سونی احساس می‌کند تعداد درستی استودیوی فرست پارتی در اختیار دارد - گیمفا
سونی احساس می‌کند تعداد درستی استودیوی فرست پارتی در اختیار دارد - گیمفا
سونی احساس می‌کند تعداد درستی استودیوی فرست پارتی در اختیار دارد - گیمفا
سونی احساس می‌کند تعداد درستی استودیوی فرست پارتی در اختیار دارد - گیمفا
سونی احساس می‌کند تعداد درستی استودیوی فرست پارتی در اختیار دارد - گیمفا
سونی احساس می‌کند تعداد درستی استودیوی فرست پارتی در اختیار دارد - گیمفا

سونی احساس می‌کند تعداد درستی استودیوی فرست پارتی در اختیار دارد

امیرحسین نصرتی
۱۱:۳۰ ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
سونی احساس می‌کند تعداد درستی استودیوی فرست پارتی در اختیار دارد - گیمفا

سونی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ناشران صنعت بازی‌ها و مدیریت‌کنندگان کنسول‌های بازی دارای استودیوهای بسیاری است. از استودیوهای کوچکی مانند استودیو منچستر (Manchester Studio) گرفته تا تیم‌های بزرگی مانند ناتی داگ (Naughty Dog) و سانتا مونیکا (Santa Monica) تعداد زیادی استودیو در هر سه منطقه‌ی اصلی جهان وجود دارند که تحت مالکیت سونی به توسعه‌ی بازی‌ها می‌پردازند.

درحالی که نینتندو با تعداد ۱۹ استودیو فرست پارتی و مایکروسافت با اضافه کردن ۵ استودیوی اخیر توانسته‌اند تیم‌های متعددی برای پشتیبانی از پلتفرم‌های خود داشته باشند، سونی معتقد است تعداد استودیوهای فرست پارتی او کافی هستند. شاون لیدن (Shawn Layden) رئیس بخش استودیوهای جهانی سونی که در پنل رویداد Gamelab حضور داشته احساس می‌کند که این شرکت تعداد درستی از تیم‌های فرست پارتی را در اختیار دارد:

ما نمی‌خواهیم مانند نینتندو باشیم و بخش اعظمی از کسب و کار پلتفرم‌هایمان را به خود اختصاص دهیم؛ زیرا این روش کار ما نیست. ما می‌خواهیم پلتفرم‌ پلی‌استیشن را در دسترس تمام همکاران ترد پارتی خود بگذاریم. من فکر می‌کنم با کنترل نکردن تمامی افرادی که در بخش استودیوهای جهانی حضور دارند موفقیت بزرگی برای پلی‌استیشن به‌وجود آورده‌ایم.

او ادامه داد:

 در بخش استودیوهای جهانی، مسیر موفقیتمان لزوماً با تعداد استودیوها یا افرادی که در اختیار داریم اندازه گیری نمی‌شود. به همین دلیل است عناوینی که می‌سازیم قابل‌توجه، تاثیرگذار و مهم هستند که محصولاتی اولین، بهترین و باید (اشاره به فلسفه‌ی ساخت عناوین فرست پارتی شرکت سونی) می‌باشند. من واقعا فکر نمی‌کنم که این یک بازیِ اعداد باشد.

سخنان لِیدن منطقی هستند و ابعاد جدیدی از نوع نگرش سونی به بخش استودیو‌های فرست پارتی را آشکار می‌کنند. این شرکت علاوه بر این‌که در پی ساخت عناوینی با محتوای فکری و احساسی ممتاز است، نمی‌خواهد بخش عظیمی از کسب و کار بازی‌های پلتفرم خود را، تنها خودش در دست بگیرد و تمایل به تقسیم آن و همکاری با دیگر شرکت‌ها دارد. به هر صورت این کاملا مشخص است یکی از بزرگ‌ترین دلایل موفقیت فعلی سونی به دلیل تعداد بالای عناوین انحصاری آن نیست بلکه به دلیل تعداد بالای عناوین انحصاری “باکیفیت” آن است.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سونی احساس می‌کند تعداد درستی استودیوی فرست پارتی در اختیار دارد - گیمفا
سونی احساس می‌کند تعداد درستی استودیوی فرست پارتی در اختیار دارد - گیمفا
سونی احساس می‌کند تعداد درستی استودیوی فرست پارتی در اختیار دارد - گیمفا
سونی احساس می‌کند تعداد درستی استودیوی فرست پارتی در اختیار دارد - گیمفا
سونی احساس می‌کند تعداد درستی استودیوی فرست پارتی در اختیار دارد - گیمفا
سونی احساس می‌کند تعداد درستی استودیوی فرست پارتی در اختیار دارد - گیمفا
سونی احساس می‌کند تعداد درستی استودیوی فرست پارتی در اختیار دارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • DEFAULT گفت:

