رازهای پنهان | رازهای جذابی که توسط بازی‌بازان کشف شدند

۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

صنعت بازی‌های ویدئویی نیز همانند هر حیطه‌ی دیگری، رمز و راهای مربوط به خود را دارد. قضیه این‌طور نیست که سازندگان، همه چیز را بسیار راحت و شفاف جلوی چشم شما بگذارند؛ گاهی اوقات باید برای کشف نکات ریزی که سازندگان در جای‌جای بازی یا تریلرهای آن پنهان کرده‌اند، تلاش فراوانی کنید. اگر بخواهیم افرادی را مثال بزنیم که عاشق رمز و رازهای فراوان در بازی‌هایشان هستند، آقایان کوجیما و میازاکی به احتمال زیاد می‌توانند مثال‌های خوبی باشند. اما همیشه راز‌های مذکور، در خلال بازی‌ها نیستند و گاهی اوقات باید در تریلرهای عناوین مختلف به دنبال آنان بگردیم. امروز، تلاش می‌کنیم تا چند مورد از جالب‌ترین رازهایی که بازی‌سازان در عناوین و تریلرهایشان قرار داده بودند و البته توسط بازی‌بازان کشف شد را به همراه یکدیگر مرور کنیم.

پیام بازی Cyberpunk 2077 در مراسم E3 2018

این بازی سال‌ها است که بازی‌بازارن را منتظر گذاشته است و به نوعی می‌توان گفت که در مراسم E3 2018، در مراسم مایکروسافت دوباره معرفی شد. البته این تریلری که در مراسم نمایش داده شد، حاوی پیامی مخفی و طولانی بود؛ در این پیام در رابطه به روند توسعه‌ی بازی، قفل DRM و البته تاریخ انتشار بازی صحبت‌هایی شده بود. قابل ذکر است که در این میان صحبت‌هایی نیز از خریدهای درون‌برنامه‌ای شد، ولی تمامی این موارد در سال ۲۰۱۹ به صورت رسمی اعلام شدند و اگر شما این پیام را کشف نکرده بودید، اکنون از تمام محتویات آن با خبر هستید.

پیام بازی Cyberpunk 2077 در سال ۲۰۱۹

بعله! ۲ مورد ابتدایی لیست امروز ما به بازی Cyberpunk 2077 مربوط می‌شود که البته در دو سال پیاپی نیز نمایش پیام مخفی آن رخ داد. در سال ۲۰۱۹، نمایشی از گیم‌پلی این بازی پشت درهای بسته در اختیار بعضی افراد خوش‌شانس (واقعا خوش‌شانس) قرار گرفت، که حای یک پیام مخفی ولی خوشایند بود: در این پیام توضیح داده شده بود که چرا این گیم‌پلی پشت درهای بسته به نمایش در آمد و چه زمانی به صورت دقیق می‌توان آن را به عموم نشان داد. به هر حال، زمانی که گیم‌پلی این بازی به نمایش عموم در آمد، هیچ‌کس اصلا خرده‌ای به استودیوی سازنده بابت این موضوع نگرفت؛ چرا که گیم‌پلی، گرافیک، موسیقی، شخصیت‌ها و تمامی موارد این حیطه کاملا عالی بودند و تنها کاری که بازی‌بازان توانستند در آن زمان بکنند، تشویق سازندگان بازی بود.

رابط کاربری مخفی Mortal Kombat 

پیش از این که اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در دسترس عموم قرار بگیرند، رمز و رازهای کشف شده در صنعت بازی‌های ویدئویی و البته سینما، برای مدت‌های طولانی مخفی می‌ماندند. چه بسا که بسیاری از رازهای کشف شده در آن زمان هنوز هم به صورت جهانی آشکار نشده‌اند و به نوعی هنوز مخفی مانده‌اند. به هر حال، بازی‌های قدیمی و زیادی هستند که رمز و رازهای بسیاری را در دل خود جای داده بودند و مثال یکی از آن‌ها، سری Mortal Kombat  است. در حقیقت، موردی که برای این نسخه در نظر گرفته‌ایم، مربوط به نسخه‌ی اول و دوم این سری می‌شود که در سال ۲۰۱۶ به صورت جهانی آشکار شد! در این دو نسخه رابط کاربری مخفی وجود دارد که در آن‌ها آیتم‌های مخفی و پایان شخصیت‌های مختلف این مجموعه‌ی محبوب را شاهد بودیم. تصور کنید که چنین رازی بعد از ۲۰ سال به صورت جهانی آشکار شد…و الان؟ تنها ۳۰ دقیقه پس از کشف یک راز، همه به لطف شبکه‌های مجازی از آن باخبر هستند.

کد RGB برای اکس‌باکس اسکارلت 

با اسکارلت آشنایی دارید؟ قطعا تمامی شما در اولین وهله به یاد کنسول جدید شرکت مایکروسافت می‌افتید، ولی آیا تا به حال به دیگر جنبه‌های این لغت و معنای آن فکر کرده‌اید؟ اسکارلت به صورت دقیق یک رنگ شامل ۱۰۰ درصد قرمز، ۱۴٫۱ درصد سبز و خالی از رنگ آبی است. این رنگ را می‌توان جزو قرمزترین قرمزهای جهان دانست! رنگی که معمولا برای قدرت از آن استفاده می‌شود و در فرهنگ شرق نیز نماد قدرت و توانمندی است.

شرکت مایکروسافت پیش از مراسم E3 2019 در توییتر خود پیام‌هایی ارسال می‌کرد تا بازی‌بازان را بیش از پیش مشتاق کنفرانس خود کند. در میان این توییت‌ها، اعداد و ارقامی را می‌توان یافت که اگر آن‌ها را در کنار هم بگذاریم، عدد RGB رنگ اسکارلت بدست می‌آید: ff2400. مایکروسافت به صورت غیر مستقیم به نمایش و معرفی کنسول جدید خود و نام آن اشاره می‌کرد که البته در همان روز‌های قبل ار مراسم E3 2019، توسط بازی‌بازان کشف شد. آیا هنوز هم در هوش و ذکاوت افراد مشغول در مایکروسافت شک دارید؟

Metal Gear Solid V

هیچ شکی نیست که آقای کوجیما را می‌توان یک دیوانه‌ی نابغه نامید ولی دقت کنید! نمی‌توان یک دیوانه‌ی نابغه بود، بدون این که دیوانه بود! جمله سنگین بود. بگذریم، سال‌ها است که این کارگردان بزرگ با شوخی‌ها و رازهایی که در ساخته‌های خود قرار داده، بازی‌بازان را شگفت‌زده و سرگرم کرده است. او سطح جنون و خلاقیت را در زمان معرفی بازی Metal Gear Solid 5 یک پله ارتقا داد.

در ابتدا، شاهد بودیم که یک بازی کاملا جدید با نام The Phantom Pain معرفی شده که توسط یکی از استودیوهای گم‌نام کونامی ساخته می‌شود. پس از بررسی‌های فراوان، مشخص شد که اگر فضای میان نوشته‌های The Phantom Pain را به هم وصل کنید، نام Metal Gear Solid V ساخته می‌شود! کوجیما! دیوانه یا نابغه؟

MEW

استودیوی گیم‌فریک (Game Freak) اصلا و ابدا قصد نداشت که شخصیت Mew را به عنوان یک پوکمان در بازی Pokemon Red and Blue قرار دهد. پس از این که ساخت بازی تماما به پایان رسید و حتی سازندگان آماده‌ی انتشار آن شدند، یکی از برنامه‌نویسان حاضر در استودیو تصمیم می‌گیرد که یک شوخی کوچک با دیگر همکارانش کند؛ در نتیجه این شخصیت را در کدهای بازی قار می‌دهد به صورتی که در آینده تنها خود افراد حاضر در استودیو بتوانند آن را کشف کنند. خب همان‌طور که حدس می‌زنید، بازی‌بازان از انتظارات این سازنده‌ باهوش‌تر بودند و پس از مدت کوتاهی شخصیت Mew را در کدهای بازی کشف می‌کنند. پس از آن، این شخصیت به صورت رسمی و به عنوان یک پوکمان به بازی اضافه می‌شود.

