یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا
یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا
یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا
یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

یادش بخیر؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ – بخش اول

سعید آقابابایی
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - 09:00
یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

نسل ششم مال ما گیمرهای قدیمی‌تر بود. واقعا چه نسل جذابی داشتیم و پلی‌استیشن ۲ عجب کنسول افسانه‌ای و بی‌نظیری بود! بازی‌های فوق‌العاده‌ای هم داشتیم! هنوز که هنوز است مثل بسیاری از عناوین شاهکار نسل ششم و کنسول پلی‌استیشن ۲ نداشته‌ایم و برخی عناوین این کنسول، هنوز از بسیاری از عناوین جدید کامل‌تر و زیباتر هستند. حال بین تمامی این بازی‎های رنگارنگ، همواره عناوینی وجود داشته‌اند که در ذهن شما تبدیل به یک الگو و اسطوره شده و تا به همیشه و حتی سال‎‌ها بعد از آن که آن‎ها را بازی کرده‌اید نیز در یاد و خاطر شما باقی می‌مانند و هیچ‌گاه نیز پاک نخواهند شد و همواره در طول زندگی خود، با خاطراتی شیرین از این بازی‌ها یاد خواهید کرد. در این مطلب دو قسمتی به سراغ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی‌استیشن ۲ رفته‌ایم و قصد داریم کلی خاطرات عالی را برایتان زنده کنیم.

یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ – بخش اول

این لیست به هیچ عنوان براساس ترتیب امتیاز متای عناوین نیست و بیشتر براساس محبوبیت بازی‌ها بین بازی‌بازان در دنیا چیده شده است و البته نظر شخصی نویسنده نیز در آن کاملا دخیل است و ممکن است که نظر هر کدام از شما عزیزان در مورد ترتیب این عناوین و حتی قرار داشتن یا نداشتن برخی از آن‌ها در این لیست، با بنده متفاوت باشد. بسیار خوشحال خواهم شد که به مانند همیشه در چنین مقالاتی، از نظرات و ترتیب قرار گرفتن بازی‌ها برای شما نیز آشنا شوم و با هم در این باره صحبت کنیم. هم‌چنین لازم به ذکر است که در این مطلب، از هر سری بازی تنها یک عنوان که برترین بازی آن سری بوده است در لیست ما جای داده شده و از هیچ فرنچایزی، دو بازی مشاهده نخواهید کرد. در ادامه شما را دعوت می‌کنم به مطالعه‌ی قسمت اول مطلب ۲۴ بازی برتر کنسول پلی‌استیشن ۲.

۲۴- Haunting Ground

the hunting ground

Haunting Ground

سازنده:  Capcom Production Studio 1

ناشر: Capcom

ژانر:  Survival Horror

پلتفرم مقصد:  PlayStation 2

سال انتشار:  ۲۰۰۵

امتیاز متا: ۶۷/۱۰۰

هرگز گول متای Haunting Ground را نخورید، چون یکی از آندرریتدترین بازی‌های تاریخ و یک نوع خاص و کاملا یونیک از یک بازی در ژانر وحشت بود که با دیگر عناوین روتین این سبک فرق می‌کرد. بازی Haunting Ground که عنوانی در سبک Survival Horror بود، در سال ۲۰۰۵ توسط کمپانی کپکام منتشر گردید. ساخت و توسعه‌ی این بازی را Capcom Production Studio 1 برعهده داشت و پلتفرم‌ مقصد آن پلی‌استیشن ۲ بود. این بازی یکی از عناوین فرعی و اسپین‌‌آف سری Clock Tower محسوب می‌‌شود که بعد از انتشار توانست لااقل در بین بازی‌بازان و طرفداران بسیار مقبول واقع شود، زیرا منتقدین حق این بازی را پایمال کردند. متاسفانه Haunting Ground بعد از انتشار، حتی نزدیک به سطح کیفیتش هم تحسین نشد و همان‌طور که اشاره کردم، تبدیل به یکی از آندرریتدترین عناوین تاریخ شد. این بازی در نهایت از مجموع امتیازات و نمراتش، متای عجیب ۶۷/۱۰۰ را به خود اختصاص داد، ولی این باعث نمی‌شود که ما آن را از یاد برده و در این لیست قرار ندهیم، زیرا این بازی واقعا فوق‌العاده بود. Haunting Ground داستانی زیبا، شخصیتی بسیار دوست‌داشتنی و البته یک سگ باهوش و باوفا داشت. شما کنترل دختری جوان و زیبا به نام Fionna Belli را برعهده داشتید که پس از بی‌هوشی در یک تصادف ماشین، خود را در سیاه‌چال‌‌های یک قصر می‌‌یابد و بایستی از آن‌‌جا فرار کند.

یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

هرگز گول متای Haunting Ground را نخورید، چون یکی از آندرریتدترین بازی های تاریخ و یک نوع خاص و کاملا یونیک از یک بازی در ژانر وحشت بود که با دیگر عناوین روتین این سبک فرق می‌کرد.

این بازی زیاد از محیط و اتمسفر بسیار تاریک یا خون و خشونت برای ایجاد حس ترس و ناامنی در بازی‌باز استفاده نمی‌کرد. در عوض، این بازی لحظه‌هایی از وحشت ناب و خالص و استرس محض را در قالب صحنه‌هایی که شما توسط ساکنان غیرعادی و عجیب و غریب قصر تعقیب می‌شوید، ایجاد می‌کرد. Fionna یک سگ نیز داشت که نامش Hewie بود و در بازی به وی کمک می‌کرد و می‌توانستید به وی دستوراتی بدهید. Fionna بایستی فرار می‌کرد و مخفی می‌شد تا از شر تعقیب‌کننده‌ها در امان بماند. هر چقدر که وی بیشتر می‌ترسید شما بیشتر کنترل او را از دست می‌دادید و فرار سخت‌تر می‌شد که این باعث می‌شد استرس بسیار زیادی به شما وارد شود. شاید این بازی به اندازه عناوین اصلی سری ترسناک نبود ولی حس غربت و استرس وحشتناکی که داشت آن را به عقیده بنده در صدر عناوین این فرنچایز قرار می‌دهد. بدون شک وقتی صحبت از برترین عناوینی که برای کنسول افسانه‌ای پلی‌استیشن ۲ منتشر شده‌اند، مطرح باشد، عنوان Haunting Ground هم شایستهٔ حضور در جمع برترین‌هاست و این بازی زیبا در مطلب امروز ما از برترین عناوین کنسول پلی‌استیشن ۲ در جایگاه بیست و چهارم قرار می‌گیرد.

۲۳ – World Soccer Winning Eleven 6 International یا همان Pro Evolution Soccer 2

یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

Pro Evolution Soccer 2

سازنده: Konami

ناشر:  Konami

ژانر:  Footbal Simulator

پلتفرم مقصد:  PlayStation 3, PlayStation 2 و Game Cube

سال انتشار:  ۲۰۰۵   

امتیاز متا:  ۹۳/۱۰۰

بازی Pro Evolution Soccer 2 (در ژاپن با نام World Soccer: Winning Eleven ۲۰۰۲ و در آمریکا با نام World Soccer: Winning Eleven ۶ International هم شناخته می‌شوند) که عنوانی در سبک شبیه‌ساز فوتبال بود، در سال ۲۰۰۲ توسط کمپانی کونامی منتشر گردید. ساخت و توسعهٔ این بازی را خود کونامی برعهده داشت و پلتفرم‌های مقصد آن شامل پلی‌استیشن ۲، گیم کیوب و پلی‌استیشن بودند. این بازی که در واقع نسخهٔ دوم از سری Konami’s Pro Evolution Soccer football video game محسوب می‌شود، آخرین نسخهٔ سری در اروپا بود که برای کنسول پلی‌استیشن هم منتشر شد و اولین نسخهٔ سری بود که برای گیم کیوب منتشر می‌شد. در آن زمان و در سال‌های بعد، Pro Evolution Soccer حرف اول را بین عناوین شبیه‌ساز فوتبال می‌زد و شرکت Electronic Arts با عنوان FIFA زیر سایه‌ی محبوبیت PES قرار داشتند. در واقع این مسئله تا پایان نسل ششم بازی‌های رایانهای نیز ادامه داشت و هر ساله، شاهد انتشار بازی‌هایی فوق‌العاده لذت‌بخش در این سری توسط کونامی بودیم که بسیار نزد بازی‌بازان در سراسر دنیا محبوب بودند و مخصوصا در کشورمان در آن زمان‌ها تقریبا نسبت کسانی که PES بازی می‌کردند به بازی‌بازانی که فیفا بازی می‌کردند، شاید ۹۵ درصد به ۵ درصد بود. بعد از واگذار کردن قافیه به سری فیفا در نسل هفتم، در نسل هشتم خوشبختانه سری PES مجددا به مسیر صحیحش بازگشت و عناوینی پا به پای سری فیفا از لحاظ نمرات و بازخوردها منتشر کرد.
یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

در این بازی تنها تیم ژاپن کاملا لایسنس شده بود و ۴۰ تیم باشگاهی لایسنس نشده به همراه ۵۶ تیم ملی لایسنس نشده در بازی وجود داشتند. در این نسخه گزارش بازی را Peter Brackley و Trevor Brooking برعهده داشتند.