    باز بگن عمو فیل زیاد حرف میزنه، نصف خبر های سایت شده حرف های شاون لیدن

  • Y PS گفت:

    دراکمن ، کوجیما ، بارلاگ ، اوئدا و…اساتیدی که با سونی همکاری میکنن و حمایت ، احترام و آزادی عملی که بهشون داده شده تضمین موفقیت سونیه :yes:

  • واقعا حقیقت همینه که استودیو های سونی هم بیشتر هم بهترن که نتیجشو خودتون دارید میبینید اون پست هم که گفته بودن ما تنها شرکتی هستیم که در ۳ منطقه بازی AAA میتونیم بسازیم واقعا درسته
    هر بازی دارن میدن بیرون شاهکاری میشه واسه خودش
    واقعا کارشون حرف نداره

    البته اونور تازه مایکروسافت اومده داره راه سونی رو پیش میگیره (خرید استودیو-دادن آزادی عمل به استودیو هاش برای ساخت بازی) و اینکه در آینده فکر کنم بازی های مایکروسافت صنعت گیم رو متحول کنه از این نظر که مایکروسافت اهداف اصلیش شده فضای ابری و هوش مصنوعی و چند ماه پیش هم ی دستیار هوشمند معرفی کرده بودن که با انسان حرف میزد تو زومیت هم خبرش هست
    ولی سونی اصلا شرکتش کاری به کار هوش مصنوعی نداره و مطمنا هوش مصنوعی قوی تحولی میتونه ایجاد کنه و دنیای بازی رو به واقعیت خیلی نزدیک تر میکنه

  • Fenrir گفت:

    Naughty Dog
    Santamonica
    Guerrila games
    Bend Studio
    Japan Studio
    London Studio
    Media molecule
    Pixelopus
    Manchester Studio
    Polyphony digital
    San diego studio
    San mateo Studio
    Sucker Punch
    Bluepoint
    Quantic dream
    Supermassive
    Insomniac
    Kojima production
    با نوابغی مثل دراکمن ، کوری بارلوگ ، کوجیما ، دیوید کیج ، استاد اوئدا و…
    قطعا نسل بعد بهتر از این نسل میشه.

  • HsH گفت:

    جالبه فکر میکردم استودیوهای فرست پارتی بیشتری داشته باشه.البته شرکتهایی هم هستند که ترجیح میدن بازیشونو برا کنسولی که بیشتر فروش داره بدن و هزینه ساخت بازی برا سه تا پلتفرم رو ندارن در نتیجه بازیایی ناخواسته انحصاری کنسولی میشن.که بعدا شرکتا بازیشون که فروخت تازه برا ایکس باکس میدن بیرون مثل بازی نیر و هل بلید.مایکرو با بدست اوردن نینجا تیوری فکر نکنم بتونه بیش از یک بازی از این شرکت نسل اینده بیشتر بده ولی سونی فرست پارتیاش هر کدوم یه غولی هستن برا خودشون.درضمن در نظر بگیرید که شرکتایی مثل اینسامنیاک که داره اسپایدر من میسازه.کوجیما پرداکشنز که دث استرندیگ میسازه.کوانتوم دریمز که دترویت رو ساخته جزو فرست پارتیهاش نیستن.اینها فرست پارتیای سونی هستن .وهرکدوم یک یا چند ای پی خارق العاده دارن.
    سونی بند……سازنده سایفون فیلتر و دیزگان.
    سونی ژاپن……سازنده لست گاردین.ایکو و شادو او کلوسوس
    سونی سن دیگو….سازنده mlb
    سانتامونیکا….سازنده گاد او وار و کلی بازی رو با سازنده هاش همکاری کرده.
    گیوریلا گیمز در هلند…سازنده کیلزون و هورایزن
    میدیا مولکول…سازنده لیتل بیگ پلنت .دریمز و تیر اوی
    ناتی داگ…سازنده لست او اس .سری انچارتد.سری جک اند دکستر.کرش بندیکوت
    پلی فونی…سازنده سری گرن توریسمو
    ساکر پانچ…سازنده سری اینفیمس و بازی گوست او سوشیما.
    اینا معروفاش هستن.این استودیوها هم زیر شاخه سونی هستن
    Foster city studio…London studio…pixel opus….project siren که در مجموع ۱۳ استودیو هستن زیر شاخهSony interactive entertainment.oهرکدوم از این شرکتا چه بازیایی و خاطراتی ساختن؟

  • سونی چیزی که مشخصه از ps1 تا ps2 تا ps3 تاps4 تا ps +n برنامه داره و داشته باور کنید واسه صد سال بعد هم برنامه دارن چون میخواد سلطان این صنعت باشه

سونی احساس می‌کند تعداد درستی استودیوی فرست پارتی در اختیار دارد - گیمفا