Driveclub با ۱۰/۵ میلیون بازی‌باز، محبوب‌ترین عنوان مسابقه‌ای پلی‌استیشن ۴ است - گیمفا
Driveclub با ۱۰/۵ میلیون بازی‌باز، محبوب‌ترین عنوان مسابقه‌ای پلی‌استیشن ۴ است - گیمفا
Driveclub با ۱۰/۵ میلیون بازی‌باز، محبوب‌ترین عنوان مسابقه‌ای پلی‌استیشن ۴ است - گیمفا
Driveclub با ۱۰/۵ میلیون بازی‌باز، محبوب‌ترین عنوان مسابقه‌ای پلی‌استیشن ۴ است - گیمفا

Driveclub با ۱۰/۵ میلیون بازی‌باز، محبوب‌ترین عنوان مسابقه‌ای پلی‌استیشن ۴ است

مرصاد قدیری
۱۶:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
Driveclub با ۱۰/۵ میلیون بازی‌باز، محبوب‌ترین عنوان مسابقه‌ای پلی‌استیشن ۴ است - گیمفا

خبری خوب برای طرفداران بازی انحصاری Driveclub؛ طبق اطلاعات تروفی بازی‌بازان، این عنوان با داشتن با ۱۰/۵ میلیون بازی‌باز، محبوب‌ترین بازی مسابقه‌ای کنسول پلی‌استیشن ۴ محسوب می‌شود.

این آمار و ارقام توسط وب‌سایت Gamstat محاسبه شده‌اند. این وب‌سایت پیش‌تر اعلام کرده بود که تاکنون ۶/۶ میلیون نفر بازی مسابقه‌ای Gran Turismo Sport را تجربه کرده‌اند. این رقم باعث شد تا ساخته‌ی پولیفونی دیجیتال (Polyphony Digital) از نظر تعداد بازی‌باز، در بین ۱۰۰ بازی برتر پلی‌اسیتشن ۴ قرار گیرد. اما عناوین دیگر این سبک عملکرد بهتری را در این زمینه از خود به جای گذاشتند.

حال طبق این آمار جدید، ساخته‌ی استودیوی اوولوشن (Evolution) در صدر بازی‌های مسابقه‌ای منتشر شده برروی پلی‌استیشن ۴ قرار می‌گیرد. البته مانند دیگر آمار ارائه شده، Gamstat این عدد را به صورت تقریبی و براساس داده‌های My PS4 Life محاسبه کرده است؛ پس با آمار کاملاً دقیقی طرف نیستیم. اما با توجه به قدیمی بودن بازی، این نزدیک‌ترین چیزی است که در اختیار داریم.

البته یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث رشد بیشتر Driveclub شد، انتشار نسخه‌ی پلی‌استیشن پلاس آن بود. این نسخه‌ی محدود در طی بازه‌ی بین ۲۵ ژوئن تا ۶ اکتبر سال ۲۰۱۵ به صورت رایگان در اختیار مشترکین سرویس پلی‌استیشن پلاس قرار گرفت. البته به طور واضح مشخص نیست که این نسخه‌ تا چه حد برروی آمار نهایی تاثیر گذاشته است.

نسخه‌ی واقعیت مجازی این بازی نیز با نام Driveclub VR منتشر شد. اما به دلیل جدا بودن لیست تروفی این بازی، بازی‌بازان آن را نمی‌توان بخشی از ۱۰/۵ میلیون نفر در نظر گرفت.