بازی دارای ۶ مد مختلف و جذاب برای بازی کردن بود که شامل مواردی مثل تک بازی، تمرین، تورنمنت‌های مختلف و از همه مهم‌تر مسترلیگ محبوب بودند. در این بازی تنها تیم ژاپن کاملا لایسنس شده بود و ۴۰ تیم باشگاهی لایسنس نشده به همراه ۵۶ تیم ملی لایسنس نشده در بازی وجود داشتند. در این نسخه، گزارش بازی را Peter Brackley و Trevor Brooking برعهده داشتند که جایگزین دو گزارشگر بازی نخست Pro Evolution Soccer، یعنی Jon Briggs و Terry Butcher شده بودند. Pro Evolution Soccer ۲ بعد از انتشار موفق شد تحسین منابع و مراجع معتبر گیمینگ دنیا را برانگیزد و بازخوردهای بی‌نظیری را از سوی منتقدین و بازی‌بازان دریافت کند تا در نهایت از مجموع امتیازات و نمراتش، متای شاهکار ۹۳/۱۰۰ را به خود اختصاص دهد و تبدیل به یکی از برترین عناوین سبک خود در تاریخ بازی‌ها شود. بدون شک وقتی صحبت از برترین عناوینی که برای کنسول افسانه‌ای پلی‌استیشن ۲ منتشر شده‌اند، مطرح باشد، عنوان Pro Evolution Soccer ۲ هم شایستهٔ حضور در جمع برترین‌هاست و این بازی زیبا در مطلب امروز ما از برترین عناوین کنسول پلی‌استیشن ۲ در جایگاه بیست و سوم قرار می‌گیرد.

۲۲ – Madden NFL 2004

یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

Madden NFL 2004

سازنده: EA Tiburon, Budcat Creations

ناشر: Electronic Arts

ژانر: Sport

پلتفرم مقصد:  PlayStation 2 ،Xbox ،PlayStation ،GameCube ،Microsoft Windows و Game Boy Advance

سال انتشار:  ۲۰۰۳  

امتیاز متا: ۹۴/۱۰۰

آیا می‌دانستید که در مراسم بازی سال ۲۰۰۳ یک بازی ورزشی، آن هم فوتبال آمریکایی یا راگبی موفق به دریافت جایزه‌ی بازی سال شده؟ احتمالا همان دوره هم اولین و آخرین باری بوده که چنین اتفاقی رخ داده است، چون دیگر خیلی بعید و شاید غیرممکن است که شاهد بازی سال شدن عنوانی ورزشی مخصوصا در رشته‌هایی مثل هاکی و راگبی و از این موارد باشیم. بازی Madden NFL ۲۰۰۴ که عنوانی در سبک شبیه‌ساز راگبی بود، در سال ۲۰۰۳ توسط کمپانی الکترونیک‌آرتز منتشر گردید. ساخت و توسعهٔ این بازی را EA Sports برعهده داشت و پلتفرم‌های مقصد آن شامل PlayStation ۲ ،Xbox ،PlayStation ،GameCube ،Microsoft Windows و Game Boy Advance بودند. بدون شک بخش ورزشی عظیم شرکت الکترونیک آرتز یعنی EA Sports تمامی دنیای ورزش را در احاطه‌ی خود دارد و همان‌طور که می‌دانید غیر از بسکتبال، تقریبا همه‌ی بازی‌های سایر ورزش‌های میدانی دنیا از جمله هاکی و راگبی و … به طور کامل زیر سلطه‌ی الکترونیک آرتز و بخش ورزشی قدرتمند این کمپانی هستند و عناوین زیبایی مانند Madden NFL و … ، با تعداد طرفداران زیاد در هر سال منتشر می‌شوند.
یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

آیا می‌دانستید که در مراسم بازی سال ۲۰۰۳ یک بازی ورزشی، آن هم فوتبال آمریکایی یا راگبی موفق به دریافت جایزه‌ی بازی سال شده؟ احتمالا همان دوره هم اولین و آخرین باری بوده که چنین اتفاقی رخ داده است، چون دیگر خیلی بعید و شاید غیرممکن است که شاهد بازی سال شدن عنوانی ورزشی باشیم.

Madden NFL ۲۰۰۴ در واقع پانزدهمین بازی از سری Madden NFL بود و بازیکن quarterback سابق تیم Atlanta Falcons، یعنی Michael Vick، روی کاور این نسخه قرار داشت. اتفاقا این نسخه، اول از همه به خاطر ارائهٔ ورژنی فوق‌العاده از این بازیکن شناخته می‌شود که یک جورهایی Overpowered و بیش از حد قوی بود و در واقع برترین بازی تاریخ سری Madden با ریت سرعت ۹۵ بود! سازندهٔ بازی بعدا گفت که در سال‌های بعد از عرضهٔ بازی، مواردی به آن اضافه شدند که فقط جلوی Vick را بگیرند! در این نسخه، یک مد جدید قرار داده شده بود که در آن شما در واقع صاحب یک تیم می‌شدید و از استخدام مربی گرفته تا سایر موارد تیم، همه بر عهدهٔ شما بود و باید مدیریت می‌کردید. Madden NFL ۲۰۰۴ به واسطهٔ کیفیت بالای بصری در زمان خودش و گیم‌پلی بسیار جذاب و شبیه‌سازی‌شده به واقعیت، موفق شد تحسین منابع و مراجع معتبر گیمینگ دنیا را برانگیزد و بازخوردهای بی‌نظیری را از سوی منتقدین و بازی‌بازان دریافت کند تا در نهایت از مجموع امتیازات و نمراتش، متای شاهکار و شگفت‌انگیز ۹۴/۱۰۰ را به خود اختصاص دهد و تبدیل به بازی سال ۲۰۰۳ و یکی از برترین عناوین ورزشی در تاریخ بازی‌ها شود. عنوان Madden NFL ۲۰۰۴ در مطلب امروز ما از برترین عناوین کنسول پلی‌استیشن ۲، در جایگاه بیست و دوم قرار می‌گیرد.

۲۱ –  SoulCalibur 2

یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

SoulCalibur 2

سازنده:  Project Soul

ناشر:  Bandai Namco

ژانر:  Fighting

پلتفرم مقصد: PlayStation 2 ،GameCube ،Xbox 360 ،Arcade game ،Xbox و PlayStation 3

سال انتشار:  ۲۰۰۲  

امتیاز متا:  ۹۳/۱۰۰

بازی SoulCalibur ۲ که عنوانی در سبک فایتینگ بود، در سال ۲۰۰۲ توسط کمپانی باندای نامکو منتشر گردید. ساخت و توسعهٔ این بازی را استودیو Project Soul برعهده داشت و پلتفرم‌های مقصد آن شامل PlayStation 2 ،GameCube ،Xbox 360 ،Arcade game ،Xbox و PlayStation 3 بودند. شاید با توجه به نام این بازی فکر کنید که این نسخه دومین بازی کل این فرنچایز است، اما در اصل این‌طور نیست و Soulcalibur II سومین بازی سری بعد از نسخه‌های Soul Edge در سال ۱۹۹۵ و Soulcalibur در سال ۱۹۹۸ به حساب می‌آید. SoulCalibur ۲ بعد از انتشار موفق شد تحسین منابع و مراجع معتبر گیمینگ دنیا را برانگیزد و بازخوردهای بی‌نظیری را از سوی منتقدین و بازی‌بازان دریافت کرد تا در نهایت از مجموع امتیازات و نمراتش، متای شاهکار و شگفت‌انگیز ۹۳/۱۰۰ را به خود اختصاص دهد و تبدیل به یکی از برترین عناوین مبارزه‌ای در تاریخ بازی‌ها شود. داستان SoulCalibur ۲ بر محور تعقیب و جستجو برای یافتن یک شمشیر افسانه‌‌ای به نام Soul Edge بود که به تکه‌های مختلف تقسیم شده بود، قرار داشت.
یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

به سنت همیشه‌ی این سری، شخصیت‌های مهمان جذابی در آن حضور داشتند که بدون شک محبوب‌ترین آن‌ها، لینک از سری افسانه‌ی زلدا بود که در نسخه‌ی گیم‌ کیوب بازی حاضر بود. هیهاچی میشیما از سری تکن هم در نسخه‌ی پلی‌استیشن ۲ این بازی حضور داشت.

شخصیت‌های مختلف مثبت و منفی در بازی در صدد جمع کردن تمام تکه‌های Soul Edge بودند تا سلاح کامل شود و یک بار برای همیشه آن را نابود کنند و یا از آن در مسیر اهداف شیطانی استفاده نمایند و همین موضوع، مبارزات مختلف بازی و جبهه‌ی مبارزان خوب و بد را رقم می‌زد. اگر بخواهیم دقیق به سبک بازی SoulCalibur ۲ اشاره کنیم باید گفت این عنوان مثل بازی قبلی، در ژانر weapon-based ۳D fighting یا مبارزه‌‌ای سه‌بعدی براساس سلاح، قرار دارد. برخلاف اکثر عناوین مبارزه‌ای، داستان در این بازی کاملا به گیم‌پلی گره خورده و یکی از اصلی‌ترین دلایل تحسین بازی نیز همین موضوع بود که در کنار گیم‌پلی بی‌نظیر و لذت‌بخش و مبارزان مختلف و متنوع، سبب شده بود تا یکی از برترین‌های فایتینگ در تاریخ خلق شود. این بازی نسبت به نسخهٔ قبلی از نظر بصری پیشرفت‌های خوبی به خود دیده بود و به سنت همیشهٔ این سری شخصیت‌های مهمان جذابی در آن حضور داشتند که بدون شک محبوب‌ترین آن‌ها، لینک از سری افسانهٔ زلدا بود که در نسخهٔ گیم کیوب بازی حاضر بود. هیهاچی میشیما از سری تکن هم در نسخهٔ پلی‌استیشن ۲ این بازی حضور داشت. عنوان SoulCalibur ۲ در مطلب امروز ما از برترین عناوین کنسول پلی‌استیشن ۲ در جایگاه بیست و یکم قرار می‌گیرد.

۲۰ –  Burnout 3: Takedown

یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

Burnout 3: Takedown

سازنده:  Criterion Software

ناشر:  Electronic Arts

ژانر:  Racing

پلتفرم مقصد: PlayStation 2 ،Xbox 360 و Xbox 

سال انتشار:  ۲۰۰۴  

امتیاز متا:  ۹۳/۱۰۰

سری عناوین ریسینگ Burnout یکی از محبوب‌ترین و بهترین عناوین این سبک در دنیای بازی‌ها محسوب می‌شوند که سابقهٔ بالایی هم دارند و کلی بازی زیبا را در طول سال‌ها برای علاقه‌مندان این ژانر به ارمغان آورده‌اند. یکی از برترین عناوین این سری و شاید بهتر است بگوییم برترین بازی این سری، Burnout 3: Takedown در نسل ششم است که یکی از بهترین بازی‌های ریسینگ تاریخ و کنسول پلی‌استیشن ۲ به حساب می‌آید که در سال ۲۰۰۴ توسط کمپانی Electronic Arts منتشر گردید. ساخت و توسعهٔ این بازی را استودیو Criterion Softwar برعهده داشت و پلتفرم‌های مقصد آن شامل PlayStation ۲، Xbox ۳۶۰ و Xbox  بودند.
یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

مکانیک اصلی این بازی همان‌طور که در نامش هم هست، Takedown بود که باید محکم به ماشین حریف می‌کوبیدید تا زمانی که خرد و خمیر شده و از بین برود!

مکانیک اصلی این بازی همان‌طور که در نامش هم هست، Takedown بود که باید محکم به ماشین حریف می‌کوبیدید تا زمانی که خرد و خمیر شده و از بین برود! Burnout ۳: Takedown با ارائهٔ یک ریسینگ آرکید سرعتی و اصطلاحا fast-paced، موفق شد تحسین منابع و مراجع معتبر گیمینگ دنیا را برانگیزد و بازخوردهای بی‌نظیری را از سوی منتقدین و بازی‌بازان دریافت کرد تا در نهایت از مجموع امتیازات و نمراتش، متای شاهکار ۹۳/۱۰۰ را به خود اختصاص دهد و تبدیل به یکی از برترین عناوین سبک خود در تاریخ بازی‌ها شود. بدون شک وقتی صحبت از برترین عناوینی که برای کنسول افسانه‌ای پلی‌استیشن ۲ منتشر شده‌اند، مطرح باشد، عنوان Burnout ۳: Takedown هم شایستهٔ حضور در جمع برترین‌هاست و این بازی زیبا در مطلب امروز ما از برترین عناوین کنسول پلی‌استیشن ۲ در جایگاه بیستم قرار می‌گیرد.

۱۹ –  Viewtiful Joe 

یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

Viewtiful Joe

سازنده:  Capcom Production Studio 4

ناشر: Capcom

ژانر:  Action, platformer ،beat ’em up

پلتفرم مقصد:  GameCube و PlayStation 2

سال انتشار:  ۲۰۰۳

امتیاز متا: ۹۳/۱۰۰

Viewtiful Joe به معنای واقعی یک عنوان کامل و فوق‌العاده جذاب بود و اگر آن را برترین به حساب نیاوریم، بدون شک یکی از برترین بازی‌های دو بعدی اکشن پلتفرمینگ و beat ’em up در تاریخ بازی‌های رایانه‌‌ای قلمداد می‌شود که در سال ۲۰۰۳ توسط کمپانی Capcom منتشر گردید. ساخت و توسعهٔ این بازی را استودیو Capcom Production Studio 4 برعهده داشت و پلتفرم‌های مقصد آن شامل پلی‌استیشن ۲ و گیم کیوب بودند. داستان بازی درباره‌ی جو است که طی یک فیلم که در آن ابرقهرمان محبوب جو یعنی Captain Blue ایفای نقش می‌کند، دوست‌دخترش ربوده شده و به سرزمین Movieland برده می‌شود. جو نیز به آن‌جا می‌رود و متوجه می‌شود که یک گروه شرور به نام Jadow او را دزدیده‌اند. بعد از این که جو یک V-Watch ویژه و مخصوص را از ابر قهرمان محبوبش Captain Blue دریافت می‌کند، ناگهان تغییر شکل داده و تبدیل به شخصیتی که خودش یک قهرمان است می‌شود که «Viewtiful Joe» نام دارد و به این ترتیب و با قدرت‌هایی که به دست آورده است، پای به مسیر نجات معشوقه‌‌اش می‌گذارد.
یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

داستان بازی درباره‌ی جو است که طی یک فیلم که در آن ابرقهرمان محبوب جو یعنی Captain Blue ایفای نقش می‌کند، دوست‌دخترش ربوده شده و به سرزمین Movieland برده می‌شود. جو نیز به آن‌جا می‌رود و متوجه می‌شود که یک گروه شرور به نام Jadow او را دزدیده‌اند.

گیم‌پلی بازی به نوعی ترکیبی است از المان‌های اکشن و سایداسکرولینگ و beat ’em up با گرافیک سه‌بعدی سل‌شید. قدرت‌ها و توانایی‌های ویژه‌ی جو که در بازی «VFX Powers» نام دارند، به او قابلیت‌های خاصی مانند کند کردن و سریع کردن زمان را برای مبارزات و حل کردن پازل‌ها می‌بخشند. در بازی معمولا در یک مسیر دوبعدی فیکس‌شده، می‌توانید به چپ و راست و بالا و پایین حرکت کرده و هم‌چنین برای المان‌های پلتفرمینگ بازی، قابلیت پرش و پرش دوگانه را در اختیار دارید. در مبارزات، انواع و اقسام دشمنان از تمامی جهت‌های صحنه‌ی بازی ظاهر می‌شوند و بایستی تا با قابلیت‌های خاص جو، آن‌ها را از سر راه بردارید. جو در حملات عادی می‌تواند از مشت و لگد استفاده کرده و هم‌چنین از ضربات دشمنان جاخالی دهد که جاخالی دادن به موقع باعث می‌شد تا دشمن مدتی گیج شود و بتوانید حسابی او را بترکانید! Viewtiful Joe بعد از انتشار موفق شد تحسین منابع و مراجع معتبر گیمینگ دنیا را برانگیزد و بازخوردهای بی‌نظیری را از سوی منتقدین و بازی‌بازان دریافت کرد تا در نهایت از مجموع امتیازات و نمراتش، متای شاهکار ۹۳/۱۰۰ را به خود اختصاص دهد و تبدیل به یکی از برترین عناوین سبک خود در تاریخ بازی‌ها شود.

۱۸ – Bully

یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

Bully

سازنده:  Rockstar

ناشر:  Rockstar

ژانر:  Action Adventure

پلتفرم مقصد:  رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس ۳۶۰، Wii ،PlayStation 2  

سال انتشار:  ۲۰۰۶  

امتیاز متا:  ۸۷/۱۰۰

هیچ عنوانی تا امروز شبیه بازی Bully وجود ندارد که جرأت کرده باشد به موضوع حساس آموزش نوجوانان در مدرسه ورود کرده و شدیدا آن را به چالش بکشد. بازی Bully در سال ۲۰۰۶ و در نسل ششم، ابتدا به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن ۲ منتشر شد و دو سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۸ و در نسل هفتم، نسخهٔ رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس ۳۶۰ و Wii نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت و در سال ۲۰۱۶ نسخهٔ گوشی‌های هوشمند آن نیز منتشر شد. هر موضوعی که فکر کنید یک دانش‌آموز در مدرسه‌ای شبانه‌روزی با آن دست و پنجه نرم می‌کند، به بهترین و واقعی‌ترین شکل ممکن در بازی وجود داشت و از سیستم حضور در کلاس‌های درس گرفته تا قلدربازی و دعوای دانش‌آموزان و تمامی موارد دیگر مربوط به این حوزه، در Bully کاملا شبیه‌سازی شده بودند و بازی آزادی عمل فوق‌العاده‌ای را در اختیار شما قرار می‌داد.
یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

از سیستم حضور در کلاس‌های درس گرفته تا قلدربازی و دعوای دانش‌آموزان و تمامی موارد دیگر مربوط به این حوزه، در Bully کاملا شبیه‌سازی شده بودند و بازی آزادی عمل فوق‌العاده‌‌ای را در اختیار شما قرار می‌داد.

Bully بعد از انتشار موفق شد تحسین منابع و مراجع معتبر گیمینگ دنیا را برانگیزد و بازخوردهای بسیار مثبتی را از سوی منتقدین و بازی‌بازان دریافت کرد تا در نهایت، متای ۸۷/۱۰۰ را به خود اختصاص دهد. واقعا می‌شود گفت امتیازاتی هم که از این عنوان کسر شد، به خاطر موضوع نمایش خشونت در مدرسه بود که به نوعی بازی‌باز را تشویق به دانش‌آموزی شرور بودن می‌کرد. بازی‌های راک‌استار فارغ از مسائل حاشیه‌ای و بحث‌هایی که پیرامون بازی‌های این شرکت وجود دارند، از نظر کیفیت، عناوینی واقعا بی‌نظیر و فوق‌العاده هستند و Bully هم ابدا از این قضیه مستثنی نبود. بازی Bully در مطلب امروز ما از برترین عناوین کنسول پلی‌استیشن ۲ در جایگاه هجدهم قرار می‌گیرد.

۱۷ – Ratchet & Clank: Up Your Arsenal

یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

Ratchet & Clank: Up Your Arsenal

سازنده: Insomniac Games

ناشر: Sony Computer Entertainment

ژانر: Action-Adventure

پلتفرم مقصد: Playstation 2

سال انتشار: ۲۰۰۴

امتیاز متا: ۹۱/۱۰۰

استودیو اینسامنیاک گیمز در بازی Ratchet & Clank: Up Your Arsenal معنای خالص سبک اکشن ماجرایی را پیاده کرد و لذت ناب این ژانر را در این عنوان زیبا تجربه کردیم، آن هم با تنوع فوق‌العاده بالا و هیجان‌انگیز گیم‌پلی، لیست عجیب و غریب و تیپیکال از سلاح‌ها و گجت‌های خاص این فرنچایز به همراه گرافیکی زیبا که به مانند یک فیلم انیمیشن جذاب بود. Ratchet & Clank: Up Your Arsenal. عنوانی است که توسط Insomniac Games ساخته شد و در سال ۲۰۰۴ برای پلتفرم Playstation ۲ و سپس در نسل هفتم برای PlayStation ۳ و PlayStation Vita در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. وظیفهٔ انتشار این بازی که در ژانر اکشن ماجرایی قرار داشت را نیز شرکت سونی عهده‌دار بود. Ratchet & Clank: Up Your Arsenal در واقع سومین نسخه این فرنچایز محسوب شده و حتی در اروپا با نام Ratchet & Clank ۳ شناخته می‌شود. Ratchet & Clank: Up Your Arsenal بعد از عرضه، فوق‌العاده عمل کرد و تحسین تمامی منتقدین و بازی‌بازان را برانگیخت. این عنوان زیبا موفق شد تا از مجموع نقدها و امتیازاتی که از مراجع مختلف گیمینگ در دنیا دریافت نمود، امتیاز متای عالی ۹۱/۱۰۰ را به خود اختصاص دهد.
یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

همه‌ی سلاح‌ها انواع بسیار جالبی از شلیک کردن دارند و هم‌چنین کارآیی‌های خیلی جذابی نیز دارند که بازی را برای شما فوق‌العاده لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

همان‌طور که همیشه گفته‌ام، نقطهٔ قوت عناوین این سری که در واقع نقطهٔ قوت Insomniac Games نیز هست، تنوع بی‌نظیر و ساخت نبوغ آمیز اسلحه‌ها در این فرنچایز است که در هیچ عنوان دیگری این تعداد سلاح عجیب و بی‌نظیر را مشاهده نخواهید کرد، آن هم سلاح‌هایی که هر بار و تا چندین درجه ارتقا می‌یابند و تغییر کاربری می‌دهند و همه چیز آنها عوض می‌شود. باید گفت هر چیزی که یک بازی در سبک اکشن ماجرایی باید داشته باشد را در Ratchet & Clank: Up Your Arsenal مشاهده می‌کنید و خودتان این را بعد از یکی دو ساعت بازی کردن کاملا در خواهید یافت. تمامی معماهای بازی و چالش‌های آن و راه‌های مخفی و … توسط سلاح‌ها و گجت‌های مختلفی که در بازی کم کم دریافت می‌کنید از پیش رو برداشته می‌شوند و در بسیاری از مراحل قسمت‌هایی هستند که در بار اول هنوز گجت مورد نیاز آن‌ها را در اختیار ندارید و باید بعدا به آن‌ها بازگردید تا این گونه ارزش تکرار بازی نیز بسیار بالا برود. همه‌ی سلاح‌ها انواع بسیار جالبی از شلیک کردن دارند و هم‌چنین کارآیی‌های خیلی جذابی نیز دارند که بازی را برای شما فوق‌العاده لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

۱۶ – Kingdom Hearts II

یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

،Kingdom Hearts II

سازنده: Square Enix

ناشر: Square Enix

ژانر:  Action RPG

پلتفرم مقصد:  PlayStation 2 PlayStation 3

سال انتشار:  ۲۰۰۵

امتیاز متا:  ۸۷/۱۰۰

یک‌راست می‌رویم سر اصل مطلب! بازی Kingdom Hearts II که عنوانی در سبک اکشن نقش‌آفرینی بود، در سال ۲۰۰۵ توسط کمپانی اسکوئر انیکس منتشر گردید. ساخت و توسعهٔ این بازی را نیز خود این کمپانی برعهده داشت و پلتفرم مقصد آن در نسل ششم، پلی‌استیشن ۲ بود. بازی یک هفته بعد عرضه در ژاپن، بیش از یک میلیون نسخه فروخته بود و یک ماه بعد از عرضه‌ی نسخه‌ی آمریکای شمالی نیز، بازی بیشتر از یک میلیون نسخه فروش داشت و دومین بازی پرفروش سال ۲۰۰۶ بود. جالب است بدانید که تا ۱۰ سال قبل، یعنی سال ۲۰۰۷، این بازی بیش از ۴ میلیون نسخه در دنیا فروش داشته است. موفقیت و محبوبیت این عنوان سبب شد تا یک رمان و یک سری مانگا براساس آن ساخته شده و هم‌چنین یک نسخه‌ی جهانی از بازی نیز با نام Kingdom Hearts II Final Mix در سال ۲۰۰۷ برای پلی استیشن ۲ منتشر گردد. نسخه پلی استیشن ۳ بازی نیز که ارتقای گرافیکی یافته بود، با نام Kingdom Hearts HD ۲. ۵ Remix که در آن علاوه بر بازی دوم، عناوین Kingdom Hearts: Birth by Sleep Final Mix و Kingdom Hearts Re:coded نیز وجود داشتند، منتشر گردید که این نسخه بعدا برای پلی‌استیشن ۴ هم عرضه شد.
یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

Sora به عنوان پروتاگونیست هر دو بازی قبلی، باز هم برگشته بود تا این بار به جستجوی دوستان گم‌شده اش بپردازد. مانند دو بازی قبل، این بازی نیز پر بود از شخصیت‌های مختلف دنیای دیزنی و همین‌طور فاینال فانتزی.

بازی Kingdom Hearts II در اصل سومین نسخه از این فرنچایز به حساب می‌آمد و وقایع یک سال بعد از اتفاقات بازی Kingdom Hearts: Chain of Memories را روایت می‌کرد. Sora به عنوان پروتاگونیست هر دو بازی قبلی، باز هم برگشته بود تا این بار به جستجوی دوستان گم‌شده اش بپردازد. مانند دو بازی قبل، این بازی نیز پر بود از شخصیت‌های مختلف دنیای دیزنی و همین‌طور فاینال فانتزی. در این بازی نیز گروه Organization XIII که در بازی Chain of Memories معرفی شده بودند، دوباره بازگشتند تا جلوی Sora را از انجام ماموریتش بگیرند. Kingdom Hearts II بعد از انتشار موفق شد تحسین منابع و مراجع معتبر گیمینگ دنیا را برانگیزد و بازخوردهای بی‌نظیری را از سوی منتقدین و بازی‌بازان دریافت کرد تا در نهایت از مجموع امتیازات و نمراتش، متای فوق‌العادهٔ ۸۷/۱۰۰ را به خود اختصاص دهد. بدون شک وقتی صحبت از برترین عناوینی که برای کنسول افسانه‌ای پلی‌استیشن ۲ منتشر شده‌اند، مطرح باشد، عنوان Kingdom Hearts II هم شایستهٔ حضور در جمع برترین‌هاست.

۱۵ –   Beyond Good and Evil

یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

Beyond Good and Evil

سازنده:  Ubisoft Montpellier ,Ubisoft Milan ,Ubisoft Shanghai

ناشر: Ubisoft

ژانر:   Action-adventure game

پلتفرم مقصد:   Xbox, PlayStation 3, Xbox 360, PlayStation 2, Microsoft Windows, GameCube

سال انتشار:  ۲۰۰۳

امتیاز متا: ۸۷/۱۰۰

Beyond Good & Evil با وجود تمام زیبایی‌ها و موفقیت‌هایش، آن چنان که لایقش بود دیده و شناخته نشد و از لحاظ فروش هم مانند کیفیتش عمل نکرد، به همین دلیل هم تعداد خیلی زیادی از بازی‌بازان نامش را نشنیدند. بازی Beyond Good & Evil که عنوانی در سبک اکشن ماجرایی بود، در سال ۲۰۰۵ توسط کمپانی یوبیسافت منتشر گردید. ساخت و توسعهٔ این بازی را خود یوبیسافت برعهده داشت و پلتفرم‌های مقصد آن در نسل ششم، شامل پلی‌استیشن ۲ و گیم‌کیوب بودند. حتی نسخهٔ بهبود یافته این بازی برای نسل هفتم هم عرضه شد، ولی باز هم به دلیل عدم تبلیغات و معرفی کامل، خیلی‌ها اصلا از آن اطلاع نداشتند و برخی هم که نام آن را می‌شنیدند با توجه به این که شناخت خاصی از آن نداشتند، از کنارش می‌گذشتند، غافل از این که دارند چه عنوان بی‌نظیری را از دست می‌دهند. Beyond Good & Evil که مارک انسل توانمند را به عنوان سازنده و خالق خود می‌بیند، یک اکشن ماجرایی واقعی است که معنای کامل این سبک را در خودش دارد و هم‌چنین یک مثال خیلی واضح و بارز برای یک عنوان صمیمی و دوست‌داشتنی است. عنوانی که خیلی به دل می‌نشیند و از همان چند دقیقه‌ی اول که آن را تجربه می‌کنید، شما را به خود جذب کرده و شدیدا به ادامه آن علاقه‌مند می‌شوید.
یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

Beyond Good & Evil با وجود تمام زیبایی‌ها و موفقیت‌هایش، آن چنان که لایقش بود دیده و شناخته نشد و از لحاظ فروش هم مانند کیفیتش عمل نکرد، به همین دلیل هم تعداد خیلی زیادی از بازی‌بازان نامش را نشنیدند.

با این که بازی گرافیک بالا و عجیبی ندارد و یک عنوان خیلی بزرگ هم نیست، اما حس صمیمیتی در آن موج می‌زند که بازی‌باز را درگیر خود می‌کند. شخصیت اصلی بازی، دختری دوست داشتنی به نام Jade بود که شخصیتی بسیار دلنشین و مثبت داشت و خیلی زود بازی‌باز را به خود علاقمند می‌کرد. بازی تمامی المان‌های لازم یک اکشن ماجرایی فوق‌العاده را دارا بود و دنیایی زیبا و پر از محتوا و ماموریت برای گشت و گذار داشت و در طراحی و گرافیک آن نیز نوعی سادگی و صمیمیت زیبایی وجود داشت که آن را دل‌نشین‌تر نیز می‌کرد. سازندگان خوش‌فکر بازی تعدادی المان‌ کم‌رنگ نقش‌آفرینی نیز در این بازی قرار داده بودند که عمق بسیار بیشتری به آن بخشیده بود و آن را بسیار لذ‌ت‌بخش‌تر می‌کرد. شخصیت‌های موجود در بازی همگی بسیار دوست‌داشتنی و جالب طراحی شده بودند و شخصیت‌پردازی خاصی داشتند. Beyond Good & Evil بعد از انتشار موفق شد تحسین منابع و مراجع معتبر گیمینگ دنیا را برانگیزد و بازخوردهایی بسیار عالی را دریافت کرد تا در نهایت متای فوق‌العادهٔ ۸۷/۱۰۰ را به خود اختصاص دهد و در مطلب امروز ما از برترین عناوین کنسول پلی‌استیشن ۲، در جایگاه پانزدهم قرار می‌گیرد.

۱۴ –  Tony Hawk’s Pro Skater 3

یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

Tony Hawk’s Pro Skater 3

سازنده: Neversoft

ناشر:  Activision

ژانر:  Sport

پلتفرم مقصد: PlayStation ،PlayStation 2 ،Game Boy Color ،GameCube ،Xbox ،Game Boy Advance ،Microsoft Windows ،Nintendo 64 ،Mac OS

سال انتشار:  ۲۰۰۱  

امتیاز متا:  ۹۷/۱۰۰

بله دیگه قدیما از این خبرا بود که بازی اسکیت متای ۹۷ می‌گرفت! بالاترین امتیاز متا در تاریخ بازی‌های پلی‌استیشن ۲! کلا متا چه اون زمان چه این زمان مسخره‌بازیش زیاد بوده! در حقیقت بازی Tony Hawk’s Pro Skater ۳، نه تنها جزو چند عنوان برتر ورزشی، بلکه جزو برترین عناوین در کل تاریخ بازی‌های رایانه‌‌ای است که اندازهٔ جی تی‌‌ای و رد دد ۲ و زلدا متا دارد! بازی Tony Hawk’s Pro Skater ۳ که عنوانی در سبک ورزشی و اسکیت‌سواری بود، در سال ۲۰۰۱ توسط کمپانی اکتیویژن منتشر گردید. ساخت و توسعهٔ این بازی را استودیو Neversoft برعهده داشت و پلتفرم‌های مقصد آن تا امروز شاملPlayStation ،PlayStation 2 ،Game Boy Color ،GameCube ،Xbox ،Game Boy Advance ،Microsoft Windows ،Nintendo 64 و Mac OS بوده‌اند. این بازی اولین عنوانی بود که با قابلیت بازی آنلاین روی پلی‌استیشن ۲ منتشر شد و یکی از لانچ‌تایتل‌های کنسول گیم کیوب در آمریکا بود.
یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

بله دیگه قدیما از این خبرا بود که بازی اسکیت متای ۹۷ می‌گرفت! بالاترین امتیاز متا در تاریخ بازی‌های پلی‌استیشن ۲! کلا متا چه اون زمان چه این زمان مسخره‌بازیش زیاد بوده!

Tony Hawk’s Pro Skater ۳ بعد از انتشار موفق شد تحسین منابع و مراجع معتبر گیمینگ دنیا را برانگیزد و بازخوردهای بی‌نظیری را از سوی منتقدین و بازی‌بازان دریافت کرد تا در نهایت از مجموع امتیازات و نمراتش، متای شاهکار و شگفت‌انگیز ۹۷/۱۰۰ را به خود اختصاص دهد که واقعا افتخاری بزرگ برای سازندگان بازی و شرکت اکتیویژن محسوب می‌شود. وقتی به امتیازاتی که منابع معتبر گیمنیگ به این بازی داده‌اند نگاه می‌کنید، واقعا شگفت زده می‌شوید. گیم پلی بازی به معنای واقعی کلمه جذاب بود و همه چیز را برای یک بازی ورزشی شبیه‌ساز اسکیت سواری به طور کامل در اختیار داشت و همه جزییات در بازی لحاظ شده بود. در بازی شما باید انواع وظایف مختلف را انجام می‌دادید تا به عنوان جایزه پول بگیرید و با پولی که بدست می‌آوردید می‌توانستید قابلیت‌ها و توانایی‌های خود را ارتقا دهید، حرکات جدید بخرید و همین‌طور اسکیت‌های زیبا و جدید خریداری نمایید. عنوان Tony Hawk’s Pro Skater ۳ در مطلب امروز ما از برترین عناوین کنسول پلی‌استیشن ۲ در جایگاه چهاردهم قرار می‌گیرد.

۱۳ –  Okami

یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

Okami

سازنده: Clover Studio, Ready at Dawn, HexaDrive

ناشر: Capcom

ژانر: Action-adventure game

پلتفرم مقصد:   PlayStation 3 ،PlayStation 4 ،Wii ،PlayStation 2 ،Xbox One ،Microsoft Windows

سال انتشار:  ۲۰۰۶

امتیاز متا:  ۹۳/۱۰۰

عنوان فوق العاده زیبا و رویایی Ōkami توسط استودیوهای Clover Studio, Ready at Dawn و HexaDrive و تحت نظر یک بازی‌ساز توانا به نام هیدکی کامیا در سبک Action-adventure game ساخته شد و در سال ۲۰۰۶ در ژاپن و آمریکای شمالی و در سال ۲۰۰۷ در اروپا برای کنسول افسانه‌‌ای پلی استیشن ۲ عرضه شد. سپس در سال ۲۰۰۸ نسخه‌‌ای برای کنسول Wii نیز منتشر شد که البته ساخت این ورژن بازی را استودیو Ready at Dawn (خالق عناوین God of War کنسول PSP و بازی The Order ۱۸۸۶)، کپکام و Tose بر عهده داشتند. این بازی در سال ۲۰۱۲ برای کنسول خانگی نسل هفتم سونی یعنی پلی استیشن ۳ نیز منتشر گردید. Ōkami بعد از انتشار موفق شد تحسین منابع و مراجع معتبر گیمینگ دنیا را برانگیزد و بازخوردهای بی‌نظیری را از سوی منتقدین و بازی‌بازان دریافت کرد تا در نهایت از مجموع امتیازات و نمراتش، متای شاهکار و شگفت‌انگیز ۹۳/۱۰۰ را به خود اختصاص دهد و تبدیل به یکی از برترین عناوین سبک خود در تاریخ بازی‌ها شود.
یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا

هر چه زمان بیشتر و بیشتر گذشت ارزش و منزلت این بازی هم بالاتر رفت و زیبایی آن بیشتر نمود پیدا کرد.

Ōkami عنوانی است که از هر لحاظ در سطح بسیار بالایی قرار دارد و در مجموع تمامی بخش‌هایش یکی از با کیفیت‌ترین عناوینی است که تاکنون ساخته شده است. هر چه زمان بیشتر و بیشتر گذشت ارزش و منزلت این بازی هم بالاتر رفت و زیبایی آن بیشتر نمود پیدا کرد. در بازی شما کنترل یک گرگ سفید رنگ زیبا که در حقیقت یک الهه است و Amaterasu (در افسانه‌های ژاپنی الهه خورشید است) نام دارد را عهده دار هستید. گیم پلی بازی ترکیبی است از سبک اکشن، پلتفرمر و پازل و همان‌طور که بسیاری از منتقدها در نقدهای خود از این عنوان اشاره کرده‌‌اند از لحاظ استایل گیم پلی و پیشروی در بازی شبیه به عناوین The Legend of Zelda است. شخصیت‌ها و تمامی مواردی که در دنیای بازی مشاهده می‌کنید طراحی کاملا خاص و منحصر به فردی دارند که هر بیننده‌‌ای را به تحسین وا می‌دارد. گرافیک بازی حالتی مانند کار با آبرنگ و همچنین Cell Shade دارد و شبیه به انیمه‌های ژاپنی جوهری است که با استایل‌های هنری گرافیکی دیگر ترکیب شده است. Ōkami در مطلب امروز ما از برترین عناوین کنسول پلی‌استیشن ۲ در جایگاه سیزدهم قرار می‌گیرد.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • SOLID گفت:

    همه عناوین که آقای بابایی نام بردید خدایش بازی های خاطر انگیز هستند :yes: در لیست بعدی احتمالا mgs2 یا mgs3 tekken 5 گاد اف وار ۱ یا گاد اف وار ۲ resident evil 4
    ببینم حدس چقدر درست می آید

  • darkwarrior گفت:

    اااااااخ یادش بخیر
    بولی از بهترین بازیایی بود ک توی دوره نوجوونی تجربش کردم
    اون زمان ک عرضه شد من و دوستام دوره راهنمایی بودیم و بازی توی مدرسه بود و هیجان انگیز بود واسمون
    چندباری هم بعضی حرکات بازی رو توی مدرسه اجرا کردیم چند باری هم توبیخ شدیم بابتش ولی درکل خاطره انگیز بود
    چ دوره خوبی بود نسل ششم همه بازیا باکیفیت فوق عالی بودن و جنگ کنسولی بین ما نبود فقط از تجربه بازی لذت میبردیم
    کاش بشه راکستار نسخه دوم این عنوان خاطره انگیز رو بسازه توی نسل نهم و نسخه اول رو ریمستر کنه تا محتوای اضافی رو توی نسل نهم تجربه کنیم

  • تشکر برای مقاله خوبتون.
    تنها پلی استیشنی که میتونم بگم باهاش خاطره دارم :laugh: البته ps2 خودم نبود.
    بازی ای که بیشتر از همه بازیش میکردم god of war بود 😀 نمیدونم کدوم نسخه اش بود ولی تو یکی از مراحلش با یه اژدهای سه سر (فک کنم ?:-) ) مبارزه میکردم خیلی خفن بود.

    • G_man گفت:

      نسخه اول بودواون هیولا هم اسمش هایدرائه.اولین باس فایت سری گاد اف وار
      اسپویل گاد۲
      مجسمه رودس واقعا برگریزون بود 😯 یک ساعت دهنم باز مونده بود که چطور روی ps2چنین باس فایت خفنی طراحی کرده بودن

  • rooh-e-zendeh گفت:

    اگه کسی میخواد تمام بازی های پلی ۲ را با شبیه ساز پلی ۲ نسخه ۱٫۶٫۰ بر روی پی سی اجرا کنه بهتره بره به سایت romhustler.org در این سایت تمام بازیهای نسل یک تا نسل شش به ترتیب حروف الفبا به تفکیک هر کنسول وحرف اول هر بازی در هر حروفی که قرار داره قرار دارد مثلا من بر روی playstation 2 در بخشAZ کلیک میکنم لیستی از بازی های برتر بدون ترتیب حروف قرار دارد اگه فقط بر روی یک حرف کلیک کنید بازی هایی که حرف اول نام انها باشد برای شما نمایش داده میشود پس از کلیک بر روی عنوان مورد نظر بر روی لینک click here… کلیک کرده و ده ثانیه منتظر بمانید تا لینک ساخته شده و بر روی click here to start your download کلیک کرده تا دانلود اغاز شود درصورتی که سرعت پایینی برای دانلود دارید حتما از فیلتر شکن پر سرعت استفاده کنید لازم به ذکر است که سایت ولینک دانلود فیلتر نیست امیدوارم برید لذت ببرید :heart: :rose:

  • ERFAN103079 گفت:

    هرگز این کنسول افسانه ایی رو فراموش نخواهم کرد واقعا چه بازی هایی چه تنوعی چه شاهکار هایی باید اسمشو بزاریم دوران طلایی بازی های ویدیویی که دیگر در تاریخ هرگز تکرار نخواهد شد

  • Emad-Martian گفت:

    شما واسه چی انقدر منفی میگیری؟

  • Herobrain گفت:

    مافیا یک و جی تی ای سان اندریانس و وایس سیتی برای من بهترین بودن

    دون سالیاری توی مافیا :inlove:

    بستن خیابونا با گنگ تو جی تی ای سان اندریانس :inlove:

    آی یادش بخیر :blush:

  • Emad-Martian گفت:

    پلی-استیشن ۲ بازیای خاطره انگیز خیلی زیاد داره. ولی واسه من سری خدای جنگ، Forbidden Siren (بیشتر نسخه دومش) و Rule of Rose بازیایی هستن که بخاطرشون سونی همیشه تو قلبم جا داره.

  • REZAGAMER گفت:

    یادش بخیر بهترین دوران پلی استشن بود :inlove: :inlove: :inlove:
    من هنوز این بازی Haunting Ground تمام نکردم ولی با مبدل بازی میکنم انشاالله بزودی

  • سلام و عرض خسته نباشید خدمت آقا سعید گل :rose:
    واقعا خیلی از خاطرات برای ما زنده کردید یادش بخیر
    اون موقع ها بازی کردن یه حس دیگه ای داشت آدم واقعا عشق میکرد چه شاهکارهایی بودن برای خودم بهترین ها اینا بودن:
    Mortal Kombat shaolin monks
    Mortal Kombat Deception
    Mortal Kombat Armageddon
    Prince of persia the sands of time & warrior within & the two thrones
    Gta san andreas & vice city
    Call of duty world at war
    Twisted Metal و God of War 2
    God hand
    Need for speed most wanted &carbon
    Metal gear solid
    Killzone
    Silent hill
    و کلی بازی ناب دیگه که فوق‌العاده بودن
    واقعا خسته نباشید آقا سعید :rose: :rose:
    ولی بهترین بهترین تجربم رو ps2 mk shaolin monks بود :inlove: :inlove:

  • Price گفت:

    لیست خوبی بود ولی بازیهای دیگه ای هم میبایست توی لیست باشن مثل genji که بازیه خیلی خوبی بود ولی بهش توجه نشد.به هر حال بابت مقاله ممنونیم.

  • یادش بخیر چقدر این Beyond Good and Evil عالی و بزرگ بود.
    حیف که اون موقع بچه بودم و نتونستم تا آخر برم.

  • یادش بخیر دقیقا اندازه ۱۰سال پلی استیشن۲داشتم و هرروز میرفتم سی دی های مختلف میخریدم
    حتی الان هم دارمش شاید سالی یگی دوبار بازی کنم

    یادش بخیر 🙁 😥

  • Ghost گفت:

    ممنون آقای آقابابایی
    من با چند تا از بازی های لیست بد جور نوستالژی دارم
    اول از همه شاهکار بی تکرار Okami که آندرریتد ترین بازی تاریخه حتی با اینکه متای ۹۳ داره،لیاقتش بیشتر از این ها بود خیلی کم فروخت،به خاطر این بازی همیشه از هیدکی کامیا بعنوان اسطوره بازی سازی یاد میکنم.
    بازی Ratchet & Clank: Up Your Arsenal یه بازی بی نظیر بود هرچند که از نسخه Going Commando بنظرم پایین تره ولی خود این بازی حجت رو بر نابغه بودن اینسامنیاک تموم میکنه و متا ۹۱ به همین دلیله،دوستانی که تعجب میکنن از دیدن نسخه جدید Rift Apart که چرا انقد خوبه و جذابه برید این نسخه های قدیمی بازی رو تجربه کنید که عاشقش میشید.
    بازی Burnout 3: Takedown هم یه آرکید دیوانه وار بود،من از همون قدیم Burnout رو بیش تر از NFS دوست داستم و این نسخه شاهکار بود با متای فوق العاده و حیف این نسل که افول سبک ریسینگ بود نتونستیم اوج ریسینگ های قدیمی رو ببینیم،انشالله نسل ۹ ریسینگ به اوج خودش برسه.
    بازی Bully هم که خیلی خنده بود،داستان جدی ای داشت ولی این فاز قلدر بازی تو مدرسه خیلی باحال بود و خیلی خنده دار بود،داستان بازی هم مثل بقیه بازی های راک استار گسترده و پر کشش بود،منتها اون موقع یکم از داستانش خوشم نیومد چون با کانسپت مدرسه از همون قدیم میونه خوبی نداشتم.
    بقیه بازی ها رو من یا تجربه های کوتاه داشتم یا مثلا بازی های ورزشی مثل Madden رو اصلا علاقه نداشتم که خب تجربه نکردم‌.

    • Ghost گفت:

      واقعا ظالمانست رده بندی کردن بین بازی های این کنسول،شخصا برای من بهترین نسل گیمریم همون نسل ۶ هستش.بازی های مورد علاقه من این ها هستند که رده بندی نمیکنم چون نمیتونم و همشون عشقن و یه دنیا خاطره شیرین.
      God of War 1+2
      GTA SA
      Gran Turismo 3
      Shadow of The Colossus
      Metal Gear Solid 2+3
      Devil May Cry 3
      Resident Evil 4
      Okami
      Prince of Persia The Sands of Time
      Final Fantasy X
      Twisted Metal Black
      ICO
      Ratchet And Clank Going Commando
      Silent Hill 2
      Sly 2 Band of Thieves
      Jack And Daxter 2
      و این لیست ادامه داره ولی همین هارو کافی میدونم

  • godfather گفت:

    زمان ما پلی استیشن چه ابهتی داشت .
    ولی الان دیگه هر بچه ای یدونه داره. گیم هم مثل سینما شده هر کی دوتا فیلم از نولان و مارول دیده باشه فکر می‌کنه فیلمباز شده

  • rooh-e-zendeh گفت:

    اسپم: حتما دیده اید که اول سال سالگرد راه اندازی گیمفا تنها تغییراتی که داشته یکی پس زمینه بوده و دیگری ایکون لایک ودیس… خب من پیشنهادی میدم که میتونه کیفیت سایت را بهتر کنه…۱-موتور جستجوی وب سایت از نظر محتوا (اخبار): با توجه به اینکه گیمفا اخبار مربوط به حدوداهفتسال قبل را در ارشیو خود سایت قرار میده بهتره این موتور جستجو بر اساس سال ماه روز باشد یعنی مثلا من فقط مهرماه را میخواهم باید ارشیو ۷ ساله ی مهر ماه نمایش در اید یا یک سال خاص مثلا من ارشیو اخبار مهرماه سال ۹۵ را میخواهم ویا بر اساس بازی مثلا من اخبار ویچر ۳ درسال ۲۰۱۵ که منتشر شد را میخواهم یعنی من ویچر را انتخاب میکنم وبعد سال اخبار را متوجه شدید..۲-استفاده از اپلیکشن کامنت دهی گیمفا:در این اپ بایستی تعداد لایک ها ودیس ها ی هر کاربر به تفکیک تعداد پست ها چه در مجموع یا جداگانه قرار داده شود مثلا من در این پست دو کامنت گذاشتم مجموع ان دو کامنت دریک پست مثلا مجموع این دو کامنت ۲۰ لایک و۴۰ دیس گرفتم…یا میتوانید مثلا اگه من ۵۰ دیس گرفتم یک اخطار دریافت کنم وبه دو بار اخطار که شد یک کارت زرد بگیرم واگه عکسش رخ داد یک کارت سبز بگیرم واگه تعداد کارت زردم ۲ شد یک قرمز بگیرم وهشدار بگیرم در صورتی که یک کارت قرمز دیگه بگیرم مثلا روح زنده به مدت یک هفته برای کامنت دهی مسدود باشد…۳- موتور جستجوی سایت از نظر کاربر (کامنت) :هر کاربری که به دنبال فلان کامنتش درفلان پست شده میتواند تنها با وارد کردن نام کاربری خود تعداد پست هایی که دران نظر داده راببیند النته به تفکیک سال ماه روز و یا بازی.هم چنین تعداد کسانی که نظر کاربر مورد نظر راریپلای یا سوال ویاحتی جواب دادهاند باید با نام کاربری ان شخص متذکر شد ویا وقتی از اپ کامنت دهی استفاده میکنید یک اهنگ مخصوص نسبت به ریپلای سوال یا جواب (هرکدام جدا) در اسمارت فون ها یا پیسی لحاظ شود امیدوارم این دو کامنت منو در این پست تایید کنید با تشکر… :yes: :yes:

    • AmirtheGRB گفت:

      اون قسمت لایک دیسلایکارو اصلا موافق نیستم. نظر یکی با جمع موافق نیست ۱۰۰ تا دیس میگیره. باید یه هفته بن شه؟! اصلا نمیفهمم چه معنی داره. اینجوری که هیچکس نظر خودشو جرئت نمیکنه بگه

    • . گفت:

      پیشنهادی که برای لایک و دیس لایک دادی به شدت بده و سایت نباید اجراش کنه ولی بقیه پیشنهاداتت خوب بود

    • Amir sy گفت:

      اون قسمتی که در پروفایل فعالیت ها و کامنت های خودمون رو میبینیم ، خیلی جای پیشرفت داره چون الان شاید ۹۵درصد کامنت های قدیمی تر من اونجا نشون داده نمیشه و امیدوارم درست شه…مثل سایت همسایه اونجا کامل و خوب نشون میدن
      اگه این بخش درست شه که خیلی عالی میشه برای من یکی حداقل خیلی جالبه برم ببینم ۴ یا ۵ سال پیش چه کامنتایی گذاشتم

    • Amir sy گفت:

      و حالا نمی دونم اینجا کامنتم اصلا دیده میشه یا نه ولی منم دو تا پیشنهاد خودم را بگم
      این تایید کامنت رو بردارین لطفا خیلی خوب میشه با این که سرعت تایید کامنت ها خوبه اما اگر نباشه که بهتره
      و این بخش ریپلی رو هم لطفا یک سر و سامونی بهش بدین گاهی به شدت شلوغ و در هم بر هم میشه …

  • god of left گفت:

    والا من گیمر ps2 بودم ولی هیچ کدوم از اینارو بازی نکردم و خیلیا رو نمیشناسم بازی جت لی کو پس؟ rise to honor همون

  • بازیها خیلی متنوع بودن اون زمان
    الان بازیها خیلی حس تکراری دارند

  • کی کلاک تاور و بلک رو یادشه؟پلی ۲ کنسول خوبی بود ولی بهترین کنسول سونی پلی ۱ بود

  • خسته نباشی سعید جان
    یعنی من این همه بازی رو از دست دادم؟
    منو باش میخواستم ps2 رو بفروشم حیف امسال کنکوره نمیشه وگرنه دلی از عزا در می آوردم .
    فقط منتظرم ببینم Godhand تو لیست هست یا نه .

  • لیست پرفروش ترین کنسول های تاریخ
    سلطان صنعت گیم سونی اول دوم سوم پنجم
    به ترتیب زیر
    پلی استیشن ۲
    پلی ۴
    پلی ۱
    وی
    پلی ۳
    ایکس باکس ۳۶۰
    نینتندو ئس یا همون میکرو خودمون
    سوئیچ
    سوپر نینتندو نس
    ایکس باکس وان
    منبع digitaltrends لینک بزارم تائید نمیشه

    ******************
    اگر کنسول های دستی رو هم شاملش کنیم به ترتیب میشه
    پلی ۲
    نینتندو دی اس
    گیم بوی
    پلی ۴
    پلی ۱
    وی
    پلی ۳
    ۳۶۰
    گیم بوی ادونس
    پس اس پی
    نینتندو ۳ دی اس
    سوئیچ
    نینتندو نس
    سوپر نس
    ایکس باکس وان
    منبع statista
    *********************
    ماشالا سلطان صنعت گیم سونی هستش 😎 همه جا رکورد داره

  • G_man گفت:

    (بله دیگه قدیما از این خبرا بود که بازی اسکیت متای ۹۷ می‌گرفت! بالاترین امتیاز متا در تاریخ بازی‌های پلی‌استیشن ۲! کلا متا چه اون زمان چه این زمان مسخره‌بازیش زیاد بوده!)

    کدوم مسخره بازی مدنظرتونه؟جناب آقابابایی مشکل اینجاست که شما دارین متای بازی هارو باهم مقایسه میکنین.منتقدا به هر بازی با توجه به سبک خودش نمره میدن برای مثال یادمه گفته بودین چرا ویچر۳ نمرش میشه ۹۳ ولی ردد۲ نمرش ۹۷ئه درحالی که سبک این دوبازی کاملا متفاوته.
    این بازی اسکیت کاملا حق نمره ۹۷ رو داشت ولی مقایسه نمره متاش با بقیه ی بازی ها کار درستی نیست.مثلا نباید بگیم چون بایوشاک متاش شد ۹۶ پس این بازی اصلا حق ۹۷ رو نداره!فقط زمانی میتونین از نمره متا ایراد بگیرین که حق یه بازی رو با توجه به ارزش های اون خورده باشه(که بار ها این موضوع اتفاق افتاده و من منکر این قضیه نمیشم).
    پس این که بیاین بگین بیش ترین متا بین بازی های ps2این بازی بوده و متاکریتیک رو زیر سوال ببرین اصلا قابل قبول نیست چون منتقدای متاکریتیک بر اساس مقایسه بازی ها نمره نمی دن بلکه هر بازی رو با توجه به سبک اون ارزش گذاری میکنن
    بابت مقاله هم تشکر میکنم

    • sauron گفت:

      حرف شما درسته اما اونجا که گفتین «منتقدای متاکریتیک» باید بگم که سایت متاکریتیک فقط نمرات منتقدین رو جمع آوری میکنه و میانگینش رو به عنوان نمره متا ثبت میکنه و خودش در نمره ی بازی ها دخالت مستقیم نداره.

    • آرین گفت:

      سلام
      خب اگر اینجوریه پس چرا همه رو می‌زارن رو یه کفه؟ چرا لیستش اصلا سبک و ژانر حالیش نیست و فقط عدد هست؟ پس بهتره بازی‌ها رو بر اساس ژانر جدا کنند و بعد نمره بدهند و دسته‌بندی کنند؛ نه اینکه همه رو از ۱۰۰ به پایین همینطور ردیف کنند. ادعا این است که بازی‌ای که عددش بالاتر هست، بازی بهتری هست.
      در پناه خدا

      • G_man گفت:

        من تا حالا ندیدم متاکریتیک همه رو روی یه کفه بزاره.متوجه منظورتون نشدم
        کی گفته ژانر و سبک حالیش نیست؟هر بازی با توجه به ژانر و سبکش از منتقدا نمره میگیره.
        (پس بهتره بازی‌ها رو بر اساس ژانر جدا کنند و بعد نمره بدهند و دسته‌بندی کنند؛ نه اینکه همه رو از ۱۰۰ به پایین همینطور ردیف کنند)
        اتفاقا همین کار رو انجام دادن.همه ی بازی ها دسته بندی شده هستن.میتونین ژانر بازی رو انتخاب کنین و بازی های برتر اون ژانر بر اساس نمره متا رو به صورت طبقه بندی شده مشاهده کنین
        (ادعا این است که بازی‌ای که عددش بالاتر هست، بازی بهتری هست.)
        این ادعا غلط رو نباید داشته باشید.کسی که سایت متاکریتیک رو دنبال میکنه در درجه اول باید با روش نمره گذاری اون آشنا باشه
        سایت متا حتی تو لیست هایی که به صورت کلی منتشر می کنه هم تیتر میزنه(best games by metascore).یعنی معیار ما در اینجا نمره ی متاست.کسی که از این لیست ها بازدید میکنه باید بدونه نمره متای بازی به سبک اون وابستست و بازی های این لیست که سبک متفاوتی دارن رو با هم مقایسه نکنه

        • آرین گفت:

