بازگشت ناموفق سیسیل | نقد‌ها و نمرات بازی Mafia II: Definitive Edition - گیمفا
بازگشت ناموفق سیسیل | نقد‌ها و نمرات بازی Mafia II: Definitive Edition - گیمفا
بازگشت ناموفق سیسیل | نقد‌ها و نمرات بازی Mafia II: Definitive Edition - گیمفا
بازگشت ناموفق سیسیل | نقد‌ها و نمرات بازی Mafia II: Definitive Edition - گیمفا

بازگشت ناموفق سیسیل | نقد‌ها و نمرات بازی Mafia II: Definitive Edition

حسن اکرامی
۱۳:۰۰ ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
بازگشت ناموفق سیسیل | نقد‌ها و نمرات بازی Mafia II: Definitive Edition - گیمفا

به تازگی شایعات بسیاری در مورد بازسازی سری Mfia در شبکه‌های اجتماعی پیچیده بود و بالاخره با اعلام رسمی شرکت توکی گیمز (۲K Games)، بازسازی سه‌گانه‌ی این سری محبوب معرفی شد. فاصله‌ی بین معرفی رسمی عنوان Mafia II: Definitive Edition و انتشارش بسیار اندک بود و این بازی هم‌اکنون در دسترس بازی‌بازان برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ قرار دارد.

قهرمان داستان Mafia II پس از اینکه در جریان جنگ جهانی دوم مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و به شهر خود باز می‌گردد، متوجه می‌شود که پدر فقیدش به یک گروه خطرناک که در Empire Bay حکومت می‌کنند بدهکار بوده است. حال ویتو اسکالتا (Vito Scaletta) باید پول زیادی را به دست آورد و به لطف صمیمی‌ترین دوستش Joe که یکی از بهترین خلاف‌کاران شهر است، باید وارد درگیری‌های بزرگی با تبهکاران این شهر شود. شما باید در نقش ویتو با گروه‌های مافیای این شهر مبارزه کنید، برای کسب پاداش‌های بزرگ خود را ثابت کرده و تبدیل به برترین تبهکار شهر شوید.

برای اولین بار در تاریخ سری Mafia، شما می‌توانید بازی Mafia II: Definitive Edition را در یک بسته‌ی HD تجربه کنید. این بازی برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ از وضوح HDR و ۴K به صورت کامل پشتیبانی خواهد کرد. همچنین این بازی از انیمیشن‌های بهبود یافته، صحنه‌های سینمایی نفس‌گیر و پیشرفت‌های بصری و فنی خوبی بهره می‌برد اما داستان ویتو بدون هیچ تغییری به مانند گذشته دنبال خواهد شد.

عنوان Mafia II: Definitive Edition هم‌اکنون برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان در دسترس قرار دارد. به همین مناسبت نقد‌ها و نمرات این بازی نیز منتشر شده‌اند که با هم به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

Player 2  ۹٫۱/۱۰

عنوان Mafia 2: Definitive Edition یکی از بهترین راه‌ها برای تجربه کردن یکی از جذاب‌ترین داستان‌های دهه‌ی گذشته است. یک ارتقا فوق‌العاده برای یک عنوان فوق‌العاده. توصیه می‌کنم آن را از دست ندهید.

Hobby Consolas 8.2/10

Mafia II یکی از بهترین داستان‌های گانگسترهای ایتالیایی و آمریکایی را روایت می‌کند که می‌توانیم آن را در بازی‌های ویدیویی (و تقریباً در سینما) تجربه کنیم. این داستان مملو از موضوع‌های کلیشه‌ای است اما روایتی بسیار خارق‌العاده و جذابی دارد. به عنوان یک بازسازی، این بازی از جهت پشتیبانی از وضوح ۴K و شامل شدن تمام محتوای بسته الحاقی به خوبی شما را راضی خواهد کرد.

PC Games 8/10

من آن زمان بازی تحسین برانگیز Mafia 2 را دوست داشتم و ده سال بعد از تجربه‌ی آن نیز از Mafia 2: Definitive Edition بسیار راضی هستم. البته باید توجه داشت که نقص‌ها و کاستی‌های بازی بیشتر از گذشته خودنمایی خواهند کرد. دنیای این بازی بسیار زیبا و چشم‌نواز است اما متاسفانه خالی از فعالیت‌هایی که پتانسیل انجام آن‌ها را داشت، دیده می‌شود. این دنیا فقط به عنوان زمینه‌ای برای روایت داستان سیسیل ایتالیایی ما و درگیری وی با تبهکاران شهر کاربرد دارد. در نتیجه در طول بازی اغلب باید از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر برای انجام ماموریت‌ها رفته که ممکن است خسته‌کننده به نظر برسد. اما باز هم کسانی که به تجربه‌ی این بازی می‌پردازند، یکی از بهترین عناوین گانگستری تاریخ با اتمسفری بی‌نظیر را خواهند داشت و پاداش خود را دریافت می‌کنند.

JeuxActu 8/10

عنوان Mafia II: Definitive Edition را تقریبا می‌توان یک بازسازی سطحی در نظر گرفت که تقریبا پیشرفت‌های بصری و زیبایی را در مقایسه با بازی اصلی نشان می‌دهد و برای کسانی که عاشق بازی‌های گانگستری هستند یا از تجربه‌ی نسخه‌ی اصلی لذت برده‌اند، مناسب خواهد بود اما برای افرادی که به تازگی قصد تهیه‌ی آن را دارند، این بازی تنها از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر رفتن و کشتن تبهکاران شهر خواهد بود.

Meristation 7.8/10

Mafia 2: Definitive Edition فرصتی خارق‌العاده برای دیدن ماجراجویی‌های ویتو اسکالتا در شهر Empire Bay محسوب می‌شود که اکنون به همراه بسته الحاقی کامل و وضوح ۴k در دستان علاقه‌مندان قرار دارد.

The Games Machine 7.5/10

تمام بار جذابیت عنوان Mafia 2: Definitive Edition در بخش گیم‌پلی و داستان آن خلاصه می‌شود که البته این موضوعی است که در این سال‌ها از این سری شاهد بوده‌‌ایم. برخی نقص‌های کوچک و بزرگی نیز در این بازی دیده می‌شوند که برای یک بازی AAA ناامید کننده خواهد بود. مشکلاتی در بخش صدای بازی وجود دارد و همچنین برخی مکالمات و صدا‌های محیطی هم‌پوشانی عجیبی دارند و اگر از سایر زبان‌های بازی استفاده کنید وضع به مراتب بدتر می‌شود. همچنین ممکن است نقص‌هایی مانند جابجایی ناگهانی NPCها از صحنه‌ای به صحنه‌ی دیگر و یا موارد مشابهی را نیز به وفور در بازی مشاهده کنید.

IGN Italia 7.5/10

بازی Mafia II: Definitive Edition یک بازسازی قدیمی به همراه دنیایی خالی که فقط برای رانندگی تدارک دیده شده است، خواهد بود. در این بازسازی کیفیت بافت‌ها و نورپردازی بهبود یافته و همراهی گیم‌پلی بازی با داستان درگیرکننده‌ی آن لذت‌بخش خواهد بود.

GameStar 7.3/10

طبق استانداردهای عناوین امروز، تیراندازی‌های بازی برای من بسیار راکد و کم‌هیجان ظاهر می‌شوند. جلوه‌های بصری بازی چشم‌نواز هستند اما مشکلات گرافیک فنی آن می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. اگر قصد تجربه‌ی یک داستان هیجان‌انگیز را دارید بازی Mafia 2: Definitive Edition انتخاب خوبی برایتان خواهد بود اما اگر به دنبال دنیایی پویا و زنده با فعالیت‌های متنوع هستید، قطعا گزینه‌های بهتری برای انتخاب خواهید داشت.

SpazioGames 7/10

با توجه به اینکه بازی Mafia II Definitive Edition یک بازسازی کامل نیست و هنوز هم از نقص‌های نسخه‌ی اصلی رنج می‌برد، اما باز هم تجربه‌ای نسبتا لذت‌بخش را برای علاقه‌مندان ارائه می‌کند.

Destructoid 7/10

بازسازی عنوان Mafia II را می‌توان یادآوری خاطرات گذشته دانست. با اینکه طراحی و توسعه‌ی بازی‌های ویدئویی بسیار فراتر از استاندارد‌های این بازی پیش رفته است اما با این حال جذاب به نظر می‌رسد. باید در نظر داشت که تجربه‌ی این بازی ده سال پیش بسیار لذت‌بخش تر و هیجان‌انگیزتر از اکنون محسوب می‌شود.

Eurogamer Italy 7/10

Mafia II Definitive Edition بهبود قابل توجهی از گرافیک هنری یا فنی را در اختیار بازی‌بازان قرار نمی‌دهد؛ به همین دلیل نمی‌تواند شما را برای خرید خود به خوبی قانع کند. اگر از علاقه مندان این سری هستید، می‌توانید با تجربه‌ی سه‌گانه‌ی Mafia: Trilogy با خاطرات خوش خود مجددا دیدار کنید. در غیر این صورت تجربه‌ی این بازی برای شما به یاد ماندنی نخواهد بود.

Gameblog.fr 6/10

بازی Mafia II: Definitive Edition یک بازسازی خاص محسوب می‌شود که مخصوص طرفداران بازی‌های نوستالژیک طراحی شده است. گیم‌پلی خوب و جلوه‌های بصری دلپذیر و زیبا به لطف جهان خالی بازی، نقص‌های گرافیک فنی و انیمیشن‌هایی که هنوز در سال ۲۰۱۰ گیر کرده‌اند، انگیزه‌ی شما را نه تنها برای تجربه‌ی آن بیشتر نمی‌کند بلکه بعد از تجربه‌ی آن دلسرد خواهید شد.

بازگشت ناموفق سیسیل | نقد‌ها و نمرات بازی Mafia II: Definitive Edition - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازگشت ناموفق سیسیل | نقد‌ها و نمرات بازی Mafia II: Definitive Edition - گیمفا
بازگشت ناموفق سیسیل | نقد‌ها و نمرات بازی Mafia II: Definitive Edition - گیمفا
بازگشت ناموفق سیسیل | نقد‌ها و نمرات بازی Mafia II: Definitive Edition - گیمفا
بازگشت ناموفق سیسیل | نقد‌ها و نمرات بازی Mafia II: Definitive Edition - گیمفا
بازگشت ناموفق سیسیل | نقد‌ها و نمرات بازی Mafia II: Definitive Edition - گیمفا
بازگشت ناموفق سیسیل | نقد‌ها و نمرات بازی Mafia II: Definitive Edition - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • آقا من اعتراضی ندارم…اختیار تیترم با شماس…
    اما هیلو با نمره ۷۲ میشه ((حماسه‌ای دیگر))
    مافیا۲ با نمره ۷۴ میشه ((بازگشت ناموفق به سیسیل))
    منظورم اینه که من نفهمیدم معیار چیه…
    با احترام

    • با سلام .. اون عنوان مربوط به داستان بازی بود و ربطی به متا نداشت .. این عنوان مربوط به متای بازی هم هست

      • آقای اکرامی…ممنون بابت کامنتتون..اما با تمام احترام…این دلیل به نظرم میشه فرق گذاشتن…
        به هر حال…به نظرم تیتر نمره‌ هر عنوانی…فقط و فقط باید شرح حال اون نمره باشه…نه کمتر و نه بیشتر…
        بازم ممنون

      • D_A_R_K_1One گفت:

        یکم بیطرف باشید آقای اکرامی…
        این کامنت شما یکم جای تامل داره…

      • roohi.ps5 گفت:

        منکه نفهمیدم چیشد :cigarette:
        یعنی چی اون مربوط به داستان بود این مربوط به متا هست؟!
        هر دو پست نمرات بازی هستن و طبیعتا تیترشونم باید اشاره مستقیم به محتوای پست داشته باشه!!!

      • Rebel Snake گفت:

        با سلام به جناب اکرمی و دست اندرکاران گیمفا و تشکر از پوشش خبر ها، که از بروزترین ها و بهترین رسانه ی داخلی است.
        جای تقدیر داره تلاش برای بیطرفی شما در خصوص “جبهه های سالم” و رقابت سازنده در دنیای بازی های رایانه ای.
        آقای سلطانی درست میفرمایند به دو دلیل؛ اولی که مربوط به خود گیمفا میشه و انساف رو در نظر بگیریم اشتباهی در انتخاب تیتر “حماسه‌ای دیگر” در خصوص “HALO classic” و مخصوصاّ قسمت دوم این سری که زبانزد تمام گیمر های جدید و قدیم است؛ صورت نگرفته.
        درواقع چیزی که امید جان هم اشاره کردن، تیتر شما درباره “MAFIA 2” هست؛ که یه ریمستر و بهبود کیفیات و مکررات همون نسخه اصلیست. ولی واقعا بازگشت نافرجامی نیست! اتفاقا بازگشت میمون و بسیار مبارکی برای طرفداران این سری هست.
        و نیازی بر اصبات بی طرفی یا طرفداری در خصوص و روشن سازی متن “حماسه ای دیگر” نیست و هر کس شک و شبه ای درباره طرفگیری گیمفا در خصوص جبه های مذکور داره، میتونه به مقالاتو نقد و برسی های پر محتوا سایت رجوع کنه..
        بحث دوم یکم کلی تر برای اون دسته از دوستان و عزیزانی که «از ریمستر شدن بازی ها نسبت به ریمیک شدن»، اون ها رو راضی نمیکنه، درواقع بین ریمستر شدن بازی ها و ریمیک شدن اون ها زمین تا آسمون فرق و “کد نویسی” وجود داره و لازمه ی اون زمان، مهندسی و از همه مهمتر سرمایه مالی است.
        ریمستر بازی ها اگر نسبت به فیلم ها سخت تر هست، همچنین گرونتر هم هست. و شما در نظر بگیرید که رسانه بازی های ویدئویی قدرت و انجمن های ملی و بین المللیِ سینمارو نداره که حتی ذخیره دیتاها کمک هزینه بشه؛ چه برسه به این که تیم جدایی برای بهبود و کیفیت اون استخدام بشه. سرتون رو درد نیارم خلاصه که: یک: استدیو دو: طرفدار و سوم: کمپانی ناشر به فکر بازی هستن و همه چیز دست عنصر سومِ. و برای کمپانی هم تضمین فروش مهمه که حداقل اصل سرمایه برگرده. (مگر اینکه دیگه اسر فاخری مثل LA.noir باشید که دل همه ی بازی ساز ها و کمپانی ها و طرفدار های دو آتیشه توی دستتون باشه.)
        در کل ریمستر شدن فعلا گزینه بسیار محترم و مفیدی در فراغ بازی های مورد علاقه هست. و امتیاز متای ریمستر بازی عالیی مثل “MAFIA II” که ۷۴ هست؛ نمیانگر ارزش مداوم این بازی و داستان شاهکار اون هست.
        (با اختلاف یک امتیاز از بازی اصلی) این هم میتونه تیتر خوبی باشه..!

        خسته نباشید اگه همه رو خوندید.

      • saeed_nl70 گفت:

        جناب چرا میپیچونید قضیه رو
        الان کجای اینجا و اونجا نوشته این واسه داستانه اون واسه چیه
        تیتر بر حسب نمره ی متا بوده همیشه
        چه فرقی داره داستان چی چیه
        اگه به داستانه.داستانه این نسخه هم به عنوان یه داستان مافیایی خیلی خوب بود
        حالا حماسی نبوده اما درام بوده مثلا باید مینوشت *درامی دیگر*
        بپذیرید اون تیتر اشتباه بود دیگه

      • Rebel Snake گفت:

        با سلام به جناب اکرامی و دست اندرکاران گیمفا و تشکر از پوشش خبر ها، که از بروزترین ها و بهترین رسانه ی داخلی است.
        جای تقدیر داره تلاش برای بیطرفی شما در خصوص “جبهه های سالم” و رقابت سازنده در دنیای بازی های رایانه ای.
        آقای سلطانی درست میفرمایند به دو دلیل؛ اولی که مربوط به خود گیمفا میشه و انساف رو در نظر بگیریم اشتباهی در انتخاب تیتر “حماسه‌ای دیگر” در خصوص “HALO classic” و مخصوصاّ قسمت دوم این سری که زبانزد تمام گیمر های جدید و قدیم است؛ صورت نگرفته.
        درواقع چیزی که امید جان هم اشاره کردن، تیتر شما درباره “MAFIA II” هست؛ که یه ریمستر و بهبود کیفیات و مکررات همون نسخه اصلیست. ولی واقعا بازگشت نافرجامی نیست! اتفاقا بازگشت میمون و بسیار مبارکی برای طرفداران این سری هست.
        و نیازی بر اصبات بی طرفی یا طرفداری در خصوص و روشن سازی متن “حماسه ای دیگر” نیست و هر کس شک و شبه ای درباره طرفگیری گیمفا در خصوص جبه های مذکور داره، میتونه به مقالاتو نقد و برسی های پر محتوا سایت رجوع کنه..
        بحث دوم یکم کلی تر برای اون دسته از دوستان و عزیزانی که «از ریمستر شدن بازی ها نسبت به ریمیک شدن»، اون ها رو راضی نمیکنه، درواقع بین ریمستر شدن بازی ها و ریمیک شدن اون ها زمین تا آسمون فرق و “کد نویسی” وجود داره و لازمه ی اون زمان، مهندسی و از همه مهمتر سرمایه مالی است.
        ریمستر بازی ها اگر نسبت به فیلم ها سخت تر هست؛ همچنین گرونتر هم هست. و شما در نظر بگیرید که رسانه بازی های ویدئویی قدرت و انجمن های ملی و بین المللیِ سینمارو نداره که حتی به ذخیره دیتا کمک هزینه بشه؛ چه برسه به این که تیم جدایی برای بهبود و کیفیت اون استخدام بشه. سرتون رو درد نیارم خلاصه که: یک: استدیو دو: طرفدار و سوم: کمپانی ناشر به فکر بازی هستن و همه چیز دست عنصر سومِ. و برای کمپانی هم تضمین فروش مهمه که حداقل اصل سرمایه برگرده. (مگر اینکه دیگه اثر فاخری مثل “LA. noir” باشید که دل همه ی بازی ساز ها و کمپانی ها و طرفدار های دو آتیشه توی دستتون باشه.)
        در کل ریمستر شدن فعلا گزینه بسیار محترم و مفیدی در فراغ بازی های مورد علاقه است. و امتیاز متای ریمستر بازی عالیی مثل “MAFIA II” که ۷۴ هست؛ نمیانگر ارزش مداوم این بازی و داستان شاهکار اون هست. و اینکه: (با اختلاف یک امتیاز از بازی اصلی) این هم میتونه تیتر خوبی باشه..!

        خسته نباشید اگه همه رو خوندید.

  • یکبار گفتم،اینجا هم میگم برید برای رایگان گرفتن mafia 2 تو psn:
    یک اکانت psn با ریجن malaysia بسازید
    پستال کد رو ۳۳۳۲۰ بزنید،منطقه رو هم Temenggorیا Perak انتخاب کنید،شهر رو هم یکی از همین دو تا رو دوباره بنویسید
    بعد که اکانت ساخته شد برید توی استورش اسم بازی رو سرچ کنید و add to basket رو بزنید و به رایگان بگیریدش

  • برای یه بازسازی که با نسخه‌ی اصلی تقریباً فرقی نمیکنه که واقعاً همچنین نمره‌ای عالیه :yes:
    دیگه Modern Warfare 2 با اون ریمستر فوق‌العاده وقتی ۷۱ می‌گیره…

  • god of war گفت:

    نمی فهمم چرا اینقدر با ریمستر ها بد تا می کنند

  • mohammadpy96 گفت:

    واقعا انتظار دارید چه نمره ای بگیره بازی مال ۱۲ ۱۳ سال پیشه که باز سازی شده

  • با عنوان های ریمیک خیلی کار ندارم ولی بهترین عنوان هایی که ریمستر شدن از نظرمن
    ۱٫Shadow of colossus
    ۲٫Uncharted nathan drake collection
    ۳٫Dark Souls Remastered
    ۴٫The Last of Us Remastered
    ۵٫Yakuza Remastered Collection
    ۶٫Assassin’s Creed 3 Remastered

  • oganson گفت:

    لطفا دیدتونو به متا و یه سری اعداد و ارقام محدود نکنین

  • majidam گفت:

    نقدها را با دقت بخونید اگر داستان خوب میخوایید اگر گرافیک خوب میخوایید اگر بازی گانگستری میخوایید مافیا ۲ طبق تمام نقدها بهترین بازی هست اما دلیل کم دادن نمره ها فقط به خاطر نداشتن فعالیت مردم در محیط بازی هست و فضاهای نسبتا خالی از سکنه پس میشه نتیجه گرفت بازیش طبق نقدها بازی خوبی هست اما همانطور که در نقدها ذکر شده بازیش در سال ۲۰۱۰ میتونست تجربه ی بهتری باشه چون واقعا در نسخه ریمستر شاهد هیچ تغییراتی در بازی نبودیم با اینکه شاهد تغییراتی نبودیم به جز یکم در بافتها و گرافیک اما هنوز بازیش از کیفیت قابل قبولی حتی در نسل ۸ برخوردار هست نقدها رو لطفا با دقت بخونید همین

  • Mohammadreza7 گفت:

    ریمستره دیگه. زیاد سخت نگیرید

  • sorena گفت:

    قابل پیش بینی بود که متای بالایی نمیگیره، وقتی هیلو با اون عظمت متاش اون میشه یا مدرن وار با این که میشه گفت بهترین ریمستر بلحاظ پیش رفت هست متاش هفتاد و خورده ای میشه، یا کالکشن انچارتد و ده ها مثال دیگه.. درکل ارزش این بازی ها به متاشون نیست دست کم برای ماها که بازیشون کردیم، اما برا این جدیدا فکر نکنم چیز جالبی باشه بهرحال هرجور که باشن گیم پلی ها یکم قدیمی شدن. پسر عموی خودم بعد انجام مدرن دو میگفت به گرد پلی مدرن جدید نمیرسهاون لحظه خیلی دوست داشتم دیه ها یکم معقولانه تر بودن 😀 ولی حس میکنم ریمیک نسخه اول فوق‌العاده عمل می‌کنه، بیشتر منتظر اونم

  • .Rock گفت:

    جالبه این سازنده ها یه مشکله اساسی دارن یا موتور بازیسازیشون مشکل داره .اینا یه بازسازیم انجام دادن با موتور گرافیکیشون اینم باز مشکل فنی داره .که منتقدین چند جا اشاره کردن.دل نگرانه نسخه اولم .یهنی اونم همین مشکل رو داره داره صد در صد.یه فکری باید برای این نقطه ضعف خیلی مهمشون بکنن

  • mhmteam گفت:

    بنظرم اینجور بازی ها اصلا نیازی به متای بالا ندارن،چون متاشونو از بازی بازا میگیرن
    مسلما مافیا یکی از بهترین بازیهایی هست که تاحالا عرضه شده با همه کم و کاستی هاش….

  • dark life گفت:

    همچین نوشتین بازگشت ناموفق گفتم چند گرفته

  • Vito Scaletta گفت:

    مافیا ۲ همیشه در حقش ظلم شد البته ریمسترش اونقدرا افزایش گرافیک نداشته اما با اینکه حقش متای بالای نود بود همون موقع هم سال ۲۰۱۰ متاش هفتاد و خوردی شد

  • Majid گفت:

    بازی شاهکاری هستش
    فقط چون برخی چیز هاش کمی از مد افتاده که یادمه زمان خودش هم عجیب و متفاوت بود
    این موارد هم خودش جالبه و با تسلط خودش لذت بخش میشه که قدیم هم از نقاط قوتش بود

بازگشت ناموفق سیسیل | نقد‌ها و نمرات بازی Mafia II: Definitive Edition - گیمفا