بهروزرسان بعدی The Last of us Part 2 میتواند حالت روایت جدیدی را به بازی اضافه کند
یکی از بزرگترین انتقادات وارد به داستان بازی The Last of us Part 2، میتواند بدون حذف هیچکدام از بخشهای بازی حل شود. در واقع ناتیداگ (Naughty Dog) میتواند با عرضهی یک بهروزرسان و اضافه کردن حالت روایتی جدید، این مشکل را تا حد زیادی رفع کند.
هشدار: ادامهی مطلب داستان The Last of Us Part 2 را فاش میکند.
یکی از مشکلاتی که بسیاری از بازیبازان با شخصیت Abby و نحوهی روایت داستان داشتند، این بود که در نیمهی اول بازی، به Abby به عنوان یک آنتاگونیست نگاه میشود و سپس به ناگهان شاهد تغییر زاویهی دید بازی هستیم. به طوری که بخش اعظم نیمهی دوم بازی، بازیبازان را در نقش Abby میگذارد. بسیاری نتوانستند با توجه به کشته شدن Joel توسط Abby در ساعات اولیه، با این شخصیت ارتباط برقرار کنند.
یکی از رویدادهای مهم بازی که در اوایل آن رخ میدهد، کشته شدن بیرحمانهی Joel توسط Abby است. این رویداد به خوبی انگیزهی لازم برای شکار کردن Abby را در بازیباز به وجود میآورد. اما طبعا بسیاری نتوانستند با تجربهی بازی در نقش Abby کنار بیایند و داستان بازی از نیمهی دوم، برای آنها جذابیت خود را از دست داد. مسئله این است که Joel برای بسیاری از بازیبازان، شخصیت بسیار عزیزی بود و تماشای به قتل رسیدن او، موضوعی است که برخی اصلا نمیتوانند آن را هضم کنند.
معرفی Abby در بازی اصلی
اولین رویداد مهم بازی پس از معرفی شخصیتهای جدید، کشته شدن بیرحمانهی Joel توسط Abby است. این افتتاحیهی خونین و ناراحتکننده، باعث تشکیل نظر منفی بسیاری از هواداران بازی اول میشود. البته بسیاری هنوز هم از این رویداد، به عنوان انگیزهای مناسب برای Elllie و داستان انتقام او یاد میکنند. نیمهی اول بازی هم بر روی همین مسئله تمرکز میکند و شاهد حرکت Ellie و Dina به سمت واشنگتن برای شکار Abby هستیم.
اگر Abby واقعا یک آنتاگونیست کلیشهای بود، این افتتاحیه بسیاری را راضی میکرد. طبعا کشته شدن شخصیت اصلی بازی اول، بهانهی خوبی برای روایت یک داستان انتقاممحور است. اما در نیمهی دوم بازی، شاهد تغییر زاویهی دید بازی هستیم. به طوری که بازیبازان کنترل Abby را به دست میگیرند و با داستان او آشنا میشوند. این تغییر زاویه در اوج داستان Ellie رخ میدهد و به ریتم بازی هم تا حدی آسیب میزند.
جابهجایی بخش Abby و Ellie
ناتی داگ میتواند با عرضهی یک بهروزرسان، روایت بازی را تغییر دهد. در واقع با جابهجایی بخش Ellie و Abby، ریتم داستان هم تا حد زیادی بهبود خواهد یافت. چه میشود اگر بازی نه با Joel و Ellie، بلکه با Abby آغاز شود و هیچ نامی از دو شخصیت بازی اول هم به میان نیاید. در این صورت بازیبازان از همان اول به Abby به عنوان یک پروتاگونیست نگاه میکنند. پروتاگونیستی که حسرت و غمی که دارد، زندگی او را احاطه کرده است. همچنین از طریق کابوسها و فلشبکها، میتوانیم بفهمیم که پدر Abby به قتل رسیده است.
این تغییر باعث میشود تا Abby برای بازیباز هم شخصیت مرموزی باشد. در واقع وقتی در روایت اصلی The Last of Us Part 2 کنترل Abby را به دست میگیریم، او برای ما به عنوان یک آنتاگونیست تعریف شده است. در واقع معرفترین ویژگی Abby، کشتن Joel است. همین مهم باعث میشود تا بسیاری از بازیبازان با او ارتباط برقرار نکنند. حتی بسیاری ترجیح میدهند تا برای ارتباط برقرار کردن با Abby تلاشی هم نکنند.
در صورت تغییر روایت بازی، ویژگیهای شخصی Abby برای بازیباز نمایان میشود و او قبل از کشته شدن Joel، به شخصیت بسیار عمیقتر و قابل درکتری تبدیل میشود. درک شدن Abby توسط بازیباز، هدف اصلی ناتی داگ در روایت The Last of Us Part 2 بوده است. البته بسیاری از بازیبازان هم شخصیت Abby را دوست داشتند و توانستند با روایت ناتی داگ همذاتپنداری کنند. اما روایت جدید میتواند گروه دیگر بازیبازان را هم جذب خود کند.
ناتی داگ هنوز در حال کار برروی The Last of Us Part 2 است
اضافه شدن حالت روایت مذکور به بازی، چندان محتمل نیست. اما ناتی داگ هنوز هم در حال کار برروی The Last of Us Part 2 است و ممکن است که روزی این اتفاق رخ دهد. در حال حاضر میدانیم که یک بخش چندنفره برای بازی در دست توسعه است. همچنین ممکن است که شاهد عرضهی یک بسته الحاقی داستانی مانند Left Behind باشیم. اضافه شدن یک حالت جدید در قالب Director’s Cut، موضوعی است که پیش از این هم در دنیای بازی دیده شده است.
البته همانطور که گفته شد، احتمالا با عرضهی بخش چندنفره، ناتی داگ مشغول کار بر روی پروژهی بعدی خود خواهد شد. همچنین بسیاری از بازیبازان تصمیم خود دربارهی شخصیت Abby را گرفتهاند و قصد تغییر آن را ندارند. اما با توجه به احتمال توسعهی The Last of Us Part 3 و حضور Abby به عنوان پروتاگونیست در آن بازی، این حالت میتواند افراد بیشتری را برای تجربهی ادامهی داستان این شخصیت مشتاق کند.
بازی The Last of Us Part 2 هماکنون به صورت انحصاری بر روی پلیاستیشن ۴ در دسترس است.
منبع: Gamerant
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
جذاب بود
ولی فکر نکنم جالب شه
کل هنر بخش دوم بازی تو معرفی و تو دل مخاطب جا کردن ابیه
نه، اصلا این فکرو نکن
بعضیا میگن ما چرا باید پدر ابی رو دوست داشته باشیم و براش دل بسوزونیم وقتی ۱۵ دقیقه دیدیم
ولی به این فکر نمیکنن که روایت بازی نمیخواد شما پدری رو ببینی که یه دختر داره و کشته میشه، بلکه میخواد شما حس اون دخترو درک کنی به عنوان یه بچه ای که خودش پدر داره
در واقع خیلیا هنوز که هنوزه هدف اصلی بازی رو درک نکردم چون احتمالا فقط یه بار بازی کردن..توی دور دوم وقتی بازی میکنی خیلی چیزای دیگه برات روشن میشه و دستت میاد مث کابوس های ابی که بعد نجات دادن لو دیگه به رویاهای شیرین تبدیل میشه
این که بازی رو باید دوبار تموم کنی واس بهتر فهمیدنش رو من نمیگم خود ناتی داگ گفته!!!
کدوم فکرو نکنم نفهمیدم 😀
من خودم پنجاه ساعت طول کشید تموم کنم بازیرو 😀
واقعا کامنتت زیبا بود
لست ۲ مشت محکمی بر سایبر پانک و طرفداران بی منطق ان بود مشتی که بخیه نیاز دارد سی دی پروجکت برای اینکه غرق نشود به همراه فن بوی های ان که نظیرش در این سایت زیاد است نمیخواهم اسم ببرم ولی خودتان میدانید منظورم چه کسی و کسانی است فقط یک راه دارد و ان پیوستن به پدر روحانی بزرگ پلی استیشن است . تایید لطفا
منم موافقم
.به نظرم ترتیب روایت بی نقص بود و لزومی نداره تغییری ایجاد کنند.
اگه داستان با ابی شروع بشه خیلی تو ذوق میزنه، البته تو همین روایت وقتی با کاراکتر ابی بازی شروع میکنیم باعث سردرگمی بازیباز میشه، مثلا خودم با وجود حس تنفرم به این شخصیت مخصوصا نیمه اول بازی خیلی برام سخت بود، کاراکتر ابی رو کنترل کنم اما بعد مدتی که شروع کردم حتی تا اواخر بازی که ازین شخصیت متنفر بودم ولی آخرش خیلی دلم براش سوخت.
به قول بعضی از دوستان نشان از اعتقاد کارگردان به کارماست :struggle:
چقدر خبر از لست ۲ و پر افتخارترین استدیو تاریخ میاد این روزها :inlove: :inlove: یه خبر خوشم من به لست فنا بدم.بازی الان نزدیک ۱۰۰ تا جایزه گوتی گرفته و با اختلاف پرافتخارترین بازی امساله(نزدیک ترین تعقیب کننده اش هیدیز با کمتر از ۳۰ تا گوتی).اگه همینطوری ادامه بده نه تنها نا.تی دا.گ پرافتخارترین استدیو تاریخ میشه بلکه لست ۲ هم پرافتخارترین بازی تاریخ میشه و رکورد ۲۵۷ جایزه گوتی ویچر رو میشکنه :inlove:
اینم از روایت جدید ، فکر کنم الان پیمان بیشتر از همه ما خوشحال میشه 🙂
امیدوارم نسخه ps5 هم به زودی حاضر شه تا این شاهکار رو با کیفیت بالاتر تجربه کنیم :inlove:
با احترام به نظر دوستان..به نظرم حالت روایت اصلی، هیچ مشکلی نداشت و بسیار سطح بالا ، غافل گیر کننده ، ساختار شکن و جاه طلبانه بود
اینایی که شما میگی داستانه نه روایت. این دوتا فرق دارن
متوجهم
همون ترتیب روایتم بی نقص بود..
داستان که یه داستان کلیشه ای انتقامی بیش نیست..
اون روایته که ساختار شکنش می کنه..
همین دونیم شدن داستان که یک امر نامرسومه بنظرم به بازی رنگ خاصی داده..
یا تغییر نه خود ابی ، بلکه تغییر نظر ما در طول تعامل با ابی از یک هیولای بی رقیب به یه دختر دلشکسته و عصبانی معمولی .. اینا رو من دوست داشتم
داداش اون روایت چیز جدیدی نیست.
کالاف آو دیوتی بلک آپس ۲ از این نوع روایت هم استفاده کرد.
یک جایی که با منندز بازی میکردیم و توانستیم کشته شدن خواهرش رو ببینیم و انگیزه انتقام رو در وجودش ببینیم.
اما منندز از شخص اشتباهی انتقام گرفت یعنی الکس میسون.
حالا هم دیوید میسون میخواد انتقام پدرش رو از منندز بگیره.
همانطور که دیدی روایت لست۲ چیز جدیدی نیست
اینی که تو داری میگی کانسپت داستانه
روایت یه چیز دیگست
داداش میخوای قبول کنی یا نکنی.
روایت داستانی لست ۲ چیز جدیدی نیست.
ما بارها یک مرحله در بلک آپس ۲ رو از زوایا مختلف دیدیم خصوصا مرحله ای که کنترل رائول منندز رو داشتیم و داستان رو از دید اون نگاه میکردیم
ما توی حوژه فیلم و سریال و بازی هم بارها دیدیم یه دنیای زامبی زده که دونفر به هم وابسته میشن دقیقا مثل لست۱
پس چرا Tlou1 اونقد محبوب میشه؟بخاطر روایت
حالا اینکه شما میخوای خودتو با جا زدن کانسپت داستانی بجای روایت گول بزنی بحثش جداست
ولی بدون نظر هیجکسی با حرفای شما تغییر نمیکنه
نه داره درست میگه
روایت بازی برعکس بقیه بازیا یا فیلما بود
بجای اینکه بیاد یارو رو از اول نشونت بده؛ اول متنفرت میکنه ازش و بعدش میگه خب حالا بیا زندگی اینم ببین و بذارشون کفه ترازو
من هیچوقت صورت الی رو یادم نمیره تو کلوزآپ ها که دقیقا داشت انزجارش رو نشون میداد از انتقام…ولی مریضیش باعث میشد بره دنبال اینکار تا دنبال یه جواب واس خودش بگرده
بارها گفتم این بازی داستان انتقام نبود؛ داستان بخشش پدری بود که به دخترش دروغ گفت واس حفظ جونش
عمرا همچین کاری انجام بدن
تو تاریخ سابقه نداشته یک بازی با آپدیت بیاد داستانش رو تغییر بده
اینجوری عملا آبروی خودشون میره و مشخص میشه نیل دراکمن از داستانی که نوشته پشیمون شده
ولی در کل امیدوارم یک dlc با محوریت اون ۴ سال عرضه کنن و به همون چیزی بپردازن که گیمرا بخاطرش The last of us رو دوست داشتن و از قضا تو پارت ۲ نبودش
.
پ.ن:نمیدونم نگاه کردید یا نه ولی یک هفته پیش شبکه یک صدا سیما یک تیزر با محوریت اعتقاد و ایمان درست کرده بود و روی اون تیزر موسیقی It can’t last از همین TLOU 2 رو گذاشته بودن
انصافا موسیقی هاش شاهکار بود
بخاطر چی tlou رو دوست داشتی؟؟
بخاطر امیدی که میداد؟
خب تو پارت دو هم بود اون امید
اسپویل
شپرد ن این و امثال این ادم به خاطر سوپر هیرو بودن جول تلو یک رو دوست داشتن حالا چون تو نسخه دوم اونطوری شد بهشون برخورده ک چرا جول ب سوپر هیرو بودنش ادامه نداد
اگه مثلا جول سوپر هیرو میموند همه رو لت و پار میکرد ی خط هم بهش نمیوفتاد این و خیلیای دیگه تلو ۲ رو شاهکار قرن خطاب میکردن ولی حالا اینطوری نشده بهشون برخورده و میگن داستان تلو مزخرفه در صورتی ک اصلا بازی و ادامه ندادن ببینن چیه چی شده به abby حق بدن ندن چرا اینطوری کرده بعد همون صحنه ایی ک جول کشته شده اینا دیگه ادامه ندادن و فکر کردن ک داستان بازی مزخرفه
البته از کسایی ک تو نسل ۸ تازه گیمر شدن و تلو رو نسخه ریمستر شو بازی کردن انتظار دیگه ایی نمیشه داشت این نسل عاشق سوپر هیرو هان اگه مثلا شخصیت اصلی و محبوبشون روش خط بیوقته غوغا میکنن
دقیقا همینه
داستان و خط داستانی بازی همون کلیشه ی انتقامه مثل اساسین دو و خیلیای دیگه
ولی انقدر روایت بازی جذابه که واقعا ابی به عنوان یه شخصیت جدید تو دل گیمر جا باز میکنه
کافیه فقط سیاتل دی وان ابی رو تحمل کنی
البته که با همون کاتسین اول یکم تو دلمون جا باز میکنه ولی نه اونقدری که آخر سیاتل دی تری هست
اسپویل:
البته داداش جوئل هیچ وقت یک سوپر هیرو نبوده و نیست .تو همون لست یک هم با انتخاباش نشون میده که یک انسان کاملا عادی و البته خودخواه ?:-)
دراکمن فقط میخواد نشون بده که در یک دنیای واقعی پسا اخرالزمانی همه به فکر خودشون هستن همین دقیقا مثل زندگی روزه مره خودمون :yes: .
و یک نکته در باب چنین افرادی که به کشته شدن جوئل ایراد میگیرن فقط دنبال بهانه واسه کوبیدن و در واقع خنک کردن دل خودشون هستن .اینا همونایی هستن که به بقل کردن کریتوس تو گاد گیر داده بودن 😀
نه فقط من،بلکه همه TLOU رو بخاطر روایت و داستان و شخصیت پردازی عالی که تو راس اون شیمی بین جول و الی بود،دوست داشتن که دقیقا همه ی اینا تو لست ۲ نبود
داستان لست ۲ خلاصه میشد که:
دنیا دست زن ها افتاده
مرد ها هم همه احمق شدن و میمیرن
آخرش هم انتقام بده
شیمی بین جول و الی که تا وسطای بازی وجود نداشت
چطوری ادامه دادی بازیرو پس؟
اصلا این به کنار
داستان لست دو از لست یک بهتر نباشه بدتر هم نیست
تازه اون کلیشه های رایج رو نداره
درباره ی خلاصت از داستان لست دو
دنیا کجاش دست زنا بود؟؟
اصلا چه ربطی داشت؟
اون همه مرد از منی گرفته تا تامی که همه رو به خاک و خون کشید حساب نیستن؟
اینم که انتقام بده اصلا مقصود داستان نبود
یه بازنگری بکن تو نگرشت و یه بار دیگه بازی رو انجام بده
دمت گرم همیشه رو حرفات حساب باز میکتم چون فارق از بحث پلتفرم به چیزی که علاقه و اعتقاد داری پشتش ایستادی
شما لطف داری :rose:
:silly: :clown:
مورد سوم رو قبول دارم ولی مورد اول و دوم برای تو اینجوری خلاصه میشد برای من که همچین چیزی نبود
کل دنیا از دلست ۲ خشمگین هستن.همه متنفر هستن از بازی.بازی اصلا فروش نداشته کلن ۶.۵ میلیون فروش داشته که تازه کل این ۶.۵ میلیون ۲۰ دلار بودن.الان همه جا دارن دیسک دلست ۲ رو مجانی میدن.گیم اسپات دیسک ها مونده رو دستش و داره مجانی خیرات میکنه.تمامی گیمر های واقعی که فقط تو یوتیوب و سایت ۴chan هستن از بازی متنفر هستن و تمامی جایزه های مردمی یا بازی سال شدن از جانب طرفدار ها توی پلی استیشن بلاگ و ign و جوی استیک و…اینا همش کار خود دراکمن پول داده.به منم پول داده دراکمن
دیگه نباید دلست ۲ بازی کنیم.زنده باد محوب ترین بازیه قرن گوست اف تسوشیما با هوش مصنوعی نسل نه و داستان ابرشاهکار و گرافیک چهره های نسل ده
دراکمن حتی به سونیم پول میده که رئیس ناتی داگ بکنتش.خیلی این یارو بده :secret: :meeting:
زنده باد گیمر های واقعی :meeting:
همه حرفات درست بود بجز اون قسمت که گفتی تمام جایزه هاش کار پول دراکمن بود
باید میگفتی کار بچه های گیمفا بود و لست۲ رو فقط تو گیمفا دوس داشتن!!!
Ozhan
نه نشد ببین داداش یسری چیزا هستن پشت پردن.پشت پرده تمامی این اتفاق ها کاربر های گیمفا هستن.ولی کسی اگر بفهمه جاش توی گونیه 😀
پس خیلی نباید صداشو در بیاریم :knife:
خدایی خیلی واقعیه وقتی اینطوری کامنت میذاری :rotfl: :rotfl:
اگه نمیدونستم فکر میکردم واقعیه
من خودم یک زخم خورده ام :rotfl: 😀
#حق
تو تا همین دیروز داشتی در مورد زحمات استودیو و سازندگان و فلان فلان میکردی.
چیشد که میای گوست رو میکوبی؟؟؟؟
نکنه دو شخصیتی هستی؟؟
روایت جدید نمی ذارن می گی اله می ذارن می گی بِله
#فاز
.
موسیقی شو بحمد الله همه گیمرا رو ساز گوستاوو قسم می خورن 😀
قرار نیس روایت جدیدی رو بیان کنن بلکه فقط میخوان ترتیب رخداد وقایع رو عوض کنن درست مث کاری که Beyond Two Souls تو نسخه ps4 انجام داد و کل استوری لاین یه خط ثابت شد اینجا هم همونه چیزی عوض نمیشه فقط جا به جایی وقایع برای درک بهتر بعضی بازی بازان ه
همینکه خودشون فهمیدن گند زدن و روایت بازیشون ایراد داشته،برای من کافیه
این وسط آبروی اون clown awrads میره که اومد به این روایت داغون،جایزه بهترین روایت سال رو داد
کی فهمید روایت داغونه؟
اصلا مشخص نیست تیتر فقط کلیک بیته؟؟؟؟
واس نویسنده محترم متاسفم
اینم پاک کنید دیگه!
فازت چیه یعنی تعصب و هیت جلو چشمات رو گرفته که از همچی بی خبری
Directors cut اون موقع که تو به دنیا نیومده بودی اولین بازی که این ویژگی رو پیاده کرده رزیدنت اویل ۱ بود که این ویژگی الانم توی بازی هایی دیده میشه که بازی از روایت دیگه ای شروع میشه وگرنه داستان همونه فقط روایتش تغییر میکنه
من به شما مس افکت ۳ رو معرفی میکنم که با اپدیت پایان بندیش رو عوض کردن!!!
ببخشید اوژان جان ولی در واقع عوض نشد
شرایط رسیدن به اون پایان رو عوض کرد
قبلش کل مراحل فرعی و آنلاین بازی رو باید میرفتی تا به اون پایان میرسیدی
بعدش اومد یکم آسون ترش کرد
من هنوز به شماره۳ نرسیدم
وسطای ۲ ام
شنیده بودم که فن هاش ناراضی بودن و EA بخاطرشون پایان بندی رو عوض کرد
آها اون قضیه رو میگی
هیچی فنا اعتراض کردن بایوور یه آپدیت داد تعداد اون emp اگه اشتباه نکنم مورد نیاز رو کم کرد
شرایط رسیدن به اون پایان عوض شد.
نمیدونی اظهار نظر نکن
من بنظرم باید دی ال سی بعدی داستان الی رو روایت کنه بعد از وقایع اصلی بازی و یه شروع دوباره توی زندگیش نشون بده و شخصیت های جدیدی به داستان وارد بشن و شروعی برای نسخه بعدی بشه
البته اون چهار سالم خوبه اگه داستان جولو بگه
Detroit:become walking dead is strange
پس هنوز هستن کسایی که برنامه های صدا و سیما را نگاه میکنن.دی
ولی حاللا فهمیدم حزب بادی بودنت از کجا نشئت گرفته.دی
یا خدا روایت جدید جانم ناتی داگ :pray: :worship:
معلومه تمام تمرکزشون شده لست دو توسعه لست سه و مولتی لست دو و احتمال بالا یک بسته الحاقی هم بدن وجود چیزی مثل director s cut هم طبیعیه تو بازی های مختلفی بوده بدون اینکه داستان رو تغییر بدن فقط از یک مرحله و بعد دیگه ای شروع میشده جالبه
عکس آخر پست خداس :inlove: سلطان ابی
😐 😐 😐
سلطان ابی عکس های خوبی ازش میسازن :rotfl:
واقعا بازی عالی بو، اضافه کردن این گزینه هم میتونه خیلی جالب بشه.
این بازی برام یه خداحافظی طوفانی با ps4 بود و واقعا منتظر tlou 3 خواهم بود
بعد من زیر نقد بازی کامنت داده بودم ریتم روایت بازی جالب نیست بهم گفتن هیتر و دروغگو و به درصد تموم کردن بازی رفرنس دادن بهم ( نمیدونم ربطش چیه) .خوبه خود ناتی داگم اینو میدونست. حرکت خفنیه اگه بکنن
البته اینم بگم قطعا همچین اتفاقی نمیفته چون بازهم به تنه روایت به یک شیوه دیگه آسیب میزنه
موافقم
روایت طبق این چیده شده بود
همونم برعکس کنی که هیچی نمیمونه از اون روایت جذاب
آقا این کاربر ونوم اون پایین اسپویل کرده لستو
اگه بازی نکردید نخونید
داداش وقتی متن مقاله اسپویل هستش انتظار داری کسی بیاد طرف کامنت و نظرات؟
هستن کسایی که میان
گیریم که اومده باشن
بازی بیشترین جوایز داستانی رو از سایتها و مجلات مختلف و مراسم مختلف گرفته.حتی سایتهایی که گوتیش نکردن(مثل ign).هم داستان هم روایت شاهکار و ساختار شکنانه هست.پس نظرت کامل غلط و رده
داداش شما همون بروسلی خودمونی؟
من سعی در متقاعد کردن کسی ندارم هرکس دلیلشو از من بخواد توی یک جایی مثل فروم ( نه بخش کامنت) بهش توضیح میدم اینکه قبول کرد و نکرد بمن ربطی نداره چون این نظر و منطق منه و هیچ جای دنیا بازتاب نداره. کاش فقط بزرگ شیم و حرف هم دیگه رو بشنویم و تهمت دروغگو بودن و مچگیری و صد تا برچسب دیگه بهم نزنیم
داداش اصلا اهمیت نده چی میگن تو سکوت نکن.
بهت برچسب زدن اصلا اهمیت نده.
اینا یه پا خودشون گیمر نیستند. باباشون نیل دراکمن هستش دارن بخاطر همین دارن طرفداریش رو میکنند
حالت خوشه؟
از جنابعالی هم بهترم
نگرانتیم
شما نگران نیل دراکمن باش
نیل دراکمن از هر وقتی بهتره ولی مثل اینکه بد سوزی زده به یه عده که اینجوری از دستش حرص میخورن
نسخه PS5 هم بده که اونم بازی سال بشه
اسپویل
ابی کسی که جول رو کشت و خب هرکاری هم که کنی نمیتونی دید خوبی نسبت بهش داشته باشی
من last 2 رو دوست داشتم ولی اونطور که باید نبود . امیدوارم تو قسمت بعدی اتفاقات تلخ رو بشوره ببره . اگه last 3 ساخته بشه ، احتمال میدم الی آخر بازی خودشو فدا میکنه تا واکسن درست شه .
تایید کننده عزیز لطفا یک خطر اسپویل به اولِ کامنتِ کاربر venom@ اضافه کنید.خیلی خیلی ممنونم.
یعنی این روایت جدید در قالب DLC یا ماد به بازی اضافه میشه؟ ?:-)
نه برای چی اینکار رو بکنند؟؟
مگه به جایزه بهترین روایتی که گرفتند اعتماد ندارند؟؟؟
من که نتونستم بازی رو تجربه کنم ولی گیم پلی های زیادی از بازی دیدم
اسپویل های بسیار مهم از بازی در ادامه
.
.
.
.
.
.
.
.
مثلا اونجایی که جول مرد خیلی ناراحت شدم خیلی هم بدجور کشته شد
یا اخر بازی که الی ابی رو نکشت
حالا اگه بخوان بازی رو از اول (اینطور که گیمفا گفته) با ابی شروع و ادامه بدن نمیدونم خوب باشه یانه (البته میتونن با یه dlc قشنگ داستان ابی رو روایت کنن تا جایی که مثلا جول رو میکشه)
بازم اسپویل
.
.
.
.
.
.
.
.
خداوکیل سخته بدون joel
نوکرتم داداش :yes: زنده باشی .
بدون اسکورپیون هم سخته :weep: :heart:
😀 😀 😀 😀
😐
اسپویل لست
ای کاش بازی همون اول ک اومد مثل اون تریلر اول اگه یادتون باشه ک میگفتن جول در واقع تصورات الیه و اینا این ایده رو تو بازی پیاده میکردن خیلی خوب میشد هر چند تو تریلرا هر چی از جول نشون دادن دروغ بود تو بازی اصلی هیچ کدوم از اونا نبود
کدوم نخاله ای منفی میده با شیلتر شکن :wilt:
اسپویل:
نظر شما کاملا قابل احترام داداش :yes:
ولی تنها راه به وجود اوردن اون حس تنفر و انتقام دقیقا کشته شدن جوئل زیر چشمای الی و در واقع بازی بازان بود ?:-)
حقیقتا فرقی نداره آخر بازیو بیاری اول وسطو بیاری آخر اولو بیاری وسط هیچ فرقی نمیکنه اصلا بگیر همرو حذف کن
این بازی میخواست علاوه بر جوایز فنی جایزه بهترین بازی سالو بگیره و برای اینکه ۱۰۰٪ عملی بشه یه همچین داستانی در اومده این نسخه که رفت نسخه بعدی اگه از جوایز سیر شدن یه داستان آدمیزادی بنویسن
وقتی شخصیت پردازی تو نیمه دوم نداری حالا میخواد نیمه دوم ۱۰ ساعت باشه ۲۰ ساعت باشه ۲ ساعت باشه کلش با یه کمدی ناخواسته طرفیم چون نویسنده برای اینکه سمپاتی منو جذب کنه باید چند برابر واسه ابی و رفقاش زور بزنه که همچین کاری نمیکنه نه توانشو داره نه به شخصیتای جدیدش اعتقاد نداره نه به قدیمیا اعتقاد داره فقط میخواسته جایزه بگیره
اره داش.ایلومیناتیم داره کل دنیا رو میگیره.
به نظرم اگه نیل دراکمن داستان لست ۳ رو در مورد joel ادامه بده خیلی عالی میشه مثلا دقیقا بعد از پخش شدن ویروس و دقیقا از جایی که لست ۱ شروع میشه و تا جایی که با الی اشنا میشه
البته زیاد با داستانشون اشنا نیستم شاید توی بازی شاهد این صحنه ها بودید ولی من خبر ندارم
یا مثلا بخوان داستان ابی رو ادامه بدن بصورت جداگونه
من یک تئوری دارم.
ممکنه احمقانه باشه و یا فانتزی من باشه.
اسپویل
.
.
.
..
.
.
.
..
.
بنظرم جول زنده هستش و بازی حتی صحنه مرگش رو درست به ما نشون نمیده.
حتی صحنه دفن کردنش هم نشون نداد.
بنظرم جول زنده هستش ولی حافظه خودش رو بخاطر ضربات ناجوانمردانه ابی از دست داده و کلا هیچی یادش نمیاد.
تامی که متوجه میشه جول زنده هستش یک خاکسپاری جعلی ترتیب میده و جول رو یک جایی مخفی میکنه(دلیل مخفی کردنش هم این بود که دوباره ابی نیاد سراغش بعد اینکه فهمید زنده است)
خوب تامی باید کار ابی هم دوستاش رو یکسره میکرد چون اینطوری انتقام بلایی گه سر جول اومد رو بگیره هم با کشتنشون از جول محافظت کنه.
ولی خوب وضعیت خوب پیش نمیره و پای الی و دینا به ماجرا باز میشه و جسی کشته میشه و خود تامی هم کور میشه.
پس تامی وظیفه کشتن ابی رو به الی محول میکنه ولی الی ابی رو نمیکشه.
و الی بعد از ترک کردن گیتار جول ناپدید میشه.
و اینجا جول که حالا همه چی یادش اومده میره دنبال الی بگرده و میره به همون خونه ای که دینا و الی توش بودن.
وقتی جول میرسه به خونه گیتار و گهواره بچه رو میبینه جول فک میکنه الی حالا بچه دار شده و اونو فراموش کرده پس جول یکبار دیگه دخترش رو از دست میده
داداش اگه میخوان جوئل زنده کنند باید با کپکام همکاری کنند کپکام تو این کار استاده :rotfl:
داش این کارو بسپار دسته عشق کپکام که خوب بلده انجام بده اینکارارو. 😉
حالا دقیقا نمیدونم چرا منفی دادید ولی من که گفتم با داستان بازی اشنایی ندارم و تا بحال بازیش نکردم و فقط گیم پلی دیدم همین
البته دوست عزیز تئوری شما خیلی عجیب بود و محاله همچین چیزی رو شاهد باشیم
نمیدونم.
خود من هم انتظار ندارم این تئوری محقق بشه
در واقع میخوان کسایی که ضریب هوشی پایین تری دارن و توانایی درک داستان رو ندارن کارشون راحت تر بشه بلکه بتونن متوجه بشن :yes:
عوضش مثل شماها Rainbow نیستند!
عالی 😀
:yes: :rotfl: بنازمت
ضریب هوشی؟؟؟
یکی رو من میشناسم که پزشکی و از داستان خوشش نیومده.
بعد جنابعالی در کمال شر گفتن میای از بازیت طرفداری میکنی و توهین هم میکنی.
هر وقت یک نفر این حرف رو میزنه احساس میکنم طرف مقابلم بچه ۱۰ سالست
من یا اون آقا؟
درست حدس زدی ولی شما که سنتم بیشتره راستشو بگو..تو و جول یه اکانتین نه 😉
من الی نیستم.
شیفهم شد؟
در واقع شیرفهمه 😐
فقط سوال کردم رفیق
من به عکس بعضیا، حرف خوده شخص برام حجته و قبول می کنم
میدونی از چی خوشم میاد خودتو جزو اونایی حساب کردی که ضریب هوشی بالایی دارن
اپدیت بعدی ۷ سال بعد
ترول هم میخوای بکنی قبلش تحقیق کن :cat:
Uncharted 3 (2011)
TLOU1 (2013)
Uncharted 4 (2016)
TLOU2 (2020)
اینا نسخه های اصلی و پرچم دار
Jack and Daxter collection (2012)
TLOU Left behind (2013)
TLOU Remastered (2013)
Uncharted The lost legacy (2017)
اینم ریمستر ها و دی ال سی و اسپین آف :cat:
دراکمن داداش خراب کردی دیگه بیشتر همش نزن بدتر خراب ترش میکنی برو دنبال بروس استارلی برش گردون اینفدم تک فکری و غد بازی در نیار تا ناتی داگ رو کلا داغون نکردی من فن شدید ناتی داگ هستم ولی از بعد این بازی که ۷ سال براش انتظار کشیدم واقعا ناامید شدم با تشکر
داداش وقتت رو تلف نکن.
آخرش که چی؟؟
این دنیا حاضر نیست حقیقت رو ببینه و بشنوه.
حتی دراکمن هم تو این سایت نیست که حرف دل مارو بشنوه.
کاری به بازی ندارم ولی داره از نیل دراکمن بدم میاد نمید ونم چرا.
دیگه اونی که براش احترام قائل بودم نیست.
صد رحمت به کوری بارلوگ و کوجیما و دیوید کیج.
عزیزم این حرفایی که تو میزنی دو سال پیشم یه سریا در مورد بارلوگ میزدن آی بارلوگ سانتامونیکا رو داغون کرد آی گاد ۲۰۱۸ افتضاح بود چون مثل سه گانه نبود کلا بازیهای شاهکاری که همراه با تغییر هستند از این حرفا پشت سرش زیاده مخصوصا اگه انحصاری سونی باشه اما بعد یه مدت که تعداد جوایز و گوتی و بیگ وینر که میاد امثال شما کمتر میشید چون خودتون هم میفهمید با یه شاهکار طرف بودید اما دیر فهمیدید . بیشتر از ۹۵ درصد جایزه بهترین روایت سال از سایتای مختلف لست دو درو کرده هنوز که اول راهه صد تا گوتی گرفته تا الان . احتمال زیاد رکورد ویچر سه رو هم میزنه هر چند پر افتخار ترین بازی تاریخ از نگاه منتقدا هنوز لست یک هست که لست دو رکورد لست یک و ویچر سه رو با هم میزنه
داداش لست رو داری با گاد مقایسه میکنی؟؟
گاد اتفاقا تغییر گیم پلی منطقی داشت چون کریتوس دیگه اون جوانی و نیروی سابق رو نداره.
در مورد گاد هم دقیقا همین هجمه ها بود کافیه بری نظرات دو سال پیش همین کاربرهای گیمفا رو بخونی در مورد اسپایدرمن هم خیلی ها میگفتند خیلی از بتمن ضعیفتره و هیت ش میکردند در مورد هورایزون هم خیلی هیتش میکردند کلا چیزی که خیلی خوب و موفق باشه همیشه هیتر زیاد داره سونی شاهکار میسازه و این هیت کردنا همینجوری ادامه داره و ما هم اهمیتی بهش نمیدیم . بین تو میتونی بگی سلیقه من به داستان لست دو نمیخوره ما هم به سلیقه ت احترام میزاریم اما ما یه چیزی داریم به اسم نظر کارشناسی و اونایی که کارشناس این مسائل هستند داستان و روایت لست دو رو بینظیر و فرای بازیهای ویدیویی دونستند تو که از یه منتقد بیشتر حالیت نیست هنوز که ابتدای راهه لست دو تا حالا بیشتر از صد تا گوتی از سایتای معتبر نقد گیم برده میدونی جالبی ماجرا کجاست همون تعداد اندکی از این سایتها که گوتی رو به لست دو ندادن و مثلا به هیدیس دادن همون سایتها جایزه بهترین داستان و روایت رو به لست دو دادن بیشتر از نود و پنج درصد جوایز داستان و روایت رو لست دو جارو کرده اگر هم ادعا داری این گیم و داستانش فقط منتقد پسنده و گیمرا باهاش حال نکردن پس بهتره بهت یاداوری کنم بیست و شش تا جایزه صدای مردم که حاصل نظر سنجی های گیمرا هست رو لست دو برده هیدیس دو تا از این جایزه صدای مردم رو برده و گوست هم چهار تا . اختلاف از هر جهتی وحشتناکه جای هیچ حرف و حدیثی نمیزاره
داداش توی این سایت هر بازی توسط کاربران هیت میشه.
با تشکر :rotfl: :rotfl:
اسپویل
.
.
.
.
فکر کنم بخاطر اینکه جول مرده از نیل دراکمن متنفری چون عکس پروفایلت هم جوله ولی به نظرم زیادی احساسی برخورد میکنین منم جول رو دوست داشتم ولی خب قبول کردم این قضیه رو حداقل با مردن جول این حس انتقام به وجود میاد که بری داستان رو ادامه بدی تا ابی رو گیر بیاری
میخوان انگشت هام رو پیوند بزنن
:evilgrin: :yes:
😀 :no:
با تمام احترام یکی از مضخرفترین مقاله هایی بود که تا حالا خونده بودم،واقعأ Gamerant این مقاله هارو از کجاش در میاره؟؟؟؟؟؟؟؟
مهمترین و بهترین بخش بازی همین روایت بود بعد خود Naughty Dog بیاد با یه آپدیت گند بزنه توش 😐
این چطوره دوستان؟(خطر اسپویل)
بجای اینکه جابجا بشه داستاناشون میکس بشه.روز به روز سوئیچ شه بازی بجای اینکه ۳ روز الی ۳ روز ابی باشه اینطوری بهتره به نظرم تا اینکه ۱۰ ساعت با این بری بعد تو ۱۰ ساعت با اون یکی که باعث شه نفر قبلی رو فراموش کنی و هر دو همزمان بهم میرسن
کاش یه بسته الحاقی اضافه کنن که کنترل تامی رو بدست بگیریم و ببینیم که چطوری افراد wlf رو غلو غم میکنه
اره اینم میشه ولی بازی رو به شوتر میره و دیگ داستان خاصی نمیتونه بگه
هرچند میتونه با فلش بک ارتباط بین جول و تامی رو بیشتر نشون بده
خیلی باحال میشه
نمیدونم چرا برخی به داستان ایراد میگیرن داستانی که کاملا منطقی بود.درسته من خودم با شخصیت ابی فقط میخواستم اون بخش تموم شه و برسم به اوج داستان.اینی ک گفتید احتمالش خیلی پایینه اما ی dlc که توی این چهار سال و بین الی و جوئل خیلی خیلی خوبه
داداش ببین.
من خودم فن خونی لست ۱ هستم.
ولی هیچوقت نمیام طرفداری شماره ۲ که داستانش ایراد داشت رو بکنم .
چون میدونم اگه طرفداریش رو بکنم طرفدارش نیستم دشمنش هستم.
اگه من بیام نسخه از بازی که خوب نبود رو طرفداری کنم یعنی حکم نابودی اون سری رو امضا کردم
به امید اینه یه dlc مجانی درباری تامی بدن.ولی مطمئن باشید نمی دن.چون خودشون گفت dlc درکار نیست. ولی اگر بدن عالی میشه حداقل میشه آدم بفهمه چطور تامی همچین آدمی میشه.
خب اگر این واقعیه یعنی خودشون هم فهمیدن چه فاجعه ای بوده برای اینکه یه ذره بهترش کنن مجبورن این کارو کنن
بله بله
بعد از بردن جایزه گیم اواردز و احتمال زیاد بیگ وینر شدن و همچنین گلدن جوی استیک اواردز، پی بردن این فاجعست قضیه جالبیه
حالا فک کن اگ ناتی داگ تو همچین اشلی بازیش فاجعه باشه پس استدیوهای دیگه بازیاشون چیه؟؟؟اصن میشه اسم بقیه رو گذاشت بازی؟
همونطور که وقتی بازی مورد علاقه تون نمیتونه نظر منتقدین رو جلب کنه و میگین نمرات رو بیخیال چطور تو این جور موارد نمرات و … ملموسه؟
فکر میکنن جایزه گرفتن یا نمره گرفتن کار خیلی سختی هست . ولی کافیه مواردی رو که فرمودین رعایت کنن هر چی جایزه بخواد میبره . در کل من فکر میکنم بازیهای انحصاری سونی خیلی با سوگیری نقد میشه و جوایز میبره . سونی فن ها هم به طرز عجیبی جزم اندیش هستن . درسته که مایکروسافت زیاد چیزی تو چنته نداره ولی فنهای مایکرو هم زیاد شلوغش نمیکنن . امان از فن بوی های سونی که جوری ایراداتش رو ماست مالی میکنن انگار صاحب سهام هستن و باید با مغلطه خودشون رو از دست منتقدین نجات بدن .
خودم نسل هفت ۳۶۰ داشتم و این نسل پی اس فور پرو خریدم . خیلی خوب یادمه بازی مثل لست یک رو چطور به عرش اعلا میرسوندن منم به شدت هایپ میشدم بعد که خودم نسخه ریمستر رو گرفتم دیدم واقعا اون چیزی نبود که فکر میکردم . خیلی راحت میتونستن هوش مصنوعی افتضاح بازی رو نکته منفی عنوان کنن ولی هیچ کس هیچ اشاره ای نکرد حتی همه نمره کامل دادن بهش .
هاهاهاهاهاهاهاها ، بازی از دم صد درصد جوایز داستانی رو برده ،، بعد نوابغ ما میان این اشعار رو تفت میدن
مطمئنم حتی داستان رو هم دقیق نمیدونی که میگی فاجعه
بسته الحاقی تامی و یوجین تو دورانی که عضو فایر فلایز بودن میتونه جالب باشه
چه فاجعه ای بوده داستانش که خودشونم فهمیدن و میخوان درستش کنن
لطفا میشه راهنمایی کنید الان ps5 بخریم یا نه یه جا رو سراغ دارم ارزون میده میتونم بخریم فقط دو دل هستم میگم صبر کنم اسلیم یا نسخه جدید تر بیاد یا الان بخرم خواهشا راهنمایی کنید
باو کلا ابی رو حذف کنید حساب کن نیمه ی اول بازی رو تو دوروز رفتم نیمه دوم یه هفت هشت روزی طول کشید
من نمیدونم اخه این کارا یعنی چی؟ ناتی داگ حالا میخاد این کارو بکنه یا فقط می تواند این کارو بکند؟ اصلا نمی تونستین متن اسپویل رو کمی با فاصله از هشدار اسپویل تایپ کنین ؟من که برام اسپویل شد داستان بازی.
ولی اگه بخان روایت داستان رو هم عوض کنن بازم منی که قبلا بازی نکردم نمی فهمم چی بهتر شده چی بدتر شده. با توجه به تیتر خبر اصلا معلوم هم نیس اضافه کردن ی روایت جدید داستان بازی هست یا تغییر روایت داستان بازی.
مقاله جالب بود چون حقیقتا جدا از روایت هنوز بخش هایی از بازی برام علامت سواله . خصوصا اولین مبارزه ی ابی و الی .
به نظرم می تونه این اتفاق بیفته . چیزی که در بازیه BEYOND TWO SOULS در نسخه ی PS4 رخ داد .
من یه لحظه فکر کردم واقعا ناتی داگ انقدر احمق شده ، که همجقن کاری کنه ،، انصافا به خاطر هیت به بازی هر چی به فکرتون میرسه مقاله نکنید
عزیز مقاله ترجمست به آقای ابوالحسنی ربطی نداره
تیترم باید یه جوری بنویسی که خواننده ترقیب شه بیاد تو پست
واقعا برای کسایی که میگن داستان بازی خوب نبود متاسفم. اینا خودشو داناتر از نویسنده و کارگردان بازی میدونن. عین سریال گات،یه مشت متوهم دوست داشتن اون سلاخی با گل و بلبل تموم بشه.
مهمترین ویژگی این بازی داستان خفه کنندش بود.
اینکه زندگی فقط از دید خودمون نبینیم.متاسفانه سطح کیفی کاربرای سایت خیلی پایین اومده و نمیتونم بیشتر از فلسفه داستان بازی بگم.