          سلام
          منظور من این هست، الآن من وارد سایت metacritic می‌شم؛ می‌خوام بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ رو ببینم، یه لیست میاره برام و توش بازی‌ها رو بر اساس عدد متا از بیشترین تا کمتری مرتب کرده. دیگه به من نمیگه این چه شبکیه، اون چه سبکیه. نمیگه به قول شما فلان سبک نمره‌ها اونطوری یا….
          مشکل اصلا متا نیست، مشکل واکنش من به متا هست. من میرم و می‌بینم بالاترین نمره مال زلدا هست، پس می‌گم بهترین بازی دنیا زلدا هست. می‌رم می‌بینم gta iv متاش از sa بیشتر هست پس نتیجه می‌گیرم که iv برای هر کس و هر کاربری، بهترین هست.
          متا یه سامانه آماری است، اگر فیلمی، بازی‌ای یا.. عرضه بشه. نمرات رو از جاهای مختلف جمع می‌کنند و میانگین می‌گیرند و نام متا را بر آن می‌گذارند.
          من اگر چیزی می‌گم، منظور اون نوع نگاه من و دید من هست. (دیدی که توضیحش دادم و بنظرم خود سایت metacritic به گسترش این نگاه کمک می‌کند.)
          لب کلام و خسته‌تون نکنک، من اینطور برداشت کردم؛ شما می‌فرمائید رویکرد metacritic کاملا طبقه‌بندی شده، منسجم و دقیق هست ولی من اینطور فکر نمی‌کنم.
          در پناه خدا

          • G_man گفت:

            راجب مثال اولتون بگم که شما وقتی وارد سایت متا میشین میتونین سبک رو انتخاب کنین تا فقط بازی های اون سبک رو براتون رتبه بندی کنه
            (مشکل اصلا متا نیست، مشکل واکنش من به متا هست)
            خب حرف منم همینه.من دارم از واکنشی که آقای آقابابایی نسبت به متای ۹۷ اون بازی داشتن انتقاد میکنم
            (شما می‌فرمائید رویکرد metacritic کاملا طبقه‌بندی شده، منسجم و دقیق هست)
            من چنین حرفی نزدم.من فقط گفتم متاکریتیک بازی ها رو براساس سبکشون طبقه بندی میکنه ولی درمجموع رویکرد متاکریتیک در خیلی از زمینه ها اشکال داره,از جمله ساخت اکانت فیک و نمره یوزراسکور و دخالت در نمره دهی منتقدا و…

  • فرید گفت:

    آقا سعید چه کردین؟ واقعا چه کردید؟ واقعااا چه کردید؟
    دمتون گرم مطلبو نخونده از تیتر فهمیدم چه جذابیتی داره صدها ساعت خاطره پای این بازی ها و کنسول ابر شاهکار ps2 خوب شد که یادی از گذشته و این کنسول دوست داشتنی کردید دمتون گرم
    مطلبم الان میخونم

  • اول فکر کردم برای انحصاری هاست
    دیدم نیست⁦:-D⁩
    تیتر میشد بهترین بازی های نسل شیش بهتر نبود؟
    درباره ی بازی ها هم یه تعدادیشون رو بازی نکرده بودم مثل هانتینگ گراند
    ولی عاشق بیاند گود اند اویلم و بالای هفت ساله منتظر نسخه ی دومشم
    تو شماره ی بعدی یه شماره از پرینس ( ترجیحا یک که انقلابی بود ) و یک شماره از اسپلینتر سل نباشه شهرو به هم میریزم⁦:-D⁩

  • خیلی ممنون سعید جان بابت این مقاله‌ی زیبا
    برای من به شخصه بهترین بازی پلی استیشن ۲، با اختلاف بسیار زیادی مکس پین دو هست …
    بازی‌ای که همین الانم هنوز برام جذابیت و زیبایی داره و دوباره حتما بازیش خواهم کرد …
    واقعا از نظر گرافیکی، صداگذاری، داستان نویسی مکس پین چندین سال از زمان خودش جلوتر بوده و این‌که چون کات‌سین‌هاشم به شکل کامیک بووک هستن هیچ وقت قدیمی نمی‌شن خداروکشر …
    .
    .
    .
    البته خب با gta vice city و نسخه‌ی سوم پرنس او پرشیا هم خیلی خاطره دارم …

    • فرید گفت:

      نمیدونم چرا باهاش ارتباط برقرار نکردم شاید چون بچه بودم و از داستانش سر در نمیاوردم شاید چون جو سیاه و تاریکی داشت نمیدونم
      البته این دلیل نمیشه که منکر شاهکار بودنش بشم
      البته اگه بعدا تونستم یه فرصت دوباره بهش میدم

  • Ps2 واقعا اسطوره ست. انقدر بازی خوب و باکیفیت رو این کنسول زیاد و به لطف کپی شدن در اختیار همه بود که واقعاً خیلی از بازیهای همین لیست بهترین ها رو هم فرصت نکردم تجربه کنم.
    البته یکی از دلایلش هم این بود که بازی فوتبال با اومدن کنسول ps2 به شکل چشمگیری پیشرفت کرد و ساعت های طولانی ما رو در کنار دوستان سرگرم نگه داشت.
    بهرحال من به انتخاب های سعید آقابابایی عزیز اعتماد کامل دارم، همونطور که از اولین بازی لیست که Haunting Ground باشه کاملا باهاش موافقم در مورد اینکه ارزش اون بازی خیلی بیشتر از متاش بود.
    سعید جان مقاله‌ات مثل همیشه زیباست ولی حقیقتش خودم خیلی بیشتر منتظر قسمت بعدی مقاله هستم که مطمئنم توش پر از بازیهایی هست که سنگ گیم رو دگرگون کردن. عناوینی که شاید تا آخر دنیا ادامه داشته باشن و بصورت ریمستر و ریمیک بدست نسل‌های بعدی برسن.

  • سینا گفت:

    تمامشو بازی کردم….هعی.قدیما حرفا شیرین چون عسل بود.میون مردیمشون ضرب المثل بود…..حاا ورژن انگلیسی.:i wish turn back time…to the good those days… 😥

  • Kourosh Abedi گفت:

    سلام و درود خدمت آقای آقابابایی.ممنون بابت این مقاله.
    یادمه یکی دو سال پیش،با وجود سخت افزار های قدرتمند،هنوزم میخواستم پلی استیشن ۲ رو بگیرم.
    اصلا مگه میشه خاطراتمون با این کنسول افسانه ای رو فراموش کنیم.
    حتی صدای شروع این کنسول هم برام خاطره ست.
    بی خود نیست هنوزم لقب سلطان کنسول ها هنوزم متعلق به پلی استیشن ۲ هست و خواهد بود.

    یادمه اون موقع من کارت سیو نداشتم،بازی ها رو هر روز از اول میرفتم،همه دیالوگ ها رو حفظ شده بودم.تا چند وقت بعد خرید کارت هم بازم از اول میرفتم. 😀 😀
    آقا مخلص شماییم.

  • Uncle Broom گفت:

    اولین بازیم تو ps2 یکی از نسخه های metal slug بود.
    از این لیستم فقط bully رو بازی کردم لعنتی سر بازی کردنش تو ps2 نابود شدم ۶ تا دیسک در کل خریدم همشون هم بعد یه مدت نابود میشدن :rotfl: ولی خداروشکر رو ps3 تونستم تمومش کنم رو pcهم یادمه تمومش کردم.

  • عجب روزگاری بود
    پلی استیشن ۲ با اختلاف بهترین کنسول بشریت هست و خواهد ماند

  • Witcher گفت:

    تنها خاطره ی شیرین من از پی اس ۲ گاد اف واره … عجب دورانی بود جوونی :laugh: یادت بخیر

    • . گفت:

      گاد آف وار رو ps2 خارق العاده بود یادمه اون موقع هی تعریفشو می‌شنیدم از آخر رفتم گرفتمش هر روز هفت هشت ساعت بازیش میکردم تا اینکه تموم شد (البته گیم پلی بازی کوتاه تر بود من بخاطر معما ها و باس هاش طول کشید برام) بعدش یه چند وقتی بی حوصله بودم تا نسخه دومش اومد دوباره پای نسخه دومش هم هر روز هفت هشت ساعت میشستم. چقدر فوق العاده بود 🙁

  • NEON گفت:

    Bornout عجب بازی خوبی بود سرگرم کننده بود :yes: 🙂

  • . گفت:

    ممنون از آقا سعید بابت این لیست فوق العاده. یادش بخیر اون دوران چقدر خوب بود همه بازی ها تو مسیر پیشرفت بودن و صنعت بازی روز به روز بهتر میشد چه شاهکار هایی تو اون دوران عرضه شد. من خودم رو تمام کنسول هایی ‌که داشتم اولین بازی که کردم pes بود حیف که الان افت کرده (فقط pes نه کلا کونامی افت کرده و نابود شده) رو ps1: فوتبال ۹۹ رو ps2: pes 2001………… چه دورانی بود 🙁

  • SOLID گفت:

    احتمالا بخاطر عکس پروفایل ات هستد 😐

  • Ķįņosą گفت:

    اول تشکر از راک‌استار واسه Bully که مارو غرق در خودش میکرد بعد الهی راک‌استار درد بگیری که دیگه Bully رو ادامه ندادی ‌پتانسیل‌‌اشو داشت برای ادامه دادنش . اون شب که توی بازی هالووین میشد چقدر خیابوناش متفاوت بود و‌ محیط مدرسه. آدم انگار خودش اونجا بود و دوس نداشتیم صبح شه و هالووین تموم شه خخخخ یادش بخیر

  • Amo Hamed گفت:

    جی جی جی جینگ !
    این شما و این پر فروش ترین کنسول تاریخ پلی استیشن تو !

    افتخار میکنم از ظهور پلی استیشن وان به بعد عضو این خانواده اشرافی و قدرتمند بودم :heart:

  • یوهان گفت:

    خسته نباشید سعید آقا بابایی عزیز موضوع خیلی جذابی رو انتخاب کرید منتظر بخش دوم هم هستم :blush: اصلا نمیدونستم شماره ۱۵ لیست رو یوبی سافت ساخته برام جالب بود فکر میکردم یه شرکت دیگه ساخته آفرین به یوبی 😉 مرسی

یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا
یادش بخیر ... ؛ ۲۴ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۲ - گیمفا