مقایسهی گرافیکی بازی Control Ultimate Edition اطلاعاتی را از عملکرد آن بر روی کنسولهای نسل نهمی به نمایش میگذارد
کانال تخصصی دیجیتال فاندری (Digital Foundry) به تازگی ویدئویی را با هدف نمایش عملکرد فنی بازی Control Ultimate Edition که به تازگی برای کنسولهای نسل نهمی بهروزرسانی مخصوص خود را دریافت کرده است، بر روی کنسولهای پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس/اس منتشر کرده است که علاوه بر مشخصات خروجی هر کنسول، مقایسهای را میان عملکرد پرچمداران شرکت سونی و مایکروسافت به نمایش میگذارد.
در سال ۲۰۱۹ بود که بازی Control توسط استودیوی خوش آوازهی رمدی انترتینمنت (Remedy Entertainment) برای کنسولهای نسل هشتمی پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان و همینطور پلتفرم رایانههای شخصی منتشر شد و توانست موفقیت بسیار خوبی را برای این استودیوی فنلاندی و ناشر آن یعنی شرکت ۵۰۵ گیمز (۵۰۵ Games) به همراه داشته باشد.
حال مدتی است که بازی Control در قالب نسخهی Control Ultimate Edition بهروزرسانی را برای کنسولهای تازهنفس نسل نهمی دریافت کرده است که عملکرد این اثر را تا حد بسیار زیادی بر روی کنسولهای خانگی بهبود بخشیده است. در همین راستا تیم دیجیتال فاندری به تازگی ویدئویی را در کانال یوتیوب خود به اشتراک گذاشتهاند که خروجی کنسولهای نسل نهمی بازی Control را بررسی و با یکدیگر مقایسه میکند. شما در ادامه میتوانید این ویدئو را تماشا کنید تا پس از آن نگاهی خلاصهوار به مطالب ذکر شده در آن داشته باشیم.
دانلود ویدئو با کیفیت ۴۸۰p | دانلود ویدئو با کیفیت ۷۲۰p
همانطور که مشاهده کردید، بازی Control عملکرد بسیار چشمنوازی را بر روی هر سه کنسول نسل نهمی مخصوصاً پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس به نمایش میگذارد. شما در ادامه میتوانید خروجی هر کنسول را در حالتهای مختلف (در صورت دارا بودن آن را) مشاهده کنید.
- کنسول پلیاستیشن ۵ در حالت فعال بودن گزینهی Graphics بازی را با وضوح تصویر ۱۴۴۰p پردازش (و با تکنیک Checkerboard به وضوح تصویر ۲۱۶۰p رسانده) و نرخ فریم ۳۰ به همراه ویژگی گرافیکی ری تریسینگ (Ray Tracing) به اجرا در میآورد. همچنین در صورت فعال بودن گزینهی Performance بازی با وضوح تصویر ۱۴۴۰p پردازش (و با تکنیک Checkerboard به وضوح تصویر ۲۱۶۰p رسانده) و نرخ فریم ۶۰ به اجرا در خواهد آمد.
- کنسول ایکسباکس سری ایکس در حالت فعال بودن گزینهی Graphics بازی را با وضوح تصویر ۱۴۴۰p پردازش (و با تکنیک Checkerboard به وضوح تصویر ۲۱۶۰p رسانده) و نرخ فریم ۳۰ به همراه ویژگی گرافیکی ری تریسینگ (Ray Tracing) به اجرا در میآورد. همچنین در صورت فعال بودن گزینهی Performance بازی با وضوح تصویر ۱۴۴۰p پردازش (و با تکنیک Checkerboard به وضوح تصویر ۲۱۶۰p رسانده) و نرخ فریم ۶۰ به اجرا در خواهد آمد.
- کنسول ایکسباکس سری اس تنها دارای یک حالت خروجی است که در آن بازی را با وضوح تصویر ۹۰۰p و نرخ فریم ۶۰ به اجرا در میآورد.
بر اساس صحبتهای تیم دیجیتال فاندری، بازی Control از لحاظ بصری و همینطور وضوح تصویر خروجی، عملکرد تا حد بسیار زیاد مشابهی را در کنسولهای پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس به نمایش میگذارد، با این وجود در زمینهی نرخ فریم شاهد تفاوتهای اندکی را میان پرچمداران دو کمپانی سونی و مایکروسافت شاهد هستیم. بازی Control در هنگام فعال بودن هر دو گزینهی Graphics و Performance عملکرد بسیار پایدار و روانی را بر روی کنسول پلیاستیشن ۵ به نمایش میگذارد و تنها در چند صحنهی انگشت شمار که شاهد دشمنهای متعدد، حرکت اجسام، تخریب و انفجار آنها (مخصوصاً در فواصل کوتاه) به صورت همزمان هستیم، متوجه کاهش نرخ فریمهای جزئی بازی میشویم که بر اساس بررسیها در تجربهی کلی تا حد بسیاری قابل چشمپوشی است. اما اوضاع برای کنسول ایکسباکس سری ایکس کمی متفاوتتر است و به نظر میرسد در صحنههای قابل توجه بیشتری شاهد کاهش نرخ بهروزرسانی تصویر هستیم، تا حدی که این افت فریم را میتوان در سکانسهای خالی از تحرک اجسام و حضور دشمنان نیز (هرچند جزئی) مشاهده کرد. کنسول ایکسباکس سری اس نیز تا حدود بسیار زیادی در زمینهی نرخ بهروزرسانی تصویر همانند برادر بزرگتر خود عمل میکند و در اکثر محیطهای بازی و مخصوصاً صحنههای نبرد شاهد کاهش نرخ فریم غیرقابل چشمپوشیای هستیم.
همچنین از لحاظ زمان لودینگ (Loading) نیز کنسولهای نسل نهمی پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس/اس عملکرد بسیار نزدیکی را به نمایش میگذارد؛ به طوری که در یک آزمایش صورت گرفته شاهد لود شدن چند صدم ثانیهای زودتر بازی Control بر روی کنسولهای نسل نهمی شرکت مایکروسافت هستیم.
به نظر میرسد اعضای استودیوی رمدی انترتینمنت توانستهاند تا حد بسیار زیادی به اهدافی که در زمینهی فنی برای کنسولهای نسل نهمی در نظر گرفته بودند، دست پیدا کنند و انتظار میرود مشکلات کوچکی که در حال حاضر وجود دارد نیز در بهروزرسانیهای آینده به صورت کامل برطرف شود. نظر شما در رابطه با عملکرد بازی Control بر روی کنسولهای نسل نهمی چیست؟
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
انصافا هرجوری بخایم به این عملکرد نگاه کنیم ۹۰۰p روی سری اس قابل قبول نیست این یعنی از نسل ۸ هم رفتیم عقب تر
بازم جای شکرش باقیست.
نمونه بارز هرچی جلوش بزارن به به چه چه میکنه و میگه بازم خوبه اشکال نداره
لامصب تا الان بدترین عملکرد رو داشته این سری اس از نسل هفت هم بدتره
قبلا تو سایت جنگ بین ایکس باکس فن و سونی فن بود الان جنگ بین ایکس باکس پرستا و سونی فناست
آخه نسل هفت مگه چند تا بازی ۶۰ فریم بودن :smug:
داداش میخوای بخری که برات مهمه؟ بخدا خندم میگیره از این همه ترول (نسل هفت!!!!!!!)بابا بس کنید ،ps5 که هیتمن با رزولویشن نصف سریز اکس اجرا میکرد میگفتید چون کراس جنه اینجوری شده. کنترل اگه دقت کنی با رزولویشن پایینی حتی رو سریز اکس و پی اس ۵ اجرا میشه در حالی که هم مایکروسافت هم سونی روی جعبه کنسول نوشتن فور کی اونوقت چه انتظاری از سریز اس داری. وان اس ۲۹۹ دلاره سریز اسم همین طور، خب با پول یه کنسول نسل ۸، نسل ۹ گیرت میاد (با فرض اینکه اون کنسول ۳ سال هم بتونه بازیارو اجرا کنه) با این پول چیزی دیگه سراغ داری بسم الله برو بگیر.در ضمن ۱۰۰ دلار تفاوتش تو ایران ۱۰میلیونه (برا پی اس ۵ آل دیجیتال گفتم
یکم فکر کنید بعد حرف بزن لطفا
نمیدونم چجوری رزولوشن ۱۸۰۰p میشه نصف ۲۱۶۰p اگه کسی ریاضیش خوبه بگه :rotfl:
داداش شما میخوای کلا تو بحث محاسبات وارد نشو آخه ۱۸۰۰p نصف ۲۱۶۰p هست؟؟؟ :rotfl: :rotfl: رزولوشن هیتمن روی دو تا کنسول خیلی به هم نزدیکه و تفاوت این دو تا رزولوشن هم اینقدر کم و ناچیزه که اصلا با چشم نمیشه تشخیص داد مگر اینکه بازی رو ول کنی بشینی پیکسل بشماری 😉 😉
چه ربطی داره ، شاید برای تو کنسول خوبی نباشه ، ولی برای ۱۰ نفر دیگه خوبه ، سلیقه ها که عین هم نیست ، همه سلیقه های مردم نباید طبق میل سونی فن ها باشه .
بعضی ها چه قدر طرز تفکر مسخره ای دارند ، شاید یه نفر بخواد فقط آنلاین بازی کنه مثل کالاف یا فورتنایت یا غیره حتماً که نباید بره ps5 بخره .
سلیقه!!!!!!!!!!!
جوک سال رو گفتی.
هیچ کس نیست بخواد سری اس رو از رو سلیقه بخره از روی اجبار می خره چون ارزون هست و و پول نداره
چه دلیلی داره سری اکس رو ول کنه بره سری اس بخره
همین چند روز پیش گفتن آلتیمیت گرون میشه. والا دیدیم چطوری ریختن سره ماکرو.
از ssd افسانه ای بگین سر مارو خوردین ۱ سال تمام افسانه ای کردین آخری تو عملکرد هیچی نبود یا کنترلری که دهنمونو سرویس کردین و فقط عمر قابلیتهاش چهار ساعته بعدش باید بازش کنی درستش کنی حتی تو نقد بازیها یک منتقدم نمیاد بگه قابلیت خوبیه فقط هایپ اولیه بود
نمیخام طرفداری سری اس و بکنم
چون واقعا ضعیفه
ولی بخایم شرافت مندانه ب قضیه نگاه کنیم
کنترل روی کنسولای نسل ۸ ام وضعیت جالبی نداشت
مخصوصا رو ps4 ک افت فریمی در حد ۱۵ ۲۰ داشت
و وقتی هر میشن تموم میشد ی چند ثانیه صفحه فریز میشد
و اینکه کنترل کلا نسل ۹ امیه دیگه
خیلی گرافیک و کیفیت بالایی داره سری اس هم قادر ب اجراش نیس
ولی از بهینه سازی ام نباس گذشت
داداش پیشنهاد میکنم با آخرین آپدیت روی ps4 یا xone امتحانش کنی بعدش ببینی series s در چه حده
فیزیک وحشتناک خوبی داره کنترل
بخاطر همین به شدت سنگینه
تخریب پذیری محیط هم خیلی بالاست
اگه بحث فیزیک باشه رمدی فیزیک بازیاش فوق العادس به لطف انجین northlight اش
سری اس مفتش هم نمیارزه خدایی با کنسول نسل هفت سر کنی سگش شرف داره به این آشغال
رچت ۳۰ فریمی سلام میرسونه
خبر داری gta v نسل هفتی روی سری اس با افت فریم ۲۰ مواجه شده؟کشکت رو بساب ترول جان
گفتن یه مود ۶۰ فریم داره بعدشم چه ربطی داشت مدیوم هم الان سریز ایکس ۹۰۰p با ۳۰ فریم میاره اون رو چی داری بگی بازی شاهکار متای ۹۸ :rotfl:
همون رچت به قول تو ۳۰ فریمی ! سری ایکس کلا نمیتونه اجراش کنه قشنگ! :rotfl: :rotfl: :rotfl: دیگه فکت الکی صادر نکنی ها! برو تو همون غاری که اومدی بیرون ازش :laugh: 😀 :rotfl:
برو با پی اس ۳ و بازیای شاهکارش سر کن. شما که دوست دارید یه بازی رو صد بار بازی کنید
اکانت جدید مبارک فیک جان
اما ۶۰ فریمه
بدون ریترسینگ
بزودی به اقدامی علیه پروفایل میکنم
موجود جالبی هستی
NotSlimeNotFound
۶۰ فریمه درست ولی با وضوح ۹۰۰p که از نسل هشتم هم پایین تره چه فایده؟
اول نسل هشت همین رزولوشن سی فریم بود 😕
شما حرف نزن
سن : زیر ۱۴ :rotfl:
خب اگه اینطور نبوده بگو :smug: 😕 چرا می خوای حرف نزنم 😀
این است قدرت ماکروسافت کبیر بهترین شرکت تاریخ و دنیا و جهان و آخرت :rotfl: :rotfl:
دوستان مایکرو فن بهتره به خاطر دو صدم ثانیه ترول نکنید چون بازیای نسل نهمی تو راهن بازی کنترل نسل هشتی هستش و کللللی برتری لودینگ قراره برای ps5 ثبت بشه
اگر یدونه ps5 با همین ۹۰۰ هم باشه و قیمتش ۲۵ میلیون نباشه ،نصف ملت میخرن کنسول .
الان ps5 تو شهر شما ۲۵ ملیونه ؟؟؟؟
برادر من xbox one x هم خروجی بهتر این میده
فازتون چیه الکی فن بازی در میارید اعتراض کنید شاید درست کنن این وضعیت خراب رو
نخریدش که یه نسخه بهتر این رو براتون بسازن مگه براتون one x رو نساختن ؟ خب میرن یه نسخه بهتر برا سری S هم میسازن
دوستان قبل از اینکه بگید ssd ps5 به درد نمیخوره و ایکس باکس سریعتره (البته هر سه عالی هستن اما ssd ps5 سرعت انتقال بیشتری داره) ، باید بگم که بازیساز باید روی این موضوع کار کنه . همونطور که بازی spiderman (که یه بازی جهان بازه با رزلوشن ۴k و ریتریسینگ و ۶۰fps ) در ۴ ثانیه لود میشه.
اس اس دی افسانه ای
قرار بود پیسی رو اذیت کنه
پیسی و سری ایکس هیچ با سری اس باید رقابت نزدیکی داشته باشه
من جای شما باشم از کلمهSSDتا ابد استفاده نمیکنم
تایید گیمفا جان
دقت کردید همیشه می گه تایید گیمفا
خودتم به حرفت شک داری که این حرف رو می زنی
سونی خودشم گفته بود از قدرت اصلی ssd رو تنها فرست پارتی ها میتونن استفاده کنن مثل ناتی داگ که رو ps4 گرافیکی مثل لست اف اس ۲تحویل داد
مجید
فرست پارتی ها به نحو احسند استفاده می کنن و تو بازیای مولتی پلتفرم برتری لودینگ و ثبات فریم
ثبات فرییییییییییییییم. دایی اس اس دی هیچ کاری در قبال فریم نمیکنه این قدرت پردازنده و قدرت خامه کنسوله که فریم رو ثابت نگه میداره. والا به پیر به پیغمبر نسل هشت هم ایکس باکس بازی ۹۰۰p اجرا میکرد الان از همه لحاظ وان اس از اسلیم بهتره. خب قبول کنید نامسلمون ها :no:
من اسپایدرمن رو رر کلوپ دیدم چهار ثانیه کجا بود؟ استارت که میزنی صفحه سیاه میشه و میره تو بازی! چیزی بین یک و نیم تا دو ثانیه. اس اس دی، پی اس فایو تو تمام بازی های نسل بعدی سریع تر عمل میکنه خیالت راحت باشه، حال اگه سازنده بخواد از کل ویژگی هاش استفاده کنه اختلاف خیلی خیلی بیشتر هم میشه. نمونه اش DSR شما فقط یکم مه میبینی و لوکیشن عوض میشه!. راستی دوستان حتما Demon’s souls رو تجربه کنید، همیشه دوست داشتم بازی های میازاکی رو با گرافیک خیلی بالا ببینم چه حسی دارن و به لطف این remake فوقالعاده دیدم! اصن به ویدئو اکتفا نکنید چیزی که موقع اجرا میبیند خیلی بیشتر از ویدئو هاست، بویژه بافت ها…
۱۰/۱۰
۴ثانیه طول میکشه بازی رو از منو پیدا کنی بری توش بعد دکمه استارتو بزنی
من گاها سر مایلز مورالس ۱۰ دقیقه لودینگ میدیدم 😥 :-(( 🙁
اره ولی تو خواب
دو دف.
پس قبل از اینکه بگید چرا تو ایکس باکس سری اکس کاهش نرخ فریم بیشتر از ps5 باید بگم که بازیساز باید رو این موضوع کار کنه !!!! (چه ربطی داره اخه اگه تو ایکس باکس چیزی ضعیف باشه مشکل کنسول ولی توی ps5 مشکل بازی سازه !!!!!) در اخر لطفا مقایسه بازی هیتمن ۳ رو هم بزارید
https://s16.picofile.com/file/8423876942/Screenshot_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1_%DB%B0%DB%B2_%DB%B0%DB%B4_%DB%B1%DB%B6_%DB%B1%DB%B2_%DB%B1%DB%B0.png
تفاوت دو ثانیه ای سرعت بارگذاری در دو کنسول 😐
این بود آرمان های ssd ?:-) :rotfl:
بی سواد ۲ صدم ثانیه!!! یعنی همون مقدار فکر کردن مفیدت در طول روز!!! ۲ صدم ثاینه و این بازی بر اساس HDD ساخته شده نه بر اساس SSD
از طرفی برو تایم لاین افت فریم رو نگاه بنداز قربونش برم XboX Series X alpha beta gamma شبیه ضربان قلب یه آدمیه که زیر تیغ جراحی قلب باز رفته
میشه بگی یک بازی چطوری براساس hdd ساخته میشه ؟
خیلی کنجکاو شدم
کنسول ها برخلاف پی سی بحث بهینه سازی خیلی پیچیده ای بر اساس سخت افزار موجود دارند.یعنی موتور بازی باید یک حجم مشخضی از اطلاعات رو در یک ثانیه واکاوی کنه و بیشتر از اون خود موتور نمیتونه هندل کنه اطلاعات رو.موضوع اینجا میشه گذرگاه داده ی سخت افزاری و منطق API برای ترتیب اطلاعات.خب طبیعیه که بازی فقط یک آپدیت گرفته و صرفا بازنویسی نشده خب با وجود سرعت ۲۰ تا ۵۰ مگابایت بر ثانیه برای لود هر بازی هم سخت افزار نسل هشت و هم API توانایی پاسخگویی رو دارند ولی حالا بیا روی نسل ۹، طبیعی هست برای مایکروسافت اوضاع خیلی خوبه چون بازی ها روی شبیه ساز اجرا نمیشن و مستقیما روی بستر XBOX DX اجرا میشن یعنی کنسول میتونه بدون بار اضاف پردازش رو انجام بده چون سیستم عامل عملا یکی هست برای هر ۲ نسل اخیر ولی برای سونی اوضاع به کلی متفاوت هست یک شبیه ساز در واقع در حال اجرا کنسول PS4 روی سخت افزار PS5 هست و یک HDD با سرعت تئوری تعریف شده تا سقف ۱۰۰MB برای رید کردن رو شبیه سازی میکنه که API از منطق خودش خارج نشه.
کنسول ایکسباکس سری اس تنها دارای یک حالت خروجی است که در آن بازی را با وضوح تصویر ۹۰۰p و نرخ فریم ۶۰ به اجرا در میآورد. این بود ارمان های سری اس به عنوان کنسول نسل ۹ اینکه بازی نسل ۸رو هم بدون ریترسینگ نمیکشه اخرای نسل که بازی ها رو ۲۴۰p زدین میبینمتون مرسی عشقم فیل
دبل فاین
اولا با سری ایکس دو صدم ثانیه که اونم به خاطر کم کاری سازنده هست
دوم اینکه سری s با رزولوشن ۹۰۰p لود می کنه طبیعیه سریعتر باشه :laugh:
ببخشید منظورم ۲ ثانیه بود اشتباه دو صدم نوشتم
و صد درصد این اختلاف به خاطر کم کاری سازنده هست
مث اینکه بار اول درست نوشتم :rotfl: :-/
اول اینکه بستگی به بهینه سازی هر کمپانی داره رمدی بهینه سازی هاش همیشه افتضاح بوده مخصوصا این بازی افت فریم شدید داشت تو نسل هشت وگرنه بازی dmc 5 20 ثانیه اختلاف داره چون کپکام خدای بهینه سازی هستش
بعدشم حالا ۲ ثانیه این ور اون ور باشه تو که کل عمرت رو صرف چرت و پرت گفتن کردی این دو ثانیه هم تحمل کن
عروس نمیتونه برقص زمین کجه
اگه بده واسه ماکروم بد نه فقط سونی
نمیدونم از ابنکه اشتباهی سونی توجیه کنید سونی بهتون پول مرداخت میکنه چی میده من موندم
شما چیزی نگو پول دادن با شما معنا پیدا کرده
” اما اوضاع برای کنسول ایکسباکس سری ایکس کمی متفاوتتر است و به نظر میرسد در صحنههای قابل توجه بیشتری شاهد کاهش نرخ بهروزرسانی تصویر هستیم”
(اما اوضاع برای کنسول ایکسباکس سری ایکس کمی متفاوتتر است و به نظر میرسد در صحنههای قابل توجه بیشتری شاهد کاهش نرخ بهروزرسانی تصویر هستیم، تا حدی که این افت فریم را میتوان در سکانسهای خالی از تحرک اجسام و حضور دشمنان نیز (هرچند جزئی) مشاهده کرد.)
ممنون از نویسنده ی محترم و دیجیتال فاندری که دوباره یادآوری کردن که کدوم کنسول تو عمل قویتره و اعداد و ارقام روی کاغذ و ترافلافل معیار برتری نیست!
اینست قدرت SSD افسانه ای PS5…
کنسول ۱۲ ترافلافلی و قویترین کنسول تاریخ هم از آرمان های xsx بود ولی فریم ۴۰ تایی تحویل داده و بدجوری زیر ۶۰ فریم ps5 هست… ssd سونی حداقلش زیر مایکی نبوده!
اون هیتمن هم که استثنا بوده و قدرت دسته چک های مایکی رو نشون میده چون تو هیییییییچ بازی دیگه ای که بکوارد نبوده xsx همیشه زیر ps5 بوده! :rotfl: :-*
دسته چک های مایکی
یه جواب درست بده تورو خدا فقط این دفعه رو ازت خواهش می کنم
به من حق میدی به این بگم دست چک سونی یا نه؟ اگه نه دلیلشو بگو چرا هیتمن دست چک توش دخیلیه این نه؟
این یه بار :blush:
طبق صحبت های خود دیجیتال فاندری انجین استودیو سازنده هیتمن سه بر خلاف سایر انجین ها طوری طراحی شده که با کلاک بالای gpu عملکردش افت میکنه وگرنه هیتمن سه گیم واقعا سبکی هست rtx2060 عملکرد بسیار بهتری از سریز ایکس و صد البته ps5 داشته توی این گیم
جدا از اینکه اطلاعت مفید بود ولی کلا بحث سر دسته چک بود
تاینی جون وقتی در مورد سخت افزار و چگونگی کارکردش توضیح میدی از تک تک کلماتت لذت میبرم ولی نگو واسه اینا چون نمیخوان که بفهمن!
دقیقا همینطوریه که میگی… مارک سرنی هم اشاره ی کوچیکی به این موضوع کرد که مزیت هایی که کلاک بالای GPU داره نسبت به نکات منفیش خیلی خیلی بیشتره و همیشه ترافلاپ بیشتر نمیتونه عملکرد بهتر رو ارائه بده!
اکس فنا هم تا آخر نسل باید منتظر باشن که PS5 تو ۹۰ درصد مولتی پلتفرم ها بهتر باشه…
و دوباره بازی CONTROL با این گرافیک فنی و سنگین به این موضوع مهر تایید گذاشت!
خب معلومه که تا حالا هر بازی نسل نهمی اومده رو PS5 با اختلاف زیاد بهتر بوده…!
آی او اینتراکتیو که همه میدونن چند نفر از عواملش تو مایکی کار کردن و سابقه اشون چیه!
آخر دسته چک یا عوامل نفوذی :laugh:
ولی جدا انقد قبول کردن همچین چیز کوچیکی سخته :struggle:
«تو هیچ بازی بهتر نبوده ایکس باکس»
( ابن ها بعد اپدیت و الان هستند )
دیرت ، والهالا ، گلد وار ، واچ داگز ، هیتمن و…
( عزیزم هیتمن خودش لید پلتفرم پلی بود که اونقدر ضعیف تر اجرا می شد تا فارکرای ۶ هم وایسید که اولین بازی که قراره از معماری ایکس باکس استفاده کنه )
پ . ن : همین دیجیتال فندری هم گفته بود تو توییتر معماری ایکس باکس اولش داشتن مسخره می کردن ولی کم کم قراره ببینن چه چیزی هست
میگن یه دروغ رو اینقدر به خودت بگی خودت همون دروغو باور میکنی والهالا قبل از اپدیت افت فریم های وحشتناک تا ۳۷ فریم روی سریز ایکس داشت بعد از اپدیت رزولوشن رو تا فول اچدی پایین آوردن بازم نتوست اندازه ps5 فریم بده این درحالیه که حداقل رزولوشن والهالا روی ps5 در حالت ۶۰ فریم ۱۴۴۰pهست دیرت پنج یه فاجعه گرافیکی و فنی روی سریز ایکس بود بعد از اپدیت وصعیتش بهتر شد اما همچنان ضعیفتر از ps5 پرفورمنس میده کانال nx gamer نسخه سریز ایکس و ps5 رو بعد از اپدیت جدید بررسی کرده خودت برو ببین بقیه بازیها هم به همون شکل اول هستند و هیچ تغییری نداشتند تنها هیتمن سه روی سریز ایکس ۳۰۰p رزولوشن بیشتر داده اونم با افت فریم تا پنجاه و افت فریم تا چهل در حالت استفاده از اسنایپر در حالی ps5 روی ۶۰ فریم قفله حالا شما اسمو اینو بزار برتری ولی دروغ نگو از توهم تولز هم بیا بیرون کنترل بهتون ثابت کرد تولز و دیر فرستادن دوکیت توهمی بیش نبوده
:inlove: :inlove: :inlove: :yes: :yes: :yes:
یه برتری دیگه هم برای ps5 ثبت شد :yes:
سری s چقد ضعیف عمل کرده متاسفانه دوستان نگیرید این کنسولو حداقل برید سراغ سری x بگیرید که بشه با ps5 مقایسه کرد
و همونطور که انتظار میره فریم ریت در کنسول پلی استیشن ثابت تر هست :yes:
آدم پولی که برای سری اس میخواد بده رو وایمیسه یکم جم میکنه یچیز بهتر میکیره خب.عملکرد ps4 از سری اس بهتره
خب چه کاریه برو قطعات PC بخر حالشو ببر
واقعا طراحی محیط بازی کنترل خیلی عالی بودش ، یک جو خاصی داشت اصلا
” اما اوضاع برای کنسول ایکسباکس سری ایکس کمی متفاوتتر است و به نظر میرسد در صحنههای قابل توجه بیشتری شاهد کاهش نرخ بهروزرسانی تصویر هستیم”
:rotfl:
البته اینم در نظر داشته باشیم که رمدی از سکند پارتی های ایکس باکسه و کوانتوم بریک و الن و ویک رو برای ایکس باکس ساخته و در حال ساخت کراس فایر هم برای ایکس باکسه اما خب برتری ps5 به جز چند ایکس باکس پرست هیچ کس انکار نمیکنه
باشه
مجید دخترم راست میگیا
واقعا فایو سرتره
هیتمن۱۸۰۰pواوو خدایااا چه پست رفت بزرگ کردیم
حداقل فور پرو بهتر اجرا میکنه بنده خدا
Ps4 pro با رزولوشن ۱۰۸۰ ۶۰ فریم میاره حداقل قبل از اینکه چرت و پرت بگی تحقیق کن
دیترویت
و در آخر متوجه میشیم اعداد روی کاغذ به طور حتم نمی تونن تفاوت سخت افزار ها رو مشخص کن و کلی ویژگی دیگه هم دخیله در پرفورمنس نهایی
به جز اینا هم باید گفت که یکی از گرافیکی ترین و شایدم سنگین ترین بازیای نسل قبل همین control بوده و بازم برتری مطلق PS5 معلوم شد.
و خوب مثل همیشه
جزییات درون ps5کم تره
همونی که باید باشه اینو پلی فور پرو
کلاغ رنگ کنیم جای طوطی بفروشیم
روش خوبیه واسه بچه های۱۵تا۱۸ساله های پونی فن
حداقل انگلیسی حالیتون نیست ببینید ده بار میگه جززییات در سری ایکس بیشتره هم فاندری میگه هم یه کانال دیه
خودتون با فریم گول نزنید خیخیخ
تایید گیمفا جان
استیشن پول داده رو سری اس عالی اجرا نشه
دیوید دیوید یو اس آ 😐 😐 :rotfl: :rotfl:
مسخره ترین کامنت تاریخ بشریت 😐
خلاصه کامنتت اینه:مایکرو سلطانه :inlove:
خب مگه همه دولوپر ها همین تغییرات رو با یک آپدیت به بازیشون اضافه نکردن این چرا ۲۰دلار اضافه تر میخاد بگیره؟فازت چیه رمدی ؟
باید بگم که بازیساز باید روی این موضوع کار کنه
صد درصد این اختلاف به خاطر کم کاری سازنده هست
رمدی بهینه سازی هاش همیشه افتضاح بوده
(اینارو همه سونی فنا نوشتن)
من راحت بهت میگم کم کاری سازنده است چون لود با اختلاف دو صدم ثانیه ای بازی هم تقصیر سازنده است تازه رمدی بهینه سازی هاش افتضاحه (این ها هیچ کدوم نظر من نیست گفته ی خودتونه اگه اینارو پای قابلیت های ps گذاشتین این لود و مضخرفات هم پای کنسول مایکروسافت بزارید)
در نتیجه میشه گفت حجمکنسول PS5 از SERIES X بیشتر هست و مایکروسافت حتی از حافظه کنسولش هم شکست خورده
کالاف دیوتی بریزیم ببینیم کدوم زود تر پر میشه یا فقط کنترل ?:-) :rotfl: :rotfl:
Control
عنوانی قرار بود باشه با داستان چند لایه و پیچیده و اتمسفر تاریک ولی اون چیزی که فنلاندی ها و سم لیک گفته بود حتی نزدیکم هم بهش نشدن
در عوض یه اکشن ( ماوراءالطبیعه که حتی خودشون هم نمیدونن چی هست ) در محیط بسته با افکت های تخریب نمایشی تحویل دادن که تجربه اون خالی از لطف نبود
.
تجربه من از Control روی Xbox one S تجربه بدی نبود و با وجود رزولوشن پایین و فریم متغییر بازی رو تموم کردم
اواخر بازی بعضی مواقع در شلوغی فریم یه ۱ یا ۲ هم میرسید و حتی کنسول کرش میکرد که مجبور به ریستار اون میشدم
.
Remedy با عنوان Control دوباره با یک نسخه Ultimate وارد شده به نسل ۹ که پولی به جیب بزنه و بگه ما روش کار کردیم پس پول بگیریم اشکالی نداره
اضافه کردن ray و ۳۰ فریم و رزولوشن ۱۴۴۰ نه تنها کم کاری هست بلکه نشان دادن که فنلاندی ها اصلا بهینه کردن بلد نیستن با سخت افزار قدرتمند نسل ۹ طرف هستیم و از اونور عنوانی نسل ۸ که حتی ۴k Native هم نیست چه برسه به ۶۰ فریم و بهانه ray
چون Ray Tracing داره پس فریم ۳۰ هم زیاده از اون ور فکر نکردن که عنوان اونا نسل ۸ هشتی هست وای به روزی که عنوان نسل ۹ بدن بیرون
.
بررسی فنی control و مخصوصا SSD هر سه کنسول کار اشتباهی چون بلد نیستن بهینه کنن و عنوانی نسل ۸ هست
و توانایی اونو ندارن که از تمام سخت افزار کنسول استفاده کنند
(دقت کنید بالاترین سرعت SSD پایین ترین سرعت لود که مثل یه جک هست ) :rotfl:
.
در کل برای من عنوانی نیست که دوباره قصد تجربه اونو داشته باشم و خوشحالم که کل حق Max Payne در دستان Rockstar هست :yes:
مشکلات و افت فریم های ایکس باکس که بیشتر هم تو محیط های خلوت رخ میده به نظر باگ و کم کاری سازنده هست تو مبارزات و صحنه های سنگین چیزی که میبینم افت فریم ایکس باکس کم تره عملکرد سری اس هم با توجه به این که تو کنسول های میان نسلی ۳۰ فریم بود راضی کننده هست ولی کاش رزولوشن ۱۰۸۰ بود
اس اس دی پی اس فایو چه میکنه
سلام.بنظر من که سازنده ها کمکاری کردن.مشخصه که series s از کنسولای نسل هشتم قویتره و انتظارمیرفت این بازی ۱۰۸۰ اجرا شه.هرچند از ارزش های series s کم نمیکنه
وقتی روی سریز ایکس با سه برابر قدرت سریز اس داره ۱۴۴۰p و شصت فریم خروجی میده ۹۰۰p و شصت فریم روی سریز اس طبیعی و منطقیه فقط نداشتن ری تریسینگ روی سریز اس نگران کننده ست چون اکثر گیم ها روی سریز اس ری تریسینگ ساپورت نمیکنند نمونه ش بازی های dmc5 و کالاف کولدوار و مدیوم انحصاری و غیره . پس میشه سریز اس کنسولی دونست که رزولوشن خیلی پایینی داره بعضی گیم ها فقط سی فریمه اکثر گیم ها ری تریسینگ ساپورت نمیکنه از نطر جزییات و کیفیت بافت و سایه ها و سایر موارد فنی هم اختلاف نسبتا زیادی با نسخه سریز ایکس و ps5 داره کلا کنسول سریز اس کنسول مقرون به صرفه ایی برای خرید نیست ارزش خرید نداره مگر اینکه شخصی مجبور باشه تن به این کنسول بده الان توی ایران پنج شش تومن پول روش بزاری میتونی بجای سریز اس ، سریز ایکس بخری با سه برابر قدرت بیشتر از همه مهم تر حافظه ۳۶۴ گیگی سریز اس در مقابل حافظه ۸۰۲ گیگی سریز ایکس . کسی که سریز اس رو برای گیم پس میخره هر روز باید در حال دانلود گیم جدید و پاک کردن بازی قبلی باشه که با dns دانلود کردن روی ایکس باکس هم خیلی کنده هم خیلی دردسر داره
راستش من خودم سریز اس رو به عنوان یک کنسول دوم قبول دارم نه کنسولی که بشه نسل نهم رو باهاش به خوبی تجربه کرد.ولی من خودم میخوام ps5 بگیرم و کلا کنسول اصلیم ps5 قراره بشه و سریز اس رو فقط واسه یسری انحصاری های xbox میگیرم که بنظرم خیلی منصفانس
قدرت معماری و sad شگفت انگیز ps5 به خوبی تو این بازی خودشو نشون داد جایی که حجم بازی روی سریز اکس به چهل و پنج گیگابایت میرسه و حجم بازی روی ps5 با ۲۵ گیگابایت چهل درصد فضای کمتری رو اشغال میکنه باز بگید سریز اکس سریز اکس
چهل درصد نه شصت درصد