حس ترس در دهکده؛ نقدها و نمرات Resident Evil Village
حس ترس در دهکده؛ نقدها و نمرات Resident Evil Village
حس ترس در دهکده؛ نقدها و نمرات Resident Evil Village
حس ترس در دهکده؛ نقدها و نمرات Resident Evil Village
حس ترس در دهکده؛ نقدها و نمرات Resident Evil Village
حس ترس در دهکده؛ نقدها و نمرات Resident Evil Village

حس ترس در دهکده؛ نقدها و نمرات Resident Evil Village

محسن رضوی فر
۲۰:۰۱ ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
حس ترس در دهکده؛ نقدها و نمرات Resident Evil Village

تنها دو روز تا انتشار جدیدترین اثر شرکت کپ‌کام (Capcom) یعنی بازی مورد انتظار Resident Evil Village باقی مانده است و به‌تازگی برخی از نقدها و نمرات این عنوان منتشر شده‌اند.

بازی Resident Evil Village اولین بار در جریان مراسم ویژه‌ی پلی‌استیشن ۵ در تابستان سال گذشته‌ی میلادی معرفی شد. این بازی دنباله‌ی مستقیم عنوان Resident Evil 7 محسوب می‌شود و در آن بازی‌بازان بار دیگر کنترل شخصیت ایتن وینترز (Ethan Winters) را برعهده خواهند گرفت. همانند نسخه‌ی هفتم، این بازی نیز از دید اول شخص دنبال می‌شود. وقایع این نسخه در یک دهکده‌ی بزرگ و قابل اکتشاف جریان دارد و ایتن به دنبال فرزند گمشده‌ی خود می‌گردد. او در این راه با شخصیت‌ها و موجودات عجیب و غریبی روبه‌رو می‌شود. سیستم مدیریت منابع در این نسخه همانند Resident Evil 4 است. بازی‌بازان می‌توانند سلاح‌ها و آیتم‌های مورد نیاز خود را از یک تاجر به نام دوک خریداری کنند.

در Resident Evil Village حالت Mercenaries بازگشته است و به طور کلی گیم‌پلی این نسخه ترکیبی از مبارزات، اکتشاف و حل معماها خواهد بود. علاوه بر لیدی دیمیتریس و Mother Miranda، سه شخصیت منفی دیگر به نام‌های Karl Heisenberg، Donna Beneviento و Salvatore Moreu در این نسخه حضور دارند. همچنین در این بازی، ظاهراً کریس ردفیلد نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در داستان و روایت خواهد داشت.

بازی Resident Evil Village در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۷ مه ۲۰۲۱) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس و اس، سرویس گوگل استیدیا و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. در ادامه می‌توانید برخی از نقدها و نمرات این بازی را مشاهده بفرمایید.

IGN Italia: 9.5/10

Resident Evil Village یکی از بهترین بازی‌های این مجموعه به شمار می‌رود که با ترکیب ایده‌های نسخه‌های چهارم و هفتم، این مجموعه را به دوران جدیدی هدایت می‌کند.

PlayStation Universe: 9/10

Resident Evil Village بهترین ویژگی‌های این فرنچایز را ترکیب کرده و یک ماجراجویی جذابی را ارائه می‌دهد که طرفداران عناوین اکشن و ترسناک را راضی می‌کند. این بازی با داشتن محیط‌های بزرگ و قابل اکتشاف که چیزهای مخفی جالبی در آن‌ها وجود دارد و در کنار ارائه‌ی یک بخش داستانی خوب، از بهترین‌ نسخه‌های فرنچایز Resident Evil محسوب می‌شود.

Push Square: 9/10

در حالی که سری Resident Evil در چند سال اخیر در وضعیت بسیار خوبی قرار داشته است، نسخه‌ی Village یک استاندارد کاملاً جدید را برای این مجموعه تعریف می‌کند. شخصیت‌های منفی حاضر در این بازی بسیار خوب پرداخته شده‌اند. همچنین سکانس‌های به یاد ماندنی وجود دارد و قسمت‌های مختلف گیم‌پلی بازی لذت‌بخش هستند. در کنار این موارد، شاهد یک اتمسفری گیرا و موسیقی‌های زیبایی در این بازی هستیم که بازی‌بازان را به خود جذب می‌کند. شاید این بازی به اندازه‌ی Resident Evil 4 عالی نباشد، اما از نظر کیفی بسیار به آن نزدیک است. Resident Evil Village یک تجربه‌ی ضروری برای همه‌ی بازی‌بازان و از جمله طرفداران این سری است.

CGMagazine: 9/10

Resident Evil Village دنباله‌ای شایسته برای نسخه‌ی هفتم است که از مضمون گوتیک خود نهایت استفاده را می‌برد. کپکام یک کلاس درس را در سبک وحشت بقا ارائه می‌دهد.

Gamespot: 9/10

Resident Evil 7 برای این مجموعه بازگشتی عالی به حس ترس بود که توانست ایده‌ها و محیط‌های جدیدی را ارائه دهد. نسخه‌ی Village یک معرفی مجدد هوشمندانه از بهترین المان‌های اکشن Resident Evil است. اگرچه این بازی برخی از ایده‌های خود را نسخه‌ی هفتم گرفته است، اما خود به تنهایی یک نسخه‌ی تکامل یافته و منحصر به فرد محسوب می‌شود.

Wccftech: 9/10

این بازی یک اثر ترسناک و هیجان‌انگیز محسوب می‌شود و ظاهراً کپکام به خوبی ایده‌های خود را در آن پیاده‌سازی کرده است. همه‌ی جنبه‌های Resident Evil Village عالی نیستند، اما در بسیاری از جهات از جمله‌ ارائه‌ی مکانیزم‌ها بسیار خوب خود را نشان می‌دهد.

Vandal: 8.2/10

جدیدترین نسخه از مجموعه‌ی Resident Evil یک اثر عالی است که ویژگی‌های جالبی را ارائه می‌دهد. این بازی موفق می‌شود یک ماجراجویی هیجان‌انگیز و به یاد ماندنی را برای شما ثبت کند. با این حال برخی مشکلات و بی‌نظمی در این نسخه دیده می‌شود که مانع از آن می‌شود که به بهترین بازی Resident Evil تبدیل شود.

IGN: 8/10

Resident Evil Village یک بازی جذاب با مبارزاتی هیجان‌انگیز است که دنباله‌ی داستان ایتن وینترز را روایت می‌کند.

VGC: 8/10

این بازی همانند یک هیولای قدرتمند است که برخی از المان‌های خود را از نسخه‌های چهارم و هفتم Resident Evil وام گرفته است. Resident Evil Village از لحاظ مدت زمان، طولانی‌تر از دیگر نسخه‌های اخیر این فرنچایز است و در آن محیط‌ها، شخصیت‌ها و موارد جالبی را مشاهده خواهید کرد. از جمله نکات منفی این بازی می‌توان به افتتاحیه‌ی ضعیف آن اشاره کرد.

حس ترس در دهکده؛ نقدها و نمرات Resident Evil Village

میانگین نمرات بازی در نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵

حس ترس در دهکده؛ نقدها و نمرات Resident Evil Village

میانگین نمرات بازی در نسخه‌ی رایانه‌های شخصی

حس ترس در دهکده؛ نقدها و نمرات Resident Evil Village

میانگین نمرات بازی در نسخه‌ی ایکس‌باکس سری ایکس

WalleR MaN

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

حس ترس در دهکده؛ نقدها و نمرات Resident Evil Village
حس ترس در دهکده؛ نقدها و نمرات Resident Evil Village
حس ترس در دهکده؛ نقدها و نمرات Resident Evil Village
حس ترس در دهکده؛ نقدها و نمرات Resident Evil Village
حس ترس در دهکده؛ نقدها و نمرات Resident Evil Village
حس ترس در دهکده؛ نقدها و نمرات Resident Evil Village
حس ترس در دهکده؛ نقدها و نمرات Resident Evil Village

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • G_man گفت:

    این که متاش از هفتم کمتر شد 😐
    ولی بهر حال نمره خیلی خوبیه.البته بایست منتظر نقدهای بیش تر باشیم

    • G_man گفت:

      منظورم از هفت،رزیدنت اویل هفته

    • نه متاش دروغه :pain:
      کاربر شینجی میکامی تو گیمفا رفته لیک ها رو دیده گفته باید متاش ۹۲ میشده و همه منتقد ها اشتباه میکنن :rotfl:
      یک نفر تنهایی این بازی رو تو این سایت اورهایپ کرد و تا الترا ابر سوپر شاهکار بالا برد و گفت گاد و لست جلوش کم میارن :rotfl:
      بنده خدا ریترنال رو با متای ۸۶ مسخره میکرد خودش سرش اومد 😉

      🍗Tinier🍖
      • به ریترنال میگه مزخرف و به این بازی میگفت متاش ۹۵ میشه و سی برابر جلوتر از اویل ۷ و از اویل ۴ و اویل ۲ بهتره و ترسناک تره و بعدشم گفت بهترین بازی ترسناک تاریخ میشه لیک دیده ماشالله ایشون بچه ای ۱۲ ساله است که معلم اخلاق هیترهاست :rotfl:

      • ShinjiMikami گفت:

        خوب بلدید کسیو بد جلوه بدید. 😀 پابرجام.
        کسی به ایول ویلیج نگفته سوپررر شاهکار و اینکه گاد و لست جلوش کم میارن. بلکه از ایول ویلیج تعریف کردم و دیده هامو دیدن و گفتم شاهکاره که شاهکارن هست.
        ریترنال رو کسی مسخره کرده حتی گفتم بازی موفق و خوبیه.
        تشریف ببر محلتون

        • جناب به دل نگیر

          اینا ادم هایی هستن که تا بتونن دروغ میزارن تو دهن ادم بعد خودشون دروغ میگن

          اینا آدم هایی هستن اکانت فیک یه مایکروفن رو میزنن و با اکانت فیکشون چرت و پرت میگن ، بعد میان تو اکانت اصلیشون تا میتونن اکانت فیک خودشون رو مسخره میکنن

          منطق اینجا معنی نداره

          • ShinjiMikami گفت:

            بالا ( غلط نوشتاری)دیده هام رو گفتم. به خیلیا تند تند کامنت میدم و خودمم در دنیای واقعی عجله دارم واسه همین غلط نوشتم.
            به دل نگرفتم و قبلا هم گفتم متا پایین بیاد همینجام و حرفمو میزنم. هرچی گفتم در بازی موجوده و اگه تجربه کنید محیط های وسیع و دلچسب با باس فایت های بسیار جذاب و داستانی پیچیده و شاهکار طرفیم.
            شما هم خیلی عزیزی.
            همیشه پابرجا و موفق باشی البته همه موفق و پابرجا باشن.
            با تشکر

      • برو بابا
        تو درکت به رزیدنت اویل نمیرسه
        نهایت درکت از این بازی اینه که متاش شده ۸۱ ! وگرنه این بازی دست کمی از شاهکار نداره

      • AXEL STONE گفت:

        حتما اون کاربر خودتی اما با اکانت مولتی…
        حضرات بیکار اخه مگه کارشون چیه؟؟؟ ولی من فکر میکنم که اون تو باشی و داری فن را بد جلوه میدی چونکه همین که وقت داری به دیگر سایتها دقت کنی و کامنتهاشون را ببینی ثابت میکنه که ان بیکار خود تو هستی.
        اصلا این برخوردمو دوست ندارم ولی نمیذارید سکوت کنیم.

    • متاش از ریترنال که میکوبیدینش و اویل ۷ کمتر شد ولی نمرات فوق العاده گرفته

    • همونطور که در آخرین پست نقد کردم بازی متای بالای نود نمیگیره در بدترین حالت گفتم ۸۴ تا ۸۶ و در بهترین حالت ۸۶ تا ۸۹ میگیره که کاملا درست بود تبریک به همه گایز…حالا یه چندا اسکرین از اسپنسر راستگو و جنرال و بقیه که (هیتر های بازی هستند) بهتون نشون میدم و از همه مهمتر پشم تن اورهایپ سایت یعنی کاربر بچه ای بنام shinjimikami ریخت دوستان به این کاربران بخصوص میکامی محل ندید و دیس بدید و رد شید چون وی بزرگ‌ترین هایپ دروغین رو در سایت ایجاد کرد و همچنین هیتر ریترنال و هورایزون است و کاربر بسیار بی ادبی است…https://s4.uupload.ir/files/2f96474f-5f03-43d8-8a73-1c915b258796_05m8.png_ https://s4.uupload.ir/files/20128792-9445-442d-a917-52372f0e0b08_irud.png_ https://s4.uupload.ir/files/59727a90-5ce2-46d0-b4a7-7768c25a78fa_bmvz.png_ https://s4.uupload.ir/files/e0f4c069-eeb8-4c3a-a62a-d09d357f7669_mrda.png_https://s4.uupload.ir/files/ad212ff0-edd3-4826-989a-e3b2e8aa15bd_i9cs.png_ https://s4.uupload.ir/files/0f8dbdf0-d3e9-4c13-81e1-db05af49e025_55t2.png_ https://s4.uupload.ir/files/960d2921-5f03-4d4d-86bf-1d622cb7df61_7xqf.png_https://s4.uupload.ir/files/79079a1e-567b-4c7f-a673-76435836f1c4_2r.png_لذت ببرید…:):):):)

      • G_man گفت:

        الان کامنت من اونجا چه ربطی داره؟ 😕

      • اصولاََ زمانی که شخصی اشتباه می کنه و خب یه ادعایی می کنه و صحیح در نمیاد (به دلیل علاقه یا هر چیز دیگری) سعی نکنیم اون فرد رو خرد کنیم و قضیه رو بزرگ کنیم. من تجربه گرفتم هر کس این کار رو می کنه خیلی نمیگذره که کارمای منفی بر می گرده به خودش. منم کامنتای دوستمون رو میدیدم و عمیقاََ باور داشتم متای VILLAGE بالای ۹۰ نمیشه و می خواستم چند بار ریپلای کنم و بحث کنم در مورد این که اینقدر مطمئن نباشه و صنعت گیم قابل پیشبینی نیست ولی دوست نداشتم بزنم توی ذوقش، درست مثل بقیه امون که دوست داریم بازی های مورد نظرمون نمره بالا بگیرن. اون رفیقمونم بهتره حالت تدافعی که نمره متا مهم نیست و .. بر نداره و این موضوع رو که اشتباه کرده بپذیره اصلا موردی نداره که ما اشتباه کنیم.

        • 🤘Mohsenj74 گفت:

          این کامنتت خیلی به دلم نشست ، احسند فقط به خودت کریمی جان بالاترین نمره متا امروز متعلق به شماست ،،،، ویدیو گیم به آدم درس زندگی میده وقتی بتونی از بالاترین نقطه به این آثار هنری نگاه کنی ، به قول آقای ملکی زنده باد 😀 در مورد متا و بازی و کلا نمرات بازی که خداییش برا من هیچ وقت مهم نبوده البته نمرات سایت هایی که دوسشون دارم مثل گیمفا و گیم اسپاتِ سابق برام مهمه ولی اینکه بشینن از تمام سایت ها میانگین بگیرین و اون ملاک باشه اینو کلا از ریشه قبول ندارم …… کامنتت عالی بود آقای کریمی خیلی حال کردم ، دمت گرم :yes:

        • nbdy گفت:

          یعنی متا برای شما مهمه؟ از گوست آو سوشیما با متای ۸۳ ، ریترنال با متای ۸۶ و بتلفیلد ۵ با متای ۷۳ لذت نمی برید؟ قبول کنید متارو ۴ تا فنبوی برای لذت بردن از جنگ کنسولی درست کردن مگرنه تا نسل ۷ کی اصلا میدونست متا چیه؟ کی بهش توجه میکرد؟

          پدر بزرگ دانته و ویرجیل
          • nbdy گفت:

            برای نظرتون احترام قائلم ولی به نظر من اتفاقا متا برای گیمر ها تعیین کنندست. متا برای ناشر ها ارزش تجاری داره چون به مخاطب این تفکر القا شده که بازی با متای بالارو حتما باید تجربه کنه(برعکسش هم صدق میکنه)، بنابراین اگه این تفکر تو ذهن مخاطب از بین بره و متا مورد بی توجهی مخاطب واقع بشه به مرور زمان ارزش تجاریش از بین میره و ناشرها برای تبلیغ بازی هاشون ناچار میشن سراغ فاکتورهای دیگه ای برن.

      • ShinjiMikami گفت:

        کسی هورایزون و ریترنال رو هیت نکرده.
        هرچیزی در مورد ایول ویلیج گفتم از محیط های وسیعش گرفته تا تنوع در انمی و باس و ترکیب بسیار جالب و جذاب بین اکشن و ترس و هرچیزی که در اسکرین شات ها هست رو در بازی شاهدش هستیم.
        نقد ها همشون مثبتن و کسی نگفته این بازی فلان جاش بده ولی در تعجبم بجای ۹۰ همشون ۸۰ ۸۰ دادن.
        منفیارو هم به طرز حرف زدن تو میدن و رد میشن. من بجز تو و اون craig که طرز حرف زدن بلد نیستید جواب سفتی دادم.
        تشریف ببر کوچتون بازی کن

        • AXEL STONE گفت:

          نمیدونم چرا تعجب میکنید برای مافیای متاکریتیک… نمیدونم قبول میکنید یا نه ولی بدوند که اون یکی از رسانهایی هست که دیگر تحرکات شرکتها را با اینشیوه محکوم میکنه.
          نمیخام بیشتر تعریف کنم اگر خاستید بیشتر راجبش بدونید توی خاص گیمفا میتونید بیایید تا برای شما کاملتر توضیح بدم.

          خوش بگذرونی RE8 عالیه نمره ۸۴هم خیلی خوبه… درضمن نمره به لذت و خوبی و یا بدی بازی ربطی نداره فقط نمایان میکنه که بازی چقدر کامله و چقدر نقص داره و چقدر به اصالتش پاینده.

          از این متا باوران هم ناراحت نباشید مثلا این پاردوکس عزیز داره خودش را جر میده از شادی برای کامنتای بعضی از کاربران فن RE که شایدم ان کامنتها مربوط به اکانتهای مولتی خود خودش باشن… مبارک باشه:rose::heart: موفق باشی.

      • AXEL STONE گفت:

        خجالت هم خوب چیزیه: RE8 اگه متایی معادل متای ریترنال میاود باز هم اینطوری این کارارو انجام میدادی؟ من که حاظرم قسم بخورم که اون موقع حتا کامنت نمیذاشتی اصلا.
        چرا کمی سنگینی میگیرید؟ خیالت تخت باشه گرچه متا چیز خاصی نیست و فقط در بعضی جاها صدق میکنه اما یک روزی بازم همچنین چیزی برات اتفاق میفته ولی فقط امیدوارم جود داشته باشی که اینطوری زبان درازی خودت را ادامه بدی تا مورد تمسخر دیگران قرار بگیری.

  • چرا بعضی ها اینقدر کم میدن نمره میکشه پایین البته اگه طرفدار این فرانچایز باشین نمره فقط عدده

  • ۸۴ و ۸۶ 😐 😐 نسخه رایانه شخصی متای رزیدنت اویل ۷ و اون یکی متاش پایین تر از رزیدنت اویل ۷ است :-(( .ولی مطمئنم بازی خیلی خوبی میشه مهم متا نیست

  • RE4 AND RE8 گفت:

    چی شد ۸۶ عجبا من گفتم الان از نود میگذره ولی خب نمره متانریک برای من ارزش زیادی نداره اگه از بازی لذت ببرم کل نمرات رو فراموش میکنم و فقط لذت میبرم

  • انتظار بیشتری داشتم دیگه بعضیا رو بالای نود حساب می کردن
    نقد هارو می خوندم اکثریتشون از بازی تعریف کردن ترکیبی از نسخه هفت و چهار میدونستن صرفا با یه اثر خوب طرفیم نه شاهکار

  • Witcher گفت:

    خب بیا داداش بت گفتم زیاد دنبال متا نباش پایین ۹۰ شد چیکار میکنی الان 😐 یه ملت حالا سربه سرت میزارن

    اقای میکامی …من میدونستم زیر ۹۰ میگیره

  • AHM.Gamer گفت:

    من که کلا رزیدنت اویل ۷ رو بازی نکردم چون اول شخص بودش(من عاشق ۲ ام) ولی درکل همه انتظار نمره بالاتر داشتیم بازم فک کنم نسخه خوبی باشه اینقدر این چند وقته هایپ شدیم متاش پایین ترم میبود باز بازیش میکردیم lol البته هنوز نقدهای بیشتری مونده که فک کنم به متا اضافه کنن

  • oculus rift گفت:

    بازی به این خوبی واقعا برای نمره دهنده ها متاسفم

  • Armin Ezati گفت:

    متای خوب و قابل قبولی گرفته به امید تجربه هر چه زودتر این عنوان زیبا :-))

  • Uncle Broom گفت:

    نمره خیلی خوبیه ولی یه سری دوستان اینجا یه جوری تعریف میکردن فکر کردم حداقل ۹۰ رو میگیره

  • xbox and halo گفت:

    حاجی این چه وضعشه ، باید ۹۰ به بالا بگیره ، این نهایت ظلمه ، متاسفانه یه منتقد خوب هم پیدا نمیشه ،
    همه چیز شده پولکی ، انشالاه که به متاش افزایش پیدا کنه ، درضمن نماز و روزه همه قبول باشه ، :heart: :heart:
    به متا اهمیت ندین ، بزنین بر بدن و حالشو ببرید.

  • از پیش بینیم ده نمره ای بالاتر شد
    عالیه
    مثل اینکه فقط یکم روایتش مشکل داره
    همین

  • MahyarMsm گفت:

    متاش بد نشد هنوز هم مونده البته اقا اصلا متا رو ول کنید بشینید لذت ببرید بازی کنید همون طور که امید عزیز خیلی قشنگ توی یه پست اشاره کردن اینا مهم نیست همینکه رزیدنت ایول تا دو سه روز دیگه میاد خودش خیلیه

  • خب اینم طبق پیش بینی من شد … گفتم متاش خیلی زور بزنه به ۹۰ برسه ، اما هرگز بالاش نمیره ….. البته خوشحال نیستم ، دوست داشتم بالا بود
    اما در هر صورت بازی کردنش واجبه

  • RARE گفت:

    عه من توقع ۹۰ داشتم
    شاید نقد هاش بره بالا

  • Bh گفت:

    همونطور که با توجه به دمو حدس میزدم و توی بعضی نقد ها گفته شده بازی نسبت به ۷ دارای اکشن بیشتر و ترس کمتریه که بد نیست ولی انتظار ترسی مثل ۷ رو داشتم. نمرش اونطور که فکر میکردم نشد ولی مهم نیست و قطعا یکی از بهترین گیم های امسال محسوب میشه، حتما تجربش میکنم.

  • Emmat گفت:

    WTF
    این پست مجبورم کرد نظر بدم خدایی به گفته خود سازنده ها ویلیج هم سطح نسخه ۴ ام هست.
    RE4 : 96
    RE V : 84
    خب اینا که به قول سازنده هم سطح اند پس چرا نمرات ویلیج پایینتر هست شاید این دلیلش باشه که نمرات کم کم به سمت پایین رفتن می ره دلایلی زیادی هم هست : تعداد زیاد منتقدا بعضی وقتا انتی بازی در اوردن.

  • cast away گفت:

    متای بازی تا ۸۳ رفت و دوباره ۸۴ شد
    بشخصه این متا برام تا حدی قابل پیش بینی بود ولی ذره ایی اهمیت نداره
    چون قراره به اندازه ی یه بازی یا متای ۱۰۰ ازش لذت ببرم

  • بازی متاش بالا ۸۰ باشه یعنی سازندش زحمت کشیده و کم نذاشته حتی خودم بازی هایی هم بودن با متای زرد هم حال کردم باهاشون مثل ryse و the order 1886 و کلا یه سلیقه شخصی

  • Neil_druckman گفت:

    😐 :hypnotized:
    راسیتش انتظار ۹۰ به بالا داشتم باید نقدا رو بخون ببینم دقیقن مشکلش چیه گیم پلیش که خیلی خوب بود :-/
    خطاب به کسایی که میخوان بگن متا مهم نیست و اینا ببینید درسته واقعا بازی هایی بودن که متاشون کم بوده اما واقعا لذت بخش بودن اما اسم شاهکار رو نمیشه واقعا گذاشت روشون چون بازی بالا ۹۰به جز عناوین نینتندو که از دم اورریتن (البته زلدا متاش حقشه) بازی هایی با جزییات بالا و داستان قوی و طراحی مراحل شاهکار هستن.

    خطاب‌به کاربر شینجی میکامی که هرکی از بازی انتقاد میکرد حمله میکرد بهش حالتو خریدارم :shame:

    • اگه نقدو بازی میکردی هر سه تاشو به حرف یک بچه ریزه حالت گرفته نمیشد ولی بهرحال متاش بدترین حالتی شده که گفتم ۸۴تا۸۶ توی پستا وای بازی خیلی خوبیه دیگهاااا

    • بازیای نینتندو اورریتدن؟⁦:-|⁩
      نینتندو
      مارو دور ننداز

    • بازی های نیتندو اورریتدن نکنه بازم میخوای ازت استیکر بسازن؟
      عر شیا هر مرجعی که به لست جایزه نداده رو باید چیکار کرد؟ :rotfl:

    • Mikasa گفت:

      “به جز عناوین نینتندو که از دم اورریتن”

      Lol چون ده ساعت کاتسین و گرافیک واقع گرایانه نداره اورریتده

      • Neil_druckman گفت:

        Mikasa
        نه چون طراحی هنریشون افتضاحه بازی پلتفرمری که طراحی هنریش افتضاح باشه ولی متاش ۹۰ باشه قطعا اورریته
        وگر نه پلتفرمر شاهکار مثل اوری و کرش و ریمن داریم که ۹۰ هم کمه براشون

        • فی الواقع بازی ندیدم که به اندازه ی زلدا BOTW طراحی هنریش شاهکار باشه
          طراحی هنری Links Awakening
          طراحی هنری Splatoon
          طراحی هنری Mario Odyssey
          طراحی هنری Mario 3D World
          طراحی هنری …
          نینتدو: ما رو دور نندازین

        • Mikasa گفت:

          طراحی هنریشون افتضاحه؟ ماریو ادیسه ۲۰ تا دنیا داره هرکدوم اونقدر از نظر رنگ و لعاب باهم فرق دارن که از نظر تنوع کرش و اوری رو با خاک یکسان میکنه (با احترام به اوری ولی از نظر تنوع محیطی در مقایسه با بهترین نسخه های ماریو هیچ حرفی برای گفتن نداره)
          اونقدر رنگ ها تو بازی های ماریو جذاب و پر رنگ هستن که بازی های دیگه در قیاس باهاشون کاملا بی روح بنظر میرسن از نظر رنگ بنبندی اس
          در ضمن ارزش پلتفرمر به لول دیزاینه نه صرفا طراحی هنری
          هر نسخه ماریو هم ده ها level با مکانیک های کاملا مختلف داره
          خلاصه اینکه چرت نگو
          بیس لول دیزاین تمام پلتفرمر های تاریخ بر اساس ماریو هست حتی celeste هم کلی ایده از ماریو ورداشته
          مکانیک اصلی پرش تو اوری یعنی پرش بر اساس projectile های دشمن ، خیلی قبل تر از اوری تو ماریو بکار رفته
          ۹۰٪ هرچیزی که تو هر پلتفرمر میبینی از مکانیک اصلی گرفته تا لول دیزاین برمیگرده به یه نسخه ماریو
          حتی دوربین سوم شخص هم تاثیرات زیادی از ماریو گرفته
          پس نه کل دنیای گیم اورریتد باشن ، ماریو نیست 🙂

          • Mikasa گفت:

            این وسط فقط ریمن اونم فقط نسخه های origins و legends میتونن از تنوع محیطی و رنگ بندی با بهترین ماریو ها رقابت کنن
            که بازم تو خلق لول دیزاین خلاقانه و آوردن مکانیک های جدید به پلتفرمر ها، رنگ میبازن در قیاس با ماریو
            شما مکانیک های جدیدی که اوری و کرش و ریمن به ژانر پلتفرمینگ اضافه کردن رو فقط بگو 🙂
            من برای ماریو رو میگم:
            مکانیک پرش روی دشمن برای کشتن دشمن اولین بار توسط ماریو خلق شد (همون مکانیکی که ده ها پلتفرمر ازش کپی زدن ولی ریمن و کرش و اوری هیچ مکانیک جدیدی در این ابعاد نیاوردن که منبع الهام بقیه پلتفرمر ها باشه)
            سوپر ماریو ۶۴ از اولین پلتفرمر های سه بعدی (شاید اولین) و نوع دوربین سوم شخصش منبع الهام خیلی از بازی های بعدش شد (منبع ویکی پدیا)
            پلتفرم های غیب شونده اولین بار توسط ماریو بکار رفتن
            پرش روی projectile های دشمن اولین بار توسط ماریو اومد به صنعت گیم
            پلتفرم های مبتنی بر نت موزیک اولین بار توسط ماریو اومدن
            خلاصه که اره ماریو نبود ژانر پلتفرمر در این ابعاد اصلا وجود نمیداشت

          • Neil_druckman گفت:

            Mikasa
            فن بوی های متعصب نینتندو غیرقابل تحمل هستن ولی اینبار جواب تو رو میدم
            صنعت گیم از ماریو خیلی الهام گرفته؟ خب الان چی کار کنم؟؟؟؟ نه واقعا چی کار کنم ماریو عظیمه اوکی ولی الان من در مورد نسخه های قدیمی ماریو حرف زدم یا اودیسی؟؟؟؟؟ هر وقت فنای نینتندو کم میارن میگن ماریو انقلابی بوده بوده که بوده به جهنم به درک الان متاش بالا بشه چون قبلن انقلابی بوده؟
            قبول دارم لول دیزاین و گیم پلی ماریو تو پلتفرمر بهترینه اما اصلا از گیم پلی صحبت کردم؟؟؟؟ توی بازی پلتفرمر همونقدر که گیم پلی و لول دیزاین مهمه طراحی هنری هم مهمه ماریو اودیسی محیطاش متنوعن رنگ بندی زیبا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا بیا برو جوک نگو پسر ما بازیش کردیم رنگ بندی بازی افتضاح بود محیطا رو با بدبختی تحمل میکردم انقدر زشت درست کرده بودن بعد تو با ریمن با اون طراحی که چشمای ادم رو نوازش میکرد یکی میدونی؟
            ماشالله فنای نینتندو یه جوی هم درست کردن که انتقاد از بازیاش گناه کبیرس تازه این یکی که به طراحی هنری اودیسی میگه شاهکار

            • Mikasa گفت:

              اولا که بازی بازیه و پلتفرمر اولین اساس نقدش level design هست نه چیز دیگه
              اینکه تو از طراحی ماریو ادیسه خوشت نیومده دلیل نمیشه بد باشه
              اصلا دلیل منطقی هم ارائه ندادی چرا طراحی بازی بده Lol
              بازیه تابلوی نقاشی نیست که طراحی هنری اولویت باشه
              تو ادیسه لول دیزاین شدیدا متنوع وجود داره
              تو بعضی لول ها بازی کاملا اپن ورلد میشه تو بعضی لول ها مثل bowser’s castle بازی خطی میشه
              بعضی لول ها ماریوی دو بعدی و سه بعدی رو به بهترین نحو باهم‌ترکیب میکنن
              شما اول حرفت این بود که بازیای نینتندو اورریتدن
              من تاریخ گیمو پلتفرمر هارو برات اوردم اثبات کردم هیچ سری بازی ای اندازه ماریو روی این ژانر موثر نبوده حالا کم‌اوردی بحث عوض میکنی که فقط ادیسه اورریتده؟ چون با طراحیش حال‌نکردی؟ Lolllll
              لول دیزاین
              کنترل شاهکار و بی نقص
              دوربین عالی
              گیم پلی شدیدا روان
              رو ول کردی میگی بازیش زشته( تازه من تو عمرم ندیدم کسی بگه ادیسه زشته اولین بارمه ) پس اورریتده؟ منطقت از پهنا تو حلق ابی
              با همین منطق تو منم‌میگم لست آف آس. اورریتده چون زشته
              حرف مفت زدن راحته دیگه D X

