مصاحبه با سازندگان Ori and the Will of the Wisps | صحبت در‌ مورد جزئیات بازی و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Ori and the Will of the Wisps | صحبت در‌ مورد جزئیات بازی و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Ori and the Will of the Wisps | صحبت در‌ مورد جزئیات بازی و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Ori and the Will of the Wisps | صحبت در‌ مورد جزئیات بازی و موارد دیگر - گیمفا

مصاحبه با سازندگان Ori and the Will of the Wisps | صحبت در‌ مورد جزئیات بازی و موارد دیگر

truth seeker
۱۴:۲۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
مصاحبه با سازندگان Ori and the Will of the Wisps | صحبت در‌ مورد جزئیات بازی و موارد دیگر - گیمفا

شکی در این موضوع وجود ندارد که بازی Ori and The Blind Forest یکی از بهترین عناوین سبک مترویدوانیای ساخته شده در نسل جاری بود. تیم سازنده‌ی این بازی زیبا که مدتی پیش به جمع استودیوهای تحت مدیریت شرکت مایکروسافت ملحق شد، به تازگی نسخه‌ی دوم این سری را نیز به بازار عرضه کرده است. با توجه به آن‌چه که تا به امروز از بازی دیده‌ایم، به نظر می‌رسد تیم سازنده مصمم است تا نسخه‌ی دوم را از هر نظر و در تمامی بخش‌ها بهبود ببخشد.

طبیعی است که بسیاری از هواداران بی‌صبرانه منتظر فرصتی هستند تا بتوانند شخصا به تجربه‌ی بازی Ori and the Will of Wisp پرداخته و یا اطلاعات جدید از آن کسب کنند. از این رو، وب‌سایت Gamingbolt به تازگی با آقای دنیل اسمیت (Daniel Smith)، تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی Ori and the Will of the Wisps، درباره‌ی موضوعات مختلفی همچون دنیای بازی و مکانیک‌ها و ویژگی‌های جدید آن مصاحبه کرده است. اگر شما نیز از هواداران این بازی زیبا هستید، توصیه می‌کنیم این مصاحبه‌ی شنیدنی را از دست ندهید.

مصاحبه با سازندگان Ori and the Will of the Wisps | صحبت در‌ مورد جزئیات بازی و موارد دیگر - گیمفا

آیا ساختن دنباله‌ی بازی محبوبی همچون Ori and The Blind Forest به خصوص که هواداران از شما انتظار داشتند نسخه‌ی جدید به همان خوبی و یا حتی بهتر از نسخه‌ی اول باشد، کار دشواری بود؟ 

زمانی که ما تصمیم گرفتیم ساخت بازی Ori and the Will of the Wisps را شروع کنیم، برنامه داشتیم بخش‌هایی از بازی Ori and the Blind Forest که بازی‌بازان عاشق آن بودند را حفظ کرده و در عین حال آن را بیش از گذشته و آن‌چه که در زمان ساخت نسخه‌ی اول توان داشتیم، ارتقا دهیم. ما می‌خواستیم چیزهای بیشتری برای اکتشاف را در همان جهانی که بازی‌بازان چنین واکنش مثبتی را به آن نشان داده بودند، قرار دهید. از نظر من استرس و فشار اصلی به موضوع ظاهر شدن در حد انتظارات و در سطح بازی اول مربوط نبود و بیشتر به این مسئله وابسته بود که می‌خواستیم در کنار قرار دادن بازی در اختیار بازی‌بازان بیشتر، محصولی را تولید کنیم که هواداران آن را دوست داشته باشند. این انتظاری است که ما همیشه از خودمان داریم و تقریبا برروی هر کاری که انجام می‌دهیم، تاثیر می‌گذارد.

آیا می‌توانید توضیحات بیشتری درباره‌ی سیستم شاردها (Shards) در بازی و تاثیر آن برروی مبارزات و جابه‌جایی در محیط را ارائه دهید؟

سیستم شاردها یک سیستم جدید و گسترده در بازی است که به بازی‌بازان اجازه می‌دهد توانایی‌های Ori را به شکل‌های مختلف شخصی‌سازی کنند. بازی‌بازان می‌توانند از ۳ شارد به صورت هم‌زمان استفاده کنند که البته با ارتقا‌ءهای مختلف این تعداد افزایش خواهد یافت که این تنوع بالای توانایی‌های مختلف در بازی به Ori اجازه می‌دهد با هر سبک و سلیقه‌ای هماهنگ شود. با توجه به وجود ۳۵ شارد مختلف در بازی و ارتقا‌ءهای مختلف موجود، تقریبا بی‌نهایت ترکیب مختلف در بازی وجود دارد تا بازی‌بازان بتوانند ترکیب دلخواه خود را انتخاب کنند.

نکته‌ی جذاب در سیستم شاردها برای ما این است که می‌تواند Ori را در دسترس تعداد بیشتری از کاربران قرار داده و به بازی اجازه می‌دهد که هم دشوارتر و هم آسان‌تر شود و این ویژگی برای یک بازی عرضه شده برروی اکس‌باکس گیم پس کالا مناسب است. برای مثال، بازی‌بازان باتجربه می‌توانند با تبدیل شدن به یک توپ شیشه‌ای، میزان آسیب دریافتی خود و همچنین آسیب وارد شده به دشمنان را به شدت افزایش دهند. این در حالی است که بازی‌بازان تازه‌کار می‌توانند از توانایی‌هایی مانند Sticky Shard استفاده کنند که به شما اجازه می‌دهد بدون هیچ زحمتی از دیوار بالا بروید که این موضوع رفت و آمد در محیط را بسیار آسان خواهد کرد. حقیقت این است که برای تمام بازی‌بازان یک گزینه‌ی مناسب در بازی وجود دارد تا بتوانند تجربه‌ی دلخواه خود از بازی را داشته باشند. البته ما نیز بسیار هیجان‌زده هستیم تا ببینیم بازی‌بازان چه ترکیب‌های جدید را خلق خواهند کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید بخش مبارزات بازی Will of the Wisp وجود چندین سلاح مختلف است. آیا می‌توانید به ما بگویید که چند نوع سلاح در بازی وجود داشته و آن‌ها از چه نظر با هم تفاوت دارند؟

Ori and the Will of the Wisps سلاح‌های متنوعی را در اختیار بازی‌بازان قرار می‌دهد که این موضوع سیستم مبارزات بازی را به شدت و به چیزی ورای بازی نخست ارتقا خواهد داد. همانند شاردها، بازی‌بازان می‌توانند به صورت هم‌زمان ۳ سلاح مختلف را در اختیار داشته باشند و توانایی‌های Ori در مبارزات را به سلیقه‌ی خود شخصی‌سازی کنند. اولین سلاحی که بازی‌بازان در بازی کسب می‌کنند، یک شمشیر است که یک سلاح سریع و منعطف با قابلیت استفاده در شرایط مختلف را در اختیار شما قرار خواهد داد. البته شما به سرعت سلاح‌های بیشتری را در طول بازی به دست می‌آورید. از یک چکش سنگین برای وارد کردن ضربات قدرتمند گرفته تا یک کمان برای اضافه کردن حملات از راه دور به بازی، به طور حتم سلاحی در بازی وجود دارد که نیازهای شخصی هر بازی‌باز را برآورده خواهد کرد.

مصاحبه با سازندگان Ori and the Will of the Wisps | صحبت در‌ مورد جزئیات بازی و موارد دیگر - گیمفا

با در نظر گرفتن تعداد سلاح‌ها، شاردها و مکانیک‌های مختلف پیشرفت در بازی، به نظر می‌رسد ترکیب‌های مختلفی در بازی Will of the Wisps وجود خواهد داشت. در زمان توسعه‌ی بازی، اضافه کردن این ویژگی تا چه حد برای شما اهمیت داشت؟

بیشتر از تنوع ترکیب‌های مختلف در بازی، قرار دادن بازی در دسترس دسته‌های مختلف بازی‌بازان برای ما اهمیت داشت. اگرچه بازی‌بازان Ori and the Blind Forest را دوست داشتند ولی ما بازخوردهای زیادی از سوی کاربران علاقه‌مند دریافت کردیم که نتوانسته بودند بازی را به خاطر سطح بالای دشواری آن، تجربه کنند. با تغییر در ساختار سیستم مبارزات و اضافه کردن سیستم شاردها به بازی، ما به بازی‌بازان حرفه‌ای این امکان را دادیم تا بتوانند توانایی و مهارت خود را آزمایش کنند و در عین حال به کاربران جدیدتر کمک کرده و بازی را کمی برای آن‌ها ساده‌تر کردیم. هر دو سیستم بسیار انعطاف‌پذیر بوده و قابلیت تکرار بالایی را به بازی بخشیده‌اند که از نظر ما این ویژگی‌ها زمانی که قصد دارید بازی را از همان روز نخست و از طریق اکس‌باکس گیم پس در اختیار تعداد زیادی از مخاطبین قرار دهید، بسیار مهم است.

