توسعهی بازی Tekken X Street Fighter رسما متوقف شد
عنوان Tekken X Street Fighter حدود ۱۱ سال قبل در جریان رویداد San Diego Comic Con به علاقهمندان به بازیهای مبارزهای معرفی گردید و قرار بود در سال ۲۰۱۲ به صورت جهانی منتشر شود.
با این که از معرفی بازی Tekken X Street Fighter زمان زیادی میگذرد و تاکنون حدس و گمانهای بسیاری مبنی بر لغو روند توسعهی این پروژهی مورد انتظار به گوش میرسید اما تا چندی قبل خالق سری Tekken یعنی آقای کاتسوهیرو هارادا (Katsuhiro Harada) همچنان تاکید بر در دست ساخت بودن این عنوان داشت و فرضیات برخی از وبسایتهای خبری را نادرست میدانست.
سرانجام امروز به صورت رسمی آقای هارادا در مصاحبهی اخیر خود با انتشار یک بیانیه خبر لغو توسعهی بازی Tekken X Street Fighter را اعلام نمود:
روند توسعهی بازی Tekken X Street Fighter با پیشرفت بیش از ۳۰ درصدی متوقف شده است. با این حال ما حتی برخی انیمیشنهای ویژه را طراحی کرده بودیم که انعکاس برخی از نمونههای آن را میتوانید در شخصیت Akuma مشاهده نمایید.
ما واقعاً سخت روی این پروژه کار میکردیم. برای ما واقعا مهم بود. کاش برخی از مدلها و اطلاعات دیگر را به مخاطبان نشان دهیم. من واقعا میخواستم Chun-Li را به مخاطبین نشان دهم. قصد داشتم تمامی مخاطبین را برای شما معرفی کنم. ما تقریبا در مورد این پروژه مطمئن بودیم.
همچنین آقای هارادا اعلام کرد که بسیار علاقه دارد تصاویر هنری از مدلها و زحمات تیم توسعهی Tekken X Street Fighter را به مخاطبین نشان دهد اما انجام این کار نیاز به موافقت رسمی شرکت کپکام (CapCom) دارد. با وجود این موارد، آقای هارادا قبلا گفته بود که با توجه به موفقیتهای بازی Tekken 7، روند توسعهی بازی Tekken X Street Fighter بسیار دشوارتر خواهد بود:
به طور سنتی، چرخهی عمر مفید عناوین مبارزهای بسیار کوتاه و احتمالا دو سال است. پس از آن توسعهدهندگان به دنبال ساخت دنباله میروند. با این حال بازی Tekken 7 با بستههای الحاقی خود به موفقیت بزرگی در طول این سالها رسیده است. این موفقیت توسعه و انتشار یک بازی موفق دیگر را بسیار دشوارتر میکند. باید در نظر داشت که بازی Tekken 7 هنوز هم عملکرد فوقالعادهای دارد.
بدون شک خبر لغو توسعهی عنوان Tekken X Street Fighter برای طرفداران سری بازیهای مبارزهای بسیار دشوار خواهد بود. با این حال انتشار اخبار جدید از دو سری Tekken و Street Fighter میتواند این هواداران را بار دیگر به وجد آورد.
پر بحثترینها
- حداقل سیستم مورد نیاز Hellblade 2 مشخص شد
- نارضایتی گیمرها از Stellar Blade به دلیل تبلیغات دروغین
- منبع داخلی: Xbox کاملاً چند پلتفرمی خواهد شد و رویکردی شبیه به استیم را پیش خواهد گرفت
- ویدیو: بزرگترین بهروزرسانی بازی Starfield منتشر شد؛ اضافه شدن حالت ۶۰ فریم بر ثانیه
- چرا متاکریتیک منبع قابل اتکایی نیست
- Alan Wake 2 هنوز نتوانسته هزینههای خود را برگرداند
- سیستم مورد نیاز Hellblade 2 مشخص شد
- Stellar Blade بالاترین امتیاز کاربران Metacritic در سال ۲۰۲۴ را از آن خود کرد
- ۴۹ درصد بریتانیاییها تمایلی به خرید GTA 6 ندارند
- بازیهای رایگان ماه مه ۲۰۲۴ پلی استیشن پلاس مشخص شدند
نظرات
😥 :-(( 😐
ساخت بازی کراس اور استریت فایتر با کینگ او فایتر بیشتر سنخیت داره. کاش کراس اور تکن با ویرچوا فایتر یا doa ساخته بشه که بیشتر بهم میخورن.
بنظرم با doa ایده خیلی جالبی میشه،ولی متاسفانه کارگردان نسخه ها اولیه doa ایتاگی،کلا میونه خوبی با تیکن نداشته و این ایده رد کرده بود(مگه اینکه کارگردان جدیدش نظرش یه چیز دیگه باشه)
خیلی وقت بود از ماجرای ساخت این نسخه بی خبر بودیم! اواخر نسل هفت…
حیف شد، نسخهی اولی که عرضه کردند خیلی خوب بود 🙁
البته ظاهرا بعدش هارادا اومده گفت صحبتهای منو اشتباه ترجمه کردن و این بازی هنوز کنسل نشده .
یه زمانی مردم دوس داشتن به جای اون گرافیک دوبعدی ضعیف استریت فایتر رو با گرافیک واقع گرایانه سه بعدی تجربه کنن واسه همین خیلی اشتیاق زیادی برای این بازی وجود داشت . ولی الان با پیشرفت گرافیکی استریت فایتر و البته ارتقای گرافیکی ضعیف تکن در این نسل و صدالبته تجربه حضور آکوما در تکن ۷ که طراحیش عملا چندان تفاوتی با استریت فایتر ۵ نداشت تب و تاب طرفداران واسه این بازی هم خوابید . من شخصا دیگه علاقه ای به این کراس اوور ندارم مگه اینکه با گرافیکی کاملا واقع گرایانه و نسل نهمی شخصیتهای هر رو بازی رو ببینیم
به شخصه امیدوارم این بازی هنوز کامل کنسل نشده باشه. خیلی دوست دارم شخصیت های استریت فایتر رو با استایل تکن ببینم (جامپ و meter نداشته باشن)
مهم نیست
بجاش تیکن ۸ رو بسازید لعنتیا