جدول فروش هفتگی بریتانیا |  صدرنشینی دوباره‌ی وسترن‌ها - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا |  صدرنشینی دوباره‌ی وسترن‌ها - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا |  صدرنشینی دوباره‌ی وسترن‌ها - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا |  صدرنشینی دوباره‌ی وسترن‌ها - گیمفا

جدول فروش هفتگی بریتانیا | صدرنشینی دوباره‌ی وسترن‌ها

سعید حلاجیان
۱۶:۳۰ ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
جدول فروش هفتگی بریتانیا |  صدرنشینی دوباره‌ی وسترن‌ها - گیمفا

شاید از شنیدن این خبر خیلی متعجب نشوید اما Red Dead Redemption 2 علیرغم کاهش ۵۰ درصدی فروش نسبت به هفته‌ی نخست، باز هم توانست برای دومین بار بر صدر جدول بریتانیا تکیه بزند. با جدول فروش هفتگی بریتانیا با گیمفا همراه باشید.

Red Dead Redemption 2 در هفته‌ی نسخت عرضه‌ی خود به قدری موفق عمل کرد که توانست رکورد فروش نسخه‌ی اول در هفته‌ی نخست عرضه را نیز پشت سر بگذارد. اما شروع قدرتمند Red Dead Redemption 2 ظاهرا در هفته‌ی دوم آن طور که باید و شاید تداوم نیافته و میزان فروش فیزیکی این بازی ۵۱ درصد نسبت به هفته‌ی نخست کاهش یافته است. در مجموع اما با وجود کاهش میزان فروش نسخه‌های فیزیکی، آمار فروش Red Dead Redemption 2 در هفته‌ی دوم همچنان بسیار خیره کننده بوده و در میان بازی‌های ویدئویی بهترین عملکرد و بیشترین میزان فروش را در هفته‌ی دوم عرضه داشته است.

با وجود رقیبی هم‌چون Red Dead Redemption 2، تعقیب کنندگان جدی این بازی یعنی دو عنوان Call of Duty: Black Ops 4 و FIFA 19 با حفظ جایگاه هفته‌ی گذشته‌ی خود همچنان به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم جدول جای گرفته‌اند. رقابت در صدر جدول بسیار نزدیک است و باید دید که هفته‌ی آینده Red Dead Redemption 2 می‌تواند سومین صدرنشینی خود را نیز به دست آورد یا خیر.

بازی‌هایی که به تازگی عرضه شده‌اند:

این هفته شاهد عرضه‌ی چند بازی جدید بوده‌ایم. ابتدا از مهم‌ترین آن‌ها یعنی بازی Football Manager 2019 آغاز کنیم. معمولا بازی‌هایی که برای رایانه‌های شخصی عرضه می‌شوند، به صورت دیجیتالی و از طریق استیم در دسترس قرار می‌گیرند اما Football Manager 2019 یکی از بازی‌هایی است که به صورت فیزیکی نیز عرضه شد و از همین روی در هفته‌ی اول انتشار خود توانست با کسب مکان نهم در میان ۱۰ بازی پرفروش این هفته‌ی بریتانیا قرار گیرد.

در مکان هشتم جدول  البته بازی LEGO Harry Potter Collection را مشاهده می‌کنیم که به تازگی برای کنسول‌های اکس باکس وان و نینتندو سوییچ نیز عرضه شده است. این بازی در سال ۲۰۱۶ برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه شد. جالب اینجاست که انتشار نسخه‌های جدید بازی LEGO Harry Potter Collection باعث شده تا میزان فروش این بازی ۶۸۳ درصد افزایش پیدا کند. البته هم‌زمانی عرضه‌ی این بازی با نسخه‌ی جدید فیلم سینمایی Fantastic Beasts که هفته‌ی آینده در سینماها به روی پرده می‌رود نیز در نوع خود جالب است و مطمئنا در فروش بازی LEGO Harry Potter Collection بی‌تاثیر نبوده است. با  ورود دوباره‌ی‌ بازی LEGO Harry Potter Collection، در مجموع چهار عنوان از سری LEGO در جدول بریتانیا حضور دارند. بازی LEGO DC Super-Villains مکان دوازدهم، LEGO The Incredibles مکان بیست و چهارم و بازی LEGO Marvel Super Heroes 2 نیز مکان سی و دوم جدول را به خود اختصاص داده اند.

دیگر بازی جدید عرضه شده، Diablo III: Eternal Collection است که به تازگی برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه و موفق شده تا در مکان پانزدهم جدول قرار گیرد. بازی ترسناک روان‌شناختی Call of Cthulhu نیز در هفته‌ی اول عرضه‌ی خود نتوانست به جایگاهی بهتر از مکان بیست و هفتم جدول دست یابد.

بازی‌های انحصاری:

حال نوبت آن است تا عملکرد بازی‌های انحصاری که تا به حال عرضه شده‌اند را با یکدیگر مرور کنیم و به بررسی آن‌ها بپردازیم. ابتدا از پلی‌استیشن ۴ و بازی انحصاری محبوب Spider-Man شروع کنیم که اولین بسته‌ی الحاقی آن با نام The Heist نیز به تازگی عرضه شده و داستان آن پیرامون شخصیت منفی جدیدی به نام  گربه‌ی سیاه (Black Cat) جریان دارد. به لطف انتشار بسته‌ی الحاقی، فروش فیزیکی بازی Spider-Man این هفته افزایش یافته و شاهد صعود یک پله‌ای این بازی به مکان پنجم جدول هستیم. دیگر بازی‌های انحصاری AAA شرکت سونی و کنسول پلی‌استیشن ۴  نظیر God of War و Detroit Become Human در میان ۴۰ بازی پرفروش بریتانیا حضور ندارند.

کنسول اکس باکس وان و شرکت مایکروسافت اما در زمینه‌ی باز‌ی‌های انحصاری AAA دو نماینده دارند که هر دو نماینده از سری Forza هستند. بازی محبوب Forza Horizon 4 در مکان چهارم و Forza Motorsports 7 نیز با سه پله سقوط در مکان چهاردهم جدول قرار دارند.

علاوه بر بازی Diablo III: Eternal Collection، شرکت نینتندو پنج نماینده‌ی دیگر نیز در میان چهل بازی پرفروش بریتانیا دارد. بازی Mario Kart 8: Deluxe نسبت به هفته‌ی گذشته دو پله صعود داشته و به میان ۱۰ باز پرفروش بریتانیا بازگشته است. بازی محبوب THE LEGEND OF ZELDA: BREATH OF THE WILD نیز با یک پله سقوط نسبت به هفته‌ی گذشته مکان سی‌ام جدول را به خود اختصاص داده است.

هفته‌ی آینده منتظر عرضه‌ی چه بازی‌هایی باشیم؟

به دلیل این‌که طی هفته‌ی آینده جز Overkill’s The Walking Dead، شاهد عرضه‌ی بازی بزرگی نیستیم به نظر می‌رسد هفته‌ی آینده رقابت در صدر جدول همچنان ادامه داشته و Red Dead Redemption 2 نیز کار سختی را برای کسب سومین صدرنشینی متوالی خود نخواهد داشت. اما از هفته‌ی سوم نوامبر و با عرضه‌ی بازی‌های بزرگی به مانند Battlefield V ،Fallout 76 ،Hitman 2 و Super Smash Bros، تحول عظیمی در جدول فروش بریتانیا ایجاد شده و رقابت در بالای جدول را سخت‌ و جذاب‌تر خواهدد شد. بازی‌هایی که هفته‌ی آینده عرضه می‌شوند به شرح زیر هستند:

