دردسر های همیشگی گیمرها؛ مسائل آزار دهنده - گیمفا  
دردسر های همیشگی گیمرها؛ مسائل آزار دهنده - گیمفا  
دردسر های همیشگی گیمرها؛ مسائل آزار دهنده - گیمفا  
دردسر های همیشگی گیمرها؛ مسائل آزار دهنده - گیمفا  

مسائلی که ما را آزار می‌ دهند؛ دردسر های همیشگی گیمرها

سجاد باقریان
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
دردسر های همیشگی گیمرها؛ مسائل آزار دهنده - گیمفا  

دنیای ما گیمر‌ها با تمام جذابیت‌هایش دارای یک سری مسائل است که برای ما آزاردهنده می‌باشد و اکثر ماها نیز با آن‌ها مواجه شده‌ایم و به خوبی آن‌ها را درک می‌کنیم. درواقع این مقاله یک‌جور شکایت‌نامه فرضی از دردسر‌‌های ما است که هرگیمری آن را قبول دارد و با تمام وجود پای آن را امضا می‌کند. در ادامه به اکثر موارد آزار‌دهنده دنیای ما گیمر‌ها اشاره می‌کنیم و اگر شما با مشکلات دیگری روبه‌رو شده‌اید و فکر می‌کنید که موضوعی از قلم افتاده است، حتما در قسمت نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

کات‌سین‌هایی که حتما باید آن‌ها را تا انتها ببینید

دردسر های همیشگی گیمرها

پس این دکمه Skip کجاست؟

ما گیمر‌ها عاشق کات‌سین‌های جذاب هستیم و خیلی‌ها سر کات‌سین‌های مختلف اشک ریختند، خشمگین شدند و لبخند زدند، اما بیایید قبول کنیم که کات‌سین‌هایی که نمی‌توان از آن‌ها عبور کرد فقط شما را خشمگین می‌کنند، به‌خصوص وقتی برای دومین بار در حال تجربه یک عنوان هستید و کات‌سین‌ها را باید برای دومین‌ بار تماشا کنید و آن گزینه لعنتی skip هم وجود ندارد. صبر می‌کنید، صبر می‌کنید و باز هم صبر می‌کنید اما گویا کات سین پایانی ندارد، می‌روید یک چایی برای خود می‌ریزید، برمی‌گردید و هم‌چنان کات‌سین محترم در حال پخش است، به همین دلیل از سازندگان بازی‌های ویدیویی عاجزانه تقاضا داریم که حتما یک گزینه skip برای کات‌سین‌ها در نظر بگیرند.

بازی‌هایی که هیچ شباهتی به تریلر‌هایشان ندارند

دردسر های همیشگی گیمرها

به گیمر‌ها دروغ نگویید، خودتان ضرر خواهید کرد.

در دوره‌ای قرار داریم که حتی ضعیف‌ترین عناوین هم می‌توانند یک گیم‌پلی فوق‌العاده هیجان‌انگیز داشته باشند و هیچ شرکت بازی‌سازی‌ای هم از این موضوع بدش نمی‌آید که بسیاری از گیمر‌ها برای اثرش هایپ شوند، پس بازی‌سازان به تریلر‌های پرزرق و برق روی می‌آورند که اندکی هم به نسخه نهایی بازی شباهت ندارد.

البته نمی‌توان گفت که همه‌ی بازی‌ها برای عدم وجود شباهت کامل با تریلرشان شکست می‌خورند، حتی بازی‌هایی که اندکی اغراق به تریلر‌ها تزریق می‌کنند نیز همین مسئله را دارند، مثال بارز آن اولین نسخه واچ‌داگز می‌باشد که با تریلر‌های جذاب یک عنوان با گرافیک بی‌نظیر و مکانیسم‌های فوق‌العاده بود که اکثر گیمر‌ها برای آن هایپ شدند و در نهایت یوبیسافت نتوانست در نسخه نهایی چیزی مانند تریلر را برای گیمر‌ها فراهم کند و با وجود کیفیت فوق‌العاده بازی واچ‌داگز در زمینه‌های مختلف، مخصوصا داستان و شخصیت‌پردازی عالی، این عنوان نتوانست آن‌طور که پیش‌بینی می‌شد درخشان ظاهر شود.

مزایای پیش‌خرید بازی‌ها

دردسر های همیشگی گیمرها

بخریم یا نخریم؟ چه کنیم؟

همان‌طور که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم، با توجه به تریلر‌هایی که دیگر خیلی از گیمر‌ها به آن اعتماد ندارند و مسائل مختلف، کسی جرات پیش‌خرید بازی‌ها را ندارد و دیگر نمی‌توان مطمئن بود که حتی بزرگ‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی هم انتظارات را برآورده می‌کنند یا خیر.

در این میان شرکت‌ها برای ترغیب گیمر‌ها برای خرید اثرشان، مزایای مختلفی را برای پیش‌خرید بازی‌شان در نظر می‌گیرند که نمی‌توان گفت این یک حرکت ضد مشتری است، اما قطعا برای ما گیمر‌ها آزاردهنده می‌باشد، به‌خصوص برای ماهایی که در ایران زندگی می‌کنیم و خیلی اوقات قادر نیستیم چندین عنوان را با هم خریداری کنیم و باید وقت زیادی را با تجربه یک بازی سپری کنیم، پس پیش‌خرید یک ریسک بزرگ برای ما محسوب می‌شود که مزایای آن دل ما را کباب می‌کند.  مغزمان می‌گوید پیش‌خرید نکن و دلمان می‌گوید که حتما بازی را پیش‌خرید کن، حال چه کنیم؟ آزار‌دهنده‌تر از این موضوع، این است که بازی‌ را پیش‌خرید نکنید و بعد‌ها با عرضه آن، متوجه شوید که با یک شاهکار دنیای گیم مواجه هستید!

بخش آموزشی خسته‌کننده

دردسر های همیشگی گیمرها

عکس تزئینی است.

اکثر بازی‌ها از المان‌های مشابه استفاده می‌کنند و حتی بین خیلی از آن‌ها هیچ تفاوتی در زمینه کنترل شخصیت‌ اصلی و بخش‌های مختلف وجود ندارد، با این وجود بعضی بازی‌ها شما را مجبور می‌کنند که بخش آموزشی را پشت‌سر بگذارید. بخش آموزشی به تنهایی آزاردهنده نیست و می‌تواند تمرین خوبی برای گیمر‌ها باشد، اما با افزایش زمان بخش آموزشی، به همان اندازه به میزان آزار‌دهنده بودن آن هم افزوده می‌شود.

حال فرض کنید بخش آموزشی به تنهایی طولانی است و بازی ‌هم به شما گیر بدهد که حتما باید تمامی کمبو‌ها و کار‌های مختلف را دقیق و صحیح انجام دهید و با هربار اشتباه باید آن‌ها را دوباره تکرار کنید، بسیار عالی می‌شد اگر تمام بازی‌ها بخش آموزشی‌شان اختیاری بود تا ما دیگر نیم ساعت در حال کشتن دشمن فرضی نباشیم.

لودینگ‌های طولانی

دردسر های همیشگی گیمرها

سر لودینگ‌ها پیر شدیم.

بازی GTA V را دانلود و نصب کنید و به همان اندازه که منتظر بودید نصب شود، منتظر بمانید تا لودینگ آن به پایان برسد! GTA V تنها نمونه‌ای از بازی‌هایی است که در زمینه لودینگ با ما دشمنی دارند و دوست دارند به ما درس صبوری بیاموزند. البته این موضوع تنها به لودینگ‌های اول بازی مربوط نمی‌شود و خیلی اوقات در هنگام تجربه یک عنوان باید از Fast Travel استفاده کنید که آن‌‌ها هم آزار‌دهنده است.

خوشبختانه با ظهور هارد‌های SSD و استفاده از آن‌ها در کنسول‌های نسل نهم، رفته رفته در حال رفع شدن این مشکل آزار‌دهنده هستیم و لودینگ‌ها دیگر مانند قبل طولانی نیست و زمان بارگذاری بازی‌ها بسیار کاهش یافته است، به هرحال خیلی از ما‌ها هم‌چنان از کنسول‌های نسل هشتم استفاده می‌کنیم یا کامپیوترمان به هارد‌های SSD مجهز نیست، پس هنوز لودینگ یک مسئله آزار‌دهنده است.

بازی‌ را می‌خرید، هفته بعد رایگان می‌شود

دردسر های همیشگی گیمرها

ای کاش یک هفته زودتر رایگان می‌شد … ای کاش!

کلی پول می‌دهید بازی‌ای که چند وقتی می‌شد قصد خریدش را داشتید بالاخره تهیه می‌کنید، هفته بعد می‌بینید به صورت کاملا رایگان در دسترس است. این جا است که به خود دلداری می‌دهید که حداقل از شرکت بازی‌سازی حمایت کرده‌اید، اما قطعا در اعماق وجودتان عصبی هستید و دلتان می‌خواهد کیبورد یا کنترلر بیچاره را بشکنید.

به عنوان کسی که این موضوع برایش پیش آمده، باید بگویم که حتی تجربه آن بازی‌ هم دیگر آن طور که انتظارش را دارید پیش نمی‌رود و به اصطلاح نسبت به تجربه آن سرد می‌شوید. شما فقط باید امیدوار بمانید که این اتفاق برایتان رخ ندهد، همین!

سیو نشدن بازی

دردسر های همیشگی گیمرها

به Auto Save اصلا اعتماد نکنید.

یکی از سخت‌‌ترین مراحل را پشت سر می‌گذارید و اصلا دلتان نمی‌خواهد دوباره به سراغ آن مرحله بروید، به Auto Save اعتماد می‌کنید و بازی را می‌بندید، بعد از چند ساعت دوباره کنسول یا کامپیوتر خودتان را روشن کرده و بازی را اجرا می‌کنید، بله! شما باید دوباره آن مرحله را بگذرانید و تمامی لوت‌ها و بدبختی‌های که کشیدید از بین رفته‌اند، در این جا است که یاد می‌گیرید هیچ‌وقت نباید به Auto Save اعتماد کرد، البته نمی‌دانم این یک وسواس است یا خیر، اما خیلی از ما گیمر‌ها به manual save هم اعتماد نداریم و چندین بار بازی را سیو می‌کنیم تا دلمان آرام بگیرد.

ارور‌، ارور و ارور!

دردسر های همیشگی گیمرها

چی می‌شه گفت؟

ارور نه تنها در بازی‌های ویدیویی، بلکه در هر چیزی که فکرش را بکنید آزاردهنده است، فقط فرض کنید زمان زیادی را صرف نصب کردن بازی می‌کنید و وقتی می‌خواهید وارد بازی شوید، یک ارور عزیز همه ‌چیز را خراب می‌کند. به یاد دارم چند سال پیش بعد از نصب Witcher 3، یک ارور باعث شد به کلی بیخیال این شاهکار بشوم و بعد از گذشت زمان زیادی از عرضه بازی دوباره به سمت این بازی رفتم و توانستم آن را تجربه کنم، یا در مثالی دیگر، در بازی Farcry 4 بعد از وارد شدن به یک منطقه بازی کرش می‌کرد و بعد از چند وقت بازی را رها کردم و هنوز هم حسرت آن را می‌خورم، شاید کنسول‌باز‌ها کمتر با این مشکل مواجه شوند، اما اگر با PC به تجربه بازی‌ها می‌پردازید، حتما ارور با روح و روان شما بازی‌ کرده است.

پینگ

دردسر های همیشگی گیمرها

پینگ، دشمن قدیمی ما ایرانی‌ها.

با توجه به وضعیت اینترنت ایران و مشکلات مختلف مانند تحریم‌ها که ما را به استفاده از اپ‌های تغییر‌دهنده آی‌پی مجبور می‌کنند، پینگ ۹۹ درصد از ما گیمر‌های ایرانی افتضاح است و خیلی اوقات به‌ همین دلیل نمی‌توانیم از تجربه یک بازی مولتی‌‌پلیر لذت ببریم و روی مخ‌ترین موضوع پینگ، کشته شدن توسط یک نوب، آن‌ هم فقط برای پینگ بالا می‌باشد.

دقیقا همان لحظه که پینگ اینترنت به ۱۰۰ می‌رسد و پیش خود می‌گویید که این عالی است! یک استریمر معروف از پینگ ۷۰ خود ناراضی می‌باشد و ادعا می‌کند که با این پینگ نمی‌توان درست بازی کرد، کلا انسان‌ها قدر داشته‌های خودشان را نمی‌دانند.

بهینه‌سازی‌ افتضاح و افت فریم‌

دردسر های همیشگی گیمرها

افت فریم به همان اندازه پینگ آزاردهنده است.

افت فریم یکی دیگر از عذاب‌آور‌ترین اتفاق‌هایی است که می‌تواند برای یک گیمر پیش بیاید و حتی در چند سال اخیر می‌توانیم عناوینی را پیدا کنیم که به همین دلیل شکست خوردند که بزرگ‌ترین آن‌ها عنوان سایبرپانک می‌باشد که در کنسول نسل هشتم از این مشکل رنج می‌برد و در کل این مشکل بیشتر از عدم بهینه‌سازی مناسب نشات می‌گیرد.

از بهینه‌سازی نامناسب که حرف بزنیم، قطعا اولین افرادی که با پوست و استخوان این مشکل را درک می‌کنند گیمر‌های PC هستند، ده‌ها بازی را می‌توان نام برد که در این پلتفرم از بهینه‌سازی فوق‌العاده افتضاحی برخوردار بودند و شاید گل سر سبد آن‌ها عنوان نسل هفتمی، یعنی GTA IV باشد که هنوز هم بسیاری از سخت‌افزار‌های قدرتمند نمی‌توانند آن را به درستی اجرا کنند.

یار نوب

دردسر های همیشگی گیمرها

یار نوب به نوعی عذاب و امتحان الهی است.

خسته و کوفته به خانه می‌آیید و به سراغ کنسول خود می‌روید تا یک ساعت بازی کنید، سرور پیدا شده و بالاخره وارد بازی می‌شوید، آخرین چیزی که دلتان می‌خواهد یک یار نوب است که متاسفانه همیشه نصیب ما می‌شود، یار نوب از دشمن حرفه‌ای هم بیشتر به شما آسیب می‌زند و به شما توصیه می‌کنم که اگر با یکی از این دوستان در یک تیم افتادید، راه خودتان را بروید و سعی کنید کمتر در کار‌های گروهی با یکدیگر همکاری کنید، زیرا نتیجه‌اش چیزی غیر از عصبانیت نیست.

Pay to win

دردسر های همیشگی گیمرها

پول بدهید و ببرید، به همین سادگی.

بازی‌های رایگان یا به اصطلاح Free To Play، خیلی بیشتر از چیزی که تصورش را می‌کنید محبوب هستند و وقتی که به آمار و ارقام استیم نگاه می‌کنید، متوجه خواهید شد که بازی‌های رایگان به طرز عجیبی مورد استقبال گیمر‌ها قرار می‌گیرند، شاید بتوان عناوین Clash royal یا Team Fortress را نمونه‌ای از بازی‌های رایگان محبوب دانست.

اما مشکل اصلی اینگونه بازی‌ها Pay to win بودن آن‌ها است، یعنی افرادی که در بازی از پرداخت‌های درون برنامه‌ای بهره می‌برند و آیتم‌های مختلف را خریداری می‌کنند، کار بسیار آسان‌تری دارند و عملا خیلی راحت‌تر می‌توانند به تجربه بازی بپردازند. مشکل Pay to win بودن حتی در بازی‌های رایگان هم آزار‌دهنده است، چه برسد به بازی‌های پولی که شاید مثال بارز آن فیفا باشد.

باگ‌

دردسر های همیشگی گیمرها

جناب Roach هستن، در حال تیک آف.

می‌توان با باگ کنار آمد و حتی گاهی اوقات باگ‌ها خودشان باعث سرگرمی ما گیمر‌ها می‌شوند و کسی نمی‌توان منکر آن شد، اما باگ وقتی آزاردهنده می‌شود که جلوی پیشروی شما در بازی را می‌گیرد. چند سال پیش در حال تجربه دومین نسخه از سری مافیا بودم، داستان، شخصیت‌پردازی‌های عالی، هندلینگ فوق‌العاده و مکانیزم تیراندازی روان و لذت‌بخش باعث شده بودند که غرق بازی شوم و یک باگ لعنتی باعث شد دیگر نتوانم بازی را ادامه بدهم، چندین بار آن مرحله را تکرار کردم و باز هم آن باگ سر و کله‌اش پیدا شد، در نهایت مجبور شدم نسخه دیگری را نصب کنم و به ادامه بازی بپردازم، خلاصه که امیدوارم هیچ باگی به سراغتان نیاید.

قرض دادن دیسک سالم و پس گرفتن دیسک نابود شده

دردسر های همیشگی گیمرها

حداقل خسارتشو بده دوست عزیز.

گیمر‌ها بر روی بازی‌هایشان حساس هستند و یکی از کابوس‌هایشان وارد شدن کوچک‌ترین آسیب به دیسک بازی‌ها، کنسول و … می‌باشد. قرض دادن دیسک سالم بازی و پس گرفتن دیسک پر از خط و خش واقعا آزار‌دهنده است، اگر تا به حال همچین اتفاقی برای شما رخ نداده، همین الان خدا را شکر کنید، البته گاهی اوقات شما فقط آرزو می‌کنید که دیسک بازی، هرچند پر از خط و خش فقط به شما بازگردد، زیرا دیسک بازی تا حدودی مانند کتاب است، وقتی آن‌ها را قرض می‌دهید، امکان بازگشتش بسیار اندک می‌باشد.

قطعی برق

دردسر های همیشگی گیمرها

قطعی برق، بهانه‌ای برای خرد کردن کنترلر در دیوار!

قطعی برق از آن مسائلی است که گیمر‌های ایرانی بیشتر درکش می‌کنند و در چند ماه اخیر قطعی برق همه‌ی مردم، به‌خصوص گیمر‌ها را آزار داد. قطعی برق در اوج گرما چیزی نیست که ما نیازش داریم. با قطعی برق سیو‌های بازی از بین می‌رود، کنسول آسیب می‌بیند و از همه مهم‌تر اعصاب شما خرد خواهد شد، در این شرایط فقط می‌توانید به صفحه سیاه تلویزیون یا مانیتور خیره شوید و امیدوار بمانید که به کنسولتان آسیب جدی‌ای وارد نشده باشد.

نیش و کنایه‌های دیگران

دردسر های همیشگی گیمرها

+ تو دیگه بزرگ شدی، هنوز بازی می‌کنی؟
– بله.

بازی‌های ویدیویی یکی از سالم‌ترین سرگرمی‌هایی است که می‌توانید به سراغشان بروید و همزمان با سرگرم شدن، برای خودتان خاطرات خوشی بسازید، اما متاسفانه هنوز هم بسیاری از افراد آن را یک سرگرمی مضر تلقی می‌کنند و این موضوع می‌تواند برای یک گیمر آزار‌دهنده باشد. گیمر بودن به سن، جنسیت و هیچ چیز دیگری ربط ندارد، ما بازی می‌کنیم تا وارد دنیا‌های دیگر شویم، در نقش‌های مختلف قرار بگیریم و از لحظه لذت ببریم، چه بسا بعضی از بازی‌ها درس‌هایی به آموختند که در هیچ هنر و کلاس درسی نمی‌توان آن‌ها را آموخت. خوشبختانه دید مردم در چند سال اخیر نسبت به این صنعت فوق‌العاده بزرگ بسیار تغییر کرده است و امیدوار هستیم این روند ادامه داشته باشد.

جنگ داخلی (سبز و آبی)

دردسر های همیشگی گیمرها

سهام‌داران محترم، خواهشمندم کمی خونسردی خودتان را حفظ کنید.

رقابت در هر زمینه‌ای مفید بوده و باعث پیشرفت هر دو طرف می‌شود، اما رقابت و بحث کردن از زمین تا آسمان با جنگ و جدال متفاوت است و هیچ نتیجه‌ای به غیر از خرد کردن اعصاب خود و دیگران ندارد. این نوع از برخورد‌های متعصبانه، به خصوص در بین طرفداران دو غول دنیای بازی‌های ویدیویی، یعنی سونی و مایکروسافت همیشه وجود داشته و به‌نظر می‌رسد هم‌چنان ادامه هم دارد. بحث کردن و حتی طرفداری از هر برندی نمی‌تواند بد باشد و در واقع یک بخشی از زیبایی‌های این صنعت عظیم محسوب می‌شود، اما گاهی اوقات مرز‌ها می‌شکند و رفتار‌هایی از طرفداران شرکت‌های مختلف می‌بینیم که بیشتر مانند توهین می‌باشد و هیچ نتیجه‌ی مثبتی هم ندارد.

‌‌‌‌

Eleceronic Arts

دردسر های همیشگی گیمرها

از EA برای تمامی خاطرات خوشی که برایمان ساخت ممنونیم، اما…

و در انتها به سراغ یک شرکت بازی‌سازی می‌رویم که اکثر گیمر‌ها آن را منفور‌ترین شرکت بازی‌سازی می‌دانند و این موضوع هم دلایل خاص خودش را دارد. ما از EA برای ساخت بازی‌های مختلف و خاطراتی که برایمان ساخته است ممنونیم، اما بعضی از سیاست‌ها و فعالیت‌های این شرکت به‌گونه‌ای است که فقط اعصاب گیمر را خرد می‌کند. هایپ کردن بیش از حد، قیمت‌گذاری نامنصفانه، پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای و خیلی از رفتار‌های سران این شرکت باعث شده است که EA را یکی از آزار‌دهنده‌ترین شرکت‌های فعال در صنعت بازی‌های ویدیویی بدانیم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دردسر های همیشگی گیمرها؛ مسائل آزار دهنده - گیمفا  
دردسر های همیشگی گیمرها؛ مسائل آزار دهنده - گیمفا  
دردسر های همیشگی گیمرها؛ مسائل آزار دهنده - گیمفا  
دردسر های همیشگی گیمرها؛ مسائل آزار دهنده - گیمفا  
دردسر های همیشگی گیمرها؛ مسائل آزار دهنده - گیمفا  

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • AmirAgha گفت:

    فک میکنم بدترینش این باشه
    که مامان باباها هنوز نمیدونن بازی آنلاین استپ نداره :laugh: :laugh:

  • آرین گفت:

    سلام
    چقدر مقاله خوبی! خیلی ممنون.
    خسته نباشید!
    بعضی بخش‌های آموزشی نه به تازه‌کار ها چیزی یاد می‌دهند نه به حرفه‌ای‌ها کمکی می‌کنند، یکم اذیت‌کننده اند.
    کات‌‌سین هم خوراک یوبی‌سافت است! اصلا نمی‌شه ردشون کرد.

  • من هنوز گیم پلی واچ داگز تو E3 یادم نرفته 😥

  • last of gand گفت:

    نویسنده عزیز تا تونستی از یوبی سافتو و gta و ویچر همه بد گفتی تا دلت خنک شه تو مقالت اوکی ولی ای کاش به جای اون یوبی بنده خدا میومدی واقعیتم میگفتی عزیز که سونی و سانتا مونیکا سر تریلر گاد سال ۲۰۱۶ یچیزی نشون دادن که تو بازی اصلی نبود یا همین لست هم همین کارو کرد کاش تعصب بیجارو بزاریم کنار و واقع بین باشیم

    • ASHEN ONE گفت:

      بهتر نبود به جای اون ۲ شاهکار.
      هیلو اینفینتی رو میگذاشتی؟؟ :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    • Witcher گفت:

      نویسنده اومده از باگ مثال بزن سلطان باگ ها دیزگان رو لحاظ نکرده یدونه به زور باگ تو ویچر پیدا کرده همونو نشون داده :laugh:

      اگر دقت کنین افت فریم هم سایبرپانکه … چرا اینقدر از سی دی بدتون میاد نویسنده ؟؟

      • والا مثال برای باگ زیاد هستش
        چرا دزدان دیایی یا استیت اف دیسیو نمیگی(همونطور که این بازیا با آپدیت مشکل باگاشون حل شد دیزگانم باگاش خیلی زود با آپدیت اوکی شد)
        چیزی نویسنده از ویچر پیدا نکرد(مقالرو بخون که تهمت نزنی)
        عکس ویچر در مورد بخش آموزشی بود
        در مورد سایبرپانکم
        شما بازی توو این نسل سراغ دارین به بزرگی سایبرپانک که انقدر ناامید‌کننده ظاهر بشه؟
        مگه غیر از اینه که سایبر پر از افت‌فریم و باگ هستش؟((الان میاد میگه من کنسولو کاری ندارم اما رو پی‌سی ۳۰۰۰دلاری من عالی بود))
        ((چرا اینقدر از سی دی بدتون میاد نویسنده؟؟))
        چقدر راحت قضاوت میکنی

        • Witcher گفت:

          تو اومدی از قضاوت صحبت میکنی وقتی نمیدونی پی سی من چند دلاره و داری برا خودت میبری و میدوزی !! قضاوت اشتباه یعنی این … دوما سر باگ عکس ویچر بود اموزشی هم نیست کاملا واضحه داره اونو میگه … بله راحت قضاوت میکنم حداقل از یه چیزی خبر دارم که حرف میزنم سرش برعکس شما
          میتونستن از بازی های دیگ بزارن چرا حتما باید دوتا بازی هم از یه شرکت باشه یوبی سافت هست بند هست هزار تا استودیو که سوتی دادن وجود داره اینا همش بهانست ماکه میدونیم داستان شماها چیه

          • 🤘Mohsenj74 گفت:

            اون عکسی که از باگ ویچر گذاشتن کلی معروف بود و خود سازنده در موردش حرف زدن و باعث خندشون شده بود ، الان یعنی از باگ ویچر ۳ گذاشتن یعنی با سی دی بد هستن ؟ اتفاقا گیمفا که کلی نویسنده عشق سیدی داره والا من که فن دو آتیشه سیدی هستم و دیگه اینجا همه میدونن بازیاش رو چقدر دوس دارم اما ناراحت نشدم اصلا ، از کاه کوه نسازین سر هیچ و پوچ

            • Witcher گفت:

              از کاه کو نمیسازیم برار ولی وقتی هرچی نکته منفی میان از سی دی در میارن ادم معلومه که جبهه میگیره یه مقاله دادن کل بازیای سی دی توش هست 😐 خودت باشی چطور فکر میکنی

              ازونطرف اومده میگه سیستمت ۳۰۰ دلاره به این خندم میگیره :laugh:
              فقط کارت گرافیکم بالا ۵۰۰ دلار قیمتشه اینارو نگن چی بگن اخه

              • ((الان میاد میگه من کنسولو کاری ندارم اما رو پی‌سی ۳۰۰۰دلاری من عالی بود))
                ۳۰۰۰ نه ۳۰۰
                حالا برو محو شو و سریعا با یه منطق چرت دیگه اما ایندفعه ۳۰۰ نه و ۳۰۰۰ دلاری علیه من برگرد))

                • Witcher گفت:

                  نکته جالبی بود دقت نکردم ….و نه نمیام بگم با پی سی ۳ هزار دلاریم که اونقدرم نیست مشکلی نداشتم چرا مشکل داشتم ولی جوری نبود که بیان الگو کنن برای یه مقاله و بگن این بازی نمونه یه باگ با اینکه اینهمه گیم پر از باگ هست

                  و باید بگم اونقدر که توی کنسول مشکل هست رو پی سی نیست برا همینه دوست دارین این بازی رو دکل کنین برای کوبیدن

              • SiRSiNa گفت:

                یکم به چشات استراحت بده
                گفته پیسی ۳۰۰۰ دلاری نه ۳۰۰٫٫٫٫

        • SEHSANHS گفت:

          من نمیخواما تو بحثتون شرکت ککنم خوصله ی اعصاب خوردی ندارم فقط اومدم بگم برادر وقتی به یکی میگی مقاله رو بخون مطمئن باش خودتم خوندی. عکس ویچر علاوه بر قسمت اموزشی تو بخش باگ هم هست. زیرشم نوشته روچ داره تیک اف میکنه. اونم دیسیو نیس دیکیه به معنای پوسیدگی فساد و اینا.

        • SAMIAPEX گفت:

          باگ که زیاده یه باگ تو برادرهود پیسی پیدا کردم که میتونی تمام زره ها و شمشیرا رو باز کنی هنوز درست نشده :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    • آخه چرا چرتو پرت میگی
      یعنی تو منکر لودینگای توو مخ جی‌تی‌ای میشی
      منکر تریلرای دروغین یوبیسافت میشی
      در مورد ویچرم که نویسنده گفت تزیینی هستش
      آخه بابا این سونی با گادو لست با تو چیکار کرده آخه
      تریلر گاد توو سال ۲۰۱۶ یه چیز دیگه بود یعنی چی!!
      دیگه هیتر ترین ‌ها هم میدونن که سونی تنها ناشری هستش که خیلی مواقع بازی عرضه شدش از تریلراش باکیفیتتر هستن
      مثل همین گادی که میگی
      اگه درست نمیبینی خب عینک بزن

    • وقت بخیر
      دو تا از بهترین بازی‌های عمر من gta v و ویچر ۳ هستن که اتفاقا دوباره دارم تجربش می‌کنم، یک عکس و مقاله نمی‌تونه خیلی چیز‌هارو مشخص کنه.

    • SEHSANHS گفت:

      گاد یادم نمیاد چیزی نشون بده که تو بازی نیس. فقط یه گرگ یادمه. که اونم اصلا مشخص نبود چی هست. لست ولی یکم ناراحتم کرد ولی چیز خاصی هم نبود که خیلی گیر داد. گیر به واچ داگز میشه داد که تریلری ازش نشون داد که هنوزم گرافیکش برا خیلیا قفله.

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    پست جالبی بود تقریبا تمام موارد رو گفتین دیگه برا ما چیزی باقی نموند :yes: 😀 یکی از بهترین مقالاتی بود که در مورد مسائل اعصاب خرد کن خوندم .

    • Ahmad_bk گفت:

      یکی از بهترین مقالاتی بود که…یعنی خداییش سر همه مقالات دقیقا همینو میگی انگار که بهت چیزی میدن… اگه میدن بگو ما هم تعریف کنیم :d
      .
      نویسنده عزیز نمیخوام بگم که مقاله بده یا ضعیفه فقط کلامم با این دوست گرامی بود لذا که مقاله شما درست و بجاست با تشکر

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        والا من به جاش مخالفتم کردم طارف ندارم با کسی ولی خب چه کنم که مقالات عالی هستن اکثر مواقع ، تازه مگه خبر نداری تیم نویسنده های گیمفا پولاشون رو گذاشتن رو هم برام یه خونه وسط خیابون فرشته خریدن :laugh: ،،،، کمتر توهم بزن عزیز 😉

  • وای مورد آخر خدا بود :rotfl: بنظرم بدترینش ارور ها هستن من همه رو تحمل میکنم حتی سیو نشدن اما ارور خیلی بد دردیه 😥 😥

  • SOAD2282 گفت:

    بهترین توضیح یک کلمه ای برای بد بودن EA اینه…. فیفا

  • MahyarMsm گفت:

    خسته نباشید جناب باقریان این مقاله فوق العاده جالب بود
    همه گزینه ها جالب بود مخصوصا دوتای اخر ولی بازم میگم همشون برام جالب بود
    درباره قطعی برگ بگم که این بلا سر منم اومده. یه روزی من و دوستم نشستیم روی مبل کنسول رو هم روشن کردیم تا اینکه یهو برقا رفت و نیومد که نیومد بعدشم دیگه اعصاب نمونده بود برام.
    یه مورد دیگه هم در لیست هست که یه جوری شکنجه هستش برای ما گیمر ها فکر کن بازی میخری کلی پول میدی مخصوصا تو ایران بعدش بازی رایگان میشه 😐
    خب حالا میخوام چندتا دیگه منم بگم دوتاش رو بعضی دوستان گل فرمودند یکیش تموم شدن شارژ کنترلر در لحظات حساس و وقتایی که با دوستت بازی میکنی یکی دیگه هم سعی کردن برای فهماندن پدر و مادر در مورد اینکه بازی انلاین استپ نداره :laugh:
    حالا یکی خودم میخوام بگم یه روزایی هست که داری بازی میکنی بعد میری یه چیپسی پفکی یه چیز چربی که خوشمزه باشه بخوری ولی هربار که میخوری میترسی دست به کنترلر بزنی چون ممکنه کثیف بشه
    نمیدونم بعضی ها این مشکل رو دارن یا نه ولی من این مشکل رو دارم. من بعضی وقت ها دلم میخواد وقتی بازی میکنم یه هله هوله ای بخورم 😀 اما بعدش نمیشه دست به کنترلر زد برای همین با لباسم انگشتام رو تمیز میکنم از اخر لباسم کثیف میشه :laugh:

