نقد و بررسی بازی WWE 2K24 - گیمفا
نقد و بررسی بازی WWE 2K24 - گیمفا
نقد و بررسی بازی WWE 2K24 - گیمفا
نقد و بررسی بازی WWE 2K24 - گیمفا

نقد و بررسی بازی WWE 2K24

مصطفی زاهدی
۱۷:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
نقد و بررسی بازی WWE 2K24 - گیمفا

آیا جدیدترین نسخه‌ی WWE 2K24، همان چیزی است که طرفداران این سری برای آن روز شماری می‌کردند؟

گیم پلی بازی WWE 2K24 که بی‌شک مانند دیگر آثار ورزشی، مهم‌ترین بخش آن نیز به شمار می‌آید، کامل‌ترین تجربه‌ ممکن از Professional Wrestling را ارائه می‌دهد. از انیمیشن‌های حرکتی، فیزیک کارکتر‌ها و حملات و فنون گرفته، تا استفاده‌ی حداکثری از رینگ، طناب‌ها، میز، محیط بیرونی و اجسام مختلف، بازی WWE 2K24 تجربه‌ای دلچسب از کشتی حرفه‌ای WWE را ارائه می‌دهد.
بعید می‌دانم حالت یا قابلیت خاصی را بتوانید در یک مسابقه‌ی Professional Wrestling تصور کنید اما آن ایده درWWE 2K24 اجرایی نباشد، از انواع مسابقات تا کوچک‌ترین جزئیات مربوط به شخصیت‌ها، همه چیز در باری به طور کامل قابل شخصی‌سازی است.

نقد و بررسی بازی WWE 2K24 - گیمفا

بخش MyRise بازی WWE 2K24، این بار به دو قسمت مختلف تقسیم شده است‌: Undisputed و Unleashed. در مود Undisputed، یک ورزشکار مرد را شخصی‌سازی کرده و ماجراجویی خود را آغاز می‌کنید. در این حالت، رومن رینز، دارنده‌ رکورد طولانی‌ترین مدت حفظ قهرمانی WWE در دوران مدرن، برای بازیگری به هالیوود رفته و کمربند خود را تسلیم می‌کند. در ادامه، ما باید راه خود برای کسب قهرمانی را طی کرده و در بخش داستانی ۶ تا ۷ ساعته، برای شکستن رکورد رومن رینز تلاش کنیم. در طول مسیر، تصمیم‌های مختلفی را باید اتخاذ کنید و این تصمیم‌ها، عواقب و خروجی‌های داستانی متفاوتی را خلق می‌کنند.

نقد و بررسی بازی WWE 2K24 - گیمفا

در بخش Unleashed، باید شخصیتی مونث را خلق و شخصی‌سازی کرده و از سطوح پایه و مسابقات کوچک به دنیای بزرگ و پر سر و صدای WWE برسیم.
هر دو بخش بازی، نسبتا سرگرم‌کننده هستند و چند ساعتی شما را درگیر خطوط داستانی خود می‌کنند، اما مسأله این است که از پتانسیل بالقوه این دو بخش، خصوصا Undisputed، به خوبی استفاده نشده. در بسیاری از نسخه‌های قدیمی WWE، شاهد خطوط داستانی متعدد، کات‌سین‌های جذاب با حضور شخصیت‌های مختلف و انواع و اقسام مکان‌ها بودیم. اما در WWE 2K24، بخش داستانی بسیار کوتاه است و از طرف دیگر، شاهد داستان‌های جذاب و متفاوت نیستیم و حتی خبری از مسابقات حماسی هم نیست.

نقد و بررسی بازی WWE 2K24 - گیمفا


البته خوشبختانه بخش Unleashed، کمی متفاوت‌تر و جذاب‌تر در این زمینه عمل کرده است و از لحاظ محتوا و تنوع داستان‌ها، در وضعیت بهتری قرار دارد. اما در کل، بخش MyRise، سرگرم‌کننده ظاهر می‌شود. دیگر بخش‌های بازی، مثل MyGm، آنچنان تغییرات گسترده‌ای به خود ندیده‌اند و نسبت به سال گذشته، شاهد پیشرفت یا پسرفت خاصی در آن‌ها نیستیم. اما در کل وجود مود‌های بازی گوناگون، از Universe Mode تا MyRise، باعث می‌شود بتوانید زمان بسیار بیشتری را در WWE 2K24 سپری کرده و محتویات مود‌های مختلف را تجربه کنید.

نقد و بررسی بازی WWE 2K24 - گیمفا

اگرچه هسته‌ گیم پلی بازی کاملا به نسخه‌های دو سال گذشته شباهت دارد و انیمیشن‌ها و فیزیک حرکات مشابه قبل است، اما تغییرات جزئی و در عین حال جذابی را به خود دیده است. مهم‌ترین ویژگی اضافه شده، Super Finisher‌ نام دارد که با استفاده از سه نوار Finisher معمولی، می‌توانید آن‌ها را اجرا کرده و تقریبا صد درصد مطمئن باشید که مسابقه را برد‌ه‌اید. این ویژگی، عمق جالبی به بازی اضافه کرده است و همواره باید بین انجام فینیشر‌ها یا نگه داشتن آن‌ها برای ابر فینیشرها، تصمیم بگیرید.

از طرفی، موارد دیگری مانند قابلیت پرتاب سلاح‌های مختلف همچون چوب بامبو، صندلی فلزی و میکروفون نیز به بازی اضافه شده‌. همچنین، حالا می‌توان لکه‌های خون را در رینگ مشاهده کرد. اضافه شدن حالت Special Guest Referee که در قالب آن می‌توانید نقش داور مسابقه را برعهده بگیرید نیز جالب توجه است.

نقد و بررسی بازی WWE 2K24 - گیمفا

همچنین شاهد طیف وسیعی از انواع حالت‌های بازی مختلف هستیم؛ از Tag Team و بازی گروهی گرفته، تا مسابقات Gauntlet و همچنین مسابقات خاص‌تر مثل آمبولانس و تابوت. تنوع بالای شرایط مسابقه باعث می‌شود بازی در دراز مدت نیز سرگرم‌کنندگی و جذابیت خود را حفظ کند.

در مورد Showcase نیز باید صحبت کنیم. این بخش، امسال به مناسبت چهل سالگی WrestleMania، به صورت ویژه به این رویداد اختصاص دارد و بیست مسابقه مشهور و به یاد ماندنی تاریخ WrestleMania را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. مانند سال‌های گذشته، هر مسابقه دارای یک سری ماموریت‌های فرعی است که با انجام آن‌ها جوایز مختلفی دریافت خواهید کرد و انجام این حرکات خاص در حین بازی، باعث پخش ویدیو‌های کوتاه واقعی از همان مسابقه و همان بخش مورد نظر می‌شود. هر چند این رویکرد در ابتدا ایده‌ جالبی به نظر می‌رسد، اما بیش از حد ریتم مسابقه را کند می‌کند و مخل یکپارچگی بازی می‌شود.

نقد و بررسی بازی WWE 2K24 - گیمفا

یکی از انتقادات من به Showcase، این است که برخی از مهم‌ترین و حماسی‌ترین مسابقات تاریخ WrestleMania، در آن حضور ندارند که به احتمال زیاد، دلیل نبود آن‌ها مربوط به موارد لایسنس و حق امتیاز برخی افراد می‌شود و شاید هم به صورت عمدی این کار صورت بگیرد. با این وجود، اگر به دنیای کشتی حرفه‌ای علاقه‌مند بوده و هستید، احتمالا برخی از این مسابقه‌های تاریخی را جذاب خواهید یافت؛ هر چند در این بخش نیز از تمام پتانسیل بالقوه WrestleMania استفاده نشده است.

