فکت بازی؛ حقایقی جالب از Red Dead Redemption 2
شرکت راکاستار (Rockstar) برای توسعهی یک بازی عمیق، داستانمحور و جهان باز به نام Red Dead Redemption 2، حدود ۸ سال زمان گذاشت. متن داستان اصلی بازی و همچنین ماموریتهای جانبی آن در مجموع بیش از ۲ هزار صفحه میشد. با وجود آنکه نزدیک به سه سال از انتشار این بازی میگذرد، اما همچنان نکات جالبی از آن کشف میشود. در این بخش قصد داریم به بررسی ۱۰ حقیقت جالب در مورد این بازی بپردازیم. توجه داشته باشید که این مطلب بخشهایی از داستان بازی را اسپویل میکند.
حقیقت اول: Red Dead Redemption 2 تقریباً قرار نبود ساخته شود
در طول ساخت نسخهی اول Red Dead Redemption، راکاستار هرگز انتظار دیدن چنین استقبال گرمی از سوی طرفداران و منتقدان در مورد بازی نداشت. این موضوع نشان میدهد که چرا نام آرتور مورگان (Arthur Morgan) در بازی اول هرگز ذکر نشده است، چراکه در ابتدا دنبالهای توسط راکاستار برنامهریزی نشده بود. نسخهی اول Red Dead Redemption در سه هفتهی اول انتشار خود در سال ۲۰۱۰ توانست بیش از ۵ میلیون نسخه بفروشد و به یکی از پرفروشترین بازیهای سال تبدیل شد. دنبالهی این بازی در اکتبر ۲۰۱۸ منتشر شد و تنها در عرض ۳ روز به درآمد ناخالص ۷۲۵ میلیون دلاری دست پیدا کرد!
حقیقت دوم: بازیگر نقش Uncle در طول روند توسعهی بازی فوت کرد
John O’Creagh، بازیگر موشن کپچر و صداپیشهی شخصیت Uncle، متاسفانه در طول روند توسعهی بازی Red Dead Redemption 2 به دلیل عارضهی لختی خون فوت کرد. تکه کلام مشهور او در این بازی کمردرد (Lumbago) بود. راکاستار مجبور بود اغلب بخشهای صوتی مربوط به او را حذف کند، اگرچه هنوز هم میتوان آنها را در پرونده های بازی دریافت کرد. تنها بخش ضبط صدای O’Creagh که در بازی نهایی وجود داشت، مربوط به بخش جشن و آوازخوانی جان مارستون، چارلز و Uncle پس از ساختن خانه و مرتع در Beecher’s Hope بود.
حقیقت سوم: راکاستار صداپیشهی اصلی Uncle را با James McBride جایگزین کرد
پس از درگذشت John O’Creagh، بازیگر شخصیت Uncle، راکاستار مجبور شد تا بخشهای مربوط به ضبط صداگذاری او را با James McBride جایگزین کند. بازی Red Dead Redemption 2، اولین تجربهی James McBride در بازیهای ویدیویی محسوب میشد. او پیش از آن حضور کوتاهی در سریالهای Arrest & Trial, Blindspot و The Good Fight داشت. در حقیقت مکبراید تنها یک سال کوچکتر از John O’Creagh بود. هنگامی که O’Creagh در طول روند توسعهی بازی فوت کرد، ۶۷ سال داشت.
حقیقت چهارم: صداپیشگی شخصیت آرتور مورگان برای راجر کلارک در Red Dead Redemption 2 سورپرایزکننده بود
راجر کلارک (Roger Clark)، بازیگر شخصیت آرتور مورگان، در مصاحبهای توضیح داد که او هرگز فکر نمیکرد در زمان صداپیشگی بازی، به شخصیت اصلی Red Dead Redemption 2 تبدیل شود. او حتی در ابتدا نمیدانست که در حال ضبط صدا برای شخصیت اصلی است. تا اینکه قبل از ورود به اتاق از او خواسته شد چکمههای کابوی واقعی بپوشد.
حقیقت پنجم: راجر کلارک در یک صحنه به جای بازیگر شخصیت Mary Linton، موشن کپچر را اجرا کرد
اگر شما در بازی Red Dead Redemption 2 همهی ماموریتهای جانبی را تکمیل کنید، در صحنهای مشاهده خواهید کرد که مری لینتون (Mary Linton)، معشوقهی آرتور مورگان، به آرامگاه آرتور میآید. در این صحنه که مری در آرامگاه آرتور به آرامی گریه میکند، Julie Jesneck بازیگر موشن کپچر مری لینتون در آن بخش حضور نداشت. بنابراین راجر کلارک در این بخش جایگزین او شده بود. در حقیقت، این اولین بار نبود که کلارک به جای شخصیتهای دیگر نیز بخش موشن کپچر را اجرا میکرد. او یک بار در نقش یک خرس بزرگ قهوهای، هنگامی که یک NPC در دام آن گیر میافتد، بازی کرده بود.
حقیقت ششم: تیم راکاستار برای توسعهی بازی ۱۰۰ ساعت در هفته کار میکرد
دن هاوسر (Dan Houser)، مدیر شرکت راکاستار، در مصاحبه با Vulture توضیح داد که تیم توسعهدهندهی Red Dead Redemption 2 بیش از ۱۰۰ ساعت در هفته کار میکرد. پس از این گزارش،کرانچ و فشار کاری زیاد در راکاستار به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. البته این اولین بار نبود که شرکت مذکور چنین انتقاداتی را دریافت میکرد. دن هاوسر در مصاحبهای دیگر با وبسایت The Verge گفت که این کار هفتگی ۱۰۰ ساعته نه برای کل سال و تنها برای سه هفته برقرار بوده است.
حقیقت هفتم: بیش از ۲۰۰۰ نفر از سال ۲۰۱۰ بر روی این بازی کار کردند
شرکت راکاستار برای توسعهی بازی Red Dead Redemption 2 تصمیم گرفت تا همهی استودیوهای خود را ادغام کند و در مجموع یک تیم بزرگ بیش از ۲۰۰۰ نفر را تشکیل دهد. به گفتهی دن هاوسر، حجم متن داستان اصلی به همراه فعالیتهای جانبی و تعامل با NPCها به اندازهی ۸ فوت ارتفاع داشت!
حقیقت هشتم: شرکت Pinkerton در زمان انتشار بازی از راکاستار شکایت کرد
شرکت Pinkerton یک آژانس تحقیقاتی و امنیتی در دنیای واقعی است. این آژانس در سال ۱۸۵۰ میلادی و در دوران غرب وحشی و ۴۹ سال پیش از وقایع Red Dead Redemption 2 توسط آلن پینکرتون تاسیس شد. پس از انتشار بازی Red Dead Redemption 2، این سازمان از راکاستار به دلیل نمایش شرورانه و بدبینانه شکایت کرد. آنها در یک نامهی رسمی اعلام کردند که هرگز برای بازی Red Dead Redemption 2 و استفاده از نام آنها اجازهای صادر نکردهاند و معتقدند که این بازی شخصیت و اعتبار نام تجاری Pinkerton را خدشهدار کرده است. با این حال، راکاستار این اتهام را رد و ادعا کرد که استفاده از نام Pinkerton عادلانه بوده است. سرانجام شرکت پینکرتون در آوریل ۲۰۱۹، در دادگاهی این موضوع را با شرکت Take-Two Interactive حل و فصل کرد.
حقیقت نهم: صداپیشگان شخصیتهای جان، داچ و بیل در طول روند توسعه، بازیهای این سری و فیلمهای وسترن متعددی را تماشا کردند
بنجامین بایرون دیویس (Benjamin Byron Davis)، بازیگر و صداپیشهی شخصیت داچ ون درلیند (Dutch Van Der linde)، در مصاحبهای با GQ اعلام کرد که در طول روند توسعهی نسخهی دوم، بازیهای Red Dead Revolver و نسخهی اول Red Dead Redemption را تجربه کرده و به تماشای فیلمهای وسترن نیز پرداخته است. در حقیقت، استیو پالمر (Steve Palmer)، بازیگر نقش بیل ویلیامسون و راب ویتوف (Rob Wiethoff)، بازیگر نقش جان مارستون (John Marston) نیز برخی از فیلمهای وسترن را تماشا کردند.
حقیقت دهم: حدود ۳۰۰ هزار انیمیشن منحصر به فرد در بازی وجود دارد
این آمار برای هر فردی که Red Dead Redemption 2 را به مدت طولانی تجربه کرده باشد، کاملاً قابل باور است. به عنوان مثال، آرتور چندین روش مخصوص برای سوار شدن بر روی اسب دارد. این امر بسته به اینکه آرتور از چه زاویهای به آن نزدیک شود و سرعت حرکت او هنگام انجام این کار چقدر است، متفاوت خواهد بود. آرتور حتی هنگام سوار شدن بر روی اسب در یک شیب تند نیز یک انیمیشن خاص دارد.
پر بحثترینها
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- Stellar Blade از لحاظ فنی کم نقص و عالی اجرا میشود
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- شایعه: Gears 6 در مراسم امسال Xbox معرفی میشود
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
- آیا Final Fantasy 7 Rebirth فروش کمی داشته است؟ تحلیلگران پاسخ میدهند
- شایعه: سری Watch Dogs به پایان راه خود رسیده است
نظرات