آخرین سامورایی | انتظاراتی که از بازی Ghost of Tsushima داریم - گیمفا
آخرین سامورایی | انتظاراتی که از بازی Ghost of Tsushima داریم - گیمفا
آخرین سامورایی | انتظاراتی که از بازی Ghost of Tsushima داریم - گیمفا
آخرین سامورایی | انتظاراتی که از بازی Ghost of Tsushima داریم - گیمفا

آخرین سامورایی | انتظاراتی که از بازی Ghost of Tsushima داریم

سعید حلاجیان
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
آخرین سامورایی | انتظاراتی که از بازی Ghost of Tsushima داریم - گیمفا

Ghost of Tsushima جدیدترین ساخته‌ی استودیوی محبوب ساکرپانچ (Sucker Punch) است؛ استودیویی که آن را با سری بازی‌های Infamous به خوبی می‌شناسیم. شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که این استودیو پس از ساخت این سری به سراغ یک پروژه‌ی کاملا متفاوت برود. در بهترین حالت تصورمان این بود که در نسل هشتم یا اوایل نسل نهم شاهد انتشار نسخه‌ی جدیدی از سری Infamous باشیم. اما استودیوی ساکرپانچ این ریسک بزرگ را پذیرفت و به سراغ ساخت پروژه‌ی مد نظر خود رفت.  بازی Ghost of Tsushima متفاوت با هر عنوانی است که تا به حال استودیوی ساکرپانچ ساخته و آخرین  عنوانی است که در نسل هشتم به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه می‌گردد و به نوعی می‌توان گفت کنسول پلی‌استیشن ۴ با بازی Ghost of Tsushima یک خداحافظی باشکوه با نسل هشتم خواهد داشت.

اطلاعات زیادی از بازی Ghost of Tsushima در دسترس نیست تنها چند تریلر کوتاه از این بازی منتشر شده است که جزئیات زیادی را از گیم‌پلی آن به ما نمی‌دهند اما می‌توان حدس زد که گیم‌پلی بازی از سرعت بسیار بالایی برخوردارد باشد و مبارزات با سلاح سرد هسته‌ی اصلی گیم‌پلی آن را تشکیل دهند. در هر صورت ما فهرستی از مواردی را تهیه کرده‌ایم که انتظار داریم در بازی Ghost of Tsushima شاهد آن‌ها باشیم. از این روی شما را به مطالعه‌ی این مقاله دعوت می‌کنیم.

آخرین سامورایی | انتظاراتی که از بازی Ghost of Tsushima داریم - گیمفا

بازی Ghost of Tsushima متفاوت با هر عنوانی است که تا به حال استودیوی ساکرپانچ ساخته است. Ghost of Tsushima آخرین  عنوانی است که در نسل هشتم به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه می‌گردد و به نوعی می‌توان گفت کنسول پلی‌استیشن ۴ با بازی Ghost of Tsushima یک خداحافظی باشکوه با نسل هشتم خواهد داشت

ماموریت‌های فرعی جذاب

اینکه دنیای یک بازی ویدئویی وسیع و بسیار عظیم باشد به تنهایی کافی نیست. طی نسل هشتم شاهد انتشار بازی‌های جهان آزاد مختلفی در بازار بوده‌ایم که هر کدام جهانی وسیع و پهناور را در بر داشتند. اگرجه عناوینی بوده‌اند که در این میان توجه ما را به خود جلب کرده و به عنوان بهترین بازی‌های جهان باز شناخته شوند اما کم نبودند عناوینی که از این ویژگی آن طور که باید و شاید استفاده نکرده‌اند. بگذارید سا‌ده‌تر بگویم؛ طی سال‌های گذشته عناوینی را شاهد بودیم که دارای جهان آزادی بوده‌اند و علاوه بر ماموریت‌های داستانی، انبوهی از ماموریت‌های فرعی را پیش روی داشتیم که البته به هیچ عنوان کیفیت قابل قبولی نداشتند و شاید حتی یک نفر هم علاقه‌ای نداشت تا به سراغ آن‌ها برود. بنابراین این طور می‌شد که بازی‌باز تنها مراحل داستانی بازی را به پایان رسانده و ماموریت‌های فرعی را به حال خود رها می‌کرد. این موضوع یک نکته‌ی منفی به شمار می‌آید. همان‌طور که می‌دانید بازی Ghost of Tsushima یک عنوان جهان آزاد است بنابراین انتظار داریم که علاوه بر ماموریت‌های داستانی، شاهد ماموریت‌های فرعی متنوع همراه با محتوایی جذاب باشیم. در بسیاری‌ از بازی‌های ویدئویی، ماموریت‌های فرعی مشاهده می‌شوند که دارای خط داستانی جداگانه و اتفاقا جذابی هستند که باعث می‌شود بازی‌باز از تجربه‌ی مراحل فرعی بازی هم لذت ببرد. از Ghost of Tsushima با توجه به جهان وسیع، زیبا و پهناوری که دارد، انتظار می‌رود تا شاهد ماموریت‌های فرعی هیجان انگیز، پر محتوا و البته همراه با داستانی جذاب را شاهد باشیم.

آخرین سامورایی | انتظاراتی که از بازی Ghost of Tsushima داریم - گیمفا

در بسیاری‌ از بازی‌های ویدئوی ماموریت‌های فرعی مشاهده می‌شوند که دارای خط داستانی جداگانه و اتفاقا جذابی هستند که باعث می‌شود بازی‌باز از تجربه‌ی مراحل فرعی بازی هم لذت ببرد. از Ghost of Tsushima با توجه به جهان وسیع، زیبا و پهناوری که دارد، انتظار می‌رود تا شاهد ماموریت‌های فرعی هیجان انگیز، پر محتوا و البته همراه با داستانی جذاب را شاهد باشیم

مدت زمان

یکی دیگر از مواردی که بازی‌بازان به شدت در بازی‌های ویدئویی نگران آن هستند، مدت زمان بازی است. مسلما هر بازی‌بازی دوست دارد تا مدت طولانی به پای بازی محبوب خود بنشیند و  ساعت‌ها وقت خود را صرف تجربه‌ی بازی کند؛ بدون اینکه نگران اتمام آن باشد. در نسل هشتم بازی‌های محبوب زیادی عرضه شده‌اند که از نظر داستانی و محتویات گیم‌پلی، بسیار جذاب بوده‌‌اند اما آن‌قدر طولانی نبوده و بازی‌بازان در مدت کوتاهی این بازی‌ها را به اتمام رسانده‌اند. شاید از نظر شما نیز بسیار ناامید کننده باشد که چندین سال منتظر عرضه‌ی یک بازی باشید اما به هنگام انتشار، بازی مورد نظر تنها در عرض یک روز به اتمام برسد. در ارتباط با Ghost of Tsushima، با توجه به جهان باز بودن بازی، به نظر می‌رسد این بازی دارای محتوای بسیار غنی باشد. در حقیقت سازندگان خود به این موضوع واقفند و بر همین اساس احتمالا Ghost of Tsushima نه آنقدر کوتاه خواهد بود که شما را ناامید کند و نه آن قدر طولانی که باعث شود قید ادامه‌ی بازی را بزنید. از نظر ما مدت زمانی در حدود ۴۰ الی ۵۰ ساعت برای اتمام بخش داستانی بازی بسیار فوق العاده خواهد بود. البته همان طور که اشاره شد، این مدت زمان می‌تواند با وجود ماموریت‌های فرعی جذاب و پرمحتوا افزایش یابد یعنی بازی‌بازان هم‌زمان یا حتی پس از اتمام بازی، زمان بیشتری را به انجام ماموریت‌های فرعی بازی اختصاص دهند.

آخرین سامورایی | انتظاراتی که از بازی Ghost of Tsushima داریم - گیمفا

در ارتباط با Ghost of Tsushima، با توجه به جهان باز بودن بازی، به نظر می‌رسد این بازی دارای محتوای بسیار غنی باشد. در حقیقت سازندگان خود به این موضوع واقفند و بر همین اساس احتمالا Ghost of Tsushima نه آنقدر کوتاه خواهد بود که شما را ناامید کند و نه آن قدر طولانی که باعث شود قید ادامه‌ی بازی را بزنید

سیستم پیشرفت 

این روزها دیگر المان‌های نقش آفرینی در هر بازی ویدئویی به وفور یافت می‌شود. هر عنوان که به بازار عرضه می‌شود، سعی دارد تا با اضافه کردن ویژگی‌های جدید این المان‌ها را توسعه دهد و تجربه‌ی بهتری رقم بزند. بازی‌های فرست پارتی سونی نیز از این قضیه مستثنی نیستند. در نسل هشتم سونی سعی کرده تا المان‌های نقش آفرینی به مانند سیستم پیشرفت را در بازی‌های انحصاری خود قرار دهد و بازی‌هایی به مانند God of War از این دسته هستند. البته به نظر می‌رسد سیستم پیشرفت در بازی God of war با مشکلاتی همراه بود اما می‌توان گفت دو بازی Horizon Zero Dawn و همچنین Marvel Spider man داری سیستم پیشرفت بهتر و کامل‌تری بوده‌اند. حال امیدواریم Ghost of Tsushima نیز با در نظر گرفتن این موارد بتواند یک سیستم پیشرفت کامل و سرگرم کننده را در گیم‌پلی بازی ارائه دهد. احتمالا به مانند هر بازی دیگری، با پیشرفت در داستان بازی و مراحل آن قدرت‌های جدیدی به دست خواهیم آورد که مبارزات بازی را بسیار جذاب‌تر می‌کند. اما قدرت‌های بیشتر به معنای دشمنان سخت‌تر و مبارزات چالش برانگیز‌تر است که امیدواریم Ghost of Tsushima بتواند به خوبی میان این موارد تعادل برقرار کنند.

آخرین سامورایی | انتظاراتی که از بازی Ghost of Tsushima داریم - گیمفا

احتمالا به مانند هر بازی دیگری، با پیشرفت در داستان بازی و مراحل آن قدرت‌های جدیدی به دست خواهیم آورد که مبارزات بازی را بسیار جذاب‌تر می‌کند

سلاح و تجهیزات 

مسلما وقتی از سیستم پیشرفت بازی صحبت می‌شود، نمی‌توان سلاح‌های بازی را نادیده گرفت و در مورد آن‌ها صحبت نکرد. زیرا سلاح‌های بازی به سیستم پیشرفت آن بسیار وابسته‌اند. بگذارید این طور بگویم که قطعا انتظار داریم تا بازی Ghost of Tsushima دارای سلاح‌ها و ابزارهای متنوعی برای مبارزه با دشمنان بازی باشد. به طور قطع تمایل داریم تا با پیش‌روی در داستان بازی، سلاح‌های خاص دیگری را نیز به دست آوریم و مبارزات بازی تنها به مبارزه با شمشیر ختم نشوند. اگرچه که مبارزات با شمشیر سامورایی در نوع خود لذت بخش است اما اگر سلاح‌های بیشتر به مانند انواع سلاح سردی که معمولا سامورایی‌ها از آن استفاده می‌کردند را در بازی شاهد باشیم، قطعا گیم‌پلی بازی را متنوع‌تر خواهند ساخت. در جریان رویداد TGA 2019 و در تریلری که از بازی به نمایش در آمد، شاهد این بودیم که جین ساکای (Jin Sakai)، شخصیت اصلی بازی، سلاحی در اختیار دارد که به مانند یک نارنجک یا بمب گیلاسی عمل می‌کند. انتظارمان این است که سلاح‌ و تجهیزاتی به مانند این را در بازی بیشتر شاهد باشیم.

آخرین سامورایی | انتظاراتی که از بازی Ghost of Tsushima داریم - گیمفا

اگرچه که مبارزات با شمشیر سامورایی در نوع خود لذت بخش است اما وجود سلاح‌های بیشتر به مانند انواع سلاح سردی که معمولا سامورایی ها از آن استفاده می‌کردند را در بازی شاهد باشیم که قطعا گیم‌پلی بازی را متنوع‌تر خواهند ساخت

مخفی کاری 

مخفی کاری نیز به مانند سیستم پیشرفت نقش مهمی را در بازی Ghost of Tsushima ایفا می‌کند. شما در نقش یک سامورایی قرار دارید و لازم است گاهی اوقات بسیاری از دشمنان خود را به صورت مخفیانه از پای درآورید. بنابراین سازندگان باید سیستم مخفی کاری بازی را به صورت کاملا بی نقصی طراحی کنند. مکانیک‌های مخفی کاری بازی باید عمیق و البته بهینه باشند و همه چیز از هوش مصنوعی گرفته تا ابزارهایی که بازی‌بازان برای مخفی کاری در بازی از آن استفاده می‌کنند، باید با یکدیگر به صورت بی نقصی در تعامل باشند. این موضوعی است که بسیاری از عناوین محبوب و شناخته شده در سبک مخفی کاری نیز نتوانستند آن را به صورت بی نقص و کاملی پیاده سازی کنند اما امیدواریم Ghost of Tsushima در این دام گرفتار نشود و بتواند عملکرد بی نقصی از خود ارائه دهد.

آخرین سامورایی | انتظاراتی که از بازی Ghost of Tsushima داریم - گیمفا

مخفی کاری نیز به مانند سیستم پیشرفت نقش مهمی را در بازی Ghost of Tsushima ایفا می‌کند و امیدواریم که این بازی بتواند عملکرد بی نقصی از خود ارائه دهد

ستینگ بازی 

در ابتدای مقاله در ارتباط با جهان آزاد و احتمالا پهناور بازی Ghost of Tsushima صحبت کردیم و بار دیگر لازم است به این نکته اشاره کنیم که Ghost of Tsushima دارای جهان بسیار زیبایی است که استودیوی ساکرپانچ نیز باید به نحو احسنت از این جهان زیبا و بزرگ استفاده کرده و نهایت بهره را ببرد. تننها ساخت یک جهانی بزرگ کافی نیست بلکه باید محتویات غنی را در بر داشته باشد. یکی دیگر از مواردی که در طراحی جهان بازی Ghost of Tsushima باید به آن توجه شود، ستینگ بازی است. همان طور که می‌دانید بازی در زمان جنگ حمله‌ی مغول‌ها به ژاپن جریان دارد و بنابراین انتظار داریم که تک تک مناطقی که در بازی شاهد آن‌ها هستیم، به گونه‌ای متناسب با همان زمان طراحی شده باشند؛ به طوری که حس و حال همان زمان را به بازی‌باز القا کنند. آن‌چه در تریلرهای بازی مشاهده کردیم، سازندگان به خوبی از پس این کار برآمده و محیط‌های بازی دارای اتمسفری فوق العاده بوده و مشابه با همان بازه‌ی زمانی به تصویر کشیده شده‌‌اند.

آخرین سامورایی | انتظاراتی که از بازی Ghost of Tsushima داریم - گیمفا

آن‌چه در تریلرهای بازی مشاهده کردیم، سازندگان به خوبی از پس این کار برآمده و محیط‌های بازی دارای اتمسفری فوق العاده و مشابه با همان بازه‌ی زمانی به تصویر کشیده شده‌‌اند

عدم وجود المان‌های فانتزی

موضوع دیگری که سازندگان باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند این است که بازی دارای المان‌های فانتزی نباشد. همان طور که می‌دانید بازی Ghost of Tsushima یک عنوان تقریبا تاریخی به حساب می‌آید که قرار است اتفاقات تاریخی را به تصویر بکشد و برگی از تاریخ را رقم بزند. سازندگان نیز وعده داده‌اند که شما را در نقش یک سامورایی زخم خورده قرار دهند که برای نجات کشور ژاپن به دل دشمن زده و برای شکست دشمن و نجات کشور خود حتی از مرگ نیز هراسی ندارد. بنابراین اتمسفر و ستینگ بازی به گونه‌ای است که باید بگوییم المان‌های فانتزی در آن جایی ندارند و  قرار دادن آن‌ها در بازی Ghost of Tsushima می‌تواند به منزله‌ی نابودی این بازی باشد. اگرچه ما مخالف المان‌های فانتزی در چنین بازی‌هایی نیستیم اما هر چیزی جای خود دارد. به طور مثال بازی Sekiro Shadow Die Twice نیز عنوان مشابهی در این سبک به شمار می‌آید که البته دارای اتمسفر و ستینگ متفاوتی است و به خوبی مشاهده کردیم که المان‌های فانتزی نقش کلیدی را در بازی به عهده داشته که اتفاقا کاملا با اتمسفر و گیم‌پلی بازی سازگار بودند اما در مورد Ghost of Tsushima قطعا چنین نخواهد بود و به طور حتم المان‌های فانتزی در این بازی جواب نمی‌دهند و مناسب آن نیستند. احتمالا استودیوی ساکرپانچ نیز خود بر این موضوع واقف است و امیدواریم Ghost of Tsushima بازی واقع گرایانه‌تری باشد تا یک بازی فانتزی.

آخرین سامورایی | انتظاراتی که از بازی Ghost of Tsushima داریم - گیمفا

در مورد Ghost of Tsushima قطعا چنین نخواهد بود و به طور حتم المان‌های فانتزی در این بازی جواب نمی‌دهند و مناسب آن نیستند. احتمالا استودیوی ساکرپانچ نیز خود بر این موضوع واقف است و امیدواریم Ghost of Tsushima بازی واقع گرایانه‌تری باشد تا یک بازی فانتزی

عدم وجود DETECTIVE VISION

موضوعی که در بسیاری از بازی‌های نسل هشتم و به خصوص بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن ۴ به شدت رواج یافته، قابلیت شنود، چشم عقابی و یا هر نام دیگری است که شما روی ‌آن می‌گذارید. Ghost of Tsushima به عنوان یک بازی که برروی مخفی کاری متمرکز است، شانس بالایی دارد که چنین المان‌هایی را در برداشته باشد اما پیشنهاد ما به سازندگان این است که از این موضوع صرف نظر کنند. به این دلیل که این قابلیت در بازی‌های گذشته نیز به خوبی پیاده سازی نشده و دارای اشکالات فراوانی است. زیرا سازندگان گیم‌پلی تمام بازی‌های خود را بیش از حد برروی چنین قابلیتی متمرکز ساخته‌اند. این موضوع باعث شده‌ تا عملا ماموریت‌های بسیاری از بازی‌های ویدئویی از تنوع کافی برخوردار نباشند و قربانی چنین قابلیتی شده باشند. همان طور که اشاره کردیم بسیاری از بازی‌های فرست پارتی سونی به مانند Spider-Man, Days Gone, Horizon: Zero Daw دارای چنین قابلیتی در بازی بوده‌اند اما امیدواریم Ghost of Tsushima در این زمینه مستثنی باشد.

آخرین سامورایی | انتظاراتی که از بازی Ghost of Tsushima داریم - گیمفا

Ghost of Tsushima به عنوان یک بازی که برروی مخفی کاری متمرکز است، شانس بالایی دارد که المان‌هایی به مانند شنود و یا چشم عقابی را در برداشته باشد اما پیشنهاد ما به سازندگان این است که از این موضوع صرف نظر کنند

سیستم شهرت 

اگرچه هنوز مشخص نیست که چنین مکانیزمی در بازی Ghost of Tsushima وجود داشته باشد یا خیر. اما  اضافه شدن چنین مکانیزمی به بازی قطعا جذاب خواهد بود . بازی شما را در نقش تنها سامورایی بازمانده قرار می‌دهد که به مبارزه با ارتش مغول‌ها می‌رود و مخفیانه تک تک آن‌ها را از پای در می‌آورد. در تریلر‌های بازی نیز به وفور از این موضوع صحبت شده که جین ساکای به مانند یک شبح و به مانند یک روح مبارزه می‌کند و حتی این موضوع در سراسر جزیره نیز پخش شده است. اما جالب بود اگر سازندگان این قسمت را کمی گسترش می‌دادند. یعنی جین ساکای از طریق مبارزه با مغول‌ها و کشتن فرماندهان آن‌ها امتیاز شهرت کسب کرده و به مرور به شهرت بیشتری دست می‌یافت. شهرت بیشتر باعث می‌شد تا نام وی بیشتر بر سر زبان‌ها افتاده و افراد بیشتری در جزیره از حضور وی و مبارزه با او بترسند. حتی می‌توانیم شاهد باشیم که جین ساکای برای از میان بردن برخی هدف‌ها و یا مبارزه با افراد خاص، باید به سطح خاصی از امتیاز شهرت برسد. این موضوع می‌تواند محتویات بسیاری به گیم‌پلی بازی اضافه کند و البته برروی سیستم پیشرفت بازی نیز به شدت تاثیر گذار خواهد بود.

آخرین سامورایی | انتظاراتی که از بازی Ghost of Tsushima داریم - گیمفا

حتی می‌توانیم شاهد باشیم که جین ساکای برای از میان بردن برخی هدف‌ها و یا مبارزه با افراد خاصی باید به سطح خاصی از امتیاز شهرت برسد. این موضوع می‌تواند محتویات بسیاری به گیم‌پلی بازی اضافه کند و البته برروی سیستم پیشرفت بازی نیز به شدت تاثیر گذار خواهد بود

در هر صورت این‌ها مواردی هستند که ما از Ghost of Tsushima به عنوان یک بازی اکشن ماجراجویی انتظار داریم. مواردی که می توانند از Ghost of Tsushima یک تجربه‌ی سرگرم کننده و به یاد ماندنی بسازند و برعکس در صورت رعایت نشدن برخی از موارد یاد شده، می‌تواند این عنوان را با شکست روبرو کند. اگرچه ما در این مقاله سعی داشتیم تا به نکات ضروری و کلیدی اشاره کنیم اما ممکن است به برخی از موارد اشاره نکرده باشیم؛ در این صورت از شما خواهشمندم تا نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و بگویید که چه انتظاراتی از عنوان Ghost of Tsushima دارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخرین سامورایی | انتظاراتی که از بازی Ghost of Tsushima داریم - گیمفا
آخرین سامورایی | انتظاراتی که از بازی Ghost of Tsushima داریم - گیمفا
آخرین سامورایی | انتظاراتی که از بازی Ghost of Tsushima داریم - گیمفا
آخرین سامورایی | انتظاراتی که از بازی Ghost of Tsushima داریم - گیمفا
آخرین سامورایی | انتظاراتی که از بازی Ghost of Tsushima داریم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین سامورایی | انتظاراتی که از بازی Ghost of Tsushima داریم - گیمفا