صحبت‌های نیل دراکمن در خصوص دلایل تاخیر بازی The Last of Us Part 2 - گیمفا
صحبت‌های نیل دراکمن در خصوص دلایل تاخیر بازی The Last of Us Part 2 - گیمفا
صحبت‌های نیل دراکمن در خصوص دلایل تاخیر بازی The Last of Us Part 2 - گیمفا
صحبت‌های نیل دراکمن در خصوص دلایل تاخیر بازی The Last of Us Part 2 - گیمفا
صحبت‌های نیل دراکمن در خصوص دلایل تاخیر بازی The Last of Us Part 2 - گیمفا
صحبت‌های نیل دراکمن در خصوص دلایل تاخیر بازی The Last of Us Part 2 - گیمفا

صحبت‌های نیل دراکمن در خصوص دلایل تاخیر بازی The Last of Us Part 2

محسن رضوی فر
۱۶:۰۰ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
صحبت‌های نیل دراکمن در خصوص دلایل تاخیر بازی The Last of Us Part 2 - گیمفا

همان‌طور که اطلاع دارید، مدتی پیش استودیوی ناتی داگ رسماً از تاخیر در عرضه‌ی عنوان مورد انتظار The Last of Us Part 2 خبر داد. در همین راستا، به‌تازگی نیل دراکمن (Neil Druckman)، کارگردان این بازی، در گفتگو با پادکست Playstation BlogCast در خصوص این تاخیر، تاثیر آن بر تیم توسعه‌دهنده و گزینه‌های مد نظر آن‌ها صحبت‌هایی را مطرح کرده است. وی همچنین در رابطه با تصمیمات نهایی درباره‌ی انتشار، مسائلی که که مانع از عرضه‌ی دموی بازی شده و مدت زمان باقی مانده تا پایان مراحل ساخت این عنوان توضیحاتی را ارائه داد.

نیل دراکمن در این باره گفت:

تعدادی باگ در بازی وجود دارد که هنوز در حال پیدا کردن و برطرف کردن آن‌ها هستیم. می‌خواهیم تا جایی که می‌توانیم یک محصول با کیفیت و پولیش شده را ارائه دهیم. ما به طور مجزا هر بخش را  بررسی می‌کنیم و مطمئن می‌شویم که کیفیت آن‌ها در حد کیفیت استاندارد ناتی داگ است.

ساخت بازی تقریباً تمام شده و بخش ناامیدکننده برای ما همین است. ما همچنان باید منتظر بمانیم تا برای بهترین راه عرضه‌ی بازی به طرفدارانمان تصمیم‌گیری کنیم.

هنگامی که شرکت سونی به عنوان ناشر تاخیر در عرضه‌ی The Last of Us 2 و Iron Man VR را اعلام کرد، مشکلات محاسباتی و لجستیکی در کنار بحران کرونا، به عنوان عوامل تاخیر آن‌ها مشخص شد. با توجه به این که در سال‌های اخیر خرید و دانلود نسخه‌های دیجیتالی افزایش داشته، بسیاری از طرفداران فکر می‌کنند که اگر بازی را به‌ صورت دیجیتالی در فروشگاه پلی‌استیشن عرضه شود، مشکل خاصی به وجود نمی‌آید.  سید شومن (Sid Shuman) که مدیر ارشد بخش ارتباطات SIE است و همچنین وظیفه‌ی اجرا این پادکست را برعهده داشته، از دراکمن در مورد عرضه‌ی دیجیتالی و تاریخ انتشار قبلی این بازی سؤال کرد.

دراکمن در پاسخ گفت که هنوز تصمیمی در این رابطه اتخاذ نشده اما توضیح داد که توانایی دریافت نسخه‌های فیزیکی به افراد و زیرساخت‌های اینترنت در سراسر جهان لازم است در نظر گرفته شود.

وی در این خصوص گفت:

The Last of Us Part 2 یک بازی جهانی است که بسیاری از مردم کشورهای مختلف منتظر عرضه‌ی آن هستند و ما می‌خواهیم مطمئن شویم که در این خصوص منصفانه رفتار کنیم. اگر ما بازی را فقط به بخش کوچکی از مردم ارائه دهیم، برای افرادی که قادر به تهیه بازی نیستند، چه اتفاقی می‌افتد؟

بنابراین ما اکنون در حال بررسی گزینه‌های مختلف هستیم. بهترین و سریع‌ترین راه ممکن برای ارائه‌ی بازی به همه‌ی طرفدارانمان چیست؟ این امر برای مدتی وقت ما را می‌گیرد تا شرایط را سنجیده، بهترین تصمیم را بگیریم و شرایطی که جهان در آن قرار دارد را بررسی کنیم. اوضاع روز به روز در حال تغییر است.

در این پادکست به موضوع عرضه‌ی دمویی از این بازی که قبلاً در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ برای خبرنگاران پشت درهای بسته نشان داده شده بود، اشاره شد. این ایده روی کاغذ خوب به‌ نظر می‌رسد و موجب می‌شود طرفداران تا زمان انتشار بازی مشغول باشند، اما دراکمن می‌گوید این کار به این سادگی‌ها نیست.

اینکه شما دمویی را برای یک رویداد خبری نمایش دهید و کارمندانی از ناتی داگ آن‌جا باشند که هر ثانیه از آن را ببینند و مطمئن شوند که روند کار به خوبی پیش می‌رود، مسئله‌ی متفاوتی است.

دراکمن در ادامه افزود دموی مخصوص افراد رسانه‌ای، نسخه‌ای کامل از بازی روی دیسک قرار داشت. وی توضیح داد حجم بزرگی از کارهای مختلف لازم است تا یک دمو محدودیت‌های لازم را دریافت کرده و به طور صحیح روی پلتفرمی همانند PSN عرضه شود. ناتی داگ ترجیح می‌دهد از این زمان و منابع خود برای تمرکز برروی محصول نهایی و به پایان رساندن کار استفاده کند. همچنین وی در ادامه گفت که بازی پیشرفت‌های قابل توجهی را داشته و دمویی که حدود هفت ماه ارائه شد، باتوجه‌ به وضعیت فعلی بازی تاریخ‌ مصرف گذشته به‌نظر می‌آید.

به گفته‌ی دراکمن، کارمندان استودیوی ناتی داگ پیش از ارائه‌ی دستورالعمل‌ها، کار برروی بازی را از خانه آغاز کردند. وی به خاطر فراهم‌ کردن زیرساخت‌ها و شرایط لازم برای کار در خانه از بخش فناوری و اطلاعات استودیوی ناتی داگ تشکر کرد؛ زیرا کار برروی توسعه‌ی بازی از راه دور و خانه، پیش‌تر گزینه‌ای برای آن‌ها نبوده است.

همچنین به نظر می‌رسد که اولویت‌های این استودیو تغییر کرده است. دراکمن در این رابطه گفت:

مشخصاً اکنون میزان بهره‌وری و کارآیی متفاوت است. کارمندان استودیو و خودم خانواده و فرزند داریم. بنابراین باید میان سایر مسئولیت‌هایمان و ساخت بازی تعادل ایجاد کنیم. ما سعی می‌کنیم روحیه‌های‌ خود را در وضعیت خوبی نگه داریم و با قدرت ادامه دهیم.

فرهنگ کاری استودیوی ناتی داگ برای مدت زیادی و از زمانی‌ که وب‌سایت کوتاکو، گزارشی درباره‌ی کرانچ و اضافه‌کاری زیاد کارمندان این استودیو منتشر کرد، مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به این موضوع ، اگرچه کار کردن از خانه مشکلات را حل نمی‌کند اما می‌تواند میزان فشار وارد شده بر کارمندان را کاهش دهد.

نیل دراکمن در این خصوص گفت:

من به کارمندان گفتم: ببینید؛ اکنون در جهان اتفاقات زیادی در جریان است. زمانی را برای مراقبت از خودتان اختصاص دهید. برای بودن با خانواده‌هایتان وقت بگذارید.

به آن‌ها گفتیم اگر قرار است به تاریخ‌مان نرسیم، مهم نیست، در باره‌ی آن یک چاره‌اندیشی می‌کنیم. اما شما از همه‌چیز مهم‌تر هستید. حتی اکنون که در حال تمام کردن تولید بازی هستیم، به کارمندانمان می‌گوییم اگر به استراحت نیاز دارید، یکی دو روز به خودتان استراحت دهید. هر کاری که برای مراقبت از خودتان لازم است انجام دهید. بازی همچنان سر جایش باقی می‌ماند.

دراکمن می‌گوید پس از سال‌ها کار و روی The Last of Us Part 2 و نیز کنجکاوی برای اینکه ببینند مردم چگونه قرار است به آن واکنش نشان دهند، دیدن نامشخص بودن وضعیت عرضه‌ی بازی برای آن‌ها دشوار بوده است.

ما می‌دانیم که بازی خوبی ساخته‌ایم ولی باید کمی بیشتر صبر کنیم تا آن را به طرفدارنمان ارائه دهیم. می‌دانم که طرفداران ناامید شده‌اند و  ما هم به همین اندازه، اگر نه بیشتر، از اینکه نتوانستیم بازی را به موقع منتشر کنیم، ناامید و ناراحت هستیم.

بازی The Last of Us Part 2 در تاریخی نامشخص به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد. شما می‌توانید تصاویر جدید و همچنین ویدئوهای لو رفته از گیم‌پلی این بازی را از طریق لینک‌های قرار داده شده مشاهده بفرمایید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

صحبت‌های نیل دراکمن در خصوص دلایل تاخیر بازی The Last of Us Part 2 - گیمفا
صحبت‌های نیل دراکمن در خصوص دلایل تاخیر بازی The Last of Us Part 2 - گیمفا
صحبت‌های نیل دراکمن در خصوص دلایل تاخیر بازی The Last of Us Part 2 - گیمفا
صحبت‌های نیل دراکمن در خصوص دلایل تاخیر بازی The Last of Us Part 2 - گیمفا
صحبت‌های نیل دراکمن در خصوص دلایل تاخیر بازی The Last of Us Part 2 - گیمفا
صحبت‌های نیل دراکمن در خصوص دلایل تاخیر بازی The Last of Us Part 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Dragon 313 گفت:

    سلام خدمت دوستان گیمفایی،مورد امیدوار کننده ای که در تاخیر The Last Of Us 2 وجود دارد،این است که بازی تا تاریخ گفته شده البته قبل آماده انتشار بود و همین الآن نیز اواسط مرحله باگ زدایی است و تقریبا کار تمام است.و به محض اینکه شرایط مساعد پیش بیاید،تاریخ جدید مشخص میشود.اگر استودیو میگفت ما به کار بیشتر احتیاج داریم تا به کیفیت مطمئن برسیم ابن قضیه فرق میکرد میشد موردی مثل بازی Dying Light 2 که در این صورت ممکنه تاریخ جدید اعلام بشه،ممکنه این اتفاق نیفتد و همین طور که میدانید این عنوان که قرار بود در بهار ۲۰۲۰ انتشار باید تا تاریخ نامعلوم تاخیر خورد.در مورد لست ۲ گزینه اول صحیح است یعنی بازی آماده انتشار است و مشکل و چالشی پیش روی ما نیست ولی بخاطر شرایط موجود نمیتوانیم این فرق میکنه با مورد دومی که مثال زدم.خود آقای دراکمن هم به این موضوع اشاره داشته است.تا ببینیم.موفق و پیروز باشید.

  • lastofus2 گفت:

    جدا از بحث اینکه سونی میخواد این بازی لانچ پلی ۵ باشه تا حسابی رقیبش رو که هیلو داره خوردو خاک شیر کنه خیلی از مردم قادر به دانلود دیجیتالی بازی یا اصلا دوست ندارن دیجیتالیش رو بخرن و به وسیله فروم ها و یوتیوب براشون اسپویل میشه و اینکه سونی نمیخواد فروش فیزیکی بازیش رو از دست بده.چون خیلی ها دوست دارن دیسک بازی رو داشته باشن و هیچ کسی نمیاد هم دیجیتالی بخره هم دیسک.پس این تاخیر منطقی هستش تازه فرصت برای استودیو پیش میاد که باگ های بازی رو بگیرن
    ******************
    یک عده هم اومدن اسب این بازی رو با اسب ردد مقایسه میکنند.اولا این ویدئویی که اومده برای نسخه دمو هستش و قدیمیه دوما اگر به مقایسه باشه باید همه جوانب مقایسه بشه نه فقط اسب.مثلا تو برف و شکستن یخ و هوش مضنوعی و انیمیشن ها رو دست ناتی داگ نیست بعد صبر کنید بازی بیاد بعد شروع کنید به مقایسه و دکل توردی
    **********************
    نکته بعدی اونجا جالب میشه هرموقع یک پستی خبری میاد برای سونی یا ضد سونی ما شاهد اکانت های جدید مخصوصا در قالب سونی فن هستیم :rotfl: به خدا کسی با این ترول های مسخره شما ناراحت نمیشه چون سونی ۲۵ سال سلطان صنعت گیم بوده و بهترین استودیو ها رو داره مخصوصا بهترین استودیو تاریخ ناتی داگ حالا تو میخوای خودت رو گول بزنی یا از دکل مولتی پلفترم بالا بری بحثش جداس ولی بهتر نیست این تعصبات مسخرت رو دوربندازی نسل بعد اگر پول باباجونت رسید بری یک پلی ۵ بخری این ابرشاهکار ها رو بازی کنی؟

    • fan گفت:

      اسبش که هیچی خودشم به پای شاهکار رد دد نمیرسه :yes:

    • و خبر بد اینه براشون

      بعد بیگ وینر شدن گاد و دث امسال لست۲ بیگ‌وینر میشه و ۳گانه بیگ‌وینرهای تاریخ کامل میشه :rotfl:

      ۳تا بیگ‌وینر پشت سر هم 😀

    • Godofwar0385 گفت:

      بله من‌مقایسه کردم با اسب سواری رددد
      من‌توقع دارم از ناتی داگ که به قول خودت میگی بهترین استودیوی تاریخ که اصلا واسه من همچین چیزی نیست و واسه هر کس بحث و سلیقه فرق داره
      چرا مقایسه نکنم با اسب سواری و انیمشن اسب رددد؟
      هوش مصنوعی ندیدی که به هوش مصنوعی ناتی داگ میگی هوش مصنوعی
      وقتی بازی به اون سطح نرسیده بهتره تعصب و بزاریم کنار خود من بشدت متتظر تجربشم و دوست دارم بازی اکه مشکلی داره حل بشه الان تو این ویدئو اسب دوست الی اصلا دم نداره توجه کنی میفهمی
      امیدوارم این مشکلات حل بشه و کرونای لعنتیم تموم بشه
      انقدرم دکل دکل نکن رددد ردمشن دو ابر شاهکاره کافیه عینکو برداری تا بفهمی چی ساخته
      موفق و پیروز باشی علی پاور عزیز :yes:

      • lastofus2 گفت:

        سلام من کامل توضیح دادم گفتم وقتی بازی هنوز کامل نیومده نباید با بازی ای که کامل اومده مقایسه بشه و اینکه یک نفر پنج تا هنر داره شما یک هنر داری حالا چون اون شخص تو اون هنری که با شما مشترک داره خوب نیست یعنی چهار هنر دیگش رو نادیده بگیریم و بگیم شما بهتر هستی؟ ( منظور اسب که گفتم هنوز بازی کامل نیومده )
        در مورد هوش مصنوعی که رو دستش نیومده.مخصوصا هوش مصنوعی ردد که اصلا خبری نیست.اگر بازی ای با هوش مصنوعی ای که در تریلر های لست نشون دادن به ما بگی خوشحال میشم ( باز هم میگم باید بازی بیاد )
        در مورد تعصب هم این ویدئو معلوم نیست برای کی هستش بیشتر برای نسخه دمو هستش و نسخه دمو از خود بازی نیست بلکه یک نسخه کوچک از بازی رو جدا میسازن پس نباید از روی این تریلر و دمو قضاوت کنی
        کرونای لعنتی به خاطر بعضی ها جایی نمیره مگر اینکه بلاد کفر برامون واکسنش رو بسازه که جدیدا خبر ها رو دنبال میکنم انگار ساخته حالا ساخت مصرف کردید خوب شدید دوباره میتونید شعار مگر بر… رو بدید
        بله ردد قشنگ هستش بر منکرش لعنت ولی این دکل بعضی ها شده که خودشون بازی انحصاری در حد ردد یا شاهکارهای سونی رو ندارن و باید از دکل امثال اون برن بالا

        راستی اگر من میگم ناتی داگ بهترین استودیو تاریخ هستش چون از سال ۱۹۸۴ بازی های ساخته که همشون متای سبز + گوتی ها ( بیگ وینر ها ) در کارنامش هست چیزی که حتی راک استار نداره ( راک استار بازی زرد و قرمز هم فکر کنم داره ) پس بله ناتی داگ بهترین هستش ( سابقه استودیو + تعداد بازی + جوایز و متا )
        هرکسی هم ممکنه از نظرش برترین استودیو تاریخ فرق کنه ولی این یک فکت بود 😎
        شمام همینطور به این رفیقت علی لست آف آس هم بگو با یک اکانت بیاد از باکسش دفاع کنه

        • Godofwar0385 گفت:

          خب منم که گفتم بازی کامل نیومده و تو کامنت پست قبلیمم نوشتم تو این تریلر ایراد داره که واقعا هم داره
          در مورد رددد کاری ندارم مال راکستاره یا سونیه یا مایکرو چیزی که ابر شاهکاره وقتی ازش بد بگن ن تنها از ارزش اون عنوان کم نمیشه بلکه موجب کوچیک کردن خود شخصش میشه هر کسی هر ابر شاهکاری مثل ردددو کوبوند نوب نیست فرا نوبه
          در مورد هوش مصنوعیم که گفتم هوش مصنوعی ندیدی بله ندیدی که میگی بازی ناتی داگ هوش داره چرا وقتی من که میام تموم بازیا ناتی داگ و رو اخرین سطح سختی میرم و گاهی از بغل دشمنا رد میشم منو نمیبینن چه تو لست و چه تو انچارتد بیام بگم وای خدای من هوش و ببین و به به و چه چه راه بندازم؟
          صدتا بازی با هوش مصنوعی بالا هست چشاتو وا کنی میبینی
          در مورد شرکت که میگی ناتی داگ کلا انچارتد دوش گوتی شده و دوتا بیگ وینرم داره راکستار ده تا بازیاش گوتیه
          نینتندو اکثر بازیاش گوتیه
          سانتامونیکا گوتیه
          پس واسه هر کس فرق داره این حرفایی که میزنی موجب میشه حتی فنای لستم بهت منفی بدن
          طرفدار لستی درست همه هستند ولی هیلو رو نکوب من تاحالا بازیش نکردم ولی دوستان زیادی دارم فن مایکرو هستن خودمم عاشق گیرزم پس موجب میشه حرفات فقط شخص خودت و کوچیک کنه
          علی لستم دوست منه بیست و پنج ساله دوستیم و از تو خیلی هم بیشتر فن لسته ولی خودشو با این حرفا کوجیک نمیکنه اون گیمره ن فقط لست فن اون ردددو شاهکار میدونه و نمیکوبونه اون با تموم کنسولا زندگی کرده پس بیخود کسیو وسط ننداز

    • M_A.REZAIE گفت:

      نه بازی اومده ، نه ps5 اومده و نه کسی اینجا پیش سونی آشنا داره.
      پس چرا الکی بحث می کنیم؟
      یکم صبر کنید ، آمار و ارقام خود قضاوت کننده اند.

    • gamegood گفت:

      به به علی پاور که نام پروفایلشو عوض نمیکنه هر چند روز یکبا :laugh: منو که میشناسی ؟ همون کابوس ذهنت؟

    • ببینید کی داره دکلنوردی میکنه بعد میگه شما نکنید
      خداوکیلی تا می میخوای انقد تنش ایجاد کنی

  • shonar گفت:

    الان بهترین فرصته پولیشه هر کدوم از اعضا نشسته ان تو خونشون و دارن یه بخش داستان را باگ یابی میکنن نگران نباشید آخرش با یه بازی بی نقص طرفیم

  • postman گفت:

    این بازی قراره تو دهنی محکمی باشه واسه خیلیا 🙂

  • JJSTYLE36 گفت:

    من به ناتی از سونی بیشتر اعتماد دارم
    خیلی سخته با بیش از ۲۰ سال سابقه حتی یک بازی بد نسازی

    • مورد نداریم شرکتی به جز ناتی داگ متای بایین نداشته باشه

      • JJSTYLE36 گفت:

        راک استار
        پلاتومیوم گیمز
        ۳۰۴ استودیو
        Valve
        و…
        هستن که متای پایین نداشته باشن ولی لزوما همشون شاهکار ساز نیستن

        • راک استار متای پایین داره ۳ تا بازی داره دوتاش ریسینگ یکی پینگ پونگ valve هم من متاهاشو چک نکردم شاید من اشتباه میکنم

        • lastofus2 گفت:

          این هایی که نام بردی متای پایین داشتن مثلا راک استار که اینقدر همه ازش تعریف میکنند

          Red Dead Revolver متای زرد ۷۳

          State of Emergency متای زرد ۷۱

          Oni متای زرد ۷۳

          Surfing H3O متای قرمز ۴۳
          gta 2 متای زرد ۷۰
          Smuggler’s Run (GBA)متای قرمز ۴۱
          Manhunt 2 (PS2) متای زرد ۶۷
          دیگه حال ندارم همه رو بزارم
          *******************
          پلاتینیوم گیمز

          Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan متای قرمز ۴۴
          The Legend of Korra (XONE)متای قرمز ۴۹
          متای زرد هم داره دیگه نمیزارم
          ********************
          valve

          Speedball 2 – Tournament متای زرد ۶۲

          Counter-Strike: Condition Zero متای زرد ۶۵
          اون یکی استویدو ۳۰۴ چیه؟
          **********************
          داداش تنها استودیویی که شاهکار و بازی های متای سبز فقط داره ناتی داگ هستش کسی هم به گرد پاش نرسدیه نمیرسه نخواهد رسید تمام 😎

          • JJSTYLE36 گفت:

            اون بازی های کوچیک رو که ناتی داگ هم داره…اون آنچارتد psvita زرد شد فک کنم

          • JJSTYLE36 گفت:

            تازه من هیچوقت از پلاتونیوم گیمز بازی بد ندیدم جزو استودیو های محبوب منه
            همون legend of korra لعنتی فقط گیمپلیش بهش ۵۰ باید بده(البته خداییش چیز دیگه ایی نداش فقط گیمپلیش شاخ بود :laugh: )

          • بازی crash bandicoot the wrath of cortex با امتیاز زرد ۶۲ و درضمن بازی speedball2 رو valve نساخته فقظ انتشار داده

          • ALFAR3D گفت:

