مدیر عامل تیک-تو: انتظار برای عرضهی یک بازی کامل بهتر از انتشار شتابزدهی آن است
شاید بتوان یکی از مهمترین اتفاقات سال گذشتهی میلادی را عرضهی عنوان Cyberpunk 2077 در ماه دسامبر به شمار آورد. این بازی که یکی از مورد انتظارترین عناوین در طی سالهای گذشته به شمار میآمد، سرانجام پس از تاخیرهای بسیار وارد بازار شد و با عرضهی پر از مشکلات و عملکرد فاجعه به خصوص بر روی کنسولهای نسل هشتمی با واکنشهای گستردهای از جانب بازیبازان روبهرو شد.
در واقع، بازی Cyberpunk 2077 که در سالهای اخیر بیشترین تبلیغات و نمایشهای ممکن را داشت، نتوانسته بود مورد رضایت کاربران قرار گیرد و شرکت سازندهی آن مورد انتقادهای گوناگون و همهجانبه قرار گرفت.
حال پس از این اقدامات عجیب شرکت سیدی پراجکت رد (CD Project RED) در تبلیغات و عرضهی بازی Cyberpunk 2077 و مشاهدهی عواقب سنگین آن برای این توسعهدهنده، بحث و گفتگوهای بسیاری در انجمنهای مختلف مربوط به بازیهای ویدئویی در مورد عرضهی شتابزدهی محصولات گوناگون به راه افتاده است؛ به خصوص این که بازی Cyberpunk 2077 چندین سال در حال توسعه قرار داشت و قبل از عرضه، چندین بار با تاخیر مواجه شد تا در نهایت بهترین کیفیت ممکن را برای مخاطبان به ارمغان آورد اما نتیجه کاملا مغایر بود. در همین راستا، به تازگی آقای استرائوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل شرکت تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) در جریان جلسهی گزارش عملکرد اقتصادی این مجموعه در سه ماههی مالی گذشته به بیان مطالبی در مورد عرضهی شتابزدهی بازیهای ویدئویی پرداخت.
همانطور که میدانید، شرکت بزرگ و فوقالعادهی راکستار گیمز (Rockstar Games) که تحت مالکیت شرکت تیک-تو اینتراکتیو قرار دارد، به طور مداوم به ساخت و عرضهی عناوین جهان باز و عظیم با سطوح باورنکردنی از جزئیات و گیمپلی عمیق میپردازد که هر کدام یک شاهکار به حساب میآیند و به مانند استانداردی دست نیافتنی برای این سبک از عناوین ویدئویی میدرخشند. تنها با در نظر گرفتن وسعت و کیفیت خیرهکنندهی دو عنوان اخیر شرکت راکستار گیمز یعنی Red Dead Redemption 2 و Grand Theft Auto V و عملکرد آنها بر روی کنسولها، میتوان دریافت که این شرکت در امر پولیش و بهینهسازی عناوین خود نیز کوتاهی نکرده و تا حد امکان آنها را با کمترین نقص ممکن به بازار عرضه میکند.
با این که عناوین شرکت راکستار گیمز تمامی محتویات را از روز عرضه در بر دارند، اما شاهد آن هستیم که این توسعهدهنده بسیار به کیفیت محصولی که در اختیار هواداران خود قرار میدهد، اهمیت داده و سعی در بهترین بودن همهی جوانب آن دارد. در همین راستا آقای زلنیک اظهار داشت که این احترام واقعی به مشتری و قرار دادن بازی کامل با بهترین کیفیت در اختیار وی، در واقع یکی از اصلیترین رویکردهای تیک-تو اینتراکتیو به شمار میآید و این شرکت ترجیح میدهد عناوین خود را با صبر و حوصله به صورت کامل و با کیفیت ارائه دهد و نسبت به عرضهی ناقص و معیوب یک عنوان ویدئویی برای اجرا کردن تاریخ عرضهی تعهد شده کاملا بیاعتنا خواهد بود:
ما گروهی داخلی برای انتقاد از عملکردهای خود داریم و این سنگینترین چیزی است که تا حالا با آن روبهرو شدهایم. این امر به ما کمک بسیاری میکند تا اطمینان حاصل نماییم که به کیفیت بالای محصولات خود متعهد خواهیم ماند، اطمینان حاصل کنیم که تیمهای توسعه خلاق و منسجم ما مشتاقانه در حال توسعهی یک محصول هستند و هیچکدام نباید در حال انجام فعالیتی که به آن علاقه و عشق ندارند، قرار گیرند. همچنین این موضوع باعث شده است که ما انضباط عملیاتی و مالی را به صورت همزمان و هماهنگ با هم داشته باشیم؛ در نتیجه ما به دنبال کاملترین محصول و بهترین کیفیت ممکن آن هستیم و این دلیلی است که شرکت راکستار گیمز دورههای طولانی مدت توسعه را دارد و به همین دلیل ما مورد انتقاد قرار میگیریم.
من فکر میکنم بسیاری میدانند که ما قصد داریم تمام توجه و تمرکز خود را بر روی عرضهی یک عنوان کامل قرار دهیم و معتقد هستیم همیشه بهتر است یک بازی را در بهترین شرایط ممکن عرضه کنیم اما همیشه موفق نمیشویم. ما گاهی اوقات از موضع خود عقبنشینی میکنیم اما باز هم هدف ما عرضهی یک محصول عالی و کامل خواهد بود. شاید برخی انتقادات شدید به عملکرد ما با لحنی تند وارد شوند اما ما با استفاده از همین موارد ذهن خود را بیشتر بر هدف خود معطوف خواهیم ساخت و نظم و انسجام گروهی تیمهای توسعهدهندگان را بهتر رقم میزنیم. ما تلاش خود را بیشتر خواهیم کرد. بله، منظور من این است که ما هنچنان متعهد به عرضهی محتویات اضافی برای دو عنوان Grand Theft Auto Online و Red Dead Online خواهیم بود و به آن ادامه میدهیم.