حرکت و جابه‌جایی در محیط یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی اول و البته یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین ویژگی‌های آن بود. شما چه اقداماتی برای بهبود بازی Will of the Wisps در این زمینه انجام داده‌اید؟

یکی از مهم‌ترین انتقادهایی که ما از سوی بازی‌بازان Ori and the Blind Forest دریافت کردیم این بود که شما بهترین و جذاب‌ترین قدرت‌ها و توانایی‌ها را تا اواخر بازی کسب نمی‌کردید. به همین خاطر، ما می‌خواستیم در بازی Ori and the Will of the Wisps اساسی‌ترین توانایی‌ها همچون Double Jump، Dash و یا bash را زودتر در دسترس کاربران قرار دهیم تا به آن‌ها در جابه‌جایی در محیط کمک کند. علاوه بر این، ما تلاش کردیم توانایی‌های مورد علاقه‌ی کاربران را حفظ کرده و آن‌ها را گسترش دهیم. به همین دلیل، شما به راه‌های متنوع و جدیدی برای جابه‌جایی در محیط دسترسی خواهید داشت و می‌توانید در طول ماجراجویی خود برای کسب مهارت بیشتر در استفاده از آن‌ها تلاش کنید.

آیا می‌توانید درباره‌ی بزرگی نقشه‌ی بازی، به خصوص در مقایسه با Blind Forest صحبت کنید؟

Ori and the Will of the Wisps از هر نظر بسیار بزرگ‌تر از بازی اول خواهد بود و این شامل نقشه نیز می‌شود. بازی‌بازان می‌توانند به گشت و گذار در جهانی که تقریبا سه برابر جهان نسخه‌ی اول است، بپردازند. ما مشتاقانه منتظر هستیم ببینیم بازی‌بازان چگونه در برخورد با اتفاقات غافل‌گیر کننده‌ای که در طول بازی با آن روبه‌رو می‌شوند، واکنش نشان خواهند داد.

مصاحبه با سازندگان Ori and the Will of the Wisps | صحبت در‌ مورد جزئیات بازی و موارد دیگر - گیمفا

حال که صحبت از نقشه شد، باید بگویم که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی نخست تفاوت مناطق مختلف از نظر تنوع و طراحی بود که البته یک بهانه‌ی بسیار خود برای نشان دادن هنر فوق‌العاده بازی نیز به شمار می‌رفت. آیا بازی‌بازان می‌توانند انتظار تنوع و گستردگی مشابهی را از جهان Ori and the Will of the Wisps داشته باشند؟

داشتن نقشه‌ای سه برابر بزرگ‌تر از بازی اول به مناطقی بسیار متنوع‌تر از گذشته برای اکتشاف ختم شده است. اگرچه نقشه‌ی کلی بازی Ori and the Will of the Wisps سه برابر شده است ولی مناطق از نظر وسعت مشابه نسخه‌ی قبل باقی مانده‌اند. از این رو بازی‌بازان مناطق مختلفی را برای گشت و گذار در اختیار خواهند داشت و این موضوع به طراحان و هنرمندان بااستعداد ما اجازه داد به خوبی از خلاقیت خود استفاده کنند. در بازی Blind Forest، برای ما مهم بود که مناطق در کنار داشتن ظاهری متفاوت، احساسی کاملا متفاوت را نیز به مخاطب القا کرده و معماهای خاص و یا مکانیک‌های مورد نیاز متفاوتی برای عبور از آن منطقه را در اختیار کاربر قرار دهند. از نظر فلسفه‌ی طراحی، بازی Ori and the Will of the Wisps نیز از این قضیه مستثنا نبوده و من باور دارم که کاربران از اکتشاف در دنیای بازی شگفت‌زده خواهند شد.

یکی دیگر از موارد جدیدی که به بازی Ori and the Will of the Wisps اضافه می‌شود، NPCها هستند که برخی از آن‌ها می‌توانند ماموریت‌های جانبی مختلفی را در اختیار کاربر قرار دهند. کاربران باید چه انتظاراتی از این ماموریت‌های جانبی داشته باشند؟ آیا می‌توانید اطلاعات بیشتری از این ماموریت‌های جانبی شامل ماهیت، محتوا و تاثیر آن‌ها در داستان بازی را در اختیار ما قرار دهید؟

