بهترین گوشی های اندروید سال ۲۰۲۳ - تکفارس 
بهترین گوشی های اندروید سال ۲۰۲۳ - تکفارس 
بهترین گوشی های اندروید سال ۲۰۲۳ - تکفارس 

بهترین گوشی های اندروید سال ۲۰۲۳

محمد صداقت
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - 17:00
بهترین گوشی های اندروید در سال ۲۰۲۳

در این مقاله قصد داریم بهترین  گوشی های اندروید سال ۲۰۲۳ را به شما معرفی کنیم. ما برای هر محدوده قیمتی مانند گوشی‌های اقتصادی و پرچم‌دار، گزینه‌هایی را به شما معرفی خواهیم کرد. پس با ما در تکفارس همراه باشید.

وقتی نوبت به گوشی‌های اکوسیستم iOS می‌رسد، گوشی‌های آیفون بهترین گزینه موجود در بازار هستند. با این حال این مسئله در مورد اندروید صدق نمی‌کند. یکی از بهترین موارد در مورد بازار گوشی‌های اندرویدی تنوع آن است: شما طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها و شرکت‌های مختلف را در اختیار دارید. اما این مسئله می‌تواند قدرت تصمیم گیری شما برای ارتقا یا تعویض دستگاه خود را مشکل کند؛ زیرا نمی‌توانید بهترین دستگاه اندرویدی را انتخاب کنید.

جدیدترین دستگاه‌های اندرویدی شامل مدل‌های پرچم‌دار مانند گوشی‌های گلکسی سامسونگ، تلفن‌های تاشو مانند گوشی‌های موتورولا و پیکسل فولد هستند. بنابراین اگر به دنبال گوشی جدیدی هستید و نمی‌دانید جست‌وجو را از کجا شروع کنید، با ما همراه باشید تا با مجموعه‌ای از بهترین دستگاه‌های اندرویدی با قیمت‌های متنوع بیشتر آشنا شوید.

در گوشی اندرویدی به دنبال چه چیزی باشیم؟

عملکرد

موارد اصلی که در انتخاب گوشی‌های اندرویدی باید به دنبال آن‌ها بگردیم، خیلی ساده هستند. این موارد شامل عملکرد خوب (محاسبات و هوش مصنوعی)، صفحه‌نمایش خوب، طراحی محکم، دوربین‌های باکیفیت، عمر باتری طولانی و پشتیبانی مداوم نرم‌افزار می‌شوند. صرف نظر از کاربرد گوشی‌های اندرویدی برای مطالعه، ارسال پیام متنی، گشت و گذار در رسانه‌های اجتماعی یا بازی، هیچ کس ابزاری نمی‌خواهند که کند باشند.

نمایشگر

وقتی صحبت از نمایشگرها می‌شود، معمولاً پنل‌های OLED را ترجیح می‌دهیم که می‌توانند رنگ‌های غنی و اشباع شده با حداقل ۶۰۰ نیت روشنایی تولید کنند. در حالی که بسیاری از گوشی‌های متوسط ​​و رده بالا ما می‌توانند به ۱۰۰۰ نیت یا بیشتر برسند. دستگاه‌های اندرویدی جدید معمولا از نرخ تازه سازی ۹۰ تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود که این دستگاه‌ها صافی و روانی بیشتری را تجربه کنند.

بهترین گوشی های اندروید در سال ۲۰۲۳

طراحی

لازم به ذکر است که هنگام انتخاب بهترین دستگاه اندرویدی، به طراحی آن نیز توجه می‌کنیم. اما جنبه‌های دیگری مانند مقاومت در برابر آب یا گرد و خاک نیز وجود دارد که می‌تواند سبب دوام طولانی مدت دستگاه شود. علاوه بر موارد ذکرشده لازم است که مواردی مانند پشتیبانی از شارژر بی سیم، شارژ معکوس و اتصال UWB را در نظر بگیرید. این موارد می‌تواند در تعامل دستگاه شما با دستگاه‌های دیگر تأثیرگذار باشند.

دوربین

در واقع از دوربین گوشی‌های اندرویدی انتظار عکس‌های واضح در شرایط نوری مختلف داریم. علاوه بر آن دوست داریم که این دوربین‌ها کلیپ‌های ویدیویی با دامنه دینامیکی بالا و صدای قوی ذخیره کنند. دوربین‌های اضافی برای لنزهای فوق عریض و تله فوتو یک امتیاز مثبت هستند. بهترین دوربین‌ها باید دارای ویژگی‌هایی مانند حالت شب اختصاصی، پشتیبانی از وضوح ضبط ویدیو، تایم لپس و غیره باشند.

باتری و نرم‌افزار

در انتها نیز به دنبال طول عمر باتری هستیم (انتظار داریم که گوشی‌های اندرویدی حداقل ۱۶ ساعت شارژ نگه دارند). قابلیت‌های شارژ بی سیم در چند سال گذشته ظاهرشده‌اند و یک مزیت محسوب می‌شوند. قابلیت شارژ سریع نیز در برخی از گوشی‌های اندرویدی موجود است. با توجه به آن که مردم دوست دارند گوشی‌های اندروید را برای مدت طولانی نگه دارند، دوست داریم که شرکت‌ها حداقل سه سال پشتیبانی نرم‌افزاری و به‌روزرسانی‌های منظم را ارائه دهند.

بهترین گوشی اندروید در کل: گوگل پیکسل ۸ پرو

بهترین گوشی های اندروید در سال ۲۰۲۳
بهترین گوشی‌های اندروید
  • پردازنده: Google Tensor G3
  • نمایشگر: صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی Super Actua تا ۱۲۰ هرتز
  • دوربین‌ها: دوربین عقب (۵۰ مگاپیکسلی اصلی، ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض و ۴۸ مگاپیکسلی تله فوتو)، دوربین جلو ۱۰.۵ مگاپیکسلی
  • باتری: ۵۰۵۰ میلی‌آمپر

گوگل به‌روزرسانی‌های مهمی را در سری گوشی‌های هوشمند پیکسل خود انجام داد که از جمله آن‌ها می‌توان به افزودن تراشه Google Tensor G3، نمایشگر روشن‌تر، دوربین‌های بهتر و عمر باتری بیشتر اشاره کرد.

با توجه به استفاده از این تراشه، حسگرهای به‌روز و مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به گوشی اضافه‌ شده‌اند. ویرایشگرهای جدید در گوشی‌های پیکسل، می‌توانند صدای آزاردهنده محیط در ویدیوها را کاهش دهند. این ویرایشگرها در عکس‌های گروهی نیز به شما مطمئن می‌دهند که همه چیز ظاهر خوبی دارد.

علاوه بر موارد ذکرشده، صفحه تماس گوگل هوشمندتر شده است. در حالیکه ویژگی‌های دستیار اندروید باعث می‌شود که به راحتی به همه اخبار دسترسی داشته باشید. در واقع طراحی دقیق‌تر، نمایشگرهای روشن‌تر، عمر باتری بیشتر و عملکرد بهتر سبب قرارگیری این گوشی در میان بهترین گوشی های اندروید در سال ۲۰۲۳ شده است.

بهترین گوشی میان‌رده اندروید در سال ۲۰۲۳: وان پلاس ۱۱

بهترین گوشی های اندروید در سال ۲۰۲۳
بهترین گوشی‌های اندروید
  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2
  • نمایشگر: صفحه‌نمایش QHD+ با اندازه ۶.۷ اینچ و فرکانس ۱۲۰ هرتز
  • دوربین‌ها: دوربین عقب (۵۰ مگاپیکسلی اصلی، ۴۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض و ۳۲ مگاپیکسلی تله فوتو)، دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسلی
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر

وان پلاس ۱۱ تعادل خوبی بین تلفن‌های ارزان قیمت و مدل‌های پرچم‌دار برقرار می‌کند. این گوشی برای کسانی که خواهان گوشی با صفحه‌نمایش بزرگ، دوربین‌های با کیفیت و عملکرد عالی هستند، انتخاب مناسبی است. این گوشی از بسیاری جهات از گلکسی S23 مقرون به صرفه‌تر است.

این گوشی دارای صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی مشابه ۱۲۰ هرتزی، تراشه سریع اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. در واقع این گوشی به لطف شارژر ۱۰۰ واتی می‌تواند سریع‌تر از گوشی‌های گوگل یا سامسونگ شارژ شود. همکاری مداوم این شرکت با Hasselblad  سبب افزایش کیفیت دوربین‌ها شده است.

البته مقاومت گوشی وان پلاس ۱۱ در برابر گردوغبار و آب کمتر از رقبا است و لنز زوم اپتیکال آن تا حدی کوتاه‌برد است. اما با توجه به سازگاری اپراتورها و ارتقای سیستم‌عامل، هزینه این دستگاه اندرویدی در مقابل تجهیزات آن بسیار کمتر از رقبا می‌باشد.

بهترین گوشی اندروید اقتصادی در سال ۲۰۲۳: گوگل پیکسل ۷a

بهترین گوشی های اندروید در سال ۲۰۲۳
بهترین گوشی‌های اندروید
  • پردازنده: Google Tensor G2
  • نمایشگر: صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی FHD تا ۹۰ هرتز
  • دوربین‌ها: دوربین عقب (۶۴ مگاپیکسل اصلی، ۱۳ مگاپیکسلی فوق‌عریض)، دوربین جلو ۱۳ مگاپیکسلی
  • باتری: ۴۳۸۵ میلی‌آمپر

اگر یک گوشی ساده با قیمت مناسب می‌خواهید، پیکسل ۷a بهترین گزینه موجود در بازار است. این گوشی همه گزینه‌های یک گوشی اندرویدی عالی و مقرون به صرفه را در خود دارد. ویژگی‌های جدید این گوشی شامل تراشه Tensor G2 و صفحه‌نمایش ۹۰ هرتزی است.

این گوشی دارای طراحی به‌روز با مقاومت در برابر آب و ظاهری شبیه به پیکسل ۷ با ۱۰۰ دلار قیمت کمتر است. این دستگاه دارای ۵ سال به‌روزرسانی امنیتی و ۳ سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری است و پشتیبانی خوبی به شما ارائه می‌دهد. تنها عیب این گوشی ابعاد نسبتاً کوچک و عدم وجود لنز زوم اختصاصی است.

بهترین گوشی اندروید پرچمدار در سال ۲۰۲۳: سامسونگ گلکسی S23 اولترا

بهترین گوشی های اندروید در سال ۲۰۲۳
بهترین گوشی‌های اندروید
  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2
  • نمایشگر: صفحه‌نمایش ۶.۸ اینچی QHD تا ۱۲۰ هرتز
  • دوربین‌ها: دوربین پشتی (۲۰۰ مگاپیکسلی اصلی، ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض و ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو)، دوربین جلو ۱۲ مگاپیکسلی
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر

گلکسی S23 اولترا ممکن است بسیار گران باشد. اما عملاً هر چیزی که می‌توانید از یک گوشی هوشمند انتظار داشته باشید دارد. این گوشی با قیمت پابه ۱۲۰۰ دلار، بسیار گران است. اما در عوض، عملکرد عالی، سیستم دوربین باکیفیت و تقریباً هر چیزی که از یک گوشی هوشمند انتظار دارید را دارد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی می‌توان به صفحه‌نمایش بزرگ ۶.۸ اینچی OLED با ۱۲۰ هرتز، ۵ دوربین (شامل دوربین‌های اصلی، فوق عریض، زوم ۳ برابری، زوم ۱۰ برابری و دوربین سلفی) و یک قلم برای طراحی اشاره کرد. این گوشی دارای یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپری است. با توجه به پشتیبانی نرم‌افزاری سامسونگ، می‌توانید ۴ به‌روزرسانی سیستم‌عامل و ۵ سال به‌روزرسانی امنیتی را تجربه کنید.

بهترین گوشی اندروید تاشو در سال ۲۰۲۳: سامسونگ گلکسی زد فولد ۵

بهترین گوشی های اندروید در سال ۲۰۲۳
بهترین گوشی‌های اندروید
  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2
  • نمایشگر: صفحه‌نمایش جلویی ۶.۲ اینچی HD تا ۱۲۰ هرتز و صفحه‌نمایش اصلی ۷.۶ اینچی QXGA  تا ۱۲۰ هرتز
  • دوربین‌ها: دوربین عقبی (۵۰ مگاپیکسلی اصلی، ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض و ۱۰ مگا‌پیکسلی تله فوتو)، سلفی ۱۰ مگاپیکسلی کاور و ۴ مگاپیکسلی جلو
  • باتری: ۴۴۰۰ میلی‌آمپر

با وجود افزایش رقابت از سوی پیکسل فولد، سامسونگ گلکسی زد فولد ۵ هنوز بهترین گوشی تاشو بزرگ در بازار است. در این گوشی، دو ژست حرکتی جدید برای راه‌اندازی جانبی یا جابجایی صفحه‌نمایش‌ها ایجادشده و تعداد برنامه‌های قابل مشاهده در نوار وظیفه نیز افزایش‌یافته است. اسنپدراگون ۸ نسل ۲ این گوشی  عملکرد سریع‌تری نسبت به تراشه پیکسل فولد ارائه می‌دهد.

اگرچه این گوشی سامسونگ دارای باتری کوچک‌تری است (۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعت در مقابل ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعت)، اما عمر باتری بهتری دارد. بزرگ‌ترین تغییر این نسل، لولای جدید است که باعث صاف بسته شدن و نازک‌تر شدن گوشی می‌شود. سیستم دوربین این گوشی نسبت به سال‌های گذشته تغییر زیادی نکرده است. قیمت این گوشی از ۱۸۰۰ دلار شروع می‌شود و مقرون به صرفه نیست.

نظر شما درباره بهترین گوشی های اندروید در سال ۲۰۲۳ چیست؟ آیا شما انتخاب‌های متفاوتی دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید