احتمالاََ بازی Elden Ring باری دیگر تاخیر خورده است
احتمالاََ بازی Elden Ring باری دیگر تاخیر خورده است
احتمالاََ بازی Elden Ring باری دیگر تاخیر خورده است
احتمالاََ بازی Elden Ring باری دیگر تاخیر خورده است

گزارش: احتمالاََ بازی Elden Ring باری دیگر به صورت داخلی تاخیر خورده است

محمد حسین کریمی
۱۰:۵۷ ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
احتمالاََ بازی Elden Ring باری دیگر تاخیر خورده است

مدتی پیش گزارش مالی شرکت کادوکاوا (KadoKawa)، کمپانی مادر استودیوی فرام‌سافتور (From Software)، منتشر شد که جزئیات زیادی را پیرامون برنامه‌های آینده این شرکت به اشتراک می‌گذارد.

کادوکاوا نه تنها در گزارش مالی امسال خود به بازی Elden Ring اشاره کرده است، بلکه یک اسلاید و صفحه مجزا به آن اختصاص داده است. تحلیل دقیق گزارش‌های مالی و صفحه‌های مختلف آن روشن‌سازی‌های جالب و احتمالاََ تلخی را برای منتظران بازی Elden Ring به همراه دارد. در یکی از بیانیه‌های تنظیم شده در گزارش مالی سهامداران، کادوکاوا به این نکته اشاره دارد که احتمالاََ تا پایان مارس ۲۰۲۲ این عنوان عرضه نخواهد شد. چنین موضوعی غافلگیرکننده نخواهد بود، زیر ما شاهد سکوت عجیب و غریبی پیرامون آن هستیم.

در گزارش مالی رسمی آمده است که آن‌ها انتظار دارند در سال مالی آینده سود حاصل از بازی‌های ویدیویی تنها ۱۵ درصد باشد و همچنین سود عملیاتی ۵۲ درصد کاهش پیدا کند. این موضوع به وضوح نشان می‌دهد که کادوکاوا بازی بزرگی را برای سال آینده تدارک ندیده است. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که بازی‌های ویدویی مرکز اصلی تمرکز کادوکاوا را تشکیل نمی‌دهند.

در بخش دیگری از گزارش مالی این موضوع ذکر شده است که ممکن است پروژه‌های مختلف در بخش بازی‌های ویدویی به دلیل شیوع ویروس کرونا با تاخیر مواجه شوند. آن‌ها به این نکته اشاره کرده‌اند که دورکاری و کار از خانه به طرز شدیدی بر روی توسعه بازی‌های ویدیویی آن‌ها تاثیر گذاشته است. همان‌طور که ذکر شد، کادوکاوا یک صفحه کامل را به Elden Ring اختصاص داده است. شما جزئیات را در ادامه می‌خوانید:

اولویت پنجم: عرضه عناوین بزرگ در صنعت بازی‌های ویدیویی

IP جدید به نام Elden Ring، بزرگ‌ترین ساخته فرام‌سافتور در حال حاضر مراحل ساخت را طی می‌کند.

  • این عنوان اکشن نقش‌آفرینی به دنبال موفقیت سری Dark Souls ساخته شده که تا به این تاریخ ۲۷ میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته است.
  • اثری که با همکاری جورج آر.آر. مارتین (Gorge R.R. Marting)، نویسنده شاهکاری مانند A Song of Ice and Fire و سریال تلویزیونی Game of Thrones، ساخته می‎‌شود.
  • بازی Elden Ring که فضا و تمی فانتزی تاریک دارد، در حال حاضر مراحل ساخت را طی می‌کند و از نظر حجمی بزرگ‌ترین اثر ساخته شده توسط فرام‌سافتور است.

Elden Ring در سال ۲۰۲۰ جایزه مورد انتظارترین بازی سال را از مراسم The Game Awards 2020 دریافت کرد.

دنیل احمد (Daniel Ahmad)، منبع داخلی معتبر و همچنین تحلیل‌گر صنعت بازی‌های ویدیویی، به این خبر واکنش نشان داد:

گزارش کادوکاوا به طرز غافلگیرکننده‌ای باز و واضح است. آن‌ها تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ انتظار سود زیادی را از بخش بازی‌های ویدیویی ندارند و تاخیر به دلیل کرونا را دلیل اصلی این موضوع می‌دانند. به نظر می‌رسد که این گزارش تاخیر بازی Elden Ring را مطرح می‌‎کند و یا این که به دلیل عدم وجود قطعیت، آن‌ها سود حاصل از بازی را پیشبینی نکرده‌اند.

جدا از گزارش باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که کادوکاوا شرکت بزرگی است و شاید پیشبینی کاهش در سود به عناوین دیگر این ناشر مربوط شود و آن‌ها تنها Elden Ring را برای سال جاری داشته باشند. از طرفی پیشبینی کاهش سود در سال جاری می‌تواند به دلیل عدم قطعیت تاریخ عرضه بازی‌های مختلف انجام شده باشد. این احتمال وجود دارد که هنوز  تاریخ عرضه بازی Elden Ring به صورت داخلی نیز مشخص نشده است.

تقریباََ دو سال می‌شود که باندای نامکو (Bandai Namco) و فرام‌سافتور سکوت مطلق اختیار کرده‌اند، اما این احتمال وجود دارد که در E3 2021 آن‌ها سکوت خود را بشکنند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

احتمالاََ بازی Elden Ring باری دیگر تاخیر خورده است
احتمالاََ بازی Elden Ring باری دیگر تاخیر خورده است
احتمالاََ بازی Elden Ring باری دیگر تاخیر خورده است
احتمالاََ بازی Elden Ring باری دیگر تاخیر خورده است
احتمالاََ بازی Elden Ring باری دیگر تاخیر خورده است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Red گفت:

    این قافله عمر عجب میگذرد

  • دیگه خسته شدیم .
    نکنه کلا سرکاریم.فعلا با returnal خودمونو سرگرم کنیم تا بعد

  • ASHEN ONE گفت:

    این بازی رو تا آخر دنیا هم‌تحویل نمیدید:/

  • آقای کریمی توو پست قبلی در مورد الدن‌رینگ و شرایطش صحبت کردیم…اما انگار همون اتفاقی که ازش صحبت شد داره اتفاق میوفته….
    متوجه شرایط کنونی و کرونا هستم اما احساس میکنم قسمتی از پروژه روش حساسیت عجیبی داره لحاظ میشه(شاید همون اوپن‌ورلد بودن بازی که با جهان‌آزادای موجود توو بازار تفاوت اساسی داره)
    الدن‌رینگ قطعا جاه‌طلبانس و یه معجون جدید توو گیمپلی خودش داره…
    حتی من مطمئن هستم به طور کلی این اثر با تمام ساخته‌های فرام‌سافتور از حیث داستان‌گویی متفاوت باشه(به خدمت گرفتن مارتین)
    در کل امیدوارم فشاری روی میازاکی بابت تغییر ایده‌اش توو دستور کار مدیران نباشه

  • Witcher گفت:

    واقعا هم مورد انتظار ترین بازی همین لعنتیه !!!

  • MahyarMsm گفت:

    😐 ای خدا پس تا کی دیگه انتطار این بازیو بکشیم :-((

  • K1 گفت:

    هرچی بیشتر روش کار کنن بهتره ولی حداقل ی تریلر جدید باید بدن

  • اقا خودتون رو تا اخر سال با بازی های دیگه سرگرم کنید

    الدن رینگ منتشر شدنی نیست
    تامام تامام

  • ShinjiMikami گفت:

    اینکه اومدن و گفتن بزرگ ترین اثر فرام سافتوره و با جورج همکاری دارن به مراتب نشون میده که این شرکت بازی خودشو تعریف کرده و عقیده داره در حد دارک سولز یا حتی بهتر بشه. امیدوارم یه تریلر یا گیم پلی بدن از این بازی تا در موردش نظری بدیم.
    بنظرم الدن رینگ همون دارک سولزه ولی با جهانی باز که بشه مخفی کاری کرد و سوار اسب شد و …

  • Moien25 گفت:

    تا پاییز بازیش نیاد کامپیوترو میفروشم حالم داره بهم میخوره از این تاخیرا مسخره کردن جماعتیو

  • Houman-Shadow گفت:

    دیگه نههههههههه…………………….
    تمومش کن میازاکی من قسم میخورم اینو دیگه هکی نمیخرم فقط تو تا عید نوروز امسال خودمون عرضش کن دیگه

  • وبسایت ها هر کدام تحلیل خاص خودشون رو از گزارش مالی کادوکاوا داشتن، یکی تیتر زده بازی Elden Ring قبل از اتمام مارس سال ۲۰۲۲ اعرضه میشه. یکی تیتر زده گزارش مالی کادوکاوا نشان از تاخیر تا بعد از مارچ ۲۰۲۲ داره.
    اخباری ک ادعا دارن بازی تا مارچ عرضه میشه روی اسلاید مرتبط به الدن رینگ در گزارش مالی تمرکز کردن و این همه اشاره مستقیم به بازی رو دلیلی بر نزدیک بودن به رونمایی دونستن. دلیلی نداره کادوکاوا در گزارش مالی سهامداران بر روی بازی تاکید کنه که بیش از یک سال از انتشارش فاصله داریم.

    دسته دوم بیشتر وارد جزئیات شدن و آمار و ارقام رو بررسی کردن که نشان میده کادوکاوا انتظار کاهش سود در سال بعد رو داره یعنی ممکنه امسال تا مارچ ۲۰۲۲ فعالیت گیمینگشون خیلی محدود باشه.
    https://s4.uupload.ir/files/e0a7ofiwuaq0hia_mwk6.jpg
    در هر صورت بیانیه دوم می تونه صحیح نباشه. چون
    ۱- ممکنه شرکت بزرگی مثل کادوکاوا تا مارس ۲۰۲۲ فقط الدن رینگ رو عرضه کنه و دلیل سود پایین عدم وجود بازی های دیگه باشه.
    ۲- ممکنه استودیوهای زیرمجموعه کادوکاوا تاریخی برای انتشار ارائه نداده باشن یعنی به عبارت خود فرام سافتور هم نمی دونه بازی به قبل از مارس میرسه یا نه چون مراحل ساخت به خوبی همیشه پیش نرفته و به همین دلیل اصلا وارد امار پیشبینی نشدن.
    ۳- به نظر میرسه امار مربوط به پیشبینی بیشتر پیرامون عملیات مربوط به تاخیر نوشته شدن. به نظر میرسه کادوکاوا کاهش سود رو به دلیل کرونا و تاخیر پروژه ها و اعمال موارد امنیتی برای کارمندان در نظر گرفته و ممکن هستش ربطی به عرضه بازی ها نداشته باشه.
    اما ما فقط تحلیل می کنیم، هیچکس جز هسته اصلی فرام سافتور نمی دونه بازی در چه وضعیتی هستش، مطمئناََ باندای نامکو هم خبری از تاریخ عرضه نداره. چیزی که مشخصه کرونا بر روی ژاپن و مخصوصاََ تیم فرام سافتور تاثیر شدیدتری نسبت به سایر استودیوها گذاشته و متاسفانه این اتفاق زمانی رخ داده که بر روی جاه طلبانه ترین اثرشون کار می کنن. به طور کلی اگر تحلیل دوم مبنی بر تاخیر فراتر از مارس صحت داشته باشه، بنابراین انتظار ندارم در E3 امسال شرکت کنه فرام سافتور.
    در ضمن این نکته هم اضافه بشه که بازی ناشر مجزا داره (باندای نامکو) که بخش هنگفتی از سود (شاید ۴۰ – ۶۰ درصد) رو دریافت می کنه و بنابراین کادوکاوا ممکنه به دلیل عدم وجود بازی های دیگه و مجزا بودن ناشر الدن رینگ انتظار کاهش سود رو داشته باشه.

    نکته آخر برای کسانی که به این دسته از تحلیل ها و جزئیات کوچک علاقه دارن، ۸ روز دیگه، ۱۱ مه، گزارش مالی باندای نامکو منتشر میشه که شاید اطلاعات جالبی وجود داشته باشه.

  • تنها بازی ای که هنوز نیومده ولی کلی میم داره⁦:-D⁩
    فقط اون میمی که دیمن سولز با ماشین میزنه به الدن رینگ⁦:-D⁩

  • MrHill93 گفت:

    ب جان خودم اصلا بازی ایی درکار نیس
    ایستگاه همه رو گرفتن دارن ب ریش همه میخندن

  • ShinjiMikami گفت:

    آقا واقعاً ناراحت کننده بود این اخبار از الدن رینگ اما یک چیزی جالب شد حقیقاً، اینکه حداقل مطمئن شدیم این بازی و God of war 5 باهم میوفتن تو یک رقابت تنگاتنگ برای سال ۲۰۲۲؛ چراکه هر دو بازی تاریخ و تمدونشون مربوط میشه به جهان نورس، البته که God of war لازم به ذکر نیست برای شناخت جهان و تمدنش. ولی هردو تاریخشون مربوط میشه به وایکینگ ها پس بنابراین خیلی باید هیجان زده شد، واقعاً کدوم یک ازین دو اثر بلندپروازانه پیروزه رقابت میشه؟؟

  • Black Knight گفت:

    خداوکیلی این میازاکی دهن همه رو با این بازی سرویس کرده بابا بیا بازیت رو بده بیرون مردیم از انتظار

احتمالاََ بازی Elden Ring باری دیگر تاخیر خورده است