تیک‌-تو:عرضه‌ی یک بازی کامل به جای انتشار زودتر هدف ما است
تیک‌-تو:عرضه‌ی یک بازی کامل به جای انتشار زودتر هدف ما است
تیک‌-تو:عرضه‌ی یک بازی کامل به جای انتشار زودتر هدف ما است
تیک‌-تو:عرضه‌ی یک بازی کامل به جای انتشار زودتر هدف ما است

مدیر عامل تیک‌-تو: انتظار برای عرضه‌ی یک بازی کامل بهتر از انتشار شتاب‌زده‌ی آن است

حسن اکرامی
۲۱:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
تیک‌-تو:عرضه‌ی یک بازی کامل به جای انتشار زودتر هدف ما است

شاید بتوان یکی از مهم‌ترین اتفاقات سال گذشته‌ی میلادی را عرضه‌ی عنوان Cyberpunk 2077 در ماه دسامبر به شمار آورد. این بازی که یکی از مورد انتظارترین عناوین در طی سال‌های گذشته به شمار می‌آمد، سرانجام پس از تاخیرهای بسیار وارد بازار شد و با عرضه‌ی پر از مشکلات و عملکرد فاجعه به خصوص بر روی کنسول‌های نسل هشتمی با واکنش‌های گسترده‌ای از جانب بازی‌بازان روبه‌رو شد.

در واقع، بازی Cyberpunk 2077 که در سال‌های اخیر بیشترین تبلیغات و نمایش‌های ممکن را داشت، نتوانسته بود مورد رضایت کاربران قرار گیرد و شرکت سازنده‌ی آن مورد انتقادهای گوناگون و همه‌جانبه قرار گرفت.

حال پس از این اقدامات عجیب شرکت سی‌دی پراجکت رد (CD Project RED) در تبلیغات و عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077 و مشاهده‌ی عواقب سنگین آن برای این توسعه‌دهنده، بحث و گفتگوهای بسیاری در انجمن‌های مختلف مربوط به بازی‌های ویدئویی در مورد عرضه‌ی شتاب‌زده‌ی محصولات گوناگون به راه افتاده است؛ به خصوص این که بازی Cyberpunk 2077 چندین سال در حال توسعه قرار داشت و قبل از عرضه، چندین بار با تاخیر مواجه شد تا در نهایت بهترین کیفیت ممکن را برای مخاطبان به ارمغان آورد اما نتیجه کاملا مغایر بود. در همین راستا، به تازگی آقای استرائوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل شرکت تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) در جریان جلسه‌ی گزارش عملکرد اقتصادی این مجموعه در سه ماهه‌ی مالی گذشته به بیان مطالبی در مورد عرضه‌ی شتاب‌زده‌ی بازی‌های ویدئویی پرداخت.

همان‌طور که می‌دانید، شرکت بزرگ و فوق‌العاده‌ی راکستار گیمز (Rockstar Games) که تحت مالکیت شرکت تیک-تو اینتراکتیو قرار دارد، به طور مداوم به ساخت و عرضه‌ی عناوین جهان باز و عظیم با سطوح باورنکردنی از جزئیات و گیم‌پلی عمیق می‌پردازد که هر کدام یک شاهکار به حساب می‌آیند و به مانند استانداردی دست نیافتنی برای این سبک از عناوین ویدئویی می‌درخشند. تنها با در نظر گرفتن وسعت و کیفیت خیره‌کننده‌ی دو عنوان اخیر شرکت راکستار گیمز یعنی Red Dead Redemption 2 و Grand Theft Auto V و عملکرد آن‌ها بر روی کنسول‌ها، می‌توان دریافت که این شرکت در امر پولیش و بهینه‌سازی عناوین خود نیز کوتاهی نکرده و تا حد امکان آن‌ها را با کمترین نقص ممکن به بازار عرضه می‌کند.

با این که عناوین شرکت راکستار گیمز تمامی محتویات را از روز عرضه در بر دارند، اما شاهد آن هستیم که این توسعه‌دهنده بسیار به کیفیت محصولی که در اختیار هواداران خود قرار می‌دهد، اهمیت داده و سعی در بهترین بودن همه‌ی جوانب آن دارد. در همین راستا آقای زلنیک اظهار داشت که این احترام واقعی به مشتری و قرار دادن بازی کامل با بهترین کیفیت در اختیار وی، در واقع یکی از اصلی‌ترین رویکردهای تیک-تو اینتراکتیو به شمار می‌آید و این شرکت ترجیح می‌دهد عناوین خود را با صبر و حوصله به صورت کامل و با کیفیت ارائه دهد و نسبت به عرضه‌ی ناقص و معیوب یک عنوان ویدئویی برای اجرا کردن تاریخ عرضه‌ی تعهد شده کاملا بی‌اعتنا خواهد بود:

ما گروهی داخلی برای انتقاد از عملکردهای خود داریم و این سنگین‌ترین چیزی است که تا حالا با آن روبه‌رو شده‌ایم. این امر به ما کمک بسیاری می‌کند تا اطمینان حاصل نماییم که به کیفیت بالای محصولات خود متعهد خواهیم ماند، اطمینان حاصل کنیم که تیم‌های توسعه خلاق و منسجم ما مشتاقانه در حال توسعه‌ی یک محصول هستند و هیچ‌کدام نباید در حال انجام فعالیتی که به آن علاقه و عشق ندارند، قرار گیرند. همچنین این موضوع باعث شده است که ما انضباط عملیاتی و مالی را به صورت همزمان و هماهنگ با هم داشته باشیم؛ در نتیجه ما به دنبال کامل‌ترین محصول و بهترین کیفیت ممکن آن هستیم و این دلیلی است که شرکت راکستار گیمز دوره‌های طولانی مدت توسعه را دارد و به همین دلیل ما مورد انتقاد قرار می‌گیریم.

