محتویات سالگرد روز شیوع بازی The Last of Us Part II معرفی شدند
اگرچه هنوز تاریخ انتشاری برای عنوان The Last of Us Part II مشخص نشده است اما استودیو ناتی داگ (Naughty Dog) همچنان سعی میکند تا با تبلیغات مختلف، هیجان هواداران این مجموعه را برانگیخته و صبر آنها را لبریز کند.
همانطور که میدانید در دنیای The Last of Us روز ۲۶ سپتامبر تاریخی است که در آن بیماری خطرناک، شیوع پیدا کرد و نه تنها شخصیتهای اصلی بازی بلکه تمامی جهان آنها را به ویرانهای مبدل ساخت؛ ویرانهای که در آن ترحم معنایی ندارد، کشتن واجب است، بقا حرف اول را میزند و طبیعتاً در چنین دنیایی جایی برای عشق نیست.
ناتی داگ نیز قصد دارد به مناسبت سالگرد “روز شیوع” که تا مدتی دیگر (چهارشنبه ۴ مهر ماه) وارد آن خواهیم شد، محتویاتی منتشر کرده و احتمالاً هواداران را غافلگیر کند. طبق اعلام وبسایت رسمی این استودیو، محتویات در نظر گرفته شده شامل چند آواتار و تِم جدید برای پلیاستیشن ۴، چند تصویر زمینه جدید و موسیقی متنی از عنوان The Last of Us خواهد بود. البته محتویات دیگری نیز در وبسایت رسمی این بازی قرار گرفته اما ناتی داگ از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرده است و همین مورد نیز موجب شکلگیری گمانهزنیهایی در رابطه با انتشار اطلاعات یا حتی تریلری جدید از بازی The Last of Us Part II شده است.
عنوان The Last of Us Part II در تاریخ نامشخصی برای پلتفرم پلیاستیشن ۴ منتشر خواهد شد. در صورت تمایل میتوانید تحلیل و بررسی تریلرهای دوم و سوم این بازی را از طریق وبسایت خبری تحلیلی گیمفا مطالعه کنید.
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
نظرات
وای خدایا شکرت :inlove: ففط دوستان یه سوال این محتویات رایگان هست یا پولیه؟
از لحاظ ایرانیا همه چی کلا باید رایگان باشه توی دنیای گیم :-/ :-/
بقالی سر محله نیست که،
با تشکر از آقای نصرتی،که پستهای مربوط به لست رو پوشش میدید،یه مدت بود ازش اصلا خبری نبود،
بابا خسته شدیم الان همش ۶ ماهه فقط گاد اف وار،گاد اف وار،گاد،
اف واریا همش پست میاد که بارلوگ از دلیل موفقیت خود در گاد میگوید!!!!!
بابا باشه فهمیدیم،عمو بارلوگ،کار. زیاد شاخی هم نکردی
الان دیگه دوره لسته،عمو کریتوس تموم شد :yes:
فقط کافیه یه تریلر از لست داده بسه تا خود بارلوگ،اون گاد اف وار۲۰۱۸ رو قورتشون بده بره،
سلام، خواهش میکنم
بله متاسفانه مدتیه که The Last of Us P 2 در سکوت خبری قرار گرفته، ولی به هر صورت کم کم داریم به تاریخ انتشارش نزدیک میشیم و اخبار بسیار بیشتری ازش منتشر میشه دقیقا مثل God of War که یه دوره در سکوت خبری بود و بعدها اخبار زیادی ازش منتشر شد
شما هم معلومه جنس رایگان گیرت اومده و متاسفانه نامرغوب بوده باعث شده همچین کامنتی بدی
‘فقط کافیه یه تریلر از لست داده بسه تا خود بارلوگ،اون گاد اف وار۲۰۱۸ رو قورتشون بده بره،’ 😐 انصافا این چه حرفیه مرد حسابی 😐 ?:-) :-/
سوزش یه لست فن از موفقیت بزرگ گاد اعظم رو ببینید چقدر شدیده
Godofwar0385
گاد فروشش کمتر بود
هنوز شما جدول رو ببینی فقط یه پله از tlou بالاتره
گرافیک گاد وقتی اومد از انچارتد ۴ که سال ۲۰۱۶ اومد کمتره (منبع دیجیتال فاندری منبع نداری نظر نده)
جوایز tlou بیشتره
سونی هم tlou رو برترین میدونه
کروی بارلوگ میاد میگه منبع الهم ما tlou بوده و خیلی به ما کمک کرده
حالا سکووووووووتتتتتتت 😎
یعنی تو نمیدونی لست داره بخاطر انلاینش فروش میکنه؟
اقا لینک حرفی که دیجیتال فاندری زده رو واسه همه ی ما بفرست که گفته اوا انچارتد بعد گاد گرافیکی ترینن زود بفرس
جوایز تلو بیشتره؟اگه به جوایز بخای نگاه کنی و بگی این بهترین بازیه پس بگم که جی تی ای پنج جوایزش کمتره ولی این کجا و اون کجا فروش جی تی ای کجا حتی رو نسخه ی پی اس ۳ و پی اس چار
سونی هم اصلا یه چیز دیگه گفت منکامل خوندم
کوری بارلوگ هم بگه اولا گاد جدید واسه من و فن های اصلیه گاد که گادهای قدیم و بازی کردند بگم که زمین تا اسمون اختلاف داره هیجان گادهای قدیم صد برابره این جدیدس یعنی من گادهای قدیم واسم مهمه و ملاکه بخام حساب کنم در مقابل اون گادها اصلا اینگاد حساب نمیشه
و عرضم بحضورت که لست کاملا منبع الهامش اویل جهار بوده
انچارتد منبع الهامش توم ریدر بوده
کرش تیم ریسینگممنبع الهامش ماریو ریسینگ بوده ولی تو سنت به اینا نمیرسه نظر نده حالا سکوت کن ولی قبل از سکوت لینک دیجیتال فاندری و بفرس
تایید لطفا
داداش من بنظرم دیگه اینجور ادما روباید به حال خودشون رها کرد(کسایی که از هر فرصتی استفاده میکنن تا به یه چیزی گیر بدن و خودی نشون بدن)
ما فقط باید نظرمونو بگیم چون سروکله زدن با اینا بی فایدس
اره دقیقا هنوز کلا ده تا بازی تموم نکردن نظرات هم میدن تازه نظرات اشتباه خودم همه چیو خوندم و دیدم حالا این اومده میکه ن دیجیتال فاندری گفته گاد دومه تو گرافیک :laugh:
Godofwar0385
بنویس قوی ترین گرافیک نسل از دید دیجیتال فاندری میبینی چه بازیی رو گذاشته 😉
tlou جوایزش بیشتر از gta بوده بعدشم اینجوری نوشتی که بگی gta از tlou بهتره :rotfl:
Tlou از گاد محبوب تره چه بخوایی جه نخوای 😉
بعد میگی فروش gta داری یه بازی مولتی پلتفرم همه پسند رو با tlou انحصاری مقایسه میکنی 😐
چه سنم برسه و چه نرسه مهم اینه که الان کدوم بهتره اقای قدیمی البته کسی که میگه گرافیک تومب ریدر عالیه نباید باهاش بحث کرد :laugh:
این تلو فنارو بیخیال شین
۵ ساله داد میزنن تلو بهترین بازی تاریخه
بذارین خوش باشن (ب قلاب گرفتن برا الی!!)
سونی فنا نه تنها با ایکس باکس بازا و pc گیمرا مشکل دارن بلکه به خودشونم رحم نمیکنن!
افرین بر شما آریایی های غیور :rotfl:
کی گفته منبع الهام لست اویل بوده میخوای حرف بزنی سند بیار مرخرف گفتن توی این سایت داره زیاد میشه
عزیز من خود نیل دراکمن گفته توجه کن خود نیل دراکمن
کی گفته.؟ برو مصاحبه کارگردان لست رو بخون میفهمی منابع الهامش کجا هستن . تو مستند لست هم هست.معلومه که شما مزخرف میگی که حتی بازی مورد علاقت اطلاعات نداری ازش . همی دوربین روی شونه دقیقا عین رزیدنت اویل ۴ هست کا خود نیل درکمن اینو گفت
وقتی بحث زامبی پیش میاد همه اویل رو الهام بخش میدونن ولی بحث زامبی و اینجور موجودات خولی قبل تر هم بوده حالا کی تونسته زودتر و بهتر بازی با این موضوع بسازه مهه
اگه به دوربینه که گاد هم دوربینش مثل لسته مزخرف بیشترم نگو
جالب اینجاس خود کارگردان گاد گفته رابطه کریتوس و اتروس از لست و رابطه جول و الی الهام گرفتیم توی کل بازی هم مشهوده این قضیه بعد شما میای میگی لست از فلان بازی الهام گرفته کسی میاد اینطوری حرف میزنه مه بازی مورد علاقش از بقیه الهام نگرفته باشه
دقیقا،خود بارلوگ هم گفت،دوربین روی شانه کریتوس،رابطه احساسی پدر و فرزند رو از لست الهام گرفته،
کاملا هم توی کاتسین و گیم پلی این الهام و تقلید مشهوده
لست فروشش به خاطر بخش انلاینش هست و واسه دو کنسول هست در ضمن رکورد فروش رو گاد شکست . سوزت رو ببر یه جا دیگه یه مشت عقده ایی که نمیتونن موفقیت گاد رو ببینن . حالا خوبه لست هم الهامش از رزیدنت اویل هست پس تو هم سکوت کن . دیجیتال فاندری.؟ تا جایی که من میدونم دیجیتال فاندری فعلا پرچمدار گرافیک رو گاد میدونه سایت هم شده مال بچه ها یه مشت نظر بچه گونه
والا منمنمیدونم اینا کجا بودن الان اومده میکه چه بخای چه نخای لست محبوبتره از گاده من این و کجای دلم بزارم هر وقت یکی این حرف و میزنه یادم به نبرد شخصیتها زومجی میافته حالا باز خوبه نبرد شخصیتها رو گذاشتند اکه نبرد بازیها گذاشته بودند که دیگه لست میرفت اعماق زمین :laugh:
تو نبرد کارکتر های زومجی بتمن الی و نیتن رو با دو برابر ارا حذف کرد ولی بعدش کریتوس بتمن رو پودر کرد :rotfl: اخر سرم کریتوس ایجنت و استاد اتزیو رو شکست داد و تبدیل شد به محبوب ترین کارکتر گیم در ایران شد
ولی کلا مقایسه گاد با لست درست نیست گاد یه بازی اساطیری اکشن ادونچر با المان های نقش افرینی و سلاح های سرد ولی لست یه بازی اکشن ادونچر زامبی محور شوتر سوم شخص
این کاربر Brutal_shooter کاملا مشخص یه بچه حدودا ۱۰ سالست اومد دعوا راه بندازه جدی نگیرین.در مورد فروش هم لست واسه ps3 و ps4 عرضه شده ولی گاد فقط برای ps4 مقایسشون کلا درست نیست
Max
در واقع دلیل شکست بتمن این بود که همه ی فن های سونی مثل خودم برای تلافی به کریتوس رای دادیم مگر نه اگر همون اول با بتمن می افتاد شکستش دیدن داشت 😉
تو همون نظرسنجی دانته شکسته سنگینی از گرالت خورد پس بدترین شخصیت گیم دیگه ؟ یه نظر سنجیه مزخرف انقدر بالا نبرین
دلیلش اینه که گاد خود شخصیتش محبوبه لست بازیشه که محبوبه موقع معرفی گاد جدید و لست جدید هیاهوی گیمرا مشخص کرد کدوم محبوب تره نیازی نیست شما چیزیو جایت بذاری
نبرد شخصیتها توی زومجی مگه خیلی معتبره؟!!!!!!
داداش پس با استلال شما نتیجه میگیریم،چون لست از اویل ۴ الهام گرفته،
پس منم میگم گاد اف وار کلا از Dmc1 الهام گرفته،چون اونموقع که dmc داشت توی هک اند اسلش پادشاهی میکرد،اصلا گادی وجود نداشت،
نظر شخصی:توی هک اند اسلش به نظرم Dmc3 از همه بهتره،بعدشم گاداف وار ۲
من جواب تو رو دادم که میگی گاد از لست الهام گرفته . الهام گرفتن دلیل بر بد بودن بازی نیست . همه بازیسازا از یه چیزی الهام میگیرن . در ضمن گاد و دی ام سی زمین تا اسمون از نظر گیم پلی فرق دارن گاد بازی ضربه ای سنگین هست دویل هم سریع. در ضمن نظر شما واس خودت محترمه ولی دلیل نداره به خاطر لست بیایی به گاد بد بگی من عاشق لست اف اسم ولی گاد رو بیشتر میپسندم بیام به لست توهین کنم.؟ واقعا استدلالت تو حلقم
اخه دیویل مای کرای چه ربطی به گاد داره سبکشون یکیه زمین تا اسمون فرق دارند ولی اویل جهار و لست تو مایه های همند راستی خوشم میاد تا ابد لست شما به یک جهارم اویل چهار هم نزدیک نمیشه برترین بازی زامبی محور تاریخ اویل چهاره هر چند مطمئنم بازیش نکردی :laugh:
godofwar0385
اویل ۴ رو هم بازی کردم رویps2
کسی هم منکر بر شاهکار بودنش نیست،شما الان گفتی بهترین بازی زامبی محور تاریخ!!!!
مگه شما همونی نبودی که میگفتی بهترین بازی
تاریخ وجود نداره،بستگی به سلیقه داره
ولی توی سبک زامبی محور هیچی برای من لست نمیشه،اینکه شما حالا خودت با عناوین ناتی داگ دشمنی خودش بحث دیگست،
،
اولا تلو الان فقط براى آنلاینش فروش میکنه یا میدونیم قبل از انتشار Marvel’s Spider-Man ، گاد اف وار رکورد سریعترین فروش بازى انحصارى سونى رو داشت پس از نظر فروش گاد از تلو بالاتره .
دوما همین دیجیتال فاندرى گفته گاد پرگرافیک ترین بازى نسل هشتم تا الان هست بیخودى اطلاعات غلط نده مثل جنرال رام که میگه ایکس باکس ۹۰ میلیون فروخته :rotfl: فاز شما چیه با این حرفاتون میخواین واقعیت رو عوض کنین :rotfl:
سوما چطور جوایز تلو رو با گاد مقایسه میکنى که هنوز هیچکدوم از مراسم ۲۰۱۸ برگزار نشده و جوایز گاد معلوم نیس 😐 :rotfl: الان تو سکووووووووتتتت
تایید لطفا
تلو به خاطر بخش آنلاین فروش می کنه؟؟؟؟؟؟؟
دوست عزیز تنها بازی ای که آفلاین هم داره ولی فقط و فقط بخاطر آنلاین فروش می کنه جی تی ای وی هستش
مثل این می مونه بگی رینبو بخاطر بخش situation فروش می کنه!
داشم الان اکثرا لست رو به خاطر بخش انلاین میخرن مطمئن باش بخش الان نداشت الان اینقد فروش نمیکرد
خیلی خوب یادمه تریلر e3سال ۲۰۱۶نمایش گاد سالن رو منفجر کرد و بیشترین بازدید و تو یوتیوپ و سایتها و شبکه ها داشت بیشترین دانلودم داشت کاری که تریلر لست نتونست انجام بده حتی نصف موفقیت گاد اعظم و نمیتونی ببینی چرا :laugh:
اولین تریلر لست۲،psx 2016 اومد،گاد E3 اومد،شما مراسم e3 رو با psx مقایسه میکنی؟! :-/
اولا من حرفی از مراسم نزدم حرفم اولین تریلر بود گفتم اولین تریلر گاد خیلی بیشتر مردم و راضی و خوشحال کرد تا لست
خب تو همین E3 2018 هم نتونست به تریلر گاد تو ۲۰۱۶ بشه
حرف حق :yes:
با حرفای شما ما باید طبق آمار کلیپهای فورتنایت توی یوتیوب،پس فورتنایت از گاد و لست بهتره :rotfl:
داداش من مگه به این چیزاست : :-/ :cute:
خدایی کسی که کلا از داستان گاد جدید فقط یه خاکستر بالا بردن فهمیده چرا باید باهاش بحث کرد البته منظور بدی ندارم ولی خدایی یه بازی و بفهم و درک کن بعد نظراتت و با بقیه در میون بزار
داداش ایشون همون لست رو هم بازی نکرده ،خواسته تو گروه دیده بشه یه بحثی راه انداخته.داش علی گروه تلگرامتو گم کردم لطف کن ادکن منو
Masoudofkerman
سلام داداش باشه حتما :yes:
منم تو تلگرام بیارید
تو اول برو با اکانت اصلیت بیا،بعدشم اون موقع که من لست رو پلات کردم،تو حتی بازیشم نکرده بودی
داداش ناراحت نشیا،ولی باکسی هم که گرافیک توم ریدر رو خوب میدونه،و اونو رقیب آنچارتد میدونه،و فکر میکرد که بازی خوبی میشه نباید بحث کرد :-))
البته منظور بدی نداشتم،
منظورم این بود که بیشتر کامنتات رو که میخوندم همش سعی داشتی عناوین ناتی داگ رو بکوبی،
گاد رو ببری بالا،
و همینا باعث میشد که چنین مقایسه هایی انجام بشه
Brutal_shooter اصن هم معلوم نیست که فیک اکانت و فن مایکرو هستی ناموسا با این کامنت ها سونی فن هارو به جون هم ننداز هیچ سونی فنی نمیاد از عناوین کنسولش اینطوری صحبت کنه وگرنه سونی فن نیست از نویسنده ایم مطلب آقای نصرتی هم خواهش میکنم همونطوری که خودشون نظر میدن نظرات این افراد به ظاهر گیمر رو هم تایید نکنن آقا این سیستم تایید نظرات واسه بوقه مگه شمای نویسنده این سیستم رو براتون ایجاد کردن که اینچنین نظراتی رو ثبت نکنید الان نظر این آقا با اسم Brutal_shooter کجاش یه نظر گیمینگ و حرفه ای آخه بخدا درست نیست که کوته فکری مثل این فرد بیاد نظر ثبت کنه و تایید بشه بی خود و بی جهت یه مطلب قشنگ با یه کامنت گند زد توش هنوز ۲ روز نشده که مقاله چرا نقد هارو میریزید تو ماستای سعید عزیز تو سایت قرار گرفته تقاضا دارم خواهش میکنم اینگونه نظرات رو پاک کنید چون توهینی بزرگ به شعور افراد حرفه ای این سایت هستش و واقعا دیگه از سن من و امثال من گذشته بیایم همچین نظرات بچگانه و خنده داری ببینیم و در مورد خود خبر هم باید بگم هرچی کمتر از بازی خبر بیاد به نظرم بهتره چون وقتی تعداد اخبار و تریلر های بازی زیاد بشه یجورایی اسپویل میشه مثل داویژن یا واچ داگز من به شدت منتظر تلو هستم و در اینکه مثل نسخه قبل میترکونه هم شکی ندارم فقط امیدوارم اینگونه نظرات و افراد رو دیگه تو سایت نبینم
من فقط نظرم رو دادم،گفتم که خسته شدیم از بس خبر گاد شنیدیم،البته من یه خرده بهش طنز هم اضافه کردم،حالا کاربرای سایت جدی گرفتن دیسلایک میدن به کنار،
من فقط خسته شده بودم که این مدت لست توی سکوت خبری بود،همش خبر از گاد میومد،اینکه نویسنده محترم سایت هم نظرات رو تایید میکنند هم کاملا به خودشون مربوط میشه،کسی حق دخالت نداره،البته کامنتی که حاوی توهین به شخص خاصی باشه نباید تایید بشه،
شما توی کامنت من توهینی دیدید؟!!!که اینجوری فاز روشنفکری برمیدارید؟! ?:-)
چه ربطی داره آخه؟تم نسخه اولش هم به مناسبت همین روز رایگان شده بود.میخواستم برونم الان این تم ها و آواتار ها داره تو روز شیوع منتشر میشه پولیه یا مثل تم اولی چند روز رایگانه؟
یه سوال کرد 😐
ایشالا که رایگان باشه یه تم لست اف اس دانلود کنیم. ربطی به ایرانی خارجی بودن هم نداره داداش یوبیسافت چندوقت پیش تم اسسین اودیسه رو رایگان کرد
بقالی سر محله شما رایگانه؟ چی میدین که رایگان جنس میده؟!
وقتی کسی محترمانه سوالی میپرسه مثل بچه آدم جوابشو بده
پدر محترمتون پول گیف کارت شما رو میدن نمیدونی دلار چنده گل پسر
خرااااب این سه خط متن شما شدم … خخخ مخصوصا اون قسمت “از لحاظ ایرانیا”
روی حرفم با اون دوستانی هست که این بنده خدا ی سوال کرد و بقیه فاز برشون داشت مخصوصا اون بنده خدایی که گفت بقالی سر محله ، ببین برادر تو اگه از بقالی محله تون جنس رایگان میگیری نباس بیای اینجا جار بزنی که ، اصلا گیریم تو پولدار عالم ما ففیر عالم ، ببین تو واسه پول زحمت نمیکشی که بدست بیاری معلومه باید این طوری حرف بزنی ، مرفحین بی درد که میگن شماها هستین ها ، بذار ی چیزو بهت بگم مشتی اونم سربسته ، انشالله که اینم رایگان باشه تا چشم امثال تو در بیاد … در ضمن مودبانه حرف زدن رو هم برو تمرین کن پسری افرین
داداش این جور ادما با پول ددی بزرگ شدن ،اگه برای پول صبح ساعت ۷صبح بره بیرون ساعت ۱۰شب برگرده اینجوری حرف نمیزنه
به به ،به به کی فکرشو میکرد دختر بچه ای که حتی نمیتونست تنهایی زنده بمونه، تبدیل به گرگی بشه که یه لشگر ازش بترسن،
صبر کردن براش خیلی سخته …
دادا اسپایدر من رو بگو چطوره بدجور تو کفشم اما نمیتونم بخرم :laugh:
راستی محرم کی تموم شد ؟ 😐
خودمو توی این تعطیلات از بس با اسپایدرمن خفه کردم یادم برم سینه زنی :laugh:
هنوز دوازده محرمه 😐
من فکر میکرد سوم محرمه دیروز بهم گفتن تموم شد :rotfl:
آره منم بعد از عاشورا رفتم سراغ موسیقی با صدای بلند(هههه الان همه به من کافر میگن)
بَه به مبارک باشه بلخره یه خبرایی داره میاد برای دوستان
سالگرد شیوع هنر در صنعت گیم…شیوع عشق در دل طرفداران پلی استیشن
از بس این شاهکار به یاد ماندنی شده که باید تو تقویم بین المللی هم یه روز به نامش ثبت کنن
ای کاش بجای این محتویاتی که میخواد منتشر کنه تاریخ
انتشار رو می گفت
اگه تصویری از Joel باشه عالی میشه.
یه فکر بکنید که noughtydog میخواد ما فکر کنیم که Joel میمیره حالا یه لحظه فکر کنید که Ellie کشته بشه اینم یه تئوری دیگه هست!نه؟!؟
زبونتو گاز بگیر 😯
اینجور که پیش میره سونى فنا باید واسه نوه هاشون این بازى رو بخرن 😀
هاهاها.تاحالا کسی بهت گفته چقدر بانمکی 😐
General RAAM
هر هر هر گوله نمکی داری حیف میشی برو ایران گات تلنت :laugh:
بهتر از بازى هاى مایکروهه که وسط کار کنسل میشن نوه شونم نمیتونه بازى کنه :rotfl:
باز خوبه ما تریلر گیمپلی داریم مایکرو ک واسه بالا بردن کیفیت نمایشش میاد هیلویی معرفی میکنه ک هنوز در مرحله برنامه ریزی قرار داره :rotfl:
یه بازی هم هست به اسم کرکداون که شما باید برای نتیجت بخریش :laugh: :laugh: :laugh:
خشته نباشی ناتی داگ 😐 چه عجب 😐 بابا شورش رو در اوردی بعد نیست دو سه تا خبر در مورد بازی اعلام کنی 😐 قبول داری یه بازی میسازی که بزنه رو دست نسخه قبل اما دیگه نیاز نیست ما رو اینجوری بزاری تو کف 😐 فقط یه عکس بده می ارزه به تمامی اخبار های بازی ها 😎 :inlove:
خدای بازیا اگر تا زمانی که اومد قیمتا فجیع شده بود یا حتی شده بودیم مثل کشور ونزولا وقتش میرسه که tlou2 رو تو کشورمون باز سازی کنیم 😎 شخصیت دیوید هم میشه رئیس بسیج :evilgrin:
پریسال عکس دست الی بود بعد تریلر دادن فهمیدیم دست الی هست
:yes:
پارسال عکس یه دست جدید بود که بعد تریلر دادن فهمیدیم شخصیت جدید هست
:yes:
امسال هم یه چیزی بده تا یه چیزی از توش دد بیاد 😀
😎 امیدوارم این تم رایگان باش چون واقعا قشنگ بود گیفشو دیدم حال کردم . کلی آواتار و چیزای دیگم هست ولی تم یه چیز دیگس 😎
تمموزیکال باش لدفن 😀
دوتا نکته جالب اینا بود،یک این پوستر که یکی از کاربران ردیت تونسته زودتر از موعد بهش دسترسی پیدا کنه:
http://uupload.ir/files/pioe_c4513e5.jpg که نشون میده همچنان جول فراموش نشده 😥
دوم این عبارت هست که یکی از جملات معروف بازیه که خودم تو سورسای اون صفحه پیدا کردم:
http://uupload.ir/files/rloq_20180921_233755.jpg
خیلی هم عالی :inlove: :blush: :inlove: tnx
کم کم داریم نزدیک به اومدن غول انحصاری ها میشیم.
همون داگ اخر اسمت می ارزه به یه عده از سازنده ها 😀 😀 😀 😀
آهااااااا بلاخره یک پست درباره دلست پیدا کردم. چند روز پیش یک پست اومد و فن های این بازی محبوب شروع به کوبیدن سری بلاد سولز کردن(و برام مهم نیست که کی شروع کرد فقط برام مهمه که چطور یک بازی که از طریق تعامل و گیمپلی و مکانیک های گیمپلی داستانشو روایت میکنه از یک عنوان سوم شخص شوتر بر اساس کاور که فقط داستانشو از طریق کاتسین و راه رفتن و حرف زدن بیان میکنه بدتر هستش.) و خوب اونا میگن که “دلست قطعا کلاس درسی برای داستان پردازی در بازی های کامپیوتری هستش.”. در این مقاله میخوام بگم که اگرچه دلست در اون چیزی که میخواست باشه عالی عمل کرد ولی به هیچ وجه شاهکار نیست. در این نقد دلست رو با بازی هایی مثل سری متال گیر سالید و سایلنت هیل و بازی الین ایسولیشن و چند تا بازی دیگه مقایسه میکنم.(به یاد داشته باشید که یکی از مهم ترین چیز ها در نقد مقایسه کردن هستش و حتی در شرایطی مقایسه کردن دو بازی با سبک متفاوت هم منطقی هستش.). من دو بار دلست رو تا آخر رفتم و باید بگم که دلست ارزش خریدن رو داره و کسانی که پلی استیشن دارن و هنوز این بازی رو نخریدن برن و این بازی عالی ولی نه شاهکار رو تجربه کنن. اسم این تقد “تحلیل و آنالیز the last of us” خواهد بود. راستی…من به دیسلایک ها هیچ اهمیتی نمیدم :heh: ولی اگه مخالف بودید میتونید یک ریپلای منطقی با مقداری مناسب critical thinking رو بذارید و امیدوارم این کامنت باعث فنبوی بازی و فاشیست بازار نشه و بجاش مثل چند تا انسان درباره این مدیوم دوست داشتنی یعنی بازی کامپیوتری بحث کنیم.
یک بازی شاهکار بنظرم اونی هستش که بتونه از گیمپلی کمک بگیره تا داستانش رو برسونه و داستانش مفهومی رو برسونه ولی این مفهوم باید در سطح یک “سرنخ” وجود داشته باشه و بازیکن باید خودش فکرشو بیندازه به کار تا ببینه که مفهوم داستان چی بود نه اینکه بازی خیلی واضح پیامشو برسونه. یک بازی شاهکار باید در گیمپلی چالش هم داشته باشه چونکه این چالش هستش که باعث میشه که بازیکن از همه مکانیک ها استفاده کنه. و طراحی مرحله خوبی داشته باشه تا همه مکانیک ها استفاده بشن و همچنین بازیکن احساس آزاد بودن کنه. و همچنین یک بازی شاهکار باید تا آخر به سبکی که داره پایدار باشه. یک بازی شاهکار نباید خیلی با بازی هایی که قبلا منتشر پیدا کردند شباهت داشته باشه.اوه راستی آیا چیزی به اسم trend design تا حالا به گوشتون خورده. اینکه بیشتر بازی های این نسل شوتر سندباکس همراه با کاور و control scheme شبیه به هم و مشخص هستن نشان دهنده نوعی trend design هستش.
مثلا سبک موسیقی “پاپ” رو نگاه کنید. تمام آهنگ دارای کسری میزان ۴/۴ هستن(یعنی ریتمشون براساس شمردن یک تا چهار تنظیم شده.) و یا اینکه بیشتر آهنگ های پاپ از آکورد های مشابهی و chord progression مشابهی مثل لا مینور ، فا ماژور ، دو ماژور و سل ماژور.(آکورد مجموعی از چند نته که هارمونی ایجاد میکنه و chord progression قرار گرفتن چند آکورد پشت سر هم براساس گام آهنگ و دیگر عوامل هاست.). این کسر زمانی ها و این آکورد باعث میشن که آهنگ های پاپ شبیه به هم بشن همونطور که مکانیک های تکراری باعث میشن که بازی ها شبیه به هم بشن.
سونی منو یاد گروه نیروانا میندازه. این گروه قطعات شاهکار زیادی رو مثل آلبوم in utero ساخته ولی باز هم معروفترین آهنگش smells like teen spirit هستش که چیزی فراتر از یک آهنگ پاپ خوش ساخت با کمی چاشنی سبک گرانج و گیتار بلند نیست. سونی هم به جای اینکه بخاطر متال گیر سالید دو و سایلنت هیل دو و بلادبورن شناخته بشه با دلست و آنچارتد و گاد اف وار شناخته میشه.(یادتون باشه که کونامی و کپکام دوران نسل پنج و شش خیلی به سونی نزدیک بودن و این بازی ها تقریبا انحصاری سونی هستن.)
در دلست به نظرم بزرگترین مشکل این بازی در ارتباط برقرار نبودن بین گیمپلی و داستانش هستش. انگار که یک فیلم هست با کمی گیمپلی توش. داستان بازی خیلی بر روی مسئله بقا تاکید داره آدم های زیادی رو میبینیم که در آخر دووم نمیارن و بازی میخواد بگه که بقا سخته ولی گیمپلی اصلا احساس بقا رو نمیده. چکپوینت ها اونقدر زیاد هستن که مرگ وزنش رو از دست میده. در alien isolation با نداشتن چکپوینت و کمیاب کردن محل ذخیره کردن واقعا مرگ رو مهم جلوه میده. در دلست بعد از مرگ به دو سه دقیقه قبل برمیگردی ولی در alien isolation مرگ به معنی برگشتن به بیست دقیقه قبل است. داستان بازی درباره عشق حتی در بدترین شرایط است. و داستان در ظاهر خیلی مخصوص و متفاوت هست ولی گیمپلی بازی کاملا شبیه به بازی های دیگه ای هست که بازی کردید. در ضمن اصلا گیمپلی شبیه به “بقا” نیست. شاید مهمات و موادی که پیدا میکنید از نظر کمیت کم باشه ولی همیشه به مقداری مهمات دارید که بدون مخفی کاری پیش برید. اگر هم مهمات تون تموم شد کافیه که بقیه رو با مشت بکشید. سیستم مبارزه تن به تن بازی در ظاهر باحال هستش ولی در واقعیت صرفا مربع زدن و چندتا مثلث زدن اون بین هست. راستی کی بود میگفت سیستم مبارزه تن به تن بازی از سیستم مبارزه دارک سولز بهتره 😐 😐 😐 خدا… هر کی که هیچ علمی درباره مکانیک های گیمپلی نداره جلو ما شاخ میشه.(راستی یادم رفته بود بگم که فنبوی هایی که با عکس پروفایلشون الی رو داغون کردن بهتره یک پماد کالاندولا مخصوص سوختگی همراه خودشون بیارن.) سیستم مخفی کاری هم که کار راه انداز هستش ولی خیلی سادست.
و داستان هم… باید بگم که رابطه جول و الی خیلی خوب هست ولی بنظر من فقط با رابطه دونفر و شخصیت پردازی خوب نمیشه داستان ساخت. داستان باید یک ماجرا و پلات خوب داشته باشه. ولی پلات دلست خیلی سادست. از نقطه a بریم به نقطه b شخصیت اصلی تصمیمشو عوض کنه. نجات بده شخصیت c تموم. و اینکه اصلا این داستان مفهومش چیه؟ تمش چیه؟ آیا “عشق” هستش؟ یا خودخواهی آدم ها؟ نمیدونم ولی یک چیز رو میدونم اونم اینه که قطعا از نظر داستان پردازی mgs و سایلنت هیل بهتر هستن. این بازی ها با اینکه روایت اصلی داستانی شون بر روی کاتسین قرار داره ولی میتونن بخشی رو در گیمپلی بیان کنن. در متال گیر سالید به نکشتن دشمنان تاکید شده و این با پیام ضد جنگی این سری مطابقت داره. در mgsv میتونیم سربازارو به جنگ بفرستیم فقط برای پول و منابع بدونه اینکه دلیل این جنگ رو بدونیم و حتی ممکنه بعضی از سربازا بمیرن. mgsv تونست war economy رو در قالب گیمپلی نشون بده.
در سایلنت هیل دو شخصیت اصلی فردی ضعیف هستش برای همین در مبارزه ما اونقدر قوی نیستیم.
البته دلست نه تنها از گیمپلی برای داستانش استفاده نمیکنه بلکه برعکس یکی از مهمترین شخصیت ها رو خدچه دار میکنه. الی شاید در کاتسین ها واقعی باشه ولی در گیمپلی نه تنها هوش مصنوعی ضعیفی رو داره بلکه دشمنا اصلا بهش اهمیت نمیدن و الی واقعا در گیمپلی شبیه به آدم واقعی نیست.
خب نوبت میرسه به صحنه های غم انگیز. یکی از معروف ترین ها صحنه مرگ سارا بود. غم انگیز بود ولی به دلایلی به غیر از داستان. دلیل اصلی صداپیشگی و طبیعی بودن گرافیک بود. درحالی که در متال گیر سالید یک صحنه ای مثل مرگ استایپر ولف بود. که فقط با دیالوگ های قوی و موسیقی بینظیر اونرو قوی و غم انگیز کرده بود. اگه دلست برای ps1 منتشر میشد هیچوقت اینقدری که دوستان میگن غم انگیز نمی شد. و باید بگم که سایلنت هیل دو قطعا عنوان غم انگیز تری هستش. تموم اون داستان سفری به درون ذهن انسان هایی خسته و طرد شده و گناهکار هستش و خیلی از این صحنه های غم انگیز در گیمپلی رخ میده. تو مجبوری که “ادی” رو بکشی اولین و تنها آدمی که میکشی. یا وقتی که سه تا قبر کنده شده و خالی میبینی که برای “آنجلا” و “ادی” و “جیمز” یعنی شخصیت اصلی کنده شدن و تو باید از قبر جیمز پایین بری و گاهی اوقات باید از یک پرتگاه به پایین بیفتدی.
تنها چیزی که میتونم بگم وقتی که از دلست تعریف میکنید اولش یه نیم نگاهی رو به متال گیر سالید و سایلنت هیل بیاندازید و بدونید که قبل از نسل هفت شش نسل کنسول بوده که شاهکار های زیادی رو داشتن.
دوست عزیز از بعضی جهات با شما موافقم ولی به نظرم یه مکان هایی با هم اختلاف نظر داریم!
به عنوان مثال دربارهی مقدمهی تلو و اتفاق دراماتیکی که میوفته…
احساس میکنم شما بیش از حد تلو رو دست کم گرفتید
ببینین “سارا” فوقالعاده پدرش رو دوست داره، انقدری که واسه اومدن پدرش انتظار کشیده و از انتظار خوابش برده و زمانی هم که بیدار میشه، اول از همه نگران میشه به ساعت نگاه می کنه تا ببینه از ۱۲ شب رد شده یا نه (یعنی از روز تولد پدرش گذشته یا نه). و همین رفتارش نشون میده چقدر عاشق پدرشه و میخواد “حتماً” توی روز تولدش بهش هدیه بده، حتی یه دقیقه اونورتر هم ناراحتش می کنه!
شخصیت پردازی سارا تنها توی میان پرده ها شکل نمیگیره. شما کافیه یه چرخی توی اتاقش بزنید، متوجه میشید دختری هست که عاشق فوتباله (مخصوصاً تیم آرژانتین). درضمن میدونیم جوئل فرد ثروتمندی نبوده و مشکلات شغلی داشته، و از دیالوگی که به سارا میگه (“پول ساعتو از کجا آوردی”) میشه فهمید که سارا دختر مرفهی نبوده که همیشه پول برای این کارا داشته باشه و به همین دلیل برای پدر نازنینش، با عشق پولش رو پس انداز کرده
در ضمن جلوتر هم وقتی سارا میخواد دوتا عابر رو سوار کنه ولی جوئل نمیذاره، میتونیم ببینیم که دختر دل رحم و مهربونیه. سارا هرگز بددهن نیست
در آخر هم که اون صحنه تلخ رخ میده، صداگذاری و دیالوگهای تروی بیکر خیلی بیشتر از حرکات صورت انیمیت شدش احساساتمون رو تحریک می کنن، در این بین موسیقی هم به تاثیرگذارترین شکل ممکن داره وظیفهش رو انجام میده
پس یه همچین مقدمه چفت و بست داری نمیتونه فقط به خاطر گرافیک بالای بازی تاثیرگذار بوده باشه! ما به اندازهی کافی با شخصیت ارتباط برقرار کردیم، تو دلمون جا باز کرده و ناگهان شاهد از دست دادنش به اون شکل هستیم.
به نظرم شما یکم با متال گیر مهربونی می کنید (چون گفتید یه نیم نگاهی به متال گیر بندازید دارم عرض میکنم) چراکه مثلاً کوجیما توی MGS 3 هرگز نمیتونه “عشق” بین اسنیک و ایوا رو پرداخت کنه (البته رابطه بین اسنیک و باس عالی کار شده) و کاملاً کلیشهای این احساس بینشون شکل میگیره. ولی تلو رابطهی بین جوئل و الی رو به بهترین شکل ممکن روایت می کنه و این کاملاً برخلاف حرف شما که میگین “در بدترین شرایط ممکن” هست
البته قبلاً هم گفتم با حرفهای شما از برخی جهات موافقم، ولی این اختلاف نظرهایی که مطرح کردم بین دیدگاهمون وجود داره
درود
کدوم عشق ?:-)
ایوا قصد داشت با عشوه گری اسنیک گول بزنه و در نهایت هم موفق شد اصلا عشقی در کار نبود
درود بر شما کاربر دوست داشتنی و قدیمی
شاید من درست در خاطرم نیست و دارم اشتباه میکنم
در نسخههای بعدی هم فکر کنم از ایوا به عنوان معشوقهی نیکد اسنیک نام برده میشه، حتی اشکهای ایوا در MGS 4 هم گواه این موضوعه
بازم درست در خاطرم نیست، اگر اشتباه از من بوده که حرفمو پس میگیرم و یه معذرت خواهی بدهکارم
داداش ایوا مادر و حامل کلونه بیگ باس یعنی سالید اسنیک بود.
البته این دو بازی ربطی به هم دیگه ندارند که بخوایم مقایسه کنیم درمورد رابطه بین دو شخصیت هم بگم که شاید د لست اف اس بهتر عمل کرده باشه و رابطه ی جوئل و الی زیباتر باشه ولی اینکه بگید کوجیما توی mgs نمیتونه عشق رو به خوبی نشون بده یکم بی انصافیه مثلا رابطه ی the boss و اسنیک دست کمی از رابطه ی الی و جوئل نداشت
رابطه ی این دو شخصیت اینقدر زیبا بیان شده بود که the boss از صدای اسنیک فهمید که چقدر لاغر شده یا از پل به سمت پایین پرتش کرد تا بدست ولگین کشته نشه
رابطه ی سالید اسنیک با اتاکن هم عالی پرداخته شده بود و همنیطور عشق اسنیک و مریل
درمورد ایوا و اسنیک هم بگم که ایوا جاسوس بود و علاقه ای به اسنیک نداشت و صرفا اون عاشق بازی هاش همگی نقشه بود تا از اسنیک استفاده کنه و به هدفش( دزدیدن میراث فلاسه ) برسه
بله احتمالاً دربارهی MGS 3 اشتباه کردم و به هر حال بازی رو قبلاً تموم کردم و از خاطرم رفته
رابطهی باس و اسنیک بسیار پخته بود و در این شکی نیست
ممنون از شما
با اینکه قبول دارم سارا برای همون زمانی که داشت شخصیت پردازی خوبی داشت ولی جدا یک دختر که همیشه به فکر باباشه کمی…کلیشه ای نیست؟ در صحنه ی مرگ هم جوئل زیاد دیالوگ نگفت بیشتر شبیه به حرف هایی بود که آدم طبیعتا میزنه. که اونهم با صداپیشگی خوب ارائه شد. البته کشته شدن یک دختر کوچیک بدون هیچ زمینه و داستانی باز هم غم انگیز هست که برای من نشون میده که نیل دراکمن از شرایطی مخصوص برای خودش استفاده کرد و تونست مخاطبان زیادی رو به گریه بندازه بدون اینکه مجبور باشه خیلی روی نویسندگی و writing دقت کنه. البته باید اعتراف کنم که موسیقی بازی عالی بود ولی احساس می کنم برخی از موتیف ها خیلی تکرار شدن. یعنی خیلی از ترک های موسیقی متن خیلی شبیه به هم بودن که مشکل بزرگی نیست ولی در تلو شاید کمی بیش از حد بود یعنی ساندترک بازی با اینکه عالی بود ولی ارزش دانلود نداشت.
حرف از mgs3 زدید ولی واقعا فکر نکنم عشقی بین اسنیک و ایوا بوده. ایوا خیلی شبیه به زن های کلیشه ای جیمز باند هستش(و عمدا اینطوریه کل متال گیر سالید سه یک فیلم جیمز باند هستش با کمی تفاوت های مهم و تاثیر گذار.) ایوا واقعا خیلی عاشق نبود فقط اون کارت “میراث فیلسوفان” رو میخواست و اسنیک هم فقط به رئیس(the boss) اهمیت میداد و واقعا ایوا براش مهم نبود چونکه رئیس بهش خیانهت کرد و همچنین بهش آموزش داده شد تا به کسی الکی اعتماد نکنه. به زبون ساده ایوا یک روباه بود و اسنیک مواظب بود که طعمه روباه نشه(ولی در آخر شد! ولی منم اگه یک ماموریت سخت رو به پایان میرسوندم قطعا شب رو با ایوا میگذروندم 😀 )
راستی دارم روی یک نقد به اسم “در دفاع از mgsv” کار میکنم. ۴۴۰۰ کلمه نوشتم ولی هنوز بیشتر از نصف مونده. یعنی هنوز گیمپلی کمی مونده و داستان و موسیقی رو هنوز ننوشتم.
بهت قول میدم که روزی عضو تحریریه این سایت میشم 😉 😉
بله این یک کلیشهی روزمره هست، اما پرداختن درست به کلیشهها میتونه در نوع خودش بسیار فراتر از خیلی موضوعات خاص و یونیک باشه
در مورد ساندترک هم تا حدود زیادی با شما موافقم
MGS 3 هم دوستان اشاره کردند و مثل اینکه اشتباه از من بوده، حق با شما و دوستان دیگه است
در رابطه با MGSV هم خیلی دوست دارم بخونم مقاله رو و حتی اگه فرصت شد یه بحثی هم در اون باره داشته باشیم، ولی فکر میکنم طی این سالها به قدری از بازی تعریف و تمجید شده باشه که نیازی به دفاعیه نداره! یه انتقاد کوچیک از بازی، انواع و اقسام برچسب ها رو با خودش به همراه داره، غافل از اینکه هیچ بازی بدون نقص نیست
خوشحال میشیم روزی مقالات شما رو در سایت بخونیم
موفق باشید همیشه
دوست عزیز اتفاقا اگه سری به یوتیوب و ردیت بزنید برعکس این ماجرا رو میبینید. mgsv فقط از طرف سایت های عامه مثل ای جی ان مورد تمجید قرار گرفت در حالی که یوتیوبر های معتبری مثل the gaming brit show و writing on games و superbonny hop خیلی درباره بازی منفی بودن. و همچنین در بین هزار تا کامنت به زور میتونید بیست تا کامنت مثبت درباره این بازی پیدا کنید.
داستان تلو دقیقا عین خیلی از فیلمای هالیوودی زامبی محوره که باهم ترکیب کرده باشن یچیزی بیرون بدن مثل the road و ۲۸ weeks later و…
حتی شخصیت فرعی هایی که تو دلست بهشون برخورد میکنیم همه کپی پیست شده ی شخصیت فرعی های بقیه فیلمای زامبی محورن
مثل یه دشمن که به دنبال بقا برای هم گروهی هاش دشمن شما شده(کپی پیست از فیلم ۲۸ days later)
یه خانواده که در طی راه بهشون برخورد میکنیم و به فجیع ترین شکل کشته میشن (تو تلو دوتا برادر سیاه پوست بودن تا جاییکه یادمهتو ۲۸ days later یه پدر و دختر بودن)
یه شخصیت که به ویروس مقاومه( کپی از فیلم ۲۸ weeks later)
در نهایت کاری ک شخصیت اصلی انجام میده ممکنه مخالف اخلاقیات باشه ولی برای نجات خودش و خانواده ش الزامیه( دقیقا کپی پیست فیلم ۲۸ days later)
من وقتی تلو رو بازی میکردم
تک تک صحنه های بعدی بازیو میتونستم حدس بزنم اونم چشم بسته! چرا؟ چون همشو از فیلمای مختلف ورداشته بودن ریخته بودن اینجا D: و منم فیلم زیااااااااد دیدم !
بعد ک تموم کردم سریع رفتم بازیو فروختم با پولش یه بازی دیگه خریدم خیالمم راحت کردم
موقع tlou بازی کردن یه مشکل دیگه هم که من باهاش داشتم این بود:
من گیم پلی بازیو تحمل میکردم نه بازی!
درواقع از بازی کردنملذت نمیبردم
گیم پلی صرفا شده بود یه مانع بین من و فهمیدن داستان (اونم داستانی که کپی پیست اون فیلماس !!!!)
البته من با آنچارتد خیلی حال کردم و گیم پلیش بهم لذت زیادی داد با اینکه ساده بود و شبیه فیلم ولی جذابیت خودشو یه لحظه برام از دست نداد ولی تلو نمیدونم چرا اینطور شد
(البته با حرفت در مورد گاد آف وار جدید موافق نیستم به نظرم داستانش اتفاقا خیلیم عمیق تر ازین حرفاست حتما برو یوتیوب تحلیل داستانیشو ببین صرفا یه سفر ساده نیست کل اساطیر نورث رو با یه روایط خیلی جالب و گیرا با کریتوس مربوط کرده )
Mikasa
اره همه اشتباه میکنن نویسندگان امریکا اشتباه میکنن اقای mikasa درست میگه :rotfl:
اخه جوجو تو برو چهارتا فیلم زامبی محور که اون بالا گفتمو نگاه کن بعد بیا قدقد کن از نویسندگان آمریکا حرف بزن
هزارتا تلو فن سایت داره توجیه همشونم جوایز و متای بازیه
شما از ذهن خودتون هیچ جوابی ندارین نه؟D:
الان یکی بیاد منو قانع کنه چرا داستان تلو تکراری نیست با توجه به اینکه تو سینما چندین بار چنین داستانی گفته شده و شخصیت های بازیم دقیقا مشابهشون وجود داره
ایول داداش باید یکی به اینا کمی فکر کردن یاد بده همه فکر و مغزشون رو دادن پیش “منتقد” های سایت های mainstream و جوایز و آوارد های سلبریتی پرور.
آدم با دیدن نظراتتون خندش میگیره :rotfl: :rotfl: :rotfl:
وقتی آدم بهش فشار بیاد شروع به ترول بازی میکنه.
روی نویسندگی و writing چیکار کنه؟
فرق نویسندکی و writing چیه؟! دارکمن خواست با نویسندگی و ورایتینگ که همون نویسندکی معنی میده فقط میخواستم بگم منم بلدم 🙂 تونست با ورایتینگی که نویسندکی ام معنی میده اشک گیمر ها و gamer هارو دربیاره و موفق و winner بود :rotfl: :yes:
خداییش و godish ناراحت میشم وقتی به گیمفا و gamefa میگن نوبفا :/
تو تخیلاتو مخیلاتم نمیکنجید کسی از بازیه لست بتونه ایراد بگیره میگفتم بهترین بازیه دنیاست امکان نداره کسی یه مورد منفی ازش پیدا کنه ولی از هر صد میلیون نفر هستن کسانی که از این ابرشاهکار ایراد بگیرن
چه اشکالی داره بذار همراه با فارسیش انگلیسیشم بنویسم مگه مشکلی پیش میاد؟
خدایی اینا به چی گیر میدن…
راست میگی tlou شاهکار نیست :silly: همه ی منتقدا اشتباه میکنن :-(( جوایزی که برد الکی بودن :-(( داستان و هوش مصنوعی و گرافیک و نوع روایت دارک سولز خیلی بهتر از tlou هست. :laugh: :rotfl: عمو چی میگی تو اخه :snicker:
پسر جون من اصلا مثل شما به ign و gamespot و غیره اهمیت نمیدم اونا نقد های ویدئویی شون فقط در حد پنج شش دقیقه هست. تا حالا اسم joseph anderson یا mathewmatosis به گوشت خورده؟ و یا خیلی های دیگه مثل superbonny hop یا h.bomberguy؟ نقد god of war جوزف اندرسون سه ساعت طول داره.
نقد بلادبورن h.bomberguy یک ساعت و بیست دقیقه هست. نقد mgs3 کانال superbonny hop چهل و پنج دقیقه هست و خیلی نقد های دیگه که پشماتو میریزن.
ای جی ان و امثال اون و گیم اوارد بخش عامه گرا و mainstream این صنعت هستن و بهت توصیه میکنم که زیاد به این بخش گوش نده و خودت برای خودت فکر کن. رسانه های عامه از مردم فقط یک مشت زامبی میسازن.
جالبه که فقط با گفتن “عمو چی میگی تو آخه” فکر میکنه که بحث رو پیروز شده. :rotfl: :rotfl: :rotfl:
حرف از نوع روایت زدی… همین که بازی از طریق گیمپلی داستانشو بیان میکنه نشون میده که از تلو در این مورد خیلی بهتره. اصلا مفهوم “هنر” چی هستش؟ هنر انتقال یک پیام به شیوه استعاری و متافور گونه هست. در موسیقی صدا همراه با ریتم و هارمونی میشه “مشبه به” این استعاره. در فیلم این تصویر متحرک هستش که این کارو میکنه. و در بازی این گیمپلی هستش که مفاهیم رو به شکل استعاره بیان میکنه.
جوزف اندرسون که از گاد آف وار خیلی خوشش اومد
اون نقد بلادبورنو باید ببینم
آره داداش ولی این فقط یک مثال بود الان کاری به خود نقد ها نداشتم. البته با اینکه خیلی خوشش اومد ولی نقد های زیادی کرد.
البته داداش اون نقد بلادبورن فقط به گیمپلی ربط داره برای داستان بنظرم ویدئو how bloodborne transforms myths باید عالی باشه.
We’re Diamond Dogs دوست عزیز خسته نباشید تا اینجا همه نظراتت رو خوندم موتجه شدم شما یه پرو گیمر یا نمیدونم فرد حرفه ای هستی در زمینه گیم که به صورت حرفه ای مسائل گیم رو دنبال میکنی ولی برادر یکم کوتاه بیااینم مد نظر داشته باش که خیلی ها من جمله خود من که الان بعد اندی سال بازی کردن واقعا این اطلاعاتی که ارائه دادی رو با این ظرافت و دقت نمیدونستم یعنی مثل شما این حرفه ای و دقیق دنبالشون نبودم صرفا از اون عنوان لذت بردم و گذر کردم و تو ذهنم یه خاطره شیرین ازش ساختم البته واقعا ممنونم از نظرت اطلاعات شما و اون دوستمون میکاسا ولی به شخصه من در زمینه فیلم با ژانر ترس و وحشت میونه خوبی ندارم یعنی نمیپسندم پس مسلما از تلو خوشم میاد و یه شاهکار قلمدادش میکنم اما شما و دوست عزیز میکاسا چون اطلاعات فیلم و داستانی زیادی دارید نباید قشر عادی رو به نظرم زیر سوال ببرید و اینم بگم نقد های اندرسون رو که ذکر کردید واقعا طولانی و گاها خسته کننده میشه و یه فرد مثلا ۱۷ ۱۸ ساله حال حوصله دیدن چنین نقد هایی رو نداره بیشتر این نقدها مخصوص افراد بالای ۲۹ ۳۰ ساله اس البته معنی شاهکار بودن در معنای عامه اش برای همه یه چیز اونم اینکه یعنی چیزی فراتر از تصور اما به نظرم هرکسی میتونه از شاهکار معنی خاصی برای خودش داشته باشه امیدوارم شما و اون دوست عزیز میکاسا منظورم رو متوجه شده باشید ممنون از هر دوی شما بابت توضیحات کامل و عالی که ارائه دادید
بله داداش قبول دارم حتی اول نقد هم گفتم که افرادی که پلی استیشن دارن حتما بازی رو بخرن ولی “بهترین بازی تاریخ” رو دیگه نمیتونم تحمل کنم.
راستی دوست عزیز فکر نکنید من فردی با سن زیاد هستم و یا سی و خرده ای سالمه.
من فقط ۱۶ سالمه! 🙂 راستشو بخواید مثلا من نقد سه ساعته رو خسته کننده نمیبینم ولی هر فردی یه جوری هستش.
یکی از مشکل هام اینه که دوستان نقد های مثلا ign رو که فقط قراره راهنمای خرید باشن رو مدرکی برای شاهکار بودن بازی میذارن و حقیقتا شاهکار کلمه ای بزرگی هستش.
اره tlou بده mg خوبه :laugh: :rotfl: :rotfl:
قبول دارم که گیم پلی فانتوم پین عالی بود ولی گیم پلی نسخه های قبلی ?:-) اصلا و ابدا حتی نزدیک tlou هم نیست،داستان بازی فقط تو کات سین ها روایت میشه 😯 میشه بگی داستان کل سری متال گیر کجاها روایت میشه و اصلا متال گیر به چه چیزی معروفه :rotfl: ( کاتسین های به شدت طولانی و یقینا حوصله سر بر ?:-))). در مورد سارا هم جناب نصرتی حق مطلب ادا کرد. در اخر دوستان هیچ وقت از یه فن متال گیر انتظار نداشته باشین که وقتی tlou رو با متال گیر مقایسه میکنه بگه که tlou بهتره ?:-) یا لا اقل حقایق رو ببین چون به قول جناب نصرتی با بازی که عاشقش مهربانانه تر با بازی که میخواد بکوبونه شمشیر کشون رفتار میکنه. :no:
زمانی که شاهکار متال گیر سالید برای ps1 عرضه شد یه پله از بازی های زمان خودش بالاتر بود الان شما بری نسخه ی اول رو بازی کنی از بازی های نسل هشتم هم بیشتر ازش لذت میبری زمانی هم که نسخه ی دوم ساخته شد بالاترین نمرات رو اورد و متای فوق العاده ی ۹۶ رو کسب کرد نسخه ی سوم هم که انقلابی تو سال ۲۰۰۴ بود نسخه ی ۴ هم که بعد از انچارتد ۲ و tlou بهترین بازی انحصاری ps3 شد فانتوم پین هم با اینکه نسبت به قسمت های قبل افت کرده بود و ناقص عرضه شد ولی بازم شاهکار شد و تونست نمرات کاملی بگیره . در ضمن کات سین های متال گیر بسیار هیجانی و جذاب هستند و من تعجب میکنم چطور برای شما خسته کننده بوده ؟ متال گیر زمانی که وارد صنعت بازی سازی شد یه عالمه نواوری جدید داشت مثل همین کاربرد cardboard box
داستان متال گیر انقدر پیچیده است که هر کسی توان درک کردن داستان های متالگیر رو نداره
قصدم فن بازی نیست اتفاقا من بازی tlou رو بی نهایت دوست دارم و همیشه هم لقب شاهکار رو به بازیش میدم
tlou بازی بود که خیلی از جاها باهاش گریه کردم و رابطه ی الی و جوئل اونقدر زیبا و عمیق روایت شده بود که به راحتی باهاش ارتباط برقرار کردم و الی هم بدون شک یکی از بهترین همراه های بازی های ویدیویی به شمار میاد
گیمپلی tlou هم که به نظر بنده خیلی خوب بود و روایت داستانش هم جای ستایش داشت
حرف اخرم هم اینکه که هردو بازی شاهکار هستند ولی تاجایی که میتونم این دو بازی رو مقایسه نمیکنم چون به نظرم زیاد درست نیست بهتره هرکدوم رو با رقیب های خودشون مقایسه کنیم مثلا متال گیر رو با اسپلینتر سل و tlou رو با اویل ۴
:yes: حق با شماست
ببخشید ولی اصلا با دقت مطلب رو نخوندید. من گفتم که تلو فقط و فقط از طریق کاتسین داستانش رو بیان میکنه ولی در متال گیر سالید اگرچه کاتسین ها بیشتر داستان رو روایت میکنن ولی گیمپلی هم بخشی از مفاهیم رو بیان میکنه به زبان ساده در متال گیر سالید دو بخش گیمپلی و داستان با هم متصل هستند ولی در تلو داستان و گیمپلی متصل نیستند. در ضمن کاتسین های متال گیر سالید اگرچه طولانی باشن ولی قطعا حوصله سربر نیستن بهت توصیه میکنم کاتسین اولین حضور آسلات رو در mgs3 ببینی.
ببخشید ولی قطعا گیمپلی متال گیر های قبلی مخصوصا mgs3 بهتره. حد اقل مخفی کاری توی سری متال گیر سالید بهتره. مخفی کاری توی دلست خییلی ساده بود در حالی که متال گیر سالید همیشه یکی از بهترین های این سبک بوده.
در تلو اگر دشمنا پیدات کنن میتونی به راحتی بکشیشون بازی در ظاهر گلوله کم میده ولی به مقداری میده که بتونی همه رو بکشی حتی اگه مهمات تموم شد میتونی با مشت چماق و… بکشیشون.
در mgs وقتی که دشمنا پیدات کردن دیگه کارت تمومه. تا حالا با the end مبارزه کردی؟ تا حالا در بازی دیگه ای به غیر از mgs3 یک مار رو زنده زنده گرفتی تا بتونی بعدا همون مار رو به یک دشمن پرت کنی تا طرف سمی بشه و بعد بمیره؟ مگه گیمپلی تلو چی داشت به غیر از مکانیک هایی که قبلا در بازی های دیگه بودن؟
من هنوزم نمیدونم چطوری کاتسین های متال گیر حوصله سر بر هستن! 😐
و درضمن هیچوقت از یک فن تلو انتظار نداشته باشید که بگه متال گیر از تلو بهتره.(من عکس پروفایلم دایموند داگز هستش تو هم الی پس هردوتامون مثل هم هستیم.)
بحث من و شما هیچ نتیجه ای نداره ?:-) یه جورایی به شماها حق میدم که به بازی tlou گیر بدین چون به خاطر افرادیه که فقط بیان و بگن tlou از همه بازیها بهتره و شورشو در میارن ?:-) :yes:
اقای we’re diamond dogs
من با بعضی از حرف های شما موافقم ولی با یه جاش مخالف
اینکه سیستم مخفی کاری د لست رو با متال گیر مقایسه میکنی اشتباه محضه
متال گیر کلا یه بازی مخفی کاری هستش
ولی د لست اینجوری نیست
سیستم مخفی کاری متال گیر رو باید با سبک های خودش مثل deus ex و هیتمن و اسپلینتر سل مقایسه کنی
قبول دارم ولی وقتی که آدم یک سیستم مخفی کاری میذاره باید کمی عمق بهش بده.
اگه الی با هر حرکت دیده میشد میگفتین بازی مشکل داره و جلوی پیشرفت گیمرو میگیره. پس دیده نشدنش اصلا مهم نیست. اینکه الی در طول گیم پلی یه شخصیت بی روح بود اصلا درست نیست شما اصلا توجه نکردی به الی تا بفهمی چقدر خوب با هر واکنش جوئل تک تک اجزای صورت و حرکات الی تغییر میکنه بیشتره روایت داستان و احساسشون تو گیم پلی هست فقط باید دقت میکردی، مقایسه های بازیایی که سبکاشون هیچ ربطی بهم نداره و تحمیل سلیقه ی شخصی (اینکه چیزی رو ک من میپسندمو بقیه نمیپسندن چیزی حالیشون نیست) دیگه نخ نما و تکراری شده، سازنده ی متال گیر با دیدن گیم پلی لست پراش ریخت سازنده ی خدای جنگ قدیم با تجربه ی لست ببین چی راجبش میکه بعد تصمیم میکیره لست خودشو بسازه که موفقم شد، این بازیایی که نام بردی به خاطره پیوستن اما لست نسله هفتی با بازیای حال مقایسه میشه دلیل بر شاهکار بودنش نیست پس چیه!؟ تمام هیترهای لست تنها ایرادی که میگیرن اینه که الی دیده نمیشد ولی بگی چرا اترئوس نمیمرد میگن اگه میمرد بازی خراب میشد 😐 ولی همین که با بازیه نسل هشتی مقایسش میکنن ثابت میکنه شاهکاره نیاز نیست کسی به شما چیزی رو ثابت کنه پس به کوبیدن لست اف اس ادامه بده :yes:
“تمام هیترهای لست تنها ایرادی که میگیرن اینه که الی دیده نمیشد” این فقط بخشی از انتقاد هام بود. قطعا میتونستن هم هوش مصنوعی الی و هم ارتئوس رو بهتر کنن.
در ضمن من نگفتم که الی مثلا الی توی گیمپلی به جول واکنش نشون نمیده ولی اینکه الی بتونه بین دشمنا بره بدون اینکه هیچ واکنشی رو دریافت کنه از طبیعی بودن و غیرواقعی بودنش کاسته میشه.
*واقعی بودنش
درود
قبلا هم از تلو انتقادیای الکی و بنی اسرائیلی میشد ولی بعد از عرضه گاد او وار و تریلر گیم پلی بازی این انتقادا شدت گرفت(و کلا بحثای فن بوی و فلان کنسول بهتره) یکی از دلیلاشم
اکثرا همین اکانتای لستو فلان نامی هست که خیلی بی منطق از بازی دفاع میکنن و و مقایسه های خیلی بی منطق تر و…
اگه قراره از به اصطلاح “بیش از حد سینماتیک بودن بازی” ایراد بگیریم باید حداقل درنظر داشته باشیم که اکثرا بازیای سونی تو این مورد بهشون ایراد گرفته میشه و فقط لست نیست
در رابطه با عشق و … هم اقای نصرتی توضیح دادن
از نظر من تلو تو هر چیزی کم داره تو بحث engagement کم نداره که نیل دراکمن اخیرا گفت یکی از ارکان نسخه اول و دومه و جایگزین صرفا فان بودن بازی هست و واقعا وسواس فکری رو به پلیر القا میکنه
داداش من نمیگم که بازی باید صرفا فان باشه ولی قطعا بازی که از این مدیوم یعنی بازی کامپیوتری و خصوصیاتش برای داستان سرایی استفاده نکنه باید مورد انتقاد قرار بگیره متاسفانه بعد این همه سال مردم فکر میکنن که بازی های کامپیوتری برای اینکه تبدیل به اثر هنری بشن باید شبیه به فیلم ها باشن ولی جادوی بازی های کامپیوتر تعاملی بودنشون و همچنین حس ماجراجویی هستش و بازی هایی مثل بلادبورن از گیمپلی برای داستان سرایی استفاده کردن. حتی سری متال گیر هم با اینکه به کاتسین های طولانی معروفه ولی همه ی مکانیک های گیمپلیش به روایت بازی کمک می کنه. هم کاتسین ها و هم گیمپلی بازی مفاهیم و معنای اون بازی هارو منتقل میکنن.
بیاید از mgs2 مثال بزنم. در اول داستان بازی خیلی شبیه به mgs1 میشه همونطور که گیمپلیش ولی کم کم چیز های عجیب و غریبی اتفاق میوفته. شخصیت اصلی رایدن هستش و مخاطب میتونه باهاش همذات پنداری کنه چونکه از لحاظ شخصیتی خیلی شبیه به یک گیمر هست. رایدن یک سرباز تازه وارد هستش و بیشتر آموزش هاش از طریق واقعیت مجازی بوده. در طول داستان رایدن رو میگیرن و ازش شکنجه میکنن اونم وقتی که رایدن کاملا ل.خ.ت.ه. در طول شکنجه میفهمیم که رایدن در اصل یک بچه سرباز بوده و در بچگی از کشتن لذت میبرده. اینجوری تصور ما درباره شخصیت رایدن عوض میشه انگار که
تبدیل به فردی متفاوت میشه. بعد از اینکه آزاد میشیم میبینیم که رایدن نه تنها تجهیزاتی رو نداره بلکه با دستاش جلوی “اونجاش” رو میگیره انگار که از ما خبر داره. تازه گاهی اوقات هم عطسه میکنه و دشمنارو خبردار میکنه. در این بین هم کلنل کمبل کدک های عجیب میزاره و محیط بازی هم خیلی متفاوت میشه.
رایدن اول در مرحله داستان یکدفعه ای عوض شد الان هم از نظر کنترل داره از ما سرپیچی میکنه مثلا با عطسه دشمنا رو خبردار میکنه. بعد از اون بازی یکدفعه ای عوض میشه! بعد از اینکه اسنیک لباسامونو بهمون برگردوند و شمشیر بهمون داد بازی مستقیما از مخفی کاری وارد فاز اکشن میشه و میبینیم که بازی هم به کلی عوض شده و اینجوری میشه که رایدن واقعیت رو به چالش بکشه. بعد رایدن میفهمه که این ماموریتش در اصل شبیه سازی سالید اسنیک بوده که نشون میده چرا ساختار بازی خیلی شبیه به mgs1 بوده. تازه بعد از اون هم از رایدن پرسیده میشه که چرا به دستوراتش عمل کرد؟ چونکه بازیکن میخواست بازی رو تموم کنه و تنها راه عمل کردن به دستورات بود. این فقط یکی از مثال هایی بود که نشون بدم چطوری متال گیر گاهی اوقات داستانشو از طریق گیمپلی بیان میکنه.
داداش بیخیال اصلا نباید با این تلو فن ها بحث کنی چون هرچی توضیح بدی قانع نمیشن خدارو شکر فردا مدارس باز میشه میرن سر درس و مشقاشون کمتر این ورا پیداشون میشه
بخدا اینا تو عمرشون ۱۰ تا بازی بیشتر نکردن اصلا نمیدونن متال گیر چیه
بابا شما شاخ همه گیمرا ما(فنای لست) هم بچه مدرسهای
شما منتقد و گیمرای با تجربه ما هم اونایی که فقط یه لست بازی کردن
دوست عزیز این انتقاد میتونه به خود شما هم وارد با شما هم بحث بشه به زیر متال گیر راضی نمیشی به قول همین dc dypb واسه بازیهای موفق طومار بنویسیم و شاخ به نظر بیاییم 😕
درود
دوست عزیز من شما رو ریپلای نکرده بودم
که فکر کردی من با شما مخالفم اینو رو هم نگفتم لست خیلی خداس صرفا چون کمتر فانه (در عوض درگیری های احساسی و وسواس های فکری ایجاد میکنه)
فقط گفتم موج انتقادات از لست خیلی الکی زیاد شده و به خاطر فن بوی بازی و حرف های بی منطق بعضی از کاربراس
با این که طرفدار آتیشی لست هستم قبول دارم لست در بعضی جاها (مثال بارزش هوش مصنوعی دشمنان) ضعف داره اما کلا خیلی انتقادای منطقی از لست نمیشه و به همون فن بوی بازی ختم میشه
واسه بازی های موفق طومار بنویسیم هر مشکلی که منتقد های بزرگ ندیدن داخل طومار بزاریم از کوجیما هم تا جایی که میتونیم تعریف کنیم بهش لقب استاد نابغه رو بخاطر پیچوندن لقمه بدیم و در نهایت شاخ به نظر میرسیم
آقای نصرتی شما با من مشکلی داری؟ ?:-) من یه کامنت دادم ولی تایپ کردم و وقتم گرفته شد توی کامنتم هم یک کلمه بی احترامی و فحاشی نبود ولی تایید نکردین :-X چتونه شما؟!!هم شما هم خیلی از نویسنده های سایت خیلی وقتا با اینکه بی احترامی به کسی نمیکنم نظرم رو تایید نمیکنن.چه وضعشه؟این چه مسخره بازی ای هستش که راه انداختین
نه دوست عزیز، اتفاقاً بنده هم با مقصود کلام شما موافق بودم.
ولی شما توی کامننتون یه بازبینی بکنید، همون جملهی اول به طرفهای مقابلتون بی احترامی کردید و متاسفانه به خاطر همین موضوع، اجباراً دیدگاه شما تائید نشد.
شما اتفاقاً از کاربران خوب ما هستید و اکثراً نظرات شما در پستهای گیمفا رو دنبال میکنم
موفق باشید.
من تبریکمو برای روز چهار شنبه مهر ماه میذارم فعلا چیزی نمیبینم تا بخام تبریک بگم
مطمئنم ناتی داگ بعد این همه مدت یک ترلر خوب و قشنگی ترکیب داده و برای دوستان پخش میکنه
دوستان عزیز کلیه و قلب مغز هر چی خواستین برای فروش گذاشتم فقط این بازی رو بخرم
اقای گوتی شما مگه نگفتی ۲۰ میلیون برای نسل ۹ کنار گذاشتی و خیلی پول داری پس چی شد ?:-) بی اینا نیست 😀
۲۰ میلیونم خرج شد :laugh: :laugh:
بازی مورد انتظار من در حالی که ps4 ندارم :inlove: :inlove: :inlove:
برترین بازی تاریخ بدون شککککککککک همه ی بازیا جلوش یه جوکن :evilgrin:
صد درصد بهترین بازیه تاریخ
منبع الهام خیلی از بازیای بعدش، اولین بازیی که گیمرو در خودش گم میکرد چون هشتاد درصد داستانش تو خوده گیم پلی روایت میشد حتی رفتار های شخصیتا با هر واکنش تغییر میکرد نمیدونم با چه منطقی میگن داستانش فقط تو کات سین بود بقیش راه رفتن !!
بازیی که هنوز با بازیای امروز مقایسش میکنن یعنی فراتر از نسل هفت بود بازیی هنوز نیومده که کیفیت هوش مصنوعی دشمنا و زامبی های لستو داشته باشه حتی انچارد نسل هشتی لذت لست رو نداره، اینهمه جایزه اینهمه تعریف کردن قسمت دومشم کاملا معلوم بود چه شاهکاریه جالبه گرافیکشم کاملا واقعی شده و مثل بازیای دیگه گاد و رد دد ۲ که با وجود عالی بودن با یه نکاه میشه فهمید بازیه اما لست ۲ کاملا واقعیه، اینکه لست یک یا دو بهترین بازیای تاریخن شکی نیست چون از بازیای دیگه جلوترن، خدای جنگ جدیدم فرای نسل هشت بود اما لست همتا نداره
منتقد معتبر(!) میگه سیستم مبارزاتش فقط مربع زدن بود!!! واسه این ادم میشه دلیل اورد؟!
توقع داشت مربع سیلی بزنه مثلث مشت وسط سره دشمن بزنه ضربدر لگد و دایره مشت بزنه! همون مربع زدن و مثلث زدناش اصول داشت بسته به میزان نگه داشتن مربع و استفاده از محیط مثل درو دیوار یا لبه بلندی باشی با یه لگد جوئل دشمن مثل توپ شوت میشد
“هشتاد درصد داستانش تو خود گیم پلی روایت میشد.” اول از همه تمام ماجرا و پلات و نکات مهم در کاتسین روایت شد و مکالمه ها زیاد به داستان ربطی نداشتن و بیشتر به رابطه کاراکتر ها ربط داشتن.
دوما یعنی تو فکر میکنی راه رفتن و حرف زدن جزوی از گیمپلی به حساب میاد! گیمپلی که فقط کنترل شخصیت با یک اهرم یا زدن دکمه های WASD نیست. گیمپلی مکانیک و طراحی مرحله داره و بازیکن رو به فکر می اندازه. قبول دارم که بخشی از راه رفتن برای جمع کردن منابع بود ولی بخشی از راه رفتن اضافی بود.
قبول کن که سیستم مبارزات تن به تن قوی نبود یعنی فقط در حالت قابل قبول بود ولی وقتی که با دارک سولز مقایسه میکنن دیگه آدم نمیتونه ساکت بشه.
داداش یک ویدئو تو یوتیوب هست به اسم the disappointing aspect of the last of us که با مثال توضیح میده که چرا هوش مصنوعی دلست بد هست. بهم اعتماد کن و اون ویدئو رو نگاه کن.
“استفاده از محیط مثل درو دیوار یا لبه بلندی باشی با یه لگد جوئل دشمن مثل توپ شوت میشد” چه فرقی داره وقتی که فقط دکمه مربع میزنی؟ مثلا یک بار با مربع آپرکات بزنه و یکبار هم لگد بزنه و یکبار هم مثلا دشمن رو به دیوار بکوبه یا پرتش کنه. چه فرقی میکنه وقتی که دو دکمه مربع رو میزنی و اون دشمن در آخر میمیره؟
کل کنترل شخنص از راه رفتن تا مبارزه ی نزدیکو دور گیم پلی بحساب میاد
سیستم مبارزات لست هیچ جوره به دارک سولز نمیخوره نمیدونم چرا مقایسشون میکنن اتفاقا گیم پلی مبارزاتش بخاطر هوش مصنوعی متغیرش همیشه یکجور نیست و گیمرو ب فکر میندازه مخصوصا تو مخفی کاریش این ینی طراحی مراحلش عالی بود هر دفعه بازیش کنی روی درجه اخر سختی متوجه میشی مثل انسان فکر میکنن و قایم میشن تا خفتت کنن،سوتیش فقط دور دور کردن الی جلو چشم دشمنا بود که درسته مضحک بنظر میرسید اما دیده میشد ضدحال بود پس مهم نیست توی گیم پلی لست ۲ هم یک لحظه اخراش باس فایته قشنگ الی رو دید اما بروش نیاورد و الی دوباره قایم شد! اینا که مهم نیست بنظرم
درسته فقط مربع رو میزنی اما محیط رو فینیشراش تاثیر داشت، سیستم مبارزاتش پیچیده بود و نمونشو هنوز تو بازیه دیگه ندیدم که بدون فانتزی بودن ب اینصورت طبیعی باشه
داستانشو نمیخام تحمیل کنم که حتما باید قبول کنی عالی بود چون سلیقست اما گیم پلی خدایی بی نقص بود کوجیکا و کوری بارلوگ و اونهمه متخصص گیم گفتن شاهکاره تنها بازییه که تعصب واسش معنی نداره واقعا عالیه
گیمپلی و تریلر بده لعنتیی هلاک شدیم باو
بازم ی بازی زامبی کشیه دیگه بابا ی نواوری چیزی خسته شدیم از این همه زامبی
الکترو پاپ داداش این یکی از بهترین بازی های جهانه ایپی جدیدی نیست که بگی چرا نو اوری ندارن
بدترین چیز اینه که پلی استیشن داشته باشی هم لست و هم گاد رو تجربه کردی باشی بعد بیای ازشون بد بگی
من بجای این بحثای مسخره از دو تا بازی اول مورد علاقم لذت میبرم