نام بازی تاریخ عرضه پلتفرم مقصد
Déraciné سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ (۶ نوامبر ۲۰۱۸)پلی استیشن وی آر
Overkill’s The Walking Dead سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ (۶ نوامبر ۲۰۱۸)پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان و رایانه‌های شخصی
World of Final Fantasy Maxima سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ (۶ نوامبر ۲۰۱۸)اکس باکس وان و نینتندو سوییچ

لیست ۱۰ بازی پرفروش این هفته در بریتانیا:

 نام بازی رتبه‌ی این هفتهرتبه‌ی هفته‌ی گذشته
Red Dead Redemption 2۱۱
Call of Duty: Black Ops 4                     ۲۲
FIFA 19۳۳
Forza Horizon 4۴۴
Spider-Man۵۶
Assassin’s Creed Odyssey۶۵
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy۷۱۰
LEGO Harry Potter Collection۸ورود مجدد
Football Manager 2019۹ورودی جدید
Mario Kart 8: Deluxe۱۰۱۲

لیست ۴۰ بازی پرفروش این هفته در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا |  صدرنشینی دوباره‌ی وسترن‌ها - گیمفا

لیست ۲۰ بازی برتر پلی‌استیشن ۴ از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا |  صدرنشینی دوباره‌ی وسترن‌ها - گیمفا

لیست ۲۰ بازی برتر اکس‌باکس وان از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا |  صدرنشینی دوباره‌ی وسترن‌ها - گیمفا

لیست ۲۰ بازی برتر نینتندو سوئیچ از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا |  صدرنشینی دوباره‌ی وسترن‌ها - گیمفا

لیست ۳۰ بازی برتر رایانه‌های شخصی از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا |  صدرنشینی دوباره‌ی وسترن‌ها - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جدول فروش هفتگی بریتانیا |  صدرنشینی دوباره‌ی وسترن‌ها - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا |  صدرنشینی دوباره‌ی وسترن‌ها - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا |  صدرنشینی دوباره‌ی وسترن‌ها - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا |  صدرنشینی دوباره‌ی وسترن‌ها - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا |  صدرنشینی دوباره‌ی وسترن‌ها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • aliusa گفت:

    کال هرسال میاد انجینشم عوض نشده
    فیفا قدیما صدر بود الان رددید ۲ نمیزاره
    اساسین تکراری شده دیگه

  • mahdi 2004 گفت:

    واقعا دوست داشتم بازی Overkill’s The Walking Dead رو تجربه کنم….حیف نه دلار یاری میکنه نه سیستم :smug: متای بازی فکر کنم ۷۸ تا ۸۳ بتونه باشه یا شاید هم بیشتر… نمرات بازی کی منتشر میشه ؟؟؟؟ :X-P:

  • Cuphead گفت:

    فورزا که محبوب نیست اینجوری میفروشه وای به روزی که بازی های دیگه مایکرو هم بیان :inlove:

    • هیلو۵ که یک نسخه متوسط از هیلو بود پر فروش ترین انحصاری ONE در نسل بود ببین خداوندگار دو عالم “هیلو اینفینیت” بیاد چه غوغایی کنه لامصب

      • PS1♡PS2♡PS3♡PS4♡PS5 گفت:

        دوست عزیز از شما توقع نداشتم که .به یک بازی بگی .خداوندگار دوعالم. یعنی چی این حرفا اسم خدارو روی بازی ها میزارید که چی اونا کافر هستن مثلا اسم بازی گادافوار رو گذاشتن خدای جنگ باور کن اونا خدانشناسن براشدن مهم نیست اما ما چرا اسم خدارو میزاریم روی بازی .حالا باز خداوندگار دوعالم به یه بازی که اشغال ترین بازی جهانه میگی؟
        میدونم سن شما کمه و اینجور چیزارو درک ندارید ولی خودتون رو یکم به سر عقل بیارید .خدای گیم و خدای فلانو خدای………. حالا خدای ما اینقدر کوچیکه که اسمشو بزارین روی یک چیز اشغال .
        اره منظورت اینه که یعنی این بازی مثلا بازی بزرگیه نه برادر من .توبازی ندیدی وگرنه بازی های انحصاری سونی یکیشون کل انحصاری های چپل چولاغ شمارو میخرن و میفروشن .
        ای بابا یه کنسول خریدی که هیچ لذتی هم برات نداره از سوزش مجبوری هی تعریف کنی درصورتی که سلطان رو میشناسی کیه سوووووونی.
        اسم خدا رو روی بازی هاتون نذارید .
        اسم خدارو نیارید توی این کامنتای اشغال تون .خداوندگار دوعالم بزنه به کمرت که دیگه این حرف هارو نزنی .
        بچه کوچک هستی میدونم ولی سعی کن از د دی بپرس.
        تمام اونایی که میخوان پشت تو بگیرن به عرض شون برسونم من شمارو ادم حساب نمیکنم و جوابتوتم نمیدم افتااااد

    • mahdi.r گفت:

      چون تنها بازی انحصاری مایکرو که ارزش خرید داره همین فورزاس

  • General RAAM گفت:

    فورتزا و رد دد و فیفا و COD هر چى بفروشن حقشونه :inlove: :yes: از crash bandicoot هم نباید غافل شد به لطف انتشار واسه xbox one هنوز تو جدوله 😯 درود بر Vicarious Visions عجب شاهکارى خلق کرده دمش گرم :inlove: :yes:

  • Paprika گفت:

    خب تقریبا میشد همین حدسو زد که وقتی رد دد بیاد جدول همینطوری میشه (:
    درکل فروش بازی ها راضی کننده بوده
    رد دد هم که فک کنم حالا حالا ها صدر باید باشه

  • DejayGamer گفت:

    خب هفته آینده هم رد دد تو صدره .ولی هفته بعدش باید دید با اومدن هیتمن و بتلفیلد میتونن رد دد رو موقتی بکشن پایین یا نه.بتل البته نسبت به هیتمن قطعا فروش بیشتری خواهد داشت.

  • Tlou Part 2 گفت:

    ۵۰ درصد افت فروش :rotfl:
    .
    گاد اف وار تنها با ۳۰ درصد افت فروش مواجه شد 😎 با وجود انحصاری بودن

    • EmperorX گفت:

      من شاید این رو بگم و خیلی ها باور نکنن ، من روی اکانت اکس باکسم شاید ۲۵تا دوست بیشتر نداشته باشم ، ولی به جرات میگم ۲۰ نفرشون رد دد رو پیش خرید کرده بودن و حتی خود منم گرفتمش بزور پولش رو جور کردم و شریکی با دوستم خریدیم چون همه میدونستیم شاهکار میشه ، دقیقا از روز عرضش دوستان داشتن بازی میکردنش ، همین وضعیت بدون شک روی پلی استیشن هم هست ، بستگی داره شما ملاک فروش رو چی بزارید.
      فروشی که باید میکرد رو هم کرده و باز هم فروش میکنه در اولین تخفیفی که بخوره…. البته راک استار خیلی سخت تخفیف میزنه بازیاش رو ، بعضی از بازی ها به اندازه ۱۰ تا بازی پیش خرید میشن و تو هفته اول رکوردهای فروش نسخه فیزیکی رو میشکونن… رد دد از جمله همین بازی هاس. افت فروشش بخاطر اینه که دیگه اکثر گیمرها روی پلی استیشن و اکس باکس خریدنش.

  • اگر یک عنوان باشه که کنسول های نسل هشت رو به چالش بکشه و ایندگان بخوان نسل هشت رو با اون عنوان توصیف کنن به واقع شاهکار راکستار برازنده این جایگاه هست :heart: :heart:
    -بهترین بازی سال ۲۰۱۸
    -بهترین کارگردانی
    -بهترین صداگذاری
    -بهترین عنوان اکشن ادونچر
    -بهترین گرافیک
    -بهترین طراحی بصری
    -بهترین داستان پردازی
    قطعا تمام جوایز در این بخش ها رو RDR 2 میگیره :heart:
    دوستان از هر طریقی میتونن بازی رو تهیه کنن چرا که کنسول نسل هشت بدون RDR بی معناست
    ………………………
    فورتزا هم مثل بنز داره میفروشه و پشت سره عناوین نامی جای گرفته :heart:

    • amir2hashmati گفت:

      داداش محمدرضا من از خرید رد دد منصرف شدم خیلی براش منتظر بودم ولی وقتی دیدم زیر ۹۰۰ پی اجرا میکنه رو وان اسلیم واقعا بدجور خورد تو ذوقم دیگه تصمیم گرفتم کنسول کپی خور کنم تا بازیهای بیشتری رو بتونم تجربه کنم .فقط نگرانیم اینه بازیها قفل نشن.اخه یکی از دوستان میگفت ps4 داره ولی با اینکه به نت وصل نشده چند تا از بازیهاش قفل شدن 😐

      • رزولوشن ONE S خیلی هم با ۹۰۰P فاصله نداره از نظر فریم هم بهتر از PS4 عمل کرده (تحلیل دیجیتال فاندری رو یه نگاهی بهش بنداز حتما) درسته که به لحاظ رزولوشن پایین هست اما به لحاظ فریم خوب عمل میکنه
        بازی کلا گرافیک بالایی داره بهترین گرافیک نسل هست با توجه به جزئیات و جهان باز بودن رو دست گرافیکش نیست فراموش نکن بازی خطی نیست OPEN WORLD هست اگر نگیری بازی رو ظلم کردی به خورت الانم که کپی کردی با قیمت پایین بگو بریزن برات
        ……….
        از قفل شدن که من خبر ندارم ولی بعضی میگن بعد از ۶ ماه بازی قفل میشه یا مواقعی که ببری دوباره برات بازی بریزن ولی من در کل اطلاعی دربارش ندارم باید از فروشنده ای که برات بازی میریزه سوال کنی

      • Godofwar0385 گفت:

        خودت رو بخاطر چند pاز شاهکار راکستار منع نکن من خودم رو پی اس چار معمولی بازی کردم و نهایت لذت رو بردم سه روز پیشم تمومش کردم یه رفیقام هم وان اس داره و داره تجربش میکنه کیفیتشم دیدم عالی بود خلاصه بازیش کن

    • Cuphead گفت:

      کاملا موافقم بازی از همه جهات کامل و شاهکاره :inlove:

    • EZEL گفت:

      دوست عزیز درسته که رد دد یکی از برترین بازی های نسل هشته ولی تا اومدن لست ٢ باید صبر کرد ،چون یقینا سطح گیم در جهان با انتشارش چندین پله رشد میکنه و در واقعه میتونیم بگیم نسل هشت با شاهکار لست ٢ به پایان میرسه .

    • mahdi.r گفت:

      سال بعد که لست اومد میفهمید کدوم بازی نسل ۸ رو فتح کرده

    • نمیدونم چی بگم واقعا…
      نسل هشتم صنعت عظیم بازی های رایانه ای رو به پایانه و شاید نهایتا یک سال و نیم تا معرفی و عرضه کنسول های نسل نهم فاصله داشته باشیم…خیلیامون تا یک ماه پیش از این نسل اونقدری که باید( به اندازه نسل ششم و هفتم ) ، راضی نبودیم ولی به یکباره همه چی تغییر کرد !! شماها رو نمیدونم ولی برای من بشخصه ورق برگشت و پس از مدت ها تونستم دوباره عنوانی رو توی این صنعت تجربه کنم که منو از تمام دغدغه های فکریم و مشکلاتم واسه چند وقت کلا دور کنه و ذهنم درگیر خودش بکنه…! اخرین بارهمچین حسی رو توی ویچر ۳ بهش رسیدم (اوج لذت از صنعت گیم )…و حالا شاهکار جهان باز وسترن راکستارگیم…میتونم به جرئت بگم این اثر افتخار این صنعته …تک ستاره ای که اگه به تنهایی برای این نسل منتشر میشد هم بازم میتونست کاری بکنه که شما این نسل رو یک نسل موفق بدونید!! چرا؟؟؟ چونکه این بازی تکامل صنعت گیمه…تکامل صنعتی که سالیانه ساله داره رشد میکنه و با عرضه این بازی رسما به کمال رسیده! …من خودم بعید میدونم از الان تا چیزی حدود یک ماه دیگه سراغ تجربه عنوان دیگه ای برم چون واقعا ( بدون هیچ اغراقی میگم ) ، نمیتونم بازی دیگه ای رو تحملش کنم!! نکته منفی بزرگ این بازی همینه…انتظاراتتون به شدت از بازیای هم سبکش بالا میره و واسه اینکه بتونید دوباره از گیم لذت ببرید به یک دوری حداقل چند روزه از بازی کردن نیاز دارید تا همه چی تو مغزتون متعادل بشه و انتظاراتتون از گیم به حالت معقول برگرده …!
      توی تک تک نقاط بازی و مراحل جانبی و اصلی و ماموریتای اتفاقی وسط راه و… بازی داره داد میزنه که آقا…! منو سر سری نگیرید ، با حوصله بازی کنید ، از این همه جزئیاتی که رو به روتونه نهایت لذتو ببرید…من بازی ایم که ۸ سال تمام!! روم کار شده!!…
      واقعا از ته دل میگم امیدوارم هر گیمری فارغ از اینکه چه پلتفرمی داره بتونه بازی رو تجربه کنه که اگه نتونه ضرر بزرگی کرده…ایشالله طبق اخبار درز کرده تا یک سال دیگه((شایدم زودتر)) واسه پی سی منتشر میشه اونام لذت میبرن…

      ___________________________

      دوستانی که دارن بازی میکنن یه سری نکات به ذهنم اومد که گفتنشون خالی از لطف نیست واسه داشتن تجربه بهتر از بازی…

      ۱) برین داخل منوی استپ بازی و سپس تنظیمات بازی و بعدش بخش general… از اونجا یه سری چیز ها رو تغییر بدید…مثلا ساعت بازی رو از ۱۲ ساعته به ۲۴ ساعته تغییر بدید…خیلیا دیدم تو پستای مختلف نوشته بودن زمان زود میره جلو و زود شب و روز میشه و نمیشه از لحظات مختلف بازی لذت برد که حقم دارن…از اینجا اوکی میشه…

      ۲) واحد دمای بازی رو از روی فارنهایت بزارید روی سانتی گراد که براتون قابل فهم تر بشه همه چی

      ۳) واحد وزنی بازی رو هم فک کنم بشه درست کرد بزارید رو کیلوگرم

      • AL1K1NG گفت:

        گند نسل ۸ رو بزنن وتمام
        نسل قبل رو ی مقایسه دستی بکن با این نسل تا ببینی چ نسل مزخرفیه
        راکستار چنتا بازی داشت نسل پیش
        ۵تا
        این نسل ۲تا
        اون نسل ناتی داگ
        ۴ تا
        این نسل ۲تا
        اون نسل سانتا مونیکا
        والا ی عالمه بازی داد تا اونجا ک میدونم از لوگو های اول بازیا و فقط دوتا گاد اف وار داد
        این نسل چی؟خیلی کمتر
        اون نسل دوتا الدر اسکرولز داشتیم این نسل هیچی
        اون نسل دوتا متال گیر این نسل ۱ دونه
        ی عالمه عنوان ک الان ول شدن ب امون خدا مثه لیتل بیگ پلنت الن ویک گرن توریسمو کیل زون رسیستنس نینجا گایدن و …
        نسل ۸ بدترین نسل بود و فقط این اخر نسلی یکم اوضاع تلطیف شد ولی بازهم خوب نشد
        تو این سالها فقط عناوبن محبوبمونو دیدیم ک بدون نواوری فقط نقش افرینی شدن تا بتونن خودشون رو نواور و خلاق نشون بدن ولی در عمل هیچی
        الان من چن ماهی میشه پلی۳ خریدم واقعا موندم ک از چه بازیی باید شروع کنم ولی میدونم اگه پلی۴ بگیرم لااقل برنامم برا ۵ ماه اولش معلومه کامل از بس برهوت بازیه این نسل

    • vergil2max گفت:

      نظرت محترم مایکروسافت ایکس باکس وان عزیز ولی واژه قطعا کلمه مناسبی نیست.چون بازی رد دد۲ حریف قدری به اسم خدای جنگ داره امسال.جز بازی سال شدن رد دد ۲ که احتمالش خیلی بالاس توی بقیه موارد ممکن گاد بشه.

      • داداش گاد اون قدر برام عزیز بود که چند روز قبل از انتشارش وقتی بازی توی ایران موجود شد هزینه بالایی براش کردم و تازه روزی که همه تونستن وارد بازی بشن من صبحش بازی رو تمام کرده بودم گنجینه و الماس هست شخصیت پردازی کریتوس بزرگ
        ولی
        RDR 2 فراتر از یک بازیه
        شما داستانش رو در نظیر بگیر الان من هرچی بگم اسپویل هست ولی نظیر نداره
        جهان بازی و تنوع محیطی رو در نظر بگیر کدوم عنوان نسل هشت نزدیکش هست؟؟؟
        مواردی که گفتم احتماله بالای ۹۰ درصد میرسه RDR چون فراتر از استانداردهاست
        چه صدا گذاری
        چه گرافیک
        چه داستان
        بازی سال هم که قطعی هست از الان
        فقط بحث بهترین کارگردانی هست که اره گاد هم در این بخش میتونه جایزه رو بگیره ولی بازم RDR احتمالش بالاتره

        • Godofwar0385 گفت:

          داش محمد رضا حالت چطوره والا سایت گیم اسپاتم گفته داستان گاد جدید فوق العاده و داستان رددد و تعریفی ازش نکرده به اون صورت گرافیک و تو قطعا رو وان ایکس داری میری و شک ندارم دوبرابر اون چیزی و میبینی که من میبینم رو معمولی ولی من هر دو بازی و مقایسه کردم حتی با دوستام و به این نتیجه رسیدیم گاد گرافیک بالاتری داره البته میگم گاد سند باکسه و رددد جهان باز که خوب مقایسش اشتباهه از نظر من بازم میگم از نظر من رددد محیطش واسم تکراری شد چون یک ساعت اول بازی تو برف و بقیش فقط جنگل و من دوست داشتم اون بیابونای خشک رددد قبلی هم توش باشه در مورد موزیک فقط به موزیک اول گاد فکر کن اونجا که داره جسد زنش و میسوزونه تو صدا گذاری هر دو بازب معرکه حتی تو غارها تو گاد صدا میپیچید ولی تو رددد ندیدم خلاصه بگم هر دو بازی فرا عالی و ۹۰درصد هم گوتی امسال رددده بخاطر مولتی بودنش

          • سلام علیرضا عزیز
            ببین زحمتی که ساخت یک بازی open world داره چندین برابر عناوین دیگه هست حالا یکسری هستن صرفا یک جهان وسیع و چند تا ماموریت پیاده میکنن و میگن بفرمایید اینم نسخه جدید فلان بازی
            ولی بحث RDR واقعا فرق میکنه
            ریزه کاری هاش
            شما فقط یه شکار رو توی بازی ببین لحظه پوست کندن حیوان رو ببین
            پویایی بازی اینکه مثل یک مرد شریف زندگی کنی دزدی نکنی احترام بذاری عذر خواهی کنی یا نه بزنی اون درش شرافت بره کنار دزدی کنی دعوا راه بندازی
            گیم اسپات چکارس
            خطر اسپویل
            .
            .
            .
            .

            شوک مرگ ارتور رو یادت بیار ببین بازی چکار میکنه که شما از اول بازی این قدر به این ارتور لامصب عادت میکنی، دل میبندی
            که لحظه ای کنترل جان مارستون رو بهت میده اصلا حس خوبی نداری من اصلا epilogue ها رو دوست نداشتم با جان برم با اینکه این قدر این مرد در نسخه اول خاطره سازی سازی کرد اما توی اپیلوگ ها دوست نداری جان باشی ارتور رو میخوای این هنره شخصیت پردازی
            کارگردان از حذف شخصیت ترس نداره برات شخصیت خلق میکنه و بعد حذف میکنه و واقعا مرگ ارتور شوک اور و اون دیالوگ و صداگذاری های چپتر ۶
            گرافیک باور کن بحث one x نیست شما داری open world بازی میکنی خودت اشاره کردی عناوینی مثل گاد یا هر عنوان غیر جهان باز با npc های زیاد سر و کله ندارن و روی ۱ پلتفرم متمرکز هستن RDR در بحث تکنیکی شاهکاره فنی هست
            به هر جهت در بعضی موارد مثل همون بهترین کارگردانی یا به قول شما صدا گذاری هر دو عنوان خیلی خوب عمل کردن هر کدام جایزه بگیرن حقشون هست فرقی نمیکنه

  • Tlou Part 2 گفت:

    دیگه ببین جعبه به چه روزی افتاده که یه بازی ماشینی به درد نخور رو بازی میکنن :laugh: :rotfl:

  • مبارک سونی فن ها ی دو آتیشه و ایکس باکس
    امیدوارم این رد دد واس pc منتشر بشه انشالله
    بلکه همه گیمرا فیض ببریم
    البته ما راحت کرکی میزنیم اگه قفلش بشکنن خدا روشکر زیاد آنلاین بازی هم نداره کیف به گشت و گذار تو محیط هست :inlove: :inlove:

  • Hala madrid گفت:

    تعداد بازی هایی که تمام آنلاینن و بازی هایی که دارای بخش داستانی هستن رو با هم تو جدول مقایسه کنید!!این قدرت عناوین داستان محور :inlove: 😎

  • mbox گفت:

    فورزا هورایزن ۴ که هم اصلا محبوب نیست و تازه از روز اول روی گیم پس بوده پس نمیتونه بفروشه ولی داره میفروشه

  • Senatorbigy گفت:

    عجب بازیه :inlove: :inlove: :inlove: tnxXx

  • خب به لطف شما دوستان ما هم فردا می خریمش و به جمع شما اضافه می شیم :yes:

  • Ultimate گفت:

    آقای حلاجیان توهین های کاربر pc and ps4 که میگه مایکروفنا چندشن تایید میکنی بعد برای منو تایید نمیکنی؟
    چرا آخه مسلمون؟ 🙁

  • صبر کن بازی نده … ولش کن هوادارا چقدر منتظرن نسخه جدید معرفی کنی … بازی رو تاخیر بزن اما وقتی بازی رو میدی مثل RDR 2 بده …
    یه شاهکار و یه قدم رو به جلو در صنعت گیم ….

  • mo1234 گفت:

    (خاطرات rdr2 ) : دیروز یه بنده خدایی رو وسط راه مار نیش زده بود و من جای نیش مار که رو پاش بود رو محکم میک زدم تا زهر در بیاد امروز اون شخص منو دید و به یادش آورد و در مقابل تشکر گفت برو تو مغازه یه چیز که دوست داری بردار به حساب من و منم رفتم تو مغازه یه نوشیدنی درجه ۱ برداشتم و پول ندادم و زد به حساب اون طرف این است rdr2

جدول فروش هفتگی بریتانیا |  صدرنشینی دوباره‌ی وسترن‌ها - گیمفا