من فکر می‌کنم بسیاری می‌دانند که ما قصد داریم تمام توجه و تمرکز خود را بر روی عرضه‌ی یک عنوان کامل قرار دهیم و معتقد هستیم همیشه بهتر است یک بازی را در بهترین شرایط ممکن عرضه کنیم اما همیشه موفق نمی‌شویم. ما گاهی اوقات از موضع خود عقب‌نشینی می‌کنیم اما باز هم هدف ما عرضه‌ی یک محصول عالی و کامل خواهد بود. شاید برخی انتقادات شدید به عملکرد ما با لحنی تند وارد شوند اما ما با استفاده از همین موارد ذهن خود را بیشتر بر هدف خود معطوف خواهیم ساخت و نظم و انسجام گروهی تیم‌های توسعه‌دهندگان را بهتر رقم می‌زنیم. ما تلاش خود را بیشتر خواهیم کرد. بله، منظور من این است که ما هنچنان متعهد به عرضه‌ی محتویات اضافی برای دو عنوان Grand Theft Auto Online و Red Dead Online خواهیم بود و به آن ادامه می‌دهیم.

توسعه‌دهندگان راکستار گیمز محصولاتی را عرضه می‌کنند که واقعا به کیفیت بالای آن‌ها اعتقاد دارند، برای ساخت محتویات آن بسیار مشتاق هستند و نتایج کار آن‌ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. این بدان معناست که عملکرد ما به گونه‌ای نخواهد بود که در مدت‌های کوتاه بازی‌های گوناگون را عرضه کنیم. همچنین به همین دلایل است که ما لزوماً تاریخ دقیق انتشار محصولات در حال توسعه‌ی خود را نمی‌دانیم، اما چیزی که می‌دانیم این است که منتظر خواهیم ماند تا هر بازی به بهترین شرایط و کمال خود برسد. این مورد تنها به شرکت راکستار گیمز تعلق ندارد بلکه مجموعه‌های دیگر به مانند توکی گیمز (۲K Games)، سوشیال پوینت (Social Point) و پرایویت دویژن (Private Division) نیز در این راستا قرار دارند.

این یک تعهد تزلزل‌ناپذیر است و بخشی از استراتژی اصلی ماست. این موضوع از رأس هرم مدیریت شرکت ناشی می‌شود. ما آمادگی پذیرش نتایج را داریم؛ زیرا ما همواره خود را از نظر زمان‌بندی انتشار بازی‌ها در مضیقه قرار نخواهیم داد و گاهی اوقات ممکن است هزینه‌ای بیش از میزان مشخص شده داشته باشیم که بدون شک نتیجه‌ی خوب آن به ما باز خواهد گشت.

بدون شک سطح بالای بهینه‌سازی و پولیش بازی‌های مجموعه‌ی تیک-تو اینتراکتیو به خصوص شرکت راکستار گیمز که می‌تواند کیفیت بازی‌های خود را به طرز فوق‌العاده‌ای همیشه در بالاترین حد ممکن قرار دهد، غیر قابل انکار است و دیدن این زحمت و احترام واقعی به مشتری همیشه مورد تقدیر خواهد بود. این موضوعی است که اکثر فعالان صنعت بازی‌های ویدئویی با آن موافق هستند. البته برخی از طرفداران همواره نسبت به دوره‌های طولانی توسعه‌ی عناوین مختلف توسط شرکت راکستار گیمز معترض بوده‌اند که به نظر می‌رسد این شرکت بزرگ و معتبر با این که قصد ندارد از سیاست‌های خود جهت ارائه‌ی عناوین بزرگ و با کیفیت به خاطر عرضه‌ی زودتر دست بردارد اما برخی گزارش‌ها حاکی از آن هستند که راکستار گیمز قصد دارد کرانچ و فشار بالای کاری بین توسعه‌دهندگان خود را به حداقل برساند تا از این طریق کیفیت بالای محصولات خود را باز هم به فراتر از یک شاهکار برساند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تیک‌-تو:عرضه‌ی یک بازی کامل به جای انتشار زودتر هدف ما است
تیک‌-تو:عرضه‌ی یک بازی کامل به جای انتشار زودتر هدف ما است
تیک‌-تو:عرضه‌ی یک بازی کامل به جای انتشار زودتر هدف ما است
تیک‌-تو:عرضه‌ی یک بازی کامل به جای انتشار زودتر هدف ما است
تیک‌-تو:عرضه‌ی یک بازی کامل به جای انتشار زودتر هدف ما است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تیک‌-تو:عرضه‌ی یک بازی کامل به جای انتشار زودتر هدف ما است
تیک‌-تو:عرضه‌ی یک بازی کامل به جای انتشار زودتر هدف ما است