اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا
اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا
اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا
اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها

آریا مقدم
۱۸:۰۰ ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

چندی پیش مقاله ای تحت عنوان شوخ طبع ترین کاراکترهای دنیای بازی را برایتان نوشته بودیم (که اگر آن را از دست دادید می توانید از اینجا مطالعه کنید)، و طبیعتاً اولین درخواستی که پس از آن مقاله داشتیم این بود که لیستی نیز برای جدی ترین کاراکترها تهیه کنید. البته این درخواست دور از انتظار هم نبود، چرا که همواره تضاد است که شخصیت های مختلف را برایمان به یاد ماندنی تر می کند. ما هیچ گاه به دنبال یک صفت مخصوص در مردم و کاراکترها نیستیم، این، در کنار قرار گرفتن صفات مختلف است که به هر فرد جنبه ی متفاوتی می بخشد و برای مثال باعث می شود که ما، هم دانته ی شوخ، سرحال و بی خیال را دوست داشته باشیم و هم برادر جدی، برنامه ریز و بدجنسش ورجیل را. از آنجایی که دنیای بازی ها، دنیای داستان های معمولاً دراماتیک و پر زد و خورد است، شخصیت های جدی به مراتب تعدادشان از شخصیت های شوخ بیشتر است. البته تعداد شخصیت های شوخ هم رفته رفته دارد بیشتر می شود، زیرا بازی ها مملو از شخصیت های جدی، قوی و عصبی شده اند و این تیپ از کاراکترها رفته رفته برای مخاطب طبیعی تر می شوند، بنابراین اگر دقت کرده باشید، بر خلاف گذشته که بازی ها (و حتی فیلم ها) پر بودند از قهرمان ها و ابرقهرمانان گوناگون که هر کدام یا یک قدرت ماورایی داشتند، یا از دنیایی به جز دنیای انسان ها بودند، اکنون تعداد شخصیت های عادی روز به روز دارد بیشتر می شود. دیگر نویسندگان به دنبال قهرمان هایی به اصطلاح «Larger than life» نیستند و داستان انسان های عادی ای را روایت می کنند که اتفاقات ویژه ای برایشان می افتد. اما هر چه که باشد، تعدادی از شخصیت های دنیای بازی آنقدر خاص و به یاد ماندنی طراحی شده اند (و می شوند) که نمی توان آن ها را دوست نداشت. گاهی اوقات این کاراکترها نشان دهنده ی یک قسمت از وجود خود ما هستند، به خاطر همین است که با آن ها ارتباط برقرار می کنیم. در واقع معمولاً یکی از خصلت ها در این کاراکترها بولد می شود و همین موضوع سبب بوجود آمدن پدیده ای به نام Catharsis یا تخلیه ی روحی می شود که طی آن، مخاطب در اثر همذات پنداری شدید با یک کارکتر، خودش را در نقش آن می بیند و کارهایی که کاراکتر انجام می دهد، سبب تخلیه ی روحی مخاطب می شود. افرادی که نامشان در این لیست آورده شده، ۱۰ نفر از جدی ترین کاراکترهای جهان بازی ها هستند و در واقع صفت جدیت در آن ها بولد شده است. عجیب است اگر بگوییم با این کاراکترها همذات پنداری نکرده ایم یا حداقل بخشی از خودمان را در آن ها ندیده ایم. حالا بعضی ها کمتر و بعضی دیگر بیشتر، اما این کاراکترها خود ما هستیم، قسمت هایی از وجودمان در یک جهان موازی.

جدیت مانند شوخ طبعی مفهوم مطلقی نیست. ما به کسی که شوخی کند و بخنداند می گوییم شوخ طبع، اما جدیت را یک نفر به معنای مصمم می داند، دیگری به معنای کسی که نمی خندد و فرد دیگر آن را به معنای خشونت می داند. برای تهیه ی این لیست، سعی کرده ام تمام این صفات را مد نظر قرار دهم، و طبیعتاً برخی از این صفات در یک کاراکتر با دیگری متفاوت است. مثل همیشه قبل از شروع مقاله ی ۱۰ برتر باید این را یادآور شوم که در چنین لیست هایی، دخالت نظر شخصی نویسنده تا حدودی اجتناب ناپذیر است، اما در عین حال سعی کرده ایم افرادی در این مقاله باشند که از نظر اکثریت نیز قابل تایید هستند. همینطور باید بگویم افراد جدی در دنیای بازی ها بسیار زیادند و اگر می خواستیم تعداد زیادی از آن ها را نام ببریم، دیگر اسمش ۱۰ برتر نمی شد و فرمت رقابتی لیست از بین می رفت. بنابراین با این توضیحات، برویم سراغ لیست جدی ترین کاراکترهای دنیای بازی، افرادی که لبخند برایشان حرام است و با کسی شوخی ندارند! با من و گیمفا همراه باشید.

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

افرادی که نامشان در این لیست آورده شده، ۱۰ نفر از جدی ترین کاراکترهای جهان بازی ها هستند و در واقع صفت جدیت در آن ها بولد شده است. عجیب است اگر بگوییم با این کاراکترها همذات پنداری نکرده ایم یا حداقل بخشی از خودمان را در آن ها ندیده ایم. حالا بعضی ها کمتر و بعضی دیگر بیشتر، اما این کاراکترها خود ما هستیم، قسمت هایی از وجودمان در یک جهان موازی

 ۱۰- Scorpion

این نینجای زرد و سیاه پوش چشم سفید (!) که نام اصلی او هانزو هاساشی است، یکی از جدی ترین شخصیت های دنیای بازی به شمار می رود. البته مشکل اینجاست که اگر لبخند هم بزند ما نمی توانیم ببینیم، چون همیشه پارچه ای جلوی دهان او را گرفته است! اما از آنجایی که او یک نینجای نامیرا است که به دنبال انتقام مرگش از دیگر کاراکتر این سری یعنی Quan Chi است، می توان دریافت که او با کسی شوخی ندارد. اسکورپیون که یکی از سریع ترین و در عین حال قدرتمندترین کاراکترهای سری مورتال کامبت به شمار می رود، Fatality های بسیار خشنی هم دارد (البته مورتال کامبت fatality غیر خشن ندارد!) و در دنیای وحشیانه ی این بازی، اوست که به عنوان کاراکتر اصلی و محبوب توانسته جای پایش را محکم کند و حتی لوگوی شرکت سازنده یعنی NetherRealm Studios هم به همین کاراکتر اشاره دارد. اگر حرف از مصمم بودن باشد، او بدون شک یکی از مصمم ترین کاراکترهای بازی ها نیز هست و از نسخه ی اول مورتال کامبت تا حالا (به جز مورتال کامبت ۳) در تمامی فرنچایزها حضور فعال داشته است. دنیای مورتال کامبت و کلاً سایر بازی های مبارزه ای مانند Tekken و Street Fighter، پر است از انسان های جدی و خشن، بنابراین ما تصمیم گرفتیم در این مقاله نام جدی ترینِ آن ها را بیاوریم و ار بقیه فاکتور بگیریم. حالا اگر مشکلی دارید می توانید با خود جناب هاساشی در میان بگذارید!

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

اسکورپیون که یکی از سریع ترین و در عین حال قدرتمندترین کاراکترهای سری مورتال کامبت به شمار می رود، Fatality های بسیار خشنی هم دارد و در دنیای وحشیانه ی این بازی، اوست که به عنوان کاراکتر اصلی و محبوب توانسته جای پایش را محکم کند

۹- Albert Wesker

اغراق نکرده ایم اگر بگوییم آلبرت وسکر محبوب ترین شخصیت منفی در دنیای بازی هاست. حتی اگر به نظر برخی محبوب ترین هم نباشد، قطعاً یکی از محبوب ترین هاست. او مظهر کاریزما و دیسیپلین در بازی هاست و از آن شخصیت هایی است که همه چیزش با برنامه و دقیق پیش می رود. در دنیایی مانند دنیای رزیدنت اویل که ویروس جی، تی یا هر حرف الفبای دیگر خطری بزرگ برای انسانیت به شمار می روند، این آلبرت وسکر است که بیشتر اوقات پشت صحنه دارد مانند یک خیمه شب باز، نخ های عروسک ها را کنترل می کند. او ابتدا به عنوان یکی از کاپیتان های اصلی، وارد تیم STARS می شود، جایی که هیچ کس فکرش را نمی کرد بزرگ ترین ویلن سری رزیدنت اویل از آنجا کارش را شروع کند، سپس کم کم همه را از پیش رو بر می دارد تا فقط خودش بماند و خودش. برای وسکر کسی و چیزی به جز هدفش مهم نیست و انسانیت برایش یک پرونده ی بسته شده است. او از هز چیزی برای به دست آوردن قدرت بیشتر استفاده می کند و با جدیت، هوش و برنامه ریزی ای که دارد، بقیه را هم وادار به خدمت به خودش می کند. با اینکه وسکر، همواره طنز تلخی دارد، اما طنز او برای خنداندن مخاطب نیست و بیشتر نشانگر اعتماد به نفس و هوش سرشار اوست. او یکی از جدی ترین، مصمم ترین و خونسردترین کاراکترهای کل بازی ها و یکی از خفن ترین ویلن هایی است که پا به عرصه ی هنر گذاشته.

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

در دنیایی مانند دنیای رزیدنت اویل که ویروس جی، تی یا هر حرف الفبای دیگر خطری بزرگ برای انسانیت به شمار می روند، این آلبرت وسکر است که بیشتر اوقات پشت صحنه دارد مانند یک خیمه شب باز، نخ های عروسک ها را کنترل می کند.

۸- Sam Fisher

کلاً هر جا حرف از خونسردی، کاربلدی، جدیت، خفن بودن و مسائلی مانند این باشد، نام سم فیشر بدون شک داخل آن لیست است. به خصوص وقتی سم فیشر پیر را در نظر گرفته باشیم. بر خلاف وسکر، سم فیشر به دنبال کسب قدرت نیست، بلکه به دنبال عدالت است، حالا هر چیزی که خودش نام آن را عدالت یا حقیقت بگذارد. یک بار جایی شنیدم که «هر وقت در بیزینسی که مردان جوان در آن کشته می شوند یک پیرمرد دیدی، از او بترس». این گفته دقیقاً شامل حال سم فیشر می شود. او به قدری کار خودش را بلد است که اگر روی سر او با هلیکوپتر آدم بریزند یا یک ارتش را برای جنگیدن با او مسلح کنند، بالاخره کارش را انجام می دهد. گاهی اوقات سم فیشر از نظر خونسردی و کاربلدی آدم را یاد کاراکتر مایک در سریال بریکینگ بد و Better Call Saul می اندازد. جدیت سم فیشر مثال زدنی است، اولاً اینکه اگر ماموریتی داشته باشد برایش مهم نیست که بهای آن ماموریت چیست، اینکه کشته شود، دستگیر شود یا هر چیز دیگر، وقتی او هدف داشته باشد هیچ چیزی او را نمی ترساند. از طرف دیگر فیشر زیاد هم اعصاب ندارد. او یک بار از سوژه اش مثل بچه ی آدم سوال می پرسد، اگر طرف آن قدر احمق باشد که بخواهد سر این پیرمرد کارکشته کلاه بگذارد، دفعه ی بعدی جای جواب دادن باید زیر ضربات او له شود! در حالی که امسال ذر نمایشگاه E3 همه منتظر اسپلینتر سل جدید و تجدید ملاقات با سم فیشر بودند، یوبی سافت چیزی برای گفتن از این بازی نداشت. به نظر می رسد طرفداران باید کمی بیشتر برای دیدن این کاراکتر جدی صبر کنند.

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

جدیت سم فیشر مثال زدنی است، او اگر ماموریتی داشته باشد برایش مهم نیست که بهای آن ماموریت چیست، اینکه کشته شود، دستگیر شود یا هر چیز دیگر، وقتی او هدف داشته باشد هیچ چیزی او را نمی ترساند.

۷- Batman

نفر بعدی لیست کسی نیست به جز بهترین کارآگاه جهان (طرفدارهای شرلوک الآن صدایشان در می آید!). بتمن که دیگر نیازی به معرفی و مقدمه چینی ندارد. فردی که پدر و مادرش را در یک روز کشته باشند، وجدانی قوی داشته باشد و بخواهد که مردم شهر را از دیوانگی تبهکاران نجات دهد، مطمئناً زندگی شاد و یا راحتی نخواهد داشت. بروس وین یا همان بتمن خودمان، نامش با تاریکی و شب گره خورده است و برای همین است که او را شوالیه ی تاریکی نامیده اند و واقعاً چه کسی به جز او می تواند یکی از بهترین کاندیدهای این لیست باشد؟ او لبخند زدن بلد نیست و نه تنها جدی است، بلکه گذشته ی تاریکش نمی گذارد لبخند بر لبش نقش ببندد. همچنین او شخصیتی بسیار درونگرا دارد، به افراد زیادی اطمینان نمی کند و فقط دوست و خدمتکارش آلفرد است که از بیشتر کارها و رازهایش خبر دارد. بتمن کاراکتر پیچیده ای است که نمی توان او را در چند خط توصیف کرد. او هم به اسم برقراری صلح و عدالت می جنگد، هم برای فرار کردن از خودش، هم بسیار عاقل و منطقی به نظر می رسد، هم مانند دیوانگان شهر گاتام او هم شب ها لباس خفاش می پوشد و برای مبارزه از بترنگ استفاده می کند! این تضادها گرچه شخصیت بتمن را بسیار پیچیده کرده اند، اما در عین حال این سوپرهیروی محبوب، همواره نقاط ضعفی هم داشته است که او را «انسان»تر از سوپرهیروهای دیگر نشان می دهد و به همین دلیل قابل درک تر است. همچنین بتمن و جوکر نقطه ی مقابل هم هستند، نه تنها از نظر اهداف، بلکه از نظر شخصیتی. اگر جوکر یکی از شوخ طبع ترین کاراکترهای دنیای بازی باشد، جدی بودن شوالیه ی تاریکی غیر قابل اجتناب است.

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

بروس وین یا همان بتمن خودمان، نامش با تاریکی و شب گره خورده است و برای همین است که او را شوالیه ی تاریکی نامیده اند و واقعاً چه کسی به جز او می تواند یکی از بهترین کاندیدهای این لیست باشد؟ او لبخند زدن بلد نیست و نه تنها جدی است، بلکه گذشته ی تاریکش نمی گذارد لبخند بر لبش نقش ببندد.

۶- Vergil

در حالی که بعضی از مردم دنیا برادر بودن یا دوقلو بودن را مرحله ی آخر صمیمیت دو نفر نسبت به یکدیگر می دانند، برادر دوقلوهای داستان Devil May Cry مانند یک سیب از وسط نصف شده اند… البته نه از این جهت که مثل هم هستند، از این جهت که دو نیم سیب هیچ نقطه ی اشتراکی با هم ندارند به جز ظاهرشان! اگر دانته چپ باشد، ورجیل راست است، اگر دانته روز باشد، ورجیل شب است و اگر دانته شوخ ترین و بی خیال ترین آدم تمام دنیا باشد، ورجیل جدی ترین و برنامه‌ریزترین آنهاست. برادر آبی پوش دانته، بر خلاف خودش که قلب خوبی دارد و هدفش کمک کردن به بقیه و البته درآوردن کمی پول برای زدن به زخم زندگی است، تشنه ی قدرت است و در این راه هر چیزی، حتی بُعد انسانی خودش را نیز حاضر است از پیش رو بردارد تا به یک اهریمن تمام عیار تبدیل شود. ورجیل شخصیتی مغرور و جدی دارد و وقتی برای چند دهم ثانیه در Devil May Cry 5 لبخند زد، ملت برای لبخند زدنش در Reddit تاپیک درست کرده بودند و داشتند بررسی می کردند که چرا ورجیل لبخند زده! عمق فاجعه را از همین جا خودتان می توانید درک کنید؛ اینکه یک کاراکتر چقدر می تواند جدی باشد که لبخند زدنش برای مخاطبین موضوع بسیار مهمی به نظر برسد و چقدر می تواند با همین جدیت و کاریزمای خودش محبوبیت کسب کند که برایش تاپیک بزنند. ورجیل همچنین شخصیت بی احساسی هم دارد و برای رسیدن قدرت شاید به نزدیک ترین افراد خود هم رحم نکند. اما او را به خاطر همین چیزهایش دوست داریم. این نیمه انسان – نیمه اهریمن بدجنس نیز از جدی ترین کاراکترهای دنیای بازیست.

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

رادر آبی پوش دانته، بر خلاف خودش که قلب خوبی دارد و هدفش کمک کردن به بقیه و البته درآوردن کمی پول برای زدن به زخم زندگی است، تشنه ی قدرت است و در این راه هر چیزی، حتی بُعد انسانی خودش را نیز حاضر است از پیش رو بردارد تا به یک اهریمن تمام عیار تبدیل شود. ورجیل شخصیتی مغرور و جدی دارد.

۵- Max Payne

اینکه یک پلیس باشید و همیشه با خلافکاران و قتل و خونریزی سر و کار داشته باشید، اندازه ی کافی می تواند اعصاب شما را خرد کند، جوری که دیگر راحت نتوانید بخندید. اینکه یک پلیس باشید و روزی به خانه برگردید و ببینید همسر و فرزندانتان را کشته اند، می شوید مکس پین. جدیت مکس پین دلیل دیگری نمی خواهد، هر کس که با چنین درامایی در زندگی مواجه شود، لبخند زدن و شوخی کردن را فراموش می کند. داستان مکس پین داستان درد، مرگ و خیانت است، اما در یک دنیایی نو. اگر به نام این بازی توجه کنید، اشاره ای به عبارت Maximum Pain یا «حداکثر درد» دارد. پس می شود حدس زد چه کاراکتری باید در این بازی ایفای نقش کند. یک کارکتر جدی و حتی افسرده که کُلت او و شیشه ی مسکّن اش، بهترین دوستان او هستند. نه یک بار، بلکه مکس چندین بار به نقطه ی صفر می رسد و دوباره به طریقی خودش را بالا می کشد و زندگی را ادامه می دهد. او پس از مرگ همسر و فرزندان و دوست پلیسش تلاش می کند که دوباره سرپا بایستد و دوباره به عنوان کارآگاه به فعالیت ادامه می دهد. در شماره ی سوم هم او به برزیل می رود، اما به گفته ی خودش باز هم در محافظت از کسانی که برایش مهم هستند شکست می خورد. مکس پین از جدی ترین کاراکترهای دنیای بازیست، اما جدیت او پر از درد است.

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

داستان مکس پین داستان درد، مرگ و خیانت است، اما در یک دنیایی نو. اگر به نام این بازی توجه کنید، اشاره ای به عبارت Maximum Pain یا «حداکثر درد» دارد. پس می شود حدس زد چه کاراکتری باید در این بازی ایفای نقش کند. یک کارکتر جدی و حتی افسرده که کُلت او و شیشه ی مسکّن اش، بهترین دوستان او هستند.

۴- Geralt of Rivia

گرالت ریویا، معروف به گرگ سفید، فرد دیگری است که بدون او این لیست کامل نمی شود. به نوعی می توان گفت گرالت در این لیست بعد از همه به شهرت رسیده است و در واقع از شماره ی سوم بازی Witcher بود که گرالت را همه شناختند و برای خودش کلی شهرت جمع و جور کرد. گرالت مبارزی بی مانند است و بخاطر تمرین هایی که در کودکی در مدرسه ی Wolf School Witchers انجام داده است، از قدرت ذهنی و بدنی بیشتری نسبت به بقیه برخوردار است. کافی است نگاهی به جای زخم ها در بدن او بیندازید تا ببینید این مرد در کاری که می کند جدی است. چیزی که در مورد کاراکتر گرالت او را خاص می کند، این است که تشنه ی قدرت نیست و بیش از هر چیز برای خودش و کسانی که برایش مهم اند می جنگد. گرالت نیز شخصیتی مغرور دارد (که البته با انتخاب هایی که انجام می دهید می توانید او را نرم خو تر یا سخت‌خوتر جلوه دهید) و بسیار مصمم است. البته گرالت با اینکه بسیار جدی است، اما شخصیت خشکی ندارد و به راحتی می توان با او ارتباط برقرار کرد. او همچنین در زمان لازم می تواند سارکستیک باشد، اما در مواقع لازم نیز می تواند با یک تهدید کوچک کاری کند که فرد مقابل قالب تهی کند! سری ویچر و گرالت اش، یکی از پاک‌نشدنی های این لیست هستند.

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

کافی است نگاهی به جای زخم ها در بدن او بیندازید تا ببینید این مرد در کاری که می کند جدی است. چیزی که در مورد کاراکتر گرالت او را خاص می کند، این است که تشنه ی قدرت نیست و بیش از هر چیز برای خودش و کسانی که برایش مهم اند می جنگد.

۳- Solid Snake

نمی دانم آیا در این لیست هر چه به نفرات اول نزدیک می شویم هیجانش بیشتر می شود یا هر چه از آن ها دور می شویم، چون وجود فردی مانند Solid Snake در این لیست اجتناب ناپذیر است و شاید حتی کسی با خواندن عنوان مقاله هم بودن این نام را در لیست قطعی بداند! سالید اسنیک پسر کلون شده ی سرباز افسانه ای یا همان رییس بزرگ است. اسنیک بسیار قدرتمند، ماهر و ساکت است و نام اسنیک (مار) کاملاً برازنده ی اوست. تا به حال مار ملوس یا شوخ دیده اید؟ نه. پس مطمئن باشید که این مار هم با بقیه فرقی ندارد. ذات کار سالید اسنیک مخفی کاری است و به جز اینکه باید ساکت و جدی عمل کند، باید سریعاً به اهداف مورد نظرش هم دست پیدا کند. ژاپنی ها مغز خاصی در داستان پردازی و خلق کارکترهای جاودان دارند و وقتی فردی مانند هیدئو کوجیما پشت صحنه ی داستان باشد، دیگر کمتر چیزی می تواند باعث شود بازی چیزی از یک شاهکار کم داشته باشد! همه چیز سالید اسنیک، از چشم بندش، تیپ و قیافه و صدایش، همگی کاراکتر یک مرد جدی را نشان می دهند که از همان اول می شد حدس زد نظیرش نخواهد آمد.

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

اسنیک بسیار قدرتمند، ماهر و ساکت است و نام اسنیک (مار) کاملاً برازنده ی اوست. تا به حال مار ملوس یا شوخ دیده اید؟ نه. پس مطمئن باشید که این مار هم با بقیه فرقی ندارد. ذات کار سالید اسنیک مخفی کاری است و به جز اینکه باید ساکت و جدی عمل کند، باید سریعاً به اهداف مورد نظرش هم دست پیدا کند.

۲- Agent 47

سالید اسنیک تنها کلون این لیست نیست. مامور ۴۷، چهل و هفتمین کلونی از DNA پنج نفر دیگر است که برای کشتن اهداف از پیش تعیین شده ساخته شده. انگار این رسم بین کلون ها وجود دارد که اینقدر جدی باشند. مامور ۴۷ به جز جدی بودن، بی رحم و سرد هم هست. کافی است نامی را که باید از بین برود نشانش دهند تا آدمکش کچل ما او را پیدا کند و با یکی از ده ها روشی که می داند، او را به قتل برساند. فرقی نمی کند بخواهید او را وارد درگیری رو در رو با چندین نفر کنید یا فقط و فقط هدف را از میان بردارید، او خم به ابرو نمی آورد؛ کسی که باید بمیرد در نهایت می میرد. مامور ۴۷ از آن کاراکترهایی است که فکر می کنید هیچ چیزی در دنیا نمی تواند او را بخنداند از بس که همیشه لب هایش به هم دوخته شده اند. او نه حرفی می زند، نه وقت تلف می کند، دقیقاً همان چیزی که از یک آدمکش مزدور انتظارش می رود. کاریزمای او در پوشش اش هم مشخص است. سخت است که کله تان مثل آینه بدرخشد و اینقدر آراسته و خوشتیپ باشید! پروتاگونیست یا آنتی هیرو فرقی ندارد، مامور ۴۷ یکی از محبوب ترین ها و جدی ترین کاراکترهای دنیاست.

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

فرقی نمی کند بخواهید او را وارد درگیری رو در رو با چندین نفر کنید یا فقط و فقط هدف را از میان بردارید، او خم به ابرو نمی آورد؛ کسی که باید بمیرد در نهایت می میرد. مامور ۴۷ از آن کاراکترهایی است که فکر می کنید هیچ چیزی در دنیا نمی تواند او را بخنداند از بس که همیشه لب هایش به هم دوخته شده اند.

۱- Kratos

جدی ترین موقعیتی که می توانید در آن قرار بگیرید چیست؟ جنگ. خدای جنگ کیست؟ کریتوس. به همین سادگی. البته انتخاب بین او و مامور ۴۷ بر سر عنوان «جدی ترین» کار آسانی نبود. از یک طرف مامور ۴۷ به قدری جدی و خشک است که بُعد انسانی اش را به کل حس نمی کنید، از طرف دیگر هم کریتوس را داریم که شوخی شوخی همه ی خدایان یونان را قلع و قمع کرد و بعد رفت اروپا که خدایان آن ها را هم بکشد! به نظرم خدایان مصر اگر جانشان را دوست دارند بهتر است بروند در جایی قایم شوند که دست کریتوس به آن ها نرسد! کریتوس بی رحم ترین، خشن ترین و جدی ترین کاراکتر کل بازی هاست و کمتر کسی است که بتواند با این موضوع مخالفت کند. خشم از قیافه ی او می چکد و صدایش لرزه به جان دشمن هایش می اندازد. در مصمم بودن کسی روی دست او نیست و کل افسانه های یونان را به خاطر کینه ای که داشت به خاکستر کشید. نام کریتوس با جدیت، خشم و کینه و آشوب گره خورده. حتی در قسمت چهارم نیز که کمی پیرتر و آرام تر شده بود و می خواست فرزندش را آماده کند، هیچ نشانی از شوخی و نرم خو بودن در او دیده نمی شد. درست است که پدر نمونه ی سال نامیده شد، اما تا آخر بازی که داستان آخر را تعریف کرد، نتوانسته بود برا آترئوس چیزی خنده دار یا جالب تعریف کند و آترئوس هم چپ و راست تکه اش را به او می انداخت! اما جواب کریتوس این بود: «من هیچ وقت نمی خندم».

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

کریتوس بی رحم ترین، خشن ترین و جدی ترین کاراکتر کل بازی هاست و کمتر کسی است که بتواند با این موضوع مخالفت کند. خشم از قیافه ی او می چکد و صدایش لرزه به جان دشمن هایش می اندازد. در مصمم بودن کسی روی دست او نیست و کل افسانه های یونان را به خاطر کینه ای که داشت به خاکستر کشید. نام کریتوس با جدیت، خشم و کینه و آشوب گره خورده.

این لیست ما از جدی ترین کاراکترهای دنیای بازی بود. حالا مانند همیشه نوبت شماست تا نظرتان را درباره ی این لیست و کاراکترهای جدی مورد علاقه خودتان بگویید و از خاطراتتان با این کاراکترها برایمان صحبت کنید!

Jin sakai

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا
اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا
اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا
اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا
اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • فرشاد گفت:

    سلام آقای آریا مقدم خسته نباشید مقاله خوبی بود البته به نظرم به جای سم فیشر مامور ۴۷ رو قرار میداد بهتر میشد بالاخره در دنیای بازی های مخفی کاری هیتمن جدی ترین کاراکتر دنیاست و برای لیست بعدی ام که مسلما کریتوس – مارکوس فینیکس – کاپیتان پرایس میتونن جزو بهترین ها باشن

  • Masterpiece گفت:

    خداییش گرالت از بهترین کارکتراییه که تاتبحال ساخته شده ولی اخه از نظر جدیت حتی از مکس پینم جدی تره؟؟؟ :-/

    • All_PlayeD گفت:

      دقیقا
      مکسی که خرد و له شدست و من یکی که هر چی دیالوگ ازش یادمه جدی بوده
      راستی ایدن پیرس هم کاراکتر کاملا خشک و جدی بود ولی جزو ده تارو واقعا نمیدونم
      ولی نبود مارکوس فینیکس خیلی خیلی تو ذوق میزنه توی این لیست نه حتی جزو ده تا بنظرم جزو چهر پنج تای اول بایستی قرار میگرفت

    • AXEL STONE گفت:

      بازی TW یک RPG هست و برمیگرده به خود گیمر عزیزم در مبارزه NPCهای منفی گرالت کله NPC هارو میکنه از تنه! خوب این یک بخشی از جدی بودنه.

  • PERSIAN NAZI گفت:

    تک تک این کرکترها مطعلق به بزرگترین عناوین هستن و همگی معروفن و کسی نیست که ازشون خاطره نداشته باشه :yes:
    اقای اریا مقدم عزیز این مقاله واقعا خاص هستش و باید بگم خاطرات زیادی رو زنده کردید :yes:
    بار دیگر باید گفت کلاس کاری گیمفا بالاتر از استانداردهای جهانیه :rose:

  • T.M گفت:

    به نظرم جای الطیر ابن احد توی لیست خالیه :yes:

  • Y PS گفت:

    خسته نباشید آقای مقدم
    تو دنیای گیم وقتی حرف از جدیت میشه قطعا نگاه ها و فریادهای کریتوس به ذهن میاد

  • vafadar گفت:

    لیست بی نقصی بود اقای مقدم خسته نباشید

  • Hala madrid گفت:

    کریتوووووس :laugh:
    ولی بنظرم اسکورپیون باید رتبه بهتری میگرفت
    باتشکر از شما آقای مقدم عزیز :rose:

  • واقعا رتبه ۱ کاملا برازنده این شخصیته دوست داشتنیه :yes:
    واقعا حتی یه بارم ندیدم که کریتوس بخنده
    یادش بخیر تو نسخه ۲ گاد وقتی کریتوس به گایا میگه ( کل کوه المپ از اسم من به لرزه در میاد) چقدر زیبا بود اون صحنه
    این شخصیت لعنتی خاطرات خیلی زیبایی رو برای خیلیا از جمله من رقم زده

  • Vito.Key گفت:

    agent 47 شماره یکه توی جدیت و ترسناک بودن چون قاتل انسانم هست دیگه از لحاظ روانی مخوف تره
    اینو گفتم چون تا تیتر مطلبو دیدم هیتمن اومد تو ذهنم
    همون طور که تا تیتر مطلب ده شخصیت منفی تاریخ سینما رو دیدم دکتر لکتر (هانیبل) توی سکوت بره ها اومد تو ذهنم

  • AL1K1NG گفت:

    خداییش شخصیت بازی پانیشر کجاس؟بهتر کریتوس نباشه تو وحشی گری بدتر از اون نیس
    لااقل دوم میزاشتینش

  • Nima.1371 گفت:

    شماره ی ۱ کاملا به حق هست.اصلا ابهت حضرت رو هیچکی نداره.سالید اسنیک هم جاش عالیه میتونس تو رتبه ی ۲ هم قرار بگیره.
    اما تو این لیست خیلیا میتونسن باشن که نیستن.وار و دث از دارکسایدرز و گابریل بلمونت از کسلوانیا و خیلیای دیگه.
    ممنونم از نویسنده ی بزرگوار.

  • Blackandblu3 گفت:

    doomguy و marcus fenix و aiden pearce هم میتونستن تو لیست باشن

  • pouriyagamer گفت:

    God of War 4 رو دارم بازی می کنم چقدر این بازی خوبه چقدر این کریتوس خوبه
    کاش پول دستم بیاد red dead 2 هم بازی کنم
    تا اون موقع بفهمم ب نظر خودم کدوم واقعا حقش بود goty شه

    • ShadoWWolf2 گفت:

      داداش امیدوارم هر چه زودتر red dead رو تهیه کنی و ازش لذت ببری :rose: :rose:
      ولی خب هر دو عنوان بسیار عالی و زیبا هستن و هر کدوم به بهترین شکل ممکن دنیاشون رو به تصویر میکشن.‌‌.
      گاد کبیر خیلی زیبا اساطیر اسکاندیناوی رو با کمی دخل وتصرف به گونه ای استادانه به تصویر میکشه و red dead هم غرب وحشی رو از دید کسی که هیچ کسی رو تو دنیا به غیر از دارو دسته ای که توش زندگی میکنه نداره و خیلی زیبا مخاطب تو پیچ وخم داستان درگیر میشه..
      خلاصه هر دو عنوان بهترینن و لایق جایزه ولی فرقی نمیکنه کدومشون :heart: :rose: :heart:

  • ALIREZA0111 گفت:

    scorpion..god of war :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
    نمیدونم چرا اسم ورجیل رو دیدم یاد خنگ بازی هاای (شوخ طبعی و به مسخره گرفتن همه چی ) دانته افتااادم 😀 😀 😀 😀 😀 😀

  • Ho3ein1996 گفت:

    کریتوس ک مطمئنا لایق جایگاه شماره یک هست جای کاراکترهایی مثل death و war از سری بازی های دارک سایدرز خالیه توی لیست حتی alex mercer در پروتوتایپ ۱و۲

  • ShadoWWolf2 گفت:

    به به عجب لیست با وقاری :inlove: :inlove:
    اکثر کارکتر ها جزء موارد مورد علاقه من بودن و هر کدومشون وقتی اسم اون بازی میاد،اول چهره با وقار و پر ابهت این شخصیت های به یاد ماندنی تو ذهنم نقش میبنده..
    جایگاه اول لیست هم که واقعاً فقط و فقط مختص حضرت کریتوس بلند مرتبه هست و بس :heart: :heart: چون هیچ کارکتری به خونخواری و عصبانیت و عزم راسخ به نابودی تک تک دشمنان در طول تاریخ گیم به گرد پای کریتوس کبیر نمیرسه و نخواهد رسید 😎

  • Ali G_H گفت:

    خوب شده فرمانده لیوای تو دنیای گیم زیاد پررنگ نیست

  • legendboy گفت:

    خوب اسمای زیادی هست که میشه تو این لیست گذاشت ولی نام هایی که ذکر شده کاملا درسته

  • pc and ps4 گفت:

    کریتوس کبیر و بزرگ :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

  • Farshidmc گفت:

    فکر میکردم دانته باشه (برادرش هست)
    واقعا خشن ترین کراتوس کبیر هست

    • داداش دانته جدا از خشونت یه حس شوخ طبعی هم داشت مخصوصا توی نبرد هاش
      برادرش ورجیل خیلی خشن تر و جدی تر از اونه

      • AXEL STONE گفت:

        نه داداش مقاله فرموده جدیترین شخصیت ها! به نظر شما دانته توی کاراش هم شوخی میکنی؟ دانته موقع عملیاتش خیلی جدیه شاید تیکه بپرونه ولی خیلی هم جدیه

        • میدونم داداش من نمیگم که دانته جدی و خشن نیست
          منظور من اینه که دانته نسبت به برادرش کمی خشونت کمتر به خرج میداد مثلا توی کات سین ها شوخی های زیادی میکرد ولی ورجیل در اکثر مواقع یه اخم خاصی توی چهرشه

          • AXEL STONE گفت:

            دادا اصلا خود جوکر هم شوخی میکنه میخنده اما خیلی جدیه در کارش
            این مقاله داره راجب جدی بودن کارکتر میگه ونه در باره عصبی بودن حالا دانته درسته که شوخی میکنه مسخره میکنه اما به وقت خودش اصلا رحم نمیکنه من نمیدونم چطوری قبول نمیکنید توی DMC3 دانته اخر ورجیل رو زد اما ورجیل این کارو نکرد همون طوری که دانته ورجیل رو زد ورجیل هم میتونست دانته رو بزنه اما دانته اینجا خیلی جدی بوده میدونی چرا؟ دانته احساس میکرد وقت داره تموم میشه اما ورجیل مسخره میکرد و میخندید!
            جدی بودن و بی احساسی بودن ورجیل هم فقط بخاطر این که تسخیر موندس شده بود همین. دیگه داداش قضاوت با شما :rose: :heart:

  • لیست خویی بود خسته نباشی اقا اریا مقدم. ولی میدونم لیست باید ۱۰ باشه ولی دوست داشتم war و death از سری Darksiders هم باشن چون اونا هم خیلی جدی هستن البته از اسمشون که معلومه چه جور شخصیتی هستن. رتبه یک اگه کریتوس نبود باید تعجب کرد. کریتوس با همه خشک بودنش ولی خیلی محبوبه.

  • Clara گفت:

    راستی گرت تو thief و هیدن تو دارک سکتر ( فکر نکنم اکثریت dark sector رو بشناسن ولی بازی ش عالی بود اگه تونستید تجربه کنید رگه هایی از اویل ۴ رو داره)

  • Mohsen7_3_0 گفت:

    ممنون از شما ولی Doom Guy قطعا میتونست باشه اونم در ۵تای اول. اصلا کاری نداشته باشیم به ریبوت ۲۰۱۶ این شخصیت از گذشته همینطور بود
    از نسخه های کلاسیک که تصویرش زیر صفحه بود و به اتفاقات مختلف واکنش نشون میداد این کاراکتر رو به یکی از جدی ترین و آیکونیک ترین شخصیت های بازیهای رایانه ای تبدیل کرده
    کلا اگر سراغ شوترهای old school برید کلی کاراکتر این چنینی میتونستید نام ببرید که یکیشون حداقل میتونست در این لیست قرار بگیره
    بازم ممنون

  • از این ده نفر فقط سم فیشر رو پیش بینی نکرده بودم.
    تا تیترو میبینی ذهن به سر.عت میره سمت کریتوس
    Sekiroهم میتونست باشه .

  • AmirtheGRB گفت:

    جای جول تو د لست اف آس خالی بود

  • AXEL STONE گفت:

    مرسی عالیه :rose: :heart: اما ورجیل و وسکر شخصیت هایی که منفی هستن! پس بنابر این میباید زئوس رو هم در لیست بذارید و جای دانته خالیه واسه این که واقعا بدون دانته لیست کامل نیست.
    حضور نورانیه (گرالت) و (کریتوس) واقعا زیباست فقط دانته و زوس کمشه این مقاله
    (دانته: اگه بخاد کاری کنه هیچ وقت عقب نشینی نمیکنه و هیچ وقت شکست نمیخوره) باز هم مرسی :rose: :heart: مقاله ی زیبایی بود ولی نمیتونم به عنوان یک مقاله کاملی قبولش کنم
    –لطفا نظرات شحصیمون رو در مقاله ها نذاریم مقاله باید شخصی نباشه چه برسه تا این حد!–

    • joel گفت:

      –لطفا نظرات شحصیمون رو در مقاله ها نذاریم مقاله باید شخصی نباشه چه برسه تا این حد!– ?:-)
      دوست عزیز پایه و اساس این جور رده بندی ها و مقاله ها سلیقه نویسندس و معمولا با تیتر درشت و قرمز در ابتدا یا انتهای مقاله مینویسن ?:-)
      اونچه که قابل قبول نیست نظر شماست 😀

      • AXEL STONE گفت:

        حرفت درسته اما “اونچه که قابل قبول نیست نظر شماست” نظر من اتفاقا درسته دلیلش هم نوشتم:
        (دانته: خیلی مسخره میکنه اما در کاراش خیلی جدیه در حدی که داداش خودش رو کشت خوب این فرد لازمه در لیست! این یعنی جدی بودنه و به موقعش هیچ گونه شوخی در کار نیست!)
        باز هم میخای بگم؟ خوب شاید DMCرو بازی نکردی یا درک نکردی فردی که بازی کرده و داستان رو فهمیده باشه قطعا باهام موافقت نکنه!
        اگه از خشونت میگی خوب میتونیم بگیم دانته جا نداره در این لیست!
        اگه قراره دخالت نکنیم در نظرات شخصی مدیران پس برا چی کامنت بذاریم!؟ سوال پرسیده شده و ما باید پاخگو سوال باشیم!
        امر دوستانه ی اقای اریا مقدم در از دوستان گیمفایی:
        “حالا مانند همیشه نوبت شماست تا نظرتان را درباره ی این لیست و کاراکترهای جدی مورد علاقه خودتان بگویید” خوب ما هم پاسخ دادیم دلیل هم اوردیم

        • سلام به الیاس عزیز
          منم با نظر شما مخالفم
          ۱- در مورد دانته …ببنبید تیتیر مقاله اینه :: کسی شوخی ندارد :: خب مسئله اینه دانته با شوخی هاش شناخته میشه! من هم سری dmc رو بازی کردم کامل و نمیدونم چطوری میتونید دانته رو یه شخصیت ” جدی ” به شمار بیارید… مسئله اینه خود کرکتر هم باید جدی باشه دانته کجاش جدیه ؟ در ۷۰ درصد مواقع جز ۳۰ % مبارزات دانته یا داره شوخی میکنه یا تیکه میندازه و میخنده! این شخصیت جدی نیست دوست عزیز….
          مثال میزنم هر کرکتری توی یه زمان و شرایط خاص جدیه اما همیشه جدی نیست ! ما داریم از کرکتر هایی یاد میکنیم که در %۹۹ اوقات جدین ! مثلا کریتوس !
          هرجا نام کریتوس میاد اولین چیزی که یاد همه میاد خشم و خشونت و جدی بودن و لبخند نزدنه !
          اما شخصا تا اسم دانته میاد یاد شوخیاش میفتم و به نظر من دانته به هیچ عنوان جاش توی این مقاله نیست چون باز هم شخصیت هایی وجود دارن نظیر آیدن پرایس ( واچ داگز ۱ ) که خیلییی بیشتر از دانته جدی هستن و اصلا در ۹۹ % اوقات لبخند نمیزنن
          یا حتی sub ziro
          … این اولین بخش کامنتت و دلیل مخالفت من باهاش ( هرکس نظری داره و نظر هرکس محترمه قطعا )
          ۲- در بخش دوم صحبتت : ما اینجا یه TOP 10 داریم
          این به معنی این نیست که بقیه کرکتر ها جز اینا جدی نیستن!
          از بین جدی ترینا نویسنده با سلیقه ی شخصی ، علاقه ی شخصی و سبک سنگینی که کرده این موارد رو انتخاب کرده و ما قطعا باید به انتخابشون احترام بزاریم
          نوشته ی اخر شما مبنی بر اینکه نظر شخصیمون رو دخالت ندیم این میشه یه فکت !
          فکت کاملا اشتباهیه ! چرا ؟ خب از نظر شما این مقاله کامل نیست و نظر شخصیه تا اینجا که نظر شخصی شماست قابل قبوله اما وقتی مقاله رو به یه نظر شخصی نویسنده تشبیه میکنید دیگه میشه یه فکت و بر خلاف شما الیاس عزیز از نظر من این مقاله کاملا قابل درک هست و دور از انتظار نبود حضور این کرکتر ها چون همشون از جدی ترین کرکتر ها هستن
          ۳- در بخش بعدی که من باهات مخالفم : ” اگه قرار نیست دخالت کنیم در نظر مدیران ”
          بحث نظر و دخالت فرق داره
          ما نظر میدیم ، پیشنهاد میدیم و انتقاد میکنیم اما دخالت نه!
          انتقاد به شخص نویسنده خیلی هم خوبه و باعث پیشرفت میشه
          اما دخالت ! دخالت کاملا توهین به نویسندس !
          من بعید میدونم کسی از ما یا قدیمی های سایت که الان خیلیاشون به دلایلی رفتن و نیستن برای دخالت در نظر نویسندگان کامنت میذاشتن!!
          در مورد نظر هم وقتی ما اینجا نظرمون رو به اشتراک میزاریم ، نظر ما نه توسط ما بلکه توسط بقیه سنجیده میشه و نباید انتظار داشته باشیم که هیچکس با ما مخالف نباشه … قطعا هستن کسایی دوست داشتن مثل شما دانته تو لیست باشه و هستن کسایی مثل من که به شدت با حضور دانته توی این لیست مخالفن و این “نظر شخصیه ” نه فکت …
          این دلایل من برای مخالفت با نظر شما بود الیاس جان و باز هم میگم نظر “شخصی ” هرکس محترمه و کسی نمیتونه بگه چرا ! تا وقتی که در قالب یه فکت بیان نشه …

    • AXEL STONE گفت:

      امین جان دادا چرا موافق نیستی بالا بهت توضیح دادم AXEL STONE ۱۳۹۸/۰۴/۰۹ در ۲۱:۲۶
      اینجا هم خدمتت گیومه میکنم بخونی: (دانته: خیلی مسخره میکنه اما در کاراش خیلی جدیه در حدی که داداش خودش رو کشت خوب این فرد لازمه در لیست! این یعنی جدی بودنه و به موقعش هیچ گونه شوخی در کار نیست!)
      من به نظرم دانته همه کارست هم منفیه هم مثبته هم شوخه هم جدیه کلا ادم بیباکیه و بیباکی یعنی دانته اگه شخونت و بزرگی رو میگی به DMC2 هم میتونی یگ نگاهی بندازی به شخصبت عجیب دانته.
      وقتی که زئوس باشه دیگه هیدس که از همه منفیای یونان بیشتر دوستش دارم لازم نیست
      من راستش مقاله های کامل رو بیشتر دوست دارم بخاطر این که مقاله در سایت نوشته میشه و این نظر کل سالیت میشه! یجوری برای سایت خوب نیست بری همین میگم نظر شخصیمون رو در مقاله ها ننویسیم و برای نقد یک بازی هم باید همینطور باشه :rose: :heart:
      یادمه یکی نوشته کریتوس نمپره و این نقص در بازیه! به این میگه نقض خوب این نظر شخصی میمونه و نقد اشتباهی هست کریتوس به پریدن لزومی نداره و به موقعش هم میپره.
      .
      .
      .
      حالا چرا ناراحتی!؟!؟ بیخیال بزرگوار این چه حرفیه ازوم باش اصلا مهم نیست فردا یک مقاله دیگه هم نوشته میشه و کانتت تایید نشد هم نباید ناراحت بشی من کامنتایی نوشتم خیلی طولانی بودن اما تایید نشدن خیلیم ناراحت شدم! تایید میشدن اما بعد پاک میشدن اما ارزش نداره از سایت بزنم برم! چونکه مشکل سایت نیست از طرف مقابل خودته!
      –فقط ارام باش دادا عزیزم قربونت برم خود اون یارویی که میگی هنوز هم تو گیمفا با اکانتای دیگش هست لازم نیست تا این حد خودت رو ناراحت و سرزنش کنی بله کاری که میکنی سرزنشه!–

  • HunterBloody گفت:

    مرسی از مقاله خوبتون ولی به نظر من شخصیت death از دارک سایدرز ۲ جاش خالی

  • Soroosh0097 گفت:

    کریتوس، اسنیک، گرالت، ورجیل . :inlove: :inlove:
    ورجیل تو devil may cry 3 به نسبت ۵ خیلی جدی تر و با ابهت تر بود و البته ساکت تر که این سکوتش خیلی ترسناک ترش میکرد اگه تو نسخه ی پنجم هم اونجوری میساختنش قطعا میتونست تو سه رتبه ی اول جا داشته باشه‌.
    کریتوس هم که چیزی نگم بهتره. تو اون سکانسی که مودی داشت کریتوسو با برقش میزد که کریتوس عصبانی شد و به زور رفت به سمتش ترس تو چهره ی مودی موج میزد.
    و همینطور بقیه افراد تو لیست هم فوق العاده پر ابهت هستن.
    زئوس هم جاش خالیه لامصب اون اول god 3 که جلو کریتوس بود وحشتناک با ابهت بود

  • Dioxe گفت:

    کاملا “منطقیه” گرالت که بخاطر mutagen های ویچر بودنش کلا احساس نداره و نمیتونه داشته باشه (تو بازی سعی میکنه با حساس رفتار کنه ولی چیزی حس نمیکنه) باید کمتر از کسانی باشه که جدی رفتار میکنند. 😐 😐 😐 😐 😐 😐

  • اووف انصافا عجب مقاله ای رفتید دمتون گرم اقا اریا خیلی گلی :heart: هر ۱۰ شخصیت این لیست مورد علاقه ام هستن و بازی هایی که درشون نقش داشتن رو بازی کردم البته vergil رو خیر تا به حال دویل بازی نکردم
    کلا لیست عالی هست
    به نظرم جای گرالت خیلی مناسب هست درسته خیلی جدی هست و تازه یه ویچر هست که هیچ احساسی هم نداره اما همونطور که میدونیم یه ادم خوبه که بر خلاف دیگر ویچر ها مقداری از اون احساسات در دلش باقی مونده و …
    کریتوس باید بگم بهترین جایگاهو داره اون چند نسخه ای از گاد که رو pc پورت شده بود رو بازی کردم قشنگ معلوم بود اینکه چیزی نیست حتی از نمایش ها و گیم پلی های گاد جدید هم قشنگ معلوم بود حتی از گفتن کلمه boy هم معلوم بود
    agent 47 قاتل درجه یک جاش راحت راحته
    اسنیک همونطور که گفتید نام اسنیک برازنده اش هست همیکنه اسمش اسنیک یا همون ماره خودش میگه چقدر مرموز و جدی هست
    مگه میشه یه لیست از ۱۰ برتر تو هر زمینه ای باشه و نامی از راک استار و بازیهاش نباشه بله اینجا هم max payne برای راک استار نماینده شده
    بتمن هم تو فیلم ها هم بازیهاش همیشه خیلی مورد علاقه ام بوده یه شخصیت جدی که همیشه برا عدالت میجنگه حتی از مرگ یکی از دشمنان اصلیش هم ناراحت شد جوکر
    سم فیشر لعنت بهت یوبی یاد splinter افتادم بعد این همه سال یه نسخه جدید ازش نداد بیرون به جاش یا بازی احمقانه موبایل ساخته
    اسکورپیون خشن خونین جدی قوی همشون یه معنی میدن همینکه همیشه اون ماسک رو صورتشه میشه حدس زد چقدر خشنه به نظرم جاش باید با البرت عوض میشد

  • AMIR.GOW گفت:

    کریتوس اینجا کریتوس اونجا کریتوس همه جا

  • میگم جایی برای ترور از gta v نبود واقعا خیلی جدی هست البته خشن و عصبانی

    • ترور بیشتر شوخ طبع هستش تا جدی اگر مقاله ۱۰ تا از شوخ طبع ترین کرکتر های دنیای گیم رو بخونی که به قلم آقای آریا مقدم هستش میببنی ترورو تو اون لیست هست پس نمیتونه توی همچین لیستی باشه

      • بله درست میگی پیمان جان حواسم نبود البته درسته هم واقعا تو gta v خیلی ادمو میخندوند ولی بعضی مواقع بود که خیلی جدی و عصبانی میشد.
        میگم اولین لحظه ای که تو gta v بعد دزدی رو میگم که نشونش دادن یادت میاد که با اون یارو چیکار کرد بنده خدا واقعا که جز روانی های درجه یک هست ترور اسمش رو trevor هست ولی بعضی دوستانم بهش میگن ترور میدونی مثلا یه ادم مهمو میکشن میگن فلانی ترور شده

  • واقعا میشه گفت یکی از بهترین جملاتی که تاحالا شنیدم و بهترین جمله ی ای مقاله چیزی نیست جز یک بار جایی شنیدم که «هر وقت در بیزینسی که مردان جوان در آن کشته می شوند یک پیرمرد دیدی، از او بترس واقعا خیلی زیباس

  • واقعا هر وقت تو یه بازی یا فیلم و هر چیزی دو برادر یکیش جدی و دیگری بر عکس باشه خیلی جذابش میکنه.

  • خدایی ماکروس فنیکس جاش خالیه خیلی هم خالیه.

  • MS GAMER گفت:

    کریتوس لامصب جدی نرین خشن ترین و با ابهت ترین کارکتر دنیای گیم هست

  • میگم مگه میشه یه نفر لقبش خدای جنگ و نامش کریتوس باشه و نشه حدس زد این یارو ببخشید این اقا چقدر جدی هست چطور دلشون اومده بر سر بیرون انداختنش از گاد او وار صحبت کنن.

  • Lor'themar گفت:

    جای مسترچیف و آرتاس احساس میشه
    بتمن میتونست بالاتر باشه

  • ممنون از آریا مقدم عزیز، مقاله جذابیت خاصی داره انصافا…
    بازم کریتوس اوله :laugh: انصافا هم میتونست اول باشه، شوخی که نداره هیچ، هیچی به هیچ جاش نیست. 😀
    باقی کاراکترام همه رو از دم دوست دارم، فوق‌العاده ان.

  • postman گفت:

    تنها جایی که دیدم کریتوس لبخند بزنه جایی بود که با آترئوس نشست و نوشیدنی خوردن :‌ )

  • مازیار گفت:

    مقاله خوبی بود ولی به نظرم گرالت و مامور۴۷ و کریتوس از بقیه بهترن

  • با تشکر از آقای آریا مقدم بابت مقاله ولی بهتر بود به جای شخصیت سالید اسنیک بیگ باس رو میگذاشتید چون جدی تر هستش و سالید اسنیک یک مقدار شوخ طبع تر هستش

  • به نظرم جای تامی ورسیتی خیلی خالیه تامی ورسیتی خفن و خشک و جدی و انتقام گیر.عاشقتم پسر

  • MASOUd 1000 گفت:

    مقاله ی خوبی بود ولی بنظرمن گرالت اندازه ی بقیه لیست جدی نیست و اگه مرحله ی برگشت به مدرسه ویچر رو یادتون باشه متوجه این موضوع میشین
    یه چیز جالب هم هست اینه که حتی کریتوس هم یبار لبخند زد ولی بتمن ارکام انگار کفگیر قورت داده تو کل سه گانه و اریجین حتی یه پوسخندم نزد 😀

  • silver30 گفت:

    بتمن بیشتر خنده داره تا جدی.تو فیلماشم که همیشه کتک خورش عالیه

  • joel گفت:

    در پی اثبات چه هستی ?:-)
    دوست عزیز لطفا یک بار دیگه تیتر خبر رو خوب بخون( اینجا کسی شوخی ندارد ?:-) خوب حالا شما که فن dmc هستی بگو ببینم دانته در دنیای بازیهای رایانه ای( شخصیتش) به چی معروفه ( ا باریکلا) شوخ طبعی و بی خیالیش ?:-)
    لطفا به جای اثبات و به کرسی نشوندن حرفت اول یاد بگیر به نظر نویسنده احترام بزاری :yes:
    و نکته اخر اینکه هر کس با نظر شما موافق نیست زود بهش تهمت نزن که بله ( تو فلان بازی رو اصلا بازی نکردی یا داستانشو متوجه نشدی و از این دست……)

  • Vigilante گفت:

    سم فیشر کسی بود که حاضر شد تا به روی بهترین دوستش اسلحه بکشه و اونو به قتل برسونه.سم فیشر مردیه کیه از دوتا سقوط هلی کوپتر جون سالم به در برده،سم فیشر مردی که شاید خشونت و خشم کریتوس رو نداشته باشه اما بدون تردید توی خونسردی و کاربلدی چیزی از agent 47 کم نداره.سم فیشر مردیه که هرچی در موردش بگم بازم کم گفتم.سم فیشر مردیه که از هزارتا مرد دیگه مرد تره.نه کلون ژنتیکی شده نه جهش پیدا کرده نه نامیراست نه دو رگه فرشته و شیطانه نه یک رب النوعه(خدایان باستانی)نه تجهیزات خفنی در حد بعضیا داره،اون فقط یک گرگ خسته و تنهاست.
    #سم_فیشر_مرد_تنهای_سایه ها

  • mohsenr7596 گفت:

    جا داره اینجا یادی کنیم از دیالوگ معروف
    “Why so Serious”

    Mr.J

  • Nemesis گفت:

    بیگ باس، سم فیشر و مکس پین تو این لیست بیشترین تمرکز روی ماموریت شون رو دارن و برای رسیدن به هدفشون خیلی از آشنایانشون رو از دست دادن یا حتی خودشون اونارو کشتن
    این سه تا شخصیت از حرفه‌ای ترینای دنیای گیم هستن

  • Senatorbigy گفت:

    شماره هفت و یک عشقن :inlove: tnxXx

  • GERALT گفت:

    بله من هم بین کریتوس و مامور ۴۷ خیلی فکر کردم و نظر من اینه که کریتوس درگیر یک بازی بد از روی انتقام شد ولی مامور ۴۷ مثل ماشین کشتاره و دقیقتر مثل یک ربات که با هر دستور مثل آب خوردن آدم میکشه و هیچ حسی نداره ولی کریتوس احساساتی در اعماق قلبش دارد و این رو در آخرین نسخه بازی با پسرش و همسر مردش دیدیم (وای خدا به خاطر اون صحنه آتیش زدن زنش و آهنگ شاهکاری که روش بود فک کنم ی ۲۰ باری NEW GAME زدم) خلاصه به نظر من مامور ۴۷ برای جایگاه اول بهتر بود!!!

اینجا کسی شوخی ندارد | جدی‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی‌ها - گیمفا