نوشته‌های Hylian در بازی Breath of the Wild

بازی Breath of the Wild یکی از عناوین شاهکار نسل هشتم به شمار می‌رود. در این میان، شما با نوشته‌هایی به زبان Hylian در بازی روبرو می‌شوید؛ نوشته‌هایی که توسط آنان می‌توان با ۳ تن از خدایان این بازی ارتباط برقرا رکرد. در اصل، این نوشته‌ها را اگر به انگلیسی بازگردانی کنید، متوجه می‌شوید که تمامی آن‌ها معنا دارند. برای مثال، یکی از این جمله‌ها به نسخه‌ی ابتدایی سری Zelda و شعار معروف آن اشاره دارد: این که بخواهی تنها بروی، خطرناک است!

مکزیکو در Red Dead Redemption 2

بازی Red Dead Redemption 2 بدون شک یک عنوان تمام و کمال در تمام حیطه‌ها بود. داستان‌سرایی، جهانی آزاد و بزرگ، گیم‌پلی روان و واقعی، موسیقی‌های زیبا و … همگی باعث شدند تا این بازی به الماس درخشان استودیوی سازنده در نسل هشتم تبدیل شود. نقشه‌ی نسخه‌ی دوم این سری، قسمت‌های زیادی از نقشه‌ی قسمت اول را نیز در دل خود دارد، ولی خبری از مکزیکو که اتفاقا در نسخه‌ی اول بسیار مهم بود، نیست. قابل توجه است که شهر نیو آستین (New Austin) و رودخانه‌ای در پایین آن طراحی شده‌اند، ولی مکزیکو که باید در قسمت پایینی رودخانه قرار داشته باشد، وجود ندارد. البته پس از اتمام بخش داستانی بازی، شما می‌توانید با استفاده از یک گلیچ، از رودخانه‌ی مذکور رد شده و به شهر مکزیکو که کاملا نیز طراحی شده است قدم بگذارید.

قاتل‌های زنجیره‌ای در Red Dead Redemption 2

بر هیچ کس پوشیده نیست که راک‌استار علاقه دارد خط داستانی‌های مخفی و ماموریت‌های جانبی جذاب ولی دور از دسترس را در بازی‌های خود قرار دهد. خب Red Dead Redemption 2 نیز از این قاعده خارج نیست. در سرتاسر نقشه‌ی این بازی، شما با صحنه‌هایی روبرو می‌شوید که در آن شخصی به صورت بسیار خشنی به قتل رسیده است. همچنین با خون مقتول، پیامی نیز برروی دیوار یا سنگ‌های اطراف نوشته شده است. شما اگر این نوشته‌ها را خوانده و سر نخ آن‌ها را دنبال کنید، نهایتا به قاتل این اشخاص می‌رسید که یکی از جذاب‌ترین و جالب‌ترین ماموریت‌های مربوط به قاتل‌های زنجیره‌ای بازی‌های ویدئویی را تشکیل می‌دهد.

انفجار گوشی‌های همراه در GTA V

GTA 5

باز هم راک‌استار و باز هم رمز و راز! زمانی که صحبت از راک‌استار می‌شود و سری GTA، ما مطمئن می‌شویم که تا سال‌ها باید مواردی جذاب ولی پنهان را در بازی کشف کنیم. موردی که قرار است در ادامه برای شما توضیح دهیم، در ابتدا تنها در حد یک شایعه بود، ولی پس از مدتی اثبات شد که حقیقت دارد. اگر شما شماره‌ای خاص (۱-۹۹۹-۳۶۷-۳۷۶۷) را در گوشی خودتان شماره‌گیری کنید، بدون هیچ دلیلی یک انفجار نسبتا جالب در بالای سر شخصیتتان رخ می‌دهد. در این میان ظاهر گوشی شما نیز به کلی عوض می‌شود. هنوز دلیل این مورد مشخص نیست، هدف خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است و هنوز نمی‌دانیم که چرا این قابلیت در بخش آنلاین بازی عمل نمی‌کند. ولی خب…راک‌استار است دیگر!

دکمه‌ی قرمز در Wasteland 2

زمانی که بازی Wasteland 2 عرضه شد، همه از خود می‌پرسیدند که دکمه‌ی قرمز بزرگی که در یکی از ساختمان‌های بازی بود چه کاری می‌کند. پس از فشار دادن این دکمه، زمین کمی می‌لرزد و پس از آن…هیچ! البته تصور می‌کردیم که هیچ. با فشار دادن این دکمه منطقه‌ای جدید در بازی آزاد می‌شود. زمانی که شما به این منطقه بروید، با شخصی به نام آرون چاوت (Aaron Chwatt) روبرو می‌شوید و او شما را به دکمه‌ی قرمز دیگری هدایت می‌کند. پس از این که شما این دکمه را نیز فشار می‌دهید، دوباره زمین می‌لرزد و پس از آن ارون به شما می‌گوید «تو همه را به مرگ محکوم کردی! همه را جهنمی کردی!». البته بعد از این اتفاق هیچ چیز مهمی در بازی رخ نمی‌دهد! در اصل استودیوی سازنده با قضیه‌ی دکمه‌های قرمز سر به سر بازی‌بازان گذاشته است و آن‌ها را برای زمانی هرچند کوتاه به خنده واداشته است.

مرگ نیکول در  Dead Space

مرگ شخصیت نیکول (Nicole) در بازی Dead Space واقعا یکی از صحنه‌های به یادماندنی این عنوان را رقم زد. عنوانی که سراپا خشم، ترس و قطع کردن دست و پای موجودات ترسناک است، با یک کرگ غم‌انگیز همراه شده است. اما برای فهمیدن این نکته، اصلا لازم نیست که بازی را به اتمام برسانید. در بخش انتخاب مرحله‌ی این بازی، اگر حرف ابتدایی هر یک از مراحل را در کنار هم بگذارید، با جمله‌ی Nicole is Dead روبرو می‌شوید! هرچمد که این رمز از آن دسته رازهایی نبود که به سختی کشف شود، ولی استودیوی سازنده خلاقیت نسبتا جالبی برای آن به خرج داده بود.

نوشته‌های Duke Nukem 3D

در بازی Duke Nukem 3D، دیوارها و شهر به صورت کلی ویران شده و پر از خرابی و سوراخ هستند. در این میان، تیم سانزده بعضی از سوراخ‌های دیوارها را طراحی و بعضی دیگر را طراحی نکرده بودند؛ بدان معنا که بازی‌بازان نتوانند وارد آنان شوند. ولی خب همان‌طور که از نام این مقاله و محتوای آن پیدا است، قطعا متوجه شده‌اید که بالاخره بازی‌بازان راهی برای ورود به این سوراخ‌ها پیدا کردند و تیم سازنده نیز کاملا آماده‌ی این موضوع بود. در داخل این سوراخ‌ها جمله‌هایی نظیر «اینجا چه کار می‌کنی؟»، «تو قرار نبود که اینجا باشی»، «اینجا هم قرارا نبود باشی» و در نهایت «ببین! تو یا خیلی ک.چک هستی یا داری تقلب می‌کنی! کدام؟». تیم سازنده قطعا با این خلاقیت خود لبخند را بر لب بازی‌بازان آورد و برای همیشه از این کار آنان به عنوان یکی از برترین رازهای بازی‌های ویدئویی یاد می‌شود.

مبارزه با The End در Metal Gear Solid 3

اگر از گوجیما به عنوان یک نابغه یاد کردیم، چطور انتظار داشتید مورد اول رازهای مخفی در بازی‌های ویدئویی به این کارگردان اختصاص پیدا نکند؟! البته به احتمال خیلی زیاد، تمامی شما با راز نهفته در بازی Metal Gear Solid 3 آشنا هستید، ولی به هر حال از آن به عنوان یکی از بهترین نکات مخفی در بازی‌های ویدئویی یاد می‌شود. در این نسخه، شما با باس‌فایت‌های زیاد و البته جذابی روبرو می‌شوید که یکی از آن‌ها The End است؛ تک‌تیرانداز پیری که مبارزه با آن برای شما احتمالا یکی از بخش‌های سخت بازی بوده است. علاوه بر روش عادی، شیوه‌ی دیگری نیز برای مقابله با این باس‌ وجود دارد. کافی است تا به قسمت تنظیمات بازی رفته، ساعت و سال این قسمت را به جلو ببرید و سپس بازی را اجرا کنید. زمانی که دوباره بازی را اجرا کنید، مشاهده می‌کنید که The End بر اثر کهولت سن و این که شما در اصل در آینده به سراغ او رفته‌اید، دار فانی را وداع گفته و بدین شیوه یکی از سخت‌ترین باس‌های کلی سری Metal Gear Solid با مرگ طبیعی از سر راه شما برداشته شده است! دوباره باید این نکته را ذکر کنم…کوجیما، دیوانه یا نابغه؟

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Sina5124 گفت:

    یگز از متفاوت ترین پست های سال Grin
    “نمی‌توان یک دیوانه‌ی نابغه بود، بدون این که دیوانه بود! جمله سنگین بود.” خیلی با این جمله حال کردم. واقعا سنگین بود Laugh مثلا “نمیتوان یک گیمر حرفه ای بود بدون این که گیمر بود!” Laugh Grin
    ولی کلا کشف کردن این اسرار لذتش گاهی از خود گیم بیشتره

    0
    0
  • مبارزه با تک تیر انداز پیر توی متال گیر خیلی بازتر ازین حرفا بود .

    .
    .
    یکیش‌‌همین که گفتید ساعت رو میبرید جلو بازیو اجرا میکنید پیرمرد سنش میره بالا میمیره .
    .
    .
    یکی دیگش اینه که اصلا نیازی نیست با این باس درگیر شد . قبل اینکه به این باس برسیم چند جا توی بازی میبینمش توی یکی از کات سین‌ها همین که کات سین تمام میشه و داره میره با یه اسنایپ ار دور میشه با یه تیر کشتش .
    .
    .
    و اما جالب ترین نکته این باس برای خودم این بود که یه طوطی داشت و وقتی این باس رو به طور طبیعی میکشتیم توی کات سین طوطی میومد رو جناره پیرمرد مینشست و بعد پرواز میکرد میرفت .
    اما نکته جالب اینه در جریان درگیری با باس من با دوربین دید در شب اسنیک اون طوطی رو توی محیط دیدم و بهش شلیک کردم بعد گفتم خوب حالا چی میشه این طوطی چه جوری میاد رو جناره میشینه ، در کمال تعجب بعد شکست پیرمرد تک تیرانداز دیدم روح طوطی اومد (:
    .
    دقت کنید اینا مربوط به یه باس توی یکی از شاهکارهای کوجیماس که اگه بخوایم از کارای عجیب کوجیمایی بگیم باید چند مقاله گیمفا برا هر بازیش بره.

    0
    0
  • aref44 گفت:

    البته برای مورتال کمبت یادمه یه دفترچه منتشر شده بود که تمام رمز و رازها رو توش نوشته بود
    البته مال سگا بود و هنوز مورتال کمبت روی نسخه تریلوژی بود..

    0
    0
    • Majid گفت:

      یادش بخیر
      قدیم اینجور دفترچه ها خدا بود

      0
      0
      • aref44 گفت:

        آره آقا مجید
        اون موقع چقد تو کف بودم که چند ضرب چه جوری میشه زد.. با خانواده رفته بودیم مشهد ، همینجور که توی بازار داشتیم چرخ میزدیم ، یهو چشمم افتاد به یه دفترچه ای که عکس چندتا بازی سگا روش بود ، از جمله عکس ساب زیرو.. بازش کردم دیدم نوشته رمز و رموز بازی های سگا.. قسمت مورتال کمبت رو آوردم از خوشحال دوتا خریدم خخخ… هول کرده بودم….
        یه پیشنهاد خوب به مدیر سایت دادم واسه اضافه کردن گزینه نوتیف که هر کی ریپلایمون کرد ، خبر بهمون بده ، ولی پشت گوش انداختن..
        همین یه منوی ساده کلی مخاطب میتونه واسه سایت گیمفا جذب کنه و روزانه توی هر پست بالای ۱۰۰ نفر کامنت داشته باشه سایت و شلوغ بشه… حیف…

        0
        0
  • Hamid گفت:

    اقای مرادی خیلی لیست خوبی بود.
    در این میان بهترین ها یا بهتره بگم عجیب ترین هاش بدون رتبه بندی به gta و wasteland و metal 3 بودن همگی خوب بودن ولی این سه خیلی جالب هستن
    البته دوستان یه خبر در مورد سایبرپانک بهتون بدم اقای مایک سازنده بازی گفته احتمال ساخت فیلمی براساس بازیش وجود داره گفته باحضور کیانو اصلا این کارو غیرممکن ندونسته ولی قطعی هم نشده اینطور که به نظر میرسه کیانو قراره نقش خیلی مهمی تو فیلمش داشته باشه.

