بی کران در دستان تو | نقد و بررسی بازی BioShock: Infinite

۱۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۲

بازی های امروزه اکثرا بر پایه ارضای حس خشونت بازیبازها ساخته می شود و کمتر بازی را در طول تاریخ این صنعت شاهد بودیم که بازیبازها را به تفکر پیرامون حوادث و دنیای بازی انجام شده وادار سازد. بازی بایوشاک: بی کران جدیدترین و کامل ترین بازی موجود است که با روح و روان بازیباز بازی می کند!

نام: BioShock: Infinite

سازنده: Irrational Games

ناشر:2k games

سبک: First Person Shooter

پلتفرم: PC ، Xbox360 ، PS3 ، Mac

شهر گمشده ایی به نام کلمبیا:

محوریت داستان بازی Bioshock: Infinite بر پایه شهری در آسمان به نام کلمبیا بنا شده است. این شهر توسط Zachary Comstock ساخته شد. شروع داستان بسیار ساده و فارغ از هیچگونه پیچیدگی و روایت های هالیوودی آغاز می شود. فردی به نام Booker Dewitt توسط شخصی مرموز اجیر می شود تا دختری به نام الیزابت را از شهر کلمبیا نجات داده و برای او بیاورد. بوکر مجبور است تا الیزابت را برای جبران بدهی های خود بیاورد. پس عازم سفری پرمخاطره می شود که روحش از حوادث پیش رو خبر ندارد.

همانند دو نسخه قبل ، سرپرست نویسندگان آقای Ken Levine است و همانند  نسخه های پیشین بازی بایوشاک ، مذهب و خداپرستی دست مایه داستان می شود. داستانی همانند شهر ویران شده Rapture که به علت زیاده خواهی موسسان شهر سرانجام خوبی ندارد. حال در این نسخه ، Andrew rayn جای خود را به Zachary Comstock داده است. بازیباز احساس می کند که همه چیز را می داند و دست نویسنده داستان را خوانده است ولی در کمال تعجب در طول پیشروی با هیچگونه غافلگیری همراه نیست و تمام هدف بازیباز به نجات و فرار الیزابت متمرکز شده است ولی در آخرین مراحل پایانی بازی ، غافلگیری ها شروع می شوند و به سان سیلی عظیم ، سد افکار بازیباز شکسته می شود و بازیباز در می یابد که 1 % از داستان اصلی را درک نکرده است.

الیزابت در ابتدای بازی داخل برجی زندانی شده است و توسط هیولایی به نام Songbird محافظت می شود تا مبادا از شهر فرار کند. الیزابت دارای قدرت های خاصی است که در ابتدای بازی تا حدودی به آن اشاره می شود. وی قادر است در میان دنیاهای موازی سفر کند! Songbird فقط به عنوان یک هیولای خبیث در بازی حضور ندارد و بین الیزابت و این پرنده عظیم الجثه رابطه هایی وجود دارد. در بازی، انتخاب هایی پیش روی شما قرار دارند که اهمیت چندانی ندارند ولی انتخاب های شما عواقبی در پیش برد داستان خواهند داشت.

شاید تنها ایراد بخش داستانی در پایان بندی آن دانست. بازیبازهایی که داستان و محیط استیم پانک کلمبیا را درک نکرده اند به هیچ وجه نمی توانند پایان منحصر به فرد این بازی را درک کنند! همانطور که می بینید این نقطه ضعف نیست بلکه تصور نادرست بازیبازها از یک داستانی با این مضمون است. برای درک داستان بازی و شهر کلمبیا می توان آیتم های صوتی را از گوشه کنار شهر جمع آوری کرد تا پی به رازهای کلمبیا و حوادث پیرامون آن برد.

برخورد الیزابت با بوکر گاهی اوقات روی اعصاب است!!

زیبایی کلمبیا در یک نگاه:

تغییر محیط بازی از شهر رپچر به کلمبیا یک چالش جدید برای Ken Levine بود چون محدودیت های گرافیکی که در شهر رپچر وجود داشت در کلمبیا بی معنا بود. بازیبازها انتظار یک Draw distance فوق العاده از شهر شناور در آسمان دارند. انتظار ساختمان های سرافراشته و افکت های بصری چشم نواز.خوشبختانه سازندگان به خوبی و با وسواس این شهر را ساختند. شهری که بی نهایت زیبا و پویا است. به عبارتی دیگر سازندگان از نهایت قدرت انجین آنریل 3 برای خلق شهر کلمبیا استفاده کرده اند. محیط های سر سبز، ویران شده و حتی محیط برفی در بازی بسیار خلاقانه ایجاد شده است. طراحی شخصیت الیزابت نیز بسیار زیبا کار شده است.

طراحی الیزابت بی نظیر است. هیچ اعتراضی وارد نیست!

صداهای ماندگار:

مگر می شود در بازی بایوشاک موسیقی ضعیف باشد؟ سوهان روح بازیبازها در شهر رپچر ، موسیقی زیبا و دلهره آور بوده که در طول بازی به بازیباز انرژی مضاعف می بخشید. در بایوشاک: بی کران نیز به مدد آقای Garry Schyman، این انرژی به توان 3 می رسد. Garry Schyman علاوه بر سری بازی های بایوشاک ، در بازی Dante’s inferno نیز حضور داشته و موسیقی ماندگاری از خود به جا گذاشته است. دوبلور های شخصیت های اصلی بسیار زیبا و در خور توجه هستند. صداگذاری شخصیت بوکر بر عهده Troy Baker و شخصیت الیزابت بر عهده Courtnee Draper  است که هر دو به خوبی از عهده مسئولیت خود بر آمده اند.

Troy Baker ، صداگذار شخصیت بوکر
شباهت هایی در چهره دو شخصیت دیده می شود. مگر نه؟

courtnee draper، صداگذار شخصیت الیزابت

طعم شیرین قدرت:

اصولا گیم پلی بازی بایوشاک با دیگر بازی های هم سبک خود تفاوت دارد. بایوشاک: بی کران را ساخته اند تا در دنیای آن غرق شوید! شهر کلمبیا فقط یک لوکیشن بی روح نیست و NPC های داخل بازی رفتارهای جالبی از خود نشان می دهند که گاهی اوقات می توان بی خیال ماموریت اصلی بازی شد و ساعت ها به جر و بحث زن و شوهری در گوشه ایی از شهر نظاره کرد.

از گشت و گذار در محیط بی نظیر بازی بگذریم ، مبارزات بایوشاک در نوع خود بهتر شده و می توان گفت کیفیت مبارزات بهتر از نسخه های قبلی بایوشاک است. به مدد چنگکی که در دست چپ بوکر وجود دارد می توان در میان آسمان ها سفر کرد. همچنین برای مبارزات تن به تن نیز از این چنگک استفاده می شود. سازندگان تمام تلاش خود را کردند تا ریتم مبارزات را حفظ کنند و بازیباز از مبارزه با هوش مصنوعی خسته نشود. شاید باورش سخت باشد ولی تنوع دشمنان آنچنان زیاد نیست و شمار هوش مصنوعی از انگشتان یک دست فراتر نمی رود. با این حال مبارزه در بایوشاک: بی کران به یکی از مفرح ترین کارهایی تبدیل می شود که می توانید در شهر کلمبیا انجام دهید.

بوکر آمد.
بوکر با چنگگ آمد!

و باز هم جادو …:

پایه اصلی مبارزات بر پایه  استفاده از جادو بنا نهاده شده است. بوکر قدرت های ماورالطبیعه ایی را در بازی تحت عنوان Vigor پیدا می کند که برای پیشروی در بازی مناسب است. توجه کنید “مناسب” است! هیچگونه الزامی در کار نیست که تمامی قدرت های ویژه را پیدا کنید ولی از آنجایی که این بازی بایوشاک نام دارد؛ طعم شیرین قدرت باعث می شود که در به در به دنبال قدرت های ویژه بگردید. انصافا قدرت های خارق العاده ایی در این نسخه وجود دارد که هیجان مبارزات را تقویت می کند. به عنوان مثال با استفاده از یک اسلات ، دشمنان را به هوا پرتاب کرده و با مصرف یک اسلات دیگر دسته ایی از کلاغ ها را به سوی آنها روانه سازید. برای اتمام کار نیز بهتر است با استفاده از اسلات دیگر شوک الکتریکی نیز به آنها وارد سازید! استفاده از این قدرت ها محدودیتی نیز دارند. بر اساس فیزیولوژی پزشکی، فعالیت هایی که انسان انجام می دهد نیاز به انرژی دارد که یکی از ارکان حفظ انرژی در بدن، وجود “نمک” در سیستم گوارشی فرد است. در گیم پلی این بازی ، این مسئله طبی اعمال شده است. در بازی برای اجرای Vigor های مختلف باید به دنبال نمک باشید.

شاید بتونیم بگوییم این گنده بک ، قوی ترین دشمن در کلمبیا هست

همانطور که ذکر شد الیزابت یک دختر معمولی نیست و می تواند بین دنیاهای موازی سفر کند. شاید یکی از علت های نامگذاری این نسخه به “بی کران” در همین موضوع بود. بر طبق نظریه کوانتوم ، هر عملی در این دنیا باعث می شود که در دنیاهای موازی نیز اتفاقاتی به عنوان عواقب رخ دهد. این مسئله به زبان بسیار ساده در بازی بیان می شود تا بازیباز گمراه نشود. بر طبق همین نظریه در دنیایی که ما زندگی می کنیم، روزنه هایی وجود دارد که در تعریف آنها می توان گفت مرز بین دنیای ما و دنیای موازی دیگر در مکان هایی، بسیار نازک است و می توان از این روزنه به دنیای دیگر سفر کرد. الیزابت این قدرت را دارد تا این روزنه ها را پیدا کند و آن منطقه را احیا کرده و حتی به دنیای دیگر سفر کند. فرض کنید در یک درگیری نفس گیر قرار دارید و نیاز به یک نیروی کمکی دارید. بر فراز آسمان روزنه ایی می بینید که در دنیای موازی یک روبات پرنده وجود دارد. شما می توانید بی خیال آن روبات شوید و دست تنها به پیروزی در مبارزه بپردازید. همچنین می توانید از الیزابت درخواست کنید که آن روزنه را احیا کند و روبات در تصرف شما در بیاید. قدرت در دستان شماست. این شما هستید که گیم پلی بازی را می سازید. هیچ اجباری در عملکرد خاصی وجود ندارد.

الیزابت در کنار یک روزنه کوچیک به دنیای دیگر !

الیزابت را می توان به جرئت بهترین همراه در طول بازی های ویدئویی دهه اخیر دانست. کاراکتری که نه تنها زیر دست و پای شما نیست. بلکه به شما بسیار یاری نیز می رساند! فرض کنید در میدان نبرد با کمبود مهمات رو به رو شده اید و با ناامیدی آخرین تیرهای خود را نیز تلف می کنید که الیزابت توجه شما را به سمت خود جلب می کند و بسته ایی مهمات به شما می دهد! ای کاش سازندگان بازی رزیدنت اویل نیز از این اسکریپت ها برای خلق یک یار کمکی خوب استفاده می کردند تا کاراکتر، کمک حال بازیباز باشد نه یک سوهان روح!

و اما منحصر به فردترین قابلیت موجود در بازی ، “تجهیزات” (gears) است. همانند بازی های اکشن نقش آفرینی مثل بازی Deus Ex می توانید تن پوش خود را به تجهیزات مسلح کنید. این تجهیزات قابلیت های بیشتری را برای شما فراهم می سازند. به عنوان مثال تجهیزاتی که می تواند میزان خسارت ضربات تن به تن را افزایش دهد. این تجهیزات را باید در بازی بخرید. باز هم هیچ اجباری در کار نیست ولی یک تجهیزات خوب و قوی می تواند شما را در نبردهای نهایی کمک کند ولی آیا میل به قدرت را می توان نادیده گرفت؟!

در کل اگر به دنبال یک بازی خوب و هیجان انگیز می گردید باید بازی بایوشاک: بی کران را امتحان کنید. کسانی که نسخه های پیشین این بازی را انجام نداده اند نگران نباشند زیرا این بازی وابستگی داستانی خاصی به نسخه های قبل ندارد و می توانید تجربه خوبی را از این بازی ناب کسب کنید. بدون شک بایوشاک: بی کران یکی از بهترین بازی های سال جاری است.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • night.watcher گفت:

    ممنون بابت نقد کسی میدونه گیم پلی این بازی چند ساعت زمان میبره Question

    0
    0
  • ALI_MESSI گفت:

    خیلی با بازی bio shock حال کردم Yes Yes Laugh

    0
    0
  • HULK گفت:

    من بازیش نکردم ولی از روی تصاویر احساس میکنم خر تو خره معلوم نیست رو هوایی یا رو زمینی آدمی یا جادوگری یا… خلاصه یکی بگه این چه ویژگی های خوبی مثل bf یا cod داره که باید بازیش کرد یا بهش 40 داد Question Question Question Question

    0
    0
    • Asafari777 گفت:

      دوست عزیز این بازی سبکش کاملا با بازی های اول شخص نظامی مانند cod فرق داره و این بازی با داستان عالیش و شخصیت های قابل باور خودش تو رو توش غرق میکنه
      کن لوین با ساخت این بازی یک تجربه متفاوت رو برای گیمر ها بوجود اورد که تو هیچ بازی دیگه ای پیدا نمی کنی
      امتحان کن این بازی رو تا متوجه بشی که چه شاهکاری داری بازی میکنی

      0
      0
  • ! گفت:

    من که از این بازی خوشم نیومد

    0
    0
  • k1 گفت:

    برای یک گیمر سه چیز باید مهم باشه ۱ داستان ۲ داستان ۳ داستان Grin

    اگر واقعا داستان خوب باشه گیم پلی وگرافیک هر قردر هم بد باشه خوب به نظرمیاد Smile

    می بینم همه ازاین خوششون اومده که یارو رو پرت میکنی آسمون هفتم بعد سه تا
    فن(قدرت)روش اجرا میکنی تا طرف تیکه تیکه شه این ملاک نیس .
    نبایدهمش به گرافیک نگاه کنید متاسفانه ۹۵% گیمر های ایرانی داستان بازی رو نمی فهمن یا نصفه درک میکنن وفقط می خوان بازی رو تموم کنن(بعضی موقع مثل خودم Razz ) این اصلاخوب نیست. Smile

    چون دیدم خیلیا داستان بازی رو کامل درک نکردن گفتم. Heh

    باتشکرازآقای خردمندی. Yes

    0
    0
  • big-man گفت:

    من نمیدونم این کسایی که میگن بازی نباید کامل نمره بگیره پس چرا دلیل نمیارن؟همش میگید گرافیک والا بلا من هم نسخه ی PS3 رو بازی کردم هم نسخه ی PC ولی هیچ بدی از گرافیک ندیدم!گرافیک در تمامی مراحل بازی چشم نواز و واقعا بدون باگ!90 درصد بازی های الانی هرچقدر خوب باشن ولی باگ رو دارن ولی این بازی اصلا باگ نداشت.من خودم گیمر بسیار سخت گیری هستم ولی واقعا نمیتونم روی این بازی کوچک ترین ایرادی بزارم!من فکر نکنم که آقا رسول احساسی نقد کرده باشه بلکه فکر کنم نقد های دوستان کمی احساسی بوده!بعد میان میگن اگر به این بازی کامل میدید به GTAV پس چند میدید؟خب برادر من چه ربطی داره؟حالا به خاطر بازی جی تی ای دیگه هیچ بازی نباید امتیاز کامل بگیره؟!!!!!

    در کل بازیش از هر نظر عالی بود من خودم عاشقش شدم واقعا عالی بود.

    0
    0
  • motv گفت:

    آقای خردمندی سلام علیکم
    این بازی خوب بود ولی شما خیلی با احساس نوشتی و این احساس و تعصب رو 4 ماه قبل نشون دادین که در قسمت نظرات گفین که منتظر هستین تا بازی منتشر بشه تا تحلیلش رو بزنید تو سایت.
    اشکال در نمره دهی شما هست.نمره 40 در قسمت گیم پلی آن هم در حالی که هوش مصنوعی ضعیف و تعدد دشمنان کم هست (در نقد هم آمده) متعصبانه و غیر قابل توجیه هست.نمره 30 مناسبتر است. گرافیک بازی بیسیار زیباست ولی موتور های دیگری هم هستند که از آنرئال اینجین بهتر هستند.نمره گرافیک هم 35 تا 37 میشود.داستان هم 38 چون بعضی جاهها خلا وجود داشت.
    پس نمره کل بازی هرگز 40 نیست.40 یعنی نهایت سطح ممکن که هیچ بازی بدون اشکال نداریم که نمره کامل بگیره.
    در قسمت نکات منفی نوشتید نگرد نیست وکه در قسمت گیم پلی 2 نکته منفی گفته شد

    لطفا برای سطح انتظار مخاطب را در به کار بردن نمره کامل برای یه بازی سقف نگذارید. نمرات تمام بازی ها باید بین 1 تا 39 باشد(البته در این سایت که از 40 نمره هست که دلیل این عدد 40 را نمیدانم)
    نمره 40 را به هیچ بازی ندهید چون انتظارات سقف ندارد و همیشه در بازی اشکالی هرچند کوچک موجود است که نمره کامل نباید بگیرد.

    لطفا متعاصبانه نقد ننویسید که از اصول نویسندگی بدور است
    باز هم میگویم من این بازی را دوست دارم با این که نسخه های 1 و 2 را بازی نکردم

    لطفا نمره را منطقی تر کرده و پاسخ هم بدهید ممنون

    0
    0
    • با تشکر. انتقاد خوبی بود.
      در جواب هم باید بگم اگه من احساسی می خواستم نمره بدم. به بازی که DMC که جزو هوادارن 2 آتیشه بودم هم نمره بالا میدادم ولی این طور نبود.

      البته من اصولا از ابتدای این طرح راضی به نمره دهی کمی نبودم و تلاش خودم رو کردم که نمره دهی کیفی بشه ولی خب این روزا هم چشمشون به یک عدد هست. اگر از 1 سال پیش با گیمفا همراه بوده باشید می بینید که من تا بدین روز به یک بازی نمره کامل ندادم. درسته که دوستان گفتن دست و دلباز هستم تو نمره دهی ولی خب به قول یکی از دوستان همه بازی ها مزخرف هستن مگر اینکه خلاف این حرف ثابت بشه!

      بازی بایوشاک هم داستانش از نظر من بسیار قوی تر از داستان رپچر و اندرو رایان بود. گرافیک هم خیلی پویا بود. همینکه باگ خاصی در بازی وجود نداشت جای تحسین داره به نظرم. هر چند حجم این بازی بسیار زیاد بود. گیم پلی که شما فرمودید هوش مصنوعی ضعیف عمل کرده ، من واقعا نمی دونم چی جواب بدم. درسته حرف شما! بوکر مثل یک ابرقهرمان میشه تا انتهای بازی که می خواستم ذکر کنم به عنوان نکته منفی ولی پیش خودم گفتم این شخصیت که جلوی ماست به اختیار خودمون قوی کردیمش. هیچ اصراری در کار نبود تا Gears ببندیم واسه بوکر. هیچ اصراری نبود که ارتقا انجام بدیم و تمام Vigor ها رو مال خودمون کنیم!

      در کل انتقاد خوبی بود. ممنون از شما دوست گرامی ولی اینکه من فن بوی این بازی باشم سخت در اشتباه هستید. این بازی را ساختن تا لذت ببرید. نه اینکه ایراد بگیرید. متای 96 از 100 هم گواه این ادعاست. چند بازی تا به حال این متا رو گرفتن؟

      0
      0
    • apcom گفت:

      بازیه خوبی بود و در مورد هوش مصنوعی هم باید بگم هوش الیزابت که جلوی دست و پات نبود بقیه ی بخش های هوش مصنوعی رو ساپورت می کرد که البته آقای کن لواین هم قبلا به این مهم توجه کرده اند. این که موتور های قوی تری هم وجود دارن صحیح اما ما خیلی از بازی هارو می بینم که با موتور غول تری ساخته شدن ولی باگ و داستان نامناسب و… بازی رو به یه بازی معمولی تبدیل کردن!!!!
      در ضمن بازی بر پایه ی هیچی ساخته شده بود چون موتور بازی ورژن جدید تری بود و سازندگان حتی خط کد هم برای ارتقا نداشتن که بخوان بازی رو بر پایه ی کد های قدیمی یا هوش مصنوعی قدیمی پایه گذاری کنن(بر طبق گفته های کن لواین شما در رپچر راه می روید پس مشکل خاصی برای بهینه سازی وجود ندارد ولی وقتی با اسکای لاین ها با سرعت ۷۰ مایل(سرعتش رو یادم نیس) حرکت می کنید دیگر بهینه سازی کار آسانی نیست! پس نباید توقع داشته باشیم که بی نقص باشد. در ضمن بازی بدون باگ ساختن با توصیفات بالا اصلا و ابدا کار آسانی نیست و حتی اگر باگ هم داشت من تعجبی نمی کردم! در ضمن این که ۴۰/۴۰ گرفت چیز چندان متعجب کننده ای نبوده و من اگر زیر ۴۰ میگرفت تعجب می کردم(حتی ۳۹) در مورد دیدگاه های احساسی هم بگم دیدگاه یعنی نظر شخصی هر کس و هیچ کس تحت هیچ عنوان نباید دیدگاه های دیگران را (اگر دیدگاهش فحش نباشه) رو زیر سوال ببره چون دیدگاه یعنی بیان نظری که از تجربه و احساسات شخص.در ضمن بایوشاک:شاهکاری به وسعت بیکران In Love In Love In Love In Love In Love In Love

      0
      0
  • The Joker گفت:

    40/40 کاملا نمره منصفانه ای بود.

    0
    0
  • شایان گفت:

    یه سوال از کسایی که این بازی رو انجام دادن…

    این بازی صحنه ی غیر اخلاقی یا صحنه هایی مثل بوسه و ….داره؟

    0
    0
    • یه چی هست به اسم مرام نامه بین کارگردانان فیلم و سریال و بازیسازها و… هر کی واسه پروژه ها و برنامه های خودش یه اسلوب داره.
      یکی از مرام نامه های Ken levine اینه که از این صحنه های غیراخلاقی استفاده نمی کنه. شما 2 بازی قبلی بایوشاک هم بازی کنی از این چیزا نمی بینی Smile

      0
      0
    • apcom گفت:

      بابا دخترشه خیر سرش(می دونم تا ته بازی خبر نداشته ولی خب اختلافات سنی رو در نظر بگیر)!!!!
      ولی نه بابا آقای لواین از این جور چیزا نمی ندازه تو بازیش که بازیش طرفدار پیدا کنه. Heh Heh Heh Heh

      0
      0
  • maya64 گفت:

    از بازی چند ایراد کوچیک میشه گرفت که بیشتر مربوط به انجین میشه و انیمت ها که کمی خشک و خیلی کم غیر طبیعی.راه رفتن دختر جوان بدون قدم برداشتن که از همون ابتدا دیدارتون دیده میشه.باگ های کم در مورد تکس ها.
    گیم پلی بازی اون قدر کند بود که هنوز فکر میکردم دارم با یک بابابزرگه بازی رو پیش میبرم. این چند نکته که گفتم هیچ کدوم باعث نشد که من این بازی رو دسته بایین بگیرم ولی نمیتونم به بازی نمره کاملی بدم.

    0
    0
  • DOTA2 گفت:

    این اولین نسخه از بایوشاک بود که بازی کردم
    به جرعت میگم این بازی بهترین بازی این 5 سال اخیر (برای من) هست! Laugh

    0
    0
  • بهترین داستان این نسل به نظرم ROTFL

    0
    0
  • ApG گفت:

    همه قسمتهاش شاهکار بودن بابت نقد خوبتون ممنون

    0
    0
  • Aszx گفت:

    این بازی یک شاهکار به تمام معناست یک اثر هنریه و کمتر کسی به ارزش این بازی پی میبره همچنین یکی از بهترین فضا سازی ها را در بین بازی هایی که تا کنون بوده اند دارا میباشد در یک جمله بهترین سری بازی تا زمان خود

    0
    0
  • joel گفت:

    این همه ایراد و باز هم نمره کامل ای فن بوی No

    0
    0
  • Da vinci گفت:

    سلام
    عبارت ” آخرین مراحل پایانی ” حشو داره:
    ۱. مراحل پایانی
    ۲. آخرین مراحل

    0
    0
  • Atis gamer گفت:

    با عرض سلام و تشکر بابت نقد.من فقط چون نسخه ی اورجینالو نداشتم پیر شدم با لودینگای وسط مبارزه.دیگه اینکه صدا گزاری میتونست عااالی باشه اگه یه ایرادو نداشت.ایرادش اینه که وقتی یکم از سمت شخصیت چپ یا راست بریم کلا صداش میره و انگار ازش صد متر فاصله داریم.البته به نظر من گرافیکش بی نظیر بوده خیلی عالی بوده و باگی هم واقعا نداشته حتی تو نسخه ی کرکی فقط من از تو کی یه گلایه ای داشتم که قرار بوده یه پچ بسازه برای رفع مشکلات نسخه کرکی ولی خلاصه به نظر من وقتی بحث سلیقه باشه میشه یکم احساسی نظر داد و به نظر من این بازی بهترین بازی تاریخ گیم به شمار میره.ببخشید کلا زیاد حرف میزنم.با اجازه❤

    0
    0