توسعهدهندگان راکستار گیمز محصولاتی را عرضه میکنند که واقعا به کیفیت بالای آنها اعتقاد دارند، برای ساخت محتویات آن بسیار مشتاق هستند و نتایج کار آنها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. این بدان معناست که عملکرد ما به گونهای نخواهد بود که در مدتهای کوتاه بازیهای گوناگون را عرضه کنیم. همچنین به همین دلایل است که ما لزوماً تاریخ دقیق انتشار محصولات در حال توسعهی خود را نمیدانیم، اما چیزی که میدانیم این است که منتظر خواهیم ماند تا هر بازی به بهترین شرایط و کمال خود برسد. این مورد تنها به شرکت راکستار گیمز تعلق ندارد بلکه مجموعههای دیگر به مانند توکی گیمز (۲K Games)، سوشیال پوینت (Social Point) و پرایویت دویژن (Private Division) نیز در این راستا قرار دارند.
این یک تعهد تزلزلناپذیر است و بخشی از استراتژی اصلی ماست. این موضوع از رأس هرم مدیریت شرکت ناشی میشود. ما آمادگی پذیرش نتایج را داریم؛ زیرا ما همواره خود را از نظر زمانبندی انتشار بازیها در مضیقه قرار نخواهیم داد و گاهی اوقات ممکن است هزینهای بیش از میزان مشخص شده داشته باشیم که بدون شک نتیجهی خوب آن به ما باز خواهد گشت.
بدون شک سطح بالای بهینهسازی و پولیش بازیهای مجموعهی تیک-تو اینتراکتیو به خصوص شرکت راکستار گیمز که میتواند کیفیت بازیهای خود را به طرز فوقالعادهای همیشه در بالاترین حد ممکن قرار دهد، غیر قابل انکار است و دیدن این زحمت و احترام واقعی به مشتری همیشه مورد تقدیر خواهد بود. این موضوعی است که اکثر فعالان صنعت بازیهای ویدئویی با آن موافق هستند. البته برخی از طرفداران همواره نسبت به دورههای طولانی توسعهی عناوین مختلف توسط شرکت راکستار گیمز معترض بودهاند که به نظر میرسد این شرکت بزرگ و معتبر با این که قصد ندارد از سیاستهای خود جهت ارائهی عناوین بزرگ و با کیفیت به خاطر عرضهی زودتر دست بردارد اما برخی گزارشها حاکی از آن هستند که راکستار گیمز قصد دارد کرانچ و فشار بالای کاری بین توسعهدهندگان خود را به حداقل برساند تا از این طریق کیفیت بالای محصولات خود را باز هم به فراتر از یک شاهکار برساند.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
نظرات
اول راکستار گیمز و دوم استودیوهای پلیاستیشن دو الماس صنعت گیمینگ هستند که احترام واقعی به بازیبازا میذارن و عشق به اثری که ساختن رو میشه راحت فهمید .. واس همینه همیشه در اوجن و حتی اگ تو یه مدت (مثل سال قبل ناتیداگ) مورد حمله قرار بگیرن با عملکرد فوق شاهکار خودشون جواب همرو به بهترین شکل ممکن میدن :heart: اگ اینا نبودن جز بازیهای گروهی مثل فوتبال و کالاف و مورتال کمبات دیگ ویدئوگیم جذابیتی برای من نداشت.
استودیو های پلی استیشن هم فقط ناتی داگ و سانتامونیکا هستن.
در ضمن شما استودیو هایی مثل آیدی سافتور، راک استدی، پلی گراند گیمز و استودیو های نینتندو رو به کل فراموش کردین.
تمام استودیو ها فدای سر راکستار و ناتی داگ بشن.
.