  • با قطعی برق و لودینگ خیلی موافقم

    کاش تموم شدن شارژ کنترلر هم تو لیست بود

    داشتم مانسترهانتر ورلد میزدم اون مرحله ای که باید اون هیولا بزرگ و قرمزی که عکسش تو منوعه رو شکار کنیم(که بعدش میرفتی جهان های دیگه و ماموریت گروهی و..)یه چندماهی بود نمیتونستم بزنمش(عجیب قوی بود)فقط یه بار شانسی شانسی تو راه یه هیولا از خودش بزرگتر رو دید اون زد ترکوندش(تو منو هم دوتاشون دعوا میکنن)بعد قضیه به جایی رسید میلنگیدش کلا شاید با۱۰ضربه کار تموم بود که کنترلر شارژش تموم شد 😥 😥 چقدر حرص خوردم

    البته بعدش انواع اقسام اسلحه ها رو امتحان کردم که یکیش جواب داد.

  • عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای سجاد باقریان . امیدوارم روز خوبی داشته باشید . مقاله ی فوق به واقع بخشی مشترک از احساس تمامی بازی بازان ، فارغ از کشوری که در آن زندگی می کنند را نشان می دهد . حال اگر اجازه دهید بنده نیز مواردی را به مقاله ی حضرتعالی اضافه نمایم .
    ۱ – یک یا چند هم تیمی که قصد تخریب بازی و خراب کردن روزتان را دارند :
    بارها برای بنده اتفاق افتاده است که حین تجربه ی یک اثر تماماً آنلاین یا در اصطلاح MMO با یک یا چند نفر از دوستان تصمیم گرفته ام تا بعد از یک روز خسته کننده ی کاری ، یک دورهمی داشته باشیم . حال بی خبر از نیت درونی برخی از دوستان که گاهاً از اعضای فامیل نیز می باشند ، بازی را تخریب نموده و حس شوخ طبعی ایشان در آن لحظه ، به قول معروف گل می کند . در اکثر مواقع مجبور به خاموش کردن کنسول و تلفن همراهم می شوم . آن ها می دانند چقدر بر روی این قبیل رفتارها حساسیت دارم پس بر شوخی های خود پافشاری می کنند .
    ۲ – عدم درک برخی از افراد و اعضای خانواده از عناوین MMO :
    با مراجعه به خانه ی یک دوست یا فامیل بارها متوجه این موضوع شده ام که والدین گرامی ایشان و حتی سایر اعضای خانواده با توجه به مدت ها تجربه ی فرزندشان در بازی های تماماً آنلاین ، هرگز درکی از این موضوع نداشته و ندارند و شاید هم نخواهند داشت که ایشان نمی تواند محیط رقابت را در همان لحظه ترک کند . در نهایت حدس خواهید زد که چه اتفاقی خواهد افتاد . ( معمولاً بنده پیش قدم خواهم شد و کاری را که به دوست یا فامیلم محول شده بود بر عهده می گیرم )
    ۳ – بارها تأخیر در عرضه ی عنوان پیش خرید شده :
    برای بنده این موضوع با توجه به علاقه ی شدیدی که به عنوان Cyberpunk 2077 داشتم بارها و بارها اتفاق افتاد . حال آن که برای برخی عناوین همچون The Last Of US Part II ناشر اثر بدون هیچ توضیحی وجه پیش خرید این عنوان را به حساب اینجانب برگشت زد و صرفاً به عبارت (( تا اطلاع ثانوی )) بسنده کرد .
    ۴ – پرداخت وجه یک بازی کامل و در قبال آن دریافت یک عنوان با ارزش یک بازی کوچک :
    برای بنده در مورد خیلی از عناوین این موضوع اتفاق افتاده است و مطمئناً برای خیل عظیمی از بازی بازان نیز اینگونه بوده ، جایی که هرگز گمان نمی کنید عنوان مورد نظر تمام شده است اما با کمال ناباوری متوجه خواهید شد که بعد از ۴ یا ۵ ساعت تجربه اثر ، به پایان راه رسیده اید حال آن که هزینه ی یک بازی کامل را برای ایشان پرداخت کرده اید .
    ۵ – تأکید ناشر و سازنده ی اثر بر روی المان هایی که منجر به جذب مخاطب بیشتر می گردد :
    نمایش مسایل جنسی و خشونت عریان و غیره ، که به روشی بی حساب و کتاب جهت تبلیغ اثر به مخاطب معرفی می گردد و در انتها اثری که مخاطب تجربه می کند به بدترین شکل ممکن مسایل فوق را به نمایش می گذارد . منکر استفاده از عناصر فوق در بازی های ویدیویی نیستم اما معتقدم که خالق اثر همچون خیلی از عناوینی که از نام بردن آن ها خودداری می کنم می تواند از این عناصر به درستی و نه صرفاً به جهت تبلیغ برای کسب مخاطب حداکثری استفاده کند .
    مطمئنم کاربران تجارب شخصی زیادی داشته اند که گاهاً بیان آن ها خالی از لطف نخواهد بود . پیروز و پایدار باشید .

  • مقاله جالبی بود تشکر
    ”خیلی از ما گیمر‌ها به manual save هم اعتماد نداریم و چندین بار بازی را سیو می‌کنیم تا دلمان آرام بگیرد.”
    دیگه به نظرم کسی که اینجوریه از نظر روانی مشکل داره

    اولین بازی که یادمه رفتم نمیشد کات سنسش رو رد کرد بازی god of war روps2 بود

  • یکی باز the other 1886 که اسکیپ نداره و رومخه یکی هم واچ داگز ۱ که جوری تریلر ها نشون داد که فکر کردیم بزرگترین رقیب gta بشه/:

  • saman گفت:

    ممنون آقای باقریان بابت مقاله.
    همه موارد رو قبول دارم.
    مخصوصا موارد پینگ و جنگ داخلی.

  • ASHEN ONE گفت:

    قطعی برق فقط موقعی‌ که دارک سولز میزنی 🙁 🙁

  • منم دو مورد اضافه کنم
    درجه های سختی غیر منطقی ( این مورد برای همه ی بازیای نسل هشت که درجه ی سختی داره هست! )
    پازل های بیش از اندازه ساده!
    راحت بگم که انقدر سادس پازل های بازی آدم رقبتی برای حلشون نداره
    بابا پازل یعنی شراین های botw
    یعنی از اون خفن تر پازل های Link’s Awakening
    نه این مسخره بازیایی که جدیدا مد شده
    پازل میدید یه جوری بدید گیر کنیم روش ولی جذاب باشه
    مثل این دوتا
    مثل دوتا پورتال!

    • DMC3 گفت:

      منظورت از درجه سختی غیر منطقی چیه ؟؟ اتفاقا تو نسل ۸ اکثر بازی ها خیلی راحت تر شدن تا نسل ۷ تو dmc 3 یا god hand رو وقتی که اومده بود بیرون بازی میکردی چی میگفتی

      • منظورم از درجه ی سختی غیر منطقی درجه ی سختی غیر منطقیه
        مثلا ویچر سه چهار تا درجه ی سختی میده
        یکیش یه تجربه ی معمولی ارائه نمی‌ده
        دوتا ی اول آسونه دوتای دوم خیلی سخت⁦:-|⁩⁦
        یا مثلاً رچت ده تا درجه ی سختی داره ، تو کلش پلتفورمر بازی کوچکترین هیجانی نداره
        منظورم بالانس نبودن سختی و آسانی بازی هاست
        معمولا رو نورمال ایزین!
        رو هارد insane:-|:-|:-|
        به شخصه با حذف درجه ی سختی موافقم

      • SEHSANHS گفت:

        درجه سختی غیرمنطقی ینی این که چیزی نیس با تمرین بشه ردش کرد. الان دارک سولزا سختن ولی منطقی سختن و با یکم تمرین یا حالا خیلی سخت بود با یکم سول جم کردن میشه ردش کرد. مثلا همین نیم لس که میگن خیلی سخته رو هم با چن بار رفتن حرکتاشو ادم یاد میگیره و دیگه راحت میشه ردش کرد.

  • اسپویل
    .
    .

    .
    .
    .

    .
    .
    .
    .
    .

    .
    .
    .
    تنها چیزی که منو اذیت کرد مرگ ایتن وینترز بود همین

  • P.morgan 𔓙 گفت:

    سلام
    .
    Auto save ها، حالا در سیو کل بازی نه، ولی در سیو کردن حین مرحله کارشون رو به خوبی انجام میدند.
    بازی ای که نبود همچین سیستمی در اون به شدت احساس میشه بنظرم gta iv هست. 😀
    بعضی از مراحل gta iv به حدی طولانی اند که ممکنه با حتی یک اشتباه کوچیک بمیری و دوباره مجبور به تجربه مرحله بشی و هیچ تضمینی هم وجود نداره بار دوم موفق به رد مرحله بشی(مثل مراحل بانک، هتل، ساختمون متروکه و..) ولی در کل gta iv عالی بود زمان خودش (البته الان هم هست ولی از لحاظ گرافیک و هندلینگ ممکنه کمی آزاردهنده باشه.)
    .
    .
    باگ هم که چون بازی های بنده(بیشتر pc بازا) اکثرا کرکیه، چیزیه که معمولا رفع نمیشه، و فقط باید سازگاری کرد.
    (نمونه بارز: نشستن شخصیت های rdr2 روی پای همدیگر 😀 )
    .
    .
    قطعی برق هم چون من با لپ تاپ بازی میکنم، حداقل فرصت این رو دارم که بازی رو سیو کنم (خداروشکر!)
    .
    .
    لودینگ طولانی هم, میشه به tlou و gta v در ps3 و rdr2 و ac odyssey در pc اشاره کنم که البته این ها متغیره و بقول آقای باقریان در سیستم دارای SSD به کل فرق میکنه.
    .
    مقاله جالب و خوندنی بود
    خسته نباشید :beer:

  • SAMIAPEX گفت:

    قبلا فکر میکردم یار نوب که رو اعصاب نیست خودت میری همه رو میکشی برنده میشی ولی وقتی شروع کردم انلاین بازی کنم تازه فهمیدم یار نوب رو مسلمون نشنوه کافر نبینه :rotfl:

  • reza.mhp گفت:

    در حال حاضر فعلا اصلی ترین مسایل نداشن ثبات قیمت سخت افزار تو بازاره بقیه موارد پیش کش

  • یوهان گفت:

    خسته‌ نباشید آقای باقریان عزیز مقاله جذابی بود مرسی بابت زحماتتون 🙂
    من از قرض دادن دیسک سالم و پس گرفتن دیسک نابود شده خیلی ناراحت میشم که بار ها این اتفاق برای من افتاد 😥 😥 :-((

    • gamegood گفت:

      سلام بنظر من دردسر تفکرات درصد قابل توجهی از ایرانی ها که میگند مگه بچه شدی بازی میکنی مثلا یه بازی مثل gta v که +۱۸ هستش بالاتره بعد همین بازی رو میگذارند بچه ی ۱۰ سالشون بازی کنه! خوب راست میگند دیگه gta v مال بچه هاست دیگه

  • ahmad گفت:

    دوستان تا حالا چه درس هایی از بازیهای رایانه ای گرفتید؟

    من بزرگترین درسی که گرفتم اینه که همیشه سرم تو کار خودم باشه ، به کسی کاری نداشته باشم و آزاری به کسی نرسونم
    جدا بازی های رایانه ای اگه به اندازه انجام شه خاصیت های زیادی هم داره
    بعنوان مثال کسانی که به پورنوگرافی یا خ ا معتاد هستن بجای اینکارها میتونن سرگرم بازی شن و عادت های بدشونو ترک کنن ،، حتی معتاد های مواد مخدر هم میتونن با گیم ، مواد رو بزارن کنار
    کسایی که تنها هستن هم میتونن خلا تنهایی رو با بازی رایانه ای پر کنن
    نوجوان ها با انجام گیم از اعمال مجرمانه و شیطنت آمیز خودشونو دور میکنن
    گیم حتی میتونه امید به زندگی رو افزایش بده

    دور و برم یه پیرمرد ۷۰ ساله میشناسم گیم بازی میکنه و از همون اول با تمام کنسولها و حتی پی سی هم بازی کرده ، الان اندازه من بلده با کامپیوتر کار کنه ، با بچه ها و نوه هاش بشدت ارتباط خوبی داره و کامل درکشون میکنه

    اما حالا بیاییم اینور تر یه پیرمرد دیگه میشناسم نه سواد داره نه چیزی ،،، الان بازنشست شده ، از شدت بیکاری پدر خانواده شو درآورده ، پشت تلویزیون رو باز میکنه خراب میکنه، کولر رو باز میکنه خراب میکنه رادیو رو از شدت بیکاری خراب میکنه خلاصه اگه این پیرمرد بلد بود بازی رایانه ای انجام بده هیچوقت کارش به اینجا نمیکشید که پدر همه رو در بیاره
    در ضمن فکر کنم گیم حتی باعث سه افراد آلزایمر نگیرن

    • P.morgan 𔓙 گفت:

      سلام
      به شدت موافقم باهات :yes:
      از وقتی ویچر بازی کردم ،درسی که گرفتم اینه که قبل زدن حرف یا انجام کاری، به گزینه های مختلف فکر کنم؛ قطعا بین اون گزینه ها یکی پایانش خوشه، اون یکی به ضررت تموم میشه یا کسی رو دلخور میکنی. پس بهتره همیشه به عواقب حرف ها و کارهامون فکر کنیم.
      .
      درمورد چیز هایی که گفتی، با شما هم عقیده ام، قطعا گیم تاثیرات زیاد خوبی داره؛
      تقویت زبان انگلیسی – افزایش صبر و کنترل خشم – بالا بردن سرعت عکس العمل – آشنا شدن با فرهنگ و تاریخ جوامع مختلف و……
      .
      .
      خلاصه که خیلی گیم چیز خوبیه، دنیای زیبایی داره و توش غرق میشی. ( کتاب هم خیلی جذابه وقتی میخونی اصلا زمان از دستت در میره، قشنگ غرقش میشی.)
      .
      افتخار میکنم که گیمرم و عضوی از جامعه گیمر های گیمفا هستم. :beer: :clover:

  • XERXES گفت:

    در EA و یوبی رو خدایی باید گل گرفت
    رو مخ ترین اتفاق چن وقت اخیر برای من نیاز نت برای ران کردن بازیای گیم پسه 😐 لامصب هر موقع من نت دورو ورم نیس این میگه نتو وصل کن 😐 یا اینکه من خودمو میکشم یه اچیومنت بگیرم ولی باگ میخوره اچیومنتو بهم نمیده 😐 اچیومنتهای ویچر ۳ پیر کردن منو با باگاشون 😐

  • Everyone گفت:

    در رابطه با قطعی برق که حتما مشکل خیلیاست و با توجه به این که هاردایssd کنسول نسبت به جریانات برق خیلی حساسن و درصورت خرابی غیرقابل تعویضم هست.لطفا یه مقاله ای راجبش برین که چطور از کنسول دربرابر قطعی برق محافظت کنیم من تو فروما دیدم کهusp بهترین راه برای محافظت ولی جواب درستی رو پیدا نکردم یکیا میگفتن حتما باید مدلش آنلاین باشه تاخیر چند میلی ثانیه ای هم به هارد ضربه میزنه یه سریا میگفتن حتما باید سینوسی باشه یکی میگفت که سینوسی ها به مرور زمان کاراییشونو از دست میدن و شبه سینوسی میشن
    درسته قیمتاشون زباده ولی اگه تنها راه حل باشه که با این اوضاع قطعی برق باید خریدشون

  • آقا مشکلات دیگه ایی هم هستن برای گیمرها ، به اوناهم بپردازین ،
    ۱٫درد گرفتن کول ها (شاید مسخره باشه ولی برای من پشت میز کامپیوتر و غیره واقعا پیش میاد، تا حدی که احساس میکنم میله آهنی داغ داره از ناحیه کول وارد کمرم میشه، :rotfl: )

    ۲٫ حسرت خوردن و نداشتن پول ، این دیگه نیازی به توضیح نداره ..

    ۳٫ حسرت خوردن و نداشتن وقت ، برای امثال منی که دیگه وارد کار شدیم و داریم هزینه های زندگی رو تامین میکنیم و البته هنوز شور و اشتیاق گیمری تو کله مونه ، سخته که بازی مورد علاقه مون بیاد و بخریمش اما اصلا وقتی نداشته باشیم که بازی کنیم،(شاید یه عده بگن که آقا تو که دائم اینجا کامنت میدی ، در جواب اون دوستان ، عزیز اینا تایمایی هستن که بنده سر کارم و شبها هم تایمایی که دارم چایی میخورمو اصلا حوصله بازی ندارم)

    ۴٫کمبود قطعات رفاهی ، شاید عده ایی باشن مثل من که از وسایل مشترک برای تجربه گیمینگ استفاده میکنن ، مثلا بنده از تی وی منزل استفاده میکنم ، زمانی که کسی بخواد چیز دیگه ایی ببینه ، همیشه اولویت با دیگرانه نه یک گیمر خاکی و زخم خورده از روزگار … :-((

    ۵٫ پسر دائی گیمر و پولدار …. (توضیح بدم یا نه )

    ۶٫ و مورد آخر دوراهی ، بله دوراهی انتخاب هزینه کردن پولی که درآوردی سر گیم و یا کنسول مورد علاقه ت یا هزینه کردن اون سر زندگی و زدنش به زخم های زندگی ، اگر مثل من این دوراهی رو دیده باشی برات آرزوی صبر میکنم ، ان شاءالله خدا بهت بیشتر بده.

    یک مورد دیگه هم هست که تقریبا تکمیلیه همه موارد گفته شده توسط بنده و نویسنده محترمه ، به عنوان یک dlc به مواردم اضافه میکنم و شمارشی براش نمیزارم ….

    Pach: گیمری و ایران ، این دیگه توضیح نداره همه توشیم و همه رنج کشیده

    با تشکر بابت مقاله خوب از نویسنده عزیز ….

  • Faith گفت:

    هیچ دردی بیشتر از یار نوب داشتن نیست
    اکانت طرفو میبینی تایمپلی و رنکش بالاست
    بعد میفهمی بچه ۵ ساله رفته گیم نتی

  • farshadx گفت:

    نویسنده عزیز شما عناوین CSGO و dota 2 بازی کردین؟!
    اخه چرا بازی که انجام ندادین میگید pay to win این دو بازی اصلآ چیزی به اسم pay to win توش پیدا کردین من عکس پروفایلم رو عوض میکنم
    اگر میخواید تخریب کنید که واقعآ درست کار کردید ولی اگر میخواستن مثال بزنید کاملآ مثال اشتباهی زدید

  • ea شارلاتان و یوبی باگ باعث ننگ صنعت گیم هستن

  • WamirhosseinM گفت:

    پینگ 😥 خییییلی بده یه نوب سگ فقط و فقط برا پینگ بزنت :reallypissed:

  • AR7 گفت:

    عالی بود موافقم. کاش بلاخره جا بیافته که گیمر بودن بددد نیستتتتتتتتتت

دردسر های همیشگی گیمرها؛ مسائل آزار دهنده - گیمفا