همان‌طور که می‌دانید، عملکرد اولیه‌ی بازی بسیار ضعیف بود و علاوه بر آسیب زدن به سابقه‌ی استودیوی اوولوشن، در نهایت باعث تعطیلی این استودیو توسط سونی نیز شد. پس از این اتفاق، شرکت کدمسترز (Codemasters) تعدادی از افراد تیم توسعه دهنده را استخدام کرد. این افراد سال گذشته بازی Onrush را عرضه کردند. اما فروش پائین این عنوان منجر به اخراج شدن تعداد زیادی از توسعه دهندگان شد. با این‌حال، آقای پاول راچینسکی (Paul Rustchynsky)، کارگردان Driveclub، هم‌اکنون در استودیوی اسلایتلی مد (Slightly Mad) مشغول به کار است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Driveclub با ۱۰/۵ میلیون بازی‌باز، محبوب‌ترین عنوان مسابقه‌ای پلی‌استیشن ۴ است - گیمفا
Driveclub با ۱۰/۵ میلیون بازی‌باز، محبوب‌ترین عنوان مسابقه‌ای پلی‌استیشن ۴ است - گیمفا
Driveclub با ۱۰/۵ میلیون بازی‌باز، محبوب‌ترین عنوان مسابقه‌ای پلی‌استیشن ۴ است - گیمفا
Driveclub با ۱۰/۵ میلیون بازی‌باز، محبوب‌ترین عنوان مسابقه‌ای پلی‌استیشن ۴ است - گیمفا
Driveclub با ۱۰/۵ میلیون بازی‌باز، محبوب‌ترین عنوان مسابقه‌ای پلی‌استیشن ۴ است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • موقعی که ps4 خریدم یکی از بازی هایی که همون اول براش خریدم همین driveclub بود
    من که خیلی لذت بردم ازش هنوز هم دارمش و با اپدیت هاش بیشتر مشکلاتی که موقع عرضه داشت بر طرف شده

  • XBOX FAN MAN گفت:

    ۱۰ میلیون 😯 ریسینگ مگه سبک کم طرفدارى نبود ?:-) 😀 اگه فورتزا واسه ps4 بود دیگه خدا رو بنده نبودن 😀

    • Mikasa گفت:

      فورزا روی گیم پسه
      یارو با ۵ دلار میتونع بهش دسترسی داشته باشهD: دلیل نمیشه تمام اوناییکه تجربش کردن همینقدر پول بدن بابتش
      مهم اینه بدون سرویس چقدر بتونه بفروشه وگرنه هر بازی ای رو رایگان کنی فروشش بالا میره D:
      این درایو کلاب هم اینقدر پلیر اگه داره تو متن دلیلش توضیح داده شده
      چون روی ps plus مدت طولانی رایگان بوده
      به طور مشابه بلادبورن هم ۱۱ میلیون پلیر داره
      و تازه بلادبورن بازی سختیه مثل دارک سولز
      درایو کلاب با تخفیف و رایگان شدن بازم فروشش مقابل فروش ۲۰ میلیونی آنچارتد ۴
      فروش ۱۲.۵ میلیونی هورایزن
      و فروش ۱۶ میلیونی tlou remastered هیچی نیست
      ریسینگ کلا چه تو جوایز چه تو فروش مقابل سه سبک اصلی یعنی rpg, action adventure و شوتر باید غاز بچرونه

      • Star1 گفت:

        فروش آنچارتد ۱۰ میلیون بوده و هورایزن ۸ میلیون فروش tlou remastered هم زیر ۷ میلیون بوده، این اعدادو از کجا پیدا میکنی؟ منبع معتبر داری؟

        • Mikasa گفت:

          battlefield
          اخه شوت
          این اعدادی ک تو میگی مال سال اول فروشه
          http://gamstat.com/
          برو تو این وبسایت می نویسه
          فروش آنچارتدو تازه کمم گفتم
          اینجا زده ۲۱ میلیون
          فروش تلو هم ۱۸ میلیون
          اینا اعداد لو رفته از psn هستن و خیلی معتبر تر ازون اعداد تاریخ گذشته ای که میری از vgchartz در میاری 🙂

      • mbox گفت:

        انچارتد و بقیه بازیایی که گفتی که همه رو دوبرابر کردی فروششون رو
        فورازا هورایزن ۳ هم اصلا رو گیم پس نبوده و نیست و فروشش هم ۹ میلیون اخرین بار اعلام شد.

        • Mikasa گفت:

          آنچارتد سال اول ۹ میلیون فروش داشته نوبک خان
          وبسایتم از تعداد کاربرای بازیا گذاشتم برو‌نگاه کن
          در ضمن من کجای کامنتم گذاشتم فورزا هورایزن ۳ ؟ کوری؟ نوشتم فورزا هورایزن
          فورزا هورایزن ۴ مگه رو گیم پس نیست؟
          فورزا هورایزن فروشش ۹ میلیون اعلام شده رو دوتا پلتفرم بعد دو سال خیلیه؟ 🙂
          آنچارتد تو یکسال روی یک پلتفرم ۹ میلیون فروش داشت
          هورایزن زیرو داون تو یکسال روی یک پلتفرم ۷.۸ میلیون فروش داشت اونم ip جدید !
          اسپایدی تو سه ماه ۹ میلیون فروش داشت اندازه دو سال فورزا

