معرفی Diablo Immortal باعث خشم هواداران شده است - گیمفا
معرفی Diablo Immortal باعث خشم هواداران شده است - گیمفا
معرفی Diablo Immortal باعث خشم هواداران شده است - گیمفا
معرفی Diablo Immortal باعث خشم هواداران شده است - گیمفا

معرفی Diablo Immortal باعث خشم هواداران شده است

truth seeker
۲۲:۳۰ ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
معرفی Diablo Immortal باعث خشم هواداران شده است - گیمفا

بسیاری از هواداران سری Diablo، پس از معرفی عنوان Diablo Immortal به شدت عصبانی شده و نسبت به معرفی این بازی واکنش نشان داده‌اند.

شرکت بلیزارد، پس از معرفی نسخه‌ی گوشی‌های هوشمند بازی Diablo در مراسم بلیزکان، با بازخوردهای شدید و منفی بازی‌بازان و هواداران روبه‌رو شده است. برخی از هواداران این معرفی را یک ” سیلی به صورت” خوانده‌اند. از آن‌جا که این شرکت از ماه آگوست اعلام کرده بود که برروی چندین پروژه‌ی مختلف از سری Diablo کار می‌کند، بسیاری از هواداران منتظر معرفی نسخه‌ی چهارم سری و یا بازی Diablo Remaster در جریان مراسم بلیزکان بوده‌اند. اگرچه شرکت بلیزارد اخیرا اعلام کرده بود که «آماده‌ی معرفی همه‌ی پروژه‌های سری نیست»، با این وجود بسیاری معتقد بودند که با توجه به حجم اخبار منتشر شده از سوی شرکت بلیزارد، آن‌ها قصد معرفی یکی از دو نسخه‌ی یاد شده را دارند. حال بسیاری از هواداران، به خصوص کسانی که در مراسم بلیزکان حاضر بودند معتقد هستند که معرفی یک نسخه‌ از این سری برای گوشی‌های هوشمند، بیشتر به یک توهین شبیه بوده است.

ویدئوی سینماتیک منتشر شده از بازی Diablo Immortal در شبکه‌ی یوتیوب، در چند ساعت اولیه بیش از ۲۰۰ هزار Dislike دریافت کرده است. بالاترین کامنت نوشته شده در پایین این ویدئو در وب‌سایت یوتیوب توسط شخصی با نام کاربری RedPill نوشته شده است. این شخص که بیان کرده مطلبش ۸ بار توسط شرکت بلیزارد حذف شده نوشته است:

هیچ پادشاهی تا عبد حکومت نخواهد کرد. من بازی‌های شما را در ۲۰ سال گذشته بازی کرده‌ام و هیچ‌گاه اولین برخوردم با Thrall را فراموش نخواهم کرد….. خداحافظ، تو تغییر کرده‌ای دوست من.

برخی دیگر از کاربران به این موضوع اشاره کرده‌اند که در زمان معرفی این بازی، سکوتی آزاردهنده تمام سالن محل نمایشگاه را فراگرفته بوده است. برخی دیگر از کاربران بیان کرده‌اند که بیشتر از هر چیز، برای آقای Wyatt Cheng، از طراحین ارشد بازی که برروی صحنه رفته بود، احساس تاسف می‌کنند. یکی از کاربران نوشته است:

من باور دارم که او در کار خود فوق‌العاده است. مشکل این‌جا است که در هر شرکت بزرگ، هر یک از اعضای تیم نشان‌دهنده‌ی بخشی از تجارت آن شرکت است.

من دوست ندارم به هیچ‌یک از اعضای تیم سازنده توهین کنم. من یکی از هواداران سرسخت شرکت بلیزارد هستم. من صرفا نسبت به نحوه برخورد این شرکت با هواداران سری Diablo ناامید شده‌ام. این بازی باید لغو شده و شرکت بلیزارد باید از خود خجالت بکشد.

بسیاری از کاربران معتقد هستند نسخه‌ی گوشی‌های هوشمند سری Diablo بیشتر به یک کپی از بازی Crusaders of Light، دیگر عنوان ساخته شده توسط استودیوی NetEase شباهت دارد. شرکت بلیزارد در توسعه‌ی بازی Diablo Immortal با این استودیو همکاری کرده است و همان‌طور که هواداران بیان کرده‌اند، شباهت‌های انکار نشدنی میان دو بازی وجود دارد.

شرکت بلیزارد نسبت به این ادعای هواداران درباره‌ی شباهت دو بازی عکس‌العمل نشان داده است. آقای Cheng در مصاحبه با وب‌سایت IGN بیان کرده است:

ما از ابتدای روند توسعه‌ی بازی Diablo Immortal با استودیوی NetEase همکاری کرده‌ایم. برخی از طراحان پروژه از اعضای شرکت ما و برخی دیگر از طراحان از اعضای این استودیو بودند. تمامی بخش‌های بازی شامل محیط‌ها، شخصیت‌ها، مهارت‌ها و داستان به صورت مشترک طراحی و ساخته شده است.

من فکر می‌کنم که نباید از کلمه‌ی «گوشی‌های هوشمند» به عنوان یک کلمه‌ی نامناسب یاد کرد. زمانی که بحث از ساخت یک نسخه‌ی جدید از سری Diablo مطرح شد، ما از این فرصت برای همکاری با استودیوی NetEase استفاده کردیم. گوشی‌های هوشمند قدرتمندتر از همیشه هستند و توانایی ارائه‌ی یک تجربه‌ی مناسب از بازی‌ها در بالاترین سطح را دارند.

با توجه به مطالب مطرح شده و اعتراض شدید هواداران به معرفی نسخه‌ی گوشی‌های هوشمند سری Diablo، باید منتظر ماند و دید آیا شرکت بلیزارد می‌تواند نظر هواداران را پیش از عرضه‌ی بازی تغییر دهد یا این بازی به یک شکست برای آن‌ها تبدیل خواهد شد.

نظر شما درباره‌ی معرفی این نسخه از بازی چیست؟ آیا شرکت بلیزارد تصمیم درستی برای توسعه‌ی Diablo Immortal گرفته است؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی Diablo Immortal باعث خشم هواداران شده است - گیمفا
معرفی Diablo Immortal باعث خشم هواداران شده است - گیمفا
معرفی Diablo Immortal باعث خشم هواداران شده است - گیمفا
معرفی Diablo Immortal باعث خشم هواداران شده است - گیمفا
معرفی Diablo Immortal باعث خشم هواداران شده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • AXEL STONE گفت:

    https://www.youtube.com/watch?v=98ZKvfKL35g
    ای.خدا! خدا بد نده! چنل IGN زده ۱٫۴ لایک یعنی نزدیک یک و نیم Kلایک و ۱۴K آنلایک!

  • Alucard گفت:

    نباید فراموش کنیم که اولین بازی بلیزارد برای سیستم عامل موبایل، شاهکاری به اسم هارت استون بود…امید دارم به این بازی :yes:

  • MS GAMER گفت:

    ((هیچ پادشاهی تا عبد حکومت نخواهد کرد)) چه قشنگ گفته دمش گرم

  • ghost.007 گفت:

    گفتم دیگه یه بازی موبایل درست کرده پرت کرده تو صورت ملت بگه بیاین یه ایتمیم تو بخش دیابلو نشون دادیم واستون 😐 😐 اخه کی میاد تو بلیزکان اونم برای دیابلو فقط یه نسخه موبایل معرفی کنه 😐 😐 😐

  • farshadx گفت:

    شکست برای بلیزارد معنی نمیده
    یا بازی رو کنسل میکنه یا اگه حتی کنسل هم نکنه تبدیلش میکنه به شاهکار
    من طرفدارهای دیابلو رو کاملآ درک میکنم خودم چقدر منتظر یه نسخه جدید برای وارکرافت شدم؟!
    واسه اونهام سخته این همه انتظار
    البته خود بلیزارد گفته چندین پروژه برای این بازی داره حتمآ دل طرفدارهارو بدست میاره

  • TERIXA گفت:

    یکی از کامنتا خیلی خوبه نوشته واسه ۲۰ سال سعی میکردیم دیابلو رو بکشیم کی میدونست آخر سر بیلیزارد دیابلو رو میکشه.

  • morfin گفت:

    می دونید وقتی بعد ۱۰ ۱۲ سال صبر دیابلو ۳ رو بازی‌کردم یه حسی داشتم واسه دو سه ماه که تک تک سلول های بدنم خوشحالن الان چند سال گزشته که منتظر یه ریمستر خوب یا دیابلو ۴ بودم امپریوس بد می شه ،؟دوباره همه چیز زیر سر دیابلو بوده یا نه ولی وقتی می بینی یه بازی ام ام او عالی رو می خوان توی گوشی با گیم پلی مضخرف غیر هیجانی (بر عکس دیابلو ۲ و ۳ که در حد وورده واسه خودش) یه داستانی که همه می دونیم و جذاب نیست و کلا یه دیابلو فن هیچ چیز خوبی نمی توه توش پیدا کنه بدن واقعا فقط می تونم ناراحت شم

  • NAJI گفت:

    البته هیچ پادشاهی تا ابد حکومت نمیکنه.

  • dk_forever گفت:

    من درک نمیکنم اخه مبایل و چه به دیابلو در حد هم نیستن . بازیایی مثل world of warcraft الان تو مبایلا رایج شده یعنی با auto move طوری پایه ی بازی و خراب کردن حد نداره برای دیابلو بازا عزیز یه تسلیت ته قلبی دارم . برای خودم که وارکرفت بازم هنوز پچ ۳.۳.۵ دارم بازی میکنم و خاطرات ۲۰۰۹ بلیزارد ریکاوری میدم یادش بخیر و یادشان گرامی

معرفی Diablo Immortal باعث خشم هواداران شده است - گیمفا