با بزرگ‌تر شدن جهان بازی، ما می‌خواستیم بازی‌بازان را به گشت و گذار و اکتشاف در دنیای بازی تشویق کنیم و اضافه کردن ماموریت‌های جانبی اهمیت بیشتری به این موضوع بخشیده است. اگرچه برخی از ماموریت‌های بازی شامل انجام وظایفی ساده می‌شوند ولی دیگر ماموریت‌ها بازی‌بازان را به یک سفر هیجان‌انگیز برده و به شما اجازه می‌دهد داستان و گذشته‌ی بسیاری از شخصیت‌هایی که Ori در طول مسیر با آن‌ها آشنا می‌شود را کشف کنید. اگرچه ما نمی‌خواهیم با دادن اطلاعات زیاد داستان بازی را برای شما فاش کنیم ولی بازی‌بازان می‌توانند همان سطح از احساس و ارتباط که در داستان اصلی وجود دارد را از ماموریت‌های جانبی نیز انتظار داشته باشند.

سبک مترویدوانیا در سال‌های اخیر به شدت احیا شده و بازی Ori and the Blind Forest تا حد زیادی مسئول این اتفاق بوده است. آیا بازی دیگری در این سبک وجود دارد که نظر شما را بیش از دیگران به خود جلب کرده و یا حتی در تصمیمات شما در طول ساخت بازی تاثیر گذار بوده باشد؟

ما عاشق این سبک هستیم و من فکر می‌کنم که بازی‌هایی همچون Hollow Knight، Dead Cells، Bloodstained و بسیاری موارد دیگر در پیشرفت این سبک بسیار عالی عمل کرده‌اند. ما تلاش داشتیم با بهره گرفتن از ویژگی‌های خاص بازی Ori and the Will of the Wisps مانند روایت داستان، طراحی هنری، سیستم مبارزات و توانایی‌های تکنیکی، محصولی را تولید کنیم که در این سبک که از بازی‌های فوق‌العاده سرریز شده است، تا حد ممکن متفاوت از دیگران باشد.

مصاحبه با سازندگان Ori and the Will of the Wisps | صحبت در‌ مورد جزئیات بازی و موارد دیگر - گیمفا

تمام کردن بازی Ori and the Will of the Wisps به طور متوسط چه مدت طول خواهد کشید؟

با توجه به این که در سبک مترویدوانیا هر بازی‌باز سبک مورد علاقه‌ی خود را خواهد داشت، کمی دشوار است که بتوانیم یک عدد مشخص را برای این موضوع بیان کنیم ولی بازی سه برابر بزرگ‌تر از نسخه‌ی قبل بوده و چیزهای بسیاری برای اکتشاف وجود خواهد داشت. علاوه بر این، با توجه به ترکیب‌های مختلف سلاح‌ها و شاردها، بازی‌بازان می‌توانند بازی را مجددا انجام داده و یک تجربه‌ی کاملا متفاوت را داشته باشند.

آیا بازی شامل ویژگی‌ها و بهبودهای خاصی برای کنسول اکس‌باکس وان اکس می‌شود؟ آیا امکان تجربه‌ی بازی با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۶۰ وجود خواهد داشت؟

به شما اطمینان می‌دهیم که بازی Ori and the Will of the Wisps در حالت HDR با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۶۰ برروی کنسول اکس‌باکس وان اکس اجرا خواهد شد. بازی برروی این سخت‌افزار واقعا زیبا به نظر می‌رسد.

از نظر رزولوشن و نرخ فریم، بازی برروی اکس‌باکس وان اصلی چگونه اجرا خواهد شد؟

برای ما بسیار مهم بود که بتوانیم به یک عملکرد برابر برروی سخت‌افزار اکس‌باکس وان اصلی نیز دست پیدا کنیم. ما باور داریم که به این هدف رسیده‌ایم ولی با این حال، یک به‌روزرسان جدید مدتی پس از عرضه‌ی بازی منتشر می‌شود که با اعمال برخی بهبودها به شما اجازه می‌دهد برروی هر سخت‌افزاری به نرخ فریم ۶۰ دست پیدا کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه با سازندگان Ori and the Will of the Wisps | صحبت در‌ مورد جزئیات بازی و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Ori and the Will of the Wisps | صحبت در‌ مورد جزئیات بازی و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Ori and the Will of the Wisps | صحبت در‌ مورد جزئیات بازی و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Ori and the Will of the Wisps | صحبت در‌ مورد جزئیات بازی و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Ori and the Will of the Wisps | صحبت در‌ مورد جزئیات بازی و موارد دیگر - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه با سازندگان Ori and the Will of the Wisps | صحبت در‌ مورد جزئیات بازی و موارد دیگر - گیمفا