توضیحات سگا درباره‌ی تغییر ساختار بخش‌های سرگرمی این شرکت - گیمفا
توضیحات سگا درباره‌ی تغییر ساختار بخش‌های سرگرمی این شرکت - گیمفا
توضیحات سگا درباره‌ی تغییر ساختار بخش‌های سرگرمی این شرکت - گیمفا
توضیحات سگا درباره‌ی تغییر ساختار بخش‌های سرگرمی این شرکت - گیمفا

توضیحات سگا درباره‌ی تغییر ساختار بخش‌های سرگرمی این شرکت

امیرحسین نصرتی
۰۸:۰۰ ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
توضیحات سگا درباره‌ی تغییر ساختار بخش‌های سرگرمی این شرکت - گیمفا

مدتی پیش بود که شرکت Sega Summy Holdings اعلام کرد بخش‌های سگا اینتراکتیو (Sega Interactive) و سگا گیمز (Sega Games) در آپریل ۲۰۲۰ و با شروع سال مالی جدید در ژاپن با هم تلفیق شده و تحت نام “سگا” به کار خود ادامه خواهند داد.

باتوجه به این‌که نام‌گذاری بخش‌های مختلف این شرکت ژاپنی برای بسیاری از بازی‌بازان ناآشنا و حتی سردرگم کننده است، آقای توشیهیرو ناگوشی (Toshihiro Nagoshi)، مدیر ارشد خلاق سگا، در استریمی که توسط کانال SegaNama اجرا شده بود مقابل دوربین رفت و به شفاف‌سازی در رابطه با این موضوع پرداخت.

ایشان اول از همه توضیح دادند که هیچ شرکتی تحت نام “سگا” وجود نداشته و تمام بخش‌های شرکتی که ما آن را به این نام می‌شناسیم زیرمجموعه‌ی کمپانیِ مادر Sega Summy Holdings قرار دارند. بعد از Sega Summy Holdings به شرکت “Sega Holdings” می‌رسیم که خود از دو زیرمجموعه‌ی بزرگ به‌نام‌های سگا اینتراکتیو و سگا گیمز تشکیل شده است.

وظیفه‌ی سگا اینتراکتیو در واقع ساخت بازی‌های کوچک و سرگرم کننده‌ی دستگاه‌های آرکید و همچنین دستگاه‌هایی مانند UFO Catcher (وسایلی موجود در مراکز تفریحی که افراد با پرداختن مبلغی می‌توانند شانس خود را برای بیرون کشیدن جوایز درون این دستگاه به وسیله‌ی یک چنگک مکانیکی بیازمایند) است اما بخش سگا گیمز برروی ساخت بازی‌های ویدئویی بزرگ‌تر و جدی‌تر برای کنسول‌های خانگی و تلفن‌های هوشمند تمرکز دارد.

لازم به‌ذکر است این بخش‌ها در گذشته به صورت یک شرکت واحد فعالیت می‌کردند اما آقای ناگوشی در ادامه توضیح دادند که سگا با شکستن آن به دو بخش مجزا شرایطی فراهم آورد تا هر کدام از بخش‌ها قوانین و اهداف مخصوص به خود را داشته باشند. اما امروزه با تغییر شرایط بازار در ژاپن و سایر نقاط دنیا، بار دیگر تصمیم بر آن شد تا سگا گیمز و سگا اینتراکتیو باهم ادغام شده و به اهداف مشترک بزرگ‌تری بیاندیشند.

ایشان همچنین به این نکته اشاره کردند که چطور بازی‌هایی همچون مجموعه‌ی Persona به سگا نشان دادند در دنیایی که استودیوهای غیرژاپنی با بودجه‌های هنگفت عناوینی شگفت‌انگیز تولید می‌کنند، این شرکت می‌تواند راه خود را در میان آن‌‌ها باز کرده و در چنین بازاری به رقابت بپردازد.

به‌هر صورت امید می‌رود تغییرات صورت گرفته در این شرکتِ قدیمی و نام‌آشنا دست‌مایه‌ و زمینه‌ساز پیشرفت‌های بزرگ‌تر برای تمامی صنعت بازی‌های ویدئویی باشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توضیحات سگا درباره‌ی تغییر ساختار بخش‌های سرگرمی این شرکت - گیمفا
توضیحات سگا درباره‌ی تغییر ساختار بخش‌های سرگرمی این شرکت - گیمفا
توضیحات سگا درباره‌ی تغییر ساختار بخش‌های سرگرمی این شرکت - گیمفا
توضیحات سگا درباره‌ی تغییر ساختار بخش‌های سرگرمی این شرکت - گیمفا
توضیحات سگا درباره‌ی تغییر ساختار بخش‌های سرگرمی این شرکت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات سگا درباره‌ی تغییر ساختار بخش‌های سرگرمی این شرکت - گیمفا