.مثال بتسدا بااون همه اشغال که ساخت به گرد ناتی داگ نمیرسه
بدبخت بتسدا هنوز قراردادش قطعی نشده بازیاش توسط فن بوی ها آشغال خطاب میشن
آغا اصلا مایروسافت پشیمون شد کنسل کرد. حالا بازیاش چطورن؟
خدا شفات بده
به بتسدا میگه اشغال
از خدا میخوام به راهه راست هدایتت کنه :-)) :-))
به راستی که گیمر دهه ۹۰ هم نیستی 🙂
سلام
در مورد بهینه سازی و شاهکار بودن بازی و…
عزیزان شرکت های بزرگی نام بردن ولی به یک نکته توجه نکردن
بازی هایی که انحصاری یک پلتفرم هست کار بسیار بسیار راحت تری برای بهینه سازی و پولیش بازی دارن چون با یک سخت افزار تقریبا مشابه سروکار دارن و این زیاد هنر نیست – ولی شرکت مثل راکستار تک پلتفرمی نیست و برای همه پلتفرم ها داره بازی می ده ، خود pc با اون تنوع سخت افزاری و اسمبل های عجیب و غریب کاربرها قطعا راه پر پیچ و خمی داره – زمانی gta v روی سیستم های متوسط و ضعیف اجرا می شه جای بحثی نیست که این بازی چقدر بهینه است – در ضمن حجمه سنگین روی استدیو سی دی پرجکت هست باعث شده در حقش اونقدر بی انصاف بشن که شاهکارهای مثل ویچر رو کامل فراموش کنند و این شرکت رو به حاشیه ببرن – بازی بزرگی مثل Horizon Zero Dawn که یک شاهکار بود و بعد از چند سال باز برای pc امد دچار مشکلاتی بود – قطعا باید به این که بازی انحصاری است یا برای همه پلتفرم ها می یاد توجه کرد بخصوص پلتفرم پی سی – شک در بزرگ بودن استدیو ناتی داگ ، پلیگراند گیمز و … نیست ولی راکستار ، کپ کام،یوبیسافت،ea،سی دی پرجکت و… تنها برای یک کنسول بازی نمی سازن و برای بهینه سازی بازی کاری به مراتب سخت تر دارن
آقا اکرامی ناراحت نشی ولی خیلی حرف تون چرت بود/: این همه استودیو با خلاقیت مثل ،بتسدا،کپکام،نینتندو و …… اینارو نیاوردین
ببخشی که بتسدا و کپکام و یوبی و بقیه استدیوها به شما احترام نمیزارن.حقیقتن با این نظر مزحک لایق احترامم نیستین .
نظر وقتی مزحکه که بری هدست پلات سونی رو ترول کنی و اون ترول رو به صورت فکت بیان کنی نه موقعی که تو کامنتت نظر شخصی و سلیقت رو بیان کنی :-* .
هدستو هروقت خریدی دکمش بعد چند ماه خراب نشد بیا نظر بده کم در مورد چیزایی که نداشتی فقط در موردشون خودی مدح سرایی کن
من یا حرف نمیزنم یا وقتی میزنم الکی نیست.این عکس رو هم مخصوص خودت انداختم عزیزم :-* .
https://uupload.ir/files/01ds_20210222_234529.jpg
حتما باید برای گفتن نظر شخصی از شما گیمر نوب اجازه بگیرد شما نسل هشتی ها بهتر است در انتظار رویداد بعدی ایکس باکس باشید عمو فیل برای شما برنامه ها دارد :rotfl:
الان یوبیسافت و سی دی پراجکت در حد سانتا مونیکا یا ناتی داگ و راکستارن؟شرکتی مث سی دی که کلا یدونه بازی با متای بالای ۹۰داره با شرکتی مثل ناتی داگ که فقط ۴تا انچارتد بالای ۹۰داره و پرافتخارترین بازی تاریخو ساخته یکیه؟حالا اگه یدونه از استودیوهای انحصاری ساز مایکروساف نصف افتخارات ناتی داگ رو داشت شما مایکروفنا خدارو بنده نبودین و اون استودیو میشد ابرشاهکار ساز تاریخ همونطور که بانجی ۲۰سال پیش ۲تا هیلو خوب ساخته مارو ساییدین
بالای نود ملاکه؟
خب شما بالای نود های ناتی و سانتا و یوبی رو لیست کن به نتایج جالبی میرسی:-D
اون یوبیسافت خیلی وقته مرده
الان بازیهاش به زور بالای ۸۰ میگیرن.شانسم بیاره یه بار بازیشو نامزد گوتی میکنن
بالای ۹۰ ملاک نیست جوایزم ملاک نیست پس چی ملاکه؟حتما نظرات تخصصی شما مایکروفنا ملاکه؟:) شما همونی نبودی میگفتی لست ۱گیم پلیش ضعیف بود؟ینی قشنگ معلومه چقد نظراتت منطقیه و حق میگی ..
لیست کنم ؟اوکی آنچارتد ۱تا ۴
لست ۱و ۲ که نسخه دوم پرافتخارترین بازی تاریخه و به اندازه کل تاریخ یوبی سافت جایزه برده اونم فقط نسخه دومش
کراش باش
بازی های بالای۹۰سانتامونیکا : گاد اف وار ۱تا ۴ببخشی که دیگه سانتامونیکا فقط تخصصی گاد میسازه
یوبیسافت:فارکرای۳
اسپلینتر سل چاوس تئوری
یه نسخه از گوست ریکون
وقتی تعداد متای بالای ۹۰رو با نسبت به تعداد آی پی ها مقایسه کنی میبینی که اصلا یوبیسافت در حد اون ۲تا نیست راجب…سی دی پراجکتم که اصلا قابل بحث نیست در برابر اینا…از این به به بعدم خواستیم مقایسه کنیم منبعمون میزاریم نظرات شما چون متا و جوایز که معتبر نیستن
حالا شما یکاری کن بازی های بالای۹۰مایکرو سافت رو تو نسل ۸لیست کن به نتایج جالبی میرسی نتیجش اینه به لیست نمیرسه اصلا هروقت تعداد انحصاری های بالای۹۰مایکرو تو نسل هشتم ب۲رسید بیا بحث میکنیم 🙂
بالای نود های یوبی
سه نسخه اسپلینتر سل
دو نسخه اساسین
سه نسخه فکر کنم پرینس
فارکرای سه
ریمن هم فکر کنم بالای نود داره
ناتی داگ
سه نسخه آنچارتد
دو نسخه لست
سانتا مونیکا
چهار نسخه گاد
کدوم از همه بیشتر بالای نود داشت؟
یوبیسافت:-|
اسپلینتر یک ۹۳
اسپلینتر دو ۹۳
اسپلینتر سه ۹۴
برادر هود ۸۹ ( برا یه نمره؟؟؟)
Ac 2 91
فارکرای سه ۹۱
این شیش تا
ریمن لجندز ۹۰
پرینس یک هم که خودت گفتی ۹۰ به بالاست
برو پروفایل متای یوبی رو ببین و بهترین بازیاش
بعد ببینیم دیگه چی میگی
اسپلینتر سل ۱،۲،۳؟
حداقل اسمشونو یاد بگیر بعد اظهار فضل کن ولی بزار با همین فرمول خودت جلو بریم تمام این نمراتی رو که مینویسم میتونی بری سایت متا ببینی بعدش ببینم روتت میاد بازم اینجوری لیست دروغی بنویسی؟
اسپلینتر یک :۹۴
اسپلینتر دو :با بیشترین نقد ۸۳
اسپلینتر سل سه :۵۸(عنوان این نسخه اسپلینتر سل:ضروری هست)ینی اینو دیدم نوشتی۹۴بعد رفتم سایت متا دیدم ۵۸هست کلی خندیدم فهمیدم مایکروفنا کلا قرار نیست بفهمنن مخصوصا خودت
اسپلینتر سل چهار:۵۸
کانویکشن و بلک لیست هم زیر ۹۰هستن
نکنه فک کردی متال گیر همه رو واسه خودت نبالای ۹۰نوشتی:)
ریمن لجندز با بیشترین نقد۸۰گرفته با ۵نقد روی وان ایکس ۹۱گرفته اگه قرار بود بازی های ناتی داگ فقط ۵تا نقد بخورن بالای۹۷بودن به هرحال این یکیم با ۳۵تا نقد ۸۰گرفته
حالا اگه بخام مث خودت لیست بنویسم:
انچارتد یک:۸۸(بخاطر۲نمره؟)البته با منطقی که تو داری ۸۹با ۹۰فرقی نداره ولی ۸۸با ۹۰صدتا فاصله دارره:)
دونسخه اول کراش که بالای نودن(اگه بخام مث تو بنویسم اون یه نسخش هم که ۷۵گرفته بازم بیشتر از ۵۸به عدد ۹۰نزدیکه)
جک و دکستر ۹۰
انچارتد دو تا چهار:بالای نود
انچارتد لست لگاسی :۸۵(حداقل خیلی بیشتر از ۵۸به ۹۰نزدیکه)
لست یک و دو:بالای نود(ای دوتا بیشتر از کل تاریخ مایکروسافت و یوبیسافت جایزه بردن 🙂
تعداد متاهای بالای۰ ۹با منطق تو که ۵۸رو ۹۰مینویسی اینجوری میشه
یوبیسافت ۸تا
ناتی داگ:۱۱تا
حالا امار واقعی و با منبع و مدرک و براساس سایت متاکریتیک
یوبیسافت۵تا
ناتی داگ۸تا
ینی با هر منطقی حتی منطق خودتم حساب کنی بازم واسه ناتی داگ بیشتره
ولی میدونی چرا میای بازی با متای۵۸رو مینویسی ۹۴؟چون اگه بخوای بیای بالای نودها و جوایز انحصاری مایکروسافت رو در برابر سونی لیست کنی به نتیجه خیلی تحقیر امیزی میرسی مجبوری بیای از یه شرکت مولتی ساز بالا بری همین میشه که چون ازش اطلاعات نداری میای همچین دروغایی مینویسی
۵۸رو ۹۴مینویسی
۸۰رو ۹۰مینویسی
تک تک این بازی هام میتونی بری امتیازشونو تو متاکریتیک ببینی
خخخ ۵۸؟۹۰؟
realy?
مفهوم کلی حرفت درسته ولی چندتا اشتباه داره
توی سری آنچارتد فقط سه تا نسخه متای بالای نود داشتن(آنچارتد۸۷,۱ شد)
بانجی بیست سال پیش دوتا هیلوی خوب نساخت.بانجی تا ۱۰ سال پیش چهارتا هیلوی شاهکار ساخت :heh:
ینی بانجی سال ۲۰۱۰اولین نسخه هیلو رو ساخته ؟
#حق گویی فراوان
بانجی۱۸سال پیش اولین نسخه هیلورو داد:)
کلا نظرات شما مایکروفنا در همین حد معتبره که با بازی های خودتونم اشنایی ندارین بعد راجب انحصاری های سونی اظهار فضل میکنین
در ضمن همون بانجی الان چی میسازه؟اهان دیستنی که برای زدن دکمه استارتم پول میگیره ولی سانتامونیکا و ناتی هنوز مث اون موقع شاهکار میسازن
عزیزم چاقو زیر گلوت نذاشتن که کامنت بدی.دوباره بخون
بانجی( تا )۱۰ سال پیش چهارتا هیلوی شاهکار ساخت
این الان یعنی چی؟یعنی آخرین بازی شاهکار با متای بالای نود بانجی برمیگرده به ده سال پیش و نسخه reach
خب مگه بانجی الانم نیست مگه هنوز بازی نمیسازه؟خب الان در حد ناتی داگ هست؟نچ گنده تر از بانجی هم در حد ناتی داگ نیست دیگه سازنده شیردوشی دستینی بماند
بانجی (((((((تا))))) ۱۰ سال پیش چهارتا هیلوی شاهکار ساخت
محض اطلاع یوبی ۷تا بازی بالای ۹۰داره
من ویچر رو به۱۰۰تا ناتی داگ ترجیح میدم
اون بانجی و اپیک
ناتی و سانتاتون رو میخورد
چرا متوجه نمیشین؟
امثال اپیک و بانجی و یوبی دوران طلاییشون خیلی وقته تموم شده
ترجیح دادن ویچر به صدتا ناتی داگ نظر توئه ولی جوایز و نمره متا و منتقدا حرف دیگه ای میزنن
کی گفته جوایز و منتقدا و متا ملاکه مگه نمیدونی معیار برتری نظرات مایکروفناس و کل دنیا منتقدا و سایت های معتبر خارجی نا معتبرنو فقط اینا معتبرن
مجبوری ترجیح بدی چون بازی های ناتی داگ روی ایکس باکس قابل بازی کردن نیست 🙂
اگه میخورد چرا نتونستن کاری کنن xboxسه نسل پشت سرهم از پلی استیشن شکست نخوره؟
همون ناتی داگ به اندازه کل تاریخ مایکروسافت جایزع داره ببین کل تاریخ مایکروسافت ها نه فقط بانجی و اپیک
در ضمن بانجی و اپیک الانم هسن سانتامونیکا و ناتی هم هستن
سانتامونیکا برندgoty 2018
ناتی پرافتخارترین استودیو تاریخ
game of the year2013,2020
اپیک گیمز و بانجی هم برنده بهترین شیردوی سالن 🙂
….Non of my business
?But what is your business
dear @Kenneth Levine
Take it easy
.This is just a personal opinion
Sould we ruin all of multy platform studios for a personal opinion?
حالا جدا از اینکه برا هم کلاس گذاشتیم 😀
خب جواب “من” به سوالت نه هست اما عزیز جان نمیشه که به بقیه بگیم که نظرشون چی باید باشه یا کی و کجا نظرشون رو بگن به جاش میتونیم به دوستانی که در مورد چیزی شک وشبه دارن کمک کنیم رفع بشن.برا همین میگم سخت نگیر. حسن جان بیزنسش رو تو سایت به بهترین شکل انجام میده.کار جدا و کامنت (نظر شخصی) هم جدا.گیمر خودش از قدرت تحلیل برخوردار هستش و اگه هم سوال داشت میپرسه و جست و جو میکنه تا به جواب برسه با وجود این همه نظر پس باید بیشتر استودیوها براش خراب شن اما نمیشن همونطور که برای ما نه استودیویی عزیز شده نه خراب شده (با وجودِ این همه نظر).
در واقع اون none of my business عه:-|
😐 من خودما اتیش میزنم چه غلط…….۹
جعبه تقسیمش ترکید:-D
اول ناتی داگ برترین استودیو تاریخ و نسل ۷ و نسل ۸ با بیشترین جوایز و بیگ وینر و متای فقط سبز برخلاف راک استار و بقیه استودیوها
بعدش راک استار و سانتامونیکا
بعدش بقیه استودیو های سونی و نینتندو
بعدش بقیه
خف کار کن
داداش پیاده شو باهم بریم
.
ار لحاظ جایزه قبول ولی متا؟
.
پیشنهاد میکنم متای ضعیف ترین نسخه زلدا رو ببینی تا ببینی کی متاهاش خفن تره 😐
یادمه زلدا یه اسپین آف داشت جزء بدترین بازی های تاریخه ولی خود نیتندو نساخته
اون آره
.
کاری به اون ندارم
.
ولی میانگین متای سری اصلی ۹۱ عه!
میگم شما میترسی با اکانت اصلیت بیای؟ مرد باش ، نمیخوایم بزنیمت که ….
بعدشم بی زحمت نظر خودتو به عنوان فکت بیان نکن
ولی تو متا،فروش،تعداد گوتی راک استار پیشه بچه
راکستار vi داره متا ۹۸
V داره رو دوتا پلتفرم مایرو و سونی ۹۷ . ۹۷ پیسی هم ۹۶
رد دد دو داره رو دو پلتفرم بازم ۹۷ . ۹۷ . متااسکور مطلوب.
اونوقت لستو با این خوش نمره مقایسه میکنی :smirk:
نه تو متا نه تو اسکور ب گردشم نرسیده.
یه ضدحال دیگم فروش لست ۲ تونه (۴میل :laugh: ) رو همین کنسول پلی ۴ gta از راکستار رسما پرمتغاضی ترین و پرطرفدار ترین و رتبه یک کنسوله.
در ضمن در vga 2013 همه شاهد له شدن لست نزد gta بودیم و جالب تر از اون tga2014 ک هم gta و هم لست برا نسل بعد پرت شدن بازم gta جایزه
له شدن لست حاجی تا قبل از ویتچر ۳ پر افتخارترین بازی دنیا چی بود?جالبه هیچی ندارید از دکل مولتی ها بالا میرید :laugh:
کلا مایکروفنا همینن هرجا بحث متا و جوایز میاد ببین میگن فلان بازی مولتی فلان متا و امتیاز رو داره من با ۲تاشون تو همین پست بحث کردم سر متا و جوایز هیچ کدوم از انحصاریای مایکرو اسم نبردن ربتن سراغ مولتی ها انگار ما نمیتونیم مولتی هارو پلی بدیم 🙂
خوبه خودشونم قبول دارن پرافتخارترین بازی های تاریخ یا انحصاری سونی یا مولتی
اینارو اذیت نکن توی نسل هشتم مخصوصا این ۳سال اخر که یدونم انحصاری خوب نداشتن خیلی عقده ای شدن میخوان جبران کنن ریشه در شکست کنسول مورد علاقشون داره این رفتارا و به در و دیوار زدنشون که بگن لست پرافتخارترین بازی تاریخ نیست درحالی کهign وgamespotهم به صورت رسمی اعلام کردن ولی چون تحت فشار قرار میگیرن مجبورن این دلایل خنده داری که میارن رو ببینی
لست ۲ از بازی هایی هست که یازی کردنش واجبه ولی یجور حرف میزنی انگار چقد رو سونی طرفدار داره . مارول اسپایدی یک فروش کنسولتونه و بنظرم جذاب ترین.