            کلا فقط سرچ کردی اومدی جلو حتی نگاه نکردی ببینی چی ب چیه….
            Speedball 2 اصلا بازی ولو نیست این یه زمانی فقط ناشرش بوده الان بازی تو استیمه حتی ناشرش هم دیگه نیست….
            State of Emergency هم راکستار هم یکی از ناشراش بوده….
            Smuggler’s Run هم رفتی متای گیم بوی که کمترین نقدا رو داره اومدی گذاشتی بعد نمیای متای پلی ۲ رو که ۷۹ هست و سبزه روب زاری….(رو کنسولتون سلطان سونیه ورژنه ۲ هست)
            Oni اخه….اینو بانجی ساخته بازم یکی از ناشراش راکی بوده اونم برای نسخه پلی ۲
            Manhunt 2 یعنی ببینمت خفت میکنم این اصلا سر قضیه esrb و خشونت زیادش و مسائل سیاسی پشتش همچین متایی گرفت وگرنه خود بازی عالیه….و پیشنهاد اینه بایش کنید…
            حالا شما که میگی ناتی داگ بازی ضعیف نساخته(بگیر که اومد…..)
            Rings of Power
            Jak X: Combat Racing
            اینارو خود ناتی داگ توسعه داده محض اطلاعت
            https://www.imdb.com/list/ls025592215/
            هر استدیویی دوران بدشو داشته فقط شما سونی فنا نمیتونید با واقعیت کنار بیاین و البته چیزی که خوب باشه نیاز به ثابت کردن هم نداره….

            • Mikasa گفت:

              وای خدا لااقل اطلاعات غلط ندین
              jak x rings of power متاش ۷۶ عه که بازم سبز به حساب میاد
              (متای سبز متای‌رو به بالا و good محسوب میشه)
              https://www.metacritic.com/game/playstation-2/jak-x-combat-racing

              rings of power هم اصلا متا نداره اونو از کجا اوردی :/ رفتی از imdb سرچ‌کردی؟
              محض اطلاع برای دوستان کم دانش
              imdb برابر نیست با metacritic
              اینم‌پروفایل ناتی داگ‌تو metacritic :
              https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.metacritic.com/company/naughty-dog&ved=2ahUKEwjl3NqBgdPoAhWH3oUKHdF8D5wQFjABegQIDBAF&usg=AOvVaw2-xxeyCzPVR63MnohmlpRh&cshid=1586149080556
              یه سرچ ساده هم ملت نمیتونن بکنن 😀
              rings of power اصلا متا نداره‌چون کلا بازیش دوتا نقد داره
              محض اطلاعت بازی برای اینکه نمرش به متا وارد بشه نیاز داره حداقل ۴ تا نقد داشته باشه
              اون rings of power علاوه بر‌نمره ی ۴۹%ای که گذاشتی یه نمره ۵/۵ هم داره که میانگین بگیری بازم میشه ۷۵ و نمره ی سبز به حساب میاد و البته همونطور ک گفتم بازی با دوتا نقد رو حتی متا هم قضاوت نمیکنه که تو اومدی قضاوت کردی
              و بحثم در مورد متاست نه gamerankings که ازش‌نمره ذکر کرده تو imdb

              • ALFAR3D گفت:

                من اطلاعات غلط میدم؟خوبه لینک گذاشتم….پس با بقیش موافقی….
                همیشه یه راه خروجی هست…ولی بازم اینو نمیتونه تغییر بده که اینا بازی بد ناتی داگ حساب میشن حالا شما هی بگو سبزه ولی پایینه طبق استاندارد الان و بعدش این یه سرچ سادس تو گوگل که حتی رنکینگشم تو گوگل پایینه و اگر میخوای به من تیکه بپرونی برو به رفیق بالاییت بپرون که اون یه سرچ دخترونه کرده تو گوگل و اصلا نیومده ببینه جریان چیه….اون جک ایکس هم نسخه پلی ۴ داره و اگر میخوای ببینی تو همون متاکردیت هم یوزر اسکور زرد رنگی داره….فقط یه طرف قصیه رو نبین

                • Mikasa گفت:

                  ما متای سبز داریم
                  متای زرد داریم
                  متای قرمز داریم
                  متای سبز یعنی خوب
                  متای زرد یعنی متوسط
                  متای قرمز یعنی بد
                  طبق تعریف خود وبسایت متاکریتیک
                  پس لینک یه بازی ناتی داگو بیار که متای زرد یا متوسط داشته باشه بعد حرفمو پس میگیرم 🙂
                  اینجا حرف از سایت متاکریتیکه
                  اینکه اون بازی بازی بد ناتی داگ حساب میشه مهم نیست مهم اینه که متای ۷۶ گرفته که کاملا متای خوبی به حساب میاد . شاید از استاندارد متای ناتی داگ پایینتر باشه ولی از ۸۰ درصد بازی های تولید شده ی سایر استودیو ها بالاتره
                  از یوزر اسکور و اون مزخرفات حرف نزن. اگه به یوزر اسکور باشه، halo 5 هم یوزر اسکور زرد داره D:
                  لینکتم چرت و پرت بود من لینک مستقیم از وبسایت متاکریتیک دادم تو رفتی از imdb لینک دادی
                  اینجا مهد کودک نیست از هر ناکجا آبادی لینک بفرستی و همه قبول کنن
                  اگه بحث‌متاست ، من مستقیم از‌ وبسایت متاکریتیک ، کارنامه ی ناتی داگو‌گذاشتم و همش سبز بود
                  بازم میگم سبز یعنی متای خوب .
                  من به بالایی کار ندارم نظر تورو ریپلای کردم
                  اگه هم میخوای بگی متا معتبر نیست اون یه بحث جداست الان داریم درباره این بحث میکنیم که آیا ناتی داگ‌متای غیر سبز(خوب) داره یا نه
                  که نداره

                • ALFAR3D گفت:

                  اهان پس متای سبز بگیره حله دیگه حالا یدونه کمتر میشد که زرد بود دیگه….بعد ۷۶ متای خوبیه دیگه درسته؟یعنی ناتی داگ بیاد بازی با متای ۷۶ هم بسازه شماها بازی میکنید و بعدش احتمالا میگید متا همه چیز نیست….بعد از ۸۰ در صد از بازایی تولید شده سایر استدوی ها بالاتره؟خوبه این رفیق پایینمون استدیو پلی دد رو مثال زد….که پر افتخارتر از ناتی داگه….
                  از یوزر اسکور حرف نزنم؟خوبه شما ها همتون قبولش دارید…بعدا کی حرف از هیلو زد…اصلا متاش صفر باشه…بحث عوض میکنی چرا ما داریم در مورد پر افتخار بودن یه استدیو حرف میزنیم و رفیق شما اومده رفته یه مشت بازی که چنتا ناشر داره رو اومده لیست کرده گفته اینا بازی های بدرد نخوره این ناشرا هستن بدونه اینکه ببینه چی به چیه….
                  لینک من چرت بود؟amdb که خودش سایت بزرگ و معروفیه حتی بیشتر از متاکردیت هست رو ناکجااباد خطابش میکنید….
                  من بحثم کلا این بود ناتی بازی بد داره یا نه که دیدیم داره….بعدشم خودتون سوژه دادین دستمون
                  از این به بعد هر بازی متای سبز گرفت خوبه فارق از نمرش طبق منطقتون منم اینو یادم میمونه…..

              • محض اطلاع valve 34 تا فعالیت داشته naughty dog 16 تا
                ۲.naughty dog یه بازی ۹۶ داره ولی ٰvalve ۵ تا داره
                ۳.jak x یه دونه نمرش بایین تر میشد زرد رنگ میشد در ضمن استودیوی playdead 11 تا فعالیت داشته و کمترین نمره اش هم ۸۳ شد و متای میانگینش {۸۹} از متای میانگین naughty بیشتره اگه اشتباه نکنم و در لیست بهترین بازی ها هم بهترین valve که همون hl2 است ۲۳ و unch2 ۲۶ اگه اشتباه نکنم و بر این اساس valve برافتخارتر از naughty است و در ضمن ریسک بذیری valve کجا و naughty کجا

                • این جوابم فقط مختص افرادی هست که خیلی تعصبی اند و رو مخ آدم راه میرند من ۴ ساله تو گیمفام و فقط عضوش نشده بودم ولی دیگه دیدم سونی فنای تعصبی شورشو درآوردن

          • ALFAR3D گفت:

            در ضمن شماها اگر بخواین با متا بازی کنید که خب ولش کن از بازی لذت نمیبرید
            همون مافیا ۱ رو که داری بازی میکنی متاش رو پلی ۲ شده ۶۵ با بیشترین نقد…موندم چجوری داری بازی رو تحمل میکنی…متاش پایینه….

  • lastofus2 گفت:

    جاتون خالی دارم مافیا ۱ با دوبله فارسی بازی میکنم :rotfl: یک مود تکسچر هم ریختم یکمی تکسچر هاش بهتر شه البته نریزید هم مهم نیست بازیش ابرشاهکاری هستش که رو دستش در این سبک نمیاد به نظرم خیلی قشنگ تر از جی تی ای هستش مخصوصا تو بحث مافیایی

  • fan گفت:

    من اسب سواری تو لست و red dead رو تو پست قبلی دیدم. واقعا اسب سواری و انیمیشن اسب و برف تو red dead کجا و این کجا البته خوب رد دد در غرب وحشی بود و باید این چیزا بهش توجه میشد ولی خب بازم لست کم کاری میکنه

  • امیدوارم تاخیر طولانی نشه .. تا اوایل تابستون بتونن موضوع رو حل کنن
    .. ضمنا خبری از تاخیر برای تسوشیما نیست .. حس می کنم باید امیدوار باشیم

  • vergil2max گفت:

    حرفای ناگفته رو گفت دراکمن عزیز.بهر حال منکه شک ندارم ناتی داگ یه بازی در خور صبر و انتظاراتمون منتشر میکنه

  • hamid619 گفت:

    زیر پست تریلرها چیزی ننوشتم چون دوا زیاد بود حوصلش رو نداشتم ولی واقعا فکر می کنید ناتی داگ که هم توی آنچارتد ۳ هم لست ۱ اسب سواری رو به اون خوبی در اورده بود بعد از کامل ساختن بازی چنین باگ افتضاحی داره مطمئن باشید اون ویدئو ها یا واسه یکی دو سال پیش یا به عمد ساخته شده که توجیحی برای تاخیر بیارند و بگن به خاطر ترس از ضرر نیست ولی در مجموع اون ریختن برف از روی شاخه درختا و پیانو زدن فوق العاده بود و از طرفی دیگه نسبت به اولین تریلرش که موها و لباس الی جوری توی تنش بازی میکرد که انگار واقعا اول الی رو ساختن و بعد لباس تنش کردن خیلی زیاد دانگرید شده که شاید دلیلش جزعیات زیاد دیگه و محدودیت سخت افزار باشه چون این نوع لباس توی آنچارتد ۴ پچگی ناتان هم بوده

  • تلاش برای ساختن صرفا یه بازی با کیفیت عالی نه…
    تلاش برای رسیدن به استاندارد ناتی داگ…
    این جمله خودش گواه بر کیفیت موردانتظارترین عنوان نسله هشته

  • lastofus2 گفت:

    یک بازی انحصاری برای باکس جدید ماکروسافت با ۱۲ ترافلاپس اومده حتما پوشش بدید :rotfl:

  • نمیدونم چی بگم والا هر چی بگیم یسریا میگن هیتری.ولی به هر حال اخبار منتشر شده از بازی یکم نگران کننده است.حالا خداروشکر بازی تاخیر خورده که این نکته خیلی امیدوارکنندست.به شخصه لست بهترین بازی عمرمه و برای نسخه ی دوم هم بیش از هر بازی ای هایپم امیدوارم انتظاراتمونو برآورده کنه،در ضمن به هیترای عزیز پیشنهاد میکنم زیاده روی نکنن چون بعدا توی پست نمرات بازی باید جواب پس بدن.

  • Mikasa گفت:

    یه عده اومدن مقایسه کردن با رد دد
    تو رد دد اسب سواری یه مکانیک اصلی بازیه
    من به شخصه حداقل ۶۰ درصد بازیو پشت اسب بودم
    تو tlou نهایتا یک یا دو مرحله قراره اسب سواری داشته باشه‌(احتمالا) و تمرکزی‌روش نیست
    طبیعیه اسب سواریش‌به رد دد نرسه
    دقیقا به همین دلیله که سیستم مبارزات یه بازی arpg هرگز به بازی ای مثل devil may cry نمیرسه چون‌ تمرکزش رو سیستم مبارزات اندازه dmc نیست
    در‌ضمن
    یادمون نره راکستار از تمام ۲ هزار نفر پرسنلش برای ساخت رد دد استفاده کرد و مدت توسعه بازی‌ ۸ سال بود
    کل تیم ناتی داگ ۳۰۰ نفره و نهایتا ۵ سال رو tlou کار کردن
    مسلما قرار نیست کیفیت کار ناتی داگ به راکستار‌برسه و لازمم نیست برسه
    و نهایتا اینا اصلا مهم نیست مهم گیم پلی بازیه ببینم‌چطور میشه
    اسب سواری به بهترین‌شکل ممکن یا بدترین شکل ممکن هم باشه بعد پنج دقیقه سواری بهش عادت‌میکنیم
    گرافیک فوق بالا نهایتا سه چهار ساعت حس‌خوبی‌بده ولی بعدش عادی میشه و برای‌گیمر مهم نیست
    اون چیزی که همیشه ولی برای گیمر‌ مهمه گیم پلیه

  • god of war گفت:

    دوستانی که می گند چرا تاخیر خورده و هی گله می کنند منطق شما کجاست؟
    بازی هنوز باگ داره و به طور کامل اماده ی انتشار نیست
    چند نفر از اعضا استدیو ب ویریوس مبتلا شده اند
    این منطقی هست که برای این که ما بتونیم بازی کنیم چند نفر با جونشون بازی کنند؟؟
    درسته من هم منتظر این بازی بودم ولی همه می دونیم اصلا ارزش این ریسکو نداره

  • S.IOWA گفت:

    درود بر ناتی‌داگ کبیر
    تو این وضع داغونی ک الان هست بهتره تاخیر بخوره حیفه الان بیاد

صحبت‌های نیل دراکمن در خصوص دلایل تاخیر بازی The Last of Us Part 2 - گیمفا