              • Neil_druckman گفت:

                دقیقن دلیل اینکه نباید با نینتندو فن بحث کرد اینه که ما داریم در مورد نینتندو بحث میکنیم یهو اسم لست اومد وسط :rotfl:

                اولن که اون موضوع کسی پا نمیشه بیاد به عناوین قبلی نینتندو بگه اورریت چون همه میدونن چه لطفی به صنعت گیم کردن من همون اولم گفتم منظورم بازی های جدید نینتندو مثل ماریو اودیسی و انیمال کرسینگه حالا انیمال کراسینگ که دیگه اخرته اورریته باید یه واژه جدید براش پیدا کنن

                من چند بار بگم من با گیم پلی الان کار ندارم نوبت به هر بازیی میرسه ریز ریز مشکلاتش رو ملت در میارن حالا به نینتندو رسید فقط بگیم گیم پلی؟ الان طراحی هنری ماریو اودیسی فاجعست رو من چطور توضیح بدم؟ بزار بگم که صرفا گذاشتن یسری شی توی پس زمینه بدون کوچک ترین طراحی توهین به شعوره تا طراحی هنری حالا گیم پلی بازی خاص هست دلیل نمیشه این مشکلات رو چشم پوشی کرد. Anti aliasing هم که افتضاحه تو بازی فکر کردم به خواطر شبیه سازه رفتم تو یوتیوب دیدم خود سویچ هم مشکل داره

                • Mikasa گفت:

                  “گذاشتن یسری شی توی پس زمینه بدون کوچک ترین طراحی توهین به شعوره”
                  گذاشتن هزاران آیتم جلو چشمت چطور؟ طراحی detailed بیست تا دنیای مختلف که ۱۰۰٪ باهم فرق دارن چطور ؟ اون تنوع بی نظیر که بقیه بازیا خودشونو جر میدن هم نزدیکش نمیشن چطور؟
                  “. Anti aliasing هم که افتضاحه تو بازی فکر کردم به خواطر شبیه سازه رفتم تو یوتیوب دیدم خود سویچ هم مشکل داره”
                  لول الان anti aliasing شد مشکل هنری؟ اون بحث‌فنیه
                  اول بفهم به چی‌میگن فنی به چی‌میگن هنری
                  در ضمن این مشکل سوییچه قدرت چندانی برای چنین کاری نداره
                  دولوپر هم برای سوییچ بازی ساخته
                  مشکل از دولوپر یا بازی نیست مشکل از دستگاهه
                  در عوض بازی ۶۰ فریم اجرا میشه 🙂 چه داک چه هندهلد
                  و همه میدونن‌۶۰ فریم تو پلتفرمر اصل اساسیه
                  همون کرش بندیکوتی که میگی نسخه اخیرش رو سوییچ ۳۰ فریم اجرا میشه
                  فرق پلتفرمر شاهکار با پلتفرمر معمولی همینه
                  اون پروفایلت راستی چند فریم اجرا میشد؟ اها سی فریم ؟ من ۶۰ فریم بدون جزئیاتو به صدتا ۳۰ فریم با جزئیات الکی ترجیح میدم دی :
                  و خداروشکر که اولویت هارو میدونن سازنده های نینتندو
                  اولویت همیشه برای بازی گیم پلی روان هست و بس
                  ۶۰ فریمم قطعا نیازه برای دستیابی به این هدف

                  “دقیقن دلیل اینکه نباید با نینتندو فن بحث کرد اینه که ما داریم در مورد نینتندو بحث میکنیم یهو اسم لست اومد وسط ”
                  مثال زدم که استدلال مسخرتو جواب بدم 🙂
                  لست از نظر تنوع محیطی در قیاس با ماریو پشمم نیست
                  تو ماریو ما نه تنها تنوع محیطی داریم بلکه تنوع آرت استایل هنری هم داریم
                  مثلا luncheon kingdom از نظر طراحی هنری شبیه هیچ جای دیگه بازی نیست و شدیدا فانتزیه
                  در عوض metro kingdom حالت نیمه رئالیسم داره
                  کمتر بازی ای چنین ویژگی ای داره
                  خلاقیت تو طراحی محیط های نینتندو هم عالیه
                  چنتا بازی داریم که یه مرحله اپن ورلد از صحرای یخ زده با شن قرمز داشته باشن که توش هرم مصری به صورت برعکس اویزون باشه؟
                  به این‌میگن خلاقیت هنری
                  خلق چیزی که تو واقعیت عمرا بشه دید
                  (نه اینکه بگیری یه شهرو کپی پیست بازسازی کنی با گرافیک رئال یا نصف مناطق بازیت یه مشت جنگل باشن که هرکس تو عمرش هزاران بار دیده و هیچ ذوق هنری ای توش دیده نمیشه )
                  یعنی برای یه بازی مجبور شدن از چند نوع طراحی هنری استفاده کنن
                  بازی اول از هر چیز باید بازی باشه بعدا در بعد هنری بحث میشه
                  بازیای نینتندو هنری باشن یا نه اصلا و مطلقا هیچ اهمیتی نداره
                  اصل اول و آخر گیمینگ گیم پلی و لول دیزاین هست و بس
                  سایر چیزها مثل داستان خوب و هنری بودن متعلقاتن که میتونن باشن و میتونن نباشن
                  اگه بازی ای متکی هست به بعد هنریش
                  مثلا اگه بازی داستان محور باشه بعله داستانش هم نقد میشه
                  بر اساس بازی ، آیتم های نقد فرق میکنن
                  ولی اصل اساسی همون لول دیزاین و گیم پلین که ماریو توشون عالیه
                  درنتیجه: ماریو ادیسه=عالی
                  “منظورم بازی های جدید نینتندو مثل ماریو اودیسی و انیمال کرسینگه”
                  بازیای جدید نینتندو همینان؟ lolllll
                  کلی بازی خفن اومده نینتندو ریلیز کرده رو سوییچ حالا دوتا رو بازی کردی میگی نهههه اورریتدن بازیای جدید نینتندو
                  اونم تازه با شبیه ساز!
                  اخرشم بگم که خواطر درست نیست خاطر درسته

            • saman گفت:

              ((ماشالله فنای نینتندو یه جوی هم درست کردن که انتقاد از بازیاش گناه کبیرس))
              اولا که فنای نینتندو نه و متعصب هاش.
              دوما مگه متعصب های نینتندو اینجورین؟
              یه انتقاد کوچولو از سونی مایکرو بکنی متعصب هاش و فن بوی هاش از خجالتت در میان.

    • ShinjiMikami گفت:

      من به کسی حمله نکردم. برو مجروحارو یکی یکی پیدا کن بیار ببینم کجان. وقتی یه بچه مثل این ارت پرو حرف زدنش رو بلد نیست باید جوابشو مثل خودش داد.
      قبلا هم گفتم و با حرفتون موافقم که بازی ها با متای بالای ۹۰ شاهکارن ولی نگفتم که بازی های پایین متای ۹۰ آشغالن یا شاهکار نیستن. بازیای متا پایین داریم که شاهکار بودن.
      نقد ها همشون مثبتن ولی ۸۰ دادن واقعا نمیفهمم.
      با تشکر

    • saman گفت:

      بازی ها نینتندو اورریتدن؟
      من مخالفم.
      حتما که نباید بازی مثل لست و گاد او وار باشه.

    • مهدی گفت:

      بازیهای نینتندو اورریتده ؟
      چون متاهاشون از بازیهای سونی بیشتره و بجای ۲۰ ساعت کاتسین و فیلم سینمایی لذت واقعی گیم و آرامش دارن شدن اورریتد ؟
      البته از شما سونی فنا با افتخارات و گوتی های بیشمار انتظار دیگه ای نمیره ، برو جوایزتو بده بغالی ببین بهت یک آدامس میدن یا نه ؟ :rotfl:

    • ALFAR3D گفت:

      متا کمپلت مهم نیست و اصلا ارزش نداره چون نسبت به جو سیاسی یا اجتماعی یا ترند و اینا تغییر میکنه…لپ کلام متا برای بچه هاست وگرنه هیچ ارزشی نداره چون سیاست های سایتا متغییره تو طول زمان…و من کاری ندارم نینتندو اوریته یا پول میدن و این حرفا…کلا تجربه شخصی واجبه و رک بگم من با یه بازی مثل لست ۲ حال نمیکنم حالا نگاه متاش بکن ولی با یه بازی دیگه با متای کمتر ممکنه بیشتر حال کنم و مورد زیاد هست و فقط من نیستم…در کل نگاه متا نکنید فنش هستید یا خوشتون میاد بشینید بازی کنید نگاه چهارتا عدد و برچسب نکنید…

    • AXEL STONE گفت:

      دوست خوب متا ربطی به خوبی و بدی بازی و کلا لذت بخش بودن یا نبودن بازی نداره.
      من برخی از عناوین نینتندو را دوست دارم بعضیاشون را هم دوست ندارم اما دلیل نمیشه چونکه دوستشون ندارم یعنی اورتد و غیر شاهکار باشن… بازیهای نینتندو واقعا بازیهای کامل و بینقصتری هستن.
      نقد کنید اما نکوبید دوست عزیز تا جایی که میدونم چند جا کامنتای شمارو خوندم که حاوی کوبیدن و توین بود بدون توهین و کوبیدن نقد کنید هیچ کسی به شما چیزی نمیگه و اگر نقد شما معتبر و صحیح باشه حتما کامنتهای خوبی میگیره… و گیمری که بازی خودش را نقد نکنه از دیدگاه من صرفا فقط فنبویه و گیمری که اشتباه نقد کنه بلا نسبت شما و دوستان عزیز نوبی بیش نیست و اونی هم که میکوبه یک هیتره و هیچ تعریفی ندارد که من به انهای میگم پیش از نقد.

  • Hoseein گفت:

    اکشن بلای جون این سری از قسمت ۴ تونست تعادل خوبی بین اکشن ترس کنه دیگه بازی که از پنج رفت سمت اکشن هفت جبران کرد اما دوباره ۸ رفته سمت اکشن حیف

  • دمش گرم نمرات خوبی گرفته.خودم به شخصه نمره گیم اسپات برام خیلی مهمه و یکی از دلایل انتخاب بازیامه

  • mohamad980 گفت:

    خدا کنه پول دستم بیاد این بازیو تجربه کنم با نسخه ۷ که خیلی حال کردم

  • mugiwara07 گفت:

    انتظار متای بالا تری داشتم و خورد تو ذوقم همیشه هم به خودم میگم انتظار و هایپ زیاد بازی باعث خیلی بده و میشه مث الان من :-(( اما به هرحال نمره خوبی گرف و تابستون اگ بتونم حتما میگیرمش
    اسپم : کاربر شینجی‌میکامی کجایی که تمام حرفات رف زیر سوال :rotfl: البتع خدایی نقد IGN مسخره بود

    • ShinjiMikami گفت:

      تمام حرفام رفت زیر سوال بله رفت که رفت. 😉
      باور کن هرچی در لیکا رو دیدم رو گقتم و خودتونم میبینید اکثرا خوبی هاشو گفتن ولی نمره ۸۰ دادن بجای ۹۰. شاید باگ داره شاید بهینه نیست نمیدونم ولی آنچه من دیدم شاهکار بودن این بازی رو نشون میداد.
      طبق گفته هام محیط های بازی وسیعه و کلی انمی و باس داریم. گیم پلی بازی طولانیه و بالای ۱۵ ساعته و داستان عالی داریم. هر وقت تجربه کردین خودتونم میبینین. همشون درسته خود منتقدا هم گفتن ولی واقعا طرز نمره دادنشون رو نفهمیدم.
      صبر کنیم ببینیم با کامل شدن نقد ها تا ۹۰ میاد یا نه.
      موفق باشی

      • دوست عزیز شما چندبار گفتی از رزیدنت ایول ۴بهترمیشه که عمرا هیچ رزیدنت ایول بتونه بزنه رودستش اون یه بازی تکرار نشدنی. خودم عاشق سری رزیدنت ایول هستم و به نظرتتون احترام میزارم ولی هیچوقت رودست نسخه۴ نمیاد. بهترین رزیدنت ایول به ترتیب
        رزیدنت ایول ۴
        رزیدنت ایول ۲ریمیک
        رزیدنت ایول ویلج هستن ازتظربنده

    • arm4nii گفت:

      چرا اینقدر به متا اهمیت میدین.
      با خود بازی عشق کنید نه متا.
      بعدشم از کی تا حالا متای بالای ۸۰ خوب نیستن؟
      متای بالای ۸۰ ینی بازی عالیه و لذت ببرین.
      بالای ۷۰-۷۵ ینی خوب و حال کنین.
      بالای ۹۰ ینی غوقالعاده.
      من خیلی خاطره با بازیهای متای زیر ۸۵ دارم.و هیچوقتم سر متا خودمو اسیر نکردم و لذت بردم

  • NEON گفت:

    حیف شد :-(( . بیشتر از این حرفا ازش انتظار داشتم . راستش من انتظار نمره ۸۹ رو داشتم اما مثل اینکه این اتفاق نیوفتاد :-(( . وای الان حال شینجی میکانی چقدر خرابه 🙁 :-(( :idk:

    • ShinjiMikami گفت:

      به هیچ عنوان بخاطر یک متا که برای یک روز میاد و میره و تموم میشه هیچکسی نباید ناراحت باشه. اگه با یه بچه بحثم شده گفته تو گریه میکنی و فلان و منم جوابشو دادم بدلیل فرهنگ خودش بوده. وگرنه قرار نیست کسی بخاطر متا ناراحت بشه.
      نقدا هم کامل نیستن صبر کنیم ببینیم چی میشه.
      حالمم خراب نیست خیلی خوشحالم ایول ویلیج بالاخره عرضه شد.

      • متا تموم نمیشه. همیشه رو اسم بازی میمونه و کسی هم یادش نمیره.

        • ShinjiMikami گفت:

          من همون قبلنا هم گفتم متا مهم نیست. ولی بنظرم بازی هایی که متای بالای ۹۰ دارن شاهکارن و در این شکی نیست. من قبلا هم گفتم بازی هایی مثل ایول ویثن ۱ یا dmc 3 برام شاهکار و عالی بودن ولی متاشون کم بوده‌.
          حالا بله متای ۸۴ و ۸۵ روی اسم ایول ویلیج خواهد موند ولی چیزی از جذابیتش کم نخواهد کرد. پیش بینیم برای ایول ویلیج اوایل ۸۵ تا ۹۵ بود. بعد از دیدن لیک ها پیش بینیم بالای ۹۰ خواهد بود هنوزم یش بینیم همینه ولی انگار بعضی از لیکا درست نبوده. همچنین با دادن متای غیر منصفانه به این بازی با اینکه میگن خیلی خوبه و تعریفش کردن.
          در تعجبم که مانستر هانتر رایز متاش ۸۸ شده ولی ایول ویلیج بهترین عنوان کپکام ۸۴ شد. با این همه چیز جدید که نسبت به ایول ۷ بهش اضافه کردن، عوضش دو نمره کم کردن.
          به هرحال همیشه طرفدار کپکام بوده ام و خواهم بود. کپکام در نسل ۹ مطمئنم بازی های خیلی بهتر و عالی عرضه خواهد کرد، منتظر DMC 6 هستم.

