سونی با همکاری نیکسز عناوین پلی‌استیشن را روی PC منتشر میکند
سونی با همکاری نیکسز عناوین پلی‌استیشن را روی PC منتشر میکند
سونی با همکاری نیکسز عناوین پلی‌استیشن را روی PC منتشر میکند
سونی با همکاری نیکسز عناوین پلی‌استیشن را روی PC منتشر میکند

سونی با همکاری استودیوی نیکسز عناوین پلی‌استیشن را روی رایانه‌ های شخصی منتشر می کند

حسن اکرامی
۲۲:۲۷ ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
سونی با همکاری نیکسز عناوین پلی‌استیشن را روی PC منتشر میکند

به تازگی آقای جیم ریان (Jim Ryan)، مدیر بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی در جدیدترین مصاحبه‌ی خود در مورد اشتیاق این شرکت در زمینه‌ی همکاری با استودیوی هلندی نیکسز (Nixxes) برای انتشار بازی‌های بیشتر بخش پلی‌استیشن بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی به بیان مطالبی پرداخت.

مدیر بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی در گفتگوی خود با مجله‌ی فامیتسو (Famitsu) اظهار داشت با این که تلاش‌های شرکت سونی برای همکاری با استودیوی نیکسز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد اما وی از این فرآیند بسیار راضی و خوشحال است. همچنین جیم ریان تایید کرد که سونی مشتاقانه به دنبال همکاری‌های بیشتر با مجموعه‌ی نیکسز بوده تا با کمک آن‌ها در آینده بازی‌های بیشتری از مجموعه‌ی پلی‌استیشن بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه شود.

علاوه بر این موارد، آقای جیم ریان در مورد مشکلات کمبود کنسول پلی‌استیشن ۵ در فروشگاه‌ها و چالش‌های پیش رو به بیان مطالبی پرداخت. به گفته‌ی ریان، شرکت سونی تعداد بسیار زیادی از کنسول نسل نهمی خود را برای زمان عرضه تولید کرد اما استقبال خریداران بیش از پیش‌بینی‌ها بود و هم‌اکنون نیز شاهد آن هستیم میزان تولید این کنسول از تقاضای جهانی کمتر است. البته آقای جیم ریان تایید کرد که اوضاع عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ در حال بهبود بوده و شرکت سونی با همکاری شرکای خود در تلاش است تا میزان تولید این محصول را با افزایش چشم‌گیری همراه سازد.

سونی اوایل ماه جاری میلادی به صورت رسمی اعلام کرد که مالکیت استودیوی توسعه‌دهنده‌ی هلندی نیکسز سافتور (Nixxes Software) را به دست آورده است. پیش از این، استودیوی نیکسز بر روی پورت نسخه‌ی رایانه‌های شخصی عناوین مختلفی به مانند سری Tomb Raider و بازی‌های Marvel’s Avengers و Deus Ex: Mankind Divided کار می‌کرد. از همین رو اشاره‌ی جیم ریان در مورد همکاری سونی با این استودیو برای پورت بازی‌های پلی‌استیشن بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی جای تعجبی ندارد.

لازم به ذکر است که آخرین بازی از مجموعه‌ی پلی‌استیشن که بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه شد، عنوان Days Gone به شمار می‌آید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سونی با همکاری نیکسز عناوین پلی‌استیشن را روی PC منتشر میکند
سونی با همکاری نیکسز عناوین پلی‌استیشن را روی PC منتشر میکند
سونی با همکاری نیکسز عناوین پلی‌استیشن را روی PC منتشر میکند
سونی با همکاری نیکسز عناوین پلی‌استیشن را روی PC منتشر میکند
سونی با همکاری نیکسز عناوین پلی‌استیشن را روی PC منتشر میکند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • JUST me گفت:

    احساس میکنم سیاست سونی پیچیده شده.
    امیدوارم به خودش ضرر نرسونه

    • Hunt Showdown گفت:

      فاتحه….صلوات ختم کن………اینه قدرت pc

    • Star1 گفت:

      دقیقا هیچکس از سیاستاش سر در نمیاره – جالب بود فنای پلی استیشن علت خرید این استودیو رو ریمیک بازیای نسل ۵ و ۶ برا پلی ۵ میدونستن :rotfl: :rotfl:

      کم کم باید منتظر عرضه بازیای انحصاری سونی برا ویندوز باشیم.

      • MahyarMsm گفت:

        کی علت خرید نیکسز رو ریمیک بازی های نسل ۵ و ۶ و ۷ میدونسته؟؟؟ جناب فکر کنم بلوپوینت رو با این یکی اشتباه گرفتی
        از اول مشخص بود هدف سونی از خرید این استودیو چی هست

        • Star1 گفت:

          بلوپوینت که اعلام کرده از ریمیک سازی خسته شده و میخواد عناوین اورجینال خودشو داشته باشه یه عده گفتن سونی با خرید نیکسز میخواد این استودیو رو جایگزین بلوپوینت کنه و به انتشار عناوین ریمیک ادامه بده.

          تو خبر خریده شدن نیکسز بری میبینی همچین نظراتی رو اما در حقیقت برا پورت تمام بازیاش رو پی سی برنامه داشته.

          • Black Knight گفت:

            بلوپوینت هیچوقت نگفت دیگه نمیخواد ریمیک بسازه گفت نمیخواد فقط به عنوان یه استودیو ریمیک ساز شناخته بشه و دوست داره آی پی خودش رو هم داشته باشه همین الان شایعه شده بازی بعدی بلوپوینت ریمیک متال گیر سالیده ! پس بشین سر جات
            هر فن بویی که حرفی زد تو باید بیای اینجا جار بزنی ؟

      • Black Knight گفت:

        چرا چرند میگی کی گفت دلیل خرید این استودیو ریمیک و ریمستر بازی هاست اون بلوپوینته که هنوز خریدش رو رسمی نکردن ولی خریدنش که تخصصش ریمستر و ریمیک هستش
        سیاست سونی هم برای افراد معلوم و الحال و هیتری مثل تو بایدم پیچیده باشه ولی برای فن هاش اصلا پیچیده نیست
        آوردن بازی های سونی رو ویندوز هم یکی از بهترین حرکتایی بود که سونی تو این چند وقت اخیر زد و با این کار باعث گسترش فن بیس خودش و سود بیشتر از طریق بازار PC میشه
        دفعه بعد خواستی شعر بگی قبلش یه بار کامنت خودت رو از رو بخون که اینطوری نشی

  • هم با این حرکت موافقم
    هم مخالف :دی

  • Mohsen7_3_0 گفت:

    این چیزیه که ما سالهاست میگیم ولی بعضی از دوستان به اون باوری نداشتن
    واقعیت اینه که سود بر خیلی از چیزها در دنیای تجارت ارجحیت داره. اما نگاه سونی و مایکرو نسبت به سود حداقل از این حیث در نسل هفتم ۱۸۰ درجه متفاوت بود.
    طرفداران ۲ کمپانی به دل نگیرید ولی در نسل ۷ قراردادهای مختلفی با ناشران و بازیساران به امضا میرسید که بازیشون رو روی pc عرضه نکنن ! ( نامردا 😀 ) بعضی از کارهای مایکروسافت به مانند ویندوز لایو عرصه رو برای مخاطبین pc تنگ میکرد که به xbox مهاجرت کنن. این وسط عناوینی که بدون هیچ دلیلی یا با تاخیر میومدن یا اصلا نمیومدن ! (گرچه اعتقاد دارم نسل ۷ آنقدر پر بار بود که با نبود خیلی ها باز هم عناوین بسیاری برای لذت بردن ازشون وجود داشت. عناوینی که حتی در نسل هشتم حضور نداشتن یکیشون پورتال یکیشون بایوشاک و … ) بعضی ها بودن که بهانه ی کرک رو میکشیدن وسط ! حتی فاش شد GTA V به دلیل قراردادهای محرمانه ی مایکروسافت و سونی به pc نمیاد.( هرچند نمیشه در این موارد با اطمینان کامل نظر داد ) اما بهانه ی اصلی کرک بود ! و زمان بهینه سازی. در حالی که اواخر نسل کنسول ها کپی خور بودن.
    اما نسل هشتم قضیه متفاوت بود. عده ای اعتقاد دارن این حرکت از مایکروسافت شروع شد اما فکر میکنم این حرکت همزمان با ناشران ژاپنی کلید خورد. ناشرانی که اتفاقا در مورد پورت روی PC کمی بی حوصله و بی رمق بودن مثل koei tecmo.
    حالا زمانی رو میبینیم که سونی از عرضه ی بازیش روی pc حرف میزنه. شخصا نمیدونم تا کی ادامه داره و در چه حجمی… اما میدونم همین قدرشم به خاطر آزاد بودن پلتفرمی مثل pc هست.
    در نهایت به عنوان یک پیسی گیمر قدیمی خوشحالم از این حرکت ۲ شرکت که هم برای ما برد هست و هم برای خودشون

  • کوروش گفت:

    هنز یادمه نیکسز چه پرت خوبی از rise tomb raider برای ۳۶۰ زده بود کارشن درسته

  • Old Hater گفت:

    عالی دیگه احتیاجی به خرید کنسول ضعیفش نیست :yes:

    • amazon گفت:

      دوست من این بازی هایی که منتشر میشن روی پی سی بازی های قدیمی هستن نه انحصاری های روز. باید گفت بسیار خوش خیالی هست که اگر بخوایم فکر کنیم که سونی انحصاری هاش رو همزمان با انتشارشون روی کنسولش، روی پی سی هم بخواد عرضه کنه. درنتیجه کسی که قصد تهیه کردن کنسولش رو نداشته باشه باید هر انحصاری عرضه شده روی کنسول رو حداقل ۴ یا ۵ سال بعد روی پی سی تجربه کنه (اون هم در صورتی که قرار باشه اون انحصاری بعد مثلا ۵ سال منتشر بشه روی پی سی).
      در رابطه با کنسول ضعیف که گفتین یه سوالی داشتم. این چه جور کنسول ضعیفی هست که تونسته دو برابر مجموع فروش دو کنسول سریز ایکس و سریز اس بفروشه؟ (از قدیم گفتن حرف حق جوابی نداره)

  • Hasan0930 گفت:

    این منتشر شدن بازیها رو پی سی رو میشه از دو منظر نگاه کرد:

    ۱. بازی های پلی استیشن برا پی سی منتشر میشن و این خوبه

    ۲. خوب این بازیها که رو پی سی منتشر میشن پول تو جیب سونی میره اما سوال: این پول رو سونی کجا خرج می کنه؟
    جواب: برای انحصاری کردن یک بازی دیگه

    یعنی یک بازی رو پی سی داد و سود کرد و سودش باعث شد یک بازی دیگه انحصار پلی استیشن بشه و باز طرفداران پی سی از یک بازی دیگه محروم بشن (( یکی رو داد یکی رو دوباره انحصاری کرد ))

    پس فکر نمی کنم خیلی به سود پی سی گیمر ها باشه چون یک بازی رو گرفتن و یک بازی رو از دست دادن

    اما به درد سیاست های سونی می خوره چون تمام بازی های ایکس باکس هم رو پی سی هست و انتشار برخی از بازی های پلی استیشن بر روی پی سی مردم پی سی میخرن و خرید ایکس باکس کمتر میشه…

    البته که در نهایت مایکروسافت سرویس هاش و بازی هاش رو پی سی خواهد فروخت ولی می خواستم بگم برنده این انتشار رو پی سی خود سونی هست نه پی سی گیمرها…

  • ERFAN103079 گفت:

    کاش همین نیکسز عناوین رایانه های شخصی رو روی پلی استیشن منتشر میکرد اینجور بهتر بود :beer:
    میگم دوستان مگه خود استودیو های سونی نمیتونستن بازی ها رو پورت کنن برای PC که اومدن الکی استودیو خریدن ؟ این جم رایان معلوم نیست چی زده

  • amazon گفت:

    سونی به شدت در نسل ۹ قصد حمله به بازار پی سی رو داره و بنده بسیار هایپ هستم که ماکروسافت قرار هست چطور از این بازار بزرگ که در حال سلطه درش هست میخواد مراقبت کنه. با قبول کردن این واقعیت که انحصاری های سونی جزو شاهکار های دنیای گیم هستن میشه اینطور نتیجه گرفت که هر بازی انحصاری منتشر شده روی پی سی = جذب گیمر به سمت پلتفرم سونی = فروش کنسول بیشتر و گیمرهای وفادار بیشتر.

  • حالا که pc قیمتش ترکیده سونی تصمیم گرفته بازیاشو واسه pc بده اینم شانس مایه :reallypissed:

  • Black Knight گفت:

    آوردن بازی ها رو PC به نظرم بهترین تصمیم ممکن بود که سونی گرفت چون عملا PC یه پلتفرم بی طرفه و توی جنگ کنسولی هیچ دخالتی نداره امیدوارم شاهد عرضه بازی های بیشتری از سونی رو PC باشیم که با خرید Nixxes Software صد در صد این اتفاق میافته و این نه تنها به ضرر سونی نیست بلکه به سودشم هست و کلی از این طریق میتونه فن بیس خودش رو قوی تر بکنه و بیشتر سود کنه
    از همین جا هم یه تبریک میگم به PC گیمرای عزیز

سونی با همکاری نیکسز عناوین پلی‌استیشن را روی PC منتشر میکند