این افسانه ادامه دارد | ویژگی‌هایی که می‌خواهیم در دنباله‌ی Breath Of The Wild وجود داشته باشند - گیمفا
این افسانه ادامه دارد | ویژگی‌هایی که می‌خواهیم در دنباله‌ی Breath Of The Wild وجود داشته باشند - گیمفا
این افسانه ادامه دارد | ویژگی‌هایی که می‌خواهیم در دنباله‌ی Breath Of The Wild وجود داشته باشند - گیمفا
این افسانه ادامه دارد | ویژگی‌هایی که می‌خواهیم در دنباله‌ی Breath Of The Wild وجود داشته باشند - گیمفا

این افسانه ادامه دارد | ویژگی‌هایی که می‌خواهیم در دنباله‌ی Breath Of The Wild وجود داشته باشند

مرصاد قدیری
۰۹:۳۵ ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
این افسانه ادامه دارد | ویژگی‌هایی که می‌خواهیم در دنباله‌ی Breath Of The Wild وجود داشته باشند - گیمفا

خبر ساخت دنباله‌ی بازی The Legend Of Zelda: Breath Of The Wild یکی از بزرگترین سورپرایز‌های E3 2019 بود. با اینکه در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد این عنوان در اختیار نداریم، اما به لطف تیزر کوتاه معرفی بازی و مصاحبه‌ی آقای ایجی آئونوما (Eiji Aonuma)، تهیه کننده‌ی سری The Legend Of Zelda، تکه‌هایی از این پازل را بدست آورده‌ایم.

حالا بهترین زمان برای گمانه زنی در مورد جهت و هدف این دنباله‌ی مورد انتظار است. در حال حاضر ما انتظار نداریم که دنباله‌ی Breath Of The Wild مانند Majora’s Mask باشد، اما قطعاً مواردی هستند که دوست داریم آن‌ها را در این بازی مشاهده کنیم.

در ادامه ما ویژگی‌هایی که می‌خواهیم در دنباله‌ی Breath Of The Wild وجود داشته باشند را لیست کرده‌ایم.

امکان بازی در نقش زلدا

در تیزر معرفی بازی، ما لینک و زلدا را هنگام ورود به یک غار با یکدیگر مشاهده کردیم. با توجه به داستان نسخه‌ی اول، زلدا نقش محدودی را ایفا کرد. اما حالا نسخه‌ی دوم این شانس را دارد که پرنسس محبوب را بیش از پیش در مرکز داستان قرار دهد. با این که داشتن وی به عنوان یک همراه بسیار عالی به نظر می‌رسد، اما ما دوست داریم در نقش زلدا نیز بازی کنیم. اگر قرار است تا داستان نسخه‌ی دوم به سفر لینک و زلدا بپردازد، پس امکان عوض کردن شخصیت اصلی می‌تواند ویژگی‌ بسیار جذابی برای این بازی باشد. البته نینتندو می‌تواند پا را فراتر بگذارد و حالت Co-Op آفلاین و یا حتی آنلاین را به Breath Of The Wild 2 اضافه کند. البته اگر توسعه دهندگان تصمیم گرفتند تا در این جهت حرکت کنند، امیدواریم که نتیجه‌ی نهایی هنوز هم بتواند یک تجربه‌ی عالی تک‌نفره را نیز به طرفداران ارائه دهد.

رویکردی جدید برای مدیریت و نگه داری سلاح‌ها

یکی از بحث برانگیز‌ترین ویژگی‌های Breath Of The Wild، مکانیک شکستن سلاح‌هاست. نینتندو در گذشته اعلام کرده بود که دلیل شکستن سریع سلاح‌ها، تشویق بازی‌بازان به آزمایش با سلاح‌‌های مختلف است. اما این رویکرد بازی‌بازان بسیار زیادی را عصبانی کرد. به غیر از Master Sword، تمام سلاح‌های حاضر در بازی پس از چندین ضربه از بین خواهند رفت. البته این مکانیک یکی از بخش‌های بسیار مهم تجربه‌ی Breath Of The Wild محسوب می‌شود؛ چراکه سلاح‌ها در این بازی بیشتر شبیه فشنگ و مهمات هستند و پس از شکستن سلاح‌ خود، می‌توانید سلاح‌های دیگری را در محیط پیدا کنید. علاوه بر این، اگر مکانیک شکستن سلاح‌ها وجود نداشت، بازی‌بازان تنها از یک سلاح استفاده می‌کردند. حال اگر نینتندو بتواند امکان تعمیر سلاح‌ها را به نسخه‌ی دوم اضافه کند، قطعاً تعداد زیادی از بازی‌بازان را راضی خواهد کرد. از طرف دیگر، توسعه دهندگان می‌توانند با اضافه کردن توانایی‌های منحصر به فرد به سلاح‌ها، بازی‌بازان را به استفاده از سلاح‌های مختلف تشویق کنند.

بازسازی هایرول

Breath Of The Wild یک هایرول ویران شده را به تصویر کشید، اما با توجه به تغییرات ظاهری پرنسس زلدا، ظاهراً زمان نسبتاً زیادی از اتفاقات نسخه‌ی اول گذشته است. با این که قطعاً در نسخه‌ی دوم نیز شاهد وقایع فاجعه باری خواهیم بود (کافی است تیزر معرفی بازی را تماشا کنید)، اما مشاهده‌ی تلاش مردم برای بازسازی هایرول ایده‌ی بسیار جالبی محسوب می‌شود. حتی لینک و زلدا هم می‌توانند به مردم کمک کنند؛ برای مثال می‌توان با انجام ماموریت‌های فرعی، افراد به‌خصوصی را برای بازسازی سرزمین استخدام کرد. کسانی که ماموریت فرعی مربوط به Tarrey Town را انجام داده‌اند، حتماً می‌دانند که مشاهده‌ی رشد و گسترش این شهر، یکی از بهترین بخش‌های Breath Of The Wild به شمار می‌آید.

تغییر محیط هایرول

بدون شک تاکنون اکثر بازی‌بازان صد‌ها ساعت به اکتشاف در هایرول پرداخته‌ و تقریباً تمام راز‌ها و ایستر اگ‌های آن‌ را پیدا کرده‌اند. به همین خاطر، نینتندو برای طراحی نقشه‌ی دنباله‌ی Breath Of The Wild کار سختی را در پیش دارد؛ چراکه توسعه دهندگان باید تا حدی هایرول را تغییر دهند، که برای بازی‌بازان یک محیط جدید باشد. با توجه به تیزر بازی، به نظر می‌رسد قلعه‌ی هایرول از جای خود بلند می‌شود. البته نینتندو تائید کرده است که نسخه‌ی دوم هم در هایرول جریان دارد و شاهد یک دنیای جدید نخواهیم بود. نکته‌ی جالب این است که برخی از تئوری‌های طرفداران به سفر در زمان هم اشاره می‌کنند. با توجه به تمام موارد گفته شده، امیدواریم تا شاهد تغییرات زیادی در نقشه‌ی Breath Of The Wild 2 باشیم.

تبدیل گنون‌دورف به یک تهدید همیشه حاضر

با توجه به تیزر معرفی، به نظر می‌رسد که در نسخه‌ی دوم شاهد بازگشت گنون‌دورف (Ganondorf)، شخصیت منفی اصلی سری The Legend Of Zelda، خواهیم بود و طرفداران از این بابت بسیار هیجان زده‌اند. همان‌طور که می‌دانید، به غیر از نبرد آخر بازی، شما با دشمن اصلی بازی یعنی Calamity Ganon تعامل خاصی ندارید. بله، باس‌های تمام دیواین بیست‌ها در‌واقع بخشی از Calamity Ganon هستند، اما منظور ما چیز دیگری است. یکی از دلایلی که طرفداران سری زلدا شخصیت گنون‌دورف را در بازی‌های Ocarina Of Time و Wind Waker دوست دارند، این است که لینک در طول این دو بازی به طور مستقیم با وی تعامل دارد و هر دفعه که پاداش دزدان Gerudo ظاهر می‌شود، شاهد صحنه‌های بسیار مهمی هستیم. به همین خاطر، ما دوست داریم که گنون‌دورف در طول بازی Breath Of The Wild 2 حضور داشته باشد و همیشه بر سر راه لینک قرار بگیرد.

اضافه کردن سیاه چال‌های سنتی و باس‌های متنوع

کشف و حل کردن معما‌های معابد و دیواین بیست‌ها (Divine Beast) جزو سرگرم کننده‌ترین محتویات Breath Of The Wild محسوب می‌شوند. اما راستش را بخواهید، بعید می‌دانیم دیواین بیست‌ها بتوانند جایگزین مناسبی برای سیاه‌ چال‌های سنتی باشند. طراحی دیواین بیست‌ها خوب بوده و حل معما‌های درون این موجودات مکانیکی غول پیکر نیز ایده‌ی بسیار جذابی است. اما ما هنوز همان سیاه چال‌های بزرگ و متنوع را می‌خواهیم. البته قلعه‌ی هایرول در Breath Of The Wild یکی از بهترین مکان‌های بازی محسوب می‌شود. این یک قلعه‌ی بسیار بزرگ است که شما می‌توانید از چندین مسیر مختلف وارد آن شوید. همچنین در این مکان شاهد حضور دشمنان و معما‌های متنوعی نیز هستیم. پس امیدواریم که توسعه دهندگان برروی این طراحی‌ها بیشتر کار کرده و محیط‌های متنوعی را در نسخه‌ی دوم ارائه دهند.

تنوع بیشتر برای دشمنان

نابود کردن کمپ Bokoblin‌ها بسیار لذت بخش است و L‌ynelها نیز باعث شدند تا چندین بار صفحه‌ی مرگ را مشاهده کنیم، اما تنوع دشمنان Breath Of The Wild بسیار کم است. حال با توجه به بازگشت گنون‌دورف، دوست داریم شاهد بازگشت دشمنان نمادین سری The Legend Of Zelda نیز باشیم. با در نظر گرفتن لحن تاریک تیزر بازی، حضور هیولا‌های زامبی مانند Wind Waker و Ocarina Of Time بسیار منطقی به نظر می‌رسد. از طرف دیگر، هیولا‌های دیگر نظیر Dodongoها نیز می‌توانند در منطقه‌ی Death Mountain وجود داشته باشند. حتی شاید باز هم شاهد یک نبرد دیگر با Shadow Link باشیم. سری The Legend Of Zelda دشمنان بسیار زیادی دارد و امیدواریم که توسعه دهندگان در نسخه‌ی دوم بیشتر از آن‌ها استفاده کنند.

تمرکز برروی ابزار منحصر به فرد

سری The Legend Of Zelda همیشه آیتم‌های متنوعی را در اختیار بازی‌بازان قرار می‌دهد. در نسخه‌‌های قدیمی، بازی‌بازان برای حل کردن معما‌های هر سیاه چال به آیتم‌های خاصی نیاز داشتند. اما نینتندو در Breath Of The Wild تصمیم گرفت تا تمام آیتم‌های مورد نیاز را از همان ابتدا در اختیار شما قرار دهد. این تصمیم بسیار هوشمندانه باعث شد تا هر بازی‌باز بتواند معما‌ها را به روش خود حل کند. با این‌‌حال، ما امیدواریم که توسعه دهندگان آیتم‌های بیشتری را برای نسخه‌ی دوم طراحی کنند.

دنباله‌ی بازی The Legend Of Zelda: Breath Of The Wild در تاریخی نامشخص به صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد.

نظر شما چیست؟ پیشنهاد‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

این افسانه ادامه دارد | ویژگی‌هایی که می‌خواهیم در دنباله‌ی Breath Of The Wild وجود داشته باشند - گیمفا
این افسانه ادامه دارد | ویژگی‌هایی که می‌خواهیم در دنباله‌ی Breath Of The Wild وجود داشته باشند - گیمفا
این افسانه ادامه دارد | ویژگی‌هایی که می‌خواهیم در دنباله‌ی Breath Of The Wild وجود داشته باشند - گیمفا
این افسانه ادامه دارد | ویژگی‌هایی که می‌خواهیم در دنباله‌ی Breath Of The Wild وجود داشته باشند - گیمفا
این افسانه ادامه دارد | ویژگی‌هایی که می‌خواهیم در دنباله‌ی Breath Of The Wild وجود داشته باشند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • sonicer گفت:

    اتفاقا خوبی نینتندو اینه که طبق انتظارات بازی رو نمیسازه. بازی رو طبق میل خودش اما با کیفیت بالا میسازه که همه رو شگفت زده کنه.

    • دقیقاً همیشه میتونیم یه لیست از چیز‌هایی که میخوایم درست کنیم ولی مثلاً اگه نینتندو صرفاً میخواست یه دنباله‌ی عادی و استاندارد برای ocarina of time بسازه، هیچوقت شاهکار majora’s mask ساخته نمیشد.
      همین عنصر غافلگیریه که باعث میشه عناوین این شرکت مورد انتظار باشن چون هیچوقت نمیدونی قراره چی بسازن.

    • HEAVY SQUAD گفت:

      اطاق تفکر نینتندو رو افرادی تشکیل دادن که فقط به فکر نینتندو هستن نه جای دیگه و فقط در فکر موفقیت منحصر بفرد بازیشونن نه انباشته کردن دلار در جیبهاشون

  • Se7enBoy گفت:

    یکی از مورد انتظار ترین بازی هاست!من خودم شخصا چون سوییچ نداشتم بیشتر از ۱ ساعت نتونستم بازی رو تجربه کنم ولی تو همون ۱ ساعت از شدت زیبایی محیط و خود بازی نتونستم ازش دل بکنم!فوق العاده بود لامصب

  • vergil2max گفت:

    خیلی ممنون،واقعا مقاله عالی بود،اینقدر که تا تمامش نکردم نتونستم چشم ازش بردارم
    این ویژگیهای که گفتید باحال بود و امیدوارم در نسخه جدید شاهدشون باشیم.به ویژه تعمیر سلاح ها و مهمتر از اون امکان بازی در نقش زلدا که اگه حالت Co-Op آفلاین و آنلاین درش باش،دیگه معرکه میشه
    چندتا دیگه از ویژگی های دوس دارم توی نسخه بعدی باشه با اجازه میگم
    امان شنا در زیر اب و بودن معما و ایتم ها و غیره درونش
    همراه داشتن گرگ از همون اول برای همه که توی نسخه اول بعدا اضافه شد
    اسب را از هر جایی که سوت بزنیم بیاد پیشمون،این یکی تو نسخه اول کلی اذیتم کرد
    علاوه بر تنوع بیشتر دشمنا تعداد باسها رو هم زیاد کنن
    اضافه کردن صندوق یا یه چیز مشابه تا بشه ایتم ها رو درش گذاشت،توی نسخه اول فقط سلاح ها میشد
    فعلا همینا به یادم اومد که موقع تجربه میگفتن جاشون خالیه.با این حال در کل بنظرم botw با وجود معدود کمبودهاش به اندازه کافی رضایت بخش بود و بنظرم تا الان بهترین بازی نسل

    • abdollah_a2 گفت:

      بازی در نقش زلدا رو خیلی دوست دارم ببینم، و اگه اضافه کنن چجوری میشه، مثلا فقط از جادو میتونه استفاده کنه یا سلاح هم بهش میدن! زلدا طبیعتا مبارزه نمیتونه بکنه ولی میتونن تو یه بخشی از داستان نشون بدن که لینک داشته به زلدا شمشیر زنی و مبارزه یاد میداده… در کل زلدا رو خیلی دوست دارم امیدوارم بیش تر باشه تو این نسخه
      ولی اضافه کردن صندوق نمیخواد که دیگه!! تو نسخه ی اول هم هر چی دلت میخواست برمیداشتی تا ۹۹۹ تا جا داشت 😀 به غیر از سلاح های اصلی
      من وقتی اپونا نمیومد 😀 بیخیالش میشدم یا از کوه های تو مسیر میرفتم بالا مپیریدم پایین یا شیلد سواری میکردم که جفتش واقعا از لذت بخش ترین کارایی بود که تو بازی ها انجام داده بودم

    • خواهش میکنم. خوشحالم لذت بردید.
      Majora’s Mask و Ocarina of Time امکان شنا کردن و اکتشاف زیر آب رو داشتن. پس احتمال داره که این ویژگی برگرده.
      قسمت گرگ رو متوجه نشدم. شاید منظورت آمیبوی گرگه. اگه آمیبوی Wolf Link از بازی Twilight Princes رو داشته باشی، میتونی گرگ رو احضار کنی تا کنارت بیاد.
      اون قضیه‌ی اسب هم توی دی ال سی درست شد و با یه آیتم جدا میشد اسب رو هر جا که بخوای احضار کنی. البته امکان رام کردن اسب‌ها ویژگی خیلی خوبیه. لینک حتی میتونه سوار خرس، آهو یا گوزن هم بشه. اما آره باید این ویژگی رو به نسخه‌ی دوم اضافه کنن.
      تنوع دشمنان و باس‌ها هم دیگه نیازی به گفتن نداره. هر چی بیشتر بهتر!
      در آخر هم به نظرم نیازی به یک جعبه‌ی جدا برای نگه داری آیتم‌ها نیست. چون که تمام سلاح‌ها و سپر‌ها از بین میرن. البته اگه بشه آیتم‌ها رو بهتر مرتب و دسته بندی کرد خیلی خوب میشه

  • gaytaan گفت:

    افسانه زلدا جز بهترین گیماست که من بدبخت تجربش نکردم :pissedoff:

  • قسمت قبلی کلا همشون شاهکار هستن این قسمت هم صد در صد یه بازیه عالی میشه شکی درش نیست
    تنها بازی با بالاترین متای موجود یکی از نسخه های زلدا هستش

  • ... گفت:

    نسخه ی قبل یک مقدار اعصاب خورد کن بود با این حال در فوق العاده بودنش هم هیچ شکی نیست.
    بیشتر از همه هم من تو مسیریابی مشکل داشتم من اصلا نمیشد فهمید که این راهی که داری میری درست هست برای جایی که میخوای بهش برسی یا نه.حالا میدیدی یکسری جاها باید از کوه و چیز های دیگه بالا میرفی یک دفعه بارون می گرفت و شخصیت بازی هم لیز می خورد دستش و کلی میرفت رو اعصاب.
    حالا اگر هم شانس می آوردی که یک دشمن پیدا نمیشد که یک دفعه با یک یا دو ضربه بکشتت.
    هنوز بازی رو تموم نکردم من خودم و روی PC هم دارم انجامش میدم که افت فریم هاش هم باز بیشتر اعصاب رو بیشتر از قبل خورد می کنه ولی با این حال همونطور که اول هم گفتم بازی واقعا فوق العادست و یکسری محیط هاش هم واقعا دیدنی.

    • راستش به نظر من BOTW تنها بازی بود که حس یه ماجراجویی واقعی رو ارائه داد. به نظرم گم شدن هم یکی از تجربه‌‌های جالب بازیه. توی تمام بازی‌های جهان باز نقشه پر از آیکنه که همه جا رو نشون میده. ولی این‌ جا خودت باید نقشه رو پر کنی. دیگه خبری از آیکون‌های شلوغ و پلوغ و برج‌های یوبیسافتی نیست.
      بارون هم مکانیک بحث برانگیزیه. یسری افراد میگن کاش بازی یه آیتمی داشت که اثر بارون رو دفع میکرد. این موضوع برای هر شخص فرق میکنه و کاملاً قابل درکه.
      راستی یه نکته‌ی جالب: محیط BOTW انقدر دقیق طراحی شده که میتونی بازی رو بدون حتی یک بار باز کردن نقشه تموم کنی

  • Majid گفت:

    من فقط امیدوارم تکراری نکننش

  • abdollah_a2 گفت:

    تشکر از اقا مرصاد گل، خسته نباشید
    امکان بازی در نقش زلدا رو که خیلی ها دوست دارن اتفاق بیافته حتی گفتن به خاطره این زلدا موهاش کوتاه شده تو این نسخه چون میخواد قابل بازی بشه
    اون دسته هم که تو تریلر لینک رو نجات داد احتمال خیلی زیاد بخشی از قدرته جدیده لینک بشه و قابلیت های جدیدی به گیمپلی اضافه کنه
    نسخه ی اول با این که به راحتی میشه گفت بهترین بازی نسل ۸ بوده ولی بازم نینتندو میتونه با اضافه کردن همین چیزا حتی بزنه رو دست نسخه ی قبلی
    سیاه چاله ها هم احتمالا برگردونه

    • خواهش میکنم عبدالله جان.
      اضافه شدن زلدا قطعاً میتونه به گیم پلی بازی تنوع بیشتری بده. اون دست راست لینک هم به احتمال زیاد یه مکانیک جدیده که شاید برای حل معما‌ یا حتی مبارزه استفاده بشه. در کل نینتندو میتونه با این نسخه‌ی جدید خیلی کارا بکنه. دیگه‌ی پایه‌ی جهان باز رو طراحی کردن. حالا میتونن هر طوری که بخوان باهاش کار کنن

  • Sir Sonic گفت:

    در یک کلام میخوان زلدا کلاسیک تر شه دیگه!؟
    خب برن Link’s Awakening بازی کنن… واقعا زلدای کلاسیک فوق شاهکاریه
    من خدایی دوست ندارم این نظریه رو
    من عاشق سیستم از بین رفتن سلاح ها تو بازی بودم… روند تصاحب اسلحه های رو قشنگ از یکنواختی بازی های دیگه در می آورد…
    شاید تنها چیزی که واقعا موافق باشم گنوندورف و دانجن ها باشن
    یه شخصیت منفی خفن واقعا کم داشت BotW و همه میدونن گنوندورف عجب ابهتیه

    • abdollah_a2 گفت:

      منم دوست داشتم سیستم از بین رفتن سلاح ها رو، یکی از بهترین تصمیمات بود
      معمولا تو بازی های نقش افرینی شاید از اول تا اخره بازی ده تا سلاح عوض کنی چون فقط بحثه قدرتش بود، از بینشون فقط همون قوی ترینه رو انتخاب میکنی و تا اخرش میری دیگه، حالا تا جایی که یه سلاحه قوی تر گیرت بیاد
      ولی زلدا اینجوری نیست، تو زلدا باید از همه ی سلاح هات استفاده کنی، از یه شاخه درخت تا سلاح های زنگ زده که بهتره پرتابشون کنی چون سریع میشکنن… جلو تر هم که شمشیر های قوی تر بدست میاری نگهشون میداری برای باس ها و دشمن های قوی تر… حالا مقایسش کن با نقش افرینی های دیگه، صد تا سلاح بهت میده ولی تو کلا از ده تاش استفاده میکنی! دلیلی هم نداره خب چرا باید از اون سلاحه ضعیفه استفاده کنی وقتی میتونی بدون محدودیت از یه سلاح قوی تر استفاده کنی! اما زلدا از ضعیف ترین سلاحت استفاده میکنی تا قوی ترینش… البته مستر سورد رو اگه اپگرید کنی دیگه خیلی طول میکشه تا بشکنه
      ولی موافقم که باید مقاومت بعضی سلاح ها رو یکم ببرن بالاتر مثلا شمشیر ها به جای ۳۰ تا ضربه با ۵۰ تا ضربه بشکنه

این افسانه ادامه دارد | ویژگی‌هایی که می‌خواهیم در دنباله‌ی Breath Of The Wild وجود داشته باشند - گیمفا