    0
    0
  • GERALT گفت:

    سلام بچه ها من بالاخره the last of us رو بازی کردم و اونطوری که ازش تبلیغ کردن نبود و به نظر من (نظر شخصی) لایق این همه تعریف و تمجید نیست و این همه جایزه و … به نظر من تبانی شده حالا بگذریم ولی uncharted کجا و god of war کجا من uncharted و god of war رو شاید ی ۳۰ ۴۰ باری تموم کردم به نظر من uncharted خیلی از the last بهتره البته باید ببینیم نسخه جدید the last چی کار میکنه

    0
    0
    • Nima.1371 گفت:

      از کی تا حالا بازی سال ۲۰۱۳ که مال نسل ۷ هست رو با بازیای نسل ۸ مقایسه می کنن؟
      ظاهرا سلیقه ی شما به doom میخوره هرچی بیشتر بکشی بیشتر بت حال میده.لست ساخته شده برای حرفه ای ها دوست من.نه افرادی که از گیم فقط سرگرمی میخوان.

      0
      0
      • Sony-fan گفت:

        یعنی هرکسی که دووم یا گاد یا آنچ دوست داشته باشه غیر حرفیه ؟
        دووم در نوع خودش یک بازی شوتر اول شخص فوق العادست
        الان که شما مثلا حرفه ای هستی و لستو دوست داشتی کجای دنیارو گرفتی ؟
        نباید حدف اصلی بازی ها فیلم ها موسیقی ها و …
        رو فراموش کنیم
        اونا برای سرگرم کننده بودن ساخته شدن(البته بعضی از بازیا پاشونو از سرگرم کننده بودن فراتر گذاشتن )

        0
        0
    • Soroosh0077 گفت:

      جوایز نشون میده که لست بهترین بازی کل تاریخه.(اگه میخوای بگی ویتچر سه بیشتر جایزه برده باید بگم من منظورم جوایز منتقداس نه جوایز حاج عبدالله)
      میخوای بگی گاد و لست و آنچارتد رو بازی کردی؟ لابد فیل اسپنسر هم آدم راستگوییه. کسی که ابر شاهکارای سونی رو بازی کرده امکان نداره آواتارش هیچ بازی بجز اونا باشه چه برسه به این ROTFL ROTFL

      0
      0
        • Nima.1371 گفت:

          سونی فن یا بهتره بگم نوب جان دوم هم یک شاهکاره اما هدفش با هدف بازی مثل لست یا ویچر فرق داره.بعضی بازی ها فقط یک بازی هستند (هر چند شاهکار) اما یسری بازی ها مثل لست چیزی فراتر از یک بازی محض هستن و استاندارد هارو تو همه ی زمینه ها بالا میبرن اونم چندین پله.همین لست بعد اومدن تاثیر بسزایی تو خیلی از بازی ها و حتی خیلی از فیلم ها داشت و استانداردای داستان پردازی و روایت داستانو موسیقی و خیلی چیزا رو چند لول ارتقا داد.
          ناتی داگ کراش ساخته که اونم یک شاهکاره اما هدفش سرگرم شدنه.لست رو هم ساخته که هدفش علاوه بر سرگرمی خیلی چیزای دیگه بوده.
          نظرات نوبانه رو بهتره تایید نکنن عوامل گیمفا.

          0
          0
        • NFrealmusic گفت:

          نه بابا این همون یارو “کابوس راک استار” ROTFL

          0
          0
      • NFrealmusic گفت:

        به جوایز باشه ویچر ۳ بهترین بازی تاریخه, بهتره باهاش کنار بیای ببم جان “وگرنه برات بد تموم میشه ROTFL
        تمامی جوایزی که تو اون بلاگ قرار میگیرن معتبرن,سردر بلاگ نوشته شده professional awards only بهتره یه سر به قوانینش بزنی بعد بیای شر تف بدی
        در ضمن طبق منطق و استدلالات خودت(! ):
        جوایز انچارتد ۴ هم بزار در کوزه ابشو بخور چون critic pick های اوورواچ بیشتر بود و انچارتد تونست با کمک جوایز پشمک حاج عبدالله (بازم طبق بیانات گوهربارت! )بیگ وینر بشه…
        در نهایت هم فقط کافیست بری منابع و مراجع معتبر رو در رابطه با پر افتخار ترین بازی تاریخ مطالعه کنی تا با نتایج سوزناکی روبرو بشی و سرودات جدیدی برای تسکین سوزشت بسرایی
        همین که منابع معتبر از ویچر ۳ به عنوان پر افتخار ترین بازی تاریخ یاد میکنن کافیه و این مهمه نه چرت و پرتای یه معلوم الحال.
        حالا باز برو شر تف بده “که نه ویچر ۳ پر افتخار ترین بازی تاریخ نیست Cry
        مگه مهمه؟مگه چیزی از جوایز ویچر کم میشه؟مگه منابع معتبر دیگه ویچر رو به عنوان پر افتخار ترین بازی تاریخ نمیشناسن؟
        ____
        باز بیا با vpn منفی بده,جعل کن, بیا خصوصی توهین کن…به…نیست!

        0
        0
        • AXEL STONE گفت:

          داش منم میتونستم همینارو بهش بگم اما این حرفارو باید برای یک کاربر معتبر و فهمیده بنویسی نه برای کسی که تمام عمرش یک بازی TLOU بازی کرده نه برای کسی که فقط بلده پافشاری کنه وبه دیگر بازی ها بی احترامی کنه
          اونی که به (ویچر) میگه (ویتچر) اخه چه باید بهش بگفت بهتره بیخیالش بشی و فقط بهش بگی “اولا اسم بازی رو درست بنویس معلومه حتا لمسش هم نکردی” که قبلا اینا رو بهش گفته بودم. خلاصه کامنت شما عالی بود

          0
          0
      • Em.st گفت:

        به به ممنون که برگشتی از وقتی تو رفتی منم دیگه زیاد کامنت نمی ذاشتم حالا یه امروزو کاریت ندارم ولی از فردا…

        0
        0
      • AXEL STONE گفت:

        هر وقت بازی رو گرفتی اون وقت میتونم فکر کنم که تو واقعا از ویچر خوشت نمیاد هر وقت هم بازیش کرد که میدونم بلد نیستی بازیش کنی واست سخته اون وقت نقد تو یک عدد از دنیا شاید درست در بیاد! اما اینا بعدیه خیلی بعدیه (از (ویچر) گفتنت روشنه که میگی (ویتچر) که قبل مدتی هم میگفتی ویلچر)

        0
        0
    • pc and ps4 گفت:

      نوب اون برای سال ها پیشه ۲۰۱۳ اومده نابغه بعد با انچارتد۴ مقایسه میکنی.به خدا هوشتون کمه به خدا عقل ندارید

      0
      0
    • Dr.Gamer گفت:

      مشکل لست اف اس اینه که خیلی زیاد از حد همه جا ازش تعریف میشه و کسی اگه بازی نکرده باشه و با اون همه تعریف و تمجیدی که شنیده و انتظار یه چیز فک بر انداز رو داره بره سراغ بازی قطعا تو ذوقش میخوره این موضوع برای خودمم پیش اومد و لذت بازی رو از دست دادم از هر نظری که بازی رو بررسی کنید فوق العاده هست ولی چون دائما توی ذهنتون با اون تصوری که داشتید مقایسش میکنید نمیتونید مثل کسی که بدون ذهنیت بازی میکنه لذت ببرید برعکس این موضوع هم برام پیش اومده وقتی ویچر ۲ رو بازی کردم اصلا خوشم نیومد و با یه ذهنیت منفی سراغ نسخه ۳ رفتم و وقتی بازی رو تموم کردم به بهترین بازی کل زندگیم تبدیل شد هر چقدر این بازی ارزشمنده چون من با یه انتظار پایین سراغش رفتم برای من چندین برابر ارزشمندتره در کل میخوام بگم که سعی کنید از بازیها بت نسازید هر چقدرم بازی شاهکار باشه با تعریف و تمجید بیش از حد به صورت غیرمستقیم باعث میشید خیلیا نتونن لذت ببرن از بازی

      0
      0
      • AXEL STONE گفت:

        ادما فرق میکنن من یکی به تعریف و تمجید کسی کاری ندارم در این موضوعی که مطرح شده راستش من هم TW وهم TLOU واسم معتبره و بعضی از بازی های معتبر حسابشون نمیکنم و به کسی نمیگم که این بازی بده چون این مشکل منه و نه مشکل بازی وبه بعضی از بازی ها که با متای ۷۰ و ۶۰ و ۸۰ هم علاقه دارم خوب
        اینارو گفتم میخام بهت بگم که شما ممکنه از TW 2 خوشت نیومده من TW1 2 3 هر ستاییشون رو دوست دارم و هر نسخه ای که اومد درجا خریدم از نسخه یک شیده شدم به نسخه TW2 3 که از الان منتظر نسخه ۴ هستم. البته نسخه یک کمی دیر بازی کردم شاید ۴ ماه دیرتر چونکه زیاد بازی داشتم و نمیدونستم اصلا ویچر چیطوریه و چه خبره. نظر شما محترمه ولی خاستم یاداوری کنم که ادما سلیقشون کاملا با هم متفاوت هست که حتا بعضیا میدونن این ففلان بازی بهتر از فلان بازیه اما باز هم قبول ندارن. موفق و مؤید باشید Rose Heart

        0
        0
  • حالا مامان باباهای ما هی بگن بازی برا ملنگاست.
    بیا این همه نابغه و افراد خلاق داره این صنعت.
    اصلا هر گیمر خودش یه پا فرد خلاقه
    “هر گیمر یک خلاق،هر خلاق یک گیمر” Laugh

    0
    0
  • Fire war گفت:

    خیلی لذت بخشن کسی بلده تنظیمات دسته ps4 تو gta v چطوریه ممنون میشم

    0
    0
  • بسیار عالی و جذاب تنوع مطالب روز به روز داره بیشتر میشه.
    خسته نباشید به تیم زحمت کش گیمفا

    0
    0
  • Soroosh0077 گفت:

    سلام گیمفا.دوستداران اسپنسر راستگو بهتره فرار کنید که من دارم میام

    0
    0
  • Soroosh0077 گفت:

    میبینم که همون جو مایکرو فن تو سایت مونده و نظرات منطقی تایید نمیشن.

    0
    0
  • واقعا مبارزه با the end و تمام باس فایت ها metal gear solid 3 شاهکار و بی همتاست. عجب بازی شاهکاری…

    0
    0
  • Aztec گفت:

    سلام ببخشید سوالى دارم عملکرد کنسول نینتندو سوئیچ چطورى هست بازیاش چطوره عملکردش از PS4 بهتره؟

    0
    0
  • Gray Fox گفت:

    به صورت فهرست چند تانکته به ذهنم میاد،
    سایلنت هیل ۱ دارای چندین پایان مخفی و ایتمهای مخفی در سراسر بازیه،مثلا سنگ ابی که بااستفادش در پنج نقطه مختلف (نمادی از نقاط پنجگانه ستاره پنج پر)توسط فضایی ها کشته میشید و در شروع بعدی بازی از ابتدا اسلحه لیزری بی نهایت رو خواهید داشت.درمتال گیر۱هنگام مبارزه با سایکو مانتیس میگه بذار به حافظت(ایهام داره اینجا منظورش مموری دستگاهه) یه نگاه بندازم،اگر در مموریتون بازیای شرکت کونامی مثه pes،سایلنت هیل و….باشه بجای سیاه شدن صفحه اسامی بازیارو میگه.در متال گیر ۲ در تونل قبل از مبارزه با MG Ray که سالید اسنیک لباس و وسایل raidenرومیاره اگر اسنیک روبا مشت ولگد بیهوش کنید پلاکی که اول بازی در مرحله TANKER با اسنیک ساختید رو میتونید بگیرید.(تمام پلاکهای دشمنان در درجه very hardحاوی اسامی عوامل سازنده بازیه).در متال گیر ۳ حیوانات بازی ۶۴گونه مختلفن،و همچنین ۶۴عروسک قورباغه سبزکه با زدنشون میتونید لباس نامریی رو بدست بیارید.در متال گیر ۴اگر بازی رو بدون کشتن و زیر۴:۳۰تموم کنید،عنوان Big Bossو همچنین ماسک اش رو دریافت میکنید (البته ماسک صورت سوخته سالیدوس اه که برادر کلونیه سالید ولیکوییدبودو به صورت نباتی زنده بود) در حین استفاده این ماسک همه سربازا براثر شدت ترس فریاد میزنن و توان مبارزه ندارن.همچنین در act4 متال گیر ۴در لابراتوار(محل مبارزه با نینجادر MGS)صورت کوجیما در شیشه لابراتواربه صورت روح موجوده.

    0
    0