  • ShinjiMikami گفت:

    نقد ها هنوز کامل نیستن و تا فردا کامل میشن.
    در تعجبم که همشون گفتن گیم پلی و داستان بازی خوبه و عالیه ولی ۸۰ دادن. نمره ی ign برام خیلی مهم بود که ۸۰ داده. فعلا صبر کنیم ببینیم متا در چه عددی ثابت میشه.
    هنوزم باور دارم که ایول ویلیج یک شاهکاره در سبک ترس و بقا با دوربین اول شخص. هرکسی به سری ایول علاقه منده حتما ایول ویلیج رو تجربه کنه.
    متا اگه ثابت بمونه من باید گریه کنم 😀 واقعا حیف شد. :-(( پیش بینی من درست درنیومد و در حیرتم که درست نیومده ولی صبر کنیم ببینیم متا تا چه حد پیش میره.
    حتما تجربه کنید
    با تشکر

  • Emad-Martian گفت:

    سایتایی که زیر ۷٫۵ دادن رو بخاطر بسپرید، باید همشون رو منفجر کنیم. اول از همه Stevivor…

  • گند بزنن به این وضع ! الکی نمره هاشو اوردن پایین ! متای این بازی باید بالای ۹۰ میشد
    حیف
    برای خود من که متای ۱۰۰ می ارزه ولی برای حضور در گیم اواردز شانش خیلی کم شد

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    انتظار نمره بالاتری رو داشتم ولی خب گور بابای نمره سایت متا من که بازی رو میگیرم و باهاش کلی حال میکنم ، کی نمرات این سایت ننگین برا من اهمیت داشته که این دفعه دومم باشه :laugh: امیدوارم فروش بازی بالا باشه این مهمترین چیزِ که فروش بالای بازی خودش یه تو دهنی بزرگ به منتقدای روانی هست که کاری جز خراب کردن حس گیمرا ندارن ، بهشون پشیزی اهمیت ندید 😀 بازی تا چند روز دیگه منتشر میشه و پیشاپیش انتشار سری جدید فرنچایز رزیدنت اویل به تمام اویل دوستان و گینرا تبریک میگم :-*

    Yuuichi katagiri
  • هفت بشدت اندریتد بود اینم بهش نامردی کردن

  • saman گفت:

    متای خوبیه.
    البته من با توجه به حرف های آقای میکامی انتظار متای بالای ۹۰ داشتم 😀 😀 :laugh:

  • نمره خوبیه ولی انتظار بیشتری داشتم بین ۹۴تا ۸۷ ولی شد ۸۴ که نمره فوق العاده است امیدوارم همه تجربه اش کنند

  • Valhalla گفت:

    نمره پمره مهم نیست ولی خب انتظار بیشتری داشتم

  • MrHill93 گفت:

    اشتباهشون اول شخص کردن بازی ب عنوان دومین بار
    شوتینگ مزخرف
    و وارد کردن گرگینه ب بازی ب جای زامبی
    هایپ زیاد بوده
    وگرنه بعد از پلی دادن دمو میدونستم
    دور و بر همین میشه متاش

    • همین ورود گرگینه ها رو خیلی ها ایراد گرفتن …. حرفتون درسته …..
      من نقدهای که امتیاز ۵۰ داده بودن رو خوندم، خیلی با ورود گرگینه و وجود ایتان ایراد گرفتن و میگفتن چون مکان بازی های ۷ و ۸ با هم متفاوت بوده اصلا ایتان نباید تو ۸ میبود …. تقریبا میشد گفت از اینکه اصالت رو جابه جا کردن ایراد گرفتن

    • سهیل جان حرفتون کاملا درسته همچنین شنیدم بازی اکشن زیادی داره کپکام خیلی سعی کرده ترس بازیو کنه مثل رزیدنت ایول ۴که اشتباه کرده وجود ایتنم همینطور وواقعا بعد این نسخه رزیدنت ایول باید برگرده به سوم شخص به هرحال ازارزشای بازی کم نمیشه من خودم بازیش میکنم ولی کپکام باید یکم تغییر ایجاد کنه وقتش رسیده

  • این آقای جاش وایز از ویدئو گیمر به بازی ۵۰ داده و اونو با بازی افتضاح ورولف یکی کرده و گفته امسال سال گرگنماها بوده 😐 :smirk: 😐 😐 😐
    واقعا نباید داد بعضی ها نقد کنن

  • reaper گفت:

    دوستان در مورد نمره ی متا این بازی توجه کنید که این بازی توی ژانر وحشت بقا هستش
    و چون این ژانر بازی هاش یک مقدار خاص پسند هستن به ندرت شاید بازی توی این ژانر متاش بالای نود باشه و من خودم تعداد بازی هایی که توی این ژانر بالای نود باشن خیلی اسم زیادی به ذهنم نمیاد
    پس با توجه به ژانر این بازی متایی که به دست آورده به نظر من عالیه
    توی دنیای سینما هم به همین صورته و فیلم های ژانر وحشت به طور کلی نمراتشون یه مقدار از ژانرهای دیگه پایین تره

  • کاملا قابل پیش بینی بود، البته نمراتش خوبه ولی پسرفته نسبت به نسخه ۷ اونایی که توقع بالای ۹۰ داشتن دقیقا از چی بازی این انتظارو داشتن؟ از نظر ترس که به اویل ۷ نمیرسه از تریلر هاش مشخص بود از نظر گیم پلی هم ابدا به اویل ۴ نمیرسه این بازی یه چیزی بین اویل ۴ و ۷ هست ولی خوبه خداروشکر اونقدری خوبه که از تجربش لذت برد خیلیا بزرگنمایی میکردن راجع به بازی درصورتی که ضعف هاش تو تریلرهاش مشخص بود

  • old gamer b گفت:

    من دقیقا همین نمره رو پیش بینی کرده بودم و گفته بودم یه بازی متوسط میشه ! ولی یه مشت تینجر تازه به دوران رسیده دیسلایک و ابراز مخالفت میکردند. هر پیش بینی و پیشنهادی که در طول عمر گیمری ام کرده ام درست در اومده . اینم پیشنهاد جدیدمه اگر هیده‌تاکا میازاکی کشته نشه صنعت گیم به نابودی خواهد رفت .

  • ammar_iraqi گفت:

    افسوس :pain:
    ای کاش سوم شخص بود
    انصافا دلم برا نسخه ۴ تنگ شده
    جون مادرتون برگردید سوم شخص کنید.

  • Witcher گفت:

    متاش خوب شده همه هم قراره بازی کنن !! :inlove:

  • رفقا من چون خیلی منطقی و خفنم و با توجه به لیک ها متای ۸۵ تا ۹۵ رو براش پیش بینی میکنم :rotfl: :rotfl:

  • Leon گفت:

    متا هیچ اهمیتی نداره لذت بردن مهمه مخصوصا برای مجموعه بازی های رزیدنت اویل
    خیلی وقتا هم در مورد بازی های کپکام کم لطفی شده تو نمرات
    بیخیال متاش بشید و لذت ببرید هیچوقت دلیلتون برای بازی کردن متا نباشه
    گرچه متاش هم خبر از یه بازی خیلی خوب میده

  • Good look گفت:

    هرکی یک مدل سلیقه داره و سلیقه من نه نسخه۷و این نسخه،خیلی از زامبی محوری دور شده نسخه سوم شخصا البته شمارهای۵و۶برای من بهتر بودن

      • تو رزیدنت اویل شیش شترمرغم وارد کردن ، خداییش نگین رزیدنت ۶ خوب بود دیگه با اون افتضاح گیم پلی و پسر وسکر :rotfl: و شترمرغ با تیربار ، کیا یادشونه تو مرحله کریس شترمرغا با تیربار میریزن سرت ؟؟!! :rotfl:

        افتضاح ترین نسخه رزیدنت اویل رزیدنت ۶ بود ….

        اگه بخوام رتبه بندی رزیدنت ها رو بکنم به نظر من البته که سنم زیاده ….
        سری های اصلی و پچ ها با هم رو میگم

        ۱. رزیدنت یک
        ۲. رزیدنت ۲
        ۳. رزیدنت کد ورونیکا
        ۴ .رزیدنت ۳
        ۵. رزیدنت ۴ ( با اینکه من به عنوان رزیدنت اویل قبولش ندارم ، چون کاملا از همین سری ، افتضاح ها شروع شد، شاید به عنوان یک شاهکار بشه باهاش برخورد کرد ، اما به عنوان رزیدنتت اویل نه)
        ۶. پچ های رزیدنت اویل ، مثل ددآیم و امثالش
        ۷. رزیدنت اویل ۵
        ۸ رزیدنت اویل ۷ ( این هم جزء رزیدنت اویل ها قبولش ندارم ، چون بازم ساختار شکنی کرد و به مرزهای دیگه ایی وارد شد فقط به خاطر نامش میزارم اینجا)
        ۹. رزیدنت اویل ۸ با اینکه هنوز ریلیز نشدهاما از ۶ بیشتر قبولش دارم
        ۱۰ . رزیدنت اویل ۶ …. این قسمت افتضاح تزین و سیاه ترین قسمت کارنامه رزیدنت ایله به نظرم ، چون به معنای واقعی هیچی توش سر جاش نبود و آشغالی محض بود . هر رزیدنتی که من بعد بیاد این ۶ جاش رو به اون میده :rotfl: :rotfl: :rotfl:

        تاریخ دیگه تکرار نمیکنه رزیدنت های یک تا ۳ رو ….
        زور زدن ریمیک ساختن اما بازم جو و حسی که تو یک تا ۳ اصلی بود رو نتونستن منتقل کنن ….

        به نظرم محیطهای شهری خیلی بهترن برای سری رزیدنت اویل …..

        اون منتقدی هم که ۵۰ داده بود واقعا حرف های قشنگی زد و ایرادهای خوبی گرفت ….

  • AXEL STONE گفت:

    به به خیلی خوب بسیار عالی اگه تونستم بگیرم و بازیش کنم حتما عادلانه نقدش میکنم… مافیای متاکریتیک برای من مهم نیست.

  • sefirot2011 گفت:

    میدونید چی باعث نابودی گیم میشه ، میدونی چی باعث بحث و جدل بین گیمرها و ایجاد ترشح فن بوی میشه همین متاها ، یک عده منتقد بعضی هاشون از روی منطق و بعضی هاشون از روی لجبازی امتیاز میدن ، بشینید خودتون تجربه کنید حالا یا لذت میبرید یا نمیبرید، هر کی یه سلیقه ای هست ، اگر کسی فقط میخواد نظاره گر باشه که اون منتقد چی گفته بعد اظهار نظر کنه بهتر همین بازی انجام دادنش رو بزار کنار، چون وقتی با یک دیدگاه بد بازی رو انجام بدی همیشه بازی برات بد نشون داده میشه حالا اگر سازنده بازی هر کسی باشه

  • Valhalla9 گفت:

    اون دوستی که میگفت ۹۰ تا ۹۱ میگیره قیافش خیلی باحاله الان چند پست قبلیم گفتم متا ۸۰ تا ۸۲ همه دیس لایک زدنو میگفتن نه بالای ۹۰ ولی الان دیدیم

  • یک بازی متوسط همون طور که پیش بینی کرده بودم

  • اوسعلی گفت:

    متاش خیلی خوبه و طرفدارای این مجموعه راضی میشن. البته نسبت به نسخه قبل پسترفت داشته من انتظار متا ۸۷ رو داشتم.
    پ.ن: با کمال احترام نسبت به طرفدارای نسخه ۷ و ۸، رزیدنت اویل سوم شخص رو به اول شخص ترجیح میدم

  • Old Gamer گفت:

    قبلا گفتم نسخه نسل هشت متاش پایین میشه. حالا با توجه به این نمره ها فکر کنم کمتر از ۸۰ بشه

  • ASHEN ONE گفت:

    عالی :inlove:
    البته یخورده بیشتر ازش انتظار داشتم.
    ولی متا مهم نیست.
    مهم تجربه شخصی خودته.

  • Amir1 گفت:

    حدسم درست بود ۸۴ تا ۹۲ ولی فکرنمی کردم که ۸۴ باشه عیبی نداره من به نقد های چرت و پرت اهمیت نمی دنم منتقدا فقط میکوبونن مثل فارکرای۵ یا والهالا همشونم درجه یک بودن اینم درجه یک خواهد بود

  • Mani گفت:

    به نظر من خیلی بازی ها رو از نسخه های قدیمی قیاس میکنن خب مثلا اویل ۴ نسبت به سال ۲۰۰۵ خیلی جلوتر بود درسته ولی خب اون دوران نسبت به الان خیلی زمان گذشته پیشرفت بازی ها دیگه به فیلم های سینمایی داره میرسه پس قیاس نباید کرد این نسخه از بازی هم طرفدار داره و سلیقه اس بازی خوبیه ولی خیلی خفن و تاپ نیس ولی یه بازی که باید حتما تجربه اش کرد

  • Mani654 گفت:

    خداوندا یک رزیدنت ایول مانند اویل ۴ بر ما نازل بفرما…

  • Amir1 گفت:

    قابل توجه دوستان متا pc شده ۸۵ و ps4 هم ۸۴ ولی بنظرم متای نهایش ۸۶

  • قبلا گفتم باز هم میگم کلن متا چیز چرتیه فقط همون اولش یکم هیجان داری نمره هارو ببینی خوبه

    • Witcher گفت:

      متا تا یه حدی قابل چشم پوشیه ولی به صورت نسبی مهمه اردک جان …. برای مثال تو خیلی بازیای که بالا ۹۰ هستن میتونی تمییز حس کنی که خیلی با بازیای دگ فرق دارن بی نقص نباشن توی بهترین حالتن

      اما خب اینا باعث نمیشه ادم به تجربه گیم نپردازه به نظر من بازی هایی که ثابت شدن از سازنده هایی مثل کپکام حتما ارزش تجربه دارن حالا هر متایی داشته باشن گاها ممکنه مثل ایول ۲ یا ۴ شاهکار باشن گاهیم ممکنه یه بازی عالی مثل ایول ۷ یا ویلیج باشن

      • به نظر من حتی همون یک ذره هم ارزش نداره و مهم نیست خییلی کم پیش میاد چهارتا نمره که منتقدا میدن بتونه عظمت اون گیم رو توصیف کنه راستش من از وقتی اون ضایع بازیا تو جوک اواردز ۲۰۲۰ یا چرتو پرت های منتقدا نسبت به یه گیم (نمونش ماریو جدیده که فک کنم گیمز رادار بود بهش نمره کم داد دلیلشم این بود آب تو بازی زیاده : / ) دیدم دیگه حنای متا و جوایزو این چرتو پرتا برام رنگی نداره یه کوچولو فقط نظرات پلیرا مهمه (اونایی که بازی کردن) و تجربه خودمون

      • bravo6 گفت:

        آقا برا من بازی گوست او سوشیما لذت بخش بود که این مسخره ها بهش ۸۳ دادن سر ۲ تا باگ الکی ریدن تو نمرش چرا ملاک باید نمره باشه اومدیمو سلیقه اونی که نمره میده با شما یکی نبود اومد به بازی مورد علاقت ۴ داد تو بازی رو نمیخری دیگه ؟بازی که مشکل داشته باشه مشکلش تو کل اینترنت میپیچه نیاز به متا نیست
        مثال مشکل بهینه نبودن سنگین سایبرپانک

    • Farid گفت:

      دقیقا متای بازی که خیلی خوبه
      واقعا معیار یه بازی واسمون نباید متا باشه
      آیا مکس پین که اون دوران این همه آدم ازش لذت برد متاش چقدر بود
      جنگ های صلیبی افسانه ای (نسخه افسانه نه صفت بازی رو میگم)متاش چقدر بود آیا متا واقعا معیار درستی هست
      برید چند تا بازی قدیمی رو ببینید متاشونو این همه ازشون لذت بردیم متاشون چقدر بود
      یه نسخه عالی و مشتیه این بازی فضای اویل ۴ رو دوباره یادآور کرده بعد این مدت
      نظر این هیترا واستون مهم نباشه این ها همه نیاز به توجه دارن واس همین یه بازی و هیت میکنن ۱۰۰ نفر بهشون پاسخ بده

حس ترس در دهکده؛ نقدها و نمرات Resident Evil Village