تهیه کننده‌ی Assassin’s Creed Odyssey در ابتدا نسبت به عملکرد استدیا تردید داشت - گیمفا
تهیه کننده‌ی Assassin’s Creed Odyssey در ابتدا نسبت به عملکرد استدیا تردید داشت - گیمفا
تهیه کننده‌ی Assassin’s Creed Odyssey در ابتدا نسبت به عملکرد استدیا تردید داشت - گیمفا
تهیه کننده‌ی Assassin’s Creed Odyssey در ابتدا نسبت به عملکرد استدیا تردید داشت - گیمفا

تهیه کننده‌ی Assassin’s Creed Odyssey در ابتدا نسبت به عملکرد استدیا تردید داشت

نیما شعبانی
۲۲:۰۰ ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
تهیه کننده‌ی Assassin’s Creed Odyssey در ابتدا نسبت به عملکرد استدیا تردید داشت - گیمفا

بازی Assassin’s Creed Odyssey به بخش اعظمی از معرفی پلتفرم استریم آنلاین شرکت گوگل (Google) یعنی استدیا در نمایشگاه GDC سال گذشته تبدیل شده بود. شرکت گوگل برای نمایش و تست پلتفرم خود از بازی Assassin’s Creed Odyssey استفاده کرد و از آن زمان شد که از Assassin’s Creed Odyssey به عنوان یکی از آثار اصلی پلتفرم استدیا یاد شد. اما موضوع زمانی جالب می‌شود که بدانید در ابتدا تمام اعضای یوبی‌سافت (Ubisoft)، نسبت به عملکرد این پلتفرم قانع نشده بودند.

مارک الکسیس کاته (Marc-Alexis Côté)، یکی از تهیه کنندگان شرکت یوبی‌سافت و البته تهیه کننده‌ی ارشد بازی Assassin’s Creed Odyssey، از جمله افرادی بود که نسبت به عملکرد استدیا و موفقیت آن شک داشت تا اینکه برای اولین بازی Doom را برروی این پلتفرم تجربه کرد.

بر اساس توضیحات کاته، وی در ابتدا به هیچ وجه به پلتفرم استدیا باور نداشت:

رئیس من در ابتدا من را به اجبار سوار ماشین‌ خود کرد و به مونترال برای تست پلتفرم استدیا برد. من به او می‌گفتم :((چرا وقت من را تلف می‌کنی. آن چیز (استدیا) هرگز عمل نخواهد کرد)).

به هر حال به نظر می‌رسد که کاته با تجربه‌ی پلتفرم استدیا، نظرش در رابطه با این پلتفرم استریم آنلاین به کلی عوض شد. وی توضیح داد که اعای گوگل در ابتدا کاربرد و نحوه‌ی عملکرد این پلتفرم را برای او توضیح دادند اما او تنها می‌خواست که به محل کار خود برگردد تا اینکه برای اولین کنترلر استدیا را در دست وی قرار دادند:

گوگل ابتدا توضیحاتی را در کنار پیش‌نمایش نحوه‌ی عملکرد استدیا برایم به نمایش گذاشت اما من تنها چشمانم را برگردانده بودم و به این فکر می‌کردم که چه زمانی به محل کار خود بر می‌گردم تا اینکه کنترلر استدیا را برای تست در اختیار گذاشتند و اوه! به هیچ وجه نمی‌توانستم تفاوتی را نسبت به تجربه‌ی معمولی متوجه شوم.

وی افزود:

آن‌ها در حال استریم بازی Doom از تورنتو و تنها برروی یک گوشی هوشمند بودند که واقع بی‌نظیر بود. به هیچ وجه نمی‌توانستم تفاوت‌ها را متوجه شوم. اینگونه بود که انگار در حال دیدن آینده در زمان حال بودم.

از آن زمان بود که بازی Assassin’s Creed Odyssey تبدیل به آلت دست پروژه‌ی استریم شرکت گوگل (Project Stream) شد که حال با نام استدیا شناخته می‌شود و گوگل برای تست این پلتفرم به صورت نیمه عمومی، از Assassin’s Creed Odyssey استفاده کرد. اما یک سوالی که باقی می‌ماند این است که چه اعدا از مردم با داشتن ارتباط اینترنتی مناسب، می‌توانند به تجربه‌ی بازی‌ها برروی استدیا بپردازند که کاته اینگونه پاسخ داد:

آیا همه ارتباط اینترنتی مناسب را برای تجربه‌ی استدیا دارند؟ این سوالی است که تنها در آینده و با دسترسی کامل به استدیا می‌تواند متوجه شد و امیدوارم که همه بتوانند به استدیا دسترسی پیدا کنند.

پلتفرم استدیا طی ماه آینده در دسترس کردم ایالات متحده، انگلستان، کانادا و برخی از کشورهای اروپایی قرار می‌گیرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تهیه کننده‌ی Assassin’s Creed Odyssey در ابتدا نسبت به عملکرد استدیا تردید داشت - گیمفا
تهیه کننده‌ی Assassin’s Creed Odyssey در ابتدا نسبت به عملکرد استدیا تردید داشت - گیمفا
تهیه کننده‌ی Assassin’s Creed Odyssey در ابتدا نسبت به عملکرد استدیا تردید داشت - گیمفا
تهیه کننده‌ی Assassin’s Creed Odyssey در ابتدا نسبت به عملکرد استدیا تردید داشت - گیمفا
تهیه کننده‌ی Assassin’s Creed Odyssey در ابتدا نسبت به عملکرد استدیا تردید داشت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تهیه کننده‌ی Assassin’s Creed Odyssey در ابتدا نسبت به عملکرد استدیا تردید داشت - گیمفا