هر لحظه اراده کنم دو بازی پر افتخارو راحت اکانتی رو کنسولم میریزم با کمترین قیمت پس لست و ویچر چیز شاخی نیستن.
شاخ اونیه که رو rtx3090 رو حالت ultra 4k . Gta online میزنه و این ارزوست.
اینکه میگید گرافیک لست از رد دد دو خیلی بیشتر. قبول ولی صرف چیشده؟؟یه محیطه سیاه و افسرده کننده که سخت و فقط برای انسان هایی با روحیه ی خشن میشه اسمشو گذاشت سرگرمی ولی رد دد یه محیط پویا داره که تمرکزش رو روی زیبایی گذاشته. بهرکی بگی یه عکس ۱۰۸۰ از یه محیط خراب و سوخته با عکس ۷۲۰ از طبیعت بکر قطع یقین همونی که فکر میکنیو انتخواب میکنه .
لست یک رو بازی کردم ولی از فمنیسم خوشم نمیاد
اول فکر میکردم بنده خدا مایکرو فنا هیتر بودن ولی هودم که سونی بازم فهمیدم شما چشماتونو ب حقیقت بستین. کلماتی مثل# مایکرو فن# دکل خدا شفا بده
خاستی بگو لام تا کام لست ۱ و مارول اسپایدر منو برات اسپویل کنم
کاملا باهاتون موافق هستم اقای اکرامی حرف حق رو زدین
سلام
شما درست میفرمائید، ممکنه این دو بهترین باشند ولی تنها این دو نیستند و بقیه هم هستند
مرسی از مشارکتتون
در پناه خدا
در کل و در اصل صنعت گیم این روزا خلاصه میشه تو بازی های سونی و راکستار و کپکام که واقعا اصالت بازیسازی و بازی های داستانی با ارزش و گیم رو نگه داشتن حالا هرکی میخواد قبول کنه هرکی میخواد نکنه صنعت گیم یعنی سونی دیکه اون دوران تموم شد که ea کلی بازی خفن میزد و بایوشاک میومد و هر کمپانی واسه خودش عظمتی بود و بازی شاهکار میومد مثل نسل هفت این روزا بجز سونی و راکستار و یکی دوتا کمپانی دیگه هیچی نمونده که واقعا برای شاهکار ساختن و ریسک و ایدها بازی بسازن
دوست عزیز ، حرفت رو قبول دارم ولی زیاد نه .
اصالت صنعت به گفته شما درسته در دست سونی ، راکستار و کپکام هست ولی با گزینه سونی موافق نیستم. اصالت صنعت بازی هارو بازی های مولتی پلتفرم تشکیل دادند ، مثل دووم مثل کالاف دیوتی ، مثل بتلفیلد ، مثل pes یا fifa ، مثل رزدنت اویل و اساسین کرید . مثل سری gta ، این ها زمانی بودند که سونی و مایکروسافت شاهکاری نداشتند ، بعد تو چه طوری میگی سونی هم نقش داره ، به نظرم هیچ نقشی نداره ، نه سونی نه مایکروسافت .
From software : ما رو دور ننداز ما اونقدرا هم بد نیستیم
بنده یک پلیستیشن هم دارم و عمرن و به هیچ وجه یک گیمر واقعی که براش لذت بردن از بازی ها بدون توجه به پلتفرم خاصی مهمه تجربه بازی های سونی یکی از واجبات و بهترین لذت هایی هستش که گیمر میتونه ببره و هر کی غیر از این بگه یا ترول یا هیت کنه مسخره و جوکی بیش نگفته و در اصل خودش رو زیر سوال برده بازی های انحصاری سونی عناوین با کیفیت و خوبی هستن متاسفانه با جو و اقتصاد و محدودیت های موجود در کشور گیمرها امکان تجربه پلتفرم های مختلف و یا داشتن دو پلتفرم کنار هم و بازی های مختلف رو ندارن برای همین چیزی رو که ندارن رو هیت و ترول میکنن موفق باشید.
اول و آخر راکستار گیمز چون بازی Open world کلان میسازه و موقع عرضه هم بخش داستانی تک نفره و چند نفره کامله – یعنی همزمان به همه سلیقه ها پاسخ میده – پشتیبانی طولانی مدت هم ارزش خریدشونو بالاتر برده.
استودیوهای پلیاستیشن که فقط بلدن Action-adventure تک نفره بسازن و البته هیچ پشتیبانی درخور توجهی هم ندارن برا همین نهایت یه ماه بعد از عرضه مورد توجه گیمر و رسانه ها قرار دارن.
و مایکروسافت هم بلد متای زرد در هر سبکی بسازه 😐 :rotfl:
استودیوهای مایکروسافت همونم که بلد نیستن توی انلاین ساختنم یدونه دزدان دریایی نارگیل ساختن با متای زرد هنوز دارن مشکلاشو حل میکنن:)
استودیوهای مایکروسافتم فقط بلدن بازی با متای زرد بسازن البته eaدرد تو میخوره برای هر دکمه زدن توبازی هایeaباید پول پیاده بشی بخش داستانی بازی هاشم که نهایتا ۴ساعته اونم ابکی تو بخش انلاینم که تا وقتی انلاین وارزون هست کی میره سمت سمت شیردوشی هایea مگه ینفر مث تو که بازی های سونی رو بی محتوا محتوا میدونه و شیردوشی هایeaرو پر محتوا
متای فورتنایت کیلر
ودیزباگ وگادفال یادت نره
اول ناتی داگ بعد باقی استودیوها :laugh:
خداییش دقیقا اینطور نیست خیلی از استودیوها هستن که کیفیت بازیهاشون فوق العاده س.
نمیخوام اسم ببرم اما هم از استودیوهای مولتی پلتفرم و هم مایکروسافت و سونی و البته بعضی انحصاریهای pc هستن که کیفیت کارشون عالیه.
فعلا منتظر بازیهای استودیوهای برتر سونی و مایکروسافت در نسل نه هستیم.
cdpr همیشه از بهترین استودیوهاست
“اگ اینا نبودن جز بازیهای گروهی مثل فوتبال و کالاف و مورتال کمبات دیگ ویدئوگیم جذابیتی برای من نداشت”
مشخصه که تا حالا سمت نینتندو نرفتی! البته فهمیدن این موضوع که چرا سمت نینتندو نرفتی، خیلی سخت نیست
نظر شما محترم
اما بنظرم کم لطفی هست که استودیو چون تل تیل گیمز رو توی این لیست قرار ندیم
امیدوارم راک استار و خصوصا استودیو های پلی استیشن همیشه بترکونن که ویدیو گیم برای شما جذابیت داشته باشه ولی به غیر از نظر شخصی شما این حس برای هر گیمر در مورد هر استودیو متفاوت هست و چقدر ناراحت کننده که هر روز داره تعداد استودیو هایی که این حس جذاب رو میدن به گیمرا کمتر میشه :-(( امیدوارم نسل ۹ یه شروع دوباره و طوفانی برا همشون باشه ما گیمرا مخصوصا گیمرای ایرانی که در وضعیت عجیبی هستیم چه گیمینگ و چه غیره گیمینگ دلخوشیمون به همین استودیو ها و بازی هاشون هست
یعنی عالیییی تو از ۱۷ تا کامنت ۱۱ تاش ریپلای برای تو عه 😀 کامنت بگیر کی بودی تو 😉
درست میگید راک استار و ناتی داگ کارشون خیلی درسته اما سانتامونیکا هم بازیهای خوبی ساخته و شرکت های دیگه هم هستم اما خب اره این دو تا واقعا کارشون عالیه. :yes: :yes:
کپکام و فرام سافتور و بقیه رفقاشون در این لحظه؟
🙁
لامصب خیلی زور داره رزیدنت ایول بسازی سولز بسازی بعد آدم حسابت نکنن.
Bethesda که نیاز به گفتنش نیست.همه میشناسنش و کیفیتش تضمین شده است.
راکستار
ناتی داگ
نینتندو
فرام سافتور از نظر من سلاطین صنعت گیمند
الماس های این صنعت راکستار و ناتی داگ نیستن
بازیساز هایی مثل مون استودیو و تیم چری و سازنده ی نیر و …… الماس های این صنعتن
کاماندر مدافع حقوق بازی های ایندی 😀
آقای اکرامی
ترفند جالبی برای پستاتون بکار می برین 😉
با یه نظر تعداد کامنتای پستتون رو دو یا سه برابر میکنین :laugh:
و باز هم ایسترگی از ساخت gta vi
ای جااااان ، ردد رو رد کن بیاد
روزی که معرفی شه من از خوشحانی سکته میزنم:inlove: :inlove:
راکستاره مغرور جذاب :inlove: :inlove:
قشنگ گفت بازی بعدی که میدیم فرا ابر شاهکاره.(اختراع خودمه)
ببخشید برای اسپم
خدایا شکرت:-D
یکی از سایت ها ماریو اودیسه رو گذاشت
بالاخره میتونم یکی از بهترین ای نسل رو بازی کنم
من دارم بازی میکنم و قشنگه
اودیسه هم میشه اجرا کرد؟؟؟؟پشمممام بریم سر وقتش :inlove: :inlove:
آره خیلی هم خوب اجرا میشه
زدم دانلود شه فعلا
مرسی سرعت عمل:-D
خیلی هم بهینه قابل اجرا هست :yes:
با اختلاف بهترین شبیه ساز نسل هشت همین yuzu هست
امیدوارم زلدا هم بیاد
کدوم زلدا؟
برث آف ده وایلد هم با شبیه ساز اجرا میشه نسبتا بهینه هم هست
زلدا ۲۰۱۹ رو میگم
The Legend of Zelda: Link’s awekening
آها
اون هم ایشالله ردیف میشه:-D
برای پی سی یا چی ؟؟؟
و کلا اگه جایی مشکل برخوردی به خودم بگو همه ش رو رفتم بهت گفتم چون بعضی از مراحل به شدت سخت می شه البته نه سخت بلکه غیرممکن و نمی شه با مشت و لگد مرحله رو رفت.
برای پیسی با شبیه ساز
زلدا رو بازی کرده بودم ولی در به در دنبال این بودم که الان این سایتی که میگم گذاشت
Astral chain رو هم گذاشته میتونید دانلود کنید لذت ببرید
You enjoy the game that’s why :laugh: 😎
امیدوارم گرفته باشی یکی از دیالوگ ها لیکوید اسنیک از متال گیر است 😀
فکر کنم اسم یه دروغی هم همین بود تو یکی از نسخه های متال گیر
نه داداش این دیالوگ لیکوید اسنیک از متال گیر سالید ۱ است درست زمانی که rex رو از بین می ببرید 😀
You enjoy killing that’s why
در mgs4 اگر ۲۵ دشمن رو زیر یک دقیقه بکشید این صدا بخش می شه خودم بار اول که شنیدم نزدیک بود حمله قلبی بیاد خدایی کوجیما شوخی ترس ناکی می کنه 😐
دقیقا منظورم همین بود تو متال گیر چهار
ذهن مریضی داره کوجیما :laugh:
:laugh: :yes:
دروغی = تروفی:-|
آره یک تروفی به این اسم داشت پس mgs4 بازی کردی 😀 فرمانده شپیرد پس
YOU ENJOY THE ALL GAMES THAT’S WHY :laugh:
سلام
مسلما هیچکس علاقه به عرضه زودهنگام ندارد ولی برای جلوگیری از این معضل و حتی کاهش کرانچ، باید مدیریت دقیقتری صورت بگیرد. Mafia 3 هم علیرغم تعهد Take Two ولی بازم با مشکلات فنی دستوپنجه نرم کرد.
اونا استودیوشون تازه تاسیس و بی تجربه بود الآن همون ایتودیو با چهار استودیو دیگه ادغام شده و تجربشون رفته بالا قطعا بازی بعدیشون عالی عمل میکنن
ایتودیو:استودیو
سلام
درست میفرمائید، تجربه که حتما مؤثر هست
Red dead redemption 2 همین جوری نسل ۸/۵ بود با بهبود نسل نهمی چی میشه :chic: :chic:
وقتی یه نفر از cd projekt red خاطره ی بدی داره == تو خیلی بدی ،بد،بد،بد
این شرکت در امر پولیش و بهینهسازی عناوین خود نیز کوتاهی نکرده=== gta iv هنوز که هنوزه افت فریم داره
Gta v اولش برای pc افتضاح بود که درست شد به مرور مثل هر بازیه دیگه ای
و در آخر red dead redemption 2 برای pc که پورت افتضاحی داشت حالا یه خرده بهتر شده بعد مدت ها ها
خدا هیچ بنده ای تو کوری مطلق قرار نده
اسم gta iv رو نیار که دلم خونه.
سه بار دانلود کردم پاک کردم تازه ریلیز جدید رو نصب کردم که اومد.
آقای زلینک که به ۲k هم اشاره کردن پس چرا ریمیک مافیا ، به دلایلی که دوستان میدونن تبدیل به یک ریمیکِ بینقص نشد؟ چرا نتونست به موفقیتِ ریمیکهایی مثل اویل ۲ و دیمن سولز یا شدو او د کلاسوس برسه؟چرا باید شاهد پتانسیل از دسترفته باشیم؟چرا هزینه و زمان بیشتر صرف نکردن تا با ریمیکی تمامعیار طرف باشیم؟ اینطوری اگه ۶۰ دلار هم بود ایراد نداشت.
منظورشون این بوده که ما بهشون فشار نمیاریم که زود بازیو بدین و….
بهشون میگن هر طور دوس دارین
حالا راکستار دوست داره بی نقص بسازه ، توکی هم میخواد بدوشه
درسته سی دی پروجکت زمین خورد اما درس عبرتی شد برای باقی استودیوها که قبل تکمیل شدن ، بازی رو ندن دست مردم البته سایبرپانک بازی فوق العاده ای هست و عجله برا گرفتن سود از کنسولا نسل قبل زمین گیرش کرد
من میدونم که راکستار سطحش بالاست ولی چیزی که منو به شخصه اذیت میکنه اینه که میترسم چون فروش gta v بالاست و gta v online هم عالیه، حالا حالاها نسخه بعدیش رو ندن همینطور red dead و بعد فقط بشینن برای پشتیبانی بخش انلاین این بازی ها و چیز جدیدی بیرون ندن تا متقاضی های این بازی ها کم بشه
دوست داشتم مثل بتسدا بیان بگن اقا داریم فلان بازی رو درست میکنیم ولی تا زمان عرضه سال ها فاصله داریم. اینطوری حداقل مطمئنا بودم یکاری میکنن
خب این درست اما دیگه دادن خیلی دیر به دیر بازی میسازن یکم سریعتر من تا ۲۰۲۳ نمیتونم صبر کنم برا gta iv.
راک استار خودش یکی در میون بازی هاش رو روغن جلا هم برای پی سی نمیزنه چه برسه پولیش
شما خودتو با سی دی پراجکت مقایسه نکن شما هرچقد دوس داری زمان بزار واسه ساخت بازیات ما میدونیم شاهکار میشه سی دی پراجکت مشکلش وقت نبود مشکلش وعده های بیش از حد توانش بود که نمیتونست اجرا کنه وگرن ۸سال وقت داشتند و مشکل وقت نبوده
بتسدا،مایکروسافت،سی دی،یوبی،کپکام،فرام سافتور،بانجی واپیک و…..سلاطین صنعت گیمن
نینتندو هم هست
بازی های راکستار = انقلابی در صنعت گیم