    • Mr Hill93 گفت:

      هرکی گفته ریسینگ ژانر کم طرفداریه یا نوب بوده یا ترول

  • DJMJ گفت:

    من عاشق این بازیم یعنی واقعا محشره از نظر من یعنی اینقدر دوسش داشتم با تمام جزئیات خریدمش :rose: :heart:

  • به شخصه ساعت ها این بازیو بازی کردم و با این که کلا اهل تروفی نیستم بازیو پلات کردم و هنوز هم گاهی بازی میکنم.کلا به نظرم بازی شدیدا لذت بخشه و وقتی قلق رانندگی دستتون بیاد خیلی باهاش حال میکنید.از لحاظ گرافیکی هم که هنوز که هنوز جز بهترین بازی های هم سبک خودشه.قیمت بازی هم که الآن توی بازار خیلی پایینه پس به همه ی دوستانی که تجربه نکردنش خریدش پیش نهاد میکنم.واقعا تعطیلی استودیو اوولوشن مایه تاسفه 🙁 .

  • Good Hunter گفت:

    در حق این گیم بشدت ظلم شد
    حدود ۵ ۶ سال پیش گرافیکی از آب و هوا و گیمپلی واقع گرایانه و متفاوتی رو ارایه داد که هنوز با اخلاف بهترینه …
    درسته که در زمان انتشار اونچیزی که انتظارش میرفت نبود اما انقدر بهتر شد که حقش نسخه بعدی بود حداقل
    این بازی تو انحصار پلی ۴ از بین رفت حتی برای پلی ۴ پرو هم اپتیمایز نشد …
    بجرعت میگم اگر این گیم برای رایانه های شخصی هم عرضه میشد که بتونن تنضیمات دلخواه گرافیکی اعمال کنن و روی رزولوشن ۴k و نرخ فریم ۶۰میشد بازیش کرد بهیچوجه اوضاش این نبود
    الان خیلیا هستن که این عنوان و نمیشناسن و تجربه نکردن و فقظ میگن ضعیفه اما برای من که فن تیر ریسینگ هستم و همین تازگیا فورزا هورایزن ۴ آلتیمیت رو هم ۱۵۰۰/۱۵۰۰ فول اچیومنت کردم بیشترین تایمم رو روی drive club گذاشتم تا الان هم خسته نشدم شاید حدود دو سه هزار اسکرین شات گرفتم ازش انقدر که این گیم لحظه به لحظش فوق العادس … کاش یکم بهش توجه بیشتر میشد کاش …
    با اختلاف بهترین ریسینگ پلی استیشن تو نسل ۸ هست تا الان …

  • omidpava گفت:

    این بازی فقط قربانی تصمیمات سونی شد که میخواستن عنوان لانچ ps4 باشه اما بازی ناقص بود ولی با فشار سونی بازی رو ناقص منتشر کردن که شکست خورد
    اما چندماه بعد سازنده بازی با چندتا اپدیت بازی رو به اون چیری که باید تبدیل کرد

  • Cell گفت:

    والا drive club حرف نداشت حتی به نظرم از GT sport خیلی سرتره تی drive club تنظیمات گرافیکی هم داشت و بعضی از جاها دچار پشم ریزی میشدی بس گرافیک بالا بود :struggle:

  • JJSTYLE36 گفت:

    عناوین مسابقه ایی منظور چه ژانری میشه؟ ?:-) 😐

  • درایو کلاب یکی از خاطره انگیز ترین بازی های انحصاری پلی ۴ بود، گرافیک بی نظیر و محتوای بالا شو هیچ کس فراموش نمیکنه

  • TekkenGod گفت:

    این بازیو همراه کنسول خریدم . اوایل مشکلاتش زیاد بود که با آپدیت بهتر شد . همه چلنجاش رو تقریبا تموم کردم . ولی از وقتی گرن توریسمو رو شروع کردم با اون فریم ریت و گرافیک عالی ماشینهاش دیگه رغبت نکردم برگردم سمت درایو کلاب . بیشترین چیزی که تو این بازی تو ذوق میزد اول فریم ریت پایین و دوم نورپردازی ضعیف و مات و بی سایه بودنش بود .

Driveclub با ۱۰/۵ میلیون بازی‌باز، محبوب‌ترین عنوان مسابقه‌ای پلی‌استیشن ۴ است - گیمفا