند؟

  • از نگاه الکترونیک آرتز کلمه‌ی Gamer مدت‌هاست به Payer تبدیل شده.
    (Payer = پرداخت‌کننده)

  • آرین گفت:

    سلام
    اونطوری حساب کنیم، تقریبا همه‌ی ملت دارند اکتور و موزیسین و گیمر و فیلسوف و جامعه‌شناس و روان‌شناس می‌شن!
    فقط یه تاریخ کمه اینجا.
    ایشون درست می‌گن که همه درگیر خواهند شد ولی درست نمی‌گن که همه گیمر خواهند شد، چون این کلمه بیانگر نوعی تخصص هست نه یک درگیری روزمره و سطحی!
    تشکر

  • این خانوم رو باید سر تا پاشون رو طلا بگیرن.
    منفورترین شرکت گیمینگ باشی، بدترین مدل بیرنسی رو توی بازی هات داشته باشی، در عین حال جزو بزرگترین و پولدارترین ناشرای بازی های کامپیوتری هم باشی.

  • داداش گیمر منسوخ نمیشه و نخواهد شد.
    پول های شما منسوخ شده🤌

الکترونیک آرتس: «گیمر» یک اصطلاح منسوخ شده است