مصاحبه با سازنده‌ی Ghost Recon Breakpoint | صحبت در مورد سیستم پیشرفت، محتویات پس از عرضه و دنیای بازی - گیمفا
مصاحبه با سازنده‌ی Ghost Recon Breakpoint | صحبت در مورد سیستم پیشرفت، محتویات پس از عرضه و دنیای بازی - گیمفا
مصاحبه با سازنده‌ی Ghost Recon Breakpoint | صحبت در مورد سیستم پیشرفت، محتویات پس از عرضه و دنیای بازی - گیمفا
مصاحبه با سازنده‌ی Ghost Recon Breakpoint | صحبت در مورد سیستم پیشرفت، محتویات پس از عرضه و دنیای بازی - گیمفا

مصاحبه با سازنده‌ی Ghost Recon Breakpoint | صحبت در مورد سیستم پیشرفت، محتویات پس از عرضه و دنیای بازی

احسان دهشیری
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
مصاحبه با سازنده‌ی Ghost Recon Breakpoint | صحبت در مورد سیستم پیشرفت، محتویات پس از عرضه و دنیای بازی - گیمفا

یکی از مواردی که در اغلب عناوین شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) مشاهده می‌شود، وجود محتویات مختلف در این بازی‌هاست. تقریبا در بیشتر بازی‌های این شرکت، یک دنیای بزرگ برای اکتشاف و کاوش به همراه ماموریت‌ها و فعالیت‌های بی‌شمار وجود دارد که می‌تواند ده‌ها ساعت گیم‌پلی را ارائه دهد. بازی Ghost Recon: Breakpoint یک عنوان جهان باز دیگر از شرکت یوبی‌سافت است که به نظر می‌رسد ویژگی‌های ذکر شده را در خود دارد.

به نظر می‌رسد که Ghost Recon: Breakpoint قصد دارد تا تجربه‌ای را به بازی‌بازان و کاربران ارائه دهد که پیش از این هیچگاه آن را در اختیار نداشته‌اند. در طی مراسمی که به دلیل عرضه‌ی این بازی برگذار شد، فرصتی در اختیار وب‌سایت Gamingbolt قرار گرفت تا مصاحبه‌ای با یکی از سازندگان این عنوان، آقای نورالدین عبود (Nouredine Abboud)، داشته باشد و سوالات مختلفی در مورد تغییرات این نسخه نسبت به عناوین پیشین خود، برنامه‌ی اعضای تیم برای محتویات و پشتیبانی‌های پس از عرضه‌ی بازی و غیره را از او بپرسند. به همین دلیل بدون هیچ حرف اضافه‌ای شما را به خواندن این مصاحبه‌ی جالب دعوت می‌کنیم.

مصاحبه با سازنده‌ی Ghost Recon Breakpoint | صحبت در مورد سیستم پیشرفت، محتویات پس از عرضه و دنیای بازی - گیمفا

به نظر می‌رسد که Ghost Recon: Breakpoint قصد دارد تا تجربه‌ای را به بازی‌بازان و کاربران ارائه دهد که پیش از این هیچگاه آن را در اختیار نداشته‌اند. در طی مراسمی که به دلیل عرضه‌ی این بازی برگذار شد، فرصتی در اختیار وب‌سایت Gamingbolt قرار گرفت تا مصاحبه‌ای با یکی از سازندگان این عنوان، آقای نورالدین عبود (Nouredine Abboud)، داشته باشد و سوالات مختلفی در مورد تغییرات این نسخه نسبت به عناوین پیشین خود، برنامه‌ی اعضای تیم برای محتویات و پشتیبانی‌های پس از عرضه‌ی بازی و غیره را از او بپرسد. به همین دلیل بدون هیچ حرف اضافه‌ای شما را به خواندن این مصاحبه‌ی جالب دعوت می‌کنیم.

نسخه‌ی Breakpoint نشان داد که از آن تم واقع‌ گرایانه و همیشگی خود فاصله گرفته و زمینه‌ی تخیلی را در پیش گرفته است. آیا این تصمیم هوشمندانه‌ای بود که این مجموعه به سمت زمینه‌ی تخیلی انحراف پیدا کند؟

در حالی که Auroa یک موقعیت تخیلی است اما الهاماتی از دنیای واقعی در آن دیده می‌شوند. هدف تیم بر این بوده تا در هنگام ساخت دنیای بازی، واقعیت را تا حدی با آیتم‌های شگفت انگیز ترکیب کند. Auroa به شدت از جزیره‌های مختلف اقیانوس آرام الهام گرفته و در کل یک دنیای جدید و پویا را در اختیار بازی‌بازان و کاربران قرار می‌دهد که آن‌ها مدت‌ها می‌توانند در آن به کاوش بپردازند.

ساختن این جهان به ما فرصتی داد تا چیزی کاملا منحصر به فرد را خلق کنیم؛ چیزی که به واسطه‌ی تکنولوژی در تضاد شدیدی با حیات وحش جزیره‌ها به شمار می‌آید. همچنین به وجود آوردن مکانی تخیلی به ما این قابلیت را می‌دهد تا جزیره‌های مختلفی را به بازی اضافه کرده و مجمع الجزایری را به واسطه‌ی محتویات پس از عرضه ایجاد کنیم.

با توجه به اینکه در بازی Ghost Recon: Breakpoint سطح و کلاس‌های مختلفی از شخصیت‌ها به همراه لوت وجود دارد، این عنوان بسیار شبیه بازی‌های سبک نقش‌آفرینی است؛ چیزی شبیه به بازی The Division. حال سوال اینجاست که این المان‌های نقش‌افرینی چقدر برروی بازی تاثیر گذاشته‌اند؟ آیا با وجود این آیتم‌ها باز می‌توان انتظار یک عنوان اکشن را داشت یا این المان‌ها کامل کننده‌ی بخش‌های مختلف این بازی هستند؟

Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint همچنان بر پایه‌ی توانایی‌های یک تیرانداز نظامی است. این هسته و مرکز اصلی بازی شناخته می‌شود و بقیه‌ی بخش‌های بازی پس از آن در دست ساخت قرار می‌گیرند. همه‌ی المان‌های شخصی‌سازی کاربران که در Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint نیز شاهد آن‌‌ها هستیم، حس بی‌نظیری از یک تجربه‌ی تیراندازی را به بازی‌بازان و کاربران ارائه می‌دهند.

هدف و دید ما این بوده است تا یک سیستمی را طراحی کنیم که بازی‌بازان را تشویق کرده تا از انواع مختلفی از سلاح‌ها بهره ببرند و لحظات و اتفاقات متنوع و جالبی را در هنگام رویارویی با دشمنان به ارمغان آورند. آزادی در انتخاب، نقش مهمی را در سری بازی Tom Clancy’s Ghost Recon بازی می‌کند که امیدواریم در نسخه‌ی جدید نیز تاثیراتی از آن را ببینیم.

مصاحبه با سازنده‌ی Ghost Recon Breakpoint | صحبت در مورد سیستم پیشرفت، محتویات پس از عرضه و دنیای بازی - گیمفا

Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint همچنان بر پایه‌ی توانایی‌های یک تیرانداز نظامی است. این هسته و مرکز اصلی بازی شناخته می‌شود و بقیه‌ی بخش‌های بازی پس از آن در دست ساخت قرار می‌گیرند. همه‌ی المان‌های شخصی‌سازی کاربران که در Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint نیز شاهد آن‌‌ها هستیم، حس بی‌نظیری از یک تجربه‌ی تیراندازی را به بازی‌بازان و کاربران ارائه می‌دهند. هدف و دید ما این بوده است تا یک سیستمی را طراحی کنیم که بازی‌بازان را تشویق کرده تا از انواع مختلفی از سلاح‌ها بهره ببرند و لحظات و اتفاقات متنوع و جالبی را در هنگام رویارویی با دشمنان به ارمغان آورند. آزادی در انتخاب، نقش مهمی را در سری بازی Tom Clancy’s Ghost Recon بازی می‌کند که امیدواریم در نسخه‌ی جدید نیز تاثیراتی از آن را ببینیم.

این‌بار دنیای بازی چقدر وسیع شده و مهم‌تر از آن، تراکم محیط نسبت به نسخه‌ی Wildlands چه تغییراتی داشته است؟

جزیره‌ی اصلی Auroa به خودی خود، به اندازه‌ی Bolivia در بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands شناخته می‌شود اما یکی از نکاتی که ما بسیار به آن توجه داشتیم، ساخت دنیایی بود که به بازی‌بازان حس بهتری نسبت به جمعیت و تراکم ارائه دهد. به بیانی دیگر، این دنیای بازی در نگاه بازی‌بازان و کاربران، بزرگ‌تر و پرجمعیت‌تر خواهد بود. کمپ‌ها، تجهیزات و حیات وحش مختلفی در بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint گنجانده شده‌اند. در همین راستا، شخصیت‌های متنوعی نیز در اختیار بازی‌بازان قرار دارند. علاوه بر این، Auroa یک جهان زنده است که بزرگ می‌شود؛ جزیره‌های جدیدی در دسترس قرار خواهند گرفت که به‌روزرسانی و محتویات پس از عرضه‌ی بازی آن‌ها را به بازی اضافه می‌کنند.

آیا می‌توانید در مورد سیستم پیشرفت موجود در بازی برایمان بگویید؟

Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint یک سیستم مشترک را به بازی‌بازان پیشنهاد می‌دهد و یکی از مهم‌ترین قسمت‌‌هایی که به بازی اضافه شده است، این است که بازی‌بازان می‌توانند Ghost خود را ساخته و شخصی‌سازی کنند و وسایل، تجهیزات، توانایی‌ها و سلاح‌های خود را در تمام طول تجربه‌ی بازی نگه دارند که این قابلیت شامل حالت‌های PVE و PVP نیز می‌شود. لازم به ذکر است که این حالت‌ها در هنگام عرضه نیز در دسترس قرار داشتند.

چه پیشرفت‌هایی در قسمت مبارزات بازی انجام شده است؟

تیم سازنده بازخورد و پاسخ‌های زیادی از سوی بازی‌بازان و کاربران نسبت به سیستم مبارزات بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands دریافت کرد؛ به خصوص در مورد قابلیت تغییر دید سوم شخص به اول شخص و بالعکس. ما تصمیم گرفتیم تا این عنوان را بر اساس بازخورد‌های بازی‌بازان و کاربران بسازیم. همچنین بهبودها و پیشرفت‌هایی را در قسمت صدا، انیمیشن و تنوع سلاح‌ها و تاثیرات آن‌ها نیز اعمال کرده‌ایم.

همچنین لایه‌ی جدیدی به سیستم جراحت در بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint اضافه شده است که در راس مبارزات قرار می‌گیرد. به واسطه‌ی این سیستم جدید، بازی‌بازان و کاربران باید نسبت به وضعیت کنونی خود بسیار حساس بوده و استراتژی‌های لازم برای حرکت و اقدام بعدی خود را به کار بگیرند.

در قسمت تاکتیک‌ها و المان‌های مخفی کاری چه تغییرات و پیشرفت‌هایی صورت گرفته است؟

در بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint ما ویژگی‌های جدیدی را اضافه کردیم که مخفی کاری را به شدت شاخ و برگ می‌دهد. برای مثال، آیتم Prone Camo به بازی‌بازان این امکان را می‌دهد تا با طبیعت یکدست شده و در محیط نامرئی به نظر برسند که این ویژگی توسط برف، گل و شن امکان پذیر شده است.

امکان جابجایی جنازه‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های جدید بازی است که تاثیر زیادی برروی گیم‌پلی و تجربه‌ی مخفی کاری دارد. به عنوان مثال، بازی‌بازان می‌توانند جنازه‌ی دشمنان خود را جابه‌جا کرده و از حساس شدن دشمنان جلوگیری کنند. همچنین شما می‌توانید دوستانتان را به جایی امن برده و سپس به مداوای آنان بپردازید.

در آخر نیز کلاس‌های جدید و مختلفی در بازی طراحی شده‌اند که باعث می‌شوند هر فرد نسبت به سبک خود بهتر به تجربه‌ی بازی بپردازد.

مصاحبه با سازنده‌ی Ghost Recon Breakpoint | صحبت در مورد سیستم پیشرفت، محتویات پس از عرضه و دنیای بازی - گیمفا

در بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint ما ویژگی‌های جدیدی را اضافه کردیم که مخفی کاری را به شدت شاخ و برگ می‌دهد. برای مثال، آیتم Prone Camo به بازی‌بازان این امکان را می‌دهد تا با طبیعت یکدست شده و در محیط نامرئی به نظر برسند که این ویژگی توسط برف، گل و شن امکان پذیر شده است.
امکان جابجایی جنازه‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های جدید بازی است که تاثیر زیادی برروی گیم‌پلی و تجربه‌ی مخفی کاری دارد. به عنوان مثال، بازی‌بازان می‌توانند جنازه‌ی دشمنان خود را جابه‌جا کرده و از حساس شدن دشمنان جلوگیری کنند. همچنین شما می‌توانید دوستانتان را به جایی امن برده و سپس به مداوای آنان بپردازید. در آخر نیز کلاس‌های جدید و مختلفی در بازی طراحی شده‌اند که باعث می‌شوند هر فرد نسبت به سبک خود بهتر به تجربه‌ی بازی بپردازد.

تا چه حد برروی المان‌های بقا در بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint تاکید شده است؟

ما می‌خواهیم تا با بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint تجربه‌ی جدید و تازه‌ای از اقدامات نظامی را در اختیار بازی‌بازان و کاربران خود قرار دهیم. شما در پشت خط‌های دشمن با انواع مختلفی از تجهیزات نظامی و قابلیت‌های مختلف سر و کار خواهید داشت که کلاس‌های متنوعی از شخصیت‌ها نیز در این میان هستند.

همچنان مانند گذشته، بازی‌بازان می‌توانند در هر زمانی درجه‌ی سختی بازی خود را تغییر دهند که برروی المان‌های مختلفی از سیستم بقا تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال، بهبود سلامت جسمانی و مقدار آسیب‌رسی بخشی از عواملی محسوب می‌شوند که تحت تاثیر درجه سختی بازی هستند.

قطعا Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint یکی از بهترین بازی‌های Co-op شناخته می‌شود اما سوال اینجاست که آیا این بازی برای کسانی که به دنبال یک تجربه‌ی تک نفره هستند نیز به صورت کامل و خاص طراحی شده است؟

تلاش‌های زیادی توسط طراحان و اعضای تیم سازنده صورت گرفت تا بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint، بدون توجه به نحوه بازی کردن بازی‌بازان، مورد رضایت آن‌ها باشد؛ چه تجربه‌ی Co-op  و چه تک نفره. دقیقا مانند نسخه‌ی Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands، این بازی نیز وجه‌های مختلفی دارد که به بازی‌بازان این امکان را می‌دهد تا سبک مورد نظر خود را پیدا کنند.

همچنین باید بگویم که هم‌تیمی ربات نیز به واسطه‌ی محتویات پس از عرضه به بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint افزوده خواهد شد و از این بابت بسیار خوشحال هستیم.

در هنگام تجربه‌ی بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint به صورت تک نفره، فردی با هوش مصنوعی شما را همراهی نمی‌کند اما ظاهرا یک هواپیمای بدون سرنشین در نبردها کنار شما خواهد بود. می‌توانید دلیل این نوع از طراحی را برای ما بگویید؟ چقدر این موضوع برروی لحظات مختلف بازی تاثیرگذار خواهد بود؟

هواپیمای بدون سرنشین SyncShot، یک ویژگی جدید شناخته می‌شود که شما می‌توانید در هر دو حالت Co-op و تک نفره از آن بهره ببرید. این هواپیمای خاص برای هر نوع از بازی‌بازان فرصت‌‌های منحصر به فردی را ایجاد می‌کند. ماجراجویی و گیم‌پلی در این بازی به گونه‌ای هستند که بازی‌بازان بدون توجه به نوع بازی کردنشان، برابری میان این دو فاکتور را احساس می‌کنند. همچنین المان‌های مختلفی در بازی تعبیه شده‌اند که بسته به نوع بازی کاربر، تغییر می‌کنند.

مصاحبه با سازنده‌ی Ghost Recon Breakpoint | صحبت در مورد سیستم پیشرفت، محتویات پس از عرضه و دنیای بازی - گیمفا

هواپیمای بدون سرنشین SyncShot، یک ویژگی جدید شناخته می‌شود که شما می‌توانید در هر دو حالت Co-op و تک نفره از آن بهره ببرید. این هواپیمای خاص برای هر نوع از بازی‌بازان فرصت‌‌های منحصر به فردی را ایجاد می‌کند. ماجراجویی و گیم‌پلی در این بازی به گونه‌ای هستند که بازی‌بازان بدون توجه به نوع بازی کردنشان، برابری میان این دو فاکتور را احساس می‌کنند. همچنین المان‌های مختلفی در بازی تعبیه شده‌اند که بسته به نوع بازی کاربر، تغییر می‌کنند.

انتخاب دیالوگ‌ها در بازی تا چه حد گسترده است؟ آیا این موضوع برروی روند داستان و مسیرهای بازی تاثیر خواهد داشت؟

انتخاب دیالوگ در بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint به این دلیل طراحی شده تا بازی‌بازان ارتباط بیشتری با شخصیت خود در حین تجربه‌ی بازی پیدا کنند. ویژگی مذکور به کاربران این امکان را می‌دهد تا بر اساس شخصیت خود، دیالوگ‌های شخصیت درون بازی را انتخاب کرده و به نوعی در آن محیط نقش بازی کنند.

انتخاب‌های مختلف تاثیر زیادی برروی روند داستان بازی ندارند اما در برخی از میان‌پرده‌های بازی اثر خواهند داشت.

علاوه بر شخصیت‌های متنوع، به نظر می‌رسد که تیم سازنده قصد دارد تا از بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint به طور کامل پشتیبانی کند. حال ما چه محتویات و آیتم‌هایی را می‌توانیم در بسته‌های الحاقی و به‌روزرسانی‌های این بازی شاهد باشیم؟ این محتویات چه مقدار می‌توانند مهم و قابل توجه باشند؟

ما در حال حاضر برنامه‌ی خود را برای قسمت اول بازی اعلام کرده‌ایم؛ از لحظه‌ی انتشار بازی و اولین Raid کل سری بازی Ghost Recon گرفته تا برنامه‌ها و استریم‌های زنده و به نمایش گذاشتن شخصیت Terminator.

این تنها آغاز کار است. باید توجه داشت که دو قسمت دیگر نیز قرار است طی یک سال جاری به بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint بیایند که هر یک از آن‌‌ها داستان‌های جدیدی برای جست و جو، به‌روزرسانی‌هایی برای PVP و  محتویات جذاب دیگر دارند.

حرف از Raidها به میان آمد؛ چه چیزی باعث شد تا تیم سازنده تصمیم بگیرد که Raid را به این مجموعه اضافه کند؟

با توجه به بازخوردهایی که تیم از بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands گرفت، ما مشاهده کردیم که بازی‌بازان به دنبال چالش‌های بیشتر در محتویات پس از عرضه هستند. اضافه کردن Raid بهترین جوابی بود که می‌توان به این نوع از انتظارات داد. ما بسیار هیجان زده هستیم تا واکنش بازی‌بازان و کاربران را نسبت به این موضوع ببینیم.

آیا از سیستم matchmaking برای Raidها پشتیبانی خواهید کرد؟

ما در زمانی دیگر اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مصاحبه با سازنده‌ی Ghost Recon Breakpoint | صحبت در مورد سیستم پیشرفت، محتویات پس از عرضه و دنیای بازی - گیمفا

ما در حال حاضر برنامه‌ی خود را برای قسمت اول بازی اعلام کرده‌ایم؛ از لحظه‌ی انتشار بازی و اولین Raid کل سری بازی Ghost Recon گرفته تا برنامه‌ها و استریم‌های زنده و به نمایش گذاشتن شخصیت Terminator. این تنها آغاز کار است. باید توجه داشت که دو قسمت دیگر نیز قرار است طی یک سال جاری به بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint بیایند که هر یک از آن‌‌ها داستان‌های جدیدی برای جست و جو، به‌روزرسانی‌هایی برای PVP و  محتویات جذاب دیگر دارند. با توجه به بازخوردهایی که تیم از بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands گرفت، ما مشاهده کردیم که بازی‌بازان به دنبال چالش‌های بیشتر در محتویات پس از عرضه هستند. اضافه کردن Raid بهترین جوابی بود که می‌توان به این نوع از انتظارات داد. ما بسیار هیجان زده هستیم تا واکنش بازی‌بازان و کاربران را نسبت به این موضوع ببینیم.

بازی Ghost Recon Breakpoint هم‌اکنون در دسترس کاربران کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی قرار دارد. شما می‌توانید تمامی اخبار مربوط به این بازی مورد انتظار را از طریق وب‌سایت خبری گیمفا دنبال کنید. البته شما می‌توانید با مراجعه به این آدرس، نقد و بررسی آقای محمد آریا مقدم تحت عنوان «ارواح نمی‌میرند، گرگ‌ها شاید» را مطالعه فرمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه با سازنده‌ی Ghost Recon Breakpoint | صحبت در مورد سیستم پیشرفت، محتویات پس از عرضه و دنیای بازی - گیمفا
مصاحبه با سازنده‌ی Ghost Recon Breakpoint | صحبت در مورد سیستم پیشرفت، محتویات پس از عرضه و دنیای بازی - گیمفا
مصاحبه با سازنده‌ی Ghost Recon Breakpoint | صحبت در مورد سیستم پیشرفت، محتویات پس از عرضه و دنیای بازی - گیمفا
مصاحبه با سازنده‌ی Ghost Recon Breakpoint | صحبت در مورد سیستم پیشرفت، محتویات پس از عرضه و دنیای بازی - گیمفا
مصاحبه با سازنده‌ی Ghost Recon Breakpoint | صحبت در مورد سیستم پیشرفت، محتویات پس از عرضه و دنیای بازی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه با سازنده‌ی Ghost Recon Breakpoint | صحبت در مورد سیستم پیشرفت، محتویات پس از عرضه و دنیای بازی - گیمفا