کنترلر جدیدی توسط شرکت سونی به ثبت رسید - گیمفا
کنترلر جدیدی توسط شرکت سونی به ثبت رسید - گیمفا
کنترلر جدیدی توسط شرکت سونی به ثبت رسید - گیمفا
کنترلر جدیدی توسط شرکت سونی به ثبت رسید - گیمفا
کنترلر جدیدی توسط شرکت سونی به ثبت رسید - گیمفا
کنترلر جدیدی توسط شرکت سونی به ثبت رسید - گیمفا

کنترلر جدیدی توسط شرکت سونی به ثبت رسید

truth seeker
۱۷:۱۵ ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
کنترلر جدیدی توسط شرکت سونی به ثبت رسید - گیمفا

اختراع ثبت شده در دفتر ثبت اختراعات آمریکا توسط شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی (Sony Interactive Entertainment) می‌تواند ایده‌ای تازه از کنترلر احتمالی کنسول پلی‌استیشن ۵ را در اختیار شما قرار دهد.

براساس توضیحات ذکر شده در این پتنت، کنترلر جدید شرکت سونی شباهت زیادی به کنترلر کنسول پلی‌استیشن ۴ دارد، با این تفاوت که یک صفحه نمایش لمسی به آن اضافه شده است. این کنترلر جدید همانند کنترلر کنسول پلی‌استیشن ۴ شامل بدنه‌ای با طرح مشابه، آنالوگ‌ها و دکمه‌ها می‌شود. تفاوت اصلی این کنترلر با کنترلر کنسول پلی‌استیشن ۴ در این است که به‌جای Trackpad فعلی، یک صفحه نمایش لمسی قرار خواهد گرفت.

در توضیحات این پتنت آمده است:

یک کنترلر برای تماس بی‌سیم با یک دستگاه پردازشی که شامل موارد زیر می‌شود:

یک بدنه‌ی اصلی به عنوان محل قرارگیری دیگر اجزا، یک دنباله از انتهای اولیه‌ی بدنه‌ی اصلی، دومین دنباله از دومین انتهای بدنه‌ی اصلی، دو دنباله برای قرارگیری در دو دست کاربر، یک صفحه نمایش لمسی که برروی سطح بدنه‌ی اصلی و بین دو دنباله‌ی اصلی قرار می‌گیرد، دسته‌ی اول دکمه‌ها که به صورت تقریبی نزدیک دنباله‌ی اول و در یک سمت صفحه‌ نمایش لمسی برروی سطح بدنه‌ی اصلی قرار می‌گیرد، دومین دسته‌ی دکمه‌ها که به صورت تقریبی نزدیک دنباله‌ی دوم و در سمت دیگر صفحه‌ نمایش لمسی برروی بدنه‌ی اصلی قرار می‌‎گیرد.

دیگر ویژگی‌های ذکر شده در این پتنت شامل کمه‌ی اشتراک‌گذاری یا همان Share، قسمت نورانی کنترلر یا Light bar، یک صفحه‌ی نیمه شفاف در جلوی بدنه‌ی اصلی و یک جسم نورانی در درون بدنه‌ی اصلی می‌شود.

فارغ از صفحه نمایش لمسی، تمامی توضیحات ذکر شده در این پتنت شباهت بسیاری به کنترلر کنسول پلی‌استیشن ۴ دارد. البته ایده‌ی قرار دادن یک صفحه نمایش لمسی برروی کنترلر همان کاری بود که شرکت نینتندو در کنسول‌های دستی خود انجام داده است. ولی باید منتظر بمانیم و ببینیم شرکت سونی چگونه از این صفحه نمایش برروی کنترلر بهره خواهد برد. برای مثال، نمایش نقشه‌ی بازی به صورت Real Time برروی این صفحه نمایش می‌تواند یک ایده‌ی کاربردی و جالب باشد.

البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که ثبت شدن یک اختراع تضمینی برای ساخته شدن آن نبوده و ممکن است هیچ‌گاه شاهد استفاده شدن از این ایده نباشیم. شرکت سونی پیش از این نیز اختراع دیگری مربوط به قابلیت Backwards Compatibility و V-Sync نیز به ثبت رسانده بود که ممکن است برای استفاده در کنسول نسل بعدی بوده باشد. به هر حال برای شناخت کامل کنسول نسل بعدی، باید تا زمان معرفی و انتشار جزییات بیشتر از آن منتظر بمانیم.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کنترلر جدیدی توسط شرکت سونی به ثبت رسید - گیمفا
کنترلر جدیدی توسط شرکت سونی به ثبت رسید - گیمفا
کنترلر جدیدی توسط شرکت سونی به ثبت رسید - گیمفا
کنترلر جدیدی توسط شرکت سونی به ثبت رسید - گیمفا
کنترلر جدیدی توسط شرکت سونی به ثبت رسید - گیمفا
کنترلر جدیدی توسط شرکت سونی به ثبت رسید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Hala madrid گفت:

    Ps5 چی از آب در میاد خدا میدونه :inlove: 😎
    For the players :-* :-*

    • G@me is Life گفت:

      فور د پلیر هایی که پولشو دارند همین چهارشم نمیتونم بخرم دیگه چه برسه ۵ .

      • WhiteWolf2000 گفت:

        من که از شدت سرکوب علاقه هام حسمو نسبت به همه چی از دست دادم :-(( . فقط خدا کنه تا اون موقع وضع درست شه

      • VMahdi گفت:

        وقتی ۹۰۰ هزارتومن هم شد اونایی که نمیتونستند بگیرن نمیگرفتند . پس این مسئله اصلا به قیمت الانش ربطی نداره .
        یک زمانی دلار ۸۰۰ بود قیمت بازی ها به جای ۶۰ دلار ۲۰ دلار اون موقع هم بازی اورجینال نمیگرفتند و کپی دونه ایی ۴۵۰ تومن پول میدادند
        همیشه این مسئله هست عزیز

      • فرشاد گفت:

        داداش در کشور خوبی ها و قشنگی ها ایران نمیشه خرید چون اینجا به چیزی مهم تر باید برسیم بهشت اونا قرار برن جهنم. با ۲۵۰ دلار که حکم پول تو جیبی داره واسه شون میرن میخرن حقوق یه ظرف شور ساده تو آمریکا که یکی از اقوام اونجاست ماهانه بین ۱۵۰۰ دلار تا ۳۰۰۰ دلار بسته به کارش اجاره یک خونه با تمام لوازم در ماه چیزی در حدود ۴۰۰ دلار خرج لباس و خورد و خوراک هم روی هم ۵۰۰ دلار میشه ۹۰۰ دلار فرضا شما ۱۵۰۰ دلار دربیاری میمونه ۶۰۰ دلار دیگه آیا نمیتونی یه کنسول بخری نمیتونی بری هر بازی رو میخوای نه هکی نه اکانتی بلکه دیسکش رو بخری آرشیو درست کنی اونا میتونن ما نمیتونیم گناهمونم اینه اینجا بدنیا اومدم آخرین جا در کره خاکی

    • حالا انحصاریای شگفت انگیزم بهش اضافه کن :inlove:

  • Cuphead گفت:

    نسل جدید تا چند ماه دیگه معرفی میشه و سال دیگه همین موقع ها عرضه شده :yes:

    • Cell گفت:

      مایکروسافت نسل ۹ رو با سیاست میان نسلی با one x شروع کرد ولی موفق نشد 😎
      اخر سر هم برای دل خوشی فنا xbox چنتا استودیو درجه ۲ و ۳ خرید دل خوشی باشه برای فنای جعبه :yes:

      • DAYS GONE گفت:

        دمت گرم :yes: :yes: حرف حق زدی که جعبه فنا ازش فراری هستن

      • STAR1 گفت:

        One X که پاسخ مستقیم به pro بود، اینکه قدرتش به اندازه کنسولای نسل بعد هست و ps4 pro رو له کرد دلیل نمیشه نسل ۹ حسابش کنی. ضمن اینکه استودیو های جدید خریداری شده در حد گوریلا گیمز و فرام سافتور هستن، پس با تعریف شما اینا هم درجه ۳ هستن. :yes:

      • PERSIAN NAZI گفت:

        اون وقت سونی چیکار کرد ها ؟از یک استدیو ۸۰ نفرو فرستاد یه ساختمون دیگه و اسمش رو گذاشت تاسیس جدید.بیدستا ۱۳ هزار کارمند داره و راک استار ۱۲ هزارتا و مایکروسافت قسمت مربوط به گیمش ۶هزارتا کارمند داره و باید بگم که پائین ترین نیرو رو سونی داره.شرمنده ولی یجای باید ترمز بزنین چون هم روند بازی سازی سونی خیلی کنده و هم کمترین کارمند رو داره و بیشترین بودجه تبلیغات رو.شما درک نمیکنید چون مایکروسافت داره لشگر کشی میکنه و مدام داره نفر میاره و خیلی زودتر از اونچه که فکرش رو بکنید ثروتمند تر میشه چون دیشب ارزش سهامشون ۳/۱۸ % افزایش داشت و تقریبا یه شبه با یک همایش ۵ میلیارد دلار جلو زدن و این تازه شروعشه و با اون ضعف مدیریتی که یوشیدا داره و مدام رگ ژاپنی پرستیش بلند میشه عقب میمونه.

        • 2B گفت:

          persian nazi
          خب با فکت شما تعداد کارمند الان شد مزیت؟ چرا بی اختیار یاد تعدا پرسنل مراکز دولتی خودم میوفتم شهرداری تهران ۸۰ هزار پرسنل که طبق اعلام خودشون بیش از نصفشون اضافی هستن! پس جای شگفتی هس که با نیروی کمتر حداقل دو برابر ماکرو انحصاری بیرون داده…هم از لحاظ کمی موفق تر بوده و هم از لحاظ کیفی اینو که منکر نمیشی شما؟…بهره وری میدونی چه تعریفی داره؟ ماکرو با تعداد پرسنل بیشتر چه خروجی داشته این نسل بجز فورزا بقیه متا زیر ۷۰ یا ۸۰
          راکستار که گفتی ۱۲ هزار کارمند داره آیا هر ساله یه رد دد یا یه gta منتشر میکنن؟ آیا ۷ الی ۸ سال برای رد دد وقت نذاشتن تا یه کار درجه یک تحویل مشتری بدن؟ اینکه تا پروژه کامل آماده نشده و به اون چیزی که مد نظرشون بوده نزدیک نشده منتشر نکن و روش نظارت کنن اسمش کنترل کیفیت هس ..متا ۹۰ همینجوری بدست نمیاد…پروجکت رد چند سال پیش از سایبر پانک رونمایی کرد؟ کجاس؟گیم پلی رو چند سال بعد از رونمایی نمایش داد؟
          بهترین بازیسازها دقت کنی یه خط مش رو دنبال میکنن درسته؟ راکستار پروجکت رد و البته سونی…بازی تا آماده نباشه خبری از زمان انتشار نیس…

          • 2B گفت:

            اضافه کنم ما اینجا تنها رو بخش گیمینگ تو کمپانی میتونیم صحبت کنیم!افزایش بی رویه و بدون حساب کتاب و یکباره استدیو ها هم چالشها و مشکلات خودش رو داره آیا در حالی که بخش نظارتیش رو همون تعداد معدود فرست پارتیهاش هم مشکل داشتن و نتیجه درس و حسابی هم نگرفتن با اون خروجی که تا الان و در نسل ۸ از ماکروسافت دیدم توان مدیریت و نظارت تعداد دو برابر رو هم دارن؟ اصلا چی باعث شد به فکر افزایش استدیوها بیوفتن مگر نه این بود که موفقیت نینتندو و سونی رو بخاطر برتری در این زمینه انحصاری ها و محتوا دیدن…مگه اسپنسر نبود که گفت من مشغول یادگیری هستم! (پر واضح هس منظورش رقبا بودن) یه مدیر در اون سطح اینقدر متعصبانه مسائل رو تحلیل نمی کنه که شما میکنی!… لطفا این تعصب خودت رو حداقل یه مقدار تقلیل بده و بی دلیل بحث های حاشیه ایی درس نکن…

          • Fight Club گفت:

            ۲B
            دوست عزیز من… نزدیک ۷ ساله تو این سایتم… هر روزی که تو این ۷ سال به سایت سر زدم بیشتر شگفت زده میشم.. مخصوصا این اواخر که دیگه همه بزنم به تخته شکوفا شدن!
            فاجعه زمانی رخ میده که…. یه کمپانی بیاد تو یه رویداد به جای اینکه بازی معرفی کنه… به جاش پرسنل به خدمت گرفته شدش رو معرفی کنه ?:-)
            بدتر از اون واکنش طرفداراست..(منظورمم از طرفدارا یه سری دلقک تو این سایت نیست)
            که از این به بعد شاهد این هستیم به جای اسباب بازی(عنوان انحصاری) من از تو بهتره… شاهد پرسنل کمپانی مورد علاقه من از تو بیشتره خواهیم بود!!
            اون دوست عزیزی هم که شما بالا جوابشو دادی.. انقدر حرفای عجیبی زد.. که ادم میمونه چی بگه به خدا
            شما اگه ۵۰ تا صد هزارتا پرسنل داشته باشی…. بلد نباشی عنوان AAA بسازی… اون پرسنل به درد خودت میخوره
            اینجا حرف از کیفیت هست نه کمیت!
            روند بازی سازی سونی خیلی کنده!!
            این دیگه چجور فکتی بود!!
            همین امسال سونی دو تا عنوان AAA داد بیرون… که هر دوشون میتونن نامزد بهترین عنوان سال بشن… ۳ تا عنوان AAA هم برای ۲۰۱۹ اماده میشن
            THE LAST OF US 2 رو هم فاکتور بگیر… چون به نظرم سونی اصلا نیازی به انتشار این بازی تو این نسل نداره…. THE LAST OF US 2 مثل تیر خلاصی میمونه که بر خلاف نسل فبل سونی نیازی به شلیک کردن نداره!!
            ما از خدامونه مایکروسافت لشگر کشی بکنه…هم کیفیت عناوین میره بالا
            هم سونی بیشتر خودشو تکون میده
            بعدشم از کی تا حالا برای منه گیمر سهام مهم شده نمیدونستم!

            • 2B گفت:

              سلام فرزام جان
              اول اینکه خوشحالم که این بحث بالاخره باعث شد بعد مدتها (اگر اشتباه نکنم) یه کامنت پر محتوا از شما ببینیم.. :rose:
              بنظرم میرسه اگر ایشون یه مقدار ریز تر به کامنت خودشون دقت کنن به این نکته پی میبرن که پرسنل کمتر سونی در مقابل انچه که نسبت به رقیب عرضه کرده یه پوئن مثبت هست نه یه ویژگی منفی…
              بنده هم مثل شما نمی دونم دوستان به چه دلیل اصرار دارن وارد مسائلی بشن که بیشتر به صاحبان و سهامداران مربوط میشه تا خریدار و مصرف کننده ! بنظرم موضوع رو اینطور ببینیم: که فلان کمپانی در مقابل n تعداد پرسنل و تمام پتانسیل موجودش (میزان سرمایه و…)چه محصولی رو تونسته به من خریدار عرضه کنه و آیا تونسته انتظارات من رو به عنوان هوادار براورده کنه اگر پاسخ خیر هست،… چه سیاستی رو برای جبران اشتباهاتش در نظر گرفته… این دست مسائل بنظرم جای بحث داره و میتونه برامون مفید باشه …

              • Fight Club گفت:

                ۲B
                بسیار عالی تحلیل کردی :yes:
                باور کن فردا پس فردا رو اینکه فلان پرسنل لباسش چه برندی هست با هم کل میندازن :rotfl: :rotfl:
                کامنت پر محتوا هم برای این دلقک های سایت هست نه برای ما :yes:
                تا زمانی که کاربرای مثل شما باشن … که انقدر زیبا تحلیل کنن مسائل رو
                قطعا منم دوست دارم تو فضای دلقک بازار سایت نظر بدم

                • 2B گفت:

                  نظر لطف شماس.. :yes:
                  اگه یه نگاهی به تاریخ کمپانی هایی نظیر اپل ،سونی یا همین ماکروسافت بندازیم به موارد متعددی بر میخوریم که سر فلان محصول شکست سختی خوردن چون خواست مصرف کننده رو براورده نکردن ..بلافاصله درصدد جبران بر اومدن چون مصرف کننده در اون کشورها ولو عاشق اون کمپانی هم که باشه توقعاتی داره خوب هم تشخیص میده …والا اگه مصرف کننده امریکایی و اروپایی هم اگر طرز فکر این دوستان رو داشتن.،قطعا نه امریکا ابرقدرت بود نه اروپا جهان اولی بعید میدونم رقابت و پیشرفتی به این شکل رخ میداد!..حمایت بی چون و چرا از یه برند خاص رو فقط در جهان سوم میشه رویت کرد!
                  من واقعا بخش سرگرمی سونی رو دوس دارم ولی دیدگاهم اینطور نیس که تحت هر شرایط با خرید محصولاتش حمایتش کنم..کارش رو درست انجام بده منصفانه قیمت گذاری کنه میخرم در غیر اینصورت با نخریدن مخالفت خودم رو نشون میدم…
                  این خودش یعنی علاقه…وقتی یه سیاست غلط رو پیشه کنه دلیلی نداره بیام توجیح کنم! در درجه اول باید دنبال منافع خودمون باشیم منافع خریدار…گرای غلط به بقیه ندیم…

                • Fight Club گفت:

                  بسیار بسیار عالی :yes: :yes: :yes:
                  لذت بردم از توضیحاتت

      • mahdi.r گفت:

        تو پستای قبل دوستا ناومدن چندتا سوتی گغتن منم چندتا میگم
        کاربر کاپهد تو یه پست اومد گفت اسپایدر رو گرفته ولی به دلیل تومب ریدر نتونسته زیاد بازیش کنه و چند روزه که درگیر بانوئه بع فرداش در جواب محمدرضا که درباره بانو پرسیده بود گفته اسباب کشی داشته و فقط ۲ ساعت بازی کرده اینم لینکش:https://gamefa.com/501690/assassins-creed-odyssey-pre-load-is-available-on-xbox-one/
        فک کنم اصن کنسول نداره طرف
        بعد تو یدونه از e3 ها یکی از فن های متعصب جعبه که عکسشم مستر چیف بود گفت pubg تیر خلاص مایکرو به سونیه
        همون کاربر قبل کنسل شدن اسکیل باند در جواب آنچارتد و هوریزون گفت اسکیل باند برا همشون کافیه جالبیش این بود که کمتر از ۱ هفته کنسل شد اینقدر چشمش شور بود
        کاربر allfreegamer هم تو چندتا پست ادعا کرد که فروش کنسول مایکرو به ۹۰ میلیون رسیده تازه میگفت از یه سایت دیگه دیده گفته

      • نسله ۹ از ساله ۲۰۲۱ شروع میشه :reallyangry: :reallyangry: :reallyangry: :reallyangry:

      • VMahdi گفت:

        ماکرو میگفت بازی نسل کنسول های بازی به پایان رسیده
        ببینیم چقدر پای حرفش میمونه کنسول بعدیش رو معرفی میکنه یا نه
        ولی چیزی که واضحه وایمیسه اول سونی رونمایی کنه
        بعد باسه خودش رو با سخت افزار قوی میده در حالی که نمیدونه به این چیزا نیست و به بازیه .
        استودیو هایی هم که خریده بد نیستند ولی مسئله اینه که سونی به استودیو هاش ازادی عمل و اختیار تام میده در حالی که شاهد بودیم خود فیل اسپنسل اومد گفت که کرک دان رو بازی کردم خوشم نیمد گفتم عوضش کنید :/
        به هر حال امید وارم هر دو به خوبی عمل کنند

      • ETERNAL_MAN گفت:

        Cell@
        چی چیو وان اکس موفق نشد؟ اگه از لحاظ فروش میگی ، که فروشش بسیار بیشتر از ps4 pro هست – منبع : (البته فک کنم این یکی رو هم میگی نامعتبره)

        https://www.google.com/amp/s/www.express.co.uk/entertainment/gaming/918462/Xbox-One-X-vs-PS4-Pro-sales-Microsoft-Sony-next-gen-PS5/amp

        از لحاظ فنی و تجربه بازی ها هم کافیه یه سری به ویدئوهای دیجیتال فاندری بزنی تا بفهمی رقیبشو چجوری قورت میده – درباره استودیوهای جدید مایکروسافت هم همه چیز بعدا در نسل بعد مشخص خواهد شد و شما نمی تونی از الان نظر بدی درباره عملکردشون

      • عزیزم سونی باعث این کار شد اگه پی اس فور پرو در کار نبود مطمن بودم وان ایکسم نبود یکم درست قضاوت کنیم

        • ETERNAL_MAN گفت:

          وان اکس از سال ۲۰۱۳ در حال ساخت بوده ، نه اینکه برای رقابت با پرو وارد بازار شده باشه ، مایکرو خیلی قبل از سونی به فکر کنسول میان نسلی بود ، پس در واقع سونی برای رقابت با پروژه اسکورپیو پرو رو ساخت نه اینکه وان اکس رو مدیون پرو باشیم

  • هیچ بعید نیست شاهد کنسولی به شکل سوئیچ ولی قدرت خیلی خیلی بیشتر باشیم با این توضیحات

  • بیا عزیزم بیا پلی استیشن ۵ خوشگلم بیصبرانه منتظر رونمایی این کنسول ابر شاهکار فوق پیشرفته هستم نسل ۹ همانند یک دگرگونی در صنعت گیم و کیفیت خواهد بود….

  • PERSIAN NAZI گفت:

    یکم شکل ظاهریش تفاوت داره وگرنه غیر از اون اگه چیز خاصی هست به منم بگین تا کسب اطلاعات بشه

  • aliusa گفت:

    این نسل که سوخته بود یه شاهزاده ایرانی اونیموشا اویل ۸ زامبی کشی تو نور خورشید نداشت

  • Cell گفت:

    از همین الان نمایشهای گرافیکی E3 2005 حتی بالاتر رو تصور میکنم با ps5 :no:

  • یادمه هنگام رونمایی و انتشار کنسول پلی ۴ دقیقا همین مساله تاچ پد لمسی بود که میگفتن مپ رو میتونی ببینی و کاراییهای خاصی داره ولی تا الان که اونطور که صدا کرد نبود یعنی اصلا کارایی منحصر به فردی نداشت و تفاوتی با یک دکمه معمولی نداره. حالا ببینیم این مدل چه کمکی به بازیباز خواهد کرد.

    • Last Of Us گفت:

      تو که دستت به دسته نخورده مگه مجبوری نظر بدی خوب؟
      اولا این تاچ پد رو میتونی برای وب گردی و… استفاده کنی
      دوما تو بعضی بازیا مثل اینفیمس کاربرد داره و احتمالا بازی جدیده که داره میاد اسمش یادم نیست

      • ترجیحا محترمانه پاسخ میدم که گیمفا منتشر کنه،
        اقاپسر، همین الان دوتا کنسول پرو دارم، یکی باندل گاد آف وار و یکی پرو معمولی. پلی ۴ باندل آنچارتد رو هم دادم به داداشم وقتی پرو اومد بیرون. قبلشم یک پلی ۵۰۰ گیگ داشتم. فعلا هم یک کنسول Xbox one S باندل گیرز رو دارم که واسه کالکشن نگهش داشتم، و هم اکنون از کنسول Xbox One X Scorpio Edition استفاده میکنم. نینتندو سویچ هم دارم که اصلا ازش استفاده نمیکنم. در ضمن کنسول مینی پلی استیشن وان که یکماه دیگه میاد رو هم پیش خرید کردم. هرکدوم رو میخوای مطمئن شی بگو شماره بدم live واست نشون بدم از واتس آپ تا دهنت قفل کنه وقتی میخوای واسم چنین نظراتی بزاری.
        هرجی گیم هم ریلیز میشه با کالکشنش تو کمد دارم به همراه دسته های ساخت محدود و راهنمای بازیها.
        چندتا اکانت واسه ایکس باکس هم دارم که اصلا لازم ندادم دلم میخواد بدم به هرکی که میخواد. بازیایی مثل ویچر ۳, مافیا ۳ و چندتا دیگه که یادم نیست. هفته پیش هم یک Oled جدید خریدم واسه اپدیت بودن سیستمها به آخرین تکنولوژی.
        شرمنده همه گیمفاییها که مجبور شدم اینجور بگم ولی جوری حرف زد که مجبور شدم که بگم قصد و غرضی نبود.

  • AL1K1NG گفت:

    با دسته پلی۴ کار نکردم ببینم ایا همون تاچ پد کاربردیه یا نه ولی ب نظرم صفحه انچنان کاربردی نیس
    نه این ک نباشه کاربردی هست ولی نه خیلی
    مثلا میتونه کیبورد رو بزاره توش
    البته صد درصد سونی فکرای خوبی داره برا دوال شاک ۵
    ولی بازم میگم اگه بخواد گرون بشه بهترین دسته دنیا دوال شاک۲ هستش 😀

  • STAR1 گفت:

    در حال حاضر Xbox Elite بهترین کنترلر ساخته شده هست و تا عرضه نسخه دومش چیزی رو دستش نمیاد.

  • وای خدا مثل پلی ۴ اول از کنترلرش رونمایی کردن بعد تو E3 نشونش دادن :yes:
    فقط تاچ پد رو بتونن حالت نمایشگر بزارن عالی مبشه هم تاچ باشه هم نمایشگر مثلا مپ بازی یا اتطلاعات تیر و خط سلامتی
    .
    .
    چه هیجانی بود و چه قدر زود گذشت 😀

  • دوماهه کنسول خریدم :rotfl:
    نسل بعدی اول یا اخر سال ۲۰۲۰ میاد 😥

  • همیشه کنترلرهای جعبه در برابر کنترلرهای سونی مثل کلنگ بودن

  • من از نسل بعد فقط قیمت پایین میخوام همینو بس:))))))

  • J117 گفت:

    اگه کنترل های نسل بعد مثل این نسل باشن من از کنسول نا امید میشم وقتی کنترلر پیشرفت نکنه و امکانات بیشتری نداشته باشه گیمپلی بازی ها هم از بین میره و تکراری میشه وقتی گیم پلی یه بازی تکراری شه دیگه اون بازی بازی نیست
    و فقط چن ساعت گرافیکو صحنه های سینمایی داستانش مارو سرگرم میکنه مثل یه فیلم.

  • Farshidmc گفت:

    دسته یک کنسول واقعا یکی از مهمترین ویژگی های یک کنسول خوب است و PS تو این واقعا کارش عالیه
    خسته نمیشی بعد چند ساعت بازی کردن

  • HpcH گفت:

    تازه پتنتش ثبت شده
    این صرفا به این معنی نیست که ساخته شده
    در مورد معرفی پلی ۵ فک کنم همون چیزی که خیلی از دوستان پیش بینی کردن هست…۲۰۲۰

کنترلر جدیدی توسط شرکت سونی به ثبت رسید - گیمفا