گرافیک بازی WWE 2K24، عملکردی تقریبا سینوسی از خود بر جای می‌گذارد. در بخش طراحی هنری، کیفیت بافت‌ها و جزئیات طراحی، عملکرد قابل قبولی دارد و فیزیک بدنی ورزشکاران بسیار استاندارد و نزدیک به واقعیت طراحی شده است، اما از طرف دیگر، طراحی چهره‌ها هنوز تا حد ایده‌آل فاصله‌ زیادی دارد و خصوصا در کاتسین‌های داستانی، ضعف طراحی چهره‌ها به خاطر استفاده از کلوز شات‌ها، بیشتر خودنمایی می‌کند.

از لحاظ فنی، باید بگویم مانند دیگر آثار ورزشی، بازی با مشکلات افت فریم دست و پنجه نرم نمی‌کند، اما تا دلتان بخواهد باگ‌های گرافیکی و فنی مختلفی را تجربه خواهید کرد. خصوصا هنگام انجام حرکات هوایی و Aerial، انتظار مشاهده‌ حرکات و انیمیشن‌های عجیب و غریب از طرف ورزشکاران باشید! این باگ‌ها و مشکلات فنی، حتی گاه و بی‌گاه در بخش گزارشگری دیده می‌شود که صحبت گزارشگران مثل Michael Cole، اصلا ارتباطی با اتفاق رخ داده در رینگ ندارد. البته این اشتباهات و باگ‌ها، آنچنان پر تکرار نیستند و به صورت جدی به تجربه‌ی بازی لطمه‌ای وارد نمی‌کنند.

گالری اختصاصی گیمفا:


WWE 2K24

بازی WWE 2K24 بدون شک کامل‌ترین نسخه‌ی سری در چند سال اخیر است که تجربه‌ای سرگرم کننده و فوق‌العاده لذت‌بخش را ارائه می‌دهد و صد البته، هنوز از مشکلات مختلف مانند هوش مصنوعی با عملکرد سینوسی و باگ‌های گرافیکی رنج می‌برد. این سری تا رسیدن به سطح ایده‌آل همچنان نیاز به پیشرفت و بهبود دارد، اما مطمئنآً از لحاظ سرگرم‌کنندگی بسیار موفق عمل می‌کند.


نکات مثبت:

  • بهترین و کامل‌ترین تجربه‌ کشتی حرفه‌ای
  • تنوع بالای مود‌ها و حالت‌های بازی
  • طیف وسیع ورزشکاران جدید و قدیم
  • گیم‌پلی جذاب و سرگرم کننده
  • جزئیات فوق‌العاده مسابقات

نکات منفی:

  • از پتانسیل‌های بخش MyRise و Showcase به طور کامل بهره‌برداری نشده است
  • مشکلات و باگ‌های گرافیکی و فنی گاه و بیگاه
  • هوش مصنوعی بازی عملکرد سینوسی دارد
  • بخش MyRise می‌توانست به مراتب طولانی‌تر باشد.

۸

این بازی روی پلتفرم PS5 و بر اساس کد ارسالی ناشر (۲K Games) تجربه و بررسی شده است

نقد و بررسی بازی WWE 2K24 - گیمفا

𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻AMIR 007PeterParkerfanboy huntermedium𝕀𝕟𝕗𝕖𝕣𝕟𝕠Alan WakeKratosAmirchسهند نظریپیشنروSpider-Man𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥PorfosorWalleR MaNامیرمحمدRepublic of Sega

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقد و بررسی بازی WWE 2K24 - گیمفا
نقد و بررسی بازی WWE 2K24 - گیمفا
نقد و بررسی بازی WWE 2K24 - گیمفا
نقد و بررسی بازی WWE 2K24 - گیمفا
نقد و بررسی بازی WWE 2K24 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نقد و بررسی بازی WWE 2K24 - گیمفا