کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد
کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد
کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد
کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد

کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش نشان داد

محسن رضوی فر
۱۳:۲۳ ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد

جف راس (Jeff Ross)، یکی از کارگردانان بازی Days Gone و عضو سابق استودیوی بند (Bend)، اخیراً در خصوص گزارش منتشر شده در خصوص لغو توسعه‌ی نسخه‌ی دوم این بازی صحبت کرده است.

مدتی پیش، جیسون شرایر از بلومبرگ (Bloomberg) گزارشی در خصوص لغو توسعه‌ی دنباله‌ی بازی Days Gone را منتشر کرد. در این گزارش اشاره شده بود که سونی به دلایل مختلف، به ساخت نسخه‌ی دوم این بازی چراغ سبز نشان نداده است. به دنبال این موضوع، برخی از کارمندان استودیوی بند به عنوان تیم پشتیبانی کار در پروژه‌های ناتی داگ را آغاز کردند. در همین راستا، جف راس کارگردان بازی Days Gone در طی یک مصاحبه توضیحاتی را ارائه داده است. وی در اواخر سال ۲۰۲۰ و به علت مشکلات شخصی، استودیوی بند را ترک کرد و به استودیوی ندررلم (NetherRealm) پیوست.

آقای راس گزارش اخیر منتشر شده توسط بلومبرگ را تا حدود زیادی تایید کرده است. به گفته‌ی وی، استودیوی بند در مقطعی برنامه‌هایی برای ساخت دنباله‌ی Days Gone با وجود بخش‌های بزرگ Co-Op آنلاین داشتند. وی در ادامه گفت ظاهراً سونی از عملکرد این بازی راضی نبوده، اما اشاره کرد بازی مذکور از مجموع بازی‌های قبلی این استودیو فروش بیشتری را داشته است. بخشی از صحبت‌های آقای راس به شرح زیر است.

بودجه‌ی ابتدایی که برای Days Gone در نظر گرفته شده بود زیاد به نظر می‌رسید، اما بازی بهتر از انتظارات عمل کرد. ما فروش را در یک عدد بسیار بالاتر به پایان رساندیم و فکر می‌کردم این نسخه‌ احتمالاً نقطه شروعی برای نسخه‌ی بعدی باشد. مطمئنا ساخت بازی‌های بزرگ AAA برای سونی ارزان نبوده است. فکر می‌کنم هزینه‌ی نسخه‌ی اول Syphon Filter بین یک یا ۲ میلیون دلار باشد. نسخه‌ی دوم نیز ۲ میلیون دلار بود زیرا ما این کار را در یک سال انجام دادیم.

بنابراین بازگشت سرمایه برای سونی بسیار مهم است، اما برای بازی‌هایی که باید چهار الی پنج میلیون نسخه فروش داشته باشد، باید اطمینان حاصل کنید که بازدهی وجود دارد، زیرا سونی آن پول نقد را ندارد. مایکروسافت این کار را می‌کند و آن‌ها باید بسیار هوشمندانه از آن استفاده کنند و روی چیزهای متنوعی متمرکز شوند. همچنین جدایی من از استودیوی بند هیچ ارتباطی به وضعیت دنباله‌ی Days Gone ندارد. من متوجه شدم به مرحله‌ای رسیده‌ام که باید کار خود را در جای دیگری ادامه دهم.

سونی تاکنون آمار دقیق فروش بازی Days Gone را اعلام نکرده، اما ظاهراً کسب میانگین نمرات ۷۱ توسط این بازی برای این شرکت قابل قبول نبوده است. با این حال، جف راس به ساخت این بازی افتخار می‌کند. همچنین او گفت تیم توسعه از ابتدا قصد داشت تا حالت Co-op را در نسخه‌ی اول این بازی قرار دهد. این کارگردان همکاری با استودیو ناتی‌داگ را نیز تایید کرد. با این حال، وی شایعات اخیر تبدیل شدن استودیوی بند به استودیوی پشتیبانی ناتی‌داگ را انکار کرده است. به گفته‌ی راس، این رابطه تنها یک همکاری بوده است.

راس در مورد تمرکز سونی بر روی عناوین بلاک‌باستر گفت که اعتقاد دارد اولویت آن‌ها فعلا بر روی موفقیت تجاری متمرکز خواهند بود. با این حال او اشاره کرد که با وجود محافظه کاری سونی، این شرکت همچنان حمایت خوبی را از استودیوهای توسعه‌دهنده‌ انجام می‌دهد.

بازی Days Gone در حال حاضر برای کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار دارد و در بهار امسال بر روی رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد
کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد
کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد
کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد
کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • آقا ببینم من پشیمون شدم میخواهم برم بخرم فقط واقعا با آپدیت باگ هاش میره؟

  • امیدوارم گزارش جیسون شرایر دروغ باشه چون دیزگان ۲ پتانسیل شاهکار شدن و کسب متای ۹۰ به بالا رو داره

  • Neil_druckman گفت:

    الان جوی که دور سونی و مدیریتش هست شدیدن منفیه از ژاپن استودیو گرفته تا ورود سونی به سرویس های مختلف(به معنای وفت بازی ها)و انتشار بازی های انحصاریش برای pc

    الان چند نفر که تو صنعت گیم خیلی ادم حسابین و معتبرن گفتن اقا دیزگان ۲ ساخته نمیشه بندم داره کمک ناتی داگ میکنه ناتی داکم داره لست ریمیک میسازه و اینا که خیلی واسه گیمرا خوش نیست ولی اینو نیمفهمم
    چرا الان جیم رایان نمیاد درست بگه چه خبره؟؟؟؟ برای چی بازیایی که افرادی براش کنسول خریدن رو یهویی واسه pc منتشر میکنه؟؟؟؟؟ چرا هنوز خبری از گاد نیست ولی تاریخ انتشارش ۲۰۲۱؟؟؟؟؟چرا هنوز تریلر دیگه از هورایزن نیومده؟؟؟؟ این چه مدیریت و بازاریابیه افتضاحیه؟؟؟؟؟ چرا کوجیما باید از دست سونی در بره با مایکروسافت همکاری کنه؟؟؟؟چرا اینه مه ادم کلیدی از استودیو های سونی دارن جدا میشن؟؟؟؟ چرا شفافیتی این وسط وجود نداره؟؟؟؟

    جیم رایان خیلی داره گند میزنه

    • hideomiazaky گفت:

      قطعا جیم رایان هم سیاست های خودشو داره فقط باید دعا کرد سیاست هاش عین سرنی نباشه
      بنظر من که نیس
      سونی زده تو کار بازی های سینماتیک و برای این همکاری هاش هم بر همین اساس انتخاب میشن عین همکاری هاش با اسکوئر انیکس
      همچین سیاست بدی نیس اما خب گیمر ها حرفه ای ممکنه دوسش نداشته باشن اما گیمر های غیر حرفه ای با این همه بازی عامه بسند قطعا دوسش دارن

    • Mateus گفت:

      سونی حتی قبل از جیم رایان با سیاست چراغ خاموش و سکوت جلو میرفت

    • RE4 AND RE8 گفت:

      داش به جان خودم اگه جلوی مدیرای سونی بودی و این سوال هارو با این لحن تند میگفتی زبونشون بند میومد و البته به نکته های کلیدی هم اشاره کردی دمت گرم :yes:

    • G_man گفت:

      دنباله گوست
      رچت اند کلنک
      لانچ رکوردشکن با بازی های بینظیر
      عملکرد فوق العاده ps5
      و….
      اینا رو نمیبینی و منبعت شده چندتا شایعه!!!!!!

      • Neil_druckman گفت:

        G_man
        لانچ بی نظیر؟؟؟؟الان کنسولش زیاد فروخته من خوشحالی کنم؟؟؟؟؟ دنباله گوست الان چیه دقیقن؟؟؟ همون لانچیم که میگی کلی خبر اومد که کنسول کم دارن و با کمبود کنسول مواجه شدن للان من بگم ایول نکته مثبت که کنسول زیاد فروخته؟؟؟؟؟؟

        من سونی رو دوست دارم به خواطر بازیاش به خاطر سیاست هاش سیاست هایی که اخیرن پیش گرفته اصلا و اصلا برای من قابل قبول نیست

        • Phill Spencer گفت:

          فعلا جو ندید تازه اول نسله هنوز هیچی به هیچی فرصت بدید حداقل بگذره دو سالی خیلی زوده تصمیم گرفت الان اصلا سونی هیچ خبری از استدیو و بازی هاش بیرون نمیاد کی فکرشو میکرد سونی آخر نسلی تو نسل هفت و هشت اینجروی اوج بگیره و پرافتخار ترین بازیای تاریخ رو عرضه کنه؟الانم که لانچ و فروش کنسول و بازی هایی که قراره منتشر بشن عالی هستن فعلا زوده برای تصمیم گرفتن هنوز سیاست و آینده هیچکدوم از کمپانی ها مشخص نیست مخصوصا سونی که مخفی کاره تو این شرایط برداشتن دراکمن رو رئیس استدیو کردن تو زمانی که دراکمن و لست دو رو مورد توجه بود و خیلیا هیت میکردن دیمنز سولز ریمیک عرضه کردن ریسکه همینا

        • G_man گفت:

          لانچ بینظیر نه.بازی های بینظیر مثل دیمن سولز ریمیک
          از این حرفایی که راجب سیاستاش زدی اون عدم ساخت دنباله برای دیزگان(که بنظرم مشکل نیست.ممکنه بازی بهتری بجاش بسازن) و ریمیک لست۱ فقط تائید شدن.
          هروقت این خبرها رسمی شدن اونوقت هرچقدر خواستی سونی رو بکوب.اگه خبر اومده دنباله دیزگان کنسل شده از اون طرف خبر اومده دنباله گوست تائید شده.اگه شایعه رد پیشنهاد کوجیما اومده از اون طرف شایعه ساخت انحصاری سونی توسط رمدی هم داریم
          فعلا باید صبر کرد و منتظر اخبار رسمی بود.

    • ۱_سونی چرا بعضی انحصاریارو پورت پیسی میکنه : کمیونیتی پیسی ۱۵ برابر کنسوله فروش بازی رو پیسی در اکثر مواقع سوددهی هنگفت داره درضمن انحصاریارو روز عرضه که پورت نکرده که بگیم بعضیا به خاطرش کنسول خریدن چندسالی میشه که از اومدنشون میگذره ۲_ناتی داگ داره لست یکو ریمیک میکنه همتون نارحتید ولی وقتی بیاد اولین کسایی هستید که با کله بازیو پیش خرید میکنن اینطور نیست؟لست بین بیشتر سونی فنا طرفدار داره به خصوص یکش :cute: بعد واسه گاد رگنارک یکم صبرکن مگه سونی نمایشی چیزی در آینده نداره احتمالا تو اونجاها معرفی بشه :shy: درمورد جداشدن افراد کلیدی درسته اکثریت رفتن ولی احتمالا واسشون جایگزین دارن هرچی نباشه سونی یه شرکت مطمئنا کلی مشاور و ذهن خلاقو بازاریاب کارکشته اونجا هستن که ما ذهنمونو درگیر نکنیم :cute:

      • Mateus گفت:

        با مورد ۲ شدیدا موافقم
        .
        اوائل عرضه لست۲ همه میگفتن که در حد لست۱ نیست و لست۱ خداست و بهترین بازیه و …… حالا که لست۱ ریمیک میخواد بیاد شروع کردن ترول و هیت
        .
        اینکه شما بتونی لست۱ رو با کیفیت لست۲ بازی کنی یه معجزست

        • Sam_fisher_47 گفت:

          کاملا مخالفم.
          لست یک ریمیک قشنگ معلومه فقط و فقط به خاطر پول ساخته میشه. دقیقا دارن داستان جی تی ای رو تکرار می کنه سونی فقط به جای ریمستر ریمیکی میده که اصلا ابدا بازی بهش نیاز نداره و درحد ریمستر کردن یه بازی نسل هشتی می مونه. بازی قراره عمده تغییرش انیمیشن و هوش مصنوعی باشه (که حتی به بازی اصلی نگاه کنی هنوز کهنه نیستن و تو ذوق نمیزنن) وگرنه گیمپلی که هیچ مشکلی نداره و ریتریسینگ هم یه ریمستر بیشتر نیاز نداره.

    • arm4nii گفت:

      چرا هر چی میشه به جیم رایان حرف میزنید.این تصمیمات مال فکر یه ادم نیست.تیم فکر دارن و هیات مدیره و سهامدار و….
      هر شرکتی یه چارت مخصوص داره.اینجور نیست که یک نفر بخواد گند بزنه به یه شرکت.
      سونی هم داره میفهمه pcیه بازار بزرگ و سودده و پر از کاربر هست و فروش نرم افزار چه سودی میرسونه به یه شرکت و الان سال ۲۰۲۱ هستیم و نمیشه چند میلیون نفر ادم رو بیخیال شد.

    • farshadx گفت:

      سیاست سکوت سونی واسه حالا نیست و قبلآ هم همینجوری بوده اما الآ که داره خبرهایی به ضرر سونی میاد چرا سکوت کرده؟!
      کنسول ps5 داره بخوبی میفروشه تا وقتی داره خوب میفروشه سونی نیاز نداره چیز جدیدی بگه و نشون بده
      دلیل اومدن بازی ها برای pc سهم خواهی سونی مقابل ماکرو و پول بیشتره اما اینجا دارن یک اشتباه میکنن چون برای بازیهاشون روی pc اصلآ تبلیغ نمیکنن (احتمالآ از ترس از دست دادن فن های حال حاضر)
      مثال میزنم روشن بشین
      Days Gone و The Day Before تغریبآ تو یک محدوده زمانی معرفی شدن
      The Day Before از اون روز داره تریلر و گیم پلی از بازی میده و حالا تو استیم ۵۲,۸۴۲ نفر تو ویش لیست دارنش
      اما Days Gone فقط تایید کردن این بهار میاد برای pc و تو استیم ۱۶,۲۱۶ نفر تو ویش لیست دارنش
      گاد و لست کی معرفی شدن تو نسل هست؟!
      تغریبآ اواسط نسل ۸ معرفی شدن کی اومدن؟! اخرهای نسل ۸
      بنظرم نباید توقع داشته باشید همون اول نسل نسخه بعدی گاد بیاد چرا؟!
      سونی ریسک پذیری گذشته رو نداره فکر کن همین اول نسل این ۲ بازی رو بده بعدش چی؟! هر سال یا هر ۲ سال یک نسخه جدید از همینارو بده؟! با بجاش نگه داره اواسط نسل منتشر کنه؟! هم سود بیشتر میکنه او فن هت توقع ندارن تا اخر نسل ۲ تا نسخه دیگه بسازه (شاید هم اینجوری نشه ولی من اینجوری فکر میکنم)
      سوالای بعدی هم جواب همه اش پول هست
      سونی الآ سود ده ترین بخشش PS هست و بخشای دیگه اگر هم سود ده باشن خیلی کم سود میدن و نمیشه روشون حساب باز کرد
      اگر سونی برای شما بود چیکار میکردید؟!
      ۲ تا راه داره
      بخش های دیگه رو ببندن و همه تمرکز خودشون رو بزارن روی ps به نظر اتفاق محال میاد
      یا
      بخش ps رو تغییرات بدون هزینه و محتاطانه سوداورتر کنن و با این سود به بخشای دیگه رسیدگی کنن؟!
      الآ ps داره جور بقیه بخش های سونی رو میکشه و اگر احتیاط نکن ممکن اتفاقای بدی براشون بیوفته
      من اینجوری فکر میکنم وگرنه دلیلی نداره این اتفاقات بیوفته
      اگر فروش دیزگان و دست استرندیگ کم هم بود و انتظاراتشونر و براورده نکرده اما بازم لاین آپشون رو پر کرده و حداقل تو نسل ۸ جواب داده چرا تو نسل ۹ جواب نده؟!
      یه قسمتی برمیگرده به بخش های دیگه سونی
      و بقیه بر میگرده به ماکرو
      گیم پس بیشتر از اونی که فکر میکردیم داره سونی رو تهدید میکنه در حدی که خود سونی میگه میخواد سرویسی بیاره که جلوی ربزش فن هاش رو بگیره
      گیم پس شاید تو ایران طرفدار کم داشته باشه اما کشورایی اروپایی و امریکا به چشم فرصت طلایی دارن بهش نگاه میکنن حالا اینو بزارید کنار بازیهای ۷۰ دلاری!!!
      برای مقابله با چنین تهدیدی چه راهی بهتر گسترش بازار
      سونی وقتی میتونه از pc درآمد کسب کنه و اون درآمد رو خرج مقابله یا بهتر شدن خودش کنه چرا نباید این کارو بکنه؟! و اگر نکنه چطوری میخواد با ماکرو مقابله کنه؟!
      مشکل از جایی شروع میشه که طرفدارهای متعصب وارد میشن
      اونایی که فکر میکنن سونی رو گنج خوابیده و همه اون پول رو باید خرج بخش ps کنه
      این خبرای بد هم برای همین افراده چون سونی بخاطر این افراد و سود خودش هست که محتاط شده
      حالا فکر کن فن های سونی با این خبرهای بد چی فکر میکنن؟! دقیقآ چیزی که دارین تو این پست میبینین
      سونی داره گند میزنه
      سونی دیگه مثل قدیم نیست و …
      حالا اگر سونی سیاستهاش رو تغییر بده چی؟! (منظورم علنی تر هست)
      همین فن ها میگن کار درستی کرد اگر نمیکرد بد میشد و با سیاست های جدید سونی راه میان
      نمیدونم چقدر حرفهام درست باشه ولی من اینجوری فکر میکنم

    • S.IOWA گفت:

      این احمقا از وقتی انحصاریارو شروع کردن دونه‌دونه از انحصار خارج کردن من همون موقع سوییچ کردم رو پیسیم
      جالبه بازم برچسب انحصاری به بازیاشون میزنن ولی فرداش خبر انتشارش رو Xbox یا PC میاد
      پیسی گیمری هم ندیدم واسه دیزگان بال بال بزنه کلا واسه یذره پول بیشتر همه زحمتای مدیرای قبلیو دارن به فنا میدن ،
      همین مدیریت شاون لیدن اگه نبود اجازه ساخت لست۲ داده نمیشد ،الان شایعه شده بخاطر عملکرد یا سود کم دگ ادامش نمیدن
      فک کن Knack2 ساخته شد دیزگان ساخته نشد

      ریمیک The Last Of Us هم فروش خودشو صددرصد میکنه مخصوصا کنارشم سریالش که در دست توسعست
      بعد کی بدش میاد تلو را با گرافیک و گیم‌پلی پارت۲ بازی کنه ؟ شایدم بهتر چون گفته شده انحصاری PS5هه، هرچن نه دگ ازون انحصاری قدیمیا

  • Babaeti گفت:

    چه شاهکاری هم میخوان نسخه دو بسازن
    اره اره منتقدان برا باگ ۶و۶.۵ دادن

  • T800 گفت:

    هیچوقت تریلر های اولیه دایزگان رو یادم نمیره یه تم تاریک قشنگ با آهنگ خفنی داشتن
    تا یکسال آهنگ تریلر اولشو گوش میدادم خیلی براش هایپ بودم
    ولی بعد از اومدن متا و باگ هایی که تو ویدعو ها دیدم حالم بدجوری گرفت شد مثل قضیه سایبرپانک
    چه میدونم شاید یکی از دلایلی که سونی رو هیت میکنم به خاطر دایزگان باشه
    باید نسخه دومشو میساختن احتمالش زیاد تا مثل گوست بتونه گلیمشو از آب بکشه بیرون

    • Mateus گفت:

      اولا دایزگان نه و دیزگان
      ثانیا : بازی بعد از اون همه آپدیتی که براش اومد تقریبا بدون باگه و یه تجربه فوق العاده لذت بخشه
      ثالثا : موسیقی و تریلر خییییییلی شبیه به بازی اصلی بود برعکس تریلر های یوبی سافت

  • Red sina گفت:

    با حرفاش بعید نیست اینام مثه کوجیما برن برای ماکروسافت بازی بسازن :/

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    متاسفانه دیزگان اسیر همون جوی شد که گیمرا به وجود اوردن اینکه اگر یه بازی مشکلات فنی داره باید بکوبیمش ! چیزی به نام حمایت کردن از سازنده انگار وجود خارجی نداره و سایت متا هم دقیقا شده بنزین رو اتش، خب با وضعیت فعلی پلی استیشن هم معلومه که اون جو رو اوایل انتشار دیزگان دید و ترجیح میده ریسک نکنه …..
    .
    .
    خیلی در مورد کمتر ریسک کردن پلی استیشن میشنوم ولی چیزی که من دیدم تماما ریسک بوده از شروع نسل ۹ و موفقیت کامل تا الان و کلی ای پی که قراره منتشر بشه نمونش ریترنال و کلی ای پی که قطعا در نسل ۹ معرفی میشه 😎

  • Wounds گفت:

    جیسون شرایر شخص قابل اطمینانی هست و به نظر نمیرسه بخواد با یک گزارش غلط اعتبار خودشو زیر سوال ببره هر چند ممکن موارد نادرستی هم در گزارشش وجود داشته باشه ولی کاش جیم رایان یک مصاحبه درست و حسابی انجام بده و به همه این سوالات ابهامات پایان بده

  • Star1 گفت:

    پس او خبر لغو نسخه دوم درست بوده.
    سونی انتظارات زیادی از نظر مالی داشته و به هدفش نرسیده حالا هم میخوان با پورت بازی برا ویندوزش یه شانس دیگه بش بدن.

  • G_man گفت:

    واقعا فاز کاربرای اینجا رو درک نمی کنم
    بذارین شایعه ها تائید شن بعد با بولدوزر از روی جیم رایان رد شین
    لانچ فوق العاده و رکورد شکنی های ps5 رو به همین زودی فراموش کردین؟به کمپانی که ۵ نسل با اقتدار پیشرفت کرده اعتماد ندارین؟
    طرف میاد میگه خاک بر سرت جیم رایان که پیشنهاد کوجیما رو رد کردی :sarcasm: انگار نه انگار که شایعه است اون قضیه
    صبر کنین تا اخبار به طور رسمی اعلام بشه بعد سونی رو بکوبین

  • جیم رایان بد سونیو داغون کرده
    سونی با خلق ایپی های جدید و شاهکار هم پول زیادی به جیب زد هم گیمرا یه بازی با کیفیت تحویل گرفتن و لذت بردن
    الان که جیم رایان میاد میگه نباید بازی جدید بسازیم و همون ایپی های قبلیو ادامه بدیم خب پس اون ترکوندن نسل ۸ رو تو نسل ۹ نمیبنیم

  • Ninja theorey گفت:

    اصلا در حد اندازه انچارت و گاد و کیلزون نیست.بازی متوسطیه و حوصله سر بر

  • ERFAN103079 گفت:

    موفق باشی ولی بدون الان اگه همین دیزگان انحصاری ایکس باکس بود این حرفا رو نمیزدی و انقدر بازیت فروش نمیکرد و مایکرو با حمایتی که ازت میکرد برعکس تمام این حرفا رو میزدی البته یکمم حق بهش میدم شاید اون بودجه ایی که سونی بهش داده کافی نبوده ولی جوری از مایکرو حرف میزنه انگار الان میتونسنت میلیارد ها دلار بهش بده تا براش بازی بسازه :-/

  • یعنی الان دیزگان ۲ رو دارن میسازن دیگه

  • Ali گفت:

    در مورد اینکه چرا سونی داره بعضی‌ از انحصاری‌های خودش رو برای پی سی میده باید کمی به آینده توجه کنید. تا حداکثر ۱۰ سال آینده دیگه چیزی به نام کنسول وجود نخواهد داشت و شما از روی هر دستگاهی میتونی استریم کنی. اون زمان ۵ جی که هیچی بلکه شاید ۶ جی هم فراگیر شده باشه.
    سونی داره آینده نگری میکنه و نمیخواد عقب بیافته.در آینده سونی و مایکرو مانند نتفلیکس و دیزنی صنعت گیم میشن و هرکسی به خاطر انحصاری‌های اونها عضو سرویسشان می‌شود.
    این عمل سونی در راستای افزایش فن بیس پلی استیشن و مخصوصا انحصاری‌هایش است.

  • mrkc75 گفت:

    دیزگان یه بازی کاملا متوسطه که نقاط قوتی هم داره.
    اما اگه با یک نواختی و آزاد کردن کمپ و لونه زامبی مشکل ندارید